* Officiell tråd iPhone 4 *
5170 svar till detta ämne
Postad 05 July 2010 - 12:32
Anton Åstrand
-
Anton Åstrand
-
Rookie
-
1 inlägg
Det var ju riktigt trevligt, ända tills runt 5:57 in i videon: http://www.youtube.c...LB5U8A&#t=5m57s.
Om Apple kan fixa detta med en mjukvaru-uppdatering blir jag extremt imponerad.
Ja, det verkar va något lurt, men här dyker problemet inte upp.. Antenn test
Postad 05 July 2010 - 12:34
Johaaan
-
Johaaan
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Tjena, tänkte när iphone 4 släpps här i Sverige som Telia låst, kmr du då att kunna använda Halebop på den då också? Efter som de går under samma nät menar jag.. För hade inte tänkt Telenors enda abonnemang 699kr/månad direkt. Hitta även ett bra test/sammanfattning på macworld http://macworld.idg....est-av-iphone-4 !
Postad 05 July 2010 - 12:44
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3147 inlägg
Men alltså, det där antennproblemet är inte konstant, det funkar som på alla andra telefoner att om du dämpar antennen där du har bra täckning så händer inget synbart, dessutom har 4:an den egenheten att du som person kan förvärra problemet genom att vara svettig etc.
Och, orsaken till att 4:an slår EVO:n är för att EVO:n visserligen stöder en "4G"-teknik, men den är cappad till 4Mbit.
Postad 05 July 2010 - 15:30
ColinZeal
-
ColinZeal
-
Veteran
-
-
1509 inlägg
Enligt Telia Kundservice så skall man kunna beställa microsim från och med nästa vecka.
Från http://twitter.com/telia_service: @indiehjaerta From nästa vecka ska det gå att få mikrosim till vanliga mobiltelefonabonnemang. Håll koll på telia.se/mikrosim. 6:21 AM Jul 2nd via CoTweet in reply to indiehjaerta
?!? Beställde mitt förra veckan, och idag kom kortet.
Postad 05 July 2010 - 15:55
beeny
-
beeny
-
Användare
-
-
147 inlägg
Undrar över detta med microsim. vad har den för betydande roll? är det enbart en mindre kort till telefonen och funkar enbart detta till ip4?
Postad 05 July 2010 - 15:58
ColinZeal
-
ColinZeal
-
Veteran
-
-
1509 inlägg
Undrar över detta med microsim. vad har den för betydande roll? är det enbart en mindre kort till telefonen och funkar enbart detta till ip4?
Mindre kort men samma funktioner vad jag förstått. Funkar till alla enheter som tar emot såna. I dagsläget iPhone 4 och Ipad.
Postad 05 July 2010 - 16:13
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3147 inlägg
Microsim har använts i proffsprodukter länge, det är mest nu på senare tid som det börjat användas i kommersiella produkter också, personligen tycker jag att folk är lite väl negativa till det, i framtiden lär vi få se att alla simkort som ges ut innehåller alla 3 av simstorlekarna, vilket de som fått sina simkort från Telia mfl kan intyga.
Innanför mini-simet så finns en till brytram, behöver du inte microsim kan du strunta i att det är, på assa sätt som man för länge sen inte brydde sig om brytramen för mini-sim när man använde hela det kreditkortstora kortat i telefonen (ja, det stora kortet är också en SIM-storlek).
Postad 05 July 2010 - 17:02
Unregistered7c9a04fa
-
Unregistered7c9a04fa
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
?!? Beställde mitt förra veckan, och idag kom kortet.
Var beställde du ditt microsim från Telia, var det på telia.se/microsim eller via kundtjänst?
Redigerat av Unregistered7c9a04fa, 05 July 2010 - 17:12.
Postad 05 July 2010 - 17:48
ColinZeal
-
ColinZeal
-
Veteran
-
-
1509 inlägg
Yup, där beställde jag kortet.
Postad 05 July 2010 - 18:28
mornn
-
mornn
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
HTC Evo vs Iphone 4 speed test:
http://www.droiddog....one-data-speed/
Nu kanske ni tycker att detta är ett onödigt test att visa här eftersom Evo inte kommer till sverige, men det är ett riktigt intressant test där iphone spöar skiten ur Evo som är en 4G telefon...
Networks CDMA 800/1900 MHz EVDO Rev. A, WiMAX 2. 5 to 2.7GHz; 802.16e
Såvitt jag vet så är inte HTC Evo en "riktig" 4G telefon (som 4G som Telia osv sysslar med). Det är jänkarna som tycker att deras WiMax teknologi är så fräck så att den benämns (inkorrekt?, är ganska säker på ämnet men kan givetvis ha fel) som 4G. Update: När Sprint använder 4G i namnet syftar man på sitt eget WiMAX-nät som man uppger ska kunna ge surfhastigheter på "över 10 megabit per sekund". Det är alltså inte fråga om någon LTE-telefon som skulle kunna användas i exempelvis Telias 4G-nät. För samtal och uppkoppling där det inte finns WiMAX används cdma-teknik.
Jag tycks ha rätt, så tillåt mig att gabflabba för tidigare post.
Postad 05 July 2010 - 18:36
mornn
-
mornn
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Men alltså, det där antennproblemet är inte konstant, det funkar som på alla andra telefoner att om du dämpar antennen där du har bra täckning så händer inget synbart, dessutom har 4:an den egenheten att du som person kan förvärra problemet genom att vara svettig etc.
Och, orsaken till att 4:an slår EVO:n är för att EVO:n visserligen stöder en "4G"-teknik, men den är cappad till 4Mbit.
Rätta mig om jag har fel men jag har inte sett din förklaring till försämringen på 24dB, kan ha missat inlägget helt men en försämring på det är ju något helt enormt.
Postad 05 July 2010 - 18:41
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3147 inlägg
Inte om du betänker att försämringen för en nexus one där försämringen är 17dB som väsrt om du täcker antennen, visst de 7 dB i skillnad är fortf en jäkla massa, men eftersom testerna bekräftar att antennen är känsligare å betyder inte en svag signal automatiskt att du tappar samtal eller data...
Postad 05 July 2010 - 18:51
mornn
-
mornn
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Inte om du betänker att försämringen för en nexus one där försämringen är 17dB som väsrt om du täcker antennen, visst de 7 dB i skillnad är fortf en jäkla massa, men eftersom testerna bekräftar att antennen är känsligare å betyder inte en svag signal automatiskt att du tappar samtal eller data...
Givetvis gör en svag signal inte det men det leder till en högre risk. Jag hade för mig att du(ganska säker att det var du). Sade att försämringen låg på 24dB? Problematiken med en ändring på 17dB för en mer orealistisk hållning (på N1) finner jag inte lika stor som en normal-hållning och en försämring på 24 eller om det nu är 7. Har själv testat med min HTC Desire att blockera den och jag fick inte några försämringar på över 10dB, har för mig att det varierade kring 4-7 eller liknande. Vilket inte är så farligt. Kan det inte även vara intressant att se hur störningar och annat också förändras? Mer än att bara stilla sig blind på signalförsämringen i själva sändningen.
Postad 05 July 2010 - 19:21
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3147 inlägg
Jag tycker inte att man ska stirra sig blind på antennproblemet alls, jag tycker att man ska köpa telefonen om man vill ha en iPhone, om man sedan upplever så mkt problem att telefonen blir obrukbar så kan man utnyttja öppet köp och skaffa ngt annat.
Redigerat av simulacra, 05 July 2010 - 19:42.
Postad 05 July 2010 - 19:54
Unregistered7c9a04fa
-
Unregistered7c9a04fa
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Jag tycker inte att man ska stirra sig blind på antennproblemet alls, jag tycker att man ska köpa telefonen om man vill ha en iPhone, om man sedan upplever så mkt problem att telefonen blir obrukbar så kan man utnyttja öpet köp och skaffa ngt annat.
Håller med, jag har själv en iPhone 3G och när jag läste att man också kunde påverka signalstyrkan på iPhone 3G och 3GS genom att hålla den "fel" så testade jag detta på min telefon och jag lyckades att sänka signalstyrkan till 1 "pinne" och få laddningen av webbsidor att stanna (fick krama om telefonen med båda händerna). Dock så har jag aldrig märkt detta under daglig användning under nästan på 2 år som jag har haft iPhone, utan blev ett "problem" när jag tvingade fram det. Personligen har jag inga problem med att köpa ett skydd till telefonen om det skulle behövas, har redan beställt Invisible Shield som jag tidigare har använt, tycker att detta skydd hjälper till att minska fingeravtryck på telefonen och tillsammans med en bumper får man ett ganska bra skydd.
Postad 05 July 2010 - 20:06
mornn
-
mornn
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Jag tycker inte att man ska stirra sig blind på antennproblemet alls, jag tycker att man ska köpa telefonen om man vill ha en iPhone, om man sedan upplever så mkt problem att telefonen blir obrukbar så kan man utnyttja öppet köp och skaffa ngt annat.
Stirra sig blind behöver man som du säger inte göra, inte heller på staplar. Det är däremot intressant att se om försämringen av signalstyrkan (även störning) är större än medel på denna telefon - den tycks ju vara det men jag har inte sett några siffror förutom den du skrev för någon sida sedan, eller vem som nu skrev den. För om en telefon själv har en helt ok inomhustäckning och bara för man fattar den på ett normalt sätt får en helt värdelös täckning så är ju detta otroligt viktigt för konsumenter eftersom hus i sig själva tappar en hel del och att ha en mobiltelefon som i praktiken bara går att använda utomhus - ja, vad är det för telefon för summorna vi snackar om? Jag säger inte att felen finns på alla men jag har svårt att tror att det enbart är mjukvarumässigt. Är det det så har Apple ändå fastnat med handen i kakburken, de har tidigare alltså lurat folk att deras mobiltelefon har bättre täckning än vad den egentligen har... Det låter strategiskt smart, så länge man inte åker fast... Intressant kuriosa är att 3 antenn-ingenjörer söktes, varför? Mjukvarumässigt som bara hade någon formel fel? Det tvivlar jag mer på varje dag. Edit: Jag är ingen direkt apple-hatare då jag själv har apple-produkter, en ipod närmare bestämt. Så skippa det snacket. Jag är bara ute efter att man måste ha opartiska ögon på hela problemet. Visst folk tycker att deras gränsnitt är fint och ja det flyter på bra osv men allt de gör med app store och nu detta... Inte för jag tycker om designen på 4an men jag ser med förundran på den högupplösta skärmen men skrattar dock högt åt facetime eller vad videosamtalsgrejen hette.
Redigerat av mornn, 05 July 2010 - 20:12.
Postad 05 July 2010 - 21:53
Peppeuppsala
-
Peppeuppsala
-
Användare
-
-
199 inlägg
Nästa vecka kommer tydligen telefonen till utvalda Euronicshandlare.. om det är till dom personligen eller för att sälja framgick inte av infon jag fick...
Postad 06 July 2010 - 00:34
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3147 inlägg
Edit: Jag är ingen direkt apple-hatare då jag själv har apple-produkter, en ipod närmare bestämt. Så skippa det snacket. Jag är bara ute efter att man måste ha opartiska ögon på hela problemet. Visst folk tycker att deras gränsnitt är fint och ja det flyter på bra osv men allt de gör med app store och nu detta... Inte för jag tycker om designen på 4an men jag ser med förundran på den högupplösta skärmen men skrattar dock högt åt facetime eller vad videosamtalsgrejen hette.
Skrattar åt vadå? När Apple verkligen får folk att börja ANVÄNDA videochat? När telefonerna med videosamtal kom ut för 5-6 år sen, hur mkt reklam var det om det? Hur enkelt var det att använda? Hur bra var kvaliteten? Svaret är, ingen alls, inte tillräckligt, och avskyvärt dålig. Och nu kommer Apple och blåser i stora tutan om det, de gör det enkelt, och med hög kvalitet, och de gör sitt protokoll open source, enda smolket i bägaren är att AT&T inte har kapacitet att pusha ut det via 3G-näten, men det kommer, och då kan du slå dig i backen på att det kommer att bli betydligt mer använt än vad det ngnsin varit hittills. Du måste se en större bild än "det har funnits förut, det var dåligt då, det kommer att vara dåligt nu". Ibland måste användarna komma ikapp tekniken...
Postad 06 July 2010 - 03:49
mornn
-
mornn
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Skrattar åt vadå? När Apple verkligen får folk att börja ANVÄNDA videochat? När telefonerna med videosamtal kom ut för 5-6 år sen, hur mkt reklam var det om det? Hur enkelt var det att använda? Hur bra var kvaliteten? Svaret är, ingen alls, inte tillräckligt, och avskyvärt dålig.
Och nu kommer Apple och blåser i stora tutan om det, de gör det enkelt, och med hög kvalitet, och de gör sitt protokoll open source, enda smolket i bägaren är att AT&T inte har kapacitet att pusha ut det via 3G-näten, men det kommer, och då kan du slå dig i backen på att det kommer att bli betydligt mer använt än vad det ngnsin varit hittills.
Du måste se en större bild än "det har funnits förut, det var dåligt då, det kommer att vara dåligt nu". Ibland måste användarna komma ikapp tekniken...
Sättet de gör reklam för det och försöker låta som om det är värsta nya grejen. Jag har aldrig använt den och kommer aldrig heller att göra det då jag rent av inte bryr mig om att titta på personen jag pratar med. Sedan skrattar jag även en hel del kring hur naiva människor är och får det att verka ascool och allt vad det innebär pga Apple är duktiga på att göra reklam. Att det har funnits tidigare bryr jag mig inte om då jag helt enkelt inte känner mig direkt fascinerad över tekniken i sig och det är inte därför det hela är skrattretande men visst är det lite kul. Bara för Apple gör det betyder ju verkligen inte att det är något bra trots att många tycks tro det... Rätta mig om jag har fel men du har aldrig förklarat dig kring det du skrev om en försämring på 24dB på sida 38 eller 39? Det är jag lite mer intresserad över att du bara har skippat helt trots att jag frågat om det några gånger.
Postad 06 July 2010 - 05:39
Unregistered7c9a04fa
-
Unregistered7c9a04fa
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Sättet de gör reklam för det och försöker låta som om det är värsta nya grejen. Jag har aldrig använt den och kommer aldrig heller att göra det då jag rent av inte bryr mig om att titta på personen jag pratar med. Sedan skrattar jag även en hel del kring hur naiva människor är och får det att verka ascool och allt vad det innebär pga Apple är duktiga på att göra reklam. Att det har funnits tidigare bryr jag mig inte om då jag helt enkelt inte känner mig direkt fascinerad över tekniken i sig och det är inte därför det hela är skrattretande men visst är det lite kul. Bara för Apple gör det betyder ju verkligen inte att det är något bra trots att många tycks tro det...
Rätta mig om jag har fel men du har aldrig förklarat dig kring det du skrev om en försämring på 24dB på sida 38 eller 39? Det är jag lite mer intresserad över att du bara har skippat helt trots att jag frågat om det några gånger.
Jag kommer troligtvis inte heller att använda FaceTime. Apple är ett vinstdrivande företag (som främst tänker på vinsten/omstättning än deras kunder) som många andra företag och är varken bättre eller sämre. Reklam brukar ju inte direkt vara en konsumentupplysning och du kanske ska se det som just vanlig reklam. Antennproblemet som du beskriver ovanför är ett hårdvaruproblem (nej jag tror inte på allt som Jobs säger heller) men jag tror att jag fortfarande kommer kunna att ringa på telefonen även om det är en stor miss av Apple. När jag köper en ny telefon så väger jag fördelar och nackdelar mot varandra, har hittills inte hittat en telefon som är 100% perfekt. Jag kan inte förstå folk som maniskt försvarar allt som Apple och Steve Jobs gör eller säger, men jag kan heller inte förstå de som alltid klagar så fort det handlar om just Apple. Det finns en grymt bra telefon som heter HTC Desire, den har fått toppbetyg av många, och många tycker att den är bättre än iPhone 4 både tekniskt och funktionellt. Du kanske skulle kolla på den istället för att ödsla tid på iPhone som ändå enligt dig har så många fel?
Redigerat av Unregistered7c9a04fa, 06 July 2010 - 05:40.
Postad 06 July 2010 - 06:48
Xet
-
Xet
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Det finns en grymt bra telefon som heter HTC Desire, den har fått toppbetyg av många, och många tycker att den är bättre än iPhone 4 både tekniskt och funktionellt. Du kanske skulle kolla på den istället för att ödsla tid på iPhone som ändå enligt dig har så många fel?
Så man får bara diskutera en produkt om man äger den eller ska köpa den? Att man som jag bara är intresserad av olika teknikprylar inte är välkommen i diskussionen om jag skulle vara kritisk?
Postad 06 July 2010 - 07:20
Hex
-
Hex
-
Användare
-
-
231 inlägg
Hur kan det inte vara något nytt angående leveransdatum? Vi är snart en vecka in i Juli liksom...
Postad 06 July 2010 - 07:29
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Ett kritiskt synsätt är det alltid bra när det gäller att studera saker som påstås vara sanningar, man får gräva själv först och göra en egen bedömning.
I detta fallet så är det onödigt att som vissa bara gnälla för gnällandets skull. Vill man diskutera kring den och dess framgångar och tillkortakommanden så är det givetvis ok men det bör ju vara konstruktiva sådana som är tänkt att föra diskussionen framåt för att komma närmre en sanning. Att komma med inlägg där man bara gnäller på telefonen eller Apple hör alltså inte hemma här men det är vi väl alla överens om. Det är fortfarande "bara" en smartphone...
Postad 06 July 2010 - 07:33
Warlokk
-
Warlokk
-
Veteran
-
-
2160 inlägg
Hur kan det inte vara något nytt angående leveransdatum? Vi är snart en vecka in i Juli liksom...
Undrar jag också!
Postad 06 July 2010 - 07:45
Unregistered1193
-
Unregistered1193
-
Forumräv
-
-
727 inlägg
Självklart är man extra kritisk till iPhone, den säljer ju som smör, över 500.000 iPhones i Sverige väger ju upp att man bör vara extra analytisk och kritisk till telefonen. Ju mer vi kan granska och kritisera självklara brister desto bättre för konsumenten i slutändan. Jag sitter med en Legend och en X10, jag är än mer kritisk till SE's agerande på flera punkter och är självklart extra granskande och tvekar inte att kritisera för självklara brister. Ibland får jag en känsla av "don't touch my iPhone" när man väljer att inte hylla telefonen (Jag kommer förmodligen att beställa en IP4) som vissa andra. Kontentan av detta är att iPhone idag är den vanligast förekommande smartphonen på svenska marknaden, var och varannan människa har den då anser jag det vara av allra största vikt att man verkligen talar om både dess brister snarare än dess styrkor.
Redigerat av Unregistered1193, 06 July 2010 - 07:45.
Postad 06 July 2010 - 08:35
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Självklart är man extra kritisk till iPhone, den säljer ju som smör, över 500.000 iPhones i Sverige väger ju upp att man bör vara extra analytisk och kritisk till telefonen. Ju mer vi kan granska och kritisera självklara brister desto bättre för konsumenten i slutändan. Jag sitter med en Legend och en X10, jag är än mer kritisk till SE's agerande på flera punkter och är självklart extra granskande och tvekar inte att kritisera för självklara brister. Ibland får jag en känsla av "don't touch my iPhone" när man väljer att inte hylla telefonen (Jag kommer förmodligen att beställa en IP4) som vissa andra. Kontentan av detta är att iPhone idag är den vanligast förekommande smartphonen på svenska marknaden, var och varannan människa har den då anser jag det vara av allra största vikt att man verkligen talar om både dess brister snarare än dess styrkor.
"...och tvekar inte att kritisera självklara brister, desto bättre för konsumenten i slutändan." Varför ska man kritisera självklara brister? Är det självklart så är det, då finns det inte mer att snacka om. Dessutom så har detta ingen som HELST effekt för konsumenten i slutändan, inte någon bryr sig ett skit om vad du eller någon annan skriver i ett svenskt internetforum i en avkrok av cyberspace. Det är det eviga gnällandet på fakta för gnällandets skull som är tjatigt, har man kommit fram till något man själv tycker är en brist så har man. Dags att gå vidare? Svar ja. Dessutom är det inte ens rättighet att skriva precis vad man känner för i en tråd i ett forum - söka först, skriva sedan gäller ju. I en tråd som denna blir det lätt oerhört tjatigt om man inte följer det.
Redigerat av zinned78, 06 July 2010 - 08:37.
Postad 06 July 2010 - 08:55
Unregistered1193
-
Unregistered1193
-
Forumräv
-
-
727 inlägg
"...och tvekar inte att kritisera självklara brister, desto bättre för konsumenten i slutändan."
Varför ska man kritisera självklara brister? Är det självklart så är det, då finns det inte mer att snacka om. Dessutom så har detta ingen som HELST effekt för konsumenten i slutändan, inte någon bryr sig ett skit om vad du eller någon annan skriver i ett svenskt internetforum i en avkrok av cyberspace.
Det är det eviga gnällandet på fakta för gnällandets skull som är tjatigt, har man kommit fram till något man själv tycker är en brist så har man. Dags att gå vidare? Svar ja. Dessutom är det inte ens rättighet att skriva precis vad man känner för i en tråd i ett forum - söka först, skriva sedan gäller ju. I en tråd som denna blir det lätt oerhört tjatigt om man inte följer det.
Jag tycker det är självklart att diskutera en produkts brister snarare än dess fantastiska styrkor. Sitter jag i valet och kvalet anser jag det vara av större vikt. Jag känner till IP4's styrkor - nu vill jag veta dess svagheter. Eftersom telefonen inte finns på den svenska marknaden (förrutom vissa importerade) så finns det väl ingen anledning i att INTE spekulera kring detta? Är det mentalt tufft att höra det negativa? Är det så att man inte får kritisera en produkt? Är det så att man inte får vara extra kritisk till iPhone? Apple är duktiga på att hausa, då får man vara beredd på att när det INTE fungerar exakt så bra som S.J säger så blir kritiken eller det negativa än större. /offtopic Ontopic: Någon som med säkerhet kan fastställa att den engelska garantin gäller i Sverige, dvs att importerade iPhones inte måste återsändas till England för reparation? Jag tycker mig se olika svar på detta i tråden.
Postad 06 July 2010 - 09:06
Megaman2
-
Megaman2
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
det enda sättet för att man skall få en bättre produkt är att uppmärksamma producenten om bristerna.
Det är hur producentern reagerar som talar om det är bra eller dåligt. (om producenten blånekar och skyller på kunden så är det givetvis mycket dåligt).
Kunden talar om bristerna för att den vill få en bättre produkt. (måste erkännas att vissa kunder är idioter och gnäller bara för personlig vinning).
Alla nya produkter har barnsjukdomar. (man kan säga att det gäller all produktutveckling), och det är bara genom kontinuerliga felrättningar som den kan bli bättre.
jag kommer att hoppa över iphone4 för att troligen hoppa på tåget när iphone5 kommer nästa år. (tror inte att iphonen är dålig utan vill testa galaxy s ett år)
Postad 06 July 2010 - 09:21
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3147 inlägg
Rätta mig om jag har fel men du har aldrig förklarat dig kring det du skrev om en försämring på 24dB på sida 38 eller 39? Det är jag lite mer intresserad över att du bara har skippat helt trots att jag frågat om det några gånger.
Vad ska jag säga om det? Det är anandtechs uppmätta worst case dämpning av antennen.
Postad 06 July 2010 - 09:37
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Jag tycker det är självklart att diskutera en produkts brister snarare än dess fantastiska styrkor. Sitter jag i valet och kvalet anser jag det vara av större vikt. Jag känner till IP4's styrkor - nu vill jag veta dess svagheter. Eftersom telefonen inte finns på den svenska marknaden (förrutom vissa importerade) så finns det väl ingen anledning i att INTE spekulera kring detta?
Jag säger att det är TJATIGT att hela tiden ha denna upprepning. Du har ett sökverktyg, använd det. För övrigt finns det i skrivande stund 42 sidor att läsa igenom och någon upprepning av redan skriven fakta är inte nödvändig utan bara störande. Är det mentalt tufft att höra det negativa? Är det så att man inte får kritisera en produkt? Är det så att man inte får vara extra kritisk till iPhone? Apple är duktiga på att hausa, då får man vara beredd på att när det INTE fungerar exakt så bra som S.J säger så blir kritiken eller det negativa än större. /offtopic
Nej, nej och nej. Du, jag är ingen bodyguard till varken Apple eller Steve Jobs. Du behöver inte skriva till mig precis som om jag vire en "Apple Representative". Sedan, man behöver inte upprepa allt fjorton gånger i en tråd i ett internetforum bara för att det gäller en Apple-produkt. Har något konstaterats? Fine...move on. Att tjata om det finns det ingen anledning att göra. Ontopic: Någon som med säkerhet kan fastställa att den engelska garantin gäller i Sverige, dvs att importerade iPhones inte måste återsändas till England för reparation? Jag tycker mig se olika svar på detta i tråden.
Kontakta Apple och fråga? det enda sättet för att man skall få en bättre produkt är att uppmärksamma producenten om bristerna. Det är hur producentern reagerar som talar om det är bra eller dåligt. (om producenten blånekar och skyller på kunden så är det givetvis mycket dåligt). Kunden talar om bristerna för att den vill få en bättre produkt. (måste erkännas att vissa kunder är idioter och gnäller bara för personlig vinning). Alla nya produkter har barnsjukdomar. (man kan säga att det gäller all produktutveckling), och det är bara genom kontinuerliga felrättningar som den kan bli bättre.
jag kommer att hoppa över iphone4 för att troligen hoppa på tåget när iphone5 kommer nästa år. (tror inte att iphonen är dålig utan vill testa galaxy s ett år)
Jag håller med dig om i stort sett allt, dock så tjänar det ingenting till att skrika sig hes i ett internetforum gällande eventuella brister hos en produkt utan vill man ha genomslagskraft får man ju kontakta producenten.
Postad 06 July 2010 - 10:23
Unregistered1193
-
Unregistered1193
-
Forumräv
-
-
727 inlägg
Jag säger att det är TJATIGT att hela tiden ha denna upprepning. Du har ett sökverktyg, använd det. För övrigt finns det i skrivande stund 42 sidor att läsa igenom och någon upprepning av redan skriven fakta är inte nödvändig utan bara störande.
Nej, nej och nej.
Du, jag är ingen bodyguard till varken Apple eller Steve Jobs. Du behöver inte skriva till mig precis som om jag vire en "Apple Representative". Sedan, man behöver inte upprepa allt fjorton gånger i en tråd i ett internetforum bara för att det gäller en Apple-produkt. Har något konstaterats? Fine...move on. Att tjata om det finns det ingen anledning att göra.
Kontakta Apple och fråga?
Jag håller med dig om i stort sett allt, dock så tjänar det ingenting till att skrika sig hes i ett internetforum gällande eventuella brister hos en produkt utan vill man ha genomslagskraft får man ju kontakta producenten.
Suck - du har inte funderat på att bortse från kritiken eller ifrågasättandet? Istället är du inne och ber oss sluta ifrågasätta, tycker du det är jobbigt - lämna tråden då. Är det någon annan möjligtvis som ligger inne med svar på min fråga?
Redigerat av Unregistered1193, 06 July 2010 - 10:23.
Postad 06 July 2010 - 10:44
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Suck - du har inte funderat på att bortse från kritiken eller ifrågasättandet? Istället är du inne och ber oss sluta ifrågasätta, tycker du det är jobbigt - lämna tråden då.
Är det någon annan möjligtvis som ligger inne med svar på min fråga?
Hur ska man kunna bortse från ett tjatande som ständigt pågår? Det finns ingen anledning att skriva samma sak som redan har skrivits massvis av gånger. Varför ska vi alla intresserade behöva se denna ständiga upprepning? Helt meningslöst. De som vill syssla med sådana inlägg kan ju starta en upprepningstråd istället så sliåper vi intresserade få denna tråden sönderspammad. Vad det gäller din fråga, har du brytt dig om att kontakta Apple själv? Andra behöver ju inte göra det åt dig.
Postad 06 July 2010 - 11:11
Unregistered1193
-
Unregistered1193
-
Forumräv
-
-
727 inlägg
Hur ska man kunna bortse från ett tjatande som ständigt pågår? Det finns ingen anledning att skriva samma sak som redan har skrivits massvis av gånger. Varför ska vi alla intresserade behöva se denna ständiga upprepning? Helt meningslöst. De som vill syssla med sådana inlägg kan ju starta en upprepningstråd istället så sliåper vi intresserade få denna tråden sönderspammad.
Vad det gäller din fråga, har du brytt dig om att kontakta Apple själv? Andra behöver ju inte göra det åt dig.
Du kan uppenbarligen inte svaret - det finns tydligen mer insatta än dig så låt då de svara. Vi fortsätter i tråden och jag betackar mig dina åsikter i fortsättningen. Eftersom flertalet människor här inne uppenbarligen har beställt kanske de, när de ser frågan, svarar. Får jag sedan inget svar skall jag kontakta Apple.
Postad 06 July 2010 - 11:15
Malmopag
-
Malmopag
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Ryktas om att 3 får in telefoner imorgon.
Postad 06 July 2010 - 11:18
Unregistered1193
-
Unregistered1193
-
Forumräv
-
-
727 inlägg
Intressant att se om/vad deras kontanterbjudande är...
Postad 06 July 2010 - 11:38
Xet
-
Xet
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Du, jag är ingen bodyguard till varken Apple eller Steve Jobs. Du behöver inte skriva till mig precis som om jag vire en "Apple Representative". Sedan, man behöver inte upprepa allt fjorton gånger i en tråd i ett internetforum bara för att det gäller en Apple-produkt. Har något konstaterats? Fine...move on. Att tjata om det finns det ingen anledning att göra.
Jag förstår verkligen inte att man hela tiden får det till att man kritiserar bara för att det är en apple-produkt. Vad är det för ###### självömkan? Jag har varit inne på många trådar här på Minhembio forum och det gnälls tamefan mest här så fort någon kritiserar. Skärpning nu, och att personer känner sig osäkra och inte riktigt förstår ett "problem" med en viss produkt så är det väl ändå här man ska diskutera det, stöta och blöta det tills man förstår eller känner sig nöjd med den förklaring som man diskuterar fram och inte på en tråd om Sennheizers hörlurar eller Whirlpoools mikrovågsugnar. Du kanske kan släppa saker och gå vidare, men alla är inte som du och det måste du acceptera när man diskutera på ett ett öppet forum. Vill man bara ha apple-personer som diskuterar så får man hålla sig till ett annat forum som är riktade till just apple-personer och inte vara här och klaga på andra. Visst kan det bli tjatigt ibland men då får du vara så snäll att förklara istället... blir du irriterad av tjatet, strunta i att kommentera det då! Jag ber om ursäkt för mitt långa utlägg... Tack för ordet!
Redigerat av Xet, 06 July 2010 - 11:39.
Postad 06 July 2010 - 11:38
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Jag förstår verkligen inte att man hela tiden får det till att man kritiserar bara för att det är en apple-produkt. Vad är det för ###### självömkan? Jag har varit inne på många trådar här på Minhembio forum och det gnälls tamefan mest här så fort någon kritiserar. Skärpning nu, och att personer känner sig osäkra och inte riktigt förstår ett "problem" med en viss produkt så är det väl ändå här man ska diskutera det, stöta och blöta det tills man förstår eller känner sig nöjd med den förklaring som man diskuterar fram och inte på en tråd om Sennheizers hörlurar eller Whirlpoools mikrovågsugnar. Du kanske kan släppa saker och gå vidare, men alla är inte som du och det måste du acceptera när man diskutera på ett ett öppet forum. Vill man bara ha apple-personer som diskuterar så får man hålla sig till ett annat forum som är riktade till just apple-personer och inte vara här och klaga på andra. Visst kan det bli tjatigt ibland men då får du vara så snäll att förklara istället... blir du irriterad av tjatet, strunta i att kommentera det då!
Jag ber om ursäkt för mitt långa utlägg...
Tack för ordet!
Jag förstår det du försöker säga här och jag kan förstå dig men dock tror jag du har missförstått MIG  Det handlar om upprepning, svaren på de flesta frågorna och ämnena har redan tagits om och om och om igen. Om man tar sig tiden att läsa, vilket är ett krav, så ser man det. Dessutom finns det en sökfunktion som alldeles för få använder. Vi som följer dessa trådarna vill inte ha ständig upprepning, det är heller inget som behöver ske. Du kan uppenbarligen inte svaret - det finns tydligen mer insatta än dig så låt då de svara. Vi fortsätter i tråden och jag betackar mig dina åsikter i fortsättningen. Eftersom flertalet människor här inne uppenbarligen har beställt kanske de, när de ser frågan, svarar. Får jag sedan inget svar skall jag kontakta Apple.
254 inlägg men du har fortfarande inte hittat sökfunktionen? Svaret har skrivits i denna tråden och även i de tidigare iPhone-trådarna flera gånger, även jag har skrivit svaret på din fråga. Du behagar dock inte söka själv utan vill andra ska göra jobbet åt dig...sluta spamma med frågor som redan har besvarats. Passar inte svaren dig får du ju göra som jag har sagt - ring Apple och fråga.
Redigerat av zinned78, 06 July 2010 - 11:42.
Postad 06 July 2010 - 11:58
Xet
-
Xet
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Jag förstår det du försöker säga här och jag kan förstå dig men dock tror jag du har missförstått MIG 
Det handlar om upprepning, svaren på de flesta frågorna och ämnena har redan tagits om och om och om igen. Om man tar sig tiden att läsa, vilket är ett krav, så ser man det. Dessutom finns det en sökfunktion som alldeles för få använder. Vi som följer dessa trådarna vill inte ha ständig upprepning, det är heller inget som behöver ske.
Du kan inte begära att alla ska läsa alla 42 sidorna, det är bara vi "tekniknördar" som gör det. Man kan förklara hur man söker här i forumet med en snäll ton, man behöver inte vara så aggressiv. Man måste komma ihåg att iphone är en populär produkt som drar till sig alla möjliga typer av människor, en stor del är som dom flesta andra här väldigt insatta medans andra är lite mer "påfrestande" för att dom inte har kunskapen.
Postad 06 July 2010 - 11:59
Unregistered1193
-
Unregistered1193
-
Forumräv
-
-
727 inlägg
Jag förstår det du försöker säga här och jag kan förstå dig men dock tror jag du har missförstått MIG 
Det handlar om upprepning, svaren på de flesta frågorna och ämnena har redan tagits om och om och om igen. Om man tar sig tiden att läsa, vilket är ett krav, så ser man det. Dessutom finns det en sökfunktion som alldeles för få använder. Vi som följer dessa trådarna vill inte ha ständig upprepning, det är heller inget som behöver ske.
254 inlägg men du har fortfarande inte hittat sökfunktionen?
Svaret har skrivits i denna tråden och även i de tidigare iPhone-trådarna flera gånger, även jag har skrivit svaret på din fråga. Du behagar dock inte söka själv utan vill andra ska göra jobbet åt dig...sluta spamma med frågor som redan har besvarats. Passar inte svaren dig får du ju göra som jag har sagt - ring Apple och fråga.
Herregud, du gav inte upp? Söka kan jag - men eftersom sökningen ger två helt olika svar anser jag mig (godkänd?) att behöva fråga. Suck!
Postad 06 July 2010 - 13:11
Oddish
-
Oddish
-
Användare
-
-
160 inlägg
Troll fail.
Postad 06 July 2010 - 13:30
Warlokk
-
Warlokk
-
Veteran
-
-
2160 inlägg
Den här tråden är lite som Aftonbladet (förstår inte varför jag går in o läser skiten).
Ständigt detta tjat om Facetime och antennproblem. Och på andra sidan sitter folk och försvarar telefonen som om det vore deras eget barn.
Kan ni inte ge upp det där snart? Ni kommer ju ingenstans med det.
Och till er som stör er på Apples reklamsnack för Facetime: skitsamma? En sån funktion kanske är ny för Amerikanare t ex? Världen är större än Sverige...
Postad 06 July 2010 - 14:04
beeny
-
beeny
-
Användare
-
-
147 inlägg
Ni som tidigare har/haft ipone. Räcker det med 16 g eller bör det vara 32g?
själv tar jag en del bilder men har inte överdrivet mycket musik i min nuvarande tel SE 905, med 8g.
ni som har 32 g, använder ni alla dessa gb? och till vadå så fall?
Beeny
Postad 06 July 2010 - 14:06
Warlokk
-
Warlokk
-
Veteran
-
-
2160 inlägg
Ni som tidigare har/haft ipone. Räcker det med 16 g eller bör det vara 32g? själv tar jag en del bilder men har inte överdrivet mycket musik i min nuvarande tel SE 905, med 8g.
Beeny
Det kanske kan vara bra med 32gb om du ska filma mycket.
Postad 06 July 2010 - 14:10
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1235 inlägg
Ni som tidigare har/haft ipone. Räcker det med 16 g eller bör det vara 32g? själv tar jag en del bilder men har inte överdrivet mycket musik i min nuvarande tel SE 905, med 8g.
Beeny
Jag har en med 32 GB och jag använder bara precis lite över hälften. Jag har kanske 12-13 GB musik, en del film och bilder och sedan apparna. Med tanke på iPhone 4s möjlighet att spela in i 720P så hade jag definitivt inte valt en mindre men det är ju subjektivt. För mig är iaf 32 GB givet.
Postad 06 July 2010 - 14:15
beeny
-
beeny
-
Användare
-
-
147 inlägg
Jag har en med 32 GB och jag använder bara precis lite över hälften. Jag har kanske 12-13 GB musik, en del film och bilder och sedan apparna. Med tanke på iPhone 4s möjlighet att spela in i 720P så hade jag definitivt inte valt en mindre men det är ju subjektivt. För mig är iaf 32 GB givet.
oki! då ska jag ha det i åtanke, någon mer som har reflektioner över detta så läser jag gärna mer.
Postad 06 July 2010 - 14:28
cedergren
-
cedergren
-
Beroende
-
-
1356 inlägg
Den här tråden är lite som Aftonbladet (förstår inte varför jag går in o läser skiten).
Hela forumet ägs ju av Aftonbladet så det väl inte så konstigt När vi ändå är inne på aftonbladet så skriver de att Iphone bara är billigt skit som vi betalar dyrt för ( min egen tolkning ) http://www.e24.se/bu...e-4_2163275.e24
Postad 06 July 2010 - 14:38
Peppeuppsala
-
Peppeuppsala
-
Användare
-
-
199 inlägg
v. 30 kommer Telias lurar i alla fall..
Postad 06 July 2010 - 14:41
Alezman
-
Alezman
-
Lärjunge
-
-
450 inlägg
Hur bedömer ni möjligheterna om att, så småningom, kunna köpa en Iphone 4 olåst i Sverige - och använda den till ett Tele2 abonnemang?
Postad 06 July 2010 - 14:44
Termos
-
Termos
-
Forumräv
-
-
732 inlägg
Beeny
Jag har 16GB idag och stog i valet och kvalet om jag skulle satsa på 32 denna gång med tanke på 720 inspelningen. Men tyckte i slutändan att dom extra 16GB var inte värda dryga 1100 extra som det kostade. Jag har hittills bara använd typ 8GB på min 3G, då kan jag dock inte spela in någon video på den. Jag hoppas 16 räcker.
Postad 06 July 2010 - 14:49
mornn
-
mornn
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Jag kommer troligtvis inte heller att använda FaceTime. Apple är ett vinstdrivande företag (som främst tänker på vinsten/omstättning än deras kunder) som många andra företag och är varken bättre eller sämre. Reklam brukar ju inte direkt vara en konsumentupplysning och du kanske ska se det som just vanlig reklam. Antennproblemet som du beskriver ovanför är ett hårdvaruproblem (nej jag tror inte på allt som Jobs säger heller) men jag tror att jag fortfarande kommer kunna att ringa på telefonen även om det är en stor miss av Apple.
När jag köper en ny telefon så väger jag fördelar och nackdelar mot varandra, har hittills inte hittat en telefon som är 100% perfekt. Jag kan inte förstå folk som maniskt försvarar allt som Apple och Steve Jobs gör eller säger, men jag kan heller inte förstå de som alltid klagar så fort det handlar om just Apple.
Det finns en grymt bra telefon som heter HTC Desire, den har fått toppbetyg av många, och många tycker att den är bättre än iPhone 4 både tekniskt och funktionellt. Du kanske skulle kolla på den istället för att ödsla tid på iPhone som ändå enligt dig har så många fel?
Jag sitter just på en HTC Desire och innan den satt jag på en Xperia X10. Jag hade inte tänkt att köpa en Iphone 4 heller men det är intressant att läsa vissa människors inlägg och sedan vill jag även hjälpa andra genom att ta upp ämnen som är intressanta för mig som då även kan vara intressanta för andra.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|