Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Samsung S8500 Wave *

1319 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung Wave GT-S8500 512MB RAM (Mobiltelefoner) 6 7.888888 (26) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 22 December 2010 - 12:37

matlars1
  • matlars1
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Vad är det nu då?
Ska du gråta över att jag säger att man faktiskt mailat eftersom du tror att ingen gör det i den här tråden

Nej inte alls... men att hoppa på mig var onödigt!!

ta kritik eller gå och lägg dig

Jag kan ta kritik om det är vettig kritik och handlar om något specifikt och inte är ett direkt påhopp!

Och håll dig till topic om du ska skriva något
Att se dig gråta om att folk påpekar saker om produkten är bara irriterande

Klaga bäst du vill på allt....

Jag vill bara att man ska kunna gå in på ett forum, fråga efter hjälp utan att få spydiga kommentarer eller påhopp.
Vill man säga att produkten är bra så måste man ju få göra det utan att du ska komma med repliker som:
"Inte haft telefonen tillräckligt länge"
"Inte gör något användbart med mobilen"
"Inte surfar på tunga flash sidor"

Hur omogen är du på en skala? Hur gammal är du egentligen? Väx upp!!

Postad 22 December 2010 - 15:14

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Matlars1

Klart jag kommenterar att om du inte använder mobilen till att surfa så kan du inte uttala dig om det
Om man haft mobilen en vecka kan man inte uttala sig heller som robcar89 hade haft den

Och du har gnällt och hoppat på alla här och sagt att men du kan väl gå runt problemen med din telefon istället såfort någon sagt något dåligt

Jag har lagt argument, Du säger gå runt problemen som argument, nej det är inte ett argument så kom inte och snacka mognad nu.
Du har hoppat på både snowjim och mig flera gånger

Och vad är ett påhopp i att skriva att man har mailat samsung så du bara vet?
Är väl uppenbart att man måste skriva det då du bara säger men maila samsung istället för att gnälla som en idiot på ett forum direkt man skriver något negativt även om det bör vara rätt uppenbart att vi varit i kontakt med samsungs support länge

Mitt jobb för att förbättra telefonen och rapportera buggar har jag gjort genom att ringa/chatta med samsung sverige och samsung uk
Har fyllt i alla deras surveys och postat på badadev forumet
Har mailat samsung sverige och samsung uk om buggar och problem som finns på wave men har aldrig ens fått ett svar och varje gång man chattat med support har dom sagt att dom ska vidarebefodra det.
Har påpekat changelogs sen första updaten men inget har hänt på den fronten och jag vet att jag inte är ensam om det

Enda positiva är att i SDK 1.2 finns det memory leak detection för apps man kodar

Du klagar på att vi tycker att samsung support är dålig som inte ens kan släppa en changelog som tar 4 minuter att skriva ihop och alla skulle vara väldigt glada, Du klagar på att vi tycker supporten inte kan svara på frågor och tycker istället att vi ska pröva alla supportkontor i hela europa för att få svar på en fråga, Nej det är Samsung sveriges jobb, Om dom inte har svaret så ska dom söka reda på svaret då dom har klart lättare att få ett svar från samsungs huvudkontor än oss eller hur?

Bra svar från badadevs förresten eller hur?

http://developer.bad.../...1&curPage=3

Har du läst devforumen för bada också?
Har du läst hur mycket developers ignorerar och hur dom inte ens vet vilken hårdvara som sitter i vår telefon ibland
Har läst att wave har 512 mb ram där och 256 mb ram där, Bra samsung, Bra....

Att du sen anser att jag försöker reta upp dig för att jag säger att jag mailat Samsung om ett problem påvisar en extrem mognadsnivå också

Kort sagt, Om du inte kan komma med ett argument som faktiskt har någon grund förutom använd din telefon annorlunda kan du väl vara tyst och sluta gråta över allt negativt som skrivs om en produkt med 0 support och enorma brister

Okej?

Redigerat av Blomkungen, 22 December 2010 - 15:26.

Postad 22 December 2010 - 15:39

matlars1
  • matlars1
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Matlars1

Klart jag kommenterar att om du inte använder mobilen till att surfa så kan du inte uttala dig om det
Om man haft mobilen en vecka kan man inte uttala sig heller som robcar89 hade haft den

Det är du som påstår att jag surfar på fel sidor... inte jag. Jag surfar ofta på min telefon, men jag tycker det fungerar helt OK... men det får jag ju inte säga för dig!!!

Och du har gnällt och hoppat på alla här och sagt att men du kan väl gå runt problemen med din telefon istället såfort någon sagt något dåligt

Alla?? Jag har varit på dig och SnowJim för att ni är på alla andra!!
Får ni säga vad ni tycker så måste väl alla andra få säga vad dom tycker... men icke... då är ni på och sägar att dom använder telefonen för lite, inte ägt den tillräckligt länge, surfar på fel sidor etc....

Jag har lagt argument, Du säger gå runt problemen som argument, nej det är inte ett argument så kom inte och snacka mognad nu.
Du har hoppat på både snowjim och mig flera gånger

Jag har sagt att ni ska klaga till Samsung och under tiden ni väntar på en lösning så kan ni försöka gå runt problemet istället för att spy galla!! Vad är fel med det?

Och vad är ett påhopp i att skriva att man har mailat samsung så du bara vet?
Är väl uppenbart att man måste skriva det då du bara säger men maila samsung istället för att gnälla som en idiot på ett forum direkt man skriver något negativt även om det bör vara rätt uppenbart att vi varit i kontakt med samsungs support länge

Du gjorde ju bara det jag sagt åt dig att göra.... klaga till Samsung... varför hoppa på mig?

Du klagar på att vi tycker att samsung support är dålig som inte ens kan släppa en changelog som tar 4 minuter att skriva ihop och alla skulle vara väldigt glada, Du klagar på att vi tycker supporten inte kan svara på frågor och tycker istället att vi ska pröva alla supportkontor i hela europa för att få svar på en fråga, Nej det är Samsung sveriges jobb, Om dom inte har svaret så ska dom söka reda på svaret då dom har klart lättare att få ett svar från samsungs huvudkontor än oss eller hur?

Håller med om att det är Samsungs jobb... jag påpekade bara att Samsung England ger bra svar! Ren upplysning
som kanske kunde hjälpa någon...

Har du läst devforumen för bada också?
Har du läst hur mycket developers ignorerar och hur dom inte ens vet vilken hårdvara som sitter i vår telefon ibland
Har läst att wave har 512 mb ram där och 256 mb ram där, Bra samsung, Bra....

Läser många forum....

Att du sen anser att jag försöker reta upp dig för att jag säger att jag mailat Samsung om ett problem påvisar en extrem mognadsnivå också

Varför blanda in mig när jag i detta fall inte ens hade tilltalat dig...

Kort sagt, Om du inte kan komma med ett argument som faktiskt har någon grund förutom använd din telefon annorlunda kan du väl vara tyst och sluta gråta över allt negativt som skrivs om en produkt med 0 support och enorma brister

Som jag sa ovan...."Jag har sagt att ni ska klaga till Samsung och under tiden ni väntar på en lösning så kan ni försöka gå runt problemet istället för att spy galla!! Vad är fel med det?"
Som jag påpekat förut... bara för att du upplever problem, behöver inte alla göra det. Jag säger inte att telefonen är felfri men man kan hantera klagomål på ett mer proffsigt sätt.

Okej?

Inte okej... tycker du kommer med konstiga och felaktiga argument och på ett otrevligt och aggresivt sätt hoppar på andra användare på detta forum.

Som i detta fall.... varför blandade du in mig överhuvudtaget?

Snart slipper jag iaf skiten med samsung och bada då jag häver köpet imorgon

Bra för dig!

Postad 22 December 2010 - 15:56

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Alla?? Jag har varit på dig och SnowJim för att ni är på alla andra!!
Får ni säga vad ni tycker så måste väl alla andra få säga vad dom tycker... men icke... då är ni på och sägar att dom använder telefonen för lite, inte ägt den tillräckligt länge, surfar på fel sidor etc....

eh va? Vad har jag gjort för påhopp? Jag har berättat om de problem jag har med telefonen. Vissa av er har givet medgivande på vissa punkter medan andra inte upplevt någon av de problemen jag beskrivit.

Postad 22 December 2010 - 16:00

matlars1
  • matlars1
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

eh va? Vad har jag gjort för påhopp? Jag har berättat om de problem jag har med telefonen. Vissa av er har givet medgivande på vissa punkter medan andra inte upplevt någon av de problemen jag beskrivit.

Förlåt... jag drog visst alla över en kant.
Du har faktiskt inte hoppat på mig iallafall ...
Sorry :-)

Postad 22 December 2010 - 16:32

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Förlåt... jag drog visst alla över en kant.
Du har faktiskt inte hoppat på mig iallafall ...
Sorry :-)

Säg gärna var jag "hoppat" på dig också

Sidenote

Min telefon har också börjat starta om sig enormt mycket nu
Även då den bara ligger helt idle på skrivbordet

Redigerat av Blomkungen, 22 December 2010 - 16:48.

Postad 22 December 2010 - 17:38

matlars1
  • matlars1
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Säg gärna var jag "hoppat" på dig också

Sidenote

Min telefon har också börjat starta om sig enormt mycket nu
Även då den bara ligger helt idle på skrivbordet

Tja du drog ju helt utan anledning in mig i denna diskussion exempelvis....

Du hoppade på Robcar med exempelvis detta:
"Robcar du har haft din mobil inte ens en månad
Kanske ska lugna dig tills nyförälskelsen släpper och du vill göra något användbart med mobilen"

Du drog in mig i en diskussion som jag inte var delaktig i, helt utan anledning, med spydig underton:
"Och har nog mailat in om det felet till samsung 5 gånger nu matlars1 så du bara vet"

Du har tidigare inlägg sagt saker som:
"Dom är totalt inkompetenta helt enkelt...."

Kanske jag som är lite känslig av mig, men det är ingen trevlig ton du har.

Och när man försöker få slut på denna totalt ointressanta dialog så triggar du bara vidare med nya inlägg.
Kan vi lägga ner detta nu?

Postad 22 December 2010 - 17:43

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Första är fakta och inget som ens kan vara i närheten av förolämpning

Andra var en pik och inte direkt ett påhopp då du gnällt om att man ska maila samsung

Sen att du orkat läsa igenom tråden för att hitta det inlägget imponerar mig men det kan jag gå med på

Men skitsamma vi släpper det då så vi kan sluta spy galla över tråden

Update på mitt problem också

Butiken har sagt att vi häver köpet direkt efter jul då 2% batteri på 6 minuter då den bara låg på bänken medans vi pratade inte är normalt och anovo inte klarar av att lösa problemet

Postad 23 December 2010 - 18:52

matlars1
  • matlars1
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Hallå,

Tänkte försöka mig på att skapa en app/widget till Samsung Bada/Wave nu under jul och nyårs helgen...
Vilka/vilken app/widget skulle ni helst vilja ha?
Vad skulle ni vara villiga att betala för och hur mycket?
Vad skulle vilja se för gratis appar?

Kom med förslag så får vi se vad det blir ....

Postad 24 December 2010 - 00:16

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0

Hallå,

Tänkte försöka mig på att skapa en app/widget till Samsung Bada/Wave nu under jul och nyårs helgen...

Swedbank app, där man kan föra över pengar mellan sina egna konton och göra allt det begränsade man kan göra med personlig kod på deras webbsajt.
EAN-kodläsare som är kopplad mot prisjakt och kan jämföra priser där.
Länkwidget där man själv kan ange länkar i inställningar, så man lätt kan gå direkt till vald webbsajt.

Alla gratis!

SÄTT IGÅNG!! Vill ha dem till 1:a januari... ;)

Redigerat av ztevie, 24 December 2010 - 00:17.

Postad 24 December 2010 - 09:45

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
vill du göra dig några kronor så säger jag en riktig facebookapp med bättre funktioner och UI än nuvarande

Postad 25 December 2010 - 15:18

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

vill du göra dig några kronor så säger jag en riktig facebookapp med bättre funktioner och UI än nuvarande

word up

Postad 26 December 2010 - 00:52

Unregisteredfe9edec5
  • Unregisteredfe9edec5
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Hallå,

Jag efterlyser en väldigt simpel podcastapp. D.v.s. ett program som hämtar mina podcasts (som Juice) och sedan snyggt och prydligt lägger dem i Soundsmappen, så att jag kan spela upp dem med den vanliga MP3-spelaren. De appar som finns nu envisas med att behålla de nedladdade filerna i podcastprogrammet och spela upp dem där, vilket tyvärr inte är lika smidigt.

Postad 27 December 2010 - 17:04

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
http://www.gsmarena....r-news-2173.php

Skämt

Postad 27 December 2010 - 18:32

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

http://www.gsmarena....r-news-2173.php

Skämt

Man blir gråtfärdig!

Postad 28 December 2010 - 03:33

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Och ingen info om vad 1.2 egentligen är än

Postad 28 December 2010 - 15:12

Ängeln
  • Ängeln
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Hoppas nu verkligen att Samsung får bort alla buggar när 1.2 kommer. Hellre att det drar ut på tiden och att uppdateringen är riktigt bra än att det blir som tidigare i höstas när uppdateringen bara var full med nya buggar.

Min telefon fryser fortfarande ibland när jag får samtal och råkar jag då trycka på svara-knappen följt att svara på skärmen några gånger kan det sluta med att den ringer upp någon annan. :-)

Ibland fungerar det inte att dra fingret över skärmen heller när den fryser i upp till 10 sekunder. Väldigt tröttsamt.

Nej, jag hoppas att uppdateringen dröjer för att den är ordentligt gjord.

Postad 29 December 2010 - 12:49

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
http://www.mobil.se/...g-1.382456.html

Postad 31 December 2010 - 11:18

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0
Tydligen kan man inte ladda ner fler apps efter det att man fyllt 10 sidor, märkte detta igår.

Dessutom så såg jag också att jag hade 4 apps att uppdatera så jag gick in i Samsung Apps applicationen och valde uppdatera alla, då säger den att det inte finns några att uppdatera? Men om jag scrollar igenom den långa listan så kan jag manuellt uppdatera de 4 applikationerna? Jag märkte också här att det finns med apps i listan som jag redan avinstallerat?

Vet någon förresten hur man röststyr telefonen? Letade efter det i manualen men hittade inget?

Edit : Har också märkt av att jag måste starta om telefonen typ 1 gång i veckan annars får jag resurs problem bara jag går in i Apps applikationen och väljer att scrolla i en längre lista med apps. Så visst finns det minnes läckage någonstans. De widgets jag kör är Google, Facebook touch, EvMemo, kalender och födelsedag.

Redigerat av Unregistered30026, 31 December 2010 - 11:21.

Postad 02 January 2011 - 17:53

stu2
  • stu2
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Vet någon förresten hur man röststyr telefonen? Letade efter det i manualen men hittade inget?

God fortsättning allihop!
Finns ingen röststyrning vad jag vet.

Ny Betaversion av Kies.

http://www.samsunghu...e-for-download/

Kan vara en god idé att vänta tills den officiella releasen kommer. med tanke på att detta är ett klyddeprogram. Någon som känner sig modig? :)

God fortsättning allihop!

Ny Betaversion av Kies.

http://www.samsunghu...e-for-download/

Kan vara en god idé att vänta tills den officiella releasen kommer. med tanke på att detta är ett klyddeprogram. Någon som känner sig modig? :)

OOPs! Nåt fel här. Bidde 2 likadana poster. Sorry about that.

Redigerat av stu2, 02 January 2011 - 17:59.

Postad 02 January 2011 - 18:07

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Ska höra med Samsung men stämmer det så är ju telefonen ännu mer värdelös än vad kunde tänka mig, fick för mig att detta var en standard funktion i dagens telefoner?

Hur gör man om man använder headset och man inte vill pilla på telefonen för att ringa upp någon?

Också till något helt annat. När man startar en app så ställer den in sig automatiskt på högsta volym, vissa apps tillåter en att sänka volymen med volym knapparna medan andra måste man in i någon option meny för att skruva ner. Det verkar dock inte sparas, nästa app man drar igång höjer volymen till max igen? Hur hanterar ni detta?

En annan sak jag märkt också är att om jag startar ett spel där man får vänta en del så kan skärmen och ljudet stängas av efter ett tag trotts att det händer saker på skärmen? Jag vet att telefonen är inställd för att släcka ner/gå i viloläge när man inte gör något, men när man är mitt i ett spel?

Postad 03 January 2011 - 17:25

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0
Har nu fått svar på en av frågorna iallafall. Den nordiska versionen av S8500 har ingen funktion för röstuppringning för- installerad.

Postad 04 January 2011 - 11:55

HannaJolin
  • HannaJolin
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej! Skaffade min wave för ca en vecka sen och är hittills nöjd förutom en sak; jag kan inte synka min facebook med mobilen! Försöker jag logga in på facebook med ikonen på menyn så står det "faecbook-servern är inte stabil", och om jag försöker lägga till det under mina konton där jag lyckats synka min mail och twitter så står det bara "tjänsten är inte tillgänglig, försök igen senare" när jag ska logga in. Någon som vet vad felet är och hur man löser detta? Internet funkar som det ska och som sagt har det funkat att synka twitter o.s.v. Tacksam för hjälp!

Postad 04 January 2011 - 12:00

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0
En annan sak jag märkt nu när jag nått gränsen för hur många apps man får ha så får jag resursproblem stup i kvarten trotts att alla apps ligger på 16 GB minnet som är långt ifrån fullt.

Postad 06 January 2011 - 21:34

stu2
  • stu2
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Ny uppdatering av Kies idag (ej Beta). Länk här:

http://www.samsung.c...amp;tab=support

Lägg märke till att det finns ett avinstalleringsprogram för det gamla Kies som man nog bör köra först. Läste på my samsungwave.com om de som (naturligtvis) fått problem med tidigare inlagda program men de hade då inte kört avinstallationsprogrammet.

Blandade känslor eller hur. Har en känsla av att man blir tvungen om man vill ha Bada 1.2.

Postad 11 January 2011 - 00:00

stu2
  • stu2
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Har installerat Kies 2.0. En lurig grej är att den loggar in varje gång man startar Windows (eller vad ni nu har för OS). Eller rättare försöker men den lägger ingen ikon i panelen. För att stänga måste man gå in i processer på Aktivitetshanteraren och avsluta processen som heter Kies. Skittrist. Går inte att stänga av i själva programmet heller.

Redigerat av stu2, 11 January 2011 - 00:01.

Postad 11 January 2011 - 13:28

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Har installerat Kies 2.0. En lurig grej är att den loggar in varje gång man startar Windows (eller vad ni nu har för OS). Eller rättare försöker men den lägger ingen ikon i panelen. För att stänga måste man gå in i processer på Aktivitetshanteraren och avsluta processen som heter Kies. Skittrist. Går inte att stänga av i själva programmet heller.

Det är wicked.
Kan man pilla i registret tro för att få bort den?
Den startar nämligen massa annat skit också som leder till mängder av felmeddelanden.

Läs här http://windows7forum...-wont-work.html

Postad 12 January 2011 - 11:18

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Om än jag inte har kvar telefonen och således slipper kies så msconfig bör funka och stänga av autostarten där

Postad 12 January 2011 - 12:03

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Om än jag inte har kvar telefonen och således slipper kies så msconfig bör funka och stänga av autostarten där

Har du gjort dig av med skönheten eller vad är det du går och säger pöjk!? :/

Just det, glömmer bort skönheten msconfig emellanåt.

Postad 12 January 2011 - 18:00

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Ja den är helt borta, Blir då en android nu, Får se vad som kommer ut först på marknaden som är modernt, Arc ser trevlig ut
Men som sista present så crashade nyaste versionen av kies min windows disk så måste nu lyckas knäcka min krypteringsnyckel jag hade för att fixa fram 1500 bilder

Yay piracy på passware verkar det som att det slutar med

Postad 12 January 2011 - 20:37

stu2
  • stu2
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Ja den är helt borta, Blir då en android nu, Får se vad som kommer ut först på marknaden som är modernt, Arc ser trevlig ut
Men som sista present så crashade nyaste versionen av kies min windows disk så måste nu lyckas knäcka min krypteringsnyckel jag hade för att fixa fram 1500 bilder

Ja, nya Kies verkar ha fuckat up min Internetanslutning. Har avinstallerat skiten. Går tillbaka till gamla versionen. Kommer bara att använda Kies för att installera uppdateringar. Slipper förhoppningsvis det också när man kan få uppdateringar OTA.

Hej då, Blomkungen. Ha det bra i Andoidvärlden och tack för dina bidrag så här långt.

Postad 12 January 2011 - 21:18

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Arc ser trevlig ut, men SE? njae.

Nu har min ledlampa lossnat, går att flytta några mm innåt :/

Postad 12 January 2011 - 21:22

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Arc ser trevlig ut, men SE? njae.

Nu har min ledlampa lossnat, går att flytta några mm innåt :/

SE brukar ha hållbara prylar för det mesta så kan bli det
Men får se

stu2 tro inte att ni slipper mig så lätt
Kommer iaf kolla tråden tills ni får 1.2/2.0 om ni får det någon gång

Hoppas androidvärlden är snällare med mig än badavärlden iaf ^^

Postad 14 January 2011 - 12:32

tillbaks
  • tillbaks
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Vilket skräp detta kies, kan inte ens starta det.. http://www.imagebam....59f6f1115048143

Postad 14 January 2011 - 18:44

stu2
  • stu2
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Vilket skräp detta kies, kan inte ens starta det.. http://www.imagebam....59f6f1115048143

Ja e ett skit. Prova uppdatera drivrutinerna. Finns ett sånt kommando i Kies 2.0. Kommer inte ihåg var dock.
Varit i kontakt med Samsung i ett annat ärende. Nej inte den vanliga crappy supporten utan en från seller team. Hard core real South Korean Samsung support alltså. Fr o m februari kommer det endast att gå att använda Kies 2.0

Skrev i en tidigare post att Kies 2.0 fuckade upp min Internetanslutning. Det var inte sant. Jag har fått nåt tekniskt fel i huset som en tekniker ska komma och åtgärda på tisdag. Internet lägger av då och då med olika mellanrum. 1minut, 5 minuter, 1 timme o s v. Skitstörigt. Det var åtminstone inte något man kan skylla Samsung för.

Hur ska jag då våga ladda upp Bada 1.2?

Ja ni läste rätt. Bada 1.2 är nu släppt i Europa. Dock inte nått hit än. Kolla nedanstående länk från My Samsungwave.

http://www.mysamsung...hp?topic=4982.0

Jag måste i alla händelser vänta tills tisdag för tänk om internet slutar att funka mitt i uppgraderingen! Vågar inte chansa på det.

Ändå coolt att det äntligen börjar röra på sig lite. :)

Postad 15 January 2011 - 12:18

stu2
  • stu2
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
För er som inte har upptäckt det än.

Bada 1.2 tillgänglig för nedladdning i Sverige. Koppla upp er mot Kies och sätt igång. Skriv en rad här om hur det går.

Redigerat av stu2, 15 January 2011 - 12:19.

Postad 15 January 2011 - 14:27

stu2
  • stu2
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Tog en chans trots klydd med internetuppkoppling. Tog 6 minuter att ladda ner.
Min internetuppkoppling bröts 3 minuter efter jag var klar. Puh!!!!

Swype är övercooolt! Dessutom märkbart snabbare och smidgare. Värt väntan, definitivt.

Kies hittar dock inte telefonen nu. Laddar ner 2.0 och testar med det. Hur har det gått för er.

Postad 15 January 2011 - 14:52

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0
Tror inte jag vågar uppdatera min telefon än med tanke på hur det gick förra gången (trotts jag provade på två olika datorer).

Frågan är vad som är nytt i 1.2? Samsung verkar fortfarande inte veta vad de själva fixar och varför de skickar ut uppdateringar?

Det största problemet jag har med Wave just nu är att det inte finns något vis att ringa upp ett samtal från ett headset utan att behöva ta upp telefonen. Wave har ingen röstuppringning och jag antar att det lär aldrig komma något.

Postad 15 January 2011 - 15:21

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
Uppdaterade smärtfritt.

men ärligt talat. ordförslagen den slänger upp när man skriver sms är ju totalt värdelös. Grymt svårt att bläddra på ett smidigt sätt snabbt samtidigt som man ska försöka se orden.

jag säger, uppgradera inte!

Redigerat av xarfez, 15 January 2011 - 15:27.

Postad 15 January 2011 - 16:27

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Uppdaterade smärtfritt.

men ärligt talat. ordförslagen den slänger upp när man skriver sms är ju totalt värdelös. Grymt svårt att bläddra på ett smidigt sätt snabbt samtidigt som man ska försöka se orden.

jag säger, uppgradera inte!

Jag är inte förvånad. Har faktiskt försökt sälja telefonen nu någon månad men den är antagligen inte särskilt populär med tanke på att max får 2000 kr för en Wave som är i nyskick. Får nog räkna detta som en av mina sämre "investeringar".

Postad 15 January 2011 - 20:53

Unregistered36021db2
  • Unregistered36021db2
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0
Kollegan är sjukt avundsjuk på min Iphone för att man kan stream porrvideos på den. Funkar inte sådana praktiska funktioner på samsung?

Postad 16 January 2011 - 11:42

stickan08
  • stickan08
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
Nu har telefonfan slängts i soptunnan det var tamefan den sämsta telefon jag någonsin haft!!
Jag blev så trött på att den jäveln låser sig när det ringer och man försöker att trycka på Acceptera eller på höger knappen och ingenting händer.Och rent allmänt så är ju telefonen total seg.
Nä nu går jag tillbaks till min gamla Nokia N95 utan touch panel!! <_<

Postad 16 January 2011 - 12:51

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Nu har telefonfan slängts i soptunnan det var tamefan den sämsta telefon jag någonsin haft!!
Jag blev så trött på att den jäveln låser sig när det ringer och man försöker att trycka på Acceptera eller på höger knappen och ingenting händer.Och rent allmänt så är ju telefonen total seg.
Nä nu går jag tillbaks till min gamla Nokia N95 utan touch panel!! <_<

hehe kan inte annat än att hålla med, jag har gått tillbaka till min SE W880i som klarar svara, lägga på, ringa med röststyrning, kolla mail utan några som helst problem.

Aldrig mer någon produkt från Samsung!

Postad 16 January 2011 - 20:56

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Bjuds det på några screenshots om hur webbläsaren ser ut nu kanske?

Och inget nytt stöd för webbstandarder?
*host* flash? *host*

Redigerat av Blomkungen, 16 January 2011 - 20:57.

Postad 17 January 2011 - 13:49

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Bjuds det på några screenshots om hur webbläsaren ser ut nu kanske?

Och inget nytt stöd för webbstandarder?
*host* flash? *host*

Nya webbläsarinterfacet suger getpung.

Knapparna som var längst ner är nu konstant synliga och lite mindre, positivt.

Men adressfältet autogöms/visas när du tar på skärmen och hur smidigt är detta när du läser en längre text och vill bläddra hela tiden? Samt att det försegar ens surfning, t ex gmail och facebooks toplänkar döljs av adressfältet som ständigt ska visas när du tar på skärmen.

Och fortfarande inte möjlighet till att sortera bokmärken i bokstavsordning!

Postad 17 January 2011 - 21:25

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Inte direkt förvånad tyvärr

Inte flash heller antar jag
Html 5 video stöd finns inte heller än antar jag

Postad 17 January 2011 - 21:37

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Inte direkt förvånad tyvärr

Inte flash heller antar jag
Html 5 video stöd finns inte heller än antar jag

Blev lite osäker på flashbiten faktiskt.
Hur kollar jag det lättast?

Postad 17 January 2011 - 23:43

Janne.G
  • Janne.G
  • Forumräv

• 735 inlägg
  • 0

Blev lite osäker på flashbiten faktiskt.
Hur kollar jag det lättast?

Testa att spela upp SVT Play (obs inte mobilversionen svtplay.se/mobil utan den "vanliga" svt play). Jag får inte igång någon fil där utan bara en logga att jag behöver hämta flash-player.

Du kan också surfa in på adobe.com från mobilen, scrolla ner och gå in på "Adobe Flash Player". Jag har gamla Bada och får beskedet att flash inte finns till mitt os eller webb-läsare. Samma för dig?

Postad 18 January 2011 - 17:22

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Testa att spela upp SVT Play (obs inte mobilversionen svtplay.se/mobil utan den "vanliga" svt play). Jag får inte igång någon fil där utan bara en logga att jag behöver hämta flash-player.

Du kan också surfa in på adobe.com från mobilen, scrolla ner och gå in på "Adobe Flash Player". Jag har gamla Bada och får beskedet att flash inte finns till mitt os eller webb-läsare. Samma för dig?

NEgativt besked får jag nog påstå!

Men läser man här
http://www.mysamsung...143.0;topicseen

Så ska det fungera :)

Redigerat av xarfez, 18 January 2011 - 17:44.

Postad 18 January 2011 - 19:49

stu2
  • stu2
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

NEgativt besked får jag nog påstå!

Men läser man här
http://www.mysamsung...143.0;topicseen

Så ska det fungera :)

Funkar inte för mej heller. Mer batteri går åt per dygn sedan uppdateringen. Någon annan som lagt märke till detta?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.