* Officiell Tråd - HK AVR155, 255, 355 *
1737 svar till detta ämne
59 relaterade trådar
Köpråd - Surroundförstärkare 5-15000 (673 inlägg)
|
1 år sedan
|
Harman/Kardon AVR-255 delvis död :o. Hur hände detta? (18 inlägg)
|
8 år sedan
|
Samsung UHD TV till gammal Harmar/Kardon förstärkare - hur koppla? (7 inlägg)
|
9 år sedan
|
Dali Hemmabio (4 inlägg)
|
9 år sedan
|
LG 55LB870 DTS Problem med Plex, Optisk (0 inlägg)
|
9 år sedan
|
Harman/Kardon - klubben (269 inlägg)
|
10 år sedan
|
Köpråd av begagnad surroundförstärkare (3 inlägg)
|
10 år sedan
|
Subwoofer nybörjare. (15 inlägg)
|
11 år sedan
|
Autokalibrering HK Avr-255 som gör det sämre (1 inlägg)
|
12 år sedan
|
Harman Kardon AVR 255 HDMI problem med projektor (3 inlägg)
|
12 år sedan
|
Harman kardon avr 255 vs yamaha rx v 671 (9 inlägg)
|
12 år sedan
|
Behålla H/K AVR255 eller köpa ny Denon AVR-1912?? (22 inlägg)
|
12 år sedan
|
Bara 2,1 i H/K AVR255 (2 inlägg)
|
13 år sedan
|
Byta H/K 255 mot Samsung Galaxy S? (3 inlägg)
|
13 år sedan
|
Coaxial kabel samt optisk kabel , hjälp fort! (0 inlägg)
|
13 år sedan
|
H/K avr 255 hängt sig (1 inlägg)
|
13 år sedan
|
Reciever med HDMI som funkar bra med projektor (1 inlägg)
|
13 år sedan
|
Köpt mig hk avr 255 men får inget ljud? (2 inlägg)
|
13 år sedan
|
AVR255 ljudformat (2 inlägg)
|
14 år sedan
|
Problem med AVR 255 (0 inlägg)
|
14 år sedan
|
Canton Chrono SL580 och H/K AVR255 (2 inlägg)
|
14 år sedan
|
Val av förstärkare inte lätt... HK AVR255 vs V767 vs 608 vs 920? (17 inlägg)
|
14 år sedan
|
Hembiobutiken kör en fuling (7 inlägg)
|
14 år sedan
|
Snälla hjälp mig! Vilken? (5 inlägg)
|
14 år sedan
|
Vilken receiver: Onkyo TX-SR707 vs. Denon AVR-2310 till mitt Canton-system (21 inlägg)
|
14 år sedan
|
Onkyo TX-SR607 eller HK AVR 255? (8 inlägg)
|
15 år sedan
|
Bra Ljudpaket under 10 000Kr ? (16 inlägg)
|
15 år sedan
|
H/K 980 vs. H/K AVR 255 (1 inlägg)
|
15 år sedan
|
DTS via PS3 Media Server (3 inlägg)
|
15 år sedan
|
Uppgradera reciver (15 inlägg)
|
15 år sedan
|
Harman Kardon AVR 255 för 4990:- (2 inlägg)
|
15 år sedan
|
Vilken AV-receiver rekommenderar du? (16 inlägg)
|
15 år sedan
|
Harman Kardon AVR 255 Front + sub? (5 inlägg)
|
15 år sedan
|
Förslag på ersättningshögtalare (8 inlägg)
|
15 år sedan
|
Nytt från Harman/kardon (848 inlägg)
|
15 år sedan
|
Onkyo TX-SR606 mot Harman Kardon AVR 255 (169 inlägg)
|
15 år sedan
|
tips och tankar runt Surroundförstärkare (14 inlägg)
|
15 år sedan
|
Ny förstärkare tips & råd (3 inlägg)
|
15 år sedan
|
Surroundförstärkare (1 inlägg)
|
15 år sedan
|
hur påverkas ljudkaraktären av att hänga på externt slutsteg (5 inlägg)
|
15 år sedan
|
Skall köpa en hembioförstärkare - vilken? (3 inlägg)
|
16 år sedan
|
Problem med HTPC och AVR-255 (4 inlägg)
|
16 år sedan
|
Hur långt kommer man med H/K AVR 255? (12 inlägg)
|
16 år sedan
|
Prisutveckling H/K AVR 355 (3 inlägg)
|
16 år sedan
|
Golvare till H/K AVR 255. Max 7000:- (19 inlägg)
|
16 år sedan
|
Lyssningsrunda, Nya frontar och center (12 inlägg)
|
16 år sedan
|
Uppgradera systemet - funderingar (2 inlägg)
|
16 år sedan
|
Mätningar på h/k, Denon, Yamaha och Onkyo. (24 inlägg)
|
16 år sedan
|
AVR 255 och Xbox 360 (3 inlägg)
|
16 år sedan
|
HK avr 255 till dynavoice m-65? (4 inlägg)
|
16 år sedan
|
HK AVR255 + System One VH3, VH3S/C, VAS-10B - Bra/prisvärd kombination? (1 inlägg)
|
16 år sedan
|
Onkyo TX-SR606, Marantz SR6003, H/K 355 + Black Diamond V.2 (5 inlägg)
|
16 år sedan
|
Hk avr 255 (30 inlägg)
|
16 år sedan
|
Harman Kardon avr 355 eller onkyo 805an? (5 inlägg)
|
16 år sedan
|
Bildproblem AVR 255 (5 inlägg)
|
16 år sedan
|
H/K Avr 355 vs Onkyo 875 (2 inlägg)
|
16 år sedan
|
Harman Kardon AVR445 / AVR255 (6 inlägg)
|
16 år sedan
|
Min Onkyo - Dåligt köp? (30 inlägg)
|
16 år sedan
|
hjälp mig välja mellan följande recivrar (8 inlägg)
|
16 år sedan
|
Postad 23 december 2009 - 13:16
Luzen
-
Luzen
-
Användare
-
-
155 inlägg
Tja!
Har med en Tjock TV har inte lyckas banta den än :-p sj har jag löst de med Boxerns Optiska ljudutgång & composit/S-Video in till AVR:en den har ju inbyggd Video-Switch. in i TV:en har du ej S-Vhs/composit kan du använda en vanlig scartadapter.
generellt sett så ska du ha samma signal ut som in, men ja oftast funkar det att blanda olika signaler Composit/S-VHS/Scart funkar oftast att blanda. Componet, HDMI är inte säkert det funkar men har sj kört HDMI Från datorn in i AVR:en o sedan S-Video/composit Ut så visst funkar det!
bara att Prova ibland funkar de i ibland inte.
Låter bra. men hur ser en sån scartadapter ut? Och hur skall jag koppla ihop alltihop... Teliaboxen till 255? eller skall jag ta den till DVD HD´n så jag kan spela in även från teliaboxen? Och sen kommer ju Wii och vill bli kopplad men det löser jag senare.
Postad 23 december 2009 - 13:23
Unregistered6e98fd36
-
Unregistered6e98fd36
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Låter bra. men hur ser en sån scartadapter ut? Och hur skall jag koppla ihop alltihop... Teliaboxen till 255? eller skall jag ta den till DVD HD´n så jag kan spela in även från teliaboxen? Och sen kommer ju Wii och vill bli kopplad men det löser jag senare.
Det kan du göra som du vill men vill du ha fördelen att spela in så är det nog lättast att prova koppla teliaboxen till DVD/HD o sedan till 255:an. en billig Scartadapter hittar du på Biltema, Claesolsson, Kell eller liknande, finns i bättre Kvalitet på andra ställen med http://www.kjell.com...00000,474500000en med bättre kvalitet är o föredra! http://www.kjell.com...00000,474500000/Mvh Stefan
Redigerat av Unregistered6e98fd36, 23 december 2009 - 13:24.
Postad 23 december 2009 - 16:36
Luzen
-
Luzen
-
Användare
-
-
155 inlägg
Det kan du göra som du vill men vill du ha fördelen att spela in så är det nog lättast att prova koppla teliaboxen till DVD/HD o sedan till 255:an.
en billig Scartadapter hittar du på Biltema, Claesolsson, Kell eller liknande, finns i bättre Kvalitet på andra ställen med http://www.kjell.com...00000,474500000 en med bättre kvalitet är o föredra! http://www.kjell.com...00000,474500000
/Mvh Stefan
Tack för bra svar! Och från DVD ´n kör jag komponent?
Postad 23 december 2009 - 17:24
Unregistered6e98fd36
-
Unregistered6e98fd36
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Tack för bra svar! Och från DVD ´n kör jag komponent?
inte säkert det fungerar med Komponent men är ju värt ett försök, annars är det scartadapter o sedan S-VHS/Component som gäller... (Går att ändra med brytare på Scartadaptern så du får en in eller utgång på den...) /God JUL alla!
Redigerat av Unregistered6e98fd36, 23 december 2009 - 17:26.
Postad 23 december 2009 - 18:15
Luzen
-
Luzen
-
Användare
-
-
155 inlägg
inte säkert det fungerar med Komponent men är ju värt ett försök, annars är det scartadapter o sedan S-VHS/Component som gäller... (Går att ändra med brytare på Scartadaptern så du får en in eller utgång på den...)
/God JUL alla!
tack Stefan! såg en sak i menyerna som inte står i manualen, Audio Polling. vad är det?
Postad 23 december 2009 - 18:25
Unregistered6e98fd36
-
Unregistered6e98fd36
-
Amatör
-
-
77 inlägg
tack Stefan!
såg en sak i menyerna som inte står i manualen, Audio Polling. vad är det?
Jag är lite osäker på detta men jag har för mej att förstärkaren/recivern kan välja en ny ljudingång om den får en signal på just den anslutningen. tex du kopplar in ett TV-spel/MP3-Spelare i fronten så ändrar den ljudingång automatiskt... Gjorde en snabb sökning i manualen o ja det står på ett ställe "Audio Auto Polling" på sidan 21 ganska högt upp längst till höger. "Ljudingång från källan: Välj den här raden för att hänföra någon av de analoga eller digitala ljudingångarna till källan. Gå till Tabell A5 i bilagan där du noterat den fysiska ljudingången som källan är ansluten till och välj ingång där. Om såväl de analoga som de digitala anslutningarna har utförts kan du välja digital ingång här och sedan välja analog ingång i raden Audio Auto Polling nedan. TÄNK PÅ ATT: För källor som är anslutna till en HDMI-ingång ska inställningarna för video- och ljudingångar ange samma HDMI-anslutning."
Redigerat av Unregistered6e98fd36, 23 december 2009 - 18:57.
Postad 23 december 2009 - 18:56
Luzen
-
Luzen
-
Användare
-
-
155 inlägg
Jag är lite osäker på detta men jag har för mej att förstärkaren/recivern kan välja en ny ljudingång om den får en signal på just den anslutningen.
tex du kopplar in ett TV spel/MP3-Spelare i fronten så ändrar den ljudingång automatiskt...
Det låter som rätt svar! Tack och god jul på dig och alla andra!
Postad 24 december 2009 - 10:50
goalie_35
-
goalie_35
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
fick inget svar på min fråga så ställer den igen =)
har en digitalbox från telia innan jag uppdaterade till senaste fw o hade stärkaren inställd på avr selects best surround mode så stog det multi ch pcm i displayen. nu efter jag uppdaterat och har på select best så står det logic 7 movie, varför är det så ? borde jag ändra till något annat ?
Postad 24 december 2009 - 22:42
Luzen
-
Luzen
-
Användare
-
-
155 inlägg
fick inget svar på min fråga så ställer den igen =)
har en digitalbox från telia innan jag uppdaterade till senaste fw o hade stärkaren inställd på avr selects best surround mode så stog det multi ch pcm i displayen. nu efter jag uppdaterat och har på select best så står det logic 7 movie, varför är det så ? borde jag ändra till något annat ?
vad tycker du låter bäst? Själv har jag signalen från min teliabox inställd på Dolby PLII Movie,när jag lyssnar på music kör jag 2ch stereo. det är bara att ändra i "setup source" tror jag det är.
Postad 26 december 2009 - 20:25
Unregisteredc2e5ee9c
-
Unregisteredc2e5ee9c
-
Lärjunge
-
-
447 inlägg
Vad har jag missat om min AVR 255 inte vill kännas vid ljud via HDMI?
Blu-rayspelaren (Samsung BD-4600) skickar ljud via HDMI för om jag trycker in HDMI-kabeln i tvn kommer ljud i tvn. Stoppar jag in HDMI-kabeln i AVR får jag inga indikationer på att det finns ljud i kabeln. Finns det fler inställningar på AVR som måste göras än bara ange att ljudet skall komma från aktuell HDMI-ingång?
Jag har provat alla tre HDMI-ingångarna men ingen skillnad. Kör jag optiskt från Blu-rayspelaren går det bra men så fort jag ändrar till att ljudet skall plockas från någon av HDMI-ingångarna blir det tyst. Jag har provat ändra mellan bitstream och PCM från Blu-rayspelaren. Jag har testat att stänga av och slå på apparaterna i olika ordningar. Vid en påslagning hördes ett kort ljud via HDMI men sen blev det tyst. Vid en likadan uppstart igen kom det dock inget mer ljud.
Vad har jag missat?
Redigerat av Unregisteredc2e5ee9c, 26 december 2009 - 20:26.
Postad 27 december 2009 - 15:36
thanell
-
thanell
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Vad har jag missat om min AVR 255 inte vill kännas vid ljud via HDMI?
Blu-rayspelaren (Samsung BD-4600) skickar ljud via HDMI för om jag trycker in HDMI-kabeln i tvn kommer ljud i tvn. Stoppar jag in HDMI-kabeln i AVR får jag inga indikationer på att det finns ljud i kabeln. Finns det fler inställningar på AVR som måste göras än bara ange att ljudet skall komma från aktuell HDMI-ingång?
Jag har provat alla tre HDMI-ingångarna men ingen skillnad. Kör jag optiskt från Blu-rayspelaren går det bra men så fort jag ändrar till att ljudet skall plockas från någon av HDMI-ingångarna blir det tyst. Jag har provat ändra mellan bitstream och PCM från Blu-rayspelaren. Jag har testat att stänga av och slå på apparaterna i olika ordningar. Vid en påslagning hördes ett kort ljud via HDMI men sen blev det tyst. Vid en likadan uppstart igen kom det dock inget mer ljud.
Vad har jag missat?
har samma problem, fast hdmi från datan. skulle gissa att det beror på att (för min del) man inte uppdaterat HK,
Postad 27 december 2009 - 22:12
Leopardkungens
-
Leopardkungens
-
Användare
-
-
222 inlägg
Vore jättetacksam om någon vänlig själ här kunde hjälpa mig. Efter mycket bök så har jag äntligen införskaffat mig en RS232 kabel+usb. Den passar och nu när jag efter en del letande hittade nyaste firmware och lyckas ladda ner den så ger den ett felmeddelande. Jag öppnar enligt instruktion HK_Upgrader.exe och kommer till första sidan, där ska jag trycka continue och får då upp detta meddelande "Restricted User, Error Code - 2147352567 (80020009)". När jag trycker OK på den rutan så dyker det upp en annan där det står "Failed to register necessary dlls". Någon som har aning det är jag som gör fel eller vad är det? Tacksam för tips....
Har provat att öppna filen på nytt med Winrar men det är nog inte där felet ligger.
I vissa avseenden är förstärkaren (avr255) kanon medans det finns andra saker som gör att jag bara vill lämna tillbaka den. Vilket geni kommer tex på att använda seriellporten 2009 för uppdateringar? Är jag helt lost eller känns inte det lite 90-tal över den porten?? Sedan blir jag sjukt trött på att min dator "tappar" bort förstärkaren och även tvn hela jäkla tiden, skitjobbigt. Det kanske är datorn som knasar vad vet jag.
Vore i alla fall väldigt tacksam om någon kunde hjälpa mig med denna uppdatering, har aldrig gjort det tidigare.
Postad 29 december 2009 - 19:41
fishermansfriend
-
fishermansfriend
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej !
Fick hem min HK AVR 355 idag... fungerar perfekt !
Denna är den nya modellen... (svart nertill) tycker den är mer stilren...
Så nu åker min gamla Pioneer 656 i soptunnan...
// fishermansfriend
Postad 29 december 2009 - 21:55
FFrrEEddRRiiKK
-
FFrrEEddRRiiKK
-
Mästare
-
-
3 247 inlägg
Har en 255 med senaste mjukvaran. Någon som varit med om att HK menyn (ut via HDMI till display) och ljudet emellanåt försvinner, men kommer åter vid en källväxling? Säkert inget fel, mer synk-problem tänker jag, men dock.. FredrikISF certifierad
Postad 30 december 2009 - 01:03
Downhill
-
Downhill
-
Användare
-
-
216 inlägg
Har en 255 med senaste mjukvaran.
Någon som varit med om att HK menyn (ut via HDMI till display) och ljudet emellanåt försvinner, men kommer åter vid en källväxling?
Säkert inget fel, mer synk-problem tänker jag, men dock..
Fredrik ISF certifierad
Japp, det har jag märkt av vid ett par tillfällen. Precis som du skriver har det bara varit till att byta källa fram och tillbaka. Men kan vara lite irriterande. Dock är det sällan det händer mitt under en session. För min del sker det oftast direkt när man går ifrån till exempel 360 till PC (båda via HDMI) och inte använder ljudet i PCn under den första minuten. När man sen drar igång ljudet så har det ibland hänt att Recievern inte känner av ljudsignalen och högtalarna förblir tysta. Ett byte av källa fram och tillbaka och sen är saken biff =) Lite irriterande, men händer inte så ofta så jag blundar-.. ehrm, håller för öronen- när det händer...
Redigerat av Downhill, 30 december 2009 - 01:04.
Postad 30 december 2009 - 14:21
Unregistered31c970fc
-
Unregistered31c970fc
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Har precis köpt mig en HK AVR 255 (Skylt ex)
Händer ibland att den inte spelar upp nått ljud, står bara o knäpper i högtalarna...
Skriver här för att få ett snabbt svar på om detta löser sig med en uppdatering lr om det var nått fel på de första modellerna som såldes, vet ju inte hur gammal denna är i och med att det är e skylt ex...
Så bara att uppdatera lr är det nått fel som man borde lämna in den för?
Postad 30 december 2009 - 23:13
Unregistered6e98fd36
-
Unregistered6e98fd36
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Har precis köpt mig en HK AVR 255 (Skylt ex)
Händer ibland att den inte spelar upp nått ljud, står bara o knäpper i högtalarna... Skriver här för att få ett snabbt svar på om detta löser sig med en uppdatering lr om det var nått fel på de första modellerna som såldes, vet ju inte hur gammal denna är i och med att det är e skylt ex...
Så bara att uppdatera lr är det nått fel som man borde lämna in den för?
Tja! Det är lite buggar kvar även i nya uppgraderingen men du har troligtvis en gammal firmware så uppgradera först, lämna in sen om det inte funkar. annars kanske du får vänta onödigt länge för o ev bara få en uppgradering. /Stefan
Postad 31 december 2009 - 17:12
Unregistered31c970fc
-
Unregistered31c970fc
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Fick ordning på det till slut, har uppdaterat nu till senaste och efter ett tag så blev det på samma vis igen...
Högtalarna blinkar i displayen och har bara klick ljud i högtalaran, fick köra fyra automatiska kalibreringar för o ¨få ljud i högtalaran...
Gött knepigt...
Postad 31 december 2009 - 17:29
Leopardkungens
-
Leopardkungens
-
Användare
-
-
222 inlägg
Vore jättetacksam om någon vänlig själ här kunde hjälpa mig. Efter mycket bök så har jag äntligen införskaffat mig en RS232 kabel+usb. Den passar och nu när jag efter en del letande hittade nyaste firmware och lyckas ladda ner den så ger den ett felmeddelande. Jag öppnar enligt instruktion HK_Upgrader.exe och kommer till första sidan, där ska jag trycka continue och får då upp detta meddelande "Restricted User, Error Code - 2147352567 (80020009)". När jag trycker OK på den rutan så dyker det upp en annan där det står "Failed to register necessary dlls". Någon som har aning det är jag som gör fel eller vad är det? Tacksam för tips....
Har provat att öppna filen på nytt med Winrar men det är nog inte där felet ligger.
I vissa avseenden är förstärkaren (avr255) kanon medans det finns andra saker som gör att jag bara vill lämna tillbaka den. Vilket geni kommer tex på att använda seriellporten 2009 för uppdateringar? Är jag helt lost eller känns inte det lite 90-tal över den porten?? Sedan blir jag sjukt trött på att min dator "tappar" bort förstärkaren och även tvn hela jäkla tiden, skitjobbigt. Det kanske är datorn som knasar vad vet jag.
Vore i alla fall väldigt tacksam om någon kunde hjälpa mig med denna uppdatering, har aldrig gjort det tidigare.
Ingen som har några tips?
Postad 31 december 2009 - 18:08
yabbah
-
yabbah
-
Användare
-
-
188 inlägg
Ingen som har några tips?
Låter som om du inte har administratörsrättigheter på datorn. Om det är vista, prova att högerklicka på filen och välj "kör som administratör" och se om det löser problemet. Gott nytt år //yabbah
Postad 31 december 2009 - 18:58
Leopardkungens
-
Leopardkungens
-
Användare
-
-
222 inlägg
Låter som om du inte har administratörsrättigheter på datorn. Om det är vista, prova att högerklicka på filen och välj "kör som administratör" och se om det löser problemet.
Gott nytt år //yabbah
Jag tror att jag har det, ska kolla senare. Dock löste sig problemet, hade min jobblaptop hemma så jag använde den och då funkade det utan problem:). Tack för tipset!
Postad 02 januari 2010 - 18:20
Green Hornet
-
Green Hornet
-
Amatör
-
-
77 inlägg
En fråga ang upplösning (hittar inte svaret i tråden, har sökt)
Det står i HK menyn att upplösning från källan är 1080p/24 (mac med snow leaopard) och upplösning till display 720p (projektor Epson tw-700). Jag tycker att bilden när jag surfar på projen är smått pixlig och borde kunna vara bättre. Jag försöker ändra i inställningarna på macen till 720p men då får projen ingen signal. Den går tillbaka till 1080p och 24 Hertz i uppdateringsfrekvens. När jag tittar på film tycker jag att bilden är bra. Är det att föredra att ha 720p på båda eller har det mindre betydelse?
Postad 11 januari 2010 - 08:13
POi2
-
POi2
-
Användare
-
-
108 inlägg
Uppgraderade för ett tag sedan till den senaste mjukvaran men har lite strul med ljudet (signalen försvinner ibland) och displayen som blir helt svart första gången man sätter igång förstärkaren efter den har varit avslagen ett tag (stänger man av och på snabbt igen så funkar displayen som vanligt).
Var hittar jag dom äldre mjukvarorna .. hittar inte på H/Ks sida?
Redigerat av POi2, 11 januari 2010 - 08:14.
Postad 11 januari 2010 - 15:12
Scumbaagh
-
Scumbaagh
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Hej ! Fick hem min HK AVR 355 idag... fungerar perfekt ! Denna är den nya modellen... (svart nertill) tycker den är mer stilren... Så nu åker min gamla Pioneer 656 i soptunnan... // fishermansfriend
Vart hittade du den som är svart nertill? Jag går i tankarna att köpa en och helsvart är önskvärt. 255 eller 355 har jag inte bestämt mig för vilken jag vill ha än. Sitter med en Onkyo 604 nu men vill ha de nya ljudstandarderna. Antar att det räcker med 255 för att slå 604:an på fingrarna. Ljudet består av Audio Pro's grejer, Blue Diamond V2 som frontar. mvh
Postad 11 januari 2010 - 15:20
yabbah
-
yabbah
-
Användare
-
-
188 inlägg
Har fått för mig att efter senaste (eller näst senaste) uppdateringen så klipper ljudet alltid första sekunden när man börja kolla på något via det som är inkopplat via HDMI på avr255an.
Nån fler som har så och vet om det går att lösa ?
//yabbah
Postad 11 januari 2010 - 16:34
Downhill
-
Downhill
-
Användare
-
-
216 inlägg
Har fått för mig att efter senaste (eller näst senaste) uppdateringen så klipper ljudet alltid första sekunden när man börja kolla på något via det som är inkopplat via HDMI på avr255an.
Nån fler som har så och vet om det går att lösa ? //yabbah
För mig är det likadant.. Kan vara lite irriterande ibland men jag försöker att inte tänka på det så mycket.. Det blir ju så i och med att källan inte skickar ut en konstant ljudström. Den skickar ju bara information om ljud när det väl är något. Så klippet beror troligtvis på att bilden är konstant och visas hela tiden (även om det som visas är helt stilla) medan ljudbearbetningen bara jobbar när det är ljud.. Det vill säga att det ligger på sleep eller standby när ljudet är idle. Vet inte riktigt om och hur H/K ska kunna fixa det heller. En lösning skulle väll isåfall innebära att den scannar efter ny ljudinformation oftare så att den hinner reagera snabbare. Ett annat alternativ är ju att källorna som används skickar ut en konstant ljudström, även om det är tyst.. Men jag tror vi får leva med det klippandet.
Postad 12 januari 2010 - 23:00
Wixner
-
Wixner
-
Lärjunge
-
-
308 inlägg
För mig är det likadant.. Kan vara lite irriterande ibland men jag försöker att inte tänka på det så mycket.. Det blir ju så i och med att källan inte skickar ut en konstant ljudström. Den skickar ju bara information om ljud när det väl är något. Så klippet beror troligtvis på att bilden är konstant och visas hela tiden (även om det som visas är helt stilla) medan ljudbearbetningen bara jobbar när det är ljud.. Det vill säga att det ligger på sleep eller standby när ljudet är idle.
Vet inte riktigt om och hur H/K ska kunna fixa det heller. En lösning skulle väll isåfall innebära att den scannar efter ny ljudinformation oftare så att den hinner reagera snabbare. Ett annat alternativ är ju att källorna som används skickar ut en konstant ljudström, även om det är tyst.. Men jag tror vi får leva med det klippandet.
Jag kommer aldrig acceptera att vi ägare får "leva" med en sådan uppenbar defekt. Det är inte svårare än, som du säger, att firmwarekodarna sänker pollrate'n för ljudsignaler som kommer via HDMI. Att det ska ta två sekunder för receivern att detekera och väcka ljud via HDMI är löjligt, och jag tvivlar på att receivers från andra tillverkare har samma problem? Det vore trevligt om vi kunde få ett officiellt uttalande från Harman gällande detta, så jag vet om jag ska returnera min receiver eller ej.
Redigerat av Wixner, 12 januari 2010 - 23:02.
Postad 14 januari 2010 - 20:23
Unregistereda7b0d7a3
-
Unregistereda7b0d7a3
-
Lärjunge
-
-
433 inlägg
Halloj jag har nyss köpt en avr 255
Undrar om jag har senaste updaten står så här på min
17-06-2009 3
0.97.2.2
är det den senaste firmwaren?
Mvh Peter
Postad 14 januari 2010 - 21:30
Unregistered9ec9eb84
-
Unregistered9ec9eb84
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Jag kommer aldrig acceptera att vi ägare får "leva" med en sådan uppenbar defekt.
Det är inte svårare än, som du säger, att firmwarekodarna sänker pollrate'n för ljudsignaler som kommer via HDMI. Att det ska ta två sekunder för receivern att detekera och väcka ljud via HDMI är löjligt, och jag tvivlar på att receivers från andra tillverkare har samma problem?
Det vore trevligt om vi kunde få ett officiellt uttalande från Harman gällande detta, så jag vet om jag ska returnera min receiver eller ej.
Jag har också fått samma problem sedan update, jag har den näst senaste vad jag vet. Var inte så innan, mest ljud via optisk för min del. Extremt irriterande.
Postad 14 januari 2010 - 21:34
Falcy
-
Falcy
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
2 850 inlägg
Halloj jag har nyss köpt en avr 255
Undrar om jag har senaste updaten står så här på min
17-06-2009 3 0.97.2.2
är det den senaste firmwaren?
Mvh Peter
97.2.2 ska vara den senaste ja, tycker dock datumet är lite konstigt? Men jag kan ha fel, har för mig att det står september eller oktober på min... EDIT: Jag kollade nu, står exakt samma på min.
Redigerat av Falcy, 14 januari 2010 - 21:35.
Postad 14 januari 2010 - 21:44
Unregistereda7b0d7a3
-
Unregistereda7b0d7a3
-
Lärjunge
-
-
433 inlägg
Ok nice och stort tack.
är lite novis på denna inte fått den att funka så bra än
Kör med hkts 11 högtalare till
ger den 2 av 5 hittills men kommer nog blir högre om man får pilla lite
Tack för snabbt svar Peter
Postad 14 januari 2010 - 21:54
Falcy
-
Falcy
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
2 850 inlägg
ger den 2 av 5 hittills men kommer nog blir högre om man får pilla lite
Tack för snabbt svar Peter
 2 av 5? Ett tips, läs telefonkatalogen( alltså manualen  ) innan du börjar mixtra allt för jävligt, särskilt om du är novis. En fyra är den nog värd tycker jag, iaf som ren hembioreceiver.
Redigerat av Falcy, 14 januari 2010 - 21:54.
Postad 14 januari 2010 - 23:03
_Hercules_
-
_Hercules_
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Jag vet att denna fråga vart uppe på tapeten 1 miljon ggr tidigare. Sökte lite smått men fick aldrig något bra svar i de trådarna jag fann. Och orkar inte sätta mig och läsa igenom dessa 42 sidor för en fråga som säkerligen många redan sitter på svaret om.
Tidigare hade jag en PS3:a som såg ut som jag efter julen. Tjock och rund... Denna är nu förpassad in till sovrummet som DVD-spelare och det inhandlades en PS3 Slim 120gb till vardagsrummet.
Som alla andra så vet jag att Multi-CH PCM är HD ljud. Men har för mig att jag läst, hört och sett det på AVR 255 stärkare att Slim skall även kunna skicka DTS HD till displayen på recivern? Jag vet att det är ett värdsligt problem, men det är något jag stör mig enormt på.
Ställde in den nya PS3:an på Bitstream istället för LPCM. Dolby True HD kommer fram men på DTS är det fortfarande Multi-Ch PCM. Jag har uppdaterat PS3't till nyaste firmware. Men misstänker då att jag måste uppdatera recivern? Har inte senaste versionen utan den näst senaste.
Men innan jag börjar trixa och fixa... Någon som har ett PS3 Slim och en HK 255 som faktiskt fått displayen att visa DTS HD eller andra "loggor" som tidigare vart omöjliga att få fram.
Att jag kan störa mig så mycket på detta värdsliga ting skrämmer nästan mig själv...
Postad 14 januari 2010 - 23:34
Unregisteredafe9e410
-
Unregisteredafe9e410
-
Veteran
-
-
1 907 inlägg
Hej
Har en asus asrock ion inkopplad med HDMI mot en plasma 1024*768´. Har även en canal digital hd-mottagare även den med hdmi. Slutigen är HK inkopplad med HDMI mot plasma.
Nu till mitt problem. Jag får inte bilden att passa in från asrock men sattelitmottagaren fixar detta utan problem via HK-355. Den blir utdragen både i horisont och i vertikalled. Någon som vet vad att göra?
Postad 15 januari 2010 - 00:17
Downhill
-
Downhill
-
Användare
-
-
216 inlägg
Jag vet att denna fråga vart uppe på tapeten 1 miljon ggr tidigare. Sökte lite smått men fick aldrig något bra svar i de trådarna jag fann. Och orkar inte sätta mig och läsa igenom dessa 42 sidor för en fråga som säkerligen många redan sitter på svaret om.
Tidigare hade jag en PS3:a som såg ut som jag efter julen. Tjock och rund... Denna är nu förpassad in till sovrummet som DVD-spelare och det inhandlades en PS3 Slim 120gb till vardagsrummet.
Som alla andra så vet jag att Multi-CH PCM är HD ljud. Men har för mig att jag läst, hört och sett det på AVR 255 stärkare att Slim skall även kunna skicka DTS HD till displayen på recivern? Jag vet att det är ett värdsligt problem, men det är något jag stör mig enormt på.
Ställde in den nya PS3:an på Bitstream istället för LPCM. Dolby True HD kommer fram men på DTS är det fortfarande Multi-Ch PCM. Jag har uppdaterat PS3't till nyaste firmware. Men misstänker då att jag måste uppdatera recivern? Har inte senaste versionen utan den näst senaste.
Men innan jag börjar trixa och fixa... Någon som har ett PS3 Slim och en HK 255 som faktiskt fått displayen att visa DTS HD eller andra "loggor" som tidigare vart omöjliga att få fram.
Att jag kan störa mig så mycket på detta värdsliga ting skrämmer nästan mig själv...
Jag har ingen slim själv.. Men att du ställt om till Bitstream är rätt iallafall.. Detta innebär att istället för att PS3an kodar ljudsignalerna och skickar vidare det i flera kanaler så skickar den allting i paket och låter Recievern sköta det istället.. Har du kollat i alla menyer om du ställt in Bitstream rätt? Det finns nämligen två ställen där man måste ändra... Det jag funderar på är alltså om du har ställt om det ena men inte det andra och att det är därför som DTS HD inte visas på recievern. Då ska vi se... Inne under Settings-fliken så har du dels "sound settings" en bit ner där du under "Audio output settings" väljer med vilket kablage som ljudsignalerna ska skickas via.. I det här fallet HDMI. Du kan även välja om den ska känna av automatiskt eller om den ska ställa in manuellt.. Jag antar att det är denna varianten du har kört igenom och att du då valt att din Reciever (som ju är en mellanhand mellan PS3an och TVn) kan ta emot Bitströmmar.. Men det finns ett ställe till man måste ändra på, som inte ändras automatiskt.. Det hittar du också under "Settings"-fliken men en bit upp.. Nämligen om man går in på "Video settings". Så om du scrollar ner en bit där så ska du hitta "BD/DVD Audio Output Format (HDMI)" där du kan ställa in om ljudsignalerna ifrån skivorna ska konverteras direkt innan dom bearbetas vidare eller ej.. Här ska du givetvis välja Bitstream om du vill att förstärkaren ska ta hand om jobbet. Annars konverteras materialet om till LPCM direkt när informationen läses av ifrån skivan och när informationen då kommer fram till nästa stopp i pipelinen så säger den "nej, vi ska skicka ut bitströmmar".. Men då är det redan konverterat och färdigt och därför skickas det vidare som LPCM till förstärkaren.. Men om man då istället ändrar så att den inte ska konvertera samtidigt som den läser av, så är informationen i bitströmmar direkt och när den då kommer till nästa steg så klaffar allting och bitströmmarna skickas vidare till förstärkaren vilket i sin tur borde leda till att du ser DTS-HD på displayen. När du har ställt om dessa två inställningar, så att bitstream är aktivt på båda, så borde det fungera. Men notera som sagt att jag inte har en slim själv, så jag har ingen möjlighet att testa.. Hej Har en asus asrock ion inkopplad med HDMI mot en plasma 1024*768´. Har även en canal digital hd-mottagare även den med hdmi. Slutigen är HK inkopplad med HDMI mot plasma. Nu till mitt problem. Jag får inte bilden att passa in från asrock men sattelitmottagaren fixar detta utan problem via HK-355. Den blir utdragen både i horisont och i vertikalled. Någon som vet vad att göra?
Nu har jag inte så stor koll på vilken typ av burk det där är.. O jag vet inte riktigt om jag tolkar din text korrekt. Men som jag förstår så tar plasman emot en 1024*768 signal (4:3) och alla plasmor är ju i Widescreen (16:9) vilket borde vara anledningen till varför TVn skalar om 4;3 signalen till 16;9. Det du kan göra är att ändra upplösning så att datorn skickar ut 16:9 och att du alltså får samma bildförhållande som det TVn stödjer, så slipper den skala och där med stretcha bildsignalen för att passa hela skärmen.. Är det en tv som är HD-ready (720p och 1080i) så rekommenderar jag att du kör på 1360*768 pixlar.. En HD-ready TV är egentligen 1366*768 men det innebär att du får 3 lodräta pixelrader på varje sida som är svarta och ingen skalning sker.. Är det en FULL-HD så är ju givetvis 1920*1080 att rekommendera, men så länge du håller samma bildförhållande (widescreen 16;9) så kommer det inte att se stretchat ut. Se även till så att du kör med senaste drivrutinerna och programvara för ditt grafikkort.
Redigerat av Downhill, 15 januari 2010 - 00:30.
Postad 15 januari 2010 - 00:25
Scumbaagh
-
Scumbaagh
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Nu är jag också stolt ägare av en 355:a! Weeeeeeee!! +D
Äntligen, drömt om denna dagen i många år! =)
Beställde genom Datacorner i Västerås som köper in från Dustin. Gick på 24h och blev gratis frakt.
in med H/K:n och ut med Onkyo:n!
Postad 15 januari 2010 - 11:38
_Hercules_
-
_Hercules_
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Downhill - Stort tack för ett utförligt svar. Dock så hade jag redan gjort alla inställningar som du beskrev.
Men problemet löst sig själv efter att nattens efterblivna försök just gick upp. Utan att läsa på fodralet till 300 tog jag bara för givet att ljudspåret PCM var DTS HD. Så efter att man slängde i en ny BD-skiva så vips fungerade det...
Så ledsen för att tråka ut tråden med en tjatig fråga helt utan grund
Postad 16 januari 2010 - 02:49
Scumbaagh
-
Scumbaagh
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
min 355a står det versionnummer: 0.93.1.1 på..
antar att det ej är senaste om 0.97.2.2 ska vara det senaste
Fick för övrigt helt galna inställningar av Ezset/EQ... Stängde av det överallt men är inte riktigt nöjd med ljudet än. Får ta å beställa en kabel verkar det som.
Redigerat av Scumbaagh, 16 januari 2010 - 02:52.
Postad 18 januari 2010 - 10:31
loop75
-
loop75
-
Användare
-
-
110 inlägg
Är det någon som kör en Mac med Snow Leopard mot AVR 255 i 24Hz?
För mig (med Mac Mini) funkade det fint med 1080p i 50Hz, men när jag ändrade i skärminställningarna till 24 Hz, så kan inte 255:an hitta signalen ordentligt - det är bara svart och hoppar till då och då. När jag i stället kopplar kabeln direkt till TVn (Sony W4000) funkar 24hz perfekt.
Jag har inte den allra senaste firmware-versionen, utan föregångaren. Kan den senaste ha löst problemet?
Postad 18 januari 2010 - 12:31
Geten
-
Geten
-
Rookie
-
6 inlägg
Är det någon som kör en Mac med Snow Leopard mot AVR 255 i 24Hz?
För mig (med Mac Mini) funkade det fint med 1080p i 50Hz, men när jag ändrade i skärminställningarna till 24 Hz, så kan inte 255:an hitta signalen ordentligt - det är bara svart och hoppar till då och då. När jag i stället kopplar kabeln direkt till TVn (Sony W4000) funkar 24hz perfekt.
Jag har inte den allra senaste firmware-versionen, utan föregångaren. Kan den senaste ha löst problemet?
Hade samma problem som dig med min HTPC. Det jag gjorde var att ställa om NTSC / PAL inställningen på förstärkaren. Sätt stärkaren i standbyläge och håll inne Back/Exit knappen i 5 sekunder tills den slår om. Därefter fick jag bild på tvn oberoende av vilken Hz signalen skickades i.
Postad 18 januari 2010 - 13:22
Unregisteredafe9e410
-
Unregisteredafe9e410
-
Veteran
-
-
1 907 inlägg
Nu har jag inte så stor koll på vilken typ av burk det där är.. O jag vet inte riktigt om jag tolkar din text korrekt. Men som jag förstår så tar plasman emot en 1024*768 signal (4:3) och alla plasmor är ju i Widescreen (16:9) vilket borde vara anledningen till varför TVn skalar om 4;3 signalen till 16;9. Det du kan göra är att ändra upplösning så att datorn skickar ut 16:9 och att du alltså får samma bildförhållande som det TVn stödjer, så slipper den skala och där med stretcha bildsignalen för att passa hela skärmen.. Är det en tv som är HD-ready (720p och 1080i) så rekommenderar jag att du kör på 1360*768 pixlar.. En HD-ready TV är egentligen 1366*768 men det innebär att du får 3 lodräta pixelrader på varje sida som är svarta och ingen skalning sker.. Är det en FULL-HD så är ju givetvis 1920*1080 att rekommendera, men så länge du håller samma bildförhållande (widescreen 16;9) så kommer det inte att se stretchat ut.
Se även till så att du kör med senaste drivrutinerna och programvara för ditt grafikkort.
Det är just det som är problemet hur jag än ställer in signalen från datorn så skalar HK om den så den verkar bli 1280*1024 (tror jag). Datorn känner av HK som bildskärm och HK skickar upp signalen fel till TV 42tum Samsung plasma 1024*768 native panel. Om inte canal digitals hdmottagare hade visats rätt hade jag tänkt att det är ett systemfel. Har ni någon gissning på vad problemet kan vara? Mvh Evert
Postad 18 januari 2010 - 14:32
Downhill
-
Downhill
-
Användare
-
-
216 inlägg
Det är just det som är problemet hur jag än ställer in signalen från datorn så skalar HK om den så den verkar bli 1280*1024 (tror jag). Datorn känner av HK som bildskärm och HK skickar upp signalen fel till TV 42tum Samsung plasma 1024*768 native panel. Om inte canal digitals hdmottagare hade visats rätt hade jag tänkt att det är ett systemfel.
Har ni någon gissning på vad problemet kan vara?
Mvh Evert
Ingen aning.. Men försök uppdatera all mjukvara som går, TV, Förstärkare o grafikkort.. Testa att koppla in datorn i en annan HDMI-port i både förstärkare och TV. Om möjligt, försök koppla in en annan dator via din förstärkare med hjälp av HDMI och se om samma problem uppstår osv. Det är svårt att veta exakt vart problemet ligger i och med att det bara händer med datorn inkopplad och inte din digitalbox..
Postad 18 januari 2010 - 18:58
Auron
-
Auron
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
Någon här som har FW 0.96. liggandes som jag kan få? Lyckas inte installera FW 0.97. samt har något brus i alla högtalare så hoppas på att en ominstallation av FW 0.96. ska hjälpa... om det nu ens går, har aldrig testat installera samma fw som redan finns på förstäkaren.
Postad 19 januari 2010 - 20:22
Unregisteredf2d015da
-
Unregisteredf2d015da
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Jag har ett problem som jag behöver hjälp med att lösa. Min avr355 agerar bildväxel, kör digitalbox, blueray och xbox360 genom, digitalbox och blueray via hdmi och xbox360 via component. Avr355 är uppdaterad med senaste firmwire.
Jag kör detta mot en hc-3800 projektor med en 15m supra hdmi, problemet är att bilden "klipper", projjen säger "no signal", efter ett tag med lite blinkande kommer bilden, oftast. Man kan se vid svart bakgrund en mängd vita prickar som blinkar. När jag fått bild så händer det väldigt ofta att bilden blinkar till, man ser en gråbild, typ myrornas krig blinka förbi.
Vad kan detta bero på, är hdmi kabeln trasig? Är bildväxlaren trasig i avr355?
Mvh Martin
Postad 21 januari 2010 - 09:21
Bluedog
-
Bluedog
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Jag har ett problem som jag behöver hjälp med att lösa. Min avr355 agerar bildväxel, kör digitalbox, blueray och xbox360 genom, digitalbox och blueray via hdmi och xbox360 via component. Avr355 är uppdaterad med senaste firmwire. Jag kör detta mot en hc-3800 projektor med en 15m supra hdmi, problemet är att bilden "klipper", projjen säger "no signal", efter ett tag med lite blinkande kommer bilden, oftast. Man kan se vid svart bakgrund en mängd vita prickar som blinkar. När jag fått bild så händer det väldigt ofta att bilden blinkar till, man ser en gråbild, typ myrornas krig blinka förbi.
Vad kan detta bero på, är hdmi kabeln trasig? Är bildväxlaren trasig i avr355?
Mvh Martin
Kan var HDMI kretsen. Min HDMI krets byttes på garantin. Har du kollat om TV, projektor och att övriga apparter i kedjan som har jordad stickkontakt är jordade. /Kjell
Postad 21 januari 2010 - 22:31
Unregisteredf2d015da
-
Unregisteredf2d015da
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Kan var HDMI kretsen. Min HDMI krets byttes på garantin. Har du kollat om TV, projektor och att övriga apparter i kedjan som har jordad stickkontakt är jordade.
/Kjell
Jag har inte kontrollerat om sakerna är jordade. Men jag har felsökt lite mera nu. Problemet uppstår inte när jag kör signalen från digitalboxen via förstärkaren till projj. Dock problem med bild, störningar med både xbox360 och blueray via förstärkare. Kör jag hdmi direkt från blueray till projj uppstår inga störningar. Jag har ingen 15 m component kabel att kolla om signalen är störningsfri från xbox360. Det känns som problemet ligger i hdmi växeln, det som gör mig konfunderad är att som sagt ovan, inga störningar när det tittas på digitaltv. För övrigt fungerar allt utmärkt när det körs via förstärkaren till Tv:n, en enmeters hdmi kabel står där för överföringen. Börjar bli tomt på ideér nu, har även kopplat på en signal förstärkare på hdmi kabeln till projj, ingen förbättring visar sig. Kan signalen vara svagare när signalen kommer via DvD och Game från förstärkaren än om den kommer via Tv? Snälla, ge mig mera uppslag.
Postad 24 januari 2010 - 20:34
Wixner
-
Wixner
-
Lärjunge
-
-
308 inlägg
Nu har jag precis installerat den senaste firmware'n i hopp om att lösa de problemen som uppstår vid spårbyte via HDMI (upp till 2 sekunders handskakning per ström) men detta löste inte problemet, dock så uppstod ett annat.
Om jag pausar vad det nu är jag har inkopplat via HDMI (Tvix, Playstation3) för länge så tappar jag ljudströmmen helt och hållet. För att återfå ljudet måste jag antingen starta om förstärkaren eller starta om mediaströmmen (Bluray, Flac, MP3 eller MKV via Tvix) för att återfå ljudet.
Jag har ägt denna förstärkare i snart två år, men börjar bli redigt trött på att inte få den i perfekt skick och jag börjar nästan ångra att jag inte köpte en Onkyo eller Marantz, även om jag gillar H/K bättre.
Postad 25 januari 2010 - 14:43
Unregistered44286749
-
Unregistered44286749
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Upptäkte när jag hjälpte en polare med 155´an att det inte var möjligt att ställa video och audio som HDMI1/HDMI1, som det går på min 255´a. Är det verkligen möjligt att en så modern stärkare inte tar emot ljud via hdmi?
Postad 25 januari 2010 - 16:50
Unregistered9ec9eb84
-
Unregistered9ec9eb84
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Upptäkte när jag hjälpte en polare med 155´an att det inte var möjligt att ställa video och audio som HDMI1/HDMI1, som det går på min 255´a. Är det verkligen möjligt att en så modern stärkare inte tar emot ljud via hdmi?
Javisst är det så.
Postad 25 januari 2010 - 19:58
jenkinz
-
jenkinz
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Hej!
Jag har samma problem som ovan ljud strömmen försvinner vid pausning eller kannal byte film byte mm...
det är mycket svårt att få tillbaka för mig. ibland försvinner hdmi som audio out i pc:n helt
Inget hjälpter stänga av sätta på recivern eller digitalbox/htpc:n.
Det säkraste sättet är att få den att byta upplösning...
Jag har uppgraderat till senaste firmware men problemet kvarstår...
Det hända varje gång jag pausar nästan... Mycket irriterande...
Detta gäller bara Dolby Digital eller DTS ljud strömmar via HDMI... PCM och analogt funkar alltid även via HDMI...
Det händer både med DigitalBoxen och HTPC:n
Är detta ett känt problem?
kan det vara H/W...
Har googlat men inte funnit mycket ang. just detta...
HK AVR 355
Asrock ION330 hdmi ->
Combort HDbox hdmi -> :-P
Redigerat av jenkinz, 25 januari 2010 - 19:59.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Förstärkare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|