Däremot om jag har förstått det rätt så brandar inte 3 HTC mobiler? Eller detta är bara ett löst påstående jag snappat upp någonstans. Rätta mig gärna om jag har fel...
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
2 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
Postad 18 januari 2010 - 20:43
Däremot om jag har förstått det rätt så brandar inte 3 HTC mobiler? Eller detta är bara ett löst påstående jag snappat upp någonstans. Rätta mig gärna om jag har fel...
Postad 18 januari 2010 - 20:48

"Se till att din Internetanslutning är aktiv och kontrollera om andra program som använder samma anslutning fungerar." säger Opera när man vill surfa...
Postad 18 januari 2010 - 20:48
Kan hända nån genväg i webbläsaren...kommer inte ihåg
Du har inga problem att surfa när du har 3G ?
Postad 19 januari 2010 - 00:56
Dom flesta operatörer brukar ha 2 olika APN att anväda.
Titta även över viken anslutning som är inställd att användas, den som läggs in automatiskt via Telenor är att använda WAP inställningen vilket inte funkar bra för mig heller. Men när jag ändrar till Internet inställningen så funkar det.
Postad 19 januari 2010 - 02:48
Jodå, jag kör original. Orkar inte hålla på att lägga in andras/egna roms längre. Inte när original fungerar så fint som det ändå gör.
Självklart kan jag försöka hjälpa dig om du vill. Är på jobbet under dagtid men sitter en stor del vid datorn då så då kan jag kika in lite här bl.a. men annars är det väl kvällstid som gäller.
glatt! eposta mig på nami punkt zarringhalam at truecaller punkt com så får du ett nytt bygge

Postad 19 januari 2010 - 08:14
Har löst de problem jag hade innan och söker nu några program... Har läst igenom de 2 trådarna som länkas men hittade inte et jag ville ha.
Behöver ett program som funkar som ett anteckningsblock, finns det nått som är gratis ?
Behöver även ett program som håller koll på hur mycket data jag använder, även det gratis.
Sen undrar jag varför det inte kommer upp nåra åäö när jag skriver sms ?
Ska jag skriva exv. "nära" blir det "nara" och jag kan inte välja att få dit ett ä... lite problematiskt.
Håll in O = Ö, Håll in A = Å och Ä.
Skärmskydd behövs inte (postad tidigare, synd att folk inte läser hela tråden innan de fråga nått hehe):
http://www.youtube.c...h?v=NcEaehKWr2s
Postad 19 januari 2010 - 08:38
Nån som vet vad man skall ändra på om man har Tre? Min HD2 är för övrigt olåst och ej köpt hos Tre (och jag har ändå ofta problem med datatrafiken.Ni som har problem med surfningen (3G), har ni testat ändra APN i inställningarna?
Titta även över viken anslutning som är inställd att användas, den som läggs in automatiskt via Telenor är att använda WAP inställningen vilket inte funkar bra för mig heller. Men när jag ändrar till Internet inställningen så funkar det.
Postad 19 januari 2010 - 14:55
Postad 19 januari 2010 - 15:19
Ni som har 3g problem kan testa att flasha 1.48 rommen men den radion. Är den radion jag använder och har inga problem. Alt testa annan radio, alt testa sim från annan operatör och se om det går bättre.
Prova uppdateringen för SIM-kontakter. Där finns en ännu nyare radio.
Postad 19 januari 2010 - 15:33
Har ägt denna telefon sen i Julas och gillar den skarpt men nu har jag en fråga till alla kunniga här inne. Hur sjutton rensar man minnet (i telefonen inte minneskortet) när det börjar bli fullt? Har nämligen lite problem med att det minskar i rask takt TROTS att jag inte installerar nåt i telefonminnet. Vet att man kan gå in i start menyn och rensa lite där bland alla filer och jag rensar även cache osv i opera men fast jag gör detta så sjunker minnet sakta men säkert! Nån som har en briljant idé till ett pucko som mig?

Tack på förhand!
/toooOoook
Postad 19 januari 2010 - 16:17
Att den tappar 3G, menar du täckningen? För täckningen har jag problem med, ingen aning om det är Tele2 eller telefonen, men att sitta på en skola, närmare bestämt BTH i Karlskrona och ha väldigt svag täckning är löjligt. Någon som har liknande problem med annat abonnemang, såsom Telenor eller Telia?
Du har inte testat att slå om att den bara ska söka efter 3G-nät? Gå i sådana fall in i Comm Mananger/Trådlösa Kontroller och klicka på "telefonen" i telefontabben, scrolla ner och gå in i menyn "Band - Ändra basband" och välj WCDMA och UMTS(2100+900).
Skumt detta jag sitter också på BTH men ser inga som helst antydningar till att den skulle tappa täckningen den visar på full mottagning ?? Vill jag koppla bort den från 3G så får jag göra det manuellt. Jag har 1.43 ROM så lustigt.
Postad 19 januari 2010 - 19:24
Postad 19 januari 2010 - 19:38
Lite andra funderingar jag har är om det finns gps navigation i telefonen? Eller måste man köpa den tjänsten?
Batteriet som medföljer, är det ett batteri man inte behöver ladda i 12 tim. Förr sas det ju att ett nytt batteri ska laddas över natten.
Vad ingår i paketet? Ser ju vad som ingår enligt 3, men läste nånstans om att det fanns mer saker som medföljde. Sen måste det införskaffas billaddare, förslag?
Blir säkert fler frågor efter att jag fått den.
/Magnus
Redigerat av magnus76, 19 januari 2010 - 19:58.
Postad 19 januari 2010 - 20:38
Ni som har problem med surfningen (3G), har ni testat ändra APN i inställningarna?
Kan du tala om vad du ändrar till, jag har också Telenor. Jag har nu uppdaterat telefonen med den nya rom.en
Jag kör mobillinje (GPRS) services.telenor.se
Redigerat av Ekis52, 20 januari 2010 - 10:58.
Postad 19 januari 2010 - 22:25
Vad ingår i paketet? Ser ju vad som ingår enligt 3, men läste nånstans om att det fanns mer saker som medföljde. Sen måste det införskaffas billaddare, förslag?
/Magnus
Här har du vad som var i paketet, plus batteriet som jag redan hade satt i.

Redigerat av stock, 19 januari 2010 - 22:26.
Postad 20 januari 2010 - 05:28
ja det finns en briljant ide,kallas för sök i tråd,har nämligen skrivit om detta där. finns även fler som skrivit om hus man kan få in denna i snabbflikarHej!
Har ägt denna telefon sen i Julas och gillar den skarpt men nu har jag en fråga till alla kunniga här inne. Hur sjutton rensar man minnet (i telefonen inte minneskortet) när det börjar bli fullt? Har nämligen lite problem med att det minskar i rask takt TROTS att jag inte installerar nåt i telefonminnet. Vet att man kan gå in i start menyn och rensa lite där bland alla filer och jag rensar även cache osv i opera men fast jag gör detta så sjunker minnet sakta men säkert! Nån som har en briljant idé till ett pucko som mig?![]()
Tack på förhand!
/toooOoook
Postad 20 januari 2010 - 06:55
Hej!
Har ägt denna telefon sen i Julas och gillar den skarpt men nu har jag en fråga till alla kunniga här inne. Hur sjutton rensar man minnet (i telefonen inte minneskortet) när det börjar bli fullt? Har nämligen lite problem med att det minskar i rask takt TROTS att jag inte installerar nåt i telefonminnet. Vet att man kan gå in i start menyn och rensa lite där bland alla filer och jag rensar även cache osv i opera men fast jag gör detta så sjunker minnet sakta men säkert! Nån som har en briljant idé till ett pucko som mig?![]()
Tack på förhand!
/toooOoook
Googla SKTools, det använder jag till xperian och det fungerar riktigt bra.
Postad 20 januari 2010 - 08:08
Postad 20 januari 2010 - 08:31
Ja.. jag förstår inte att folk INTE orkar söka eller kolla i tråden. ALLT folk frågar om i slutet har folk redan svarat på typ TRE ggr förut.
Chippah har ju skrivit om Aktivitetshanteraren, den kan man väl inte använda för att rensa upp i det interna lagringsminnet med eller? Jag har inte fått men hd2 än så det här är en fråga =)
Postad 20 januari 2010 - 09:33
Chippah har ju skrivit om Aktivitetshanteraren, den kan man väl inte använda för att rensa upp i det interna lagringsminnet med eller? Jag har inte fått men hd2 än så det här är en fråga =)
Nä men svaret finns på xda för den som orkar söka.
Postad 20 januari 2010 - 15:52
de andra hotfixarna funkade hur bra som helst!
nån med ett bra svar?
Postad 20 januari 2010 - 16:09
SIM uppdateringen skall du inte köra i telefonen utan från datorn.Jag försökte nyss uppdatera min med updaten för sim-kontakter från htcs hemsida. när jag hade lagt in den i mobilen och klickade på den får jag bara beskedet att "detta är inte ett pocket-pc program" ????
de andra hotfixarna funkade hur bra som helst!
nån med ett bra svar?
Postad 20 januari 2010 - 16:16
Jag ändrar till samma som du anger eftersom min telefon inte ställer sig så automatiskt.Kan du tala om vad du ändrar till, jag har också Telenor. Jag har nu uppdaterat telefonen med den nya rom.en
Jag kör mobillinje (GPRS) services.telenor.se
Det finns iofs ett par anslutningar som ser lika dana ut och jag använder den som heter "Telenor Internet" där jag ändrar dess APN till den du anger.
Postad 20 januari 2010 - 16:47
Skumt detta jag sitter också på BTH men ser inga som helst antydningar till att den skulle tappa täckningen den visar på full mottagning ?? Vill jag koppla bort den från 3G så får jag göra det manuellt. Jag har 1.43 ROM så lustigt.
Verkar det bara är klassrummet som strular =) Hade lektionerna just i det klassrummet hela dagen, men nu har jag varit lite överallt på skolan och det är helt okey täckning ^^
Postad 20 januari 2010 - 17:19
Tack för infon om innehållet. Men följer detta med oavsett inköpsställe/operatör? Beställde genom 3 och en deras hemsida fanns inte allt det du fick med. Ingår minneskort alltså?
Etuiet till telefonen såg ganska stort ut, får det verkligen plats i fickan? Fick hem displayskydd idag, får se om jag använder det. Kanske är enklast att applicera det när telefonen är ny.
/Mange
Postad 20 januari 2010 - 19:34
Verkar det bara är klassrummet som strular =) Hade lektionerna just i det klassrummet hela dagen, men nu har jag varit lite överallt på skolan och det är helt okey täckning ^^
Ska jag vara ärlig så tror jag att det är något skumt med radio uppdateringen från HTCs hemsida. Uppdaterade först till ROM 1.48 sen installerade jag radio uppdateringen dvs från 2.05 som finns inkluderad i ROM 1.48 till radio 2.06 som finns som standalone uppdatering. Det sjuka är att efter denna uppdateringen tycker jag att det har blivit sämre mottagning på min mobbe ?? Kanske har nåt med att de försökt optimera batteritiden så mycket som möjlig att det gått ut över själva mottagningen vet ej dock
Postad 20 januari 2010 - 19:43
Vet iaf att på min tytn2 fick jag prova mig fram tills jag hittade en som passade bra
Postad 20 januari 2010 - 20:09
Postad 20 januari 2010 - 20:24
Ok...Kolla upp det annars på xda...
Radios
http://forum.xda-dev...ad.php?t=611787
Åhh vad sugen jag blev på en HD2 och börja flasha en när man ser alla trevliga hemmagjorda ROM`s på xda

Postad 20 januari 2010 - 20:28
Förresten någon som vet vad som hände med den tredje HD2 tråden dvs "HD2 vs Iphone" tror jag den hette, verkar ha försvunnit helt ??
Redigerat av Alien08, 20 januari 2010 - 20:30.
Postad 20 januari 2010 - 20:47
Jag tackar gudarna för att det oftast dessutom handlar om s.k hotfix så jag slipper nollställa luren varje gång som Nokia tvingar en till att göra.
Postad 20 januari 2010 - 20:57
Möjlighet att köra med hemmagjorda Rom...
Oftast bättre än orginal och möjlighet att köra fullmatade versioner eller light ..
Så fixar inte tillverkaren buggar så är det inte kört med en HTC iaf

Postad 20 januari 2010 - 21:06
Postad 20 januari 2010 - 21:14
Ska jag vara ärlig så tror jag att det är något skumt med radio uppdateringen från HTCs hemsida. Uppdaterade först till ROM 1.48 sen installerade jag radio uppdateringen dvs från 2.05 som finns inkluderad i ROM 1.48 till radio 2.06 som finns som standalone uppdatering. Det sjuka är att efter denna uppdateringen tycker jag att det har blivit sämre mottagning på min mobbe ?? Kanske har nåt med att de försökt optimera batteritiden så mycket som möjlig att det gått ut över själva mottagningen vet ej dock
Jag tror att det finns en anledning varför ROM uppdateringen ligger överst på HTC:s lista. Man ska nog inte stoppa in äldre grejer efter den. Eller?
Postad 20 januari 2010 - 22:51
Jag tror att det finns en anledning varför ROM uppdateringen ligger överst på HTC:s lista. Man ska nog inte stoppa in äldre grejer efter den. Eller?
Nja standalone radio uppdateringen som finns där är nyare än den som finns i senaste ROM uppdateringen dvs 1.48.
Postad 20 januari 2010 - 23:31
Imorgon kommer förhoppningsvis telefonen. Beställde samtidigt invisible shield för displayen. Värt att använda eller? Blir det sämre touchfunktion? Den kanske viktigaste frågan, ser det fult ut med skydd?
Lite andra funderingar jag har är om det finns gps navigation i telefonen? Eller måste man köpa den tjänsten?
Batteriet som medföljer, är det ett batteri man inte behöver ladda i 12 tim. Förr sas det ju att ett nytt batteri ska laddas över natten.
/Magnus
Till Magnus76
Invisible shield funkar bra, touchfunktionen blir inte sämre, men att den gör mobilen snyggare kan man inte säga, i alla fall bättre än repor. Ifall att du har "full body" shielden (även på backsidan av mobilen) börja gärna där med att lägga upp shielden (som "övning"), den är inte so lätt som man tror. Sen om det finns lite smuts kvar under shielden, ser man bara när allt har torkad (efter en halv dag).
GPS: det finns bara en 15-dagars testversion av ett navigationsprogram, men det spelar kanske ingen stor roll, för att mobilen har Google Maps och inbyggt gps, so du kan beräkna rutter i google maps, som visas på kartan, so det är bara att följa linjen som ritas på kartan (kartan följer din position i realtid) . Annars betala for navigationsprogrammet, eller sök på PB.
hls.
Postad 21 januari 2010 - 10:03
Hej!
Tack på förhand!
/toooOoook
Titta här och rekomenderar att du läser de första 6 sidor.
http://forum.xda-dev...d...0578&page=6
Med vilket progam kan man koperia ut telefonens skärmbild till datorn. (skärmdump)
BsB tweaks.
http://forum.xda-dev...ad.php?t=589305
Postad 21 januari 2010 - 10:21
Ingen av de uppdateringar som finns ute finns med i ROM uppdateringen, sen är det ju upp till var och en om man vill lägga in dom, har man inga problem så är det ju inte nödvändigt.Jag tror att det finns en anledning varför ROM uppdateringen ligger överst på HTC:s lista. Man ska nog inte stoppa in äldre grejer efter den. Eller?
I informationen kring varje "hotfix" kan man läsa från vilken ROM och nedåt dessa är till för.
Postad 21 januari 2010 - 10:58
Första intrycket av telefonen var, "WOOW vilken otrolig underbar skärm." helt otrolig skärm som måste upplevas.
Snabb som attans. Mycket snabbare än vad jag trodde att den skulle vara. WinMo verkar ha fått sig ett rejält lyft. Har bara erfarenhet av WinMo 6.1? Den som fanns i Touch Diamond.
Prov körde ca 10 apps i bakgrunden, samtidgt som jag letade efter lagg etc. Men ingenting. Det är som om telefonen inte ens märker av att andra program körs i bakgrunden.
Och största oron jag hade var storleken. Men blev ganska positivt överraskad när jag väl hade den i handen och i fickan. Visst är den större än iPhone, men inte så stor att det är obrukligt med en hand. (har ganska små händer).
I fickan känns den knappt.
Som iPhone användare i 2 år måste jag säga att HD2 går inte ens att jämföra med iPhone. 2 olika världar.
Postad 21 januari 2010 - 12:07
Det sa jag ju till dig Ticalo! =)
Ahh riktigt nöjd. Stör mig bara på den känsliga text inputen, men såg att det fanns fix för det. Och det med 3G och WiFi som försvinner och kommer hela tiden. Startade om telefonen precis, nu fungerar det. Hoppas att det håller i sig.
Golgo_13:
Jeans som inte är hängiga och fin byxor på jobbet. den är så platt att den inte märks av alls. Det som kan kännas är väl tyngden på telefonen. Men helt klart godkänt att bära runt på.
Postad 21 januari 2010 - 18:10
http://www.htc.com/s...x...0&dl_id=828
http://www.htc.com/s...x...0&dl_id=825
Blir lite förvirrad att de tar bort uppdateringar hela tiden och lägger tillbaka! Vet ju inte vilken uppdatering man har

Edit: Har dock dessa uppdateringar sen tidigare, vilket jag anser är lustigt att de har fått ett nytt uppladdningsdatum.

Redigerat av Calleh12, 21 januari 2010 - 18:21.
Postad 21 januari 2010 - 18:17
Kul att du är nöjd :-)
Här kan du ta hem ett gratis registerprogram så du får upp telefonens register på dataskärmen så du kan sitta å hacka i lugn å ro på en stor skärm

http://ceregeditor.mdsoft.pl/
Postad 22 januari 2010 - 15:27
Postad 22 januari 2010 - 17:17
För att stänga av ljudet när du trycker på en siffra i telefon delen går du till Inställningar/meny/mer/privat/telefonNu verkar jag ha fått en blackout... På mina andra WM lurar har jag kunnat stänga av telefonens knappljud när man ringer under nån meny. Men på min nya HD2 så hittar jag inte den inställningen. Någon som vet hur man stänger av knappsatsens ljud?
Där hittar du "Knappsats" med en skroll lista där du kan stänga av ljudet.
Postad 22 januari 2010 - 19:18
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar