*** Officiell tråd - Xtreamer - Streamer/Streamer Pro/Sidewinder/iXtreamer
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
Postad 21 april 2010 - 17:47
Har laddat ner filen nu, ingen som kan förklara enket hur man installerar den??Japp
Postad 21 april 2010 - 18:06
Har laddat ner filen nu, ingen som kan förklara enket hur man installerar den??
Packa upp filen i roten på den lagringsenhet som heter SDA1, allt kommer att hamn i /scripts
Postad 21 april 2010 - 23:28
Tja!
Fick i fredags hem min Xtreamer och jag är grymt nöjd, den spelar upp allt jag matat den med (iso, avi,mkv,mp3)
Men jag har några funderingar som ni "erfarna" kanske kan svara på.
Måste man använda sig av Xtreamers egna USB-wlan dongel?
Jag har bara testat en mkv-fil (FamilyGuy -Something, Something) men bilden blir fyrkantig och täcker inte hela skärmen? Någon inställning jag missat i Xtreamern eller är det filen?
Går det, Eller går det inte att komma åt SVT Play från Xtreamern?
Tack på förhand!
Anders
Ingen som har något svar på mina frågor? Främst om man måste ha xtreamers egna wifi eller om man kan använda vilken usb-wifi-dongel som hellst?
Postad 22 april 2010 - 07:18
Svaret finns på Xtreamers eget forum, inte lätt att hitta, jag vet. Tydligen har den bara drivrutiner till den medföljande. Den i sin tur är av ngt märke, så om du råkar ha en dongle av samma tillverkare, så bör det funka.Främst om man måste ha xtreamers egna wifi eller om man kan använda vilken usb-wifi-dongel som hellst?
Postad 22 april 2010 - 08:32
Någon som kan berätta lite mer om vad detta egentligen är?Japp
Hur är det med bildkvalitet exempelvis?
Måste man ha en HDD eller räcker det med USB? (Vill ha lådan knäpptyst så en HDD är uteslutet)
Är det mycket "meck" för att få det att funka, eller ligger det mesta inlagt i paketet man slangar hem?
Postad 22 april 2010 - 09:40
alla dina frågor besvaras ju i länken? http://forum.xtreame...p?f=180&t=12253
Ah, skit samma. Jag drar hem det och testar själv istället...
Fanns ju rätt mycket redan från början!
Kvaliten varierar, men är rätt OK tycker jag.
Någon som testat MovieJukebox under Toolbox ännu?
Redigerat av Unregistered7c5139ba, 22 april 2010 - 10:40.
Postad 22 april 2010 - 09:50
Njae!?!
Håller på att plöja igenom, men hittills är det bara en massa folk som tipsar om sina egna feeds.
Måste man själv lägga in alla dessa, eller ligger alla med i senaste nedladdningsbara filen!?!
Därav frågan om det är mycket meck...
Bildkvalitet? Är det tittbart?
Ah, skit samma. Jag drar hem det och testar själv istället...
Ja, bara att packa upp på ditt USB-minne i rooten, se till att minnet heter sda1(det är xtreamern som sätter namnet) om du tittar på xtreamer'n genom din dator.
Postad 22 april 2010 - 10:43
Nu skall det meckas med lite sport-kanaler!

Och MovieJukebox-delen skall utforskas. Dock har jag ju inen HDD, vilket verkar vara ett krav än så länge verkar det som.
Postad 23 april 2010 - 21:01
Postad 24 april 2010 - 12:02
När jag ska kolla på något måste jag trycka Mediabibliotek > NET > My_Shortcuts > Westy (min hårddisk) > Filmer > HD-filmer innan jag kommer åt mitt bibliotek. Kan man korta ner den här sökvägen på något sätt, utan att ändra mappstrukturen på hårddisken? Helst vill jag bara trycka NET > My_shortcuts > HD-filmer och hamna i mitt bibliotek.
För övrigt kan jag tillägga att jag streamar allt material från mina hårddiskar som är kopplade till en Airport Extreme och utdelade som Airport-diskar. Fungerar klockrent! Inga problem för mig att streama 1080p-mkv trådlöst. De få filmer jag har testat med iallafall.
Så om någon hade frågan om Xtreamer och Mac går ihop kan jag gå i god för det.
Mvh
Redigerat av blackheim, 24 april 2010 - 12:04.
Postad 24 april 2010 - 18:32
Kan du inte lägga till den i favoriter bara?Kan man korta ner den här sökvägen på något sätt, utan att ändra mappstrukturen på hårddisken? Helst vill jag bara trycka NET > My_shortcuts > HD-filmer och hamna i mitt bibliotek.
Redigerat av ungern, 24 april 2010 - 18:32.
Postad 24 april 2010 - 20:33
Kan man kolla svtplay genom xtreamern??
Jo, jag har beskrivit lite om det i 2-3 sidor bakåt i denna tråd.
Om vi har tur slipper vi en massa krångel när stödet för wmv3 kommer ut, vilket tydligen håller på att testas ut av utvecklings-teamet.
Postad 25 april 2010 - 03:46
Kan du inte lägga till den i favoriter bara?
Aha, kan jag lägga till specifika mappar där alltså? Ska genast testas när jag kommer hem. Eller när jag kommit hem, gått och lagt mig, vaknat, ätit frukost. Ordet genast tappade lite nu, känner jag.
Tack för svaret iallafall.
Postad 25 april 2010 - 08:19
Ja, bara att navigera till vald mapp, när mappen är markerad (gå inte in i den) så trycker du på 8 på fjärren, och tar Add to favorites. Ska fungera likadant oavsett direktkoppling med USB som nätverk, men låt mig få veta.Aha, kan jag lägga till specifika mappar där alltså?
Postad 25 april 2010 - 17:17
Spelar dem upp dts master och true hd?
Xtreamer Pro gör det du efterfrågar. http://www.xtreamer....o/overview.aspx
Postad 25 april 2010 - 17:45
Gör den verkligen det? Så här står det i specen:Xtreamer Pro gör det du efterfrågar. http://www.xtreamer....o/overview.aspx
Audio Down Mix : DTS, DTS-HD MA, DTS-HD HR
Audio Passthrough 5.1 CH : DTS, DTS-HD MA, DTS-HD HR 5.1 CH -
Audio Passthrough 7.1CH - Dolby TrueHD ((7.1 CH passthrough for DTS MA will be announced in firmware update)
Photo formats : JPEG, BMP, PNG, GIF, HD JPEG
Other formats: ISO, IFO, FLV, RM, RA, RAM
Subtitle formats : SRT, SMI, SUB, SSA, IDX
Streaming formats : RTSP, FLV
Enligt mitt sätt att se på det så stöder den varken "vanlig" Dolby eller Dolby True-HD om man har ett 5.1-system och endast Dolby True-HD om man har ett 7.1-system.
Postad 25 april 2010 - 18:05
Ja, bara att navigera till vald mapp, när mappen är markerad (gå inte in i den) så trycker du på 8 på fjärren, och tar Add to favorites. Ska fungera likadant oavsett direktkoppling med USB som nätverk, men låt mig få veta.
Tyvärr fungerade det inte. Alternativet "Add to Favorites" är överskuggat. Något annat förslag?
Gör den verkligen det? Så här står det i specen:
Audio Passthrough 7.1CH - Dolby TrueHD ((7.1 CH passthrough for DTS MA will be announced in firmware update)
Enligt mitt sätt att se på det så stöder den varken "vanlig" Dolby eller Dolby True-HD om man har ett 5.1-system och endast Dolby True-HD om man har ett 7.1-system.
I stand corrected.
Postad 25 april 2010 - 18:12
Ingen som har något svar på mina frågor? Främst om man måste ha xtreamers egna wifi eller om man kan använda vilken usb-wifi-dongel som hellst?
förstår inte vitsen med extreamerns usb wifi-antenn...
varför inte bara köra över en trådlös router/accesspunkt som dom flesta ändå redan har hemma?
det gör jag och det funkar perfa...eller har jag massupp[I AM A SPAMMER]t hela grejen?

Postad 25 april 2010 - 18:51
Just för att kunna få kontakt med trådlöst nätverk behöver Xt en antenn... utan denna dongle har du endast möjlighet att koppla upp dig med kabel (LAN).varför inte bara köra över en trådlös router/accesspunkt som dom flesta ändå redan har hemma?
Postad 25 april 2010 - 21:56
Xtreamer Pro gör det du efterfrågar. http://www.xtreamer....o/overview.aspx
Gör den verkligen det? Så här står det i specen:
Ajdå, trist.
Postad 26 april 2010 - 07:00
Vad menar du med "vanlig" Dolby? Är det Pro-Logic du syftar på? Det behövs ingen passthrough för det, utan det skickas som en stereosignal. Om den kan hantera stereoljud räcker det för ProLogic.
Det enda som kommer att hända om du har ett 5.1-system och källan är 7.1 TrueHD är att ljuden till bakcentrarna faller bort, eller möjligtvis mixas in i de två existerande bakkanalerna.
Downmix till stereo verkar inte stödas för TrueHD däremot, och DTS-HDMA 7.1 verkar inte heller stödas. Det senare tycker jag är både märkligt och synd.... även om de säger att det är "på gång". Att Dolby Digital inte nämns är också märkligt. Så vitt jag vet fungerar DD med min icke-pro Xtreamer iaf.
Redigerat av Sigma78, 26 april 2010 - 07:01.
Postad 26 april 2010 - 08:31
, och DTS-HDMA 7.1 verkar inte heller stödas. Det senare tycker jag är både märkligt och synd.... även om de säger att det är "på gång". Att Dolby Digital inte nämns är också märkligt. Så vitt jag vet fungerar DD med min icke-pro Xtreamer iaf.
Om DTS-HDMA är ett krav, så skulle jag nog inte köpa denna spelare före denna "framtida" FW finns ute.
(För det lär inte komma...)
Postad 26 april 2010 - 09:16
Med "vanlig" Dolby menar jag Dolby Digital - format som brukar finnas på DVD-filmer. Och precis som du skriver så står det inget om det.Vad menar du med "vanlig" Dolby? Är det Pro-Logic du syftar på? Det behövs ingen passthrough för det, utan det skickas som en stereosignal. Om den kan hantera stereoljud räcker det för ProLogic.
Det enda som kommer att hända om du har ett 5.1-system och källan är 7.1 TrueHD är att ljuden till bakcentrarna faller bort, eller möjligtvis mixas in i de två existerande bakkanalerna.
Downmix till stereo verkar inte stödas för TrueHD däremot, och DTS-HDMA 7.1 verkar inte heller stödas. Det senare tycker jag är både märkligt och synd.... även om de säger att det är "på gång". Att Dolby Digital inte nämns är också märkligt. Så vitt jag vet fungerar DD med min icke-pro Xtreamer iaf.
Det låter inte helt klockrent att ljudet från bakhögtalarna i 7.1 True-HD ska falla bort eller mixas ihop om man har ett 5.1-system. Det borde vara bättre med en korrekt 5.1-signal hela vägen. Fast det skulle ju betyda att det skulle behövas två True-HD-ljudspår på skivan - ett för 5.1 och ett för 7.1 (vilket jag inte tror finns). Så det kanske mixas ihop som standard om man har 5.1. I så fall är det lite luddigt formulerat i Xtreamers spec.
Postad 26 april 2010 - 09:22
Det låter inte helt klockrent att ljudet från bakhögtalarna i 7.1 True-HD ska falla bort eller mixas ihop om man har ett 5.1-system.
Allra oftast är det så att ljudet är inspelat i 5.1, och att de två extrakanalerna till 7.1 läggs till genom en ProLogic-liknande mixning. Så om man tar bort dem helt återfår man orginalinspelningen helt enkelt. Det är väldigt få filmer som har 7.1 öht, åtminstone än så länge.
Det finns säkert filmer som är undantag, som har spelats in och mixats helt i 7.1, men det är ett fåtal isf.
Postad 26 april 2010 - 12:38
Postad 27 april 2010 - 18:23
Edit: lyckades fixa det sj. Satte bara på "HDMI Audio". Hade nog råkat stänga av de.
Redigerat av tummen89, 27 april 2010 - 19:45.
Postad 30 april 2010 - 21:57
Jag beställde en XT Pro (deras nya) 2 april. På hemsidan stod det att leveransen skulle starta första veckan i april. Detta ändrades snart till 15 april. Sedan kom ju hela vulkangrejen, vilket spelade dem i händerna kan man lugnt konstatera.
Nu, när flygtrafiken är helt öppen sedan en tid tillbaka, står fortfarande min order som "awaits shipment". Massa människor från olika länder är inne på deras forum och klagar och tjatar som fan, men får inga svar. I ett mycket luddigt meddelande skriver XT att leveranserna kanske startar 10 maj.
Man skyller alltså på vulkanen först, men sedan verkar det ligga något annat bakom. Jag har skickat ett helt gäng med e-mail till dem, och till shopen för att försöka häva ordern, men får inga svar. SKITDÅLIGT!
Och när jag radar upp legitima frågor om min order och de pengar jag lagt ut är det någon jävel på XT som plockat bort mina inlägg från forumet. Något jävligt skumt är det... Jag har visserligen hört att samma scenario med försenade leveranser skedde vid första Xtreamer-släppet förra året... Men då borde dom ju ha lärt läxan. Att fullkomligt skita i sina kunder och strunta i att informera alla som beställt produkter och ligger ute med pengar är ju enbart badwill för dem. De förlorar ju kunder på detta! Nu är man ju lite orolig att företaget på allvar är på väg i konkurs eller nåt och att de försöker mörka in i det sista...
Det måste finnas fler som drabbats och drabbas just i detta nu. Dela gärna med er av era erfarenheter av XT...
Mvh
Postad 02 maj 2010 - 23:27
det löste sig...
kabeln glappade...
------
ÄR JAG DUM I HUVET?
..
men jag har lagt lite olika ISO material i min Video Mapp
vilket är indelad i flera oilika .. högupplöst material o musicvideos
på min Netgear Stora NAS
anv ni isofiler från hårdisk extern/intern
hade ju tänkt spela min dvd shrinkade dvd filmer med Xtreamer
WD TV Live hittar ju till och med min lilla isofil ibland..på just >NG Stora
hoppas nån kan klargöra för mig va som e fel?
Redigerat av JOKER021, 03 maj 2010 - 09:17.
Postad 03 maj 2010 - 14:51
Mvh
Postad 03 maj 2010 - 21:04
blir tokig..
snälla skulle nån vilja skriva steg för steg hur jag får en identisk kopia på min dvd film utan komprimering som jag kan lagra på min Netgear STORA som jag sen vill kika på min Xtreamer jätte gärna med menyer..
PMá annars om det går bra ..
köpte ju båda leksakerna för att kunna göra en backup på mina filmer o se dom i vardags rummet..
känns som ja kanske köpt felsaker eller så är jag för dum för mitt eget bästa :/
Postad 03 maj 2010 - 21:15
kan var en dum fråga men vart ändrar ja eller hur ser ja det..
blir tokig..
snälla skulle nån vilja skriva steg för steg hur jag får en identisk kopia på min dvd film utan komprimering som jag kan lagra på min Netgear STORA som jag sen vill kika på min Xtreamer jätte gärna med menyer..
PMá annars om det går bra ..
köpte ju båda leksakerna för att kunna göra en backup på mina filmer o se dom i vardags rummet..
känns som ja kanske köpt felsaker eller så är jag för dum för mitt eget bästa :/
Själv kör jag med en freeware som heter DVD Decrypter. Finns att ladda ned på nätet. (gör en sökning på google.)
1.) Starta programet.
2.) Stoppa in en DVD i DVDspelaren på PC.
3.) Klicka på "destination", och där lägger du in den folder där du vill spara kopian.
4.) Klicka på ikonen som visar en DVD till en HDD.
5.) Klart.
Den tar rubbet, samtliga menyer. Exakt kopia, minus kopieringsskyddet. (Har dock två DVDer som den ej fixar.. Men den tar de flesta som är kopieringsskyddade iallafall.)
Redigerat av Unregistered04df7d78, 03 maj 2010 - 21:35.
Postad 03 maj 2010 - 21:56
så där efter kan jag ladda upp den på min NAS eller lägga det på nån extern hårdisk ellerSjälv kör jag med en freeware som heter DVD Decrypter. Finns att ladda ned på nätet. (gör en sökning på google.)
1.) Starta programet.
2.) Stoppa in en DVD i DVDspelaren på PC.
3.) Klicka på "destination", och där lägger du in den folder där du vill spara kopian.
4.) Klicka på ikonen som visar en DVD till en HDD.
5.) Klart.
Den tar rubbet, samtliga menyer. Exakt kopia, minus kopieringsskyddet. (Har dock två DVDer som den ej fixar.. Men den tar de flesta som är kopieringsskyddade iallafall.)
likn spela upp den på Xtreamer..
jag hr fått förmig att iso filer är bara tt bränna ut för att om ja i framtiden skulle vilja ha en DVD skiva utbränd
med menyer osv.. ?
eller har jag fått det om bakfoten..
hoppas det är lösningen.. vill bara börja lägga upp mina filmer på storan för att kunna anv dom hemma..
Postad 04 maj 2010 - 07:04
Ska du ändå inte komprimera filmen, så är det ju helt enkelt att bara kopiera DVD-skivan!
Detta nedan funkar om filmen i sig inte är kopieringsskyddad.
1: Stoppa in skivan i datorns läsare.
2: Starta Utforskaren.
3: Klicka på skivan i Utforskarens vänstra spalt.
4: Högerklicka på VIDEO_TS i Utforskarens högra spalt och välj KOPIERA.
5: Klicka på mappen där du vill ha filmen - t ex E:\MinaFilmer, i Utforskarens vänstra spalt.
6: Högerklicka i Utforskarens högra spalt, välj KLISTRA IN.
7: Högerklicka igen på den nu skapade VIDEO_TS mappen i högra spalen, och välj BYT NAMN, byt namn på den till t ex filmens namn.
NU kan Xtreamer spela filmen.
Är filmen kopieringsskyddad får man köra med t ex det fria DvdShrink, som kan kopiera utan att Shrinka nåt också.
Eller så kan man snoka upp gratisprogrammen DVD Region+CSS Free så funkar även vanlig kopiering enl. ovan.
Även AnyDvd funkar ju, men det är inte ett gratisprogram.
Redigerat av anderswillhelmsson, 04 maj 2010 - 07:19.
Postad 04 maj 2010 - 07:24
Kanske detta steget är bättre att hoppa över. Jag döpte om VIDEO_TS och fick en oönskad effekt.7: Högerklicka igen på den nu skapade VIDEO_TS mappen i högra spalen, och välj BYT NAMN, byt namn på den till t ex filmens namn.
För att, om du har en mapp som heter Transformers, och i den ligger en VIDEO_TS, så kommer Xtreamer att fråga dig om du vill se filmen, eller gå in i mappen, när du klickar på Transformers. Perfekt!
Om du har dina .bup .ifo filer direkt under Transformersmappen (inte i en VIDEO_TS), kommer Xt att gå in i den direkt (inte spela upp filmen alltså) och du får själv leta efter vilken fil du ska klicka på.
Så du bör ha dubbla mappar enligt nedan:
Transformers -> VIDEO_TS -> alla filer från skivan
Postad 05 maj 2010 - 09:51
Postad 06 maj 2010 - 15:53
Xt ska kunna streama från din dator, inte via winamp, utan sin egen GUI
Det kan jag. Går det inte att sätta igång winamp lr MPC i datorn och streama till Xt'n och sen till förstärkaren/tv'n? Man måste alltså spela upp allt med Xtreamern? För film funkar det perfekt men musik, njaej.
Postad 06 maj 2010 - 17:04
Postad 10 maj 2010 - 22:21
Om man lyssnar igenom ett helt album, händer det samma sak på varje låt då?
Postad 13 maj 2010 - 10:10
Fortfarande problem med ljuduppspelningen på denna? Så den hoppas över de 3 första sekunderna på både musik och film?
Om man lyssnar igenom ett helt album, händer det samma sak på varje låt då?
Jag har inget problem, funkar som det ska
Postad 13 maj 2010 - 12:30
Det funkar inte alls. Detta är en känd bug som förhoppningsvis kommer att åtgärdas till version 3.Jag har inget problem, funkar som det ska
Postad 13 maj 2010 - 21:20
1 x XtreamerPro for Xtreamer owners only
This order is marked as Shipped
You chose to ship this order with Xtreamer.net Shop
The tracking number for this order is DHL XXXXXXXXXXXX
Postad 13 maj 2010 - 22:10
NEW 2010 Model!
Factory-Installed SideWinder (Passive Cooling) & Revised / Updated Chipset which supports
full 7.1 HD Audio Pass-thru!*
This New Model also has NO FAN and is TOTALLY SILENT!
This model uses the same chipset as the Xtreamer PRO

Product Info
The Xtreamer media centers feature state-of-the-art digital playback that brings all the media content from your PC (or MAC) to your living room. With a dizzying array of file-format support, it is engineered from the ground up for high performance networking and hi-definition playback. This comprehensive, feature-packed device provides a near-complete entertainment experience for you, your friends and family. For the cheapest price in the market it offers truly brilliant, hi-definition video output with vivid colors with support for internal 2.5" SATA HDD and USB slave functionality to improve connectivity and transfer rates. The Xtreamer is designed for Windows users and Mac users to stream files seamlessly. Windows users can access the unit via FTP, and Mac users via Samba, FTP, and AFP. Unicode support makes cross-platform file sharing smooth and easy!
The HDMI has been configured to the 1.3a spec, which supports HD video and Audio. The updated chipset used in this model is fully capably of passing thru (bitstreaming) HD audio formats such as Dolby True-HD and DTS-HD MA.* The ports on the device have also been configured with a USB port placed at the rear panel, next to the optical S/PDIF.
What's Included
• Xtreamer SideWinder Model (w/Revised Chipset that Supports 7.1 HD Audio Pass-thru) - HDD & Wifi Not Included!
• Power Supply(100-240V)
• (RCA) Audio & (Composite) Video Cables
• Remote Control
• USB slave Cable
• Quick Start Guide
The Xtreamer allows you to pull in digital video, audio and photos from various sources for your enjoyment on your HDTV or Home Theater setup via a wired network connection or via the optional WiFi Antenna (not included).**
You can stream or playback your digital media content from a variety of sources, such as your PC, NAS, digital camera, USB mass storage devices (Flash drive, HDD, DVD drive) ,internal SATA 2.5” HDD*** and even directly from the Internet via the Internet Media Service.
The Xtreamer supports the latest high bitrate video formats (MPEG2 MP@HL, H.264 [email protected], VC-1 AP@L3 in TS of at least 40Mbps) to give you up to 1080p high-definition videos.
In recognition of advances in Internet TV, the Xtreamer supports FLV file format so as to enhance your experience of Internet LIVE streaming featuring popular internet TV, Picasa and Yahoo video.
The Xtreamer firmware is upgradeable to support future media containers, codecs and features.
* Requires a future firmware update has not been released yet (schedule to be released in May 2010).
** Wireless performance is rated up to 10 Megabytes per sec (about 80 Megabits per sec) maximum under ideal conditions. (Wireless Performance is not guaranteed in all environments!)
*** Hard Drive not included, please refer to the HDD compatibility list for Xtreamer
Why Choose Xtreamer?
With so many media players emerging on the market today, how do you know which one to choose? There is no one perfect media player for every customer. Each unit has different strengths and weaknesses. To a large extent, however, it is not the hardware that differentiates the different players—it is the software (firmware) and support. The Xtreamer unit has set itself apart from the pack by demonstrating a willingness to push the envelope and pack features into this model that are only found in units that are two and three times its price—hence the slogan: “Why pay more?”
On the other end of the spectrum are low-cost units that on paper seem to offer similar functionality. The Xtreamer, however, is a full-functional media device, that aims to meet all of your media demands. It includes many features not found on the lower-end units. For example, it has a built-in web server, which allows you to access the content stored on an internal 2.5" hard drive (not included), from anywhere in the world! There is even a full-featured app that allows you to use your iPhone / iPod Touch as a remote for the unit. The 2.0 firmware update included features such as blu ray ISO support, native blu ray subtitle format support, and brand new HD interface. Firmware development is ongoing: a major firmware update (3.0) based on the new Realtek SDK is currently being worked on. This will be a major upgrade and will add many desired features. The Xtreamer is a solid, mature product with many compelling features and great firmware support: “Why settle for less?”
1080p/24p Support
The xtreamer supports 24P frame rate which allows you to retains the natural film quality of HD material
You will enjoy the best video quality possible. Blu-ray and/or HD DVD never looked better!
iPhone Remote Control
As of firmware version 2.0 our Xtreamer supports web interface for remote control.
The Xtreamer can now be controlled from the iPhone or any other mobile phone that has web browsing
H.264 MKV at 1080p
The Xtreamer is based on the most advanced Realtek chipset capable of playing the most demanding HD files.
This means you can play:
* The latest high-def DVD and Blu-ray movies
* Windows Media, Xvid, H.264 , FLV, Real-time Streams , and even QuickTime Internet videos
Blu-ray ISO Support
Thanks to the greatly enhanced HD video and audio quality as well as the advanced interactivity and networking features, Blu-ray represents a huge leap in the way we will consume our multimedia Content. As of Firmware Ver 2.0 the Xtreamer is capable of decoding Blu-ray images packed in ISO format and can deliver to your TV the Blu Ray experience!
Live Internet Content
With Xtreamer you can take advantage of the investment you made in your Home Entertainment System and watch your favorite Internet videos on the big screen. The Xtreamer is Flash Video capable device. It lets you watch live streaming content from hundred web publishers like CNN, ESPN and more on your TV.
Video: Yahoo Video, CNN, NBC Today, CBS Face the Nation and more...
Audio: Live365 Radio, iPodcast, Radiobox, ABC News, BBC Podcast, CNN News , Indiefeed, Jamendo...
Photo: Picasaweb
RSS feed: Yahoo! Weather, Yahoo! News, Yahoo! Xchange, MSNBC News and more...
Internet Radio
Since Firmware ver 2.0 the Xtreamer allows you to access high-quality streaming music, talk, and audio through internet Radio.
Featuring numerous genres of music from over 150 countries, the Xtreamer boasts a wide selection of stations in every musical genre.
The Xtreamer is a device for people with a deep passion for music
Subtitles
The Xtreamer supports for the following Sub-title formats
SRT, SMI, SUB, SSA, IDX & PGS Subtitles (Blu-Ray)
Redigerat av pege63, 13 maj 2010 - 22:13.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar