Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *

9082 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 January 2010 - 22:58

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

Skärmen är helt överlägsen, batteritiden är helt överlägsen (tack vare skärmen), nya uppdateringar med nya features kommer komma ut månader för X10´n. Du har världens bästa "moddare" eller vad man ska kalla det som stödjer telefonen och den är bra mkt billigare och du kan få den någon månad innan X10´an. Plus att den enligt mig är rappare och snabbare på allt. Det är resten. :)

Det enda som talar för X10´an är att den är lite snyggare och förmodligen tar bättre bilder. Dock så tar Nexus sjukt bra bilder så det är inte av relevans.

Det duger gott åt mig...

Visst, det är en bra skärm men är den överlägsen? Något lägre upplösning och sämre ljusstyrka. Men visst, den har säkert bättre tryck i färgerna men tydligen inget vidare att kolla på utomhus. Personligen skulle jag nog säga att högre upplösning och större skärm väger upp det. Har du sett X10ans skärm eftersom du tycker Nexus är så överlägsen?

Sant att Nexus säkert kommer ligga ett steg före alla andra vad det gäller uppdateringar. Men är det verkligen så otroligt viktigt, får vi bara 2.x så kan man ju sköta resten med lite apps (kan jag tänka mig iaf).
Att moddare stödjer den är naturligtvis bra, men det kan lika gärna bli preics samma stöd för X10 så det argumentet tycker jag är rätt svagt. Bra mycket billigare vet jag inte, kommer nog kosta ungefär som X10 när den väl kommer hit eller har de satt ut något pris o datum ännu?

Att den enligt dig är snabbare o rappare på allt är ju också lite löjligt att skriva. Du kunde komma undan med det om du satt med en X10 och Nexus och jämförde dem. Men vad jag vet har du bara filmer från youtube att jämföra med och det är ju inte okej.

Postad 28 January 2010 - 23:07

thorstenn
  • thorstenn
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Bilderna var faktiskt snygga Barilla. Speciellt första. Men samtidigt struntar jag i om du tycker Nexus är så mkt bätte. Jag sitter i den här tråden för att jag är intresserad av x10. Tycker nexusen är otroligt ful

Postad 28 January 2010 - 23:17

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0

Att den enligt dig är snabbare o rappare på allt är ju också lite löjligt att skriva. Du kunde komma undan med det om du satt med en X10 och Nexus och jämförde dem. Men vad jag vet har du bara filmer från youtube att jämföra med och det är ju inte okej.

Har du sett när dom öppnar program på X10´an? Tar ju 1-2 sek innan något händer.

Såhär ska det se ut.
http://www.youtube.c...gxaY9RHQ&fmt=22

Tycker nexusen är otroligt ful

Den gör sig inte bra på bild, ser riktigt bra ut live.

Redigerat av Barilla, 28 January 2010 - 23:23.

Postad 28 January 2010 - 23:35

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

Har du sett när dom öppnar program på X10´an? Tar ju 1-2 sek innan något händer.

Såhär ska det se ut.
http://www.youtube.c...gxaY9RHQ&fmt=22

Har du sett när de öppnar program på en helt färdig X10?
Vad jag vet så visade man inte upp någon Nexus flera månader före realese men hade man gjort det hade den säkert inte heller varit optimerad eller lika snabb som var när den väl släpptes på marknaden.

Det börjar bli rätt tjatigt om ditt snack hur seg o bla, bla X10 är hela tiden när den fortfarande inte finns ute och när den väl gör det troligen kommer bli snabbare när 2.x släpps till den.

Lägg ned snacket om Nexus här nu, det kan du hålla på med i Nexus tråden, o jag kommer för den delen kolla in där lite ibland också. Var Nexus som fick mig intresserad av en ny Androidtelefon, en efter att ha sett X10 så blev jag betydligt mer intresserad av vad den.

Vill inte vara otrevlig, men håll dig gärna till Nexus tråden, speciellt med att posta bilder från kameran osv de hör inte alls hemma i denna tråden... tycker jag iaf.

Postad 28 January 2010 - 23:54

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0
Du är en sån som SE siktar in sig på. Som inte verkar ha några krav på hur OS´et fungerar så länge det rullar på hyffsat. Du SÅG mobilen och du vill ha den.

Det är precis så man resonerat, att man ska locka in tekniskt okunniga med en snygg utsida, sen visa timescape och namedroppa Facebook och twitter och visa den coola animationen när man scrollar. Sen ska luren vara såld.

De lyckades på dig.

Postad 29 January 2010 - 00:08

lurane
  • lurane
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
vill bara kommentera att timescape väl i första hand inte ska användas som historik för just fb eller twitter, även om det går. grejen är ju att man verkar kunna se historik för i stort sett allt man själv och ens vänner gör. det borde därför vara ett smart sätt att få snabb tillgång till där man var senast i olika applikationer (lite som att alla de låtar man har i spellistan i winamp finns där nästa gång man går in i programmet). sitter man med telefonen och funderar lite på vad man ska hitta på kan man alltid gå in i timescape och kolla vad man gjorde senast, istället för att gå en runda via webbläsaren, foton, inkorgen för mail, inkorgen för sms osv osv.

men den största styrkan med timescape verkar ändå vara att man genom att gå in på en av ens vänner får full koll på allt som varit och är på gång. visst, man kan se senaste fb-aktivitet och senaste bilder via ansiktsigenkänningen (finns den i n1:an? :) ), men man ser också all kommunikation mellan sig själv och den vän man gått in på - senaste mail, sms, mms och mobilsamtal - allt samlat på ett ställe.

och det bästa av allt - tröttnar man eller blir beroende av timescape är det bara att stänga av det. :blush:

Postad 29 January 2010 - 00:47

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Du är en sån som SE siktar in sig på. Som inte verkar ha några krav på hur OS´et fungerar så länge det rullar på hyffsat. Du SÅG mobilen och du vill ha den.

Det är precis så man resonerat, att man ska locka in tekniskt okunniga med en snygg utsida, sen visa timescape och namedroppa Facebook och twitter och visa den coola animationen när man scrollar. Sen ska luren vara såld.

De lyckades på dig.

Fast den har ju bra prestanda? Det är ju bara timescape och mediascape som segar, allt annat gå ju fort i de nyare videorna? Vad yrar du om?

Postad 29 January 2010 - 01:02

passan1
  • passan1
  • Beroende

• 1019 inlägg
  • 0

Skärmen är helt överlägsen, batteritiden är helt överlägsen (tack vare skärmen), nya uppdateringar med nya features kommer komma ut månader för X10´n. Du har världens bästa "moddare" eller vad man ska kalla det som stödjer telefonen och den är bra mkt billigare och du kan få den någon månad innan X10´an. Plus att den enligt mig är rappare och snabbare på allt. Det är resten. :)

Det enda som talar för X10´an är att den är lite snyggare och förmodligen tar bättre bilder. Dock så tar Nexus sjukt bra bilder så det är inte av relevans.

Här är några bilder som tagits med Nexusen.

Postad bild
Postad bild

Det duger gott åt mig...

Får inte fram exif i bilderna, får nån annan det?
Annars va det faktiskt bra bilder med nån kamera.

Postad 29 January 2010 - 02:13

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Får inte fram exif i bilderna, får nån annan det?
Annars va det faktiskt bra bilder med nån kamera.

Image input equipment manufacturer: google
Image input equipment model: Nexus One

Får jag fram, om det var det du menade? :)

Postad 29 January 2010 - 07:30

Starflake
  • Starflake
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Barillas sätt att skriva får mig bara att tänka på "troll" hela tiden faktiskt, men ok... skulle också vara intresserad av vad Nexus gör så mycket bättre att den cirklar runt X10. Visst det är nog en viss skillnad mellan 2.x o 1.6 samt kanske att den högre upplösningen gör någon lite skillnad... men cirklar?

Nja, jag skulle säga att troll inte skulle besvära sig med att skriva så mycket som Barilla ändå gör. Troll dömer ut en produkt (företag, eller whatever) med max 5 ord, och repeterar dessa 5 ord i varje tråd. Barilla återkommer hela tiden med ny text, även om han ibland menar samma saker. Han kan vara en avancerad bot dock :)

Sen får man ju se det så att all kritik, positiv eller negativ, är subjektiv. Antagligen är detta vad Barilla tycker. Och jag tycker personligen att t ex Nexus One verkar bättre. Det som skrämmer mig lite med X10 är 256MB RAM (om detta nu verkligen stämmer?). Min HTC Touch HD har 288MB RAM. Det jag tycker X10 däremot vinner på är den större skärmen, samt möjligtvis kameran. Just skärmen är det som jag suktat efter mest. För min del är det nästan dött lopp mellan X10 och N1. Vi får se hur länge jag orkar vänta på att köpa ny telefon. Har ju trots allt inte haft min nuvarande i ens ett år.

Postad 29 January 2010 - 07:39

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0
Nej jag är inget troll... :blush:

Jag är bara ärlig. Vissa klarar inte av det.

Själv tycker jag att ni ska vara tacksamma för all insideinfo ni har fått. Om ni sen väljer att köpa eller inte köpa en X10 struntar jag i. Men ni kan inte komma och klaga sen om ni väljer att köpa en. Ni har blivit varnade. :)

Själv föredrar jag en skärm med bra bild och lägre strömförbrukning än en lite större.

Men framförallt är jag trött på allt Strul med SE. Har i stort sett bara haft SE telefoner tidigare.

Postad 29 January 2010 - 07:51

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

...och du kan få den någon månad innan X10´an.

Ja, för ett köp av en telefon man är intresserad av hänger ju verkligen på om får den om en månad eller nu på en gång...

Seriöst, din attityd och ditt resonemang blir man så less på. Som någon skrev, det luktar troll hela vägen till Tomteskogen. När du nu är så nöjd med din Nexus, kan inte du förflytta dig till tråden för Nexus och hänga där och låta bli att posta alla dina inlägg som bara dryper av negativitet och arrogans? Varför dryga dig här. Vi är rätt många som undrar vad du gör här. Det enda du verkar göra är att promota en telefon som inte hör hemma i denna tråd och samtidigt hacka ner på X10:an. Ja, det är ett fritt nät och ja, det är bra att diskutera, men allvarligt... du har inte varit annat än negativ typ.

Gå och gör något kreativt eller positivt istället?

Postad 29 January 2010 - 07:54

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

De lyckades på dig.

Ja, vi är ett par som gillar utseendet på telefonen, och samtidigt ser att hårdvaran räcker till en hel del.

Dessutom kan man välja att inte använda Timescape och Mediascape som du verkar avsky som pesten. Du har, liksom, påtalat det nu, jag vet inte hur många gånger. Du börjar låta som en papegoja. Bla bla bla, bla bla... Som sagt, in i Nexustråden nu kanske och härja där istället och sprid din lycka över hur bra den är istället för att förpesta den här tråden? Kanske? Möjligtvis?

*suck!*

Postad 29 January 2010 - 07:57

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Själv tycker jag att ni ska vara tacksamma för all insideinfo ni har fått. Om ni sen väljer att köpa eller inte köpa en X10 struntar jag i. Men ni kan inte komma och klaga sen om ni väljer att köpa en. Ni har blivit varnade. :)

Ja, precis. Vi har fattat. Vi har fattat i ett par inlägg. Ett par sidor... Vi har fattat vad du tycker. Länge.

Låt oss köpa den och prova då. I värsta fall får man väl sälja den. Vad är problemet? Jag kommer inte skriva ett tackbrev till dig ändå om jag skulle behöva välja bort telefonen sen ändå; "Hej Barilla, du hade rätt och alla vi andra hade fel. Den var ju värdelös. Du är helt enkelt jättebra verkar ha insiderkällor som ingen har förstått. Bäst att jag köper en N1:a nu"...

Postad 29 January 2010 - 08:07

hippo6
  • hippo6
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0

Själv föredrar jag en skärm med bra bild och lägre strömförbrukning än en lite större.

Men framförallt är jag trött på allt Strul med SE. Har i stort sett bara haft SE telefoner tidigare.

Vi är tacksamma,så tacksamma att vi aldrig mer behöver ta upp detta igen med alla dina insidertips,att du "vet" hur dålig den är på alla sätt å vis,hur fantastiskt mycket bättre din telefon är! Eftersom varje inlägg du skriver,oberoende av vilken ton du skriver det i,så följs det av 2-5 inlägg som svar på ditt. Och eftersom du skriver nästan samma saker hela tiden så blir ju både dina inlägg och svaren väldigt tråkiga att skumma igenom i jakten på ngt matnyttigt om telefonen i fråga.

Så min slutsats är att snälla du,sluta skriv här,det blir bara en väldig massa onödiga inlägg som knappt handlar om telefonen. Och ja tror många med mig läser denna tråd för att hela tiden tiden finna ny info om X10.
Får ja kommer garanterat att köpa den,om det gör mig till en lattedrickande kärring,eller va det nu va,så är det helt ok!

Edit:allt ja skrev överenstämmer ju ganska bra med vad sean.wiklund hann skriva innan mig,så nu har vi tjatat om detta nog hoppas ja så alla kan återgå till telefonen

Redigerat av hippo6, 29 January 2010 - 08:12.

Postad 29 January 2010 - 08:14

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0

Edit: Haha, medan jag skrev mitt inlägg kom det ungefär fyra likadana så jag kortar ner mitt :). Jag är inte otacksam för insiderinformation du givit, Barilla. Det är bara det totalt otrevliga sättet du har som gör det svårt att överhuvudtaget säga något vänlig tillbaka. Ödmjukhet, slå upp det ordet...

Hur mycket kan Android utnyttja av minnet? Tyckte jag läste någon siffra på 192 MB...och då är det ju meningslöst med mer. Ska efterforska saken lite...

Edit: Nja, fel av mig.

" Even in it's current version users only have access to something like 190MB of ram on the phones for running their apps etc. In the Case of the Nexus One, the phone has 512MB total ram. You can use 190MB of that because the OS breaks it up some goes to the subsystem etc. There is still something like 100MB of unused RAM in that phone which is being worked on right now and likely there will be a patch which unleashes the "hidden" ram soon. I do agree that 256MB is pretty disappointing though."

http://developer.son...e/130321#130321

Däremot är det lite oroväckande om Android 2.x kräver mer än 256 MB, då kan det ju inte komma någon uppgradering till X10. Sen står det ju i X10 White paper att den har 1GB, men det kanske är fel?

Redigerat av Unregisteredaa85384d, 29 January 2010 - 08:49.

Postad 29 January 2010 - 08:53

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Jo jag har redan fått min Nexus och är sjukt nöjd, den är mycket snyggare "live" än på bild och den tar snuskigt bra bilder, det var det enda som jag tvekade lite på och trodde att X10´an skulle vara överlägsen på. Resten kör den cirklar runt X10´an på. Speciellt om man gillar att modda eftersom Cyanogen kör den. Sen är skärmen något i hästväg.

Jämförelsen är väl inte helt rättvis iom att inte X10an kommit ut? :)

Men du kan väl ladda upp lite live bilder och gärna filmer där man ser hur din Nexus One presterar.
Skulle vara kul med utveckling av 'resten kör den..'

Postad 29 January 2010 - 09:06

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Nej jag är inget troll... ;)

Mårning! :blush:
Ärlig är bra, men man kan vara det på mer eller mindre trevliga sätt. Visst det här är ingen kompisklubb men..

Den förhandsinfo du bjussat på i stort är väl:

Kommer V13
Tom telefon, därför litet eller inget lagg (map Youtubeklippen)
Utvecklare har hoppat av för cheferna inte fattar 'det'
Nexus One är bättre
X10an riktar sig till lattemorsor och andra som vill ha en flashig lur
X10an kommer få vänta på uppdateringar

Vad mer har jag missat? :D

Postad 29 January 2010 - 09:21

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Däremot är det lite oroväckande om Android 2.x kräver mer än 256 MB, då kan det ju inte komma någon uppgradering till X10. Sen står det ju i X10 White paper att den har 1GB, men det kanske är fel?

Är det inte så att telefonen har 1Gb lagringsutrymme internt (ROM), eller är det arbetsminne (RAM) som nämnts?

Postad 29 January 2010 - 10:39

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0

Är det inte så att telefonen har 1Gb lagringsutrymme internt (ROM), eller är det arbetsminne (RAM) som nämnts?

Hm, det står bara att det är 1 Gb internal memory och då är det nog sammanlagt ROM och RAM.

Postad 29 January 2010 - 12:01

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
Hei

På Expansys.co.uk så har dom nu leverans i April, och på Mobile.review.com är et en som säger at T-Mobile i Tyskland skal lansera i April.

dette er inte bra.

