Fick mail ifrån Discshop, 24 november är tydligen datumet som gäller nu!
Va??! Nehe?!?
Några sidor tillbaka

21 relaterade trådar
Postad 15 november 2010 - 15:35
Va??! Nehe?!? Några sidor tillbaka ![]() Postad 15 november 2010 - 15:44 Överlag väl talat. Jag menar, säger man "tycker bara att man hör och ser en massa dåliga nyheter hela tiden" så har man helt klart ett allvarligt "glaset är halvtomt"-problem... ![]() Med det sagt så är antalet banor, vad som framkommit hittils, överraskande lågt till antal. Man kan ju tycka att de på 5 år skulle hunnit att snickra ihop några till. När man såg listan så tänkte jag "aye, det där är en riktigt bra start-lineup - nu behöver man bara vänta några dagar så lär resten oxå avslöjas". Men inget händer! Tyst som i graven...låt oss hoppas att det beror på inkompetens hos de lyckliga j**lar som redan har spelet... ![]() Speciellt avsaknaden av Spa (underbar bana som blev favorit redan 1996 i Psygnosis-F1 på PS1) är extremt märkligt. Varför gå igenom besväret att skapa ett tema på densamma ("Belgian High Fens" eller vad det heter) i Coarse Maker utan att ha en riktig bana som bas? Fullständigt ologiskt. Jajja, blir nog rrejält trevligt ändå.... Finns risk att man i och med release börjar leva i nuet dock. Inge bra. Så därför är det dags att komma in på nya viktiga frågor: När tror ni GT6 kommer? ![]() Jag gissar på julen 2012 (till PS3) med en standard-delay till våren 2013. ![]() Redigerat av pacman, 15 november 2010 - 15:46. Postad 15 november 2010 - 16:46
Har ni avhandlat ämnet tidigare i tråden? Annars finns inga ursäkter att inte svara! ;D Britt, Kerren, Polly, Inzane, ... ska ni köra rattat eller ol' school me digitala styrkorset? Redigerat av BennySlyden, 15 november 2010 - 16:46. Postad 15 november 2010 - 16:48 Digitalkorset är vad som gäller för mig så svårt att halvligga i soffan med ratt å pedaler.. ![]() Postad 15 november 2010 - 16:53 Postad 15 november 2010 - 17:18
Vet inte vart du bor,men på elgiganten i sicka köpcentrum,sthlm. så hade dom uppställt ett demoex för sisådära 3-4veckor sedan.Jag köpte mtt där,så det finns ett i Järfälla med. jag bygger 192cm på längden och 85kg tung,får plats. Redigerat av MattiasEngberg, 15 november 2010 - 17:19. Postad 15 november 2010 - 17:33 " You would expect Forza 3 to boast staggeringly faithful and detailed car models, and it does, no doubt. But despite that, it's graphically sterile and bland, with few effects, poor environmental detail, and a relatively basic in-car view". Är ju ögat för detaljer som verkligen skiljer GT från övriga konkurrenter och då särskilt i cockpit-view: http://www.youtube.c...h?v=md-iwUvVW6w Själv har jag dock inte lirat något GT-spel sedan de som fanns på PsOne, så kan inte bli besviken på något de gjort i denna versionen. De som sedan inte är nöjda med bil- eller banutbudet får väl ta och invänta GT6 eller GT7 då och hoppas att deras specifika bil kommer med ![]() Kommer ihåg att jag läste inlägg på något forum där folk skrev "PD släpp spelet som det är nu och patcha med DLC istället för att skjuta upp det igen". När nu spelet kommer släppas verkar alla ha glömt möjligheten till DLC och försöker såga spelet vid fotknölarna, även om det fortfarande är över en vecka kvar till release och utan att ha testat spelet själva ![]() Redigerat av MattEng76, 15 november 2010 - 17:35. Postad 15 november 2010 - 17:39 Här kommer ett helt seriöst svar! Älskar GT serien.... Har alla spel. Precis som alla andra så har jag väntat på detta spel sedan bensin kostade 6 kr litern! Jag älskar bilspel och skiter i vilken konsol ett spel kommer på då jag äger alla! Dock så är Forza3 är kanon spel som man inte överträffar hursomhelst! Att säga att GT 5 redan är bättre än Forza tyder på ren dumhet tycker jag! Eller så är det jag som är för gammal för detta forum kanske, vem vet! Postad 15 november 2010 - 17:43 Vilken skillnad i fartkänsla. Känns som man snigelkör i Forza 3 och att man verkar sitta i baksätet och sträcka armarna en mil fram till ratten gör inte det hela bättre. Postad 15 november 2010 - 17:59 Håller med. Jag älskar N´Ring infernaliskt mycket och längtar otroligt mycket till man kan köra den i GT5 med G27 (+Wheelstandpro). Och framför allt att få testa alla bilar på den banan. Sjukt najs. Körde två varv på den banan i Forza 3 och märkte bl a att vissa partier är bredare än i andra spel som kört banan i. Detta förmodligen för att gör online-battles roligare. Grym fail på det enligt mig. Sålde spelet rätt fort. Redigerat av ColinZeal, 15 november 2010 - 18:44. Postad 15 november 2010 - 18:08
Ja jag tycker att det har avhandlats tidigare men jag kommer köra med G27 och playseat Postad 15 november 2010 - 19:06 Namnet High Fens har tydligen utgått men Liege finns... Course Maker i all ära, tycker det är en störtskön idé, men jag hade hellre sett att de lagt pengarna på Spa i första hand. Redigerat av pacman, 15 november 2010 - 19:36. Postad 15 november 2010 - 19:11 Hoppas jag har grymt fel. Om jag har rätt, så kunde dom skippat Course Maker helt och hållet. Postad 15 november 2010 - 19:33 Att lägga krutet på en bana, spa, istället för en coursemaker med oändligt antal banor låter absurt i mina öron, men alla har vi olika preferenser. Postad 15 november 2010 - 19:41 Det är skillnad på en racing-bana och en slumpmässig vägslinga... Aningens mer tanke bakom den förstnämda. Vad som är absurt är att ta fram en jäkla massa "art-assets" som räcker för att göra en racing-bana men sen inte använda sig av det. Men vi får se... Postad 15 november 2010 - 19:52 Av tidsmässiga skäl har PD uppenbarligen tagit beslutet att inte ta med allt som går i GT% och därmed valt att spara det till GT6 (Som bekräftats i intevjuer med deras boss). Redigerat av MattEng76, 15 november 2010 - 19:54. Postad 15 november 2010 - 21:12 Vart säljs The SIMS 5?!?!?! Seriöst, okej att överdriva liiite men det där var inte okej haha! Jag hade garanterat velat kunna ändra aerodynamiska delar på bilen, likaså som det mekaniska och sedan kan man ju ifråga sätta hur pass avancerat man behöver göra för att ändra det visuella i färg och dekaler. Det sistnämnda är inte så viktigt, dekaler och sådant utan det är kul att dom har dekal-bilar klara såsom dom har sett ut eller ser ut än idag. Hade gärna haft med senaste M3 ALMS, den är härlig att lyssna och titta på och förmodligen än härlig maskin att även köra ![]() Men aerodynamiken för att faktiskt pressa tider och framförallt på standard-bilarna som det skulle göra stor skillnad på eller hur? Mer downforce och mer grepp genom att kunna ställa fjädring osv. Det borde ju vara standard på 2010-talets bilspel och denna s k. bilsimulator? Jag kommer att vara nöjd med GT5, men kräsenheten tkr ändå att man idag ska kunna ändra lite mer. Precis som i The SIMS 5 som du själv skrev ![]() Postad 15 november 2010 - 21:28 Downforce fram resp. bak har man ju kunnat justera i de tidigare spelen (på de bilar man kunnat utrusta med vinge) och likaså hjulvinklar och fjädring/stötdämpning, förutsatt att man bytt ut rätt delar till justerbara diton, så det bör man väl kunna anta att vi kommer kunna göra även i GT5. Postad 16 november 2010 - 00:42
Antingen kör han/hon med automatlåda eller så har personen vääääldigt svårt att bestämma sig vilken växel de ska vara. Denna sträcka kommer vara den viktigaste för mej i hela spelet. Kan nog nästan banan untantill efter mkt nötande i olika racers till pc. Hoppas verkligen på hård fight på denna om bästa tid med bla Kerren o Polly. De e här de avgörs, man eller mus? @Cloud Hörde att du endast kommer få köra dessa vrålåk i spelet...CloudsBilar Redigerat av Unregistered73199dd3, 16 november 2010 - 00:49. Postad 16 november 2010 - 03:30 Dock detta snack om simulator!? Inte ett dugg! Filmen här ovanför t.ex med supran på ringen, fartkänslan e grym, jo för att nilen kör typ 3 ggr snabbare än en verklig bil! Jämförde precis en riktig film där en caparo kör på ringen mot en gt5 film av en vanlig gallardo, gallardon var klart snabbare under fullgas mellan två punkter! Då är det ändå hyvsad fartkänsla i caparofilmen. Problemet är att stämmer inte farten så stämmer inte greppet heller o det ser man ju lätt då bilarna styr in enormt kvickt o lätt utan minsta understyrning, för att inte tala om bromsarna! Så detta är ett arkad spel, men absolut inget fel med det! Behövs ta till något extra för att man ska få öiknande körkänslor i soffan som om man verkligen satt i bilen! Stora frågan är om man ska köpa ett ps3 bara för detta eller bara låna ett tills man kört av sig det värsta?! Att det är i stort sett samma bilar o banor en gång till lär ju dra ned på orken att spela om inte annat! Nä nu låter jag neg, ska bli grymt att lira! Postad 16 november 2010 - 03:58 Sedan finns det ju även flera lägen att spela i, där realismen varierar, varav ett är arkadläget (Finns ju även reglage i spelet). Sedan är ju filmerna som postats på youtube i de flesta fall repriser av ett redan kört lopp. Redigerat av MattEng76, 16 november 2010 - 04:46. Postad 16 november 2010 - 07:45 Ahh, såg att jag uttryckte mig luddigt som riskerade att missförstås. Det har aldrig varit frågan om att ersätta CourseMaker med en bana. Vad jag mena var att jag tog hellre Spa än temat "Liege". Och det är knappast absurt eftersom då skulle det vara absurt om att det fanns banor i GT5 i huvudtaget. ![]() Det logiska hade dock varit att om man har temat Liege så ser man fasen i mig till att fixa Spa oxå. Jajja...har helt klart mina "halv fullt"-syndrom jag med. ![]() Det har aldrig bekräftats att han avsåg specifikt banor. Tveksam till att det är av tidsmässiga (5+ år) skäl som gjort att det (eventuellt) bara finns 20-ish banor i spelet. De är ändå rätt många som verkar jobba med bara den biten. Totalt sätt väldigt många mantimmar som man borde få ihop mer på - tror jag. Att sen inte "allt som går" inte finns med i GT5 är dock självklart, skulle de inte hinna om de så fick 100 år på sig. ![]() Postad 16 november 2010 - 08:04
Vem fan lånar ut sin PS3:a när GT5 har släppts??! ![]() Nu har jag inte kollat videon men det är inte Arcade-mode han/hon kör då? Postad 16 november 2010 - 08:26
Föga troligt att det är en åldersrelaterad fråga faktiskt:) Variant nummer 2 på att tolka Britts utlåtande är möjligen att han faktiskt har prövat spelet men ej föll han i smaken. Därav resulterade i hans utlåtande. Själv anser jag att skillnaden mellan F2 samt F3 var minimal. NU är jag ej någon Forza fanatiker som har dissekerat spelet in i minsta detalj. Nåja. Nog om Forza serien. 8 dagar kvar....julafton i november. Nice:) Postad 16 november 2010 - 08:26 Widar Har du fått leverans bekräftelse på hur lång tid det tar att få hem ditt wheelstandpro ?? Postad 16 november 2010 - 08:29
Det fattar jag väl oxå...men GT5 är ju inte släppt...därav mitt utlåtande! Postad 16 november 2010 - 08:34 Jag beställde och betalade igår, de sa att de skickar ut imorgon. Vad jag läst på andra ställen så skickar de express, folk har dem hemma 1-2 dagar efter det skickats. Jag återkommer när min dyker upp, får jag det bara innan onsdag så är jag nöjd... ![]() Postad 16 november 2010 - 08:40 mot G27 som kostar runt 2700:- är det värt att betala 1700:- extra för en G27:a ?? Postad 16 november 2010 - 08:48 Det beror på hur seriös du kommer vara, man klarar sig långt och länge med en Drivng Force. Jag har haft en Driving Force Pro (första 900-gradersratten tror jag) sedan GT4 släpptes, skön men har saknat H-mönster samt koppling. Ju mer likt verkligheten, desto bättre. Jag inhandlade en begagnad G25'a (som i mina ögon är bättre än G27 med både sekventiellt och H-läge) för 1600kr. G27 Wheelstand som är lite rejälare (samma fästen på G25 och G27) köptes till. ~1250 med frakt. Postad 16 november 2010 - 08:49 Låter riktigt bra det, fyller år snart så jag fundera på ett wheelstandpro, men vet inte vilken ratt jag skall ha.. hur pass mycket skilland det är på dom. Postad 16 november 2010 - 08:51
Ok då förstår jag och visst kan väl hålla med dig där. Om temat "Liege" är det som mest påminner om de omgivningar som finns i Spa så är kanske chansen relativt stor att den banan kommer senare via DLC.
Nej han var lite luddig på vad de valt att inte ha med, men antar att de valde bort saker för att de inte hann med att få med de spelet. Exempelvis tog det enligt bossen upp till 4-5 månader att sammanställa en bana och någon månad eller mer för att fixa en interiör. Det faktumet är ju en klar indikation på något som både kan ses som en fördel och en nackdel, dvs deras extrema detaljkåthet. Fördelen med detta är ju att användarna får en helt otrolig upplevelse, med detaljer utom denna värld, medan nackdelen är att det tar jäkligt lång tid att fixa till sådana gudomligheter ![]() Det är ju därmed högst troligt att vi i GT6 kommer ha en komplett billista där alla bilar har full interiör, mer än dubbelt så många banor etc etc etc (De lär ju behålla det som redan gjorts och sedan utöka med mer när de väl blir klara). Dock lär väl förhoppningsvis mycket kommavia DLC också. Postad 16 november 2010 - 08:58 Postad 16 november 2010 - 09:39 tack för tipset, vill inte ha en ratt som låter mycket. sedan vill man ju veta om F1 Paddarna på G27:anfungerar att växla med i GT5 är det något man har lärt sig så är det bättre att slänga ut lite extra pengar direkt o köpa kvalite istället för att köpa något billigare & sedan blir missnöjd så man måste slänga ut ennu mer för att köpa så man blir nöjd. så en G27:a är nog den jag kommer titta närmare på. Postad 16 november 2010 - 17:11 Tycker det är bra med tip-tronic-låda och att rattpaddlarna garanterat funkar. H-låda har jag inte använd mycket alls. Det jag stör mig på med min G25 är att den är rätt högljudd när FFB jobbar. Postad 16 november 2010 - 23:22 Postade den igår, det är ett fan som knåpat ihop videon och det är den slår nog allt som Sony kommit ut med ![]() Nu får jag väl min G25 som ligger och dammar till nytta. Postad 16 november 2010 - 23:28 Jag tar hellre en fräsig gocart än det respektabla vidunder som man tvingas köra i "GT5 - Östergötland Edition" som jag hörde att du lagt vantarna på: http://www.youtube.c...UCZF_UnG10&NR=1 Redigerat av Unregisteredcc23e210, 16 november 2010 - 23:31. Postad 16 november 2010 - 23:56 ![]() mvh Postad 17 november 2010 - 01:35 ![]() Postad 17 november 2010 - 08:21
ah, sorry. Såg inte det. Ja, han är riktigt duktig. Kul att hans "nick" är "KopparbergsDave" men heter David Hunter, knappast svensk. Han kanske bara gillar Kopparberg eller Kopparbers Cider?!? Undrar och PD kommer köpa hans trailer? ![]() @Cloud: Kasta inte skit på gokart. Det är där alla racingstjärnor föds/fostras. Kasta skit på ekaa får du däremot gärna göra. ![]() Jag tror faktiskt jag kommer köra en hel del gokart online om det är rätt känsla i kartarna. Vi får se till att fixa en turnering. Redigerat av BrittBastard, 17 november 2010 - 08:21. Postad 17 november 2010 - 08:29
Inte helt 100 på att du förstår ståndpunkten britt vill framföra men ok. Vi droppar diskussionen. Vi verkar ej kunna adekvat kommunicera fram våra respektive ståndpunkter. Postad 17 november 2010 - 09:37
Jag och polaren kom på i helgen att vi båda har en g25 var och då kommer frågan, kan man köra split screen med var sin g25a? Detta hade ju varit grymt skoj ![]() Postad 17 november 2010 - 10:41 Redigerat av Ghorun, 17 november 2010 - 10:41. Postad 17 november 2010 - 10:56 Tacksam för svar Postad 17 november 2010 - 11:00
bland det roligaste som finns är ju splitscreen online som finns i några få bilspel. pgr2 t.ex var ju en av grejerna som gjorde det spelet så otroligt kul! men men splitscreen offline är ju bättre än inget splitscreen... själv skulle det vara kul att veta vad som får ge vika för att kunna spela spelet i 3D?! 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |