* Officiell Tråd - Sony Ericsson X10 Mini/Pro *
2353 svar till detta ämne
Postad 03 July 2010 - 17:46
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
Är det någon mer som har problem med att skärmen slukar batteri? 10% av batteriet kan ju försvinna efter bara några minuters surfande, och går man in å kollar vad som dragit batteri så står skärmen för minst 60%! Mobilen håller inte en hel dag med lite smsande, ringande och lite surf, och det är alltid skärmen som är den största batterislukaren enligt telefonen själv.
950 milliamperes batteri är inte så där skitbra. Men ska telefonen ha ett smidigt format så... Inse att laddning varje kväll är ett måste. Ladda batteriet i någon vecka så blir det mer fart i det. Naturligtvis är det skärmen som slukar mest. Så är det alltid. Sen vad som drar vad är ju inte så märkvärdigt. Av den ström telefonen förbrukat dittentills så är det vad det står. Konstigt vore det ju om t ex. mp3-spelaren hade dragit 60% när den inte använts. Radion igång i 12 timmar och jag hade 20% kvar. Och det är ju faktiskt så att dagens batterier kan du verkligen använda tills de är tömda. Telefonen lägger inte av när du har 10% kvar. Att dra ner ljuset på skärmen är ju också något man kan göra. 25% ljus är egentligen fullt tillräckligt.
Postad 03 July 2010 - 17:51
järker
-
järker
-
Lärjunge
-
-
325 inlägg
Jag stoppade in mitt minneskort från nokia 5800 direkt till mini utan problem.
Ja, jag skaffade ett nytt 8 Gb kort som jag stoppade i och det fungerade också direkt, så det råder inget tvivel att det var något fel på det medföljande kortet, vad vet jag inte då jag fick allt utbytt dagen efter köp. / J
Postad 03 July 2010 - 17:54
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
Postad 03 July 2010 - 18:14
krooken
-
krooken
-
Rookie
-
4 inlägg
950 milliamperes batteri är inte så där skitbra. Men ska telefonen ha ett smidigt format så...
Inse att laddning varje kväll är ett måste. Ladda batteriet i någon vecka så blir det mer fart i det. Naturligtvis är det skärmen som slukar mest. Så är det alltid. Sen vad som drar vad är ju inte så märkvärdigt. Av den ström telefonen förbrukat dittentills så är det vad det står. Konstigt vore det ju om t ex. mp3-spelaren hade dragit 60% när den inte använts.
Radion igång i 12 timmar och jag hade 20% kvar. Och det är ju faktiskt så att dagens batterier kan du verkligen använda tills de är tömda. Telefonen lägger inte av när du har 10% kvar. Att dra ner ljuset på skärmen är ju också något man kan göra. 25% ljus är egentligen fullt tillräckligt.
Har laddat den varje dag i en månad nu, å nu mäktar den med ca 3 timmars surf eller liknande. Ljuset ligger på ca 30% redan. Rör jag inte telefonen på en hel dag så är batterinivån i princip oförändrad, men så fort jag nuddar skärmen sjunker batterinivån snabbare än titanic. Bara att bläddra i menyn suger extremt mycket. Känns inte helt normalt. Ska det verkligen vara så?
Postad 03 July 2010 - 20:45
svanbo
-
svanbo
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Hejsan
Jag har sökt lite i tråden och vad jag kan förstå så fungerar inte Google maps navigations röstnavigation men fungerar det på själva kartan med indikation om vart man ska svänga osv? Google maps visar ju på sätt och vis vart man ska svänga också men det finns ju inga pilar och andra körriktningsvisningar och den kartan följer ju inte körriktningen heller vad jag kan förstå.
Jag har hela tiden varit inne på en Nexus One eller en Desire men jag var in och kände på en Desire och telefonen var ju hur stor som helst och i samma ögonblick fick jag se den lilla X10 mini och blev väldigt sugen på den istället. Och om jag inte har totalt missförstått det så kommer android 2.x till den kvartal 3?
Sony Ericsson har bekräftat att x10 och x10 Mini ska uppdateras tredje kvartalet. Googles ' Turn- by Turn' - navigation fungerar inte än men ska göra det snart. Men google maps kan beräkna din färdväg och visa dig var du är, även kallad ' två- persons navigering'  Hejsan
Jag har sökt lite i tråden och vad jag kan förstå så fungerar inte Google maps navigations röstnavigation men fungerar det på själva kartan med indikation om vart man ska svänga osv? Google maps visar ju på sätt och vis vart man ska svänga också men det finns ju inga pilar och andra körriktningsvisningar och den kartan följer ju inte körriktningen heller vad jag kan förstå.
Jag har hela tiden varit inne på en Nexus One eller en Desire men jag var in och kände på en Desire och telefonen var ju hur stor som helst och i samma ögonblick fick jag se den lilla X10 mini och blev väldigt sugen på den istället. Och om jag inte har totalt missförstått det så kommer android 2.x till den kvartal 3?
Sony Ericsson har bekräftat att x10 och x10 Mini ska uppdateras tredje kvartalet. Googles ' Turn- by Turn' - navigation fungerar inte än men ska göra det snart. Men google maps kan beräkna din färdväg och visa dig var du är, även kallad ' två- persons navigering'
Postad 04 July 2010 - 09:03
ENS
-
ENS
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Är det någon mer som har problem med att skärmen slukar batteri? 10% av batteriet kan ju försvinna efter bara några minuters surfande, och går man in å kollar vad som dragit batteri så står skärmen för minst 60%! Mobilen håller inte en hel dag med lite smsande, ringande och lite surf, och det är alltid skärmen som är den största batterislukaren enligt telefonen själv.
Har du provat att dra ner ljusstyrkan på skärmen? Det kan kanske spara batteriet lite. Min var inställd på max från början.
Postad 04 July 2010 - 09:53
järker
-
järker
-
Lärjunge
-
-
325 inlägg
Har du provat att dra ner ljusstyrkan på skärmen? Det kan kanske spara batteriet lite. Min var inställd på max från början.
Jag ville bara tipsa om bra widget som finns (från början tror jag, tror inte jag laddat ner den), den heter strömkontroll, jag har lagt den i mitten och får då upp de 5 stora strömslukarna, wifi - bluetooth - gps - datasynkroniseringen - ljusstyrkan. Så ser man direkt vad av dessa 5 som är igång och man klickar bara på de för att stänga ner de, mycket enkelt, finns även en liknande av/på för datatrafik, men just att få alla de 5 på samma ställe är grymt bra tycker jag, jag tog min pro från laddning kl. 6 imorse, på 5 timmar med alla dessa avstängda och ljusstyrkan på 25% så har jag fortfarande 99% kvar på batteriet, verkar lovande, ok, den ska ju inte dra nåt heller om den inte är igång, men ändå. / J
Postad 04 July 2010 - 11:43
Jarl
-
Jarl
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Beställt en väska idag; http://www.pdair.com...oducts_id=30877Tack för länkarna tidigare i tråden. Kompletterar info när den anlänt.
Postad 04 July 2010 - 12:05
Dekes
-
Dekes
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Tja!
Någon som vet vart jag stänger av auto ljusstyrka på skärmen på denna telefon??
Är smått störsamt när jag sitter i ett halvmörkt rum och den håller på att först dra ner ljusstyrkan någon sekund för att i nästa höjja ett tag och senare åter sänka, det utan att ljusförhållanden i rummet ändras nämnvärt.
Faktiskt det enda jag stör mig på när det gäller denna telefon, klockren annars
Postad 04 July 2010 - 12:58
Mayflyy
-
Mayflyy
-
Användare
-
-
116 inlägg
På min X10 mini pro så är facbook applikationens tidsstämplar fel med 2 timmar. Om jag skriver i någons logg eller uppdaterar min status eller nåt så när jag kollar direkt så står det att det hände för "ungefär 2 timmar sedan". Min klocka i mobilen är korrekt och när jag kollar facebook på datorn så står det också helt korrekt att det endast var ett någon minut eller ett par minuter sedan. Hur ordnar jag detta? Jag har testat att uppdatera appen via market utan framgång.
Någon som har en aning om detta?
Postad 04 July 2010 - 13:01
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
709 inlägg
Tja!
Någon som vet vart jag stänger av auto ljusstyrka på skärmen på denna telefon?? Är smått störsamt när jag sitter i ett halvmörkt rum och den håller på att först dra ner ljusstyrkan någon sekund för att i nästa höjja ett tag och senare åter sänka, det utan att ljusförhållanden i rummet ändras nämnvärt.
Samma här. Har inte heller hittat någon inställning för det. I min förra Legend kunde man välja den funktionen På samma ställe man valde ljusstyrka. Retar mig även på att i min Pro har jag ingen vib bekräftelse när jag knappar in telnr i dialern Skriver jag sms har jag en vibration för varje knapptryckning och även i bankappen jag har men inte i dialern ? Någon med en Pro som som kan bekräfta om den finns eller inte ?
Postad 04 July 2010 - 13:16
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
Jag ville bara tipsa om bra widget som finns (från början tror jag, tror inte jag laddat ner den), den heter strömkontroll, jag har lagt den i mitten och får då upp de 5 stora strömslukarna, wifi - bluetooth - gps - datasynkroniseringen - ljusstyrkan.
Så ser man direkt vad av dessa 5 som är igång och man klickar bara på de för att stänga ner de, mycket enkelt, finns även en liknande av/på för datatrafik, men just att få alla de 5 på samma ställe är grymt bra tycker jag, jag tog min pro från laddning kl. 6 imorse, på 5 timmar med alla dessa avstängda och ljusstyrkan på 25% så har jag fortfarande 99% kvar på batteriet, verkar lovande, ok, den ska ju inte dra nåt heller om den inte är igång, men ändå.
/ J
Tipsade om detta i denna tråden. Tål att upprepas. Det är ju många sidor att läsa igenom.
Postad 04 July 2010 - 13:23
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
Tja!
Någon som vet vart jag stänger av auto ljusstyrka på skärmen på denna telefon?? Är smått störsamt när jag sitter i ett halvmörkt rum och den håller på att först dra ner ljusstyrkan någon sekund för att i nästa höjja ett tag och senare åter sänka, det utan att ljusförhållanden i rummet ändras nämnvärt.
Halvhlälp för ditt problem: Om du har den på laddning. Inställningar - Program - Utveckling - Håll aktiverad så släcks aldrig skärmen när telefonen ligger för laddning. Ljusstyrkan sjunker lite bara men skärmen är aktiv. Eller Inställningar -Ljud och skärm och Ingen tidsgräns för skärmen men då är den på hela tiden. Vilket inte gör något om laddning pågår.
Redigerat av Bosse-i-skogen, 04 July 2010 - 13:25.
Postad 04 July 2010 - 13:29
järker
-
järker
-
Lärjunge
-
-
325 inlägg
Tipsade om detta i denna tråden. Tål att upprepas. Det är ju många sidor att läsa igenom. 
Aja, det tål ju att upprepas, just nu efter 13 timmar är jag nere på 96% / J
Redigerat av järker, 04 July 2010 - 17:45.
Postad 04 July 2010 - 20:21
Unregistered87ded29e
-
Unregistered87ded29e
-
Forumräv
-
-
958 inlägg
försöker flytta över lite data från min gamla mobil till min mini, jag hittar mobilen men kan inte flytta över.
försöker jag skicka, men när jag skickar så hittar den inte mini
vad är felet/vad gör jag för fel ?
Postad 04 July 2010 - 21:57
svanbo
-
svanbo
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Jag ville bara tipsa om bra widget som finns (från början tror jag, tror inte jag laddat ner den), den heter strömkontroll, jag har lagt den i mitten och får då upp de 5 stora strömslukarna, wifi - bluetooth - gps - datasynkroniseringen - ljusstyrkan.
Så ser man direkt vad av dessa 5 som är igång och man klickar bara på de för att stänga ner de, mycket enkelt, finns även en liknande av/på för datatrafik, men just att få alla de 5 på samma ställe är grymt bra tycker jag, jag tog min pro från laddning kl. 6 imorse, på 5 timmar med alla dessa avstängda och ljusstyrkan på 25% så har jag fortfarande 99% kvar på batteriet, verkar lovande, ok, den ska ju inte dra nåt heller om den inte är igång, men ändå.
Ang det här med att dra ner ljusstyrkan på skärmen som många verkar göra. Då försämrar man ju telefonens funktion! Skärmen skall ju automatiskt anpassa sig efter rådande ljusförhållanden och inte kräma på mer än vad som är nödvändigt för den aktuella situationen. Drar man ner ljusstyrkan påverkar man ju denna funktion negativt. Samma om man stänger av t.ex. GPS så försämras ju positionsangivelsen när man använder t.ex. Google maps. GPS:en är ändå inte aktiv om inte något program vill använda den. Tycker inte man ska behöva begränsa sin nya fina telefon för att kunna använda den längre! Man har väl köpt en telefon med WiFi och GPS för att man vill ha WiFi och GPS.
Postad 04 July 2010 - 23:05
svanbo
-
svanbo
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Aja, det tål ju att upprepas, just nu efter 13 timmar är jag nere på 96%
/ J
HUR är detta möjligt?? har du ens rört telefonen då? Börjar tro att något är fel på min telefon...
Postad 05 July 2010 - 09:07
MumboJumboMike
-
MumboJumboMike
-
Användare
-
-
184 inlägg
Hej! Hade samma problem tidigare. Till slut blev det som så att 5st bilder i mitten blev "samma". Problemet löstes dock när jag uppdaterade enheten. Så gör det.
Den är uppdaterad, tyvärr  Är det någon mer som har samma problem eller en lösning? Det verkar lite som om den ibland sumpar/ersätter den sista bilden man tog när man tar nya bilder nästa gång, originalbilden finns kvar bland tumnaglarna men när man tar upp den bilden så visar den nästa bild istället.
Postad 05 July 2010 - 10:48
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Den är uppdaterad, tyvärr Är det någon mer som har samma problem eller en lösning? Det verkar lite som om den ibland sumpar/ersätter den sista bilden man tog när man tar nya bilder nästa gång, originalbilden finns kvar bland tumnaglarna men när man tar upp den bilden så visar den nästa bild istället.
Jo men har du testat att reparera? Att köra in samma version igen. Fick förövrigt hem billaddaren idag. Synd att bilen är inne på lack
Postad 05 July 2010 - 12:11
MumboJumboMike
-
MumboJumboMike
-
Användare
-
-
184 inlägg
Jo men har du testat att reparera? Att köra in samma version igen.
Fick förövrigt hem billaddaren idag. Synd att bilen är inne på lack 
Jag får väl prova det då  tråkigt bara i och med att allting börjar bli som man vill ha det med appar och kontakter osv... Det tråkiga med intermittenta fel är ju att man inte vill testa allt möjligt i och med att det tar så lång tid, för man vill ju bara testa en sak i taget.
Postad 05 July 2010 - 16:05
krooken
-
krooken
-
Rookie
-
4 inlägg
Aja, det tål ju att upprepas, just nu efter 13 timmar är jag nere på 96%
/ J
Undrar oxå hur detta är möjligt?! Min är inte ens i närheten. Efter 9 timmar är den nere på 50%! Har bara skickat 2 sms, pratat i 30 min, tagit 2 foton och lagt in 2 saker i kalendern. Alla 5 stora strömslukare är avstända med hjälp av widgeten. Är detta normalt??
Postad 05 July 2010 - 16:20
järker
-
järker
-
Lärjunge
-
-
325 inlägg
Undrar oxå hur detta är möjligt?! Min är inte ens i närheten. Efter 9 timmar är den nere på 50%! Har bara skickat 2 sms, pratat i 30 min, tagit 2 foton och lagt in 2 saker i kalendern. Alla 5 stora strömslukare är avstända med hjälp av widgeten. Är detta normalt??
Idag efter 12 timmar med bluetooth igång hela dagen och pratat i telefonen 10 min så är jag på 81% alla de andra 4 har jag haft avstängda.
Postad 05 July 2010 - 16:37
la damit
-
la damit
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Så; vad använder ni för väderwidgetar? Någon som kan rekomendera en?
Vidare, finns det en msn-plugin till det däring "time-scape" eller hur åker jag msn på min lilla pryl?
Postad 05 July 2010 - 17:06
b_mattias
-
b_mattias
-
Rookie
-
2 inlägg
hur rensar man samtalsloggen?
Postad 05 July 2010 - 17:26
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
709 inlägg
Så; vad använder ni för väderwidgetar? Någon som kan rekomendera en?
Vidare, finns det en msn-plugin till det däring "time-scape" eller hur åker jag msn på min lilla pryl?
Jag använder snowstorm, den tar information från yr.no.
Postad 05 July 2010 - 17:49
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
hur rensar man samtalsloggen?
När du visar samtalslistan så trycker du på menyknappen, den längst till vänster, och väljer rensa listan.
Postad 05 July 2010 - 18:03
b_mattias
-
b_mattias
-
Rookie
-
2 inlägg
När du visar samtalslistan så trycker du på menyknappen, den längst till vänster, och väljer rensa listan.
tackar
Postad 05 July 2010 - 18:39
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Kul .. fick hem fel bilhållare till min mini. Hade ju tänkt visa hur den såg ut i hållaren iaf då jag inte kan montera den i bilen än.
Postad 06 July 2010 - 00:19
Unregistered17f9fb0d
-
Unregistered17f9fb0d
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
Måste bara säga att nu efter knappt en veckas användande så är jag riktigt imponerad av webbläsaren! Snabb och smidig! Har fortfarande inte hittat den "perfekta" adressboken och inte heller kalender! Men det kommer nog
Postad 06 July 2010 - 09:27
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
709 inlägg
G Måste bara säga att nu efter knappt en veckas användande så är jag riktigt imponerad av webbläsaren! Snabb och smidig! Har fortfarande inte hittat den "perfekta" adressboken och inte heller kalender! Men det kommer nog 
Meddela gärna här när du hittat dom ;-)
Postad 06 July 2010 - 10:25
Unregistered8b705007
-
Unregistered8b705007
-
Lärjunge
-
-
474 inlägg
Har fortfarande inte hittat den "perfekta" adressboken och inte heller kalender! Men det kommer nog 
En bra och smidig kalender som är synkad med Google Calendar skulle jag vilja ha. Den inbyggda kalendern verkar ju inte så jättebra direkt... Men en synk mot Google ser jag som ett absolut krav. Är det möjligt för enskilda app-utvecklare att göra saker som synkar mot Googles tjänster?
Postad 06 July 2010 - 11:57
Dekes
-
Dekes
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
En kalender som jag precis har börjat pröva är "Jorte" och den synkar mot google calendar, den verkar bra och har många inställningsmöjligheter.
Postad 06 July 2010 - 13:09
Unregistered87ded29e
-
Unregistered87ded29e
-
Forumräv
-
-
958 inlägg
funkar inte larmet när man stänger av mobilen ?
Postad 06 July 2010 - 13:34
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Nope. Skyll på Android
Postad 06 July 2010 - 13:35
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2416 inlägg
Godmorgon
Postad 06 July 2010 - 13:56
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
709 inlägg
En kalender som jag precis har börjat pröva är "Jorte" och den synkar mot google calendar, den verkar bra och har många inställningsmöjligheter.
Tycker den verkar lite rörig men man kanske vänjer sig
Postad 06 July 2010 - 14:16
Unregistered87ded29e
-
Unregistered87ded29e
-
Forumräv
-
-
958 inlägg
Nope. Skyll på Android 
ahh skit då, så pass avancerad mobil och det funkar inte, besviken  Godmorgon 
haha nä så illa är det inte, hade min alarm klocka som bakup
Postad 06 July 2010 - 16:50
MrPajala
-
MrPajala
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Kan alarmet tänkas fungera med mobilen avstängd i nästa version av andoid?
Eller finns det begränsningar i hårdvaran också?
Postad 07 July 2010 - 12:55
la damit
-
la damit
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Ställ in det i Gmail istället. Lägg till din frus kalender under "Mina kalendrar" istället för "Andra kalendrar". Det kräver säkerligen att din fru godkänner att du gör så.
Aaah, nice - där satte du nog huvudet på spiken - blir till att pillra med det där ikväll - tack.
Postad 07 July 2010 - 20:00
elkrillo
-
elkrillo
-
Rookie
-
2 inlägg
jag diggar inte qwety-tangentborden i minin, för små, liggande tangentbord är ju större och lättare att skriva med varför går det inte att rotera orginaltangentbordet (ej qwerty-layout) i orginal sms/mms programet (funkar ju att skriva liggande i webläsaren etc)?
man orkar ju inte ha två sms/mms program, Handcent kan inte skicka mms, e det så, eller har jag missat ngt i inställningarna? synd för i övrigt är ju Handcent bra, och man kan ju rotera orginaltangentbordet (ej qwerty-layout) så det blir stort och bra.. kan man göra ngn inställning eller ladda ngn app så man kan skicka mms med handcent?
Mvh:) /K
Postad 07 July 2010 - 20:15
elkrillo
-
elkrillo
-
Rookie
-
2 inlägg
hitta nu, mms funkar ju i handcent.. gott..
Postad 07 July 2010 - 20:21
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
709 inlägg
Någon som laddat ner ett annat skärmlås ?
Laddade ner Advanced Lock för att testa men höll på att få en hjärtattack när
telefonen helt plötsligt inte gick att låsa upp. Som tur var kunde jag genom att trycka på
menyknappen komma in i programmet och sen in i menyn o avinstallera det.
Skulle vilja ha något Iphone liknande lås,gillar inte att trycka 2 ggr på menyknappen för att låsa upp
Postad 08 July 2010 - 06:09
nutcookie
-
nutcookie
-
Rookie
-
3 inlägg
letar också efter ett bättre skärmlås har dock inte hittat nått ännu.
nån som har hittat en bra gratis musik app? förutom spotify, orkar inte betala premium...
Postad 08 July 2010 - 06:26
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
709 inlägg
letar också efter ett bättre skärmlås har dock inte hittat nått ännu.
nån som har hittat en bra gratis musik app? förutom spotify, orkar inte betala premium...
Men det fungerar grymt bra med Premium..............
Postad 08 July 2010 - 06:29
Unregisteredb8e57d04
-
Unregisteredb8e57d04
-
Forumräv
-
-
931 inlägg
Mini.n har ju ett grafiskt lås som du kan ange själv.
Inställningar-säkerhet och plats-ange grafiskt lösenord.
Funkar finfint för mig.
Postad 08 July 2010 - 07:56
Unregisteredacfb0d13
-
Unregisteredacfb0d13
-
Användare
-
-
158 inlägg
Jag använder gratisversionen av Lockbot som låsskärm men den är lite slö men fungerar helt ok.
Postad 08 July 2010 - 08:05
nutcookie
-
nutcookie
-
Rookie
-
3 inlägg
Mini.n har ju ett grafiskt lås som du kan ange själv.
Inställningar-säkerhet och plats-ange grafiskt lösenord.
Funkar finfint för mig.
ahhh där låg det man tackar!
Postad 08 July 2010 - 11:29
Robbis76
-
Robbis76
-
Användare
-
-
113 inlägg
Undrar över det här med röstuppringning. Hittar inget i telefonen om det mer än under där man kan avinstallera program. Det ända som står om det är i manualen(se bifogad bild) Får se om ja fick med bilden?
x10mini.jpg 583.77K
2 Antal nerladdningar
Sen undrar jag om man har täckning för 3G, ska inte ikonen visas då eller visas den bara när man överför data via mobilnätet?
Postad 08 July 2010 - 22:57
svanbo
-
svanbo
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Undrar över det här med röstuppringning. Hittar inget i telefonen om det mer än under där man kan avinstallera program. Det ända som står om det är i manualen(se bifogad bild) Får se om ja fick med bilden?
x10mini.jpg 583.77K
2 Antal nerladdningar
Sen undrar jag om man har täckning för 3G, ska inte ikonen visas då eller visas den bara när man överför data via mobilnätet?
Jo det står 3G strax till vänster om stapeln som indikerar signalstyrkan, hela tiden. Tror det bara står G om man inte har 3G täckning. Det där med röstuppringning har jag ingen aning om tyvärr.
Postad 08 July 2010 - 23:57
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
Det står 3G vid 3G och E vid GSM över stapeln.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|