* Officiell Tråd - HTC Touch HD *
2075 svar till detta ämne
Postad 18 januari 2009 - 16:56
xxmannen
-
xxmannen
-
Användare
-
-
185 inlägg
Får väl lägga till att Bluethoot är inkopplat hala denan tiden också, inkopplad till en SE klocka....
Sökte tidigare i tråden om att få ugående epost att fungera.. har du blivit klok på det ännu? Jag har hotmail och det fungerar finfint förutom begränsningen på storleken på bilagorna. Jag provade med ett konto som jag har på yahoo och installerade det på mobilen lägga till ett nytt konto. Den hittade yahoos inställning å vipps kunde jag ta emot inkommande epost. Men utgående epost fungerar det inte alls. Jag har TELIA Incoming mail server: imap.mail.yahoo.com Account type: IMAP4 User Name: YourID (without the @yahoo.com Outgoing mail server: smtp.mail.yahoo.com [x] Outgoing server requires authentication [x] Use the same user name and password for sending email [ ] Require SSL for Incoming email [ ] Require SSL for Outgoing email Network connection: The Internet Typ denna konfig har jag
Redigerat av xxmannen, 19 januari 2009 - 06:14.
Postad 18 januari 2009 - 17:30
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Vad jag tror är att det har att göra med mycket var du bor och vilken operatör du har.
En kompis har en TyTn II som har minst dubbelt så lång batteritid än mig och har alltid haft det sen dag ett.
Han har Telia och jag Tre..Jag tror att Telias nät är bättre här..Att det påverkar på nått sätt ..
Redigerat av moparman, 18 januari 2009 - 17:31.
Postad 18 januari 2009 - 17:37
Micke pioneer
-
Micke pioneer
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Hur får man igång mms och wap och gprs om man har telia abonemang. Testade i går med att skicka inställningar till telefonen, men dom fungerade inte.
Postad 18 januari 2009 - 17:56
stoffe69
-
stoffe69
-
Lärjunge
-
-
376 inlägg
Hur får man igång mms och wap och gprs om man har telia abonemang. Testade i går med att skicka inställningar till telefonen, men dom fungerade inte.
På samma sida du valde detta borde det finnas en länk där man får fram dom manuella inställningarna, har jag iaf för mig.
Postad 18 januari 2009 - 19:48
joakim1970
-
joakim1970
-
Rookie
-
2 inlägg
Bästa telefonabbonemanget för en HTC touch HD?
Om man vill kunna surfa.
"Den supersnabba 3,5G teknologin tillåter dig surfa och ladda ned till riktig bredbandshastighet. Genom HSDPA har du nedladdningshastighet på upp till 7,2 Mbps"
Postad 19 januari 2009 - 00:02
Lindstrand
-
Lindstrand
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Har dataanslutningen alltid igång.
Får väl lägga till att Bluethoot är inkopplat hala denan tiden också, inkopplad till en SE klocka....
Menar du Wifi? Det är bra i så fall, min brukar bara klara 10 - 12 timmar även om jag inte använder telefonen, eller laddar ner något. Det beror kanske på hur bra mottagning man har också. Jag har i alla fall märkt att det blir en gigantiskt skillnad på batteritiden när jag stänger av Wifi. Andå är Wifi inställd på bästa batteritid och lägsta prestanda... Har testat ett program som heter Wifi-locations också. Det startat bara wifi på de platser där man vill (käner av vilken telemast man är uppkopplad mot). Det hjälpte ändå inte för min del eftersom batteriet tar slut här hemma. Fullt batteri när man går och lägger sig på kvällen och nästan tomt på morronen Numera startar jag bara wifi när jag verkligen behöver det...
Postad 19 januari 2009 - 00:08
Lindstrand
-
Lindstrand
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Vad jag tror är att det har att göra med mycket var du bor och vilken operatör du har. En kompis har en TyTn II som har minst dubbelt så lång batteritid än mig och har alltid haft det sen dag ett. Han har Telia och jag Tre..Jag tror att Telias nät är bättre här..Att det påverkar på nått sätt ..
Jag har också Tre och hade en TyTn II innan. Jag kan säga att HD:n har mycket bättre batteritid... Fast det är klart att det kan bero på hur stark signal man har från masten. Om man har dålig mottagning så varar batteriet kortare tid, men det har nog inte med operatören i sig att göra. Samma sak med wifi, som jag skrev i min förra kommentar.
Postad 19 januari 2009 - 09:21
longjohn
-
longjohn
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Sökte tidigare i tråden om att få ugående epost att fungera.. har du blivit klok på det ännu? Jag har hotmail och det fungerar finfint förutom begränsningen på storleken på bilagorna. Jag provade med ett konto som jag har på yahoo och installerade det på mobilen lägga till ett nytt konto. Den hittade yahoos inställning å vipps kunde jag ta emot inkommande epost. Men utgående epost fungerar det inte alls. Jag har TELIA
Incoming mail server: imap.mail.yahoo.com Account type: IMAP4 User Name: YourID (without the @yahoo.com Outgoing mail server: smtp.mail.yahoo.com [x] Outgoing server requires authentication [x] Use the same user name and password for sending email [ ] Require SSL for Incoming email [ ] Require SSL for Outgoing email Network connection: The Internet Typ denna konfig har jag
Använd smtprelay1.telia.com som utgående server, det löste problemet för mig.
Redigerat av longjohn, 19 januari 2009 - 09:22.
Postad 19 januari 2009 - 10:37
xxmannen
-
xxmannen
-
Användare
-
-
185 inlägg
Använd smtprelay1.telia.com som utgående server, det löste problemet för mig.
Tack kompis...det löste även för mig
Postad 19 januari 2009 - 12:14
Unregistered8b4a8e90
-
Unregistered8b4a8e90
-
Användare
-
-
171 inlägg
Lite frågor:
Kostar det nåt att använda GPS förutom kostnad för program? Är det inbyggd GPS modul mao?
Finns det stöd för att lägga in fartkameravarnare?
Billaddare antar jag finns med tanke på batteritiden??
Postad 19 januari 2009 - 12:19
Kristofer00
-
Kristofer00
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Lite frågor:
Kostar det nåt att använda GPS förutom kostnad för program? Är det inbyggd GPS modul mao? Finns det stöd för att lägga in fartkameravarnare?
Billaddare antar jag finns med tanke på batteritiden??
Nej kostar inget om du använder riktigt program som tomtom, navigon, garmin eller igo.. Google maps kostar för de hämtar datatrafik hela tiden ist. för att ha kartot på minneskortet. Kom ihåg att du oftast behöver tweaka lite innan det funkar med hd'n. Iaf jag använder Navigon, där behövde man ändra några xml filer och ändra i regedit för GPS poll för att det skulle funka. Om du köper tomtom eller liknande brukar fartkameror följa med, men det finns stöd för de program som stöder det. Billaddare behövs då det drar ganska mycket, om du inte bara ska snabbt slå in en adress i din ort lr liknande.
Redigerat av Kristofer00, 19 januari 2009 - 12:22.
Postad 19 januari 2009 - 13:30
rollokola
-
rollokola
-
Rookie
-
6 inlägg
Någon?
Ja, i HD Tweak kan du under punkt 6 (Data) ställa in att uppkopplingen alltid ska stängas ner efter en viss tid. Du har intervall mellan 10 sekunder och 10 minuter att välja på. Om du aktiverar detta kommer den att stänga ner uppkopplingen oavsett vilket program du använt som behöver uppkopplingen. Som jag förstår det så stänger den bara av om uppkopplingen är idle. HD Tweak hittar du här: http://montecristoff.webs.com/Hoppas detta hjälper!
Postad 19 januari 2009 - 13:44
paulson96
-
paulson96
-
Användare
-
-
132 inlägg
Ja, i HD Tweak kan du under punkt 6 (Data) ställa in att uppkopplingen alltid ska stängas ner efter en viss tid. Du har intervall mellan 10 sekunder och 10 minuter att välja på.
Om du aktiverar detta kommer den att stänga ner uppkopplingen oavsett vilket program du använt som behöver uppkopplingen. Som jag förstår det så stänger den bara av om uppkopplingen är idle.
HD Tweak hittar du här: http://montecristoff.webs.com/
Hoppas detta hjälper!
Absolut! Ska ta och fixa HD tweak. Just nu använder jag inte dataanslutnignen vidare mycket, men jag antar att kostanaden för att ha den på är lika med noll om man inte laddar ner någon data överhuvudtaget. Tack för hjälpen!
Postad 19 januari 2009 - 14:17
lpc123
-
lpc123
-
Användare
-
-
128 inlägg
Tjenare alla
Är det någon som märkt attskärmen helt plötsligt vaknar till liv och lyser i CA 2sec och sen slocknar igen!!
Detta sker när den ärhelt ner släckt typ som om det skulle komma ett sms eller att den kollar efter mail!!
Jag har satt den på att inte kollamail mer än manuelt så det skall inte vara det.
Någon som har en idé på vad det kan vara????
Postad 19 januari 2009 - 14:59
Unregistered20539
-
Unregistered20539
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Hej!
Har ett problem som jag inte hittat svar på i tråden. jag vill kunna flippa mellan de olika albumen i musikspelaren, men kan idag endast göra det mellan låtarna nrä jag valt ett specifikt album. När jag fick telefonen så gick det att göra det mellan de olika exempelalbumen, men inte nu längre.
Är det någon som vet hur jag ställer in det?
Postad 19 januari 2009 - 15:12
stroy
-
stroy
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Hej
Jag har en HTC touch cruise idag som jag inte är så nöjd med. Visst, den har allt som jag vill ha. men den presterar rätt buggigt och är hyffsat trög. Nu har jag stått och klämt på Touch HD ett par luncher på Mediamarkt och hittills så verkar den inte vara så hemskt buggig. går till och med hyffsat snabbt.
Är det någon som bytt från cruise till HD och isåfall kan säga att saker och ting blivit bättre. "på riktigt"?
Postad 19 januari 2009 - 17:07
hedo
-
hedo
-
Rookie
-
5 inlägg
Är det någon som vet hur man får fram frågetecken (?) och utropstecken på det svenska tangentbordet (!) ?
Postad 19 januari 2009 - 19:24
joesoes
-
joesoes
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Dum fråga kanske, men har den en "phonepad"? Liknande den som finns på omnian?
Postad 19 januari 2009 - 21:17
Unregistereda021f600
-
Unregistereda021f600
-
Forumräv
-
-
587 inlägg
Menar du Wifi?
Menar dataanslutnigen till telefonnätet, GRPS.... har fått för mig att jag inte kan ta imot MMS om den inte är på, kanske fel, har också fått för mig att om den går igen stå stäånger den inte ned av sig själ... och min är inställd att kolla epost var 10 min, ladda hem RSS varja timme, samt uppdatera aktier och väder automatisk. Menar du Wifi?
Menar dataanslutnigen till telefonnätet, GRPS.... har fått för mig att jag inte kan ta imot MMS om den inte är på, kanske fel, har också fått för mig att om den går igen stå stäånger den inte ned av sig själ... och min är inställd att kolla epost var 10 min, ladda hem RSS varja timme, samt uppdatera aktier och väder automatisk.
Postad 19 januari 2009 - 22:00
Lindstrand
-
Lindstrand
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Menar dataanslutnigen till telefonnätet, GRPS.... har fått för mig att jag inte kan ta imot MMS om den inte är på, kanske fel, har också fått för mig att om den går igen stå stäånger den inte ned av sig själ... och min är inställd att kolla epost var 10 min, ladda hem RSS varja timme, samt uppdatera aktier och väder automatisk.
Jaha, det förklarar saken. Jag har också datanslutningen via GPRS, 3G igång hela tiden, men det verkar inte dra så mycket. Fast Wifi tömmer batteriet ganska snabbt... Dum fråga kanske, men har den en "phonepad"? Liknande den som finns på omnian?
Nix det har den inte. Skärmen täcker nästan hela telefonen, så det finns ingen plats. Skärmen är på 3.8 tum mot Omnians 3.2.
Postad 20 januari 2009 - 00:07
TheGun
-
TheGun
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Hej!
Har ett problem som jag inte hittat svar på i tråden. jag vill kunna flippa mellan de olika albumen i musikspelaren, men kan idag endast göra det mellan låtarna nrä jag valt ett specifikt album. När jag fick telefonen så gick det att göra det mellan de olika exempelalbumen, men inte nu längre.
Är det någon som vet hur jag ställer in det?
Tjenare, jag trodde samma sak men upptäckte att det inte går om man väljer att lyssna på ett album. För att kunna flippa mellan olika artister måste du välja att spela via "Alla låtar" och inte "Artister" eller "Album". Det står i instruktionsboken på sidan 79. Lite B faktiskt, får hoppas att det kommer en tweak eller uppdatering på detta.
Postad 20 januari 2009 - 07:29
xxmannen
-
xxmannen
-
Användare
-
-
185 inlägg
Fått någon mysko fel på min enhet när jag går på --->start och trycker på --->inställningar el --->idag så händer det inget utan återgår till "skrivbordet" Däremot dom andra mappalternativen under--->start fungerar.
Det är såna tillfällen man får gråa hår...
När man ändå ev måste göra en hard reset så kanske man flashar nyare version av radio.
Någon här som har flashat nyare version av radio till sin enhet och i såfall vilken fungerar klockrent?
Postad 20 januari 2009 - 10:39
keu
-
keu
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej.... hur snoozar man med HD:n? Alarmklockan på HD:n är ju värdelös... och vart hämtar man program bäst till hD...?
Postad 20 januari 2009 - 11:29
Kristofer00
-
Kristofer00
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Hej.... hur snoozar man med HD:n? Alarmklockan på HD:n är ju värdelös... och vart hämtar man program bäst till hD...?
väldigt många har frågat detta redan du kan söka i denna topic högst upp. G-alarm använder jag och många andra, finns flera stycken använd den som passar dig bäst i smak. xda-developers är en bra sida om du ska hitta bra program till din HD länk: http://www.ageye.de/...?s=galarm/about
Redigerat av Kristofer00, 20 januari 2009 - 11:29.
Postad 20 januari 2009 - 14:23
joesoes
-
joesoes
-
Lärjunge
-
-
255 inlägg
Jaha, det förklarar saken. Jag har också datanslutningen via GPRS, 3G igång hela tiden, men det verkar inte dra så mycket. Fast Wifi tömmer batteriet ganska snabbt...
Nix det har den inte. Skärmen täcker nästan hela telefonen, så det finns ingen plats. Skärmen är på 3.8 tum mot Omnians 3.2.
"Skärmen täcker nästan hela telefonen, så det finns ingen platts"? Låter lite motsägelsefullt. Jag får lära mig att texta med qwerty helt enkelt
Postad 20 januari 2009 - 16:14
TheGun
-
TheGun
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Någon som har ett bra backup program till HD'n som är gratis, läste på xda att SPB Backup ska vara ostabilt och skapar Error meddelande.
Funderar nämligen på att installer Hotfixarna och se ifall de pajjar något på HD'n så kan det ja vara bra att ha en Back att köra restore från.
Länka gärna om ni har en länk att bidra med vettja
Postad 20 januari 2009 - 17:00
rollokola
-
rollokola
-
Rookie
-
6 inlägg
Japp, håller med om att alarmklockan i Windows är dålig. Ett alternativ är Klaxon, den tycker jag fungerar väldigt bra. Den finns på http://www.koushikdu...ch/label/Klaxon. Vill du ladda ner program till HD så finns det ju massor av sidor för Windowsprogram. Xda-developers som Kristofer00 nämnde är en bra start då de också har en del som beskriver vilka program som funkar bäst med HD (Blackstone). Kolla http://forum.xda-dev...ad.php?t=442663. Kolla också in: http://www.modaco.co...one-modaco-com/http://forum.xda-dev...splay.php?f=451http://www.modaco.co...et-pc-software/https://www.minhembi...howtopic=211705
Postad 20 januari 2009 - 22:22
stoffe69
-
stoffe69
-
Lärjunge
-
-
376 inlägg
Sugen på denna lur, undrar lite över när man svarar, har sett videos men inte listat ut om man Måste svara genom att dra på skärmen höger - vänster eller om det räcker med lur knappen längst ner?
Postad 20 januari 2009 - 22:55
paulson96
-
paulson96
-
Användare
-
-
132 inlägg
Sugen på denna lur, undrar lite över när man svarar, har sett videos men inte listat ut om man Måste svara genom att dra på skärmen höger - vänster eller om det räcker med lur knappen längst ner?
Vilket som går bra
Postad 20 januari 2009 - 23:06
stoffe69
-
stoffe69
-
Lärjunge
-
-
376 inlägg
Tack!
Läste någonstans att det inte gick att låsa knapparna längst ner vilket gjorde att man kunde komma åt dom i fickan?
Postad 20 januari 2009 - 23:39
bugkiller
-
bugkiller
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Tack! Läste någonstans att det inte gick att låsa knapparna längst ner vilket gjorde att man kunde komma åt dom i fickan?
Det är fel, de är låsta då telefonen i övrigt är låst.
Postad 21 januari 2009 - 08:38
Kristofer00
-
Kristofer00
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Någon som har ett bra backup program till HD'n som är gratis, läste på xda att SPB Backup ska vara ostabilt och skapar Error meddelande. Funderar nämligen på att installer Hotfixarna och se ifall de pajjar något på HD'n så kan det ja vara bra att ha en Back att köra restore från.
Länka gärna om ni har en länk att bidra med vettja 
ingen aning om ett bra backup program. Hört talas om pim backup men har inte orkar testa det än. Ladda ner de senaste upd. för htc med fixed slider och photo album blurness eller liknande. Båda funkar, de har gjort om slider fixen så den inte krummade bort videosamtal knappen verkar det som.
Postad 22 januari 2009 - 09:14
Unregistered8b4a8e90
-
Unregistered8b4a8e90
-
Användare
-
-
171 inlägg
Ang. batteritiden. Köpte min i måndagskväll, laddade i fyra timmar. Har sedan dess använt gps ca 1h, surfat en del, kollat youtube, blåtand igång konstant. ca 35 minuters samtal. Har nu på morgonen ca 30 % kvar på batteriet. Mao räcker batteriet ca 3 dygn för mina ändamål. Batteritiden äger ju sönder min gamla N95.
Postad 22 januari 2009 - 10:11
Kristofer00
-
Kristofer00
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Ang. batteritiden. Köpte min i måndagskväll, laddade i fyra timmar. Har sedan dess använt gps ca 1h, surfat en del, kollat youtube, blåtand igång konstant. ca 35 minuters samtal. Har nu på morgonen ca 30 % kvar på batteriet. Mao räcker batteriet ca 3 dygn för mina ändamål. Batteritiden äger ju sönder min gamla N95.
Jo, jag har använt min nu till endast sms och ringa, använt wlan några minuter, lite lite blåtand och musik i en halv timma. Min är just nu på ca: 70 %  Jag laddade den i måndags nattl och haft igång den dygnet runt med skärmen avslagen. Slår min k800i t.o.m
Redigerat av Kristofer00, 22 januari 2009 - 10:19.
Postad 22 januari 2009 - 13:39
bedardo
-
bedardo
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Installerade Aebplus för att utöka funktionen med t.ex. volymknapparna. Instämmer helt med tidigare inlägg i tråden att detta är superbra. Dock har jag stött på ett problem. Aebplus slutar att fungera efter att jag fått ett telefonsamtal. Någon annan som upplevt detta?
Postad 22 januari 2009 - 14:23
Unregistered5ed9ef49
-
Unregistered5ed9ef49
-
Lärjunge
-
-
384 inlägg
"New Response From [ David (EU team) ] Dear Janne I just wanted to get back to you in order to see if everything is alright with your phone. Have you gotten any third party media player working ok? I would also like to inform you that there will be a ROM-upgrade to 1.19 for the Touch HD available in the near future. On the new rom, video playback is running a lot smoother and there is no lag. Feel free to get back to us at any time if you have any further questions regarding this. Kind Regards Dave Montanya HTC Europe "
Postad 22 januari 2009 - 14:34
Lindstrand
-
Lindstrand
-
Amatör
-
-
72 inlägg
"New Response From [ David (EU team) ] Dear Janne I just wanted to get back to you in order to see if everything is alright with your phone. Have you gotten any third party media player working ok? I would also like to inform you that there will be a ROM-upgrade to 1.19 for the Touch HD available in the near future. On the new rom, video playback is running a lot smoother and there is no lag. Feel free to get back to us at any time if you have any further questions regarding this. Kind Regards Dave Montanya HTC Europe "
Det låter lovande
Postad 22 januari 2009 - 14:40
Lindstrand
-
Lindstrand
-
Amatör
-
-
72 inlägg
"Skärmen täcker nästan hela telefonen, så det finns ingen platts"? Låter lite motsägelsefullt.
Jag får lära mig att texta med qwerty helt enkelt 
Jag har kanske missuppfattat något  Jag trodde att Phonepad var någon slags touchpad, det där lilla fältet som t.ex finns på Xperian där man kan styra muspekaren, eller markera saker på skärmen. Jag menade att det inte finns plats för en sådan då skärmen täcker nästan hela telefonen.
Postad 22 januari 2009 - 15:06
jouh
-
jouh
-
Användare
-
-
165 inlägg
Jag har redan ROM ver 1.19 i min HD. Dock ser jag ingen skillnad på videouppspelningen jämfört med ver 1.14 som jag hade tidigare...
Postad 22 januari 2009 - 16:32
Unregistered8b4a8e90
-
Unregistered8b4a8e90
-
Användare
-
-
171 inlägg
Vart hittar man rom updates?
Postad 22 januari 2009 - 17:46
jouh
-
jouh
-
Användare
-
-
165 inlägg
Vart hittar man rom updates? Här....
Postad 22 januari 2009 - 18:28
Unregistered5ed9ef49
-
Unregistered5ed9ef49
-
Lärjunge
-
-
384 inlägg
jo men.... det är väl inte samma ROM utomlands som den svenska? Varför skulle han nämna nått om förbättringar i onödan för? Han kanske mena ABOVE ROM 1.19
Står ju nått i en tråd där du länka om att det e på g nått nytt.
Redigerat av Unregistered5ed9ef49, 22 januari 2009 - 18:29.
Postad 23 januari 2009 - 07:49
Unregistered8b4a8e90
-
Unregistered8b4a8e90
-
Användare
-
-
171 inlägg
Här....
Jo det visste jag men inte släpper väl HTC sina rom updates via xda eller? Spelar det nån roll om man kör svensk eller engelsk rom?
Postad 23 januari 2009 - 12:28
jouh
-
jouh
-
Användare
-
-
165 inlägg
Jo det visste jag men inte släpper väl HTC sina rom updates via xda eller? Spelar det nån roll om man kör svensk eller engelsk rom?
Nej det gör de inte. Dock så tror jag det finns länkar till HTC's officiella ROM där också. Jag har själv inte kört på svensk ROM på ett tag nu, utan en WWE. Jag har bara svenskt tangentbord och T9 installerat.
Redigerat av jouh, 23 januari 2009 - 12:28.
Postad 23 januari 2009 - 12:48
kokodi
-
kokodi
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Har någon här flashat till Duttys ROM? Typ 1.7.
Min stock ROM 1.14 funkar bra, men finns det något bättre testar jag gärna
Postad 23 januari 2009 - 13:18
jouh
-
jouh
-
Användare
-
-
165 inlägg
Har någon här flashat till Duttys ROM? Typ 1.7. Min stock ROM 1.14 funkar bra, men finns det något bättre testar jag gärna 
Dutty är veteran och det är garanterat bra ROM han gjort. Jag har dock valt Davideuck efter att ha provat några olika. Väldigt stabil och snabb.
Postad 23 januari 2009 - 15:30
Lindstrand
-
Lindstrand
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Dutty är veteran och det är garanterat bra ROM han gjort. Jag har dock valt Davideuck efter att ha provat några olika. Väldigt stabil och snabb.
Ni som har använt andra ROM kan väl berätta lite mer om hur det går till... Hur gör man för att flasha? Finns det någon risk att telefonen blir helt oanvändbar om man gör fel? Kan man fortfarande använda touchflo 3D efteråt? Vilka fördelar finns det, förutom att det går snabbare? Finns det några nackdelar. Vad fungerar inte med andra ROM?
Postad 23 januari 2009 - 16:10
jouh
-
jouh
-
Användare
-
-
165 inlägg
Ni som har använt andra ROM kan väl berätta lite mer om hur det går till... Hur gör man för att flasha? Finns det någon risk att telefonen blir helt oanvändbar om man gör fel? Kan man fortfarande använda touchflo 3D efteråt? Vilka fördelar finns det, förutom att det går snabbare? Finns det några nackdelar. Vad fungerar inte med andra ROM?
Jag rekommenderar denna Wiki-sida om just ROM-flashning för HTC Blackstone. Allt fungerar som vanligt (inkl. TF3D) plus att man får en optimerad/tweakad konfiguration som är anpassad för just Blackstone. Det finns dock ingen hemkokt svensk ROM just nu. Men som sagt, jag personligen har inga problem med att operativsystemet är på engelska.
Postad 23 januari 2009 - 16:13
Unregistered5ed9ef49
-
Unregistered5ed9ef49
-
Lärjunge
-
-
384 inlägg
tråkigt att det inte finns nån beskrivning på svenska för oss som förstår fackengelska lite sämre hihi
Postad 23 januari 2009 - 18:27
ogredani
-
ogredani
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Frågor kring OSD-tangentbordet:
1. Om jag flashar om till en WWE ROM, kommer jag då kunna ha ett QWERTY med sekundära svenska tecken som på min svenska nuvarande ROM? (alltså att åäö finns som hold-alternativ till synliga tangenter)
2. Jag har läst nånstans att det fanns en app där man vid tangenttryckningar fick en tecken-highlight som på iPhonen där tecknet "hissas" upp på en spade, och inte ett block som bara expanderas som på HD:n (skyms ju av tummen vid tryck). Var finns denna att hitta? Har tittat på SPB Keyboard, men det ska finnas nån ren iPhone-ripoff.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|