* Officiell tråd - HTC Desire *
3018 svar till detta ämne
Postad 26 April 2010 - 19:14
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Hur får jag tillbaks alla mina inställningar, sms osv?
Jag har återställt telefonen men ingenting fungerar, kommer ingenting automatiskt, har försökt importera/exportera kontakter manuellt...
Jag har gjort backupen till minneskortet enligt instruktioner
EDIT: går in på kontakter, väljer importera/exportera, från SD kort, detta fungerar ej...
När telefonen startat om får du frågan om du vll återställa allt, bara att trycka ja, som jag skrivit längre upp. Sen ska allt finnas på telefonen igen, exakt som innan du gjorde fabriksåterställning.
Postad 26 April 2010 - 19:16
Cthugha
-
Cthugha
-
Användare
-
-
189 inlägg
Ett par funderingar... Någon som köpt detta case eller sett ett liknande i någon butik? http://www.pdair.com...oducts_id=28816Hur lägger man till sitt Gmail-konto med ActiveSync-protokollet i HTC's mail-app? Jag synkar redan min företagsadress så men har läst att det ska gå att köra flera. När jag försöker lägga till ett konto så får jag bara upp POP/APOP/IMAP...
Postad 26 April 2010 - 19:19
cofflan
-
cofflan
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
När telefonen startat om får du frågan om du vll återställa allt, bara att trycka ja, som jag skrivit längre upp. Sen ska allt finnas på telefonen igen, exakt som innan du gjorde fabriksåterställning.
NEJ, jag får inte det här valet. jag har provat 2 gånger nu. Foton finns när jag tittar men inte kontakter och SMS
Redigerat av cofflan, 26 April 2010 - 19:23.
Postad 26 April 2010 - 19:21
Cthugha
-
Cthugha
-
Användare
-
-
189 inlägg
Jag har en fråga till er Desire användare, eller android användare egentligen.
På Nokia E71 Har man på start/hemskärmen de kommande möten, eller annat man lagt in i schemat, som man lagt in i kalendern. Finns det någit liknande på android?
Testat HTC's egen kalender-widget? Eller har du inte telefonen ännu? Den finns i tre varianter, två stora som täcker hela skärmen (4x3) och en liten på endast en rad (1x3). Den lilla kan man t.ex. lägga under klockan på "första" startskärmen. Visar iofs bara ett möte i taget då...
Postad 26 April 2010 - 19:46
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
NEJ, jag får inte det här valet. jag har provat 2 gånger nu. Foton finns när jag tittar men inte kontakter och SMS
Märkligt, du har väl inte stängt av och på telefonen manuellt utan låter telefonen själv sköta det? Efter man fått frågan om man vill återställa allt, går den igenom allt, för att logga in på konto, nästa, hoppa över osv. presis som när man starta första gången, annars vet jag inte vad som blivit fel. För mig funka allt hur smidigt som helst.
Postad 26 April 2010 - 19:48
cofflan
-
cofflan
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Märkligt, du har väl inte stängt av och på telefonen manuellt utan låter telefonen själv sköta det? Efter man fått frågan om man vill återställa allt, går den igenom allt, för att logga in på konto, nästa, hoppa över osv. presis som när man starta första gången, annars vet jag inte vad som blivit fel. För mig funka allt hur smidigt som helst.
allt det där kom upp men inte frågan om jag ville återställa
Postad 26 April 2010 - 20:02
McIvar
-
McIvar
-
Rookie
-
4 inlägg
ibland händer det att skärmen blir helsvart typ i 1-2sek när man trycker för att ringa någon så om man råkar trycka fel så hinner den nästan koppla upp inna Avs.Samtal knappen kommer upp
någon som har varit med om det?
Jag tror att det är en funktion för att spara batteri. Håll ett par fingrar påramen ovanför skärmen så slocknar den.
Postad 26 April 2010 - 20:07
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
allt det där kom upp men inte frågan om jag ville återställa
Gå in i manualen, om du inte gjort det. Läs steg för steg och se om du missat något. Hård fabriks återställning sid. 205. men börja läs från sidan 203 så du får med allt. Enda rådet jag kan ge dig just nu.
Postad 26 April 2010 - 20:12
ShaManIX
-
ShaManIX
-
Veteran
-
-
1930 inlägg
För datatrafik: Data counter widget av Roy Solberg
För telefonsamtal: Call Logger Pro av Zeev Shalev
2 apps jag tycker verka fungera bra
Mitt wifi hoppar förövrigt över till 3G efter 15 minuter trots att jag ställt in "Aldrig när den är inkopplad". Det händer dock bara om jag låter telefonen vara i 15 minuter. Men ändå...
Postad 26 April 2010 - 20:16
avozetta
-
avozetta
-
Användare
-
-
158 inlägg
Ett par funderingar...
Någon som köpt detta case eller sett ett liknande i någon butik? http://www.pdair.com...oducts_id=28816
Hur lägger man till sitt Gmail-konto med ActiveSync-protokollet i HTC's mail-app? Jag synkar redan min företagsadress så men har läst att det ska gå att köra flera. När jag försöker lägga till ett konto så får jag bara upp POP/APOP/IMAP...
Du synkar inte Gmail med Exchange ActiveSync utan med en egen Google synk som du aktiverar under Inställningar - Konton och synkronisering.
Postad 26 April 2010 - 20:24
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Eftersom många frågar om minnesplats och betal apps. Nu senast såg jag på omdöme. Det går alltså redan idag att lägga in på minneskortet via datorn, även om en uppgradering är på väg enl. HTC. Lägger in en länk här igen, hur man går till väga. http://blogg.tthe.se...pps-i-emulator/
Postad 26 April 2010 - 20:34
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
För datatrafik: Data counter widget av Roy Solberg För telefonsamtal: Call Logger Pro av Zeev Shalev
Mitt wifi hoppar förövrigt över till 3G efter 15 minuter trots att jag ställt in "Aldrig när den är inkopplad". Det händer dock bara om jag låter telefonen vara i 15 minuter. Men ändå...
Samma gör det för mig, hoppar över till 3G, men det är ju ok. Då skall jag testa Data counter, istället för Net counter som jag haft och är inte nöjd med. Dels verka den suga både batteri och data, dels räknar den inte alls rätt, efter vad jag ser på ( mina sidor) Tele2.
Postad 26 April 2010 - 20:39
Cthugha
-
Cthugha
-
Användare
-
-
189 inlägg
Du synkar inte Gmail med Exchange ActiveSync utan med en egen Google synk som du aktiverar under Inställningar - Konton och synkronisering.
Jodå, det kan man göra. Och jag har läst om flera som tycker det funkar bättre än Google's Gmail-app. Hur man sätter upp det (Windows Mobile i detta fallet men det är liknande på Android) http://www.google.co...amp;topic=14299Mitt problem är att jag inte hittar hur man kan lägga till fler än ett ActiveSync-konto...
Redigerat av Cthugha, 26 April 2010 - 20:40.
Postad 26 April 2010 - 20:57
Unregistereded9fde8c
-
Unregistereded9fde8c
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Jag tror att det är en funktion för att spara batteri. Håll ett par fingrar påramen ovanför skärmen så slocknar den.
hur mycket batteri spar man att skärmen blir svart i 1-2sek   kan stämma sensorn sitter upp i västra hörnet och när jag håller i luren har jag nog haft tummen där
tackar
Postad 26 April 2010 - 21:09
skyfox77
-
skyfox77
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Hade min Desire ca 1 vecka, men idag valde jag att skicka tillbaks den, 1 pixel trasig, den lyste konstant blått, och ett annat problem som jag försökt fotat, men syns bättre direkt på telefonen som är följande.
Det är någon sorts ljus/vit "skuggrad" efter svart text på vit bakgrund som jag inte hört någon nämna tidigare.
Detta syns bäst på ex. en helt utzoomad websida. Liten text med andra ord.
Finns det någon annan som upplevt samma sak?
Som ni ser på dessa 2 bilder, och bakom den blå texten så syns ej detta fenomen.
IMG_0113.JPG 1.7MB
0 Antal nerladdningar
IMG_0114.JPG 1.56MB
0 Antal nerladdningar
Postad 26 April 2010 - 21:22
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
hur mycket batteri spar man att skärmen blir svart i 1-2sek 
Sensorn är inte till för att spara batteri, utan för att stänga skärmen så man inte kommer åt att röra skärmen och knappar när man tar luren till örat för att prata.
Postad 26 April 2010 - 21:29
ShaManIX
-
ShaManIX
-
Veteran
-
-
1930 inlägg
Sensorn är inte till för att spara batteri, utan för att stänga skärmen så man inte kommer åt att röra skärmen och knappar när man tar luren till örat för att prata.
Hur fungerar det när man pratar i headset och har telefonen i fickan?
Postad 26 April 2010 - 21:39
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2644 inlägg
Skull tro/måste funka på samma vis.
Postad 26 April 2010 - 22:28
Mr 2 Balls
-
Mr 2 Balls
-
Rookie
-
7 inlägg
Är det någon som stött på problem med att spara bokmärken, när man har en webbsida frame och vill skapa ett bokmärke till den, när man ska sätta ett namn på bokmärket och spara så går det inte för telefonen säger att adressen är ogiltig och markerar det med röd cirkel med !.
Kolla om ni kan spara... gå in på mobil.sl.se välj Realtidsinformation och buss. I "Sök hållplats" skriv t.ex Kista Centrum och klicka sök, försök sedan spara sidan med resultatet som ett bokmärke. Jag får det inte att fungera.
Postad 26 April 2010 - 22:28
pizzapappa
-
pizzapappa
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Det är ju en kapacativ skärm så det ska väl inte spela någon roll om skärmen är tänd eller släkt i fickan.
Postad 27 April 2010 - 00:39
Unregistered731b1cef
-
Unregistered731b1cef
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Någon här som använder Handcent SMS? Hur tar man bort så att SMS:et inte fortfarande dyker upp under klockan trots att man har läst SMS:et? Den beter sig som att SMS:et fortfarande är oläst.
Va inget, nu löste jag det  . Stängde av notifikationen i original SMS-programmet.
Redigerat av Unregistered731b1cef, 27 April 2010 - 00:58.
Postad 27 April 2010 - 01:11
brynte5
-
brynte5
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
För att stega i meddelandet så kan du använda den "optiska knappen" och bara dra åt höger eller vänster, lite smidigare i mitt tycke än att trycka på skärmen (speciellt för oss som inte är skapta med "barbiefingrar")
tackar:) det där funkar ju rätt bra:) Ett tips gällande inmatning på tangentbordet:
Jag skriver flera sms per dag, jag gillar tangentbordet, standardtangentbordet QWERTY, men finner det inte optimalt. Tycker relativt ofta man skriver fel bokstav och det är svårt att skriva med 2 fingrar. jag blir tvungen att använda endast ett pekfinger.
Lösning: Jag ändrade tangentbordstyp till "telefonknappsats". inställningar - språk och tangentbord - toutch input - tangentbordstyper
Jag har inte bestämt mig änsålänge om jag gillar knappsats eller tangentbord, men helt klart är att jag sms:ar mycket snabbare och bekvämare med T9 + Telefonknappsats. Det är alltså ungefär som på en vanlig gammal hederlig mobil. Dessutom är tangenterna stora och bekväma. Framtiden får utvisa hur jag gör!
tackar för tipset! testade att byta jag oxå, men märkte ingen större skillnad faktiskt (har dock inte testat så mycket än)! har nån testat kompakt qwerty än? Om du haft den inställd på auto kopiering, ska det bara vara att starta, utan datorn och då får du frågan om du vill återställa allt från minneskortet. Om jag minns rätt.
Nu är det ett bra tag sen jag läste manualen, men gå in och kolla där, tror att sådant står där.
fick aldrig den där frågan, men det verkar ha löst sej ändå nu:) problemet kan kanske ha varit att jag kopplade bort den från datorn, utan att välja "säker borttagning av maskinvara"!? har aldrig nånsin behövt göra så tidigare, så det är lätt att glömma:( lite knepigt att det ska behövas, tycker jag... Tjena, jag har börjat köra med tangentbordet "SlideIT" från market där man drar mellan bokstäverna istället för att trycka på dem. Jag blev faktiskt positivt överraskad över hur bra det fungerar och det finns svensk ordlista till. Jag tror att man behöver ge det lite tid för att bli vän med det men jag tror att det kommer gå mycket snabbare när man kan det bra (auto space mellan ord är riktigt najs). Att man inte behöver träffa rätt bokstav utan mera rita rätt symbol gör att man även kan skriva ganska bra i stående läge vilket kan vara till fördel ibland. Ett litet tips till er som inte blivit vänner med tangentbordet ännu.
Jag köpte faktiskt hållaren på biltema som nämnts i tråden innan och den funkade mycket bra i bilen, även haxxade google maps med navigation funkade bra och drog inte speciellt mycket data även om den blev lite vilsen där det var helt nybyggda vägar drar ganska mycket batteri med navigation dock. Nu ska man bara köpa några goa in-ear lurar (gärna med mic och media knappar också, utan bt dock) och kanske ett siliconskal som skydd också, någon som köpt ngt av de kan rekomendera ännu?
går det att få å, ä, ö på "slideit"? fina foton du la upp:) Låset du nämner är ingen separat app. Tryck menyknappen på skrivbordet och välj settings -> Security (sorry, jag kör men engelska menyer).
När det gäller skärmens avstängning så regleras det också via menyknapp -> settings -> Sound&display -> Screen timeout (max är 30 min) Det finns också en app ute som jag själv inte provat men kanske är något som du kan använda: Screen On
ok, jag trodde det var en app! tackar:) funderar på att kanske testa den här: http://www.youtube.c...h?v=tzgFuUu0oxghittade en recension oxå, men på betalversionen iofs, som har några extra funktioner: http://www.approaste....screen-on.htmlnån som har testat den? men jag ska kolla på den där som du hittade oxå! tack:) Istället för en genväg till wifi skulle jag rekommendera widgeten strömspar som följer med telefonen. Där kan du enkelt sätta på/av wifi, bluetooth, gps, autosync samt växla mellan 3 lägen på ljusstyrka på skärmen.

Jag har inte märkt någon mätbar positiv effekt av att task-killa och även om det skulle hjälpa så borde det vara enklare i längden att försöka lära sig ta för vana att avsluta saker ordentligt istället för att multitaska ur dem. Jag har en task-killer på köpet i filhanteraren Astro om det skulle behövas i nödfall men det har aldrig hänt ännu.
bra tips ang strömspar widgeten:) "avsluta saker ordentligt"... menar du bakåtknappen då? känns inte riktigt som ett "ordentligt avslut"... (men det är det kanske?) Det är en kapacitiv skärm, vilket betyder att eftersom våra fingrar är ledande så störs det elektriska fältet på skärmen när man rör vid den. Det krävs alltså ingen hård tryckning som med resistiva skärmar.
Har sett att folk borta i asien använt korvar under vintertid då det var svårt att styra mobilen med handskar 
Haha, så prova du med en prinskorv från kylen eller nått 
finns handskar som funkar, så man slipper frysa;) http://www.metro.se/...unkar-ihop-med/För datatrafik: Data counter widget av Roy Solberg För telefonsamtal: Call Logger Pro av Zeev Shalev
ska kolla upp dom där apparna:) har både netcounter och watchdog! netcounter funkar tyvärr inte så bra, eftersom wifi användning fortfarande står på 0:( watchdog verkar funka bättre:) förresten, det var väl nån som skrev i den här tråden, att copter skulle börja sälja ett skydd till desire!? är det ett "full body"? har mycket damm på mitt jobb, så jag skulle behöva nåt, som skyddar bra! vill ju inte få in nåt damm under skärmen tex, som nån råkade ut för:(
Redigerat av brynte5, 27 April 2010 - 01:19.
Postad 27 April 2010 - 02:30
RedMarathon
-
RedMarathon
-
Veteran
-
-
1883 inlägg
Ja enligt företaget så skulle Copter till Desiren komma ut till försäljning denna vecka!
Inte säker om det rör sig om "full body" men det lär visa sig då den kommit ut till butikerna, men för baksidan finns ju ersättningskal att få tag på, se HTCs hemsida, pris strax under 200 kr.
Meddelande: Skickad 20/4-10.
Hej!
Kort fråga.
När kommer det att finnas skydd till HTC Desire?
Ja,under nästa vecka finns dessa ute i affärerna.
Mvh
Copter AB
Västgötavägen 27-29,nb
45134 Uddevalla
Postad 27 April 2010 - 06:46
Allsång
-
Allsång
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Med anledning av det jag tidigare skrev om kritiken mot skärmen (bl a att text mot vit bakgrund visas sämre pga lägre upplösning än X10) har jag en följdfråga. Jag har inte kunnat testa Desire själv, men har kollegor som har X10 och iPhone. Ni som vet, hur är skärmen på Desire jämfört med iPhone? Att den har lägre upplösning och sämre på att visa text än x10 är som sagt välkänt (swedroid.se). Velar lite i mitt köp av telefon!
Postad 27 April 2010 - 07:17
easycure1974
-
easycure1974
-
Lärjunge
-
-
289 inlägg
Det är ju en kapacativ skärm så det ska väl inte spela någon roll om skärmen är tänd eller släkt i fickan.
Jo det gör det, du kan prova med att lägga ett papper mellan skärmen och fingret eller en remsa tyg - går hur bra som helst att dra fingret över tyget/pappret och skärmen låses upp. Lite irriterande för när jag försöker få upp telefonen ur mitt toktrånga Sena case kommer den ofta upp som upplåst trots tjockt läder emellan. Don´t like it
Postad 27 April 2010 - 07:29
mmange
-
mmange
-
Användare
-
-
119 inlägg
Ett par funderingar...
Någon som köpt detta case eller sett ett liknande i någon butik? http://www.pdair.com...oducts_id=28816
Jag köpte det här, som är väldigt likt, på Clas Ohlson för 99 kr: http://www.clasohlso...px?id=146114808Funkar klockrent.
Postad 27 April 2010 - 07:38
jhn
-
jhn
-
Användare
-
-
222 inlägg
Jag har också samma problem. Jag har ändrat Wifiregler att den ska gå över till mobilt nätverk efter 15 minuter eller aldrig när enheten på. (standard är aldrig) detta ha rhjälpt något. Jag har pratat med vår IT leverantör och denna bugg mot Exchange är inget nytt. Det är således enligt dem inget problem som gäller HTC enbart, utan många telefoner. Problemet är WIFI. telefoner som intar wifi har inte detta problem, därför börjar det inte uppdagas förrän nu. det är betydligt fler telefoner som har inbyggt wifi idag än tidigare. De sa att de har sett problemet drabba många olika telefoner, både Nokia, SE osv, och inte bara android utan även windows mobile osv. Lösningen på det hela är att helt enkelt skita i Wifi, men det är ingen bra lösning anser jag. som sagt, hos mig har det hjälpt med att ändra i avancerade wifiinställningar, Jag får fortfarande problem med att mail inte skickas, men det händer inte lika ofta som tidigare och att efter ett tag på kvällen så fungerar det per automatik. alltså har jag sluppit omstart av telefonen. Man kunde också testa en annan klient att synka mot Exchange, men det är inte säkert att det hjälpte.
(innan jag ändrade wlanisnställningarna så testade jag hemma olika alternativ, och varje gång jag aktiverade wifi så slutade det att fungera och började att fungera igen utan wifi, utan omstart, men att man behvöde bekräfta kontot igen genom att ange lösenordet igen)
Nu har jag kört telefonen ½ dag utan att återfå mitt Exchangeproblem. Jag har ställt om inställningen till min APN (Telia Online) - Jag plocakde helt sonika bort informationen i fälten Proxy och Port. Kanske har detta nu gjort susen för mig, jag återkommer om så inte är fallet :-) Uppdatering: Detta har helt klart löst mina problem. 2 dagar utan att problemet återkommit!
Redigerat av jhn, 29 April 2010 - 08:07.
Postad 27 April 2010 - 07:51
Midnight
-
Midnight
-
Forumräv
-
-
770 inlägg
Är det någon mer än jag och några kollegor som får just detta problem:
1. Någon ringer mig, jag hinner ta upp telefonen men missar samtalet, skärmen är igång och kräver lösenord
2. Jag vill då knappa in min Låskod direkt på skärmen och se vilket samtal jag nyss missade. MEN det går inte. tangentbordet fungerar inte.
3. Jag måste stänga av skärmen med on/off knappen och sedan sätta på den igen för att knappa in låskoden.
Detta gäller enbart på missade samtal och under den tiden skärmen lös när samtalet ringde. Vi kör även sync mot Outlook vilket medför att vi inte kan använda oss av grafisk lösenord, enbart bokstäver eller siffror.
Min fråga är om fler som stött på detta problem?
Postad 27 April 2010 - 07:52
hasseHH
-
hasseHH
-
Amatör
-
-
50 inlägg
[quote name='SALVETA' date='Apr 26 2010, 20:02 ' post='2878530'] Tack för det tipset, allt funkade direkt!  Nu försår jag verkligen varför en penna skulle vara bra  [/quote Jap nu saknas bara pennan. Bör finnas ett fodral med fack för en penna, man kan ju inte ha pennan i fickan alltid
Postad 27 April 2010 - 07:58
hasseHH
-
hasseHH
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Någon här som använder Handcent SMS? Hur tar man bort så att SMS:et inte fortfarande dyker upp under klockan trots att man har läst SMS:et? Den beter sig som att SMS:et fortfarande är oläst.
Va inget, nu löste jag det . Stängde av notifikationen i original SMS-programmet.
I Handcent ska man kunna prata(Speak) sms , fick du det att funka? Jag får felmeddelande "Recognizer not present"?
Postad 27 April 2010 - 09:15
KN
-
KN
-
Användare
-
-
192 inlägg
Hade min Desire ca 1 vecka, men idag valde jag att skicka tillbaks den, 1 pixel trasig, den lyste konstant blått, och ett annat problem som jag försökt fotat, men syns bättre direkt på telefonen som är följande.
Det är någon sorts ljus/vit "skuggrad" efter svart text på vit bakgrund som jag inte hört någon nämna tidigare. Detta syns bäst på ex. en helt utzoomad websida. Liten text med andra ord. Finns det någon annan som upplevt samma sak?
Som ni ser på dessa 2 bilder, och bakom den blå texten så syns ej detta fenomen.
Skuggrader har jag på min också. Trist men det är nog något man vår leva med.
Postad 27 April 2010 - 09:30
PsychoCheF
-
PsychoCheF
-
Beroende
-
-
1353 inlägg
Med anledning av det jag tidigare skrev om kritiken mot skärmen (bl a att text mot vit bakgrund visas sämre pga lägre upplösning än X10) har jag en följdfråga. Jag har inte kunnat testa Desire själv, men har kollegor som har X10 och iPhone. Ni som vet, hur är skärmen på Desire jämfört med iPhone? Att den har lägre upplösning och sämre på att visa text än x10 är som sagt välkänt (swedroid.se). Velar lite i mitt köp av telefon!
Jag var och petade på en Desire igår, surfade runt på en hel del websidor för att kolla just detta med textrenderingen. Inga problem alls! Hur fint som helst enligt mig, så nu ska jag beställa min desire.
Postad 27 April 2010 - 10:48
MikaelT88
-
MikaelT88
-
Rookie
-
3 inlägg
Jo det gör det, du kan prova med att lägga ett papper mellan skärmen och fingret eller en remsa tyg - går hur bra som helst att dra fingret över tyget/pappret och skärmen låses upp. Lite irriterande för när jag försöker få upp telefonen ur mitt toktrånga Sena case kommer den ofta upp som upplåst trots tjockt läder emellan. Don´t like it 
Borde inte proximity sensorn göra så att slärmen är låst när den är i fickan/fodralet?
Redigerat av MikaelT88, 27 April 2010 - 11:02.
Postad 27 April 2010 - 11:10
skyfox77
-
skyfox77
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Skuggrader har jag på min också. Trist men det är nog något man vår leva med.
Frågan är om det ska vara så eller om det är ett fel. Om det inte är ett fel är det ju väldigt konstigt att man inte läst om det tidigare och inga recensioner (som jag läst) har nämnt detta problem. Jag har iaf skickat tillbaks min och hoppas jag får tillbaks den utan detta fel. Finns det inte några fler som kan testa och se om de har eller INTE har dessa skuggrader. vore roligt och intressant att veta om det är så på alla eller bara några.
Postad 27 April 2010 - 12:27
mmange
-
mmange
-
Användare
-
-
119 inlägg
Frågan är om det ska vara så eller om det är ett fel. Om det inte är ett fel är det ju väldigt konstigt att man inte läst om det tidigare och inga recensioner (som jag läst) har nämnt detta problem.
Jag har iaf skickat tillbaks min och hoppas jag får tillbaks den utan detta fel.
Finns det inte några fler som kan testa och se om de har eller INTE har dessa skuggrader. vore roligt och intressant att veta om det är så på alla eller bara några.
Jag har inte noterat nånting sånt men bestämde mig för att exprimentera lite grann. Surfade in på svd.se, närmare bestämt http://www.svd.se/nyheter/inrikes och där är all text väldigt liten vid "orginalrendering". På högra halvan av skärmen kan jag ana någon form av spår (ser ut som "jet trails"). Vet inte om det är samma symtom som ni haft (de där bilderna var lite svåra att tyda)? Anyway... när jag går in på samma sida på datorn och zoomar ut till 50% får jag exakt samma beteende. Känns som att det har med sidans kodning (eller brist på) att göra snarare än ett hårdvarufel. Ska vi få till någon form av relevant jämförelse så borde man styra upp att alla som vill testa går in på samma sida eller använder samma app och skriver samma sak etc. Jag vet inte var ni upptäckte era problem eller hur störande de var. För min del är det ett ickeproblem eftersom jag inte kan läsa den lilla texten ändå så jag behöver ha sidan över hela skärmen på telefonen. När jag är inzoomad till "lässtorlek" så ser jag inga konstiga rader.
Postad 27 April 2010 - 12:43
osmano
-
osmano
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Jag har inte noterat nånting sånt men bestämde mig för att exprimentera lite grann. Surfade in på svd.se, närmare bestämt http://www.svd.se/nyheter/inrikes och där är all text väldigt liten vid "orginalrendering". På högra halvan av skärmen kan jag ana någon form av spår (ser ut som "jet trails"). Vet inte om det är samma symtom som ni haft (de där bilderna var lite svåra att tyda)? Anyway... när jag går in på samma sida på datorn och zoomar ut till 50% får jag exakt samma beteende. Känns som att det har med sidans kodning (eller brist på) att göra snarare än ett hårdvarufel.
Ska vi få till någon form av relevant jämförelse så borde man styra upp att alla som vill testa går in på samma sida eller använder samma app och skriver samma sak etc. Jag vet inte var ni upptäckte era problem eller hur störande de var. För min del är det ett ickeproblem eftersom jag inte kan läsa den lilla texten ändå så jag behöver ha sidan över hela skärmen på telefonen. När jag är inzoomad till "lässtorlek" så ser jag inga konstiga rader.
Ser det samme som deg: Ingenting:)
Postad 27 April 2010 - 13:03
skyfox77
-
skyfox77
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Jag har inte noterat nånting sånt men bestämde mig för att exprimentera lite grann. Surfade in på svd.se, närmare bestämt http://www.svd.se/nyheter/inrikes och där är all text väldigt liten vid "orginalrendering". På högra halvan av skärmen kan jag ana någon form av spår (ser ut som "jet trails"). Vet inte om det är samma symtom som ni haft (de där bilderna var lite svåra att tyda)? Anyway... när jag går in på samma sida på datorn och zoomar ut till 50% får jag exakt samma beteende. Känns som att det har med sidans kodning (eller brist på) att göra snarare än ett hårdvarufel.
Ska vi få till någon form av relevant jämförelse så borde man styra upp att alla som vill testa går in på samma sida eller använder samma app och skriver samma sak etc. Jag vet inte var ni upptäckte era problem eller hur störande de var. För min del är det ett ickeproblem eftersom jag inte kan läsa den lilla texten ändå så jag behöver ha sidan över hela skärmen på telefonen. När jag är inzoomad till "lässtorlek" så ser jag inga konstiga rader.
Tyvärr så var det väldigt svårt att fota, det syns mycket bättre när man har telefonen bredvid sig. Och nu har jag skickat iväg telefonen så jag kan ändå inte prova att få bättre bilder, men det är som du säger någon slags "jet trails" eller ljus skuggrad på just raden med svart text. Är rätt glömsk av mig, men jag har för mig att jag testade med en .pdf också och fick samma resultat. Och då kan det inte ha något med kodningen att göra. Med tanke på priset man ändå fått betala för en ny telefon så känns det lite drygt att ha såna "fel" som man småstör sig på. På min datorskärm har jag inga såna problem.
Postad 27 April 2010 - 14:11
maerd
-
maerd
-
Användare
-
-
168 inlägg
I Handcent ska man kunna prata(Speak) sms , fick du det att funka? Jag får felmeddelande "Recognizer not present"?
Jag kör med en Speech to text funktion för sms och sökning på t.ex google. Dock är det engelska som gäller. Men det funkar iaf...man måste prata en ganska bra engelska ..eller tydlig engelska för att den ska förstå. Tydligen så skickas det man säger till en server som sen skickar tillbaka som text.
Postad 27 April 2010 - 15:00
DrInside
-
DrInside
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Frågan är om det ska vara så eller om det är ett fel. Om det inte är ett fel är det ju väldigt konstigt att man inte läst om det tidigare och inga recensioner (som jag läst) har nämnt detta problem.
Jag har iaf skickat tillbaks min och hoppas jag får tillbaks den utan detta fel.
Finns det inte några fler som kan testa och se om de har eller INTE har dessa skuggrader. vore roligt och intressant att veta om det är så på alla eller bara några.
Jag har haft min Desire i knappt en vecka nu och inte upplevt några skuggrader som du beskriver det. Testade lite extra nu efter jag läst ditt inlägg, men icke. Så förhoppningsvis får du tillbaka en utan det problemet. Var det någon speciell sida där du upplevde det som du kommer ihåg? Så kan jag gå in där och testa lite närmare.
Postad 27 April 2010 - 15:37
Unregisteredf5f0e70b
-
Unregisteredf5f0e70b
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Jag har haft min Desire i knappt en vecka nu och inte upplevt några skuggrader som du beskriver det. Testade lite extra nu efter jag läst ditt inlägg, men icke. Så förhoppningsvis får du tillbaka en utan det problemet.
Var det någon speciell sida där du upplevde det som du kommer ihåg? Så kan jag gå in där och testa lite närmare.
Jag har också haft min i drygt en vecka. Inga grafiska problem över huvud taget. Har kollat svd.se och nada problemas. Hur snyggt som helst. Kollar videor jag laddat ned, bilder och surfat. Kanon hela tiden. Inga pixelfel heller.
Postad 27 April 2010 - 16:01
SALVETA
-
SALVETA
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
går det att få å, ä, ö på "slideit"? fina foton du la upp:)
Jadå det finns ett tillägg med svensk ordlista och å,ä,ö tangenter (laddas hem från market direkt eller via inställningar) Man kan även ha två språk samtidigt dvs första och andra, Svenska och engelska i mitt fall då. Har blivit lite bättre på att skriva med det nu och jag blir fortfarande förvånad när det fungerar och man ritat ett mycket långt ord, men det är iaf mycket roligare att skriva. Vet man att ordet inte kommer finnas i listan kan man ju bara trycka på tangenterna istället för att dra. Man kan även här lägga till ord i ordlistan, och så finns det förkortningar som gör att om du drar "IAF" så kan du välja i alla fall osv, dom kan man också redigera och lägga till egna saker typ sin email adress som man brukar skriva in ganska ofta på olika ställen, så skriver man bara EML (eller vad man vill) så blir det mittnamnochsånt@domänochsånt.se  det är najs! Det är nog den bästa appen jag har laddat hem, iaf den jag använder mest.
Redigerat av SALVETA, 27 April 2010 - 16:08.
Postad 27 April 2010 - 17:59
Unregistered2743ab77
-
Unregistered2743ab77
-
Användare
-
-
104 inlägg
Verkar som jag börjar få kläm på batteritiden.
43Tim sedan systemstart nu och jag har 14% batteri kvar, När jag kollar batterianväning så ser jag att
vänteläge 34%
Telefon är inaktiv 35%
Röstsamtal 11% 1tim 3min prat
På 2 dagar jag har pratat 1 timme, användt internet och maps lite sporadiskt, spelat upp musik 1-2tim. När jag inte använder internet så stänger jag av mobildata, samma sak med gps.
Postad 27 April 2010 - 18:34
Unregistereded9fde8c
-
Unregistereded9fde8c
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
den blir nog varm oxå under tiden man pratar
Postad 27 April 2010 - 18:39
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2789 inlägg
Viktig fråga innan köp!Jag använder http://slurp.se/m/ som startsida och längst upp har jag lagt in en länk till http://mobil.sr.se/audio.aspx vilket är Radioprogram jag lyssnar på i bilen med min Nokia N5800. Jag är missnöjd med den telefonen eftersom när man lyssnar och byter mast eller är utom räckhåll en liten stund stannar lyssnadet. Ibland kommer det en fråga om jag vill återansluta, vilket är livsfarligt att pilla med i en bil och man undrar om Nokia tror man är idiot som inte vill återansluta utan att bekräfta. Är denna Telefon lika dålig i det anseendet? Jag vill ha möjligheten att lyssna under nerladdning. Ser man tablån enkelt genom länken med hemsidan från Canal+ ? Suveränt i Nokias webbläsare men rörigt i Opera 10. Första frågan är viktig och kan bli anledningen att jag beställer telefonen. Annars får jag stå ut med Nokias små buggar (webbläsana + Spotify stänger ner sig utan anledning, telefonen sätter på skärmen för att tala om att batteriet är snart slut och drar då ur det snabbare, lågt ljud ur hörlursuttaget mm).
Postad 27 April 2010 - 19:18
avozetta
-
avozetta
-
Användare
-
-
158 inlägg
Jodå, det kan man göra. Och jag har läst om flera som tycker det funkar bättre än Google's Gmail-app.
Hur man sätter upp det (Windows Mobile i detta fallet men det är liknande på Android) http://www.google.co...amp;topic=14299
Mitt problem är att jag inte hittar hur man kan lägga till fler än ett ActiveSync-konto...
Varför vill du synka Gmail med ActiveSynk? Jag har ActiceSynk mot jobbet och Gmail med Google-synken. I kalendern t.ex. så syns aktiviteterna med olika färger beroende varifrån de kommer vilket är riktigt snyggt tycker jag. Tror inte att det går att ha mer än ett ActiveSync-konto!
Postad 27 April 2010 - 19:55
Spuute
-
Spuute
-
Mästare
-
-
2937 inlägg
http://twitter.com/PaulOBrienRoot till alla desire ägare imorgon
Postad 27 April 2010 - 20:09
lAlAz0r
-
lAlAz0r
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Nån som vet när halebop får in Desire igen?
/ lAlAz0r
Postad 27 April 2010 - 20:10
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
http://twitter.com/PaulOBrien
Root till alla desire ägare imorgon 
Mmmmmm, morgondagen kan inte komma snabbt nog
Redigerat av Golgo_13, 27 April 2010 - 20:10.
Postad 27 April 2010 - 20:48
nipe
-
nipe
-
Lärjunge
-
-
261 inlägg
Tidigare har det stått "3G" längst upp när jag inte varit ansluten via Wifi, nu står det "H" istället vilket tydligen betyder HSPA (High Speed Packet Access). Min undran är om det är bättre, lika eller sämre än 3G? Jag tror att det är en funktion för att spara batteri. Håll ett par fingrar påramen ovanför skärmen så slocknar den.
Jag har tydligen ingen sån sensor för min skärm lyser hela tiden om jag så trycker den allt vad jag kan mot kinden eller stoppar ner den helt i mitt fodral (förutom en pytteliten glipa då så att jag kan se att den lyser). Är det något fel på min telefon eller? Eftersom många frågar om minnesplats och betal apps. Nu senast såg jag på omdöme. Det går alltså redan idag att lägga in på minneskortet via datorn, även om en uppgradering är på väg enl. HTC. Lägger in en länk här igen, hur man går till väga. http://blogg.tthe.se...pps-i-emulator/
Menar du att det ska komma en uppdatering som förhindrar det? Vore ju bättre om energi lades på att fixa så vi kan handla normalt på market istället. bra tips ang strömspar widgeten:) "avsluta saker ordentligt"... menar du bakåtknappen då? känns inte riktigt som ett "ordentligt avslut"... (men det är det kanske?)
ska kolla upp dom där apparna:) har både netcounter och watchdog! netcounter funkar tyvärr inte så bra, eftersom wifi användning fortfarande står på 0:( watchdog verkar funka bättre:)
Jo jag menade avsluta med bakåtknappen i de fall det inte finns en avsluta funktion i applikationen. I motsats till att använda Home knappen hela tiden. Jag har inte noterat nånting sånt men bestämde mig för att exprimentera lite grann. Surfade in på svd.se, närmare bestämt http://www.svd.se/nyheter/inrikes och där är all text väldigt liten vid "orginalrendering". På högra halvan av skärmen kan jag ana någon form av spår (ser ut som "jet trails"). Vet inte om det är samma symtom som ni haft (de där bilderna var lite svåra att tyda)? Anyway... när jag går in på samma sida på datorn och zoomar ut till 50% får jag exakt samma beteende. Känns som att det har med sidans kodning (eller brist på) att göra snarare än ett hårdvarufel.
Testa svd länken ovan och hade jättesmå sådana tendenser om man tittade riktigt noga och hade ljusstyrkan på lågt-medel. Med högre ljusstyrka försvann det helt.
Postad 27 April 2010 - 21:12
RetaN
-
RetaN
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
varför får jag så dålig kvalitet på youtube klippen när jag kollar via 3g? är det något man ska leva med lr? ser ju faen inte hur vissa saker ser ut ibland  .
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|