Fick mina simkort i posten idag (Telenor). Då är det ju bara att vänta på själva telefonen!
Så det blev en uppgradering från 4:an trots allt
Redigerat av Unregistered1232, 25 October 2011 - 17:54.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
4 relaterade trådar
Postad 25 October 2011 - 17:54
Så det blev en uppgradering från 4:an trots allt Redigerat av Unregistered1232, 25 October 2011 - 17:54. Postad 25 October 2011 - 19:21
Ha ha, nej det blev bara en (uppgradering av 3GS:en). 4:an får hänga med ett tag till. Att jag skrev simkorten beror på att man får ett extra kort för datorsurf eller extratelefon. Postad 25 October 2011 - 20:30
Haha.. om det vore så väl.. detta var faktiskt mitt första Telenorabonnemang på några år. Damen på Telenors kundtjänst var otroligt virrig.. först ville hon ta 399:- + 320:-(förhöjd månadskostnad) för abonnemanget. Då hänvisade jag till deras egen hemsida där det står 399:- för abonnemanget Surfa. Då hamnade hon på 99:- + 320:- (=419:-). Då sade jag åter igen att kolla på deras hemsida. Det slutade med att hon fick ringa deras erbjudandeavdelning. Då hamnade vi slutligen på 399:-/mån... ...då kläcker hon ur sig att jag INTE får ringa eller SMS:a med detta abonnemang. Utan endast surfa.
Skärmavbild 2011-10-25 kl. 18.17.10.png 116.57K
4 Antal nerladdningarEdit: Såg HAL9000-varianten för Siri.. underbar!! Den måste man bara ha :-) Redigerat av Whopper, 25 October 2011 - 20:39. Postad 25 October 2011 - 20:42
Det blir värre och värre år för år! Undrar om de har någon genomgång innan de sätter igång försäljningen. Men förmodligen menade hon att det inte ingår några "fria" samtal. Börjar de sälja telefonabonnemang som inte går att ringa med kommer de få det svårt.
Postad 25 October 2011 - 21:16
Undrar hur det blir med Siri om det nu kommer hit? Man blir ju ibland lite irriterad när folk pratar högt och ogenerat i sin mobil på bussar och andra ställen. I fortsättningen måste man även få veta till vem och vad de skriver i sina sms?
Postad 25 October 2011 - 21:34
Jag frågade specifikt. "Menar du att jag inte alls kan ringa eller SMS med detta abb?" Då svarade hon: "JA - det kostar 199:-/månaden att köpa till. Med Surfa kan man bara surfa - inget annat." Men jag gissar att hon snackade goja. Visar det sig att hon har rätt så kommer jag ringa kundtjänst igen :-) Postad 25 October 2011 - 22:00
Nu blir jag lite förvirrad eller så har jag bara missförstått något...? Min iPhone 4 är olåst och bör väl då fungera utmärkt med vilken operatör som helst här hemma? Blir det problem vid uppdatering till iOS 5? Eller uppstår problemet bara vid användning av geway + iOS 5? Sorry för OT, fick bara lite kalla kårar här för ett tag... Redigerat av daniel.l, 25 October 2011 - 22:01. Postad 25 October 2011 - 23:23 finns ingen sådan länk i min beställningsbekräftelse. bara att jag har gjort en beställning jag beställde den 22a men har hört om de som beställt idag och fått mail liknande ditt vore rejält surt om de som beställde tidigt bestraffas med sena leveranser bara för att telias system inte kunde hänga med i svängarna Postad 26 October 2011 - 07:33
Ring dem o kolla , när jag pratade med Telia var det vissa varianter och färger som var slut (32 MB) så det räcker nog med att ändra den om du skulle ha åkt ut kön, det viktiga är att du har ett beställningsnummer. Min beställning som jag gjorde 22 (runt 21 på kvällen) var inte korrekt o de hittade den inte.... Postad 26 October 2011 - 09:17
Någon som kan rekommendera en BRA blog/site för Iphone? hade en som jag inte mindes namnet på för 1,5 år sedan men minns inte namnet, gärna liknande som tex Swedroids, alltså bara riktigt seriösa ställen
Postad 26 October 2011 - 09:40
är det inte lite fult av TRE att köra sin reklam "bara idag" halva priset fram till påsk.
den har jag sett sen i lördags.. får man verkligen göra så? Postad 26 October 2011 - 09:47
Inläggen handlar om låst jailbreakad telefon. Inget att bry sig om för din del. Postad 26 October 2011 - 10:37
Skönt att höra! Tack! Postad 26 October 2011 - 12:16
Detta kan vara intressant för er som beställt via Telia..
Pratade med Telias Support för att höra ifall jag skulle få min telefon nu på fredag (Jag bokade i lördags kväll). Då sa hon att man skulle räkna med att få den någon gång i mitten av november... Så att få på releasedagen verkar inte vara aktuellt. Postad 26 October 2011 - 12:45
3-5 arbetsdagar från 28/10 har jag blivit lovad av Telia, om du beställt en vit 32MB så var den slut så den kanske kommer med nästa leverans??? Redigerat av Unregisteredee1fca77, 26 October 2011 - 12:49. Postad 26 October 2011 - 12:59 vad hade du beställt för modell? Postad 26 October 2011 - 13:03
hör jag inget på torsdag så tar jag mig till närmsta butik och ställer mig i kö där och tar samma beställning som jag gjorde via webben
kan ju ändå använda ångerrätten om telefonen finns i butiken. Postad 26 October 2011 - 13:54
Beställde en vit 16GB från Telenor till tjejen nu i förmiddags.
Lär väl knappast få den på fredag men förhoppningsvis under nästa vecka. Postad 26 October 2011 - 14:26
går man in på andra abbonemang och väljer 64gb svart så står det att nästa leverans kommer 17 november.
hoppas verkligen att jag inte blev blåst pga tekniska problem trots att jag beställde min telefon den första dagen. Postad 26 October 2011 - 15:19
Jag. Vit 16GB. Leverans nästa vecka Redigerat av Unregistereddc471864, 26 October 2011 - 15:19. Postad 26 October 2011 - 15:46
Jag beställde en svart 16GB igår kväll, men har ingen aning om när jag kan tänkas få tag i den. Kan nog vara många som beställt och jag hamnar i andra eller tredje vågens leveranser. Såhär står det under mina beställningar: Färdig att skickas: 1 - 2 Weeks Levereras 07 Nov, 2011 - 14 Nov, 2011 Vad står det på era Apple-ordrar? Postad 26 October 2011 - 15:57
Leverans 3:e-10:e tror jag det står på min bekräftelse.
Redigerat av Unregistereddc471864, 26 October 2011 - 15:57. Postad 26 October 2011 - 16:11
Jag vet två butiker som kommer ha iphone 4S för tre (3) nätet i lager på fredag morgon!
Mobilisera i Arninge ( samma hus som ica ) Mobilisera i Åkersberga Centrum Postad 26 October 2011 - 17:05
Det som är lite retsamt är ju faktiskt vi som beställt genom apple.se får vänta längre än dom som beställt genom operatörerna (grattis till er!)
Trodde först att detta var ett sätt när jag såg mitt datum, 3-10 november att det var en säkerhetsåtgärd men att den ändå skulle skickas så jag har den på fredag. så verkar det alltså inte vara. Postad 26 October 2011 - 17:27
Väntar med glädje en vecka eller två extra för att få en olåst telefon, men självklart, ju förr desto bättre
Postad 26 October 2011 - 17:30 MacRumors forum har rätt bra nivå tycker jag, även om det såklart finns en hel del brus med. The APPera kikar jag in på med jämna mellanrum för att hitta tips på nya spel, men sajten är lite i det bloatigaste laget grafikmässigt. Postad 26 October 2011 - 18:03
Tack Sisko! trodde jag blev helt dissad :-P skall spara dom och se vad dom går för! Postad 26 October 2011 - 18:15
Leverans 2-8 november står det på min så med lite tur får man den nästa vecka.
Postad 26 October 2011 - 19:41
Tar lite längre tid för Apple.se att leverera då de inte har ngt lager i Sverige som operatörerna har. Postad 26 October 2011 - 19:47
Det kan jag köpa, men skicka tidigare kan dom väl göra då? Postad 26 October 2011 - 19:51
Beställde från Apple. Dock är jag ju 17år så beställningen kommer kanske inte gå igenom? Dock har det blivit en reservation på mitt konto på den summan. Gillar att man varken behöver slå in sitt personnummer eller sätta in sitt visa kort i en sån där "läsare" som jag har hemma ( man får skriva in en kontroll kod osv)
Postad 26 October 2011 - 19:58
när jag beställbe från halebop stod det att om jag beställer nu så skickar dom på telefonen i morgon (torsdag) och att ajg ska ha den på fredag.. dock har jag inte fått något bekräftelsemail eller liknande..
jag hoppas verkligen jag får min på fredag., men vi får väl se Postad 26 October 2011 - 20:18
Jag beställde från halebop i Lördags kväll, fick ett bekräftelsemail på momangen. Mailet innehöll en länk till min order där jag kan se status. Postad 26 October 2011 - 20:28
hmm skumt.. fick inget sånt alls j, eller jo jag fick ju ett mail men jag såg ingen länk där jag kunde se status .. får kolla igen ifall jag har missat jag hade missat,, det står "registrerad" på min status,, säger inte så mycket men... Redigerat av andreassofus, 26 October 2011 - 20:32. Postad 26 October 2011 - 20:29
Min 3gs lirar på sista versen, men jag är så oerhört missnöjd med batteritiden på Iphones (kanske skulle skriva smartphones istället, för jag tycker allihopa är under all kritik.)
Tycker faktiskt att det räcker med processorkraft och features nu, ge mig bara ett 3000+mAh batteri istället så att man kan använda telefonerna längre. Postad 26 October 2011 - 21:29 Samma här. Kollar statusen typ var 5:e minut. Postad 26 October 2011 - 21:37
Fick orderbekräftelse, kommer få den mellan 8 - 15 november :/ s*tan vilken tid.
Postad 26 October 2011 - 22:12
har nu varit i kontakt med halebops kundtjänst.
dom kommer leverera sina telefoner i början av vecka 44. ingen kommer att få sina telefoner nu på fredag alltså. jag frågade då varför det stod på deras hemsida att dom skickade telefonen torsdag den 27:e och att man skulle ha telefonen den fredag den 28:e hennes svar var att dom trodde att det skulle va så. mer än så sa hon inte Postad 26 October 2011 - 23:08
Beställde från telia.se i lördags och fick ett bekräftelsemejl på momangen. I det står det att min leverans beräknas till den 28:e oktober. Alltså nu på fredag. Mer än så har jag dock inte fått... någon annan som beställt från Telia och fått mer mejl eller sms?
Postad 27 October 2011 - 04:50
Sofus: Tråkigt.
Postad 27 October 2011 - 06:52 Jag beställde i en Telia butik i måndags, har inte fått någon bekräftelse varken på mail eller SMS. Han i butiken sa att de skulle ringa runt på fredag när de visste mer... Har inga större förhoppningar på att kunna få en snabb leverans. Postad 27 October 2011 - 07:06
Det var självaste fn! Ska det vara helt omöjligt att beställa en telefon till sin sambo från Telenor?!
Först ringde jag och då sa dom att det måste vara hon som ringer, trots att jag förklarade att jag ville överraska henne. Killen jag pratade med förstod mig men så var deras policy, han tipsade mig då om att beställa via hemsidan. Jag frågade då om man kunde förlänga abonnemanget där, ja sa han. Så jag gick in på deras hemsida och beställde en vit 16GB. Ser att jag lik förbannat fått ett nytt nummer när jag kollar på orderbekräftelsen. Så då försöker jag mig på chatten, där skriver jag att jag är min sambo, anger hennes personnummer och nuvarande mobilnummer som hon/"jag" endast vill förlänga. Nej, det går inte via chatten, man måste ringa. Snacka om moment 22! Jag antar att det är kört. Nån som gjort detta som har nåt bra tips, eller hur gjorde ni?! Postad 27 October 2011 - 07:19
Det där är väl inte så konstigt. Det vore väl för jäkligt om man kunde teckna avtal i någon annans namn hur som helst!??
Postad 27 October 2011 - 07:31
Jo, fast inte fan skulle jag hämta ut nåt på posten som jag inte har beställt. Så jag tycker fortfarande att det är dåligt att det inte ska gå. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |