Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nintendo Wii U - Officiell tråd

3773 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 December 2012 - 14:33

wictor
  • wictor
  • Beroende

• 1453 inlägg
  • 0

om man tittar på denna lista ser det inte så kul och lovande ut för wii u =(

https://dl.dropbox.c...30/kommande.jpg

Nja det där bryr jag mig inte mycket om, är i första hand Nintendos egna titlar jag ser fram emot. GTA har de sagt tidigare att det ser lovande ut för ett framtida släpp eller iaf någon form av samarbete. Saknar dock ett redigt Tony Hawk eller bilspel.

Postad 09 December 2012 - 14:38

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
GTA 5 har jag inte stora förhoppningar om. 4an var ingen höjdare. Blir nog PC versionen ändå för min del om det nu är ngt att ha.

Postad 09 December 2012 - 14:43

wictor
  • wictor
  • Beroende

• 1453 inlägg
  • 0
Fan att Nintendo sålde Rare (iförsig har de inte släppt mycket kul efter det) Men vad ball det hade vart med ett nytt Starfox Adventures.

Postad bild

Nu när man tänker efter så hade GameCuben så många bra spel. Tänker även på detta!
Postad bild

Redigerat av wictor, 09 December 2012 - 14:47.

Postad 09 December 2012 - 16:35

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0
Hur är det med lagg på online spelen? Någon som testat?

Postad 09 December 2012 - 16:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

om man tittar på denna lista ser det inte så kul och lovande ut för wii u =(

Det är som vanligt. Man kan tänka sig att de har en shitload av ej utannonserade grejer.

Postad 09 December 2012 - 16:52

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Sen kan man förstå 3:e part också. De avvaktar tills det finns en hyfsad användarbas. Kostar en hel del pengar att porta spel så det är meningslöst att göra det innan det finns iaf 5 miljoner Wii U användare.

Redigerat av Unregistereddc471864, 09 December 2012 - 16:53.

Postad 09 December 2012 - 17:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Sen kan man förstå 3:e part också. De avvaktar tills det finns en hyfsad användarbas. Kostar en hel del pengar att porta spel så det är meningslöst att göra det innan det finns iaf 5 miljoner Wii U användare.

Det fanns många fler spel till Xbox 360 och PS3 de första månaderna.

Postad 09 December 2012 - 18:17

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Är annorlunda numera. Nu gör man spelen till 360/Ps3 i första hand som har över 150 miljoner användare. Klart man inte vill lägga massa pengar till att porta till Wii U som har 1 miljon användare. Enkel matematik.
Hade jag varit spelutvecklare hade jag skippat Wii U i minst ett halvår för att se hur det går med försäljningen.
Tror de flesta tänker så. Är isf om Nintendo betalar för portningen som det görs nu i början.
Tror att 3:e part fått en hel del pengar för att släppa spel till Wii U nu i början.
Det förklarar också varför bland annat EA är totalt ointresserade av att släppa mass effect 3 DLC till Wii U. Antagligen för att de själva får bekosta det.

Blir samma sak när de nya konsollerna från MS/Sony släpps. Ingen utvecklare är speciellt sugen på att lämna 360/Ps3 förän det finns en bra andel kunder på de nya platfomerna.
MS/Sony får öppna plånböckerna rejält om de vill få massa release-titlar.

Redigerat av Unregistereddc471864, 09 December 2012 - 18:30.

Postad 09 December 2012 - 18:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
De betalar knappast någonting, det skulle vara för vissa exklusiva spel i så fall. När nästa generation, grafikmässigt, börjar iom PS4/720 är det ett gyllene tillfälle för utvecklarna att sälja in nya IP:n eller vara först med att ha en storsuccé. Om något skulle tredjepartsutvecklarna betala MS/Sony för det.

Med Wii U är det annorlunda eftersom du inte har den grafiska biten, det är inte "nytt" på samma sätt, du kan inte wowa konsumenterna som man brukar kunna vid en ny generation. Lägg till att Nintendo egentligen aldrig haft ett starkt tredjepartsstöd.

Det du säger om att utvecklarna inte skulle porta eller släppa spel till nya maskiner förrän de har minst 5 miljoner användare... Nya plattformar är potentiella kassakossor, men hur ska du låsa upp den potentialen om du inte släpper spel till den? Ska du förlita dig på att enbart förstapartystudios gör arbetet för att komma upp i de fem miljonerna? Bortslösade säljtillfällen när du själv kan få en superhit utan att behöva ha lika stor konkurrens som du har t.ex. nu i slutet av en generation. Det är en investering.

Portar kostar dessutom inte särskilt mycket, du har redan en färdig produkt. Okej att det kostar att lära sig de nya konsolerna men det behöver man göra i vilkelt fall och du behöver inte sälja alls lika mycket som på "huvudplattformen" för att tjäna in kostnaden på portningen.

Det ska även läggas till att spel idag säljer långt efter lanseringen. Jag läste Square Enix rapport om Just Cause 2 och Sleeping Dogs igår, de spelen säljer lika bra andra året som första året och genererar med tiden miljonsiffror trots att man inte sålde extremt mycket vid lanseringen. Släpper du ett spel till Wii U nu som är bra så är det stor chans att det spelet köps av konsumenterna förr eller senare eftersom det inte finns många spel till den. Flera av de spel du köpt nu skulle du antagligen aldrig köpt om det var i slutet av generationen och det släpptes massa annat bra.

Jag menar, visst, det kommer säkert inte finnas något överflöd av launchspel till PS4/720, det gör det aldrig, men att de skulle vänta tills fem miljoner konsoler är sålda är ju inte realistiskt. De kommer utveckla så de baxnar som de alltid gör. Det är tuffare för Nintendo, situationen liknar Dreamcast, med skillnaden att de har handkontrollen och sina egna starka varumärken.

Postad 09 December 2012 - 18:54

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0
och med den klena försäljningen av wii u så lär det ta tid innan vi är uppe i 5 miljoner enheter ens så vi får nog vänta länge på tredjepart om det ens blir nåt om inte nintendo själva hostar upp pengar för att få utvecklarna att släppa portar...

nintendo har gjort minst 3 stora misstag med wii u som kan drabba dem hårt och säljer dåligt

för det första för klen så många står skeptiska till den och tycker den är för klen och tänker att man kan lika gärna köpa en xbox360 eller ps3 som är lika bra fast med massor av spel till eller så tänker man på att vänta till nästa ps4 eller xbox

för det andra dom borde ha tagit ett annat namn och presenterat den på ett mycket bättre sätt...
just nu är det många som inte ens vet att dom släppt en ny konsol eller så tror dom det är nåt skit tillbehör till wii...

för det tredje skulle dom haft en riktig kioskvältare till release spel som kunde locka typ mario 3d/galaxy eller liknande eller ett zelda eller metriod eller nåt...
alldeles för dåliga release spel så många tvekar och tänker att ehh jag väntar tills zelda kommer osv...

Redigerat av Rumpnisse, 09 December 2012 - 19:09.

Postad 09 December 2012 - 19:20

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Håller med om att namnet är dåligt valt. Man måste utgå från att folk är totalt dumma i huvudet vilket Nintendo inte gjort.
Många fattar som sagt inte att det är en ny konsoll. Har läst om folk på nätet som gått och köpt Wii U spel till sin Wii.
Nintendo har överskattat intelligensen hos både press och spelare helt enkelt ;)

De borde kallat den för ngt annat. Det har jag sagt sen E3 förra året. De har också haft för mycket focus på handkontrollen vilket gjort att en del folk tom trott det är en ny DS och inte en konsoll.

De har gjort massor av misstag redan innan de började sälja den. Det kommer gå bra ändå. De kommer sälja slut på så många konsoller som finns första halvåret så de borde vara upp i 5 miljoner i mars eller så. Sen borde de få lite bättre 3:e parts stöd.

Redigerat av Unregistereddc471864, 09 December 2012 - 19:22.

Postad 09 December 2012 - 19:29

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Håller med om att namnet är dåligt valt. Man måste utgå från att folk är totalt dumma i huvudet vilket Nintendo inte gjort.
Många fattar som sagt inte att det är en ny konsoll. Har läst om folk på nätet som gått och köpt Wii U spel till sin Wii.
Nintendo har överskattat intelligensen hos både press och spelare helt enkelt ;)

De borde kallat den för ngt annat. Det har jag sagt sen E3 förra året. De har också haft för mycket focus på handkontrollen vilket gjort att en del folk tom trott det är en ny DS och inte en konsoll.

De har gjort massor av misstag redan innan de började sälja den. Det kommer gå bra ändå. De kommer sälja slut på så många konsoller som finns första halvåret så de borde vara upp i 5 miljoner i mars eller så. Sen borde de få lite bättre 3:e parts stöd.

ne försäljningen ser riktigt klen ut...
vissa säger att dom sålde slut i usa men endå säger konsumenterna nåt helt annat att det finns rader och åter rader av konsoller kvar på hyllorna på dom flesta stora varuhus i usa...

försäljningen sista veckan alltså release veckan i europa WiiU - 178,615
och i usa senaste veckan sålde den bara WiiU - 130,733 (-68%)

Redigerat av Rumpnisse, 09 December 2012 - 19:32.

Postad 09 December 2012 - 19:37

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Efter som de bara tillverkar drygt 1 miljon i månaden så är det ungefär vad de kan sälja. Det finns alltså inte fler konsoller än så att sälja. Om vi då räknar 400 tusen de sålde första veckan i USA så är de uppe i drygt 500000 i USA och kanske 150000 i europa just nu. De började sälja den i Japan i går så om de säljer 300000 där så är de uppe i ungefär den miljonen som de kan leverera på en månad. Man ska nog inte kalla det för fiasko än iaf :)

Postad 09 December 2012 - 23:11

Wizeguy
  • Wizeguy
  • Lärjunge

• 428 inlägg
  • 0
Vill bara säga mitt i allt spekulerande, att jag gillar WiiU mer och mer för varje dag, sättet med "paddan" är nog här för att stanna.
Hoppas faktiskt nästa xbox kan ta efter på något sätt.

Postad 09 December 2012 - 23:14

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0
Får man med skärmskydd till paddan? Ser ingen info om det.

Postad 09 December 2012 - 23:15

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
Nope. Låg inget i min låda åtminstone.

Postad 10 December 2012 - 00:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

för det tredje skulle dom haft en riktig kioskvältare till release spel som kunde locka typ mario 3d/galaxy eller liknande eller ett zelda eller metriod eller nåt...
alldeles för dåliga release spel så många tvekar och tänker att ehh jag väntar tills zelda kommer osv...

Alltså, konsolen säljer inte dåligt. Det säljer slut. Men de kan inte tillverka enheter snabbt nog. Att det finns enheter kvar här och var är ju såklart givet.

It matters where you are. Some locations have a ton of Wii U's where you can walk out with one but in other cities it might be sold out everywhere.

Edit: De har ju skeppat nya nu dock. Jag hoppas få min i veckan =/.

Edit2: Nej, det verkar inte som att de sålde ut öht, det har gått att hitta. Vissa affärer gjorde ju det givetvis, självklart den jag beställde ifrån.

Redigerat av Zoiler, 10 December 2012 - 00:08.

Postad 10 December 2012 - 13:03

Sawboss
  • Sawboss
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag ser ett mönster.

Wii: En handfull "bra" exklusiva spel, om man gillar att spela på en teknisk underlägsen konsol med en gimmick till kontroll, samt dåligt tredjepartsstöd då 360/PS3 är tekniskt överlägsna.

Wii U: En handfull "bra" exklusiva spel, om man gillar att spela på en teknisk underlägsen konsol med en gimmick till kontroll, samt dåligt tredjepartsstöd då 720/PS4 är tekniskt överlägsna.

Wii U kommer att gå samma öde tillmötes som Wii förutom när det gäller antalet sålda enheter då den kommer att sälja markant mycket mindre.

Redigerat av Sawboss, 10 December 2012 - 13:04.

Postad 10 December 2012 - 13:06

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Kanske. Det har dock noll betydelse för min del hur bra konsollen säljer bara jag kan få spela Nintendospelen.
3:e part är mestadels skräp ändå på konsoll och de få titlar som är ngt att ha spelar man helst på PC.

Redigerat av Unregistereddc471864, 10 December 2012 - 13:10.

Postad 10 December 2012 - 15:18

ReXen
  • ReXen
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Jag hade detta problem som jag skrev tidigare på sidan 22 eller 23 i denna tråd. Många som haft detta fel iallafall i US. Det är bara söka på nätet, men den länken till Nintendo som du fick ska fungera med att sätta fast IP adress och Subnet mask etc. MEN för mig fungerade det inte. Jag hoppade ut från System inställnings menyn och hoppade in och sedan fungerade det igen. Det är inget fel på ditt WiiU, bara dålig firmware och det är väl dels därför dom släppte en ny firmware innan WiiU släpptes

Var precis likadant för mig, fyllde i allt enligt länken men fick bara kontakt med router, inte vidare till nätet. Men så hoppade jag ut och gick in igen så fungerade det t.o.m via automatiska konfigurationen :) Tackar för hjälpen :)

Postad 10 December 2012 - 15:58

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0
men bra attach rate denna vecka på wii u 462,100 sålda enheter och 1,340,726 spel attach rate på 2,9

och sammanlagt har wii u sålt ungefär 900,000 enheter sen release (ca:2 veckor) och 2,800,000 spel men då är inte nerladdningsbart inräknat detta va den 7 dec dagen före japan premiären...

ska bli intressant hur det ser ut kommande veckor och hur det går i japan

Postad 10 December 2012 - 16:24

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

• 770 inlägg
  • 0

Var precis likadant för mig, fyllde i allt enligt länken men fick bara kontakt med router, inte vidare till nätet. Men så hoppade jag ut och gick in igen så fungerade det t.o.m via automatiska konfigurationen :) Tackar för hjälpen :)

Nice, körde också automatiska Config efter att jag hade loggat ut och loggat in i system inställningar. Efter uppdateringen så skulle jag nu köra uppdatering 2 i helgen. Samma fel igen. Så jag hoppade ut och in men det fungerade inte. Så jag fick köra den som jag hade sparat med fast IP och nu fungerade det... bugg system :(

Postad 10 December 2012 - 16:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Bäste Kund,

Tack för att du kontaktar oss.

Den måste ha fastnat lite i vårt system någonstans, jag ser till att den går iväg förhoppningsvis idag.

Felbutiken.se

Äh, lugnt, de har bara haft mina pengar i en månad snart och försenat produkten nästan två veckor. Fastnade lite bara. =/

Postad 10 December 2012 - 19:13

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

men bra attach rate denna vecka på wii u 462,100 sålda enheter och 1,340,726 spel attach rate på 2,9

och sammanlagt har wii u sålt ungefär 900,000 enheter sen release (ca:2 veckor) och 2,800,000 spel men då är inte nerladdningsbart inräknat detta va den 7 dec dagen före japan premiären...

ska bli intressant hur det ser ut kommande veckor och hur det går i japan

Vilken källa är det?
Största problemet blir att få fram tillräckligt med enheter. Samma visa som med Wii

Redigerat av Unregistereddc471864, 10 December 2012 - 19:16.

Postad 10 December 2012 - 19:25

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

Vilken källa är det?
Största problemet blir att få fram tillräckligt med enheter. Samma visa som med Wii

vadå få fram det finns ju mängder i butikerna största problemet är att få folk köpa den

Postad 10 December 2012 - 20:29

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Damp ner en Wii U idag :-)

Det första jag märker är ju givetvis 2 saker: Min nya U2711 skärm har inte S/PDIF passthrough till min förstärkare och #2 Wii U har inte coax/optisk utgång. Fantastiskt!

Så därmed blir det inget spelande på datorskärmen =/

Redigerat av maximm, 10 December 2012 - 20:37.

Postad 10 December 2012 - 20:57

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Jo det är hdmi som gäller. Du kan dock göra det mesta på handkontrollen utan ngn tv

Redigerat av Unregistereddc471864, 10 December 2012 - 21:13.

Postad 10 December 2012 - 21:16

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Ok, får väl bli att koppla in den vid projektorn istället.

Postad 10 December 2012 - 22:32

New Player
  • New Player
  • Veteran

• 1586 inlägg
  • 0
Youtube i browsern blir jävligt bra (Bra mkt bättre än appen) Tycker surfningen funkar jävligt bra oxå. Hålla inne ZL+ZR och tilta så scrollar man. L Bakåt, R framåt och zooma med högra spaken och scrolla med vänstra spaken. Ifall nån missat kontollen i browsern.

Postad 10 December 2012 - 22:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Damp ner en Wii U idag :-)

Det första jag märker är ju givetvis 2 saker: Min nya U2711 skärm har inte S/PDIF passthrough till min förstärkare och #2 Wii U har inte coax/optisk utgång. Fantastiskt!

Så därmed blir det inget spelande på datorskärmen =/

Sa ju det... jag köpte en ny förstärkare bara för det =P. Fast äh, behövs ändå förstärkare med HDMI i dagsläget.

Postad 10 December 2012 - 23:14

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Yeah klarade nyss värld 3 i SMBU. Börjar bli svettigt nu tycker jag. Baby Yoshi äger dock. En hungrig rackare hehe

Postad 10 December 2012 - 23:26

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Wii U lär gå hem hos miljömupparna iaf ;) http://www.eurogamer...e-green-console

Skämt åsido. De som kommenterat i artikeln har inte fattat att dagens processorer drar sjukt mycket mindre energi än de gamla som ps3/360 använder sig av.

Intels nya Ivybridge ska dra runt 10-15W tex. Det betyder inte att den är klen för det men det är svårt att förklara för folk som tror allt handlar om gigantiska nätaggregat, stora fläktar och massa Ghz.

Redigerat av Unregistereddc471864, 10 December 2012 - 23:36.

Postad 10 December 2012 - 23:42

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10550 inlägg
  • 0
Bristande tredjepartsstöd har nog mest med Nintendos arrogans att göra. De är lite för effektiva på att få folk att köpa deras egna lir helt enkelt. Varför då smöra och sponsra tredjepartstillverkare för att få mer line up i stället för att lägga pengarna där de säkrare får återinvestering.

MS och Sony har tvingats att arbeta mer utåtriktat och också lyckats sjukt mycket bättre med tredjepartsstödet än Nintendo.
När Wii var nytt så har man ju hört från flera utvecklare att Nintendo fans köper nintendokonsoler för att köpa Nintendo lir. Många bra spel som Zack & Wiki ex bombade ju rätt hårt på konsolen. Ubisoft hade väl ingen större lycka heller bortsett från första rayman rabbit liret.

När det gäller wii så borde ju lägre utvecklingskostnader locka annars om det fanns en marknad.

Postad 10 December 2012 - 23:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Ubisoft lyckades ganska väl med Just Dance-serien.

Postad 10 December 2012 - 23:51

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Tycker dock de satsat mer på det denna gången. Utan Nintendo hade det inte blivit ngt Bayonetta 2 tex. Platinum games har en fet titel på gång också i The Wonderful 101. Colonial Marines är ett annat spel vi nog kommer få hör rätt mycket om i vår. Tror det kan komma att sälja rätt många Wii U med tanke på att man får den klassiska motion trackern från filmen rakt i händerna osv.

Ja de har sålt äckligt många ex av den serien. 20-30 miljoner eller så har jag för mig.

Postad 10 December 2012 - 23:51

chille9
  • chille9
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Bäste Kund,

Tack för att du kontaktar oss.

Den måste ha fastnat lite i vårt system någonstans, jag ser till att den går iväg förhoppningsvis idag.

Felbutiken.se

Äh, lugnt, de har bara haft mina pengar i en månad snart och försenat produkten nästan två veckor. Fastnade lite bara. =/

Dem kan vara klantiga ibland! Men med lite tur så får du som jag paketet lite efter en dag! Köper helst mina grejer från andra källor. Men nu ville jag ju ha det snabbt.

Iaf lite korta intryck.
Körde igång konsollen updaterade bytte bara till pc hdmi och youtubade lite tills den vart klar. Smidigt att se nedladdningstatusen på kontrollerns skärm! Har kört en hel del browsing med "paddan" och kan säga att den är underbar för både youtube och forumsbrowsing vilket lär vara det jag kollar mest. Så är såklart att det kommer lite ljud från gamepaden ett klart plus då jag först inte fattade hur det kunde bli surround ljud med endast skärmhögtalare haha.

Körde igång nintendo land med en kompis och fy sjutton vad kul man får med lite skämt och de bättre liren! Metroid blast är underbart och jag rekommenderar er att köra skeppet och ha en kompis på marken coop. Hade riktigt kul. Tog några minuter att komma in i styrningen men det blir en helt annan närvaro när du siktar genom att faktiskt titta runt med paden i olika vinklar.

Anyways så finns det lite drygare minispel också som falcon racing som inte är riktigt lika kul. Än så länge sitter jag bara ivrigt och väntar tills något bra single player spel kommer ut! Kommer en grej till min reciever snart så jag kan använda mina dynavoice mx-65 högtalare till wii u:et också. Kan skriva mer sen!

All in all så tycker jag det är en skoj konsol so far!

Postad 10 December 2012 - 23:55

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Jag är lite sur för att de inte lyckades få klart Pikmin 3 nu till jul. Det ser otroligt läckert ut. Om du gillar FPS så finns det alltid Black Ops 2. Det ska vara riktigt bra till Wii U trots att det är en stressad portning.

Postad 11 December 2012 - 00:23

chille9
  • chille9
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Jag är lite sur för att de inte lyckades få klart Pikmin 3 nu till jul. Det ser otroligt läckert ut. Om du gillar FPS så finns det alltid Black Ops 2. Det ska vara riktigt bra till Wii U trots att det är en stressad portning.

Feel your pain! Gillar fps, fast är mer av ett modern warfare fan(de första 2 spelen) ända tills studion splittrades och 3:an inte var fullt lika trevligt. Treyarch och activision tycker jag inte har gjort super bra spel allt som allt även fast många är helt okej!

Postad 11 December 2012 - 02:20

Event
  • Event
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
http://www.geek.com/...-mode-20121210/

"Nintendo’s Wii U hasn’t even been out for a full month yet, and now it has already been hacked to run the Homebrew Channel."

Postad 11 December 2012 - 02:43

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10550 inlägg
  • 0

Finns alltid undantag som bekräftar regeln :)

Postad 11 December 2012 - 07:29

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Fantastisk range på handkontrollen då, kan inte lämna rummet...

Känns ju som en smäll på käften att få möjligheten att spela i sängen eller på dass, som ligger fem meter ifrån, men sedan inte kunna...
Jag kan enbart spela i samma rum, och visst - jag slipper starta projektorn, men mycket mer än så ger det aldrig. Varför ha en sån fullständigt amazing feature och sen inte utnyttja den fullt ut!

Postad 11 December 2012 - 07:35

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Beror på boendet antar jag. De har dock aldrig lovat ngn räckvidd utanför rummet den står i.

Postad 11 December 2012 - 07:35

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1988 inlägg
  • 0
Bor i trähus och har sovrummet en trappa upp ovan rummet där mitt wii u står. För mig funkar det riktigt bra att lira i sängen :)

Postad 11 December 2012 - 07:59

mmm
  • mmm
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Någon som vet om det går att ändra upplösningen när man kör på Wii-kanalen? Annars ser det ju sämre ut där än det gjorde från en gammal Wii med komponent.

Postad 11 December 2012 - 08:12

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Bor i trähus och har sovrummet en trappa upp ovan rummet där mitt wii u står. För mig funkar det riktigt bra att lira i sängen :)

Jepp bor man i en betongbunker så blir det såklart värre med räckvidden :) Skulle tro att jag kan nå hela lägenheten om jag placerar min Wii U i hallen fast det blir ju lite drygt att dra kablar då ;)

Någon som vet om det går att ändra upplösningen när man kör på Wii-kanalen? Annars ser det ju sämre ut där än det gjorde från en gammal Wii med komponent.

Nej det går inte. Uppkskalat 480p blir inte bättre än så antar jag. Det ser sämre ut då HDMI är skarpare signal än komponent. Du kan prova sänka upplösningen innan du startat Wii-appen och se om det hjälper ngt. Skulle inte tro att det blir ngn skillnad dock.

http://www.geek.com/...-mode-20121210/

"Nintendo’s Wii U hasn’t even been out for a full month yet, and now it has already been hacked to run the Homebrew Channel."

Väntat då det är exakt samma OS för Wii även på Wii U.

Redigerat av Unregistereddc471864, 11 December 2012 - 08:18.

Postad 11 December 2012 - 09:53

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Skulle vara det då, vi har lättbetong i hela lägenheten så där dör signalen direkt =/

Spelade lite i morse med baby i knät på kontrollen och det funkde super när jag låg i soffan i vardagsrummet iaf.

Postad 11 December 2012 - 14:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Finns alltid undantag som bekräftar regeln :)

Undantag som bekräftar regeln...? Också bra att kunna dra fram men tyvärr fungerar det inte riktigt så att man har ett get out of jail-card varje gång man har fel i och med det citatet ;)

From Dave Dewhurst, British Columbia: How did the phrase, the exception that proves the rule come about? Would an exception to some pattern or consistency not prove the need for a rule, not the existence of one?
A You’re right to query the expression. It has caused as much confusion as any other in the language and is often argued about. The misunderstanding has been amplified by well-meaning but incorrect attempts going back a century to explain it.

These days it is often used sweepingly to justify an inconsistency. Those who use it seem to be saying that the existence of a case that doesn’t follow a rule proves the rule applies in all other cases and so is generally correct, notwithstanding the exception. This is nonsense, because the logical implication of finding that something doesn’t follow a rule is that there must be something wrong with the rule. As the old maxim has it, you need find only one white crow to disprove the rule that all crows are black.

Hade du inte valt just Ubisoft hade du möjligtvis haft en poäng men du är inte bara ute och simmar på djupt vatten om att Ubi inte skulle haft någon större lycka utöver det första Rayman-spelet, du har redan drunknat. Vilket du själv borde förstått efter att Just Dance-serien utpekades, det är Ubis kanske största försäljningssuccé och det bäst säljande tredjepartyspelet på Wii överhuvudtaget. Kallar du verkligen det för ingen större lycka?

Utöver Just Dance har Petz-serien sålt 13 miljoner, Rayman 22 miljoner (rabbits-serien främst).. den absolut största delen av den försäljningen kommer från Wii och NDS, dvs Nintendokonsoler.

2009-2010 stod Wii och DS för 45 % av hela Ubisofts spelförsäljning.

The main titles during the quarter were Call of Juarez®: Bound In Blood – which has now sold-in close to 900,000 units over two fiscal quarters – as well as several Nintendo DS™ and Wii™ games such as Teenage Mutant Ninja Turtles® Smash Up, The Price is Right® 2, Battle of Giants™: Dragons and, in certain countries Cloudy with a Chance of Meatballs and Academy of Champions™.

Det är inte tunga budgettitlar som säljer på Wii och NDS, det är små spel utan någon särskild budget som du inte behöver sälja särskilt mycket ex av för att gå med vinst. Spel en vanlig person inte ens hört talas om. Ex ovan och ex nedan.

Ubisoft has been a strong supporter of the Wii since its launch. Evidently, this support paid off this past fiscal year when robust sales of the company's Wii titles helped to boost full-year profits by 14 percent to 1.06 billion euros ($1.5 billion dollars).
While earnings were down a little over 5 percent in the fourth quarter of 2008-09 compared to the previous year, Ubisoft still managed to rake in 206 million euros ($292.52 million dollars) thanks to the sales success of Wii games like Shaun White Snowboarding: Road Trip, Rayman Raving Rabbids: TV Party, and My Fitness Coach. The million-selling Petz and Imagine franchises were also cited as strong performers in the fourth quarter. In fact, Ubisoft's casual game business grew by over 40 percent.

Precis som det står i citatet ovan så var Ubisoft bland de som var starkast för Wii, och om du ser på launchlineupen så är de det även för Wii U, vad har de släppt, 7-8 spel redan?

Ubisoft har nått stora framgångar med både Wii och NDS, du har fel helt enkelt.

@Radiozo, angående vår diskussion om portar förut. Ta en titt på den här bilden:

Postad bild

Som du ser får distributören (Ubisoft) 60 % av all försäljning.

Ta en titt på det här citatet från Ubisoft för några månader sedan.

How much of your R&D budget has been allocated to WiiU? and then secondly can you comment, in general, on cost of creating games for the WiiU and how that compares to the cost for a PS3, 360 game or a Wii game?

"out of 7 games we are planning to launch, 5 games are ports, so those are games for which there is a quite small reinvestment to do. The two games that are original, are ZombiU of course and Rayman, so those ones of course are more expensive but we are not talking about games today, like we were spending on Ghost Recon or Assassin's Creed. so they are much smaller of cost. because as we've always said when there is such an innovation the need is not to have big production value but to concentrate on the innovation, this is what we are trying on Rayman and ZombieU. for the other five games, you are talking about small budget, I'd say of less than a million euro to make some of the ports, I'd estimate. so together I don't think we have a huge investment on the Wiiu"

Mindre än en miljon euro för vissa av dessa portar. De får 60 % av spelförsäljningen. För ett spel som kostar 50 euro innebär det 30 euro per spel. 1 miljon / 30 = ~33 000 enheter att sälja för att break even. Det är ingenting. Enkel matematik.

Med andra ord, när du portar behöver du inte komma upp i miljoner sålda spel. Och samma sak gäller spel till Wii eftersom de i 99% av fallen inte har någon stor budget. Vilket är Nintendos modell öht.

Redigerat av Zoiler, 11 December 2012 - 14:24.

Postad 11 December 2012 - 14:34

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Nej det behöver inte kosta så mycket om man gör lata portningar som de gjort allihopa. Alla 3:e parts spelen lider av dålig framerate och sämre grafik än 360/PS3. De är inte optimerade för Wii U överhuvudtaget.
EA kommer inte släppa Mass Effect Trilogy eller ngt DLC som det ser ut. Antagligen för att det kostar mer än det smakar att göra det. Jag förväntar mig lika dåligt stöd från EA/Activision som med Wii. Vilket iofs är helt ok. De släpper mest skräp ändå.

Redigerat av Unregistereddc471864, 11 December 2012 - 14:37.

Postad 11 December 2012 - 14:49

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10550 inlägg
  • 0
Zoiler grejen ju att försäljningshistoriken på Wii visar på att jag inte har fel snarare ;). Säger bara att ingenting är svart eller vitt.

Kan ju lyfta fram Ubisofts försäljningsstatistik på de övriga plattformarna för att ge lite referenser.

Redigerat av oqvist, 11 December 2012 - 14:51.

Postad 11 December 2012 - 14:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Nej det behöver inte kosta så mycket om man gör lata portningar som de gjort allihopa. Alla 3:e parts spelen lider av dålig framerate och sämre grafik än 360/PS3. De är inte optimerade för Wii U överhuvudtaget.

Irrelevant. Folk köper ändå 30 000 ex. Ditt påstående om att tredjepartsstudios skulle behöva få betalt av Nintendo eller vänta tills det finns 5 miljoner Wii är ju fortfarande lika inkorrekt. Du är inte dum, du ser ju själv matematiken.

Qvist: Hur menar du nu att du inte har fel med påståendet?

Edit: påståendet att Ubisoft inte har haft någon större lycka på Wii utanför Rayman, dvs. Hur har du rätt där?

Redigerat av Zoiler, 11 December 2012 - 14:51.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.