Anders

Postad 29 January 2010 - 12:19

hippo6
  • hippo6
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0
http://m3.idg.se/2.1...marknad-i-april

Japp...surt är de om de stämmer me april

Postad 29 January 2010 - 12:33

fluxtv
  • fluxtv
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Jag själv var inställd på X10..men efter att ha sett massor av filmer (på en ofärdig produkt) men att den laggar i varenda film gör mig lite osäker på den.. OBS att jag är väldigt känslig mot lagg... och man ser även i de videos där det "rullar på bra" enligt folk.. så är det fortfarande mycket lagg (för mig då)

Men lagg är det på X10an just nu.. då menar jag inte bara i time/mediascape.. utan ALLT ..t.ex. när man skriver mail, när man roterar telefonen.. osv osv.. alla dessa moment ska gå MYCKET snabbare (för mig personligen då) :)

Alla är vi olika och ställer olika krav på saker o ting... jag kan t.ex. inte spela de nyare versionerna av FIFA (08/09/10) .. av den anledningen att det laggar (inte bara i spelet utan i menyerna o sånt) .. har testat på både PS3 och XBOX 360... jämför hur snabb huvudmenyn är i senaste FIFA och i PES .. inga av mina vänner tycker det laggar i FIFA .. men efter att ha kört PES ett tag så förstår de vad jag menade

tror det är lite så med BarillaVSresten .. han är extremt känslig mot lagg .. och resten av "folket" är inte lika petiga.. och då bildas det såklart uppdelningar :blush:

Själv hoppar jag av X10-tåget.. och satsar på HTC Bravo... gillade Sense på HD2.. helst av allt skulle jag vilja ha en 7mm tunn telefon med qwerty och HDMI anslutningar o annat fint.. men men :D

PS. Jag har aldrig ens rört en X10 så ta mina ord med lite nypa salt... jag utgår bara från vad jag sett på youtube DS

Postad 29 January 2010 - 12:36

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
Vi får lita på Mattias

Mattias Holm says:
January 21, 2010 at 10:56 am
To clarify: Xperia X10 is still on track for shipment in late Q1. In Japan it will launch 1st of April. Other global customers might choose to sell it slightly earlier

Från, Sonyericsson bloggen :)

Redigerat av Unregistered42102, 29 January 2010 - 12:39.

Postad 29 January 2010 - 13:11

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Känns som att m3 blåser upp något som "alltid" varit där.
Vecka 13 (innehåller både mars och april...fiffigt va?)

Postad 29 January 2010 - 13:25

ravenshield
  • ravenshield
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

Hm, det står bara att det är 1 Gb internal memory och då är det nog sammanlagt ROM och RAM.

X10 har 1 gigabyte inbyggt, 8 gigabyte på medföljande minneskort (micro-SD), RAM minnet är på 256 MB.
Lite klent tyvärr.

Postad 29 January 2010 - 13:40

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0

Artikeln är dessutom från det datum då det ryktades om att den skulle försenas till april. Detta i sin tur grundades på att x10 i Japan ska lanseras 1 april och det nämndes att japanerna skulle få den först i världen, vilket inte riktigt stämmer.

Alltså gamla nyheter. Sen har v.13 blivit en vecka som bl.a. tjatats om här och även, tror jag, från andra håll. Det är sista veckan i mars och det är ju så SE har gjort flera gånger med sina telefoner, levererat den sista dagen i kvartalet.

Postad 29 January 2010 - 15:02

Starflake
  • Starflake
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Jepp, och vecka 13 innehåller både Q1 och Q2. Och det är ju Q1 som sas från början.

Redigerat av Starflake, 29 January 2010 - 16:04.

Postad 29 January 2010 - 17:57

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Vad hände med esko och det han skulle kolla upp :(

Postad 29 January 2010 - 19:23

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Men du kan väl ladda upp lite live bilder och gärna filmer där man ser hur din Nexus One presterar.

Eller, så laddar man upp filmer Nexus One, i tråden för Nexus One och så tittar man som intresserad av Nexus One, i Nexus One-tråden? :(

Postad 29 January 2010 - 22:00

thorstenn
  • thorstenn
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

Vad hände med esko och det han skulle kolla upp :P

SE tog hand om honom. Tror inte vi kommer se han igen :(

Postad 29 January 2010 - 23:04

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

• 583 inlägg
  • 0
Ingen som funderat på varför det är öppet vatten i Barillas bild? :(

Postad 30 January 2010 - 01:05

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0

Ja, för ett köp av en telefon man är intresserad av hänger ju verkligen på om får den om en månad eller nu på en gång...

Seriöst, din attityd och ditt resonemang blir man så less på. Som någon skrev, det luktar troll hela vägen till Tomteskogen. När du nu är så nöjd med din Nexus, kan inte du förflytta dig till tråden för Nexus och hänga där och låta bli att posta alla dina inlägg som bara dryper av negativitet och arrogans? Varför dryga dig här. Vi är rätt många som undrar vad du gör här. Det enda du verkar göra är att promota en telefon som inte hör hemma i denna tråd och samtidigt hacka ner på X10:an. Ja, det är ett fritt nät och ja, det är bra att diskutera, men allvarligt... du har inte varit annat än negativ typ.

Gå och gör något kreativt eller positivt istället?

Ja du Carl Daniel. Det är sällan jag som börjar prata om Nexusen nu för tiden. Det är alltid någon annan som tar upp det sen svarar jag.

Men du gör som du vill.

Postad 30 January 2010 - 11:30

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

X10 har 1 gigabyte inbyggt, 8 gigabyte på medföljande minneskort (micro-SD), RAM minnet är på 256 MB.
Lite klent tyvärr.

Inte så att jag inte tror dig, men vad har du fått siffrorna ifrån? Jag trodde inte de var bekräftade? Antar det räcker rätt långt med 256MB också för den delen.

Postad 30 January 2010 - 12:58

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0
Snubben i blå tröja har koll på grejerna.......

http://www.youtube.c...h?v=tMLNkVUB28k

Postad 30 January 2010 - 13:37

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Snubben i blå tröja har koll på grejerna.......

http://www.youtube.c...h?v=tMLNkVUB28k

Oerhört tråkig att lyssna på, förstår inte varför SE ö.h.t låter en sådan video gå ut. Tyckte mig se flertalet gånger hur han fick trycka både två och tre gånger för att rå respons och vid något tillfälle skrollade han bara vidare för att inget hände.

Jag är sugen på mobilen men just den här videon gjorde absolut inget för mig.

Postad 30 January 2010 - 13:40

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Tja, följer den här tråden lite passivt.X10 är snygg, men tycker i övrigt den känns sådär. Men är på jakt efter en mindre telefon. kommer Robyn släppas samtidigt?

EDIT: Hittade svaret...Nä, Robyn. Får väl se om det kan bli något av den.

Redigerat av theclone, 30 January 2010 - 14:15.

Postad 30 January 2010 - 15:12

jlarsson1978
  • jlarsson1978
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

Tyckte det var en bra film. Såg jäkligt bra ut.

Såg för övrigt en kille på bussen i går (i Lund) som satt med en Xperia X10. Måste vara en utvecklare eller testare. Det komiska var att han surfade in på en sajt om Nexus one :D

Redigerat av jlarsson1978, 30 January 2010 - 15:13.

Postad 30 January 2010 - 15:14

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0

Oerhört tråkig att lyssna på, förstår inte varför SE ö.h.t låter en sådan video gå ut. Tyckte mig se flertalet gånger hur han fick trycka både två och tre gånger för att rå respons och vid något tillfälle skrollade han bara vidare för att inget hände.

Nu känner jag mig tjatig... Men anledningen till att man låter sådanahär videos gå ut och att de som pratar om den har mer koll på att designen ska lika en människas kropp än hårdvaruspecs är för att man inte inriktar sig till "teknikfreaks". Ni är inte målgruppen. Man vill nå ut till folk som mer bryr sig om att telefonen har ett snyggt yttre och är enkel att använda och ger lite "wow känsla" när man tar i den första gången och ser timescape.

Därför skiter man i att stoppa i mer ram osv. Det kommer inte påverka ett dugg hur den säljer.

Postad 30 January 2010 - 15:54

TommyHugo
  • TommyHugo
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Ni yrkesfotografer varför inte ringa med er proffskamera?
X10 som alternativ till IPHONE någon som jämfört, typ PC mot MAC av en PC freeak i senaste McWord.
Har nu IPHONE nu 3GS man glömmer svagheterna och kameran duger när det gäller, minnen inte proffsbilder.
Haft 990i och P1, så där, men går att ringa med.
Nokia 5800 ok, men kräver mer arbete än nöje även med nya mjukvaran, köpte för att jag inte hade råd med IPHONE och försvarade varför till "beng".

Tommyhugo

Postad 30 January 2010 - 16:15

Starflake
  • Starflake
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

X10 som alternativ till IPHONE någon som jämfört, typ PC mot MAC av en PC freeak i senaste McWord.
Har nu IPHONE nu 3GS man glömmer svagheterna och kameran duger när det gäller, minnen inte proffsbilder.
Nokia 5800 ok, men kräver mer arbete än nöje även med nya mjukvaran, köpte för att jag inte hade råd med IPHONE och försvarade varför till "beng".

Tommyhugo

Eeeh, vaaaa???

Postad 30 January 2010 - 16:33

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0

Tommyhugo

“Cocaine's a helluva drug”

Postad 30 January 2010 - 16:39

TommyHugo
  • TommyHugo
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Bra syssla med det, men tappa inte din kameran eller pannsätt den, vi sysslar med X10 dvs. mobiltelefoner, vad säger du?
X10 + och - mot IPHONE?

Tommyhugo

Postad 30 January 2010 - 16:49

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Bra syssla med det, men tappa inte din kameran eller pannsätt den, vi sysslar med X10 dvs. mobiltelefoner, vad säger du?
X10 + och - mot IPHONE?

Tommyhugo

Jag antar, rent vilt gissat, att du inte tycker man ska pantsätta sin systemkamera trots att X10an har 8 pegamixlar? Det ska man absolut inte göra, systemkameror kommer ALLTID vara bättre än mobilkameror.

Och herregud, att jämföra iPhone och X10an? Nej, här får någon annan ta över då jag inte orkar rage:a.

Postad 30 January 2010 - 16:50

gregoff
  • gregoff
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Lite nytt godis:

http://www.youtube.c...h?v=Xq1abHyHxRM
http://www.youtube.c...h?v=nXMazDB2690
http://www.youtube.c...h?v=L6L0klVELsg

Postad 30 January 2010 - 16:59

TommyHugo
  • TommyHugo
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
"Och herregud, att jämföra iPhone och X10an? Nej, här får någon annan ta över då jag inte orkar rage:a."

Vem förstår detta, i en tråd där man pratar om X10 och vill jämföra med den världsledande ikonen IPHONE i användandet.
Att byta kräver argument av kompetenta användare.

Tommyhugo

Postad 30 January 2010 - 17:03

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

"Och herregud, att jämföra iPhone och X10an? Nej, här får någon annan ta över då jag inte orkar rage:a."

Vem förstår detta, i en tråd där man pratar om X10 och vill jämföra med den världsledande ikonen IPHONE i användandet.
Att byta kräver argument av kompetenta användare.

Tommyhugo

Ja, jag vet vad du menar. Det är mer det att jag verkligen inte är rätt person att svara på den frågan då jag hatar iPhonen på alla sätt utom ett: den drog fram hela industrin till där den är idag. Resten kan man kasta ut genom fönstret. :D Lite svårt att hitta användare, än mindre kompetenta då X10an inte är släppt än.

Postad 30 January 2010 - 17:07

TommyHugo
  • TommyHugo
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Ok, respekt.
Men när någon får den i handen kan "rörelsen" skapas om man fokuserar på vad man skall ersätta.
Tommyhugo

Postad 30 January 2010 - 17:10

thorstenn
  • thorstenn
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

Lite nytt godis:

http://www.youtube.c...h?v=Xq1abHyHxRM
http://www.youtube.c...h?v=nXMazDB2690
http://www.youtube.c...h?v=L6L0klVELsg

lol den slår ju nexus one i browsern?

Postad 30 January 2010 - 17:11

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

lol den slår ju nexus one i browsern?

Haha, ja jag såg det också! Men Nexusen var inte inzoomad på sidan han gick till. Fast det var ändå rätt najs. :'D

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.