Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

**Officiell tråd - Iphone 5***

1333 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Apple iPhone 5 1GB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 7,45 (136) Inga priser
Apple iPhone 5 1GB RAM 32GB (Mobiltelefoner) 9 8,08 (38) Inga priser
Apple iPhone 5 1GB RAM 64GB (Mobiltelefoner) 9 8,4 (19) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 20 november 2012 - 09:07

Mathzon
  • Mathzon
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

För er med (vissa) wi-fi-problem finns här en tråd om detta hos MacRumors: http://forums.macrum...d.php?t=1449688 .

En del av problemen verkar härröra sig till WPA2 och verkar i ett antal senare fall lösts med utbytesenhet.

Nalle72, samma problem som i länken har tagits upp i tråden tidigare.

Har min inlämnad hos Tele2 för andra gången, första gången gjorde dom bara en återställning enligt pappret från Tele2.
Och då hade jag ändå förklarat mitt problem för personalen i butiken och bad dom att skriva en bättre förklarad notis än bara wifi-problem.

Har efter det varit i kontakt med Tele2 och försökt att förklara ärendet och får bara förklarat att Tele2.se och deras butiker har olika service ställen.
Och om telefonen kommer tillbaka och har samma problem och inte får någon utbytes telefon så skulle jag prata med butikens ansvarige för att förklara problemet djupare.

Postad 20 november 2012 - 10:35

nermin
  • nermin
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Lånar tråden lite,
Har försökt läsa igenom de mesta som är skrivet här men utan att ha hittat något av relevans ang. det där rasslande ljudet.
Internationella fora är fyllda med diskussioner kring det där och "felet" som pekas ut är antigen nåt löst objekt i kameran (kopplat till autofokus) eller vibratormotorn som sitter löst. Just nu pekar det mot det sistnämnda. Min fråga till församlingen här (av er som äger en 5a) blir hur många har det här problemet och hur/om ni tänker hantera det på nåt sätt. (Vad jag har hört och läst och även testat så fanns det hos alla 5or fast olika mycket ... finns även på 4an och 4s kanske inte lika mycket) Rasslandet hörs när man lägger telefonen på bordet och även när man skakar telefonen nära örat eller slår lite lätt nära kameran.
Personligen ser jag det inte som ett problem än så länge, men kan tänka mig att det kan leda till nån typ av mekanisk förslitning längre fram. (typiskt vore när garantin har gått ut)
Kan vi vara lite konstruktiva (o utan dåliga skämt tack) då de här grejerna kostar en del :-)

tack

Redigerat av nermin, 20 november 2012 - 10:36.

Postad 20 november 2012 - 10:45

Mathzon
  • Mathzon
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0
Frågan är om man kan få det på garantin?

Om det inte blir bevisat att det påverkan kamera eller en annan del i telefonen.
Man har ju 1 års garanti och sedan 3 års reklamationsrätt.
Om jag inte minns det helt fel?

Läste ang detta fenomen innan jag köpte min men upplevde ett litet rasslande vid kameran, inget som stör mig eller påverkar kameran i den grad.

Postad 20 november 2012 - 10:47

fredrik11
  • fredrik11
  • Forumräv

• 546 inlägg
  • 0

Lånar tråden lite, Har försökt läsa igenom de mesta som är skrivet här men utan att ha hittat något av relevans ang. det där rasslande ljudet. Internationella fora är fyllda med diskussioner kring det där och "felet" som pekas ut är antigen nåt löst objekt i kameran (kopplat till autofokus) eller vibratormotorn som sitter löst. Just nu pekar det mot det sistnämnda. Min fråga till församlingen här (av er som äger en 5a) blir hur många har det här problemet och hur/om ni tänker hantera det på nåt sätt. (Vad jag har hört och läst och även testat så fanns det hos alla 5or fast olika mycket ... finns även på 4an och 4s kanske inte lika mycket) Rasslandet hörs när man lägger telefonen på bordet och även när man skakar telefonen nära örat eller slår lite lätt nära kameran. Personligen ser jag det inte som ett problem än så länge, men kan tänka mig att det kan leda till nån typ av mekanisk förslitning längre fram. (typiskt vore när garantin har gått ut) Kan vi vara lite konstruktiva (o utan dåliga skämt tack) då de här grejerna kostar en del :-) tack

Å fan.
Det här visste inte jag om iaf, men nu när jag knackar lite försiktigt på luren hörs det klart å tydligt (låter som att något sitter löst därinne :wacko: )

Postad 20 november 2012 - 11:02

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Vad spelar det för roll om det är ngt som är löst? Det kanske ska vara löst? Kan vara allt från antennerna till vibratorn eller kameran.
Om ni tycker det är ngt som är sönder så får ni väl lämna in den på lagning.
Min skramlar lite men det påverkar inte ngn funktionalitet överhuvudtaget så jag anser inte det vara ett problem.
Sluta skaka på den vetja så skramlar den inte :)

Postad 20 november 2012 - 11:02

nermin
  • nermin
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Alltså .. alla har det har testat ett 10tal nu + en del 4or och 4s, samsung och HTC tom. Inkl. allt jag läst så tror jag att alla borde ha det vid det här laget, fast konstigt nog i lite olika utsträckning ... Men fenomenet förekommer utan tvekan.
Tror inte det är nåt farligt just nu .. fast de kan ha ändrat nåt iom förändrad, tunnare och annorlunda design att det blir förslitningar.
Saken är .. ingen som vet. Och det stör mig inte så mycket förutsatt att man vet att det kommer att hålla hehe, vilket man inte vet idag .. därav min fråga till er.
Fortfarande en jättefin telefon ... Har en 32a här.... men lite sur blir man hehe.

Postad 20 november 2012 - 11:12

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

• 723 inlägg
  • 1

Naturligtvis så har du aldrig fel och det är aldrig du som börjar något.
Likförbaskat så skriver du i en tråd med en produkt som du inte har något intresse av.
Kan du inte bara logga ut för gott

Varför hoppar du inte på den som skrev om 920? Gå o gråt i nått hörn.

Postad 20 november 2012 - 11:56

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Varför hoppar du inte på den som skrev om 920? Gå o gråt i nått hörn.

Försvinn troll

Postad 20 november 2012 - 12:04

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0
Varför ska man skaka och knacka på telefonen?
Detta ljud har funnits ändå sen jag hade min i4 och jag upplevde inte att kameran tog sämre bilder.
Nu har syster telefonen och verkar ta bra bilder efter vad jag kan se på FB.

Det enda som inte låter när man skakar är en sten ;)

Postad 20 november 2012 - 12:49

nermin
  • nermin
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Du lyckas ju med konststycket att skriva 4 rader som inte tillför någonting till frågeställningen. :-)
1) För att telefonen ändå utsätts för skakningar vid normal daglig användning. Frågan handlar om påverkan (läs vad jag har skrivit)
2) Jag vet inte om det är kameran .. Jag sa nära kameran .. Troligen är det vibrationsmotorn
3) Kvalitén på tagna foton har jag inte nämnt, men är nöjd med.
4) Två eller fler stenar i en burk låter. Analogin till iphone :-)

Postad 20 november 2012 - 12:57

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Du lyckas ju med konststycket att skriva 4 rader som inte tillför någonting till frågeställningen. :-)
1) För att telefonen ändå utsätts för skakningar vid normal daglig användning. Frågan handlar om påverkan (läs vad jag har skrivit)
2) Jag vet inte om det är kameran .. Jag sa nära kameran .. Troligen är det vibrationsmotorn
3) Kvalitén på tagna foton har jag inte nämnt, men är nöjd med.
4) Två eller fler stenar i en burk låter. Analogin till iphone :-)

Jo jag ifrågasatte varför man ska skaka på telefonen för att nödvändigtvis höra ljudet.
Jag vet inte hur du använder din telefon men dagligt användande för mig är inte att gå omkring och skaka den utan jag ringer med den.

Du ställde den här frågan

Min fråga till församlingen här (av er som äger en 5a) blir hur många har det här problemet och hur/om ni tänker hantera det på nåt sätt

Och mitt svar var varför ska man skaka på telefonen och jag anser det inte vara ett problem :)
Om du är rädd för mekaniska förslitningar är rådet...skaka inte för att vara på den säkra sidan.

Edit: Du kan läsa här om att det är fler som uppmärksammat att det låter när man skakar telefonen men det görs ingen större grej av det.
http://www.99mac.se/...trycken-13.html

Redigerat av lappen71, 20 november 2012 - 13:02.

Postad 20 november 2012 - 12:59

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0

Någon som har problem med att IP5 tappar wifi?
Jag har efter jag kopplade in min D-Link Dir-655 problem med wifi. Efter att telefonen går i viloläge så tappar den wifi efter en stund, då måste man gå in och söka om wifi för att sedan behöva knappa in lösenordet igen till nätverket.

Intressant, jag har också en Dir-655 här hemma och har inte märkt några problem med wifi. Har du testat att återställa routern nån gång för att se om det hjälper?

Postad 20 november 2012 - 13:16

nermin
  • nermin
  • Användare

• 123 inlägg
  • 2
Svårt det där med kommunikation .. Jag tycker att mina inlägg är nästan övertydliga och samtidigt att dina svar fortfarande inte tillför något .. lite små påhopp eventuellt.
Hur går du tillväga när du ringer med din i5a ? Har den svävandes framför dig med siri aktiverat ? Eller plockar snabbt ut den ur fickan (i fickan skakar den också samtidigt som du går), ibland kanske tappar den eller lägger på bordet bredvid. Telefonen är i rörelse från den dagen den sätts ihop i China till den dan den males ner i nån återvinning. Min fråga .. som också börjar dyka upp överallt är om detta rasslandet är ok eller ej. På många håll har man också bett Apple uttala sig om saken, vilket Apple inte gjort och svaren som kommer ut "inofficiellt" skiljer sig. Därför vore det intressant för många av oss att kanske kolla om vi har ett case att driva, dvs. att detta ses som ett känt problem ifall det börjar hända saker om 1.5 år. Ok nu ?

Redigerat av nermin, 20 november 2012 - 13:18.

Postad 20 november 2012 - 13:26

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

• 2 053 inlägg
  • 0

Svårt det där med kommunikation .. Jag tycker att mina inlägg är nästan övertydliga och samtidigt att dina svar fortfarande inte tillför något .. lite små påhopp eventuellt.

Nej jag tycker din inlägg är grötiga och svåra att förstå och du kanske skulle tänka på att trycka på space några gånger när du skriver.
Påhopp? Citera där jag kommit med påhopp.

Hur går du tillväga när du ringer med din i5a ? Har den svävandes framför dig med siri aktiverat ? Eller plockar snabbt ut den ur fickan

Som sagt jag har inte parkinson eller någon annan sjukdom som gör att jag skakar onormalt mycket så jag hör inget ljud från telefonen.

(i fickan skakar den också samtidigt som du går),ibland kanske tappar den eller lägger på bordet brevid. Telefonen är i rörelse från den dagen den sätts ihop i China till den dan den males ner i nån återvinning. Min fråga .. som också börjar dyka upp överallt är om detta rasslandet är ok eller ej. På många håll har man också bett Apple uttala sig om saken, vilket Apple inte gjort och svaren som kommer ut "inofficielt" skiljer sig. Därför vorde det intressant för många av oss att kanske kolla om vi har ett case att driva, dvs. att detta ses som ett känt problem ifall det börjar hända saker om 1.5 år. Ok nu ?

Du måste ha superhörsel som hör det när du är ute och går...imponerande.
Men visst hör jag ett svagt rasslande ljud om jag slänger ner telefonen på soffan eller om jag tar telefonen mot örat och knackar försiktigt med fingret.
Men eftersom samma "problem" fanns på iPhone 4/4S men dom fungerar fortfarande bra ser jag ingen idé att oroa sig eller gå och må dåligt över det.
För om två år kommer jag köpa en ny telefon ändå och om du vill dra igång en rättsprocess mot Apple har jag bara en sak att säga.

Lycka till :)

Postad 20 november 2012 - 13:37

nermin
  • nermin
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
*Inväntar snällt fler synpunkter :)

Postad 20 november 2012 - 14:20

Unregistered5118fd09
  • Unregistered5118fd09
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 1
Super...nytt leverans datum från Telia 12-12-05-->12-11-26-->12-11-23 samma dag som jag kommer hem från Syd Korea.

Postad 20 november 2012 - 14:57

Auxvoice
  • Auxvoice
  • Forumräv

• 723 inlägg
  • 2

*Inväntar snällt fler synpunkter :)

Fråga Siri xD

Du kommer inte få några svar här, om det är något fel så mörkar man det. De flesta här kommer säga att du är knäpp som "letar" fel. Lösningen är att söka svar på seriösa forum.

Redigerat av Auxvoice, 20 november 2012 - 14:58.

Postad 20 november 2012 - 18:13

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 304 inlägg
  • 0
Grejen är ju den att kameralinsen är så konstruerad att den låter om man skakar telefonen, det är inget fel på den.

Det finns ett annat "fel" som kan ge ett knackande ljud däremot, om batteriets dubbelhäftande tejp har släppt kan batteriet ligga löst och knacka, detta avhjälpes med att försiktigt trycka på telefonen glas (ta inte i så det spräcks nu).

Postad 20 november 2012 - 18:21

Baily
  • Baily
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0

Intressant, jag har också en Dir-655 här hemma och har inte märkt några problem med wifi. Har du testat att återställa routern nån gång för att se om det hjälper?

Jag har återställt utan resultat, uppdaterat till senaste firmware utan resultat, ändrat till mixed osv men inget fungerar. Förr eller senare tappar den det trådlösa och jag får skriva in lösenordet igen och återansluta. Drygt är det iaf.

Postad 21 november 2012 - 01:00

Unregistered5118fd09
  • Unregistered5118fd09
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Dax för nyheter inte massa små gnäll och annat tjafs. :)

Siri på: Languages where Siri is currently unavailable on that list include Danish, Dutch, Finnish, Norwegian, and Swedish.

http://www.macrumors...more-languages/

Postad 21 november 2012 - 08:13

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Wifi fungerar ju perfekt?

Nej nerladdningshastigheten av filer är horribelt dålig.

Postad 21 november 2012 - 09:30

Mathzon
  • Mathzon
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

Måste vara fel på din router eller telefon då, fungerar fint för mig. Tar några sekunder att ladda ner dokument och bilder.

Tar man sig tid och går igenom tråden så kan man läsa att problemet ligger inte hos routern.
Men finns de telefoner som har problem med låsta nätverk.

Har själv en telefon inskickad just för att den har extremt dåliga nedladdnings tider på t.ex jpg filer över wifi.
Över 3G så fungerar det kanon.
Och då är telefonen testad emot låsta och olåsta nätverk och 4st andra Apple produkter.

Postad 21 november 2012 - 10:08

NickoM
  • NickoM
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Jag har också upptäckt wifi problem, dock är det endast när jag laddar ner en stor pdf från dropbox. Tanka ner appar, musik från iTunes och surfa går bra. Har testat samma sak med iPad3, med samma os och samma router, inga problem. Så länge det bara är problem mot dropbox så orkar jag inte bry mig. Ni andra som har wifi problem, har det visat sig på annat sätt än mot dropbox?

Postad 21 november 2012 - 10:09

Mathzon
  • Mathzon
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

Jag har också upptäckt wifi problem, dock är det endast när jag laddar ner en stor pdf från dropbox. Tanka ner appar, musik från iTunes och surfa går bra. Har testat samma sak med iPad3, med samma os och samma router, inga problem. Så länge det bara är problem mot dropbox så orkar jag inte bry mig. Ni andra som har wifi problem, har det visat sig på annat sätt än mot dropbox?

Testat emot mail appen bl.a

Postad 21 november 2012 - 11:11

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Har noll koll på iphone då jag är en androidkille (so far), så jag skulle behöva lite hjälp med en sak.

Dottern önskar sig en iphone 5 i julklapp. Hon har haft två androider innan och trivs inte med det. (grupptryck?) Strunt samma. Är av den enkla åsikten att en femma är lite dyr att ge bort i julklapp till en 13-åring. Har kollat med min operatör och det är ungefär dubbla priset jämfört med en iphone 4s, om man räknar med totala kostnaden inkl samtalspotter mm. Frågan är om man gör bort sig helt om jag beställer en 4s eller om den rent av är hopplöst omodern redan nu? Kommer den att stå sig i 24 månader? Alltså, hur pass framtids(o)säker är en 4s jämfört med 5?

Redigerat av Tobyponken, 21 november 2012 - 11:12.

Postad 21 november 2012 - 14:20

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

• 1 863 inlägg
  • 0

Har noll koll på iphone då jag är en androidkille (so far), så jag skulle behöva lite hjälp med en sak.

Dottern önskar sig en iphone 5 i julklapp. Hon har haft två androider innan och trivs inte med det. (grupptryck?) Strunt samma. Är av den enkla åsikten att en femma är lite dyr att ge bort i julklapp till en 13-åring. Har kollat med min operatör och det är ungefär dubbla priset jämfört med en iphone 4s, om man räknar med totala kostnaden inkl samtalspotter mm. Frågan är om man gör bort sig helt om jag beställer en 4s eller om den rent av är hopplöst omodern redan nu? Kommer den att stå sig i 24 månader? Alltså, hur pass framtids(o)säker är en 4s jämfört med 5?

Köpte just en varsin Iphone 5 till mina döttrar. Det är 5:an som gäller för ungdomarna (grupptrycket).
Att komma med en 4S är rena 'Natta'. Du gör verkligen bort dig om du kommer dragande med en 4S.
Dessutom är 5an ett lyft jämfört med 4/4S.

Postad 21 november 2012 - 14:24

Unregistered5118fd09
  • Unregistered5118fd09
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0

Köpte just en varsin Iphone 5 till mina döttrar. Det är 5:an som gäller för ungdomarna (grupptrycket).
Att komma med en 4S är rena 'Natta'. Du gör verkligen bort dig om du kommer dragande med en 4S.
Dessutom är 5an ett lyft jämfört med 4/4S.

Herregud...det är ni/vi föräldrar som skapar grupp trycket.

Framtidsäker har ingen betydelse då man ändå vill ha en ny telefon efter 1 år.

4S fungerar alldeles utmärkt!!!!!!!

Redigerat av Unregistered5118fd09, 21 november 2012 - 14:25.

Postad 21 november 2012 - 16:27

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Jag är noll insatt och därför bad jag om hjälp. Vet at jag frågade om jag gjorde bort mig, men menade inte på det sättet som Putte 10 tolkade det, utan tänkte mest på att man går och köper en mobil som inte klarar morgondagens krav på teknik och prestanda. Det lilla jag läst om 4s vs 5 så verkar det inte skilja så jättemycket. Har jag fel så berätta gärna vad som skiljer och hur det påverkar användandet av telefonen.

Håller med om att det är vi föräldrar som skapar märkeshysteri mm. Försöker stå utanför så gott det går, men inte alltid det går så bra...

Postad 21 november 2012 - 16:34

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

• 1 863 inlägg
  • 0

Jag är noll insatt och därför bad jag om hjälp. Det lilla jag läst om 4s vs 5 så verkar det inte skilja så jättemycket.

Storleken på skärmen.
Färgåtergivningen på skärmen.
Snabbheten vid användandet (snabbare processor).
4 G kommer säkert under nästa år i 'apples version'.
Lättare.
Nya applikationer kommer att optimeras för den större skärmen.

Postad 21 november 2012 - 16:54

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 2
Detta gäller främst Lappen & Auxvoice men även er andra: Skärp er för fan. Otroligt mycket OT de senaste sidorna. Tjafsa kan ni göra via PM.
Är man bara inne i tråden för att gnälla eller smutskasta, don't!
Och ni som mothugger....anmäl istället så slipper dom som faktiskt vill läsa om Iphone 5 läsa om hurvida någon har mens eller inte.

Redigerat av BrittBastard, 21 november 2012 - 16:54.

Postad 21 november 2012 - 17:44

Mathzon
  • Mathzon
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

Nej nerladdningshastigheten av filer är horribelt dålig.

Har varit i kontakt med Tele2 och dom byter ut min Iphone emot en ny.
Återstår och se om den kommer imorgon och om den är ny och fullt fungerande.

Postad 21 november 2012 - 19:19

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Trevligt

Postad 21 november 2012 - 19:35

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2 830 inlägg
  • 0

Håller med helt. Var först väldigt nära att gå och köpa en 5:a men efter att ha klämt och känt lite på flickvännens 5:a så känns det som min 4S utan problem hänger med ett bra tag till. Visst är den något snabbare, lättare och lite större men tycker inte det känns värt ett byte för tillfället.

Och angående att det låter som något är löst i telefonen låter även på min 4S och jag har svårt att tro det är något som är fel eller påverkar prestandan. Har iaf inte märkt någon skillnad på över ett år.

Postad 21 november 2012 - 21:22

NickoM
  • NickoM
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Testat emot mail appen bl.a

Fungerade fint att tanka ner i mail appen. En 17 MB pdf tog ~25s.

Postad 21 november 2012 - 21:26

Mathzon
  • Mathzon
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

Därav var telefonen inlämnad och i detta fall utbytt av Tele2.

Postad 22 november 2012 - 10:43

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Det tar ca 5 minuter på min Iphone 5 med wifi ;)

Redigerat av Unregistereddc471864, 22 november 2012 - 10:43.

Postad 22 november 2012 - 13:43

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

• 1 863 inlägg
  • 0

Det tar ca 5 minuter på min Iphone 5 med wifi ;)

Det tog 25s med en Iphone 4 wifi 2.4 GHz bandet.

Postad 22 november 2012 - 16:21

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

• 1 863 inlägg
  • 0

Vilken fil testar ni med och ifrån var? Länk ?

Jag laddade ned en 13mb fil (owners manual) från Yamaha.
http://se.yamaha.com...0_g/?mode=model
under flik 'Support'

Postad 23 november 2012 - 00:22

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Laddade ner den PDF-filen, mailade den till mig själv på gmail, öppnade den på min iphone över wifi. tog max 5-6 sekunder med en iPhone 5

Grattis då har du nog en som fungerar korrekt.

Postad 23 november 2012 - 06:46

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

• 1 863 inlägg
  • 0

Laddade ner den PDF-filen, mailade den till mig själv på gmail, öppnade den på min iphone över wifi. tog max 5-6 sekunder med en iPhone 5

Finfint, då körde du säkert på 5GHz bandet.

Postad 27 november 2012 - 14:16

Unregistered5118fd09
  • Unregistered5118fd09
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Nu har man haft en 5:a 32 GB sedan i Lördags är grymt nöjd hittils.

Ultra snabb både i 3g och wifi, ser inga probem med stora filer över wifi, inget skrammel eller repor eller nått
dylikt som tjatas om här forumet. Tänker inte ens försöka syna ett eventuellt skrammel. Sjukt snabb i övrigt för
den delen. Känns gött att övergett i Android på sin privata, räcker med Android i jobbet.

Postad 27 november 2012 - 14:51

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

• 1 863 inlägg
  • 0

Nu har man haft en 5:a 32 GB sedan i Lördags är grymt nöjd hittils.

Ultra snabb både i 3g och wifi, ser inga probem med stora filer över wifi, inget skrammel eller repor eller nått
dylikt som tjatas om här forumet. Tänker inte ens försöka syna ett eventuellt skrammel. Sjukt snabb i övrigt för
den delen. Känns gött att övergett i Android på sin privata, räcker med Android i jobbet.

Välkommen in i finsmakargänget :P

Postad 05 december 2012 - 21:12

Black Ice
  • Black Ice
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Har nu haft min i två dar och det mesta verkar funka som det ska!

Dock har jag problem med att logga in på tradera-appen och mitt tele2-appen. Står att jag har fel användarnamn eller lösenord. Dock funkar inloggningarna perfekt på datorn. Någon mer som har samma problem?

Postad 06 december 2012 - 16:09

waconda
  • waconda
  • Beroende

• 1 026 inlägg
  • 0
Jag är inte alls nöjd. Jag hittar inte ett förbannat dugg att klaga på när det gäller min iphone 5. Ska det verkligen vara så här?? vad säger plus-Sverker??

På jobbet har jag (tvingad till det) en Nokia C-6 som måste vara världens sämsta mobil. Jag äger dessutom en Sony-Ericson xperia active att ha när man är ute och fiskar eller liknande men jag använder numera iphonen till 85%. Den gamla 3GS är numera väckarklocka men den fungerar bra fortfarande men känns mycket seg jämfört med 5:an :)

Postad 07 december 2012 - 12:07

sumpan77
  • sumpan77
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Ni som har tre som operatör. Har ni fortfarande problem med att täckningen inte kommer tillbaka efter att ni varit i ett område utan täckning. Jag har fortfarande det felet.

Postad 08 december 2012 - 14:11

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Ja. Det är flight mode av/på som gäller.

Postad 12 december 2012 - 13:40

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2 495 inlägg
  • 0
Lite dåligt att Prisjakts app inte stödjer 5:ans upplösning än.

Postad 14 december 2012 - 12:05

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Skumt. Det här kan inte vara rätt. Efter 4 timmar standby och 30 minuters användning ligger min telefons batteri fortfarande på 100%

Postad 14 december 2012 - 16:29

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 304 inlägg
  • 0
Jag vill ha ditt batteri!

Postad 15 december 2012 - 09:59

mr_Tony
  • mr_Tony
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0

Ni som har tre som operatör. Har ni fortfarande problem med att täckningen inte kommer tillbaka efter att ni varit i ett område utan täckning. Jag har fortfarande det felet.

Gäller detta fel enbart om man har TRE som operatör?
Jag har fått min I5 utbytt tre gånger pga detta. Tre hävdar att felet inte ska finnas på alla enheter...

/Tony

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.