* Officiell tråd - Samsung Galaxy S *
Samsung Galaxy S GT-i9000 512MB RAM 8GB
(Mobiltelefoner)
|
7
|
(201)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1093 inlägg)
|
8 dagar sedan |
Samsung I9000 Galaxy S eller HTC Desire? (24 inlägg)
|
14 år sedan |
HTC Desire HD eller iPhone4? (158 inlägg)
|
15 år sedan |
HTC Desire HD eller Galaxy I9000? (27 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 15 September 2010 - 23:08
Finns det någon här som har lyckats "para" ihop sin "Galaxy" med sin "PS3:a"?
Den ska ju gå att koppla ihop med andra DLNA-enheter. Men jag lyckas inte.
När ja va inne på market så laddade ja hem "twonky media server"..
då fick jag kontakt å spelade upp några låtar och bilder!
Men man har ju något som heter "Allshare" Vet inte vad det är??
Postad 15 September 2010 - 23:21
Galaxydock.pdf 10.04K
31 Antal nerladdningarkan du skanna in ritningen (om du har kvar den)
Bristen på tillbehör börjar bli löjlig! (hur länge har den varit ute till försäljning? 3-4 månader (och den har sålt i flera miljoner världen över) och ännu finns ingen docka eller passande väska att använda att köpa i våra butiker.
Måste vi börja tillverka våra egna tillbehör hädanefter ?
Ja gjorde en PDF av den
Galaxydock.pdf 10.04K
31 Antal nerladdningarDen är måttsatt efter den röda cirkel, har använt den som ABS nollpunkt.
USB kabel som jag använde var 11mm bred och 9mm hög. i anslutnings ändan!
Postad 16 September 2010 - 06:46
....
Den är måttsatt efter den röda cirkel, har använt den som ABS nollpunkt.
USB kabel som jag använde var 11mm bred och 9mm hög. i anslutnings ändan!
Den ser helt makalöst snygg ut, kan du inte visa lite fler bilder. Ex hur du fick in kabeln och så vidare?
Använde du en färdig kabel eller har du gett dig på att löda en microUSB?
Postad 16 September 2010 - 11:38
Man kan bara ladda ner spel ifrån Samsungs hemsida till mobilen Wave (8500).
Någon som vet när de släpper spelen till Galaxy?! Har väntat sen mobilen kom ut men ingenting har hänt.
Postad 16 September 2010 - 15:16
Den ser helt makalöst snygg ut, kan du inte visa lite fler bilder. Ex hur du fick in kabeln och så vidare?
Använde du en färdig kabel eller har du gett dig på att löda en microUSB?
Nej Ja köpte en 5 m lång kabel på www.kabelgiganten. och mätte den och fräste ett hål som var i rätt djup och bredd så den mötte kontakt porten på galaxyn. Så telefonen glider in perfekt!
Det är gööt att bara trycka in telefonen när man skall gå å lägga sig!
docka203liten.jpg 89.59K
1 Antal nerladdningar
2010_09_08_16.17.56_1.jpg 1.22MB
1 Antal nerladdningar
docka196liet.jpg 106.39K
1 Antal nerladdningar
docka197.jpg 5.84MB
1 Antal nerladdningar
Bifogad fil(er)
Postad 16 September 2010 - 22:07
Har varit i kontakt med kundtjänst, och de säger att problemet är känt med just "Galaxy" och surf på deras nät.
"Teknikerna söker en lösning". Hmm..
Postad 17 September 2010 - 03:29
Testa att byta apn till mobileinternet.tele2.se det gjorde jag med bra resultat.Någon mer än jag som har Tele2 "Large surf"? Jag har haft min lur sedan 1 september, och har inte kunnat surfat. (max nedladdning ca 20 kps!!)
Har varit i kontakt med kundtjänst, och de säger att problemet är känt med just "Galaxy" och surf på deras nät.
"Teknikerna söker en lösning". Hmm..
Postad 17 September 2010 - 05:07
Ni som använder Powerstrip, hur har ni konfigurerat den?
Jag får den inte att lira med vare sig "dubbelklick" eller "long press search".
Jag vill att en knapptryckning sk gå till min ordinarie Hemskärm och gärna två knapptryckningar till Powerstrip men jag får det inte att funka!?!
TH,
//arcspin
Postad 17 September 2010 - 10:19
Bifogad fil(er)
Postad 19 September 2010 - 15:11
Ska köpa Samsung Galaxy S eller en X10 till frugan. Hennes största krav är att dagens händelser som man har lagt in i kalendern alltid syns på telefonens förstasida (om man nu vill ha det så). Finns den funktionen på Samsungs telefon?
Vilken telefon skulle ni annars säga är bäst av ovanstående? Det hon gör är pratar, smsar, surfar, mail, och så gillar junior att spela spel på våra telefoner.
Tack på förhand.
Jens
Postad 19 September 2010 - 17:38
Den funktionen kan väl alla androider fixa, finns flera agenda appar att dra ner.Hej,
Ska köpa Samsung Galaxy S eller en X10 till frugan. Hennes största krav är att dagens händelser som man har lagt in i kalendern alltid syns på telefonens förstasida (om man nu vill ha det så). Finns den funktionen på Samsungs telefon?
Vilken telefon skulle ni annars säga är bäst av ovanstående? Det hon gör är pratar, smsar, surfar, mail, och så gillar junior att spela spel på våra telefoner.
Ska hon surfa skulle jag definitivt köra SGS framför liten X10.
Postad 19 September 2010 - 18:30
....Gjorde oxå en lite enklare modell av bordsstativ till min Samsung Galaxy,blev dock inte lika snyggt som ovanståeende men det funkar!
Hur gjorde du den då? Jag vill oxå göra nåt bordsstativ.
Postad 20 September 2010 - 08:05
Sedan jag fick telefonen (köpte via Telenors webshop) så har den fungerat utmärkt. Jag har testat att spela upp musik i telefonens externa högtalare och det låter ju inget vidare men detta visste jag när jag köpte telefonen. Uppspelningen av musiken blir dock korrekt, inga ljudavvikelser.
Efter ett tag testade jag att lyssna på musik (mp3) via sambons blåtands-handsfree och det lät jättekonstigt så jag avfärdade det som ett problem i handsfree'n.
Igår kväll provade jag den medföljande sladden och upptäckte samma sak.
När jag spelar musik så kan låten antingen spela för fort eller så (i de flesta fall) låter det som att all musik spelas under vatten. Det är ett bisarrt bubblande ljud.......
Är det ett mjukvaruproblem eller vad pågår? Har testat telefonens medföljande musikspelare samt en annan från market. Samma sak.
Mycket tacksam för kommentarer!
Postad 20 September 2010 - 13:06
Ny i denna tråd då jag blivit med ny tfn. :-)
Jag måste tyvärr börja med en äkta newbie-fråga:
Finns det nån kort manual eller howto för hur folk synkar sin Outlook med sin Android/SGS?
Som nybörjare vet jag inte ens var jag ska börja... Måste allt synkas via google? Kan jag synka via USB och/eller bluetooth? Måste jag installera och starta upp det här härket "Kies"? ...många frågor som säker blir självklara när man väl provat dem, men nu innan man ens vet vad man letar efter är det klurigare.
Kort:
Jag vill kunna synka adressbok, kalender och att-göra-listor mellan mobil och dator (Outlook 2003, XP). (körde Nokias sync-program ur "PC Suite" tidigare)
Postad 20 September 2010 - 14:30
Testa att byta apn till mobileinternet.tele2.se det gjorde jag med bra resultat.
Jag tröttnade till slut. Kundtjänst hade ingen lösning, inget hopp och tyckte att jag skulle debiteras fullt pris för mobilsurf i alla fall. Så efter 12 år med Tele2 blev det Telenor istället. Funkar fint.
