Jag tittar alltid på film i ett mörkt rum och har aldrig tyckt att det är "för mörkt". Jag gissar att ditt antagande om datorn stämmer alldeles utmärkt.Min bror köpte precis en WD TV live som vi sitter hemma och testar.
Den är väldigt bra på mycket men jag kan uppleva att bilden känns mörkare än vad den gjorde från min (och hans laptop), är detta något ni andra tänkt på? Nästan lite störande just nu men jag vet inte om det snarare är datorn som alltid gett en för ljus bild.
Vad tycker ni? Är bilden i mörkaste laget?
* Officiell tråd - WD-TV 2/ WD-TV Live, uppföljare
WD TV HD Live Media Player
(Mediaspelare)
|
5
|
(117)
|
Inga priser |
* Officiell tråd - Western Digital TV HD * (3005 inlägg)
|
12 år sedan |
Hur få ljud till stereon? (7 inlägg)
|
13 år sedan |
WD HD TV LIVE eller Xstreamer (7 inlägg)
|
14 år sedan |
Problem med undertexter med WD tv live (8 inlägg)
|
14 år sedan |
WD HD TV LIVE Mediaspelare (4 inlägg)
|
15 år sedan |
Western Digital TV HD Live Media Player (15 inlägg)
|
15 år sedan |
Boxee Box eller WD HD TV Live (9 inlägg)
|
15 år sedan |
AC vs TVIX vs WD TV vs Xtreamer (15 inlägg)
|
15 år sedan |
Vilken mediaspelare rekomenderas (9 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 29 December 2010 - 15:51
Postad 29 December 2010 - 21:06
Edit: Fixat
Redigerat av WiggiWest, 29 December 2010 - 22:04.
Postad 30 December 2010 - 01:17
Med WDLXTV (custom firmware) och AutoRes aktiverat så sker det automatiskt beroende på källan.Kanske är en helt konstig fråga, Men kan man ändra så att spelaren skickar ut 24 fps istället för 60hz?
Edit: Fixat
Postad 30 December 2010 - 10:13
Det låter som en lösning jag saknar! Får manuellt ställa in min beroende på vad jag skall titta på för material och det största problemet tycker jag är att den hela tiden tappar inställingarna så att man får göra det varje gång man sätter igång en rulle och det börjar bli lite jobbigt...Med WDLXTV (custom firmware) och AutoRes aktiverat så sker det automatiskt beroende på källan.
Funkar WDLXTV bra för övrigt? >Fungerar den "out of the box" eller kräver den en massa pill? Finns det nånstans man kan se screenshots och läsa om funktioner?
Redigerat av nisseläsk, 30 December 2010 - 11:58.
Postad 30 December 2010 - 16:13
Vad är WD TV GPL Code för något?
http://support.wdc.c...s...120&lang=en
Postad 30 December 2010 - 21:05
Postad 31 December 2010 - 15:06
Postad 31 December 2010 - 16:43
http://www.wdc.com/w...ly=wdfwdtv_live
Postad 01 January 2011 - 09:41
Ny FW ute, 1.04.17, verkar mest innehålla dynga, det jag helst vill ha är autoresolution efter källan så man slipper att manuellt ändra efter materialet.
Var kan man ändra det manuellt då?
Postad 01 January 2011 - 09:58
Var kan man ändra det manuellt då?
Settings->Audio/video->Video Output->HDMI->1080p 24Hz
Postad 01 January 2011 - 11:31
Hur kan det vara att det går bra för vissa och andra inte?
Postad 01 January 2011 - 13:26
När jag körde uppgraderingen av mjukvaran svartnade bilden på 55-60%. Lät den stå på i 20 minuter och startade sedan om den. Hej o hå, får ingen bild alls nu.Ny FW ute, 1.04.17, verkar mest innehålla dynga, det jag helst vill ha är autoresolution efter källan så man slipper att manuellt ändra efter materialet.
Postad 01 January 2011 - 15:32
Postad 01 January 2011 - 16:44
Jag har en 32' HD-ready Samsung LCD med upplösningsformatet 1360x768 och har hittills inte fått ut den korrekta upplösningen via min mediaspelare, WD Elements Play 2TB. I mediaspelarens inställningar är det tänkt att man ska välja den upplösning som passar TV'n, right? Problemet är att i inställningarna kan jag endast välja 720p, 1080i, 1080p, och några fler. Ingen av dessa passar min TV's upplösning. Den närmsta korrekta inställningen som jag skickar ut genom mediaspelaren till TV'n är 720p men eftersom TV'n upplösning egentligen är 768p(?) blir bilden kornig och dålig. Inte äns proportionerna verkar vara helt korrekta.
Innan har jag alltid använt min laptop för uppspelning av film och då har jag kunnat ha den rätta upplösningen inställd till TV'n (1360x768,) och då har bilden alltid blivit perfekt.
Är min TV's upplösning utdaterad för alla nya mediaspelare? Finns det någon firmware för sånt här? Eller kan man ändra på TV'n? Jag har iaf inte lyckats. Anledningen till att jag skriver på denna tråd är för att jag har tänkt lämna tillbaka denna mediaspelare och införskaffa en WD TV live istället. Där verkar det inte funnits några bekymmer..?
Tacksam för any kind of help! tack på förhand
Postad 01 January 2011 - 16:53
Tyvärr är det med största säkerhet redan där problemet ligger.Hej hej! En fråga angående upplösning.
Jag har en 32' HD-ready ...
Det mesta material är inte avsett för Ready-apparater, utan för Full HD.
Jag kan inte ge dig mer info än så, då Elements är en helt annan apparat än den WDTVLive jag har. Jag har dock en Samsung 50" 855 plasma och har inga problem att visa material i vilket format som helst.
Postad 01 January 2011 - 17:02
forum.wdlxtv.com...
Funkar WDLXTV bra för övrigt? >Fungerar den "out of the box" eller kräver den en massa pill? Finns det nånstans man kan se screenshots och läsa om funktioner?
Kräver inte en massa pill, om man inte vill. (julklappsrim så här i efterhand :-)
NejHar varit lite sugen på att försöka mig på WDLXTV, Men är det mycket kludd?
Det betyder att de måste släppa information om sin kod, eftersom de använder Linux.Vad är WD TV GPL Code för något?
...
WDLXTV har funktion för att ställa in överskanning.Köpte spelaren till föräldrarnas tjock-tv i julklapp. ... någon som vet om det går att lösa på något smidigt sett? annars måste jag lämna tillbaka den. kan tillägga att den inte överskannar med dvd spelaren inkopplad.
Kan vara strul med SMB/SAMBA och Windows Live. Känt fel som det finns åtgärder för. Vet inte om det går med original firmware, dock vet jag att det går med WDLXTV.Brukar föra över filmer via WD Discovery men när jag trycker på "Browse network share" så kommer det ofta upp ett meddelande att ******IP nr****** The network path was not found....och så får jag hålla på några ggr tills det fungerar men kan inte förstår varför det fungerar ibland och ibland inte. Ärdet någon inställning som krävs?
WDLXTV v 1.02.453 ute nu. Nyare kategori av fw saknar AutoRes (1.03 och 1.04).Ny FW ute, 1.04.17, verkar mest innehålla dynga, det jag helst vill ha är autoresolution efter källan så man slipper att manuellt ändra efter materialet. ...
Jajamensan! Både som .iso och som .m2ts. Du ska dock veta att .iso är jobbigare för systemet. Dock är det trevligt med menyfunktioner (obs! Funkar bara i nyare versioner av WDLXTV, som tyvärr saknar vissa andra funktioner).Väntar i dagarna från posten en WD-TV Live och en NAS (LG N2B1) med egen BD spelare/brännare inbyggd. Någon som har en liknande kombo som kan berätta om det går att spela upp BD film via NASet på WD-TV Live? Vore ju grymt najs om det funkar..
För er med svaga google-skills får ni här adressen igen: forum.wdlxtv.com
Postad 01 January 2011 - 21:52
Det är 720p filmer på ca 4.5gb med 23.976 fps i mkv format. Någon som har någon idé? Blev rejält besviken att den håller på så. Kör den via kabel till router och datorn till routern går via wlan.
Postad 01 January 2011 - 22:55
Jag brukar starta om maskinen och då funkar det för det mesta.
Redigerat av WiggiWest, 01 January 2011 - 22:55.
Postad 02 January 2011 - 00:03
Hmm stötte på lite problem ikväll när jag skulle spela upp några mkv filer, efter ett tag in i filmen så börjar bilden gå jätte segt och hacka för att sedan sluta. Spelaren blir skit seg och ska man försöka spela upp filmen igen så säger den något i stil med att den inte känner igen filtypen, efter några försök så fungerar det igen men för att sedan bli samma sak igen.
Det är 720p filmer på ca 4.5gb med 23.976 fps i mkv format. Någon som har någon idé? Blev rejält besviken att den håller på så. Kör den via kabel till router och datorn till routern går via wlan.
Jo så har den börjat göra för mig med Audiman, Fått för mig att det blev så efter den näst sista Firmware upgraderingen.
Här är det direkt avgörande att veta vilken firmware man använder, samt om man kör via SMB/CiFS, NFS eller DLNA. Även vilket operativ det är på källan kan ha betydelse.
Postad 02 January 2011 - 08:19
Jo så har den börjat göra för mig med Audiman, Fått för mig att det blev så efter den näst sista Firmware upgraderingen.
Hmm kanske ska man nergradera fw då?
Här är det direkt avgörande att veta vilken firmware man använder, samt om man kör via SMB/CiFS, NFS eller DLNA. Även vilket operativ det är på källan kan ha betydelse.
Jag använder den senaste fw ifrån wd. Hur vet man om man använder SMB/CIFS, NFS eller DLNA? Datorn har ialla fall windows xp.
Redigerat av Audiman, 02 January 2011 - 09:46.
Postad 02 January 2011 - 11:01
Relativt enkelt att testa om problemen försvinner då.Hmm kanske ska man nergradera fw då?
"den senaste" säger mig ingenting.Jag använder den senaste fw ifrån wd. Hur vet man om man använder SMB/CIFS, NFS eller DLNA? Datorn har ialla fall windows xp.
Gå in i Settings /About och kolla exakt vilken version det är.
Nätverkskoppling ... hur ansluter du till din media? Var går du i menyn? Har du inte custom firmware, typ WDLXTV, så lär du inte ha NFS, då det inte känns som att du någonsin loggat in på din WDTV via telnet/ssh. Med Windows XP på burken så har du sannolikt inte heller DLNA, då det kom med Win7, om du inte installerat något DLNA-server-program. Allra troligast har du bara delat ut ett par mappar på din XP, som du sedan ansluter till via Network Shares, med eller utan login/password.
Postad 02 January 2011 - 11:06
Allra troligast har du bara delat ut ett par mappar på din XP, som du sedan ansluter till via Network Shares, med eller utan login/password.
Exakt så gör jag! Har läst på wd forumet om att det tydligen är många som har samma problem med den nya fw.
Ska nedgradera till den andra fw och hoppas att det löser sg.
Postad 02 January 2011 - 19:39
Annars brukar jag rekommendera att man installerar WDLXTV istället :-)
WD har nämligen också börjat med tråkigheten att blockera upp/nedgradering av icke-original firmware.
Postad 02 January 2011 - 20:19
Ny FW ute, 1.04.17, verkar mest innehålla dynga, det jag helst vill ha är autoresolution efter källan så man slipper att manuellt ändra efter materialet.
Kan du inte köra HDMI (Auto) då?
Jag kör det och kollar på Xvid, Iso, Mkv, mpeg, mm mm utan att ändra ngt.
Men du kanske inte kör Hdmi?
Mvh.
Postad 02 January 2011 - 20:25
Kör jag auto vill den ställa in sig på 1080i/50 på min en TV (LG PK350N) och 720p på min andra TV (Panna PX80) vilket i båda fallen resulterar i sämre bild och judder.Kan du inte köra HDMI (Auto) då?
Jag kör det och kollar på Xvid, Iso, Mkv, mpeg, mm mm utan att ändra ngt.
Men du kanske inte kör Hdmi?
Mvh.
Postad 02 January 2011 - 23:32
Postad 03 January 2011 - 09:55
Som jag sa: senaste WDLXTV firmware
Finns det möjlighet att backa tillbaka om man känner att man tagit sig vatten över huvudet med WDLXTV?
Tack för svaren No-Substitute
Redigerat av WiggiWest, 03 January 2011 - 09:55.
Postad 03 January 2011 - 11:46
Det här problemet har jag också ibland.Hmm stötte på lite problem ikväll när jag skulle spela upp några mkv filer, efter ett tag in i filmen så börjar bilden gå jätte segt och hacka för att sedan sluta. Spelaren blir skit seg och ska man försöka spela upp filmen igen så säger den något i stil med att den inte känner igen filtypen, efter några försök så fungerar det igen men för att sedan bli samma sak igen.
Boota om genom att dra strömmen till spelaren och spela sen upp på nytt.
Se också till att ställa upplösningen ut på hdmi på 1080p24 eller p23.98, du kan få testa dig fram. Det verkar ibland vara problem med framratekonvertering som kan ge detta har jag märkt.
Postad 03 January 2011 - 19:01
Fildelning från win7 med arbetsgrupp + användarnamn + lösenord, funkar det i Liven, eller måste man köra med "öppen fildelning"?
Får man ut analogt ljud (stereo) samtidigt som man har HDMI ansluten?
Postad 04 January 2011 - 08:01
Postad 04 January 2011 - 08:32
Har precis köpt en WDTV Live och undrar en grej angående inkoppling av ljud från den. Min tv har hdmi men högtalarna är kassa så jag kan inte använda dessa, kan man få ut ljudet på annat sätt än via hdmi? Jag skulle vilja koppla ljudet till en förstärkare med rca kontakter går detta?
Det finns en kompositutgång på baksidan (AV OUT). Där kan du plocka ut ljudet. Kabel för att ansluta till RCA-ingångar följde med din WDTV.
eller...
Även om högtalarna på din TV är kassa, kan du sannolikt hitta en ljudutgång på TV:n som fungerar (t ex en SCART). Ur en sådan kan du med lämplig adapterkabel få ut ljud till din anläggning.
Postad 04 January 2011 - 08:38
Det finns en kompositutgång på baksidan (AV OUT). Där kan du plocka ut ljudet. Kabel för att ansluta till RCA-ingångar följde med din WDTV.
eller...
Även om högtalarna på din TV är kassa, kan du sannolikt hitta en ljudutgång på TV:n som fungerar (t ex en SCART). Ur en sådan kan du med lämplig adapterkabel få ut ljud till din anläggning.
Tackar för svaret.
Postad 04 January 2011 - 14:05
Har precis köpt en WDTV Live och undrar en grej angående inkoppling av ljud från den. Min tv har hdmi men högtalarna är kassa så jag kan inte använda dessa, kan man få ut ljudet på annat sätt än via hdmi? Jag skulle vilja koppla ljudet till en förstärkare med rca kontakter går detta?
Jag kör optiskt kabel till ljud och hdmi till bild då min förstärkare inte har hdmi anslutningar.
Mvh.
Postad 05 January 2011 - 15:34
Sen undrar jag vad man ska ställa in för upplösning och hur man ska veta vad för upplösning filmen har (har min på auto) men när jag kollar info'n på HK'n visar den alltid 1080p på inkommande
Redigerat av paxhell, 05 January 2011 - 15:40.
Postad 06 January 2011 - 16:43
Med mitt xbox står det 1080p.
Tycker mig ha kollat igenom alla inställningarna i wdtvn men hittar inget som funkar.
Har testat med 3-4 filmer som ska vara 1080p.
Har även problem med ljudet, kör vanlig 3,5mm till rca på förstärkaren, får ett brummande ljud.
Detta ljud kan försvinna ibland men oftast inte.
Har provat med 2 kablar, har tyvärr inte optic in på min förstärkare.
Kopplar jag in min iphone så hörs det inte alls.
Nått förslag?
Postad 06 January 2011 - 17:00
har ett problem, om jag tittar på tex en 1080p film så när jag kollar info på tvn, (tvns infobar) står det att det bara är 720p.
Tycker mig ha kollat igenom alla inställningarna i wdtvn men hittar inget som funkar.
Har även problem med ljudet, kör vanlig 3,5mm till rca på förstärkaren, får ett brummande ljud.
Nått förslag?
Fixade sig med att manuellt ändra i hdmi inställningarna i wdtvn. Stod på auto innan och då blev allt 720p, verkar vara nån bugg? Lite störigt att behöva ändra varje gång beroende på upplösning på filmen man vill se.
Ljudproblemet kvartstår...
Postad 06 January 2011 - 17:33
Jag ligger på ynka 5 mb / sek. Kanske värt att testa ext3 istället för ntfs.
Postad 07 January 2011 - 09:51
Mvh
Postad 10 January 2011 - 19:40
Hmm stötte på lite problem ikväll när jag skulle spela upp några mkv filer, efter ett tag in i filmen så börjar bilden gå jätte segt och hacka för att sedan sluta. Spelaren blir skit seg och ska man försöka spela upp filmen igen så säger den något i stil med att den inte känner igen filtypen, efter några försök så fungerar det igen men för att sedan bli samma sak igen.
Har samma jäkla problem!! Men jag kör bara kabel från mitt NAS via router till WD TV boxen. Detta händer efter de nyare FW, 1.03.39 verkar funka rätt ok däremot. Men de nyare är så kassa att man inte kan kolla alls på film!
Lycka till.
Annars brukar jag rekommendera att man installerar WDLXTV istället :-)
WD har nämligen också börjat med tråkigheten att blockera upp/nedgradering av icke-original firmware.
Du kan nedgradera om du editerar wdtv.ver filen och skriver in en högre siffra på versionen, t ex: 1.04.50 så tar den det.
Ingen som har en riktig fix på problemet ovan att filmerna hackar och till slut bara ger sig??
Redigerat av tonijj, 10 January 2011 - 19:41.
Postad 11 January 2011 - 15:51
only available when using the S/PDIF interface". Senare i dokumentet står det att digitalt ljud matas ut via HDMI. Vad stämmer, nån som vet? Visst får man väl digitalt 5.1 ljud ut via HDMI?
Postad 11 January 2011 - 20:57
Jag kopplade precis ihop min WD TV Live HD med nätverket och dator. Nu hittar helt plötsligt WD TV:n inte USB-hårddisken som är inkopplad. Spelar ingen roll om jag drar ut nätverkskortet ur WD TV:n och startar om den. Går man in på file management står det "no storage connected". Nu menar jag alltså inte att min dator inte hittar usb-disken kopplad till WD TV:n, utan att själva WD TV:n inte hittar den. Oavsett om den är uppkopplad eller inte. Precis som den vägrar läsa från USB.
Någon som varit med om detta?
Postad 12 January 2011 - 14:29
Hur jag än gör så lyckas jag inte få antingen bilder på mapparna eller på samliga mkv filer i en mapp.
Har någon lyckats?
Om jag kör Network Share så dyker bilderna upp, men då både som jpg och mkv (dubletter).
Har provat folder.jpeg / filmnamn.jpeg / olika upplösningar på bilderna (2:3) utan att lyckas.
Jag trodde Western Digital gjort både WD HD TV och WD Live (NAS) kompatibla med varandra, men icke!
Hjälp!
Postad 19 January 2011 - 16:18
har ett problem, om jag tittar på tex en 1080p film så när jag kollar info på tvn, (tvns infobar) står det att det bara är 720p.
Nått förslag?
Prova att köpa ett lågnivå-filter, jag kommer ihåg att jag hade samma problem med en gammal förstärkare och fick då tipset att köpa det vilket gjorde att ljudet försvann.
Skulle tydligen uppkomma om förstärkare/enhet sitter på samma fas vilket förklarar att du inte får det med din iPhone.
Här är ett:
http://www.brc.se/fi...filter-lagniva/
Postad 22 January 2011 - 10:49
Efter många olika försök så kan jag ändå inte få undertexter att funka på avi filer när jag spelar upp.
Ska det inte funka?
Postad 22 January 2011 - 10:58
Texten kommer igång av sig själv.
Redigerat av PERSSA, 22 January 2011 - 11:04.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5
* Officiell tråd - Western Digital TV HD *
3 filmer
1 bild
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?