Postad 20 September 2010 - 15:05
Enligt Samsung så kommer äntligen froyo 2.2 denna vecka eller möjligen nästa. (En egen liten off topic)
Postad 20 September 2010 - 17:14
NU HAR FROYO KOMMIT TILL MIN MOBIL
Laddar på den nu på mobilen!!!! Hör av mig efter att den uppdaterats klart.
Postad 20 September 2010 - 17:23
JAAAAAA!
NU HAR FROYO KOMMIT TILL MIN MOBIL
Laddar på den nu på mobilen!!!! Hör av mig efter att den uppdaterats klart.
Härligt! vart hittade du den,? Hos operatören??
Postad 20 September 2010 - 17:29
Härligt! vart hittade du den,? Hos operatören??
Nix, pluggade in mobilen i datan och vips så sa den att det fanns en uppdatering till samsungs inbyggda operativsystem
Postad 20 September 2010 - 17:40
Nix, pluggade in mobilen i datan och vips så sa den att det fanns en uppdatering till samsungs inbyggda operativsystem
Jaha man måste använda det där SKIES eller vad det heter?!?
Har MAC å då funkar det inte me det programmet!!!
Får la installera det på min gamla PC!!
Postad 20 September 2010 - 17:44
Jaha man måste använda det där SKIES eller vad det heter?!?
Har MAC å då funkar det inte me det programmet!!!![]()
Får la installera det på min gamla PC!!
Japp EXAKT
Lite skumt bara, mobilen uppdaterades och det tillkom "uppgiftshanateraren" och "voice search" men det står att jag fortfarande har Eclair versionen men Basbandsversionen har ändrats till JM1.. Men den känns rappare, speciellt när man smsar.
Postad 20 September 2010 - 18:45
Då är det tyvärr nog inte FroyoJapp EXAKT
Lite skumt bara, mobilen uppdaterades och det tillkom "uppgiftshanateraren" och "voice search" men det står att jag fortfarande har Eclair versionen men Basbandsversionen har ändrats till JM1.. Men den känns rappare, speciellt när man smsar.
Postad 20 September 2010 - 18:46
Då är det tyvärr nog inte Froyo
Inte hela Froyo :/
Men har kollat på videos på youtube och jag har t.ex. fått "Svep fingret över skärmen för att låsa upp" när man ska ta bort knapplåset. Det fanns inte på uppdatering som var innan. Kanske fått nån liten teaser?
Postad 20 September 2010 - 18:50
Japp det är en uppdatering utav 2.1. Tror inte att det kommer någon Froyo förens i slutet av veckan.Inte hela Froyo :/
Men har kollat på videos på youtube och jag har t.ex. fått "Svep fingret över skärmen för att låsa upp" när man ska ta bort knapplåset. Det fanns inte på uppdatering som var innan. Kanske fått nån liten teaser?
Postad 20 September 2010 - 18:52
Japp det är en uppdatering utav 2.1. Tror inte att det kommer någon Froyo förens i slutet av veckan.
Skönt att nåt äntligen händer. En fråga bara, vet du när Galaxy S kommer få stöd för alla spel som finns i Samsung Apps? Inte fått något svar från Samsung om det. Den enda mobilen som stöds är nån Wave.
Postad 20 September 2010 - 18:54
Postad 20 September 2010 - 18:58
Tyvärr inget svar på den frågan då jag inte använder KIES överhuvudtaget. Det är ett riktigt skämtprogram enligt min mening. Kommer endast att använda det då Froyo kommer som uppdateringsklient.
Om man går in på samsungs hemsida så står det även där att Samsung Apps inte stöder den produkten. Finns ju riktigt intressanta spel där, men som man inte kommer åt.
Postad 20 September 2010 - 19:04
Det flesta spel som jag har hittat finns på market och även på andra sidor som man inte får nämna härOm man går in på samsungs hemsida så står det även där att Samsung Apps inte stöder den produkten. Finns ju riktigt intressanta spel där, men som man inte kommer åt.
Redigerat av kewe, 20 September 2010 - 19:05.
Postad 20 September 2010 - 19:50
Finns det nån kort manual eller howto för hur folk synkar sin Outlook med sin Android/SGS?
Som nybörjare vet jag inte ens var jag ska börja... Måste allt synkas via google? Kan jag synka via USB och/eller bluetooth? Måste jag installera och starta upp det här härket "Kies"? ...många frågor som säker blir självklara när man väl provat dem, men nu innan man ens vet vad man letar efter är det klurigare.
Kort:
Jag vill kunna synka adressbok, kalender och att-göra-listor mellan mobil och dator (Outlook 2003, XP). (körde Nokias sync-program ur "PC Suite" tidigare)
Att synka adressbok, kalender och notes från Outlooks .pst-fil direkt till mobilen är ju en funktion som har funnits till alla vanliga mobiler det senaste decenniet, så hur gör man det mot Android, och specifikt till SGS?
Att köpa nåt litet program på Market (typ CompanionLink) ska man inte behöva göra anser jag.
(att synka email eller SMS är alltså inte av intresse)
Inga tips alls?
Redigerat av elofu17, 20 September 2010 - 19:52.
Postad 20 September 2010 - 19:55
Att synka adressbok, kalender och notes från Outlooks .pst-fil direkt till mobilen är ju en funktion som har funnits till alla vanliga mobiler det senaste decenniet, så hur gör man det mot Android, och specifikt till SGS?
Att köpa nåt litet program på Market (typ CompanionLink) ska man inte behöva göra anser jag.
(att synka email eller SMS är alltså inte av intresse)
Inga tips alls?
Android kan synka Exchange via nätet, inget syncprogram behövs, men om man vill synka med sladd eller bluetooth eller liknande så går det också genom att ladda ner Kies-grejerna.
Postad 20 September 2010 - 22:21
(det är många företag vars policy inte tillåter att ens personliga kalender och kontakter får skickas till Google)
När jag tittade på Kies på Samsungs hemsida stod det inget om att synka mot Outlook. Allting handlade om att underlätta Samsung-app-browsing och -installering.
När jag provade att installera Kies krashade det, tog upp flera hundra MB på disken, och googlar man på det tycker hela Internet att det är ett stort skitprogram, så innan jag installerar det igen undrar jag om Kies verkligen kan göra det jag vill - synka Kontakter, Kalender och Anteckningar från Outlook (C:\Documents and Settings\namn\Lokala inställningar\Application Data\Microsoft\Outlook\) till mobilen via Bluetooth eller USB-sladd?
Redigerat av elofu17, 20 September 2010 - 22:22.
Postad 20 September 2010 - 22:30
Vad använder ni för mp3-spelare?
Postad 21 September 2010 - 08:21
Jag brukar växla mellan MixZing och TuneWiki. Den senaste som jag provar nu heter Player och verkar väldigt lovande faktiskt. Nu är jag inte en stor musiklyssnare via telefon men när jag väl vill lyssna vill jag ha enkelheten.Jag tycker att mp3-spelaren i SGS är rätt värdelös - inga finesser alls. Värst är att den liksom alla nya spelare är 100% ID3-baserad. Jag vill att den även ska kunna arbeta med filnamn och katalogstrukturer, inte bara Artister och Genres... Om en mp3:a är dålig ska jag enkelt kunna radera den från SD-kortet. Jag ska kunna markera en mapp och spela upp allting däri, rekursivt eller inte, osv...
Vad använder ni för mp3-spelare?
Postad 21 September 2010 - 08:24
Nej, inte synka mot Exchange (eller mot gmail) - synka mot en lokal .pst-fil.
(det är många företag vars policy inte tillåter att ens personliga kalender och kontakter får skickas till Google)
När jag tittade på Kies på Samsungs hemsida stod det inget om att synka mot Outlook. Allting handlade om att underlätta Samsung-app-browsing och -installering.
När jag provade att installera Kies krashade det, tog upp flera hundra MB på disken, och googlar man på det tycker hela Internet att det är ett stort skitprogram, så innan jag installerar det igen undrar jag om Kies verkligen kan göra det jag vill - synka Kontakter, Kalender och Anteckningar från Outlook (C:\Documents and Settings\namn\Lokala inställningar\Application Data\Microsoft\Outlook\) till mobilen via Bluetooth eller USB-sladd?
Kolla om detta kan vara till hjälp: http://forum.xda-dev...d.php?p=8201021
Hade samma fundering som dig när jag gick från WM till SGS där det verkligen fungerar perfekt med sync till / från outlook. Men jag gjorde faktiskt så att jag startade ett gmail konto och syncar outlook kalender därifrån hela tiden och det är nog det bästa jag gjort!!! Fungerar faktiskt mycket bättre än med sladd etc. Har hela tiden en backup på min kalender från telefonen på Google.
Postad 21 September 2010 - 10:11
Q1.
Om man nu synkar adressbok och kalender mot Google, hur mycket av det datat kan någon annan än Googles administratörer se? Dvs läcker något ut så att vanliga dödliga, mina vänner eller liknande kan se det (vilket strider mot företagspolicyn)?
Q2:
Är det enbart Adressbok och Kalender man kan synka mot Google? ...eller kan även anteckningar/att-göra-listor synkas?
Redigerat av elofu17, 21 September 2010 - 11:01.
Postad 21 September 2010 - 11:13
MEN.. När jag skulle visa mina inspelade videos blev det stopp. "Okänd datatyp"!!
Kan någon tipsa om en eventuell lösning? Kan man "döpa om" video-filerna, så att de går att spela upp?
Postad 21 September 2010 - 15:43
Intressant länk med en massa blandat bra-att-ha.
Q1.
Om man nu synkar adressbok och kalender mot Google, hur mycket av det datat kan någon annan än Googles administratörer se? Dvs läcker något ut så att vanliga dödliga, mina vänner eller liknande kan se det (vilket strider mot företagspolicyn)?
Q2:
Är det enbart Adressbok och Kalender man kan synka mot Google? ...eller kan även anteckningar/att-göra-listor synkas?
Svar Q1: Kan jag tyvärr inte svara på.
Svar Q2: Jag syncar Adressbok, Kalender och att-göra-listor. Men jag använder en egen att göra lista som fungerar ihop med Google som heter GTasks, om Outlook´s gör det vet jag inte.
Redigerat av kewe, 21 September 2010 - 15:44.
Postad 21 September 2010 - 20:56
Just inköpt en Samsung Galaxy S och blir förvånad över att jag inte hittar någon funktion för att söka bland mail som är mer än en månad gamla. Någon som vet om det går att lösa?
Postad 21 September 2010 - 22:16
Jag gav Kies en andra chans och hittade funktioner för att synka Kontakter och Kalender från min lokala Outlook direkt till SGS:en utan att behöva gå via Google, Exchange eller andra specifika Android-apps.
Det enda som INTE verkar finnas är en enkel synk-knapp. Just nu måste man manuellt synka adressboken och kalendern var för sig, och anteckningar synkas inte alls, men det kan jag leva med.
Postad 22 September 2010 - 09:45
Tyvärr inget svar på den frågan då jag inte använder KIES överhuvudtaget. Det är ett riktigt skämtprogram enligt min mening. Kommer endast att använda det då Froyo kommer som uppdateringsklient.
samma här.
Det går inte att göra något med kies, inte synka (säger att telefonen inte stödjer det). Jag själv har väldigt problem att ens ANSLUTA till kies. hoppas att det kommer köra OTA(over the air) med kommande releaser.
förhoppningsvis så kommer det någon open source projekt där man kan synka outlook lokalt om man skulle vilja kunna det, för med kies ser det väldigt mörkt ut.
Postad 22 September 2010 - 11:04
Då jag redan har bytat firmware en gång tidigare lutar det starkt åt att prova en Froyo version för att se hur den är nu när det verkar dröja ytterligare innan det riktiga kommer.
Postad 22 September 2010 - 11:21
Blir så trött! Senaste jag såg på ett annat forum nu är att Froyo kommer först i slutet på oktober
Då jag redan har bytt firmware en gång tidigare lutar det starkt åt att prova en Froyo version för att se hur den är nu när det verkar dröja ytterligare innan det riktiga kommer.
men å andra sidan har de lovat en uppgradering innan froyo som skall ge bla swype på svenska. (den har vi inte sett än)
Ser hellre att det kommer en stabil release med minimalt med buggar istället för en ihopslafsad buggig seg sak.
(vet inte riktigt vad jag skall kalla JF3 som jag har).
hade dock hoppas på att uppgradera denna vecka jag också.
Postad 22 September 2010 - 12:55
men å andra sidan har de lovat en uppgradering innan froyo som skall ge bla swype på svenska. (den har vi inte sett än)
Ser hellre att det kommer en stabil release med minimalt med buggar istället för en ihopslafsad buggig seg sak.
(vet inte riktigt vad jag skall kalla JF3 som jag har).
hade dock hoppas på att uppgradera denna vecka jag också.
Absolut, det håller jag med om. Bättre med en fungerande version än en med en massa buggar. Men jag är så nyfiken på Froyo så jag har gått o väntat på att september månad skulle komma för Froyo.......
Jag kör med JM7 och har redan Swype på svenska så den uppdateringen väntar jag inte på. Och efter denna uppdatering så har jag bara märkt positiva saker som:
Swype på svenska
Batteritiden
Snabbare
Dessa är de som jag upplevde mest som förändring. Nu kör jag visserligen även med Voodoo lagfix och det gör ju givetvis en viss hastighetsskillnad.
Redigerat av kewe, 22 September 2010 - 12:56.
Postad 22 September 2010 - 22:45
Postad 22 September 2010 - 22:50
Det går inte att göra något med kies, inte synka (säger att telefonen inte stödjer det). Jag själv har väldigt problem att ens ANSLUTA till kies. hoppas att det kommer köra OTA(over the air) med kommande releaser.
förhoppningsvis så kommer det någon open source projekt där man kan synka outlook lokalt om man skulle vilja kunna det, för med kies ser det väldigt mörkt ut.
Mmm, Kies är en stor bloatware.
Jag skiter i mp3-spelare (jag har WinAmp), mediaspelare (jag har VLC), CD-ripper (jag har Exact Audio Copy), photo manipulation (jag har både Gimp och Photoshop), etc, etc, etc.
Det enda jag just nu använder Kies till är att synka Kontakter samt synka Kalender. Tyvärr som två separata aktiviteter (och utan någon rapport om vad som uppdaterats). Det tar nån minut, men det funkar iaf (och jag slipper läcka ut potentiella företagshemligheter till Google).
...men herregud vilket skitprogram! :-) Undrar om man kan skicka förbättringsförslag någonstans...
Jag har inga problem att ansluta telefonen till Kies (fast det tar en stund att starta Kies, och det tar kanske 10 sekunder för Kies att hitta telefonenheten).
Jag har ställt in SGS:ens USB-inställningar på att alltid fråga vad jag vill göra när USB-sladden kopplas in, på så vis kan jag välja "Kies-läge" när jag vill synka mot min lokala Outlook på datorn eller så väljer jag "Mass storage"-läge och monterar mina SD-kort så att de dyker upp som enheterna G: och H: under Windows XP för snabb och enkel filöverförning utan bloatware.
Redigerat av elofu17, 22 September 2010 - 22:53.
Postad 22 September 2010 - 22:57
Jag hittade en svit med tre apps som fixade exakt det jag vill ha:
MortPlayer (music, book, widget)
Det är en mp3-spelare som är baserad på katalogstrukturen på filsystemet snarare äv Genres i ID3-taggarna.
Book-spelaren är perfekt för uppspelning av ljudböcker i form av tiotals små mp3:or.
...och så en widget såklart...
(...och den är gratis än så länge...)
Postad 23 September 2010 - 11:52
Det går visserligen att konvertera filerna till passande format, men då blir det till priset av en lägre upplösning.
Ingen som har någon trevlig trollformel att ta till?
Postad 23 September 2010 - 19:37
Tack,
Jens
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *
4 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler