Det enda liret gör bra är det mekaniska fps stridandet, samlandet, levlandet. Storyn blir bara mos man blir tidigt en psykopat och jag stötte då inte på särskilt mycket intressanta platser. Goodwood var ju lite mysigt i alla fall men Diamond City. Här var man nästan tvungen göra huvuduppdragen för att få något halvvettigt att göra. Nu blev ju de totalkvaddade då man körde för sent och även på sista uppdraget skulle slåss mot 1-5???? De har väl tänkt sig att man ska kunna dra igenom liret på 5h om man vill.
Fallout 4 (Inga spoilers utan taggar!)
Fallout 3 - Game of the Year Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
9
|
(4)
|
299:- | |
Fallout: New Vegas - Ultimate Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
9
|
(1)
|
1 620:- | |
Fallout 4 (PC)
(PC-spel)
|
8
|
(19)
|
105:- | |
Fallout 4 (PS4)
(PlayStation 4-spel)
|
6
|
(24)
|
420:- | |
Fallout 4 (Xbox One | Series X/S)
(Xbox Series X/S spel)
|
7
|
(11)
|
144:- | |
Fallout Anthology (PC)
(PC-spel)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One 1TB (inkl. Fallout 3 + Fallout 4) 2015
(Spelkonsoler)
|
9
|
(0)
|
Inga priser |
Fallout 3 (255 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 28 December 2015 - 12:41
Så gameplay är bra men storyn drar ner betyget helt och hållet? Hmm, som MGS då. Radiant quests, tror jag gjorde ett sådant högst och sedan ödslade jag ingen mer tid på det då jag visste att det bara skulle bli tråkigt.
När blir man en psykopat förresten, minns jag inte. Minns iofs inte lvl 1-5 i slutet heller.
Postad 28 December 2015 - 14:05
Sido uppdragen brukar ju va bra genomarbetade i bethesda liren så jag hade inte förväntat mig den här radiant soppan. Huvud uppdraget brukar va bland de tråkigaste man kan göra. Gameplay är alltså inte bra då jag egentligen aldrig vart ute efter fps biten det är mer äventyrsbiten man är ute efter och det är klart sämre än i New Vegas ex.
Psykopat blir man så fort man skiter i att man ska hitta sonen och bara gör vad fasen man vill för att man försöker ha roligt.
Postad 28 December 2015 - 15:32
Du sa ju att striderna, levlandet och samlandet/lootandet är bra, det är ju gameplay. Så varken gameplay, musik, grafik eller story är bra och du spelar i 150-200 timmar? =P
Psykopat blir man så fort man skiter i att man ska hitta sonen och bara gör vad fasen man vill för att man försöker ha roligt.
Det är inget inbyggt i storyn utan ett val du gör själv. Det är upp till en själv vilken ordning man tar det i. Man kan köra enbart huvuduppdragen och utforska och sånt efteråt när sonens storyline är klar.
Psykopat är man väl annars i de flesta spel med tanke på hur många man dödar. Termen får nog användas lite lösare i spel än i verkligheten.
Postad 28 December 2015 - 17:32
Postad 01 January 2016 - 18:29
Hur många valv finns det? Hittade mitt andra, om jag minns korrekt kan möjligen varit det tredje, vault 95. Har lagt ner ganska många timmar och är på level 48 så tycker det varit snålt med hittade vaults
Vad har ni för taktik mot Asaultrons? Har en legendary rocket launcher som har "staggering" vilket brukar funka bra. Brukar annars ta något starkt melee-vapen. Men var lite svårare när jag mötte tre på samma gång precis ![]()
Postad 01 January 2016 - 18:40
Jag har minerat, och snipat från en evighet bort. Men dom hittar mig hur j*vla långt bort jag springer eller hur osynlig jag än är...
Hjäper ju inte att jag dör på ett skott heller, så melee är ju helt uteslutet. Mvh lvl 60+
Redigerat av SKIBBE, 01 January 2016 - 18:41.
Postad 01 January 2016 - 19:04
Hur kan du dö på ett skott springer du runt naken?
Assaultrons du bunnyjumpar tills de tappar sin osynlighet sen vatsar du max därefter avslutar du med missile launchers, fatmans etc om det fortfarande är något kvar. Ibland börjar jag med Fatman men det beror ju på hur nära han är
.. Inte kirurgiskt men effektivt
Postad 01 January 2016 - 20:29
Så jäkla svårt att hitta delar till bra lasersnipe känns de som, ej snubblat över så värst många. Krävs ju ett gäng för att hitta alla bra moddar också.
Postad 02 January 2016 - 01:07
Det är inte kopplat till endurance? Apropå hitta moddar jag investera tidigt i science så jag kunde bygga allt själv. Science och luck är det man ska investera i. Vet inte hur många specialvapen jag har då har jag ändå sålt av en del.
Postad 02 January 2016 - 09:39
Endurance låter mer klokt ja, har 2+1 där också 300hp.
Här är mina stats, för lvl 60.
Screenshot_20160102-093811.png 478.3K
0 Antal nerladdningar
Screenshot_20160102-094235.png 441.82K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av SKIBBE, 02 January 2016 - 09:43.
Postad 02 January 2016 - 10:35
Din karaktär är för korkad för att bygga egna vapen mao
. Tror jag körde på endurance 3 360 i hitpoints hade jag om jag minns rätt.
Jag fick någon molerat sjukdom första turen utanför valvet eller om det var i valvet rentav som visade sig va totalt obotlig som gav -10 i hitpoints genom hela spelet.
Gör lite railroad uppdrag kan du få rustning som bumpar upp luck duktigt och dessutom ger bättre skydd än något jag kunde göra själv/hittade i vildmarken. Innan man hitta den så kände man sig lite sårbar utan power armor emellanåt.
Postad 03 January 2016 - 13:50
Postad 04 January 2016 - 12:42
Hur kan du dö på ett skott springer du runt naken?
Assaultrons du bunnyjumpar tills de tappar sin osynlighet sen vatsar du max därefter avslutar du med missile launchers, fatmans etc om det fortfarande är något kvar. Ibland börjar jag med Fatman men det beror ju på hur nära han är
.. Inte kirurgiskt men effektivt
Är bara att VATS:a med bössan det man kan (~4skott) sen ta närstriden och avsluta "manuellt" med combat shotgun (eller gauss gun tror den tar 4-500 dmg), för mig iaf nu. Minns inte vilken level jag uppnått tror det är 70-någonting.
Men ja ibörjan fick man ju använda Fatman mot Queen Mirelurks och sådant. =)
..och det beror ju lite på vad man har för perks.
Postad 04 January 2016 - 17:42
Postad 05 January 2016 - 09:54
går att kitea allt, assaultrons har jag adlrig ens känt mig hotad av. hip-fire i huvudet och se till att dodgea mega-death-strålen från huvudet = win. Finns ofta så mycket terräng eller hörn och annat att gömma sig bakom vid reloads osv. Har inte skjutit en enda fatman ( förrutom för skojs skull ). Rifleman is the way to go!
Inte kört som sniper/vats, men det verkar vekt
kan säkert vara roligt dock ![]()
Postad 05 January 2016 - 10:54
De har lyckats så bra med fysiken så VATS är roligare än att panga själv. Min karaktär är ju byggd för VATS så jag får panga i minuter om jag inte VATSar. Fast goren blev väl osmaklig när man fick railroad gun
Postad 05 January 2016 - 11:13
Vek, ja, roligt ja :-) krävs ju tålamod, då du har all skada länkad till stealth, så fort man går ur den är man "vek" så man får planera sina kills, och quickreloada nöInte kört som sniper/vats, men det verkar vekt
kan säkert vara roligt dock
Är man gör fel val och stendör :-P
Men är fint med 6.3x dmg + 3 bankade crits som har 2.5x dmg (som inte kan missa) sen 2 perks som kan fylla på crits/instant, sen även fylla på AP instant , dock är sällan strider så långa, är 1-3 fiender oftast tycker jag.
Redigerat av SKIBBE, 05 January 2016 - 11:14.
Postad 05 January 2016 - 13:26
Och om inte det räcker så kommer mysterious stranger eller så får de ricochet som dödar dem ![]()
Postad 05 January 2016 - 14:35
Hela familjen Cabot är borta. Uppdragsflaggan hamnar utanför huset i luften precis som om en människa skulle stå där, men inget funkar.
Postad 05 January 2016 - 14:42
Nä vet inte vad som kan ha hänt där. Jag har ett par buggade quests. En kidnapping at Sanctuary Hills fast quest pilen är på långt uppe i norr vid någon bunker och det är en död settler eller något. Fick failed på den skönt få bort den men sen kom den tillbaks efter x antal timmar och samma sak ![]()
Sen har jag någon miscellaneous quest där jag ska samla leksaksdelar och redan hade samlat på mig en del. tror det är därför questpilen pekar 50 meter från där jag är konstant eller något...
Bara radiant skräp så gör då inget.
Postad 05 January 2016 - 15:58
Redigerat av SKIBBE, 05 January 2016 - 16:00.
Postad 05 January 2016 - 18:23
Hur kommer man i kontakt med institutet? Vill börja med quests åt dem, har ju hittills bara dödat dem och börjar tröttna på BOS.
Postad 05 January 2016 - 18:59
Vad är radiant quests? Sett ni pratat flera ggr om det :-)
Inprogrammerad kod som får dig att leka apport för att hitta nästa sak döda nästa courser eller ledsaga nästa bos recruit. Utan direkta dialogval bara gå dit döda spawnad fiende/spawnad item repeterera i all evighet. Det kan va lite svårt skilja från huvuduppdragen emellanåt
. Orka köra minutemen
Apropå institutet ex Polygon brukar ha en hel del kommer inte riktigt ihåg men gör du uppdrag åt railroad, minutemen eller brother of steel så kommer du till institutet för eller senare om du inte råkar hitta på eget bevåg.
Postad 05 January 2016 - 19:04
Inprogrammerad kod som får dig att leka apport för att hitta nästa sak döda nästa courser eller ledsaga nästa bos recruit. Utan direkta dialogval bara gå dit döda spawnad fiende/spawnad item repeterera i all evighet. Det kan va lite svårt skilja från huvuduppdragen emellanåt
. Orka köra minutemen
Apropå institutet ex Polygon brukar ha en hel del kommer inte riktigt ihåg men gör du uppdrag åt railroad, minutemen eller brother of steel så kommer du till institutet för eller senare om du inte råkar hitta på eget bevåg.
Kört story till institutet,
Redigerat av SKIBBE, 05 January 2016 - 19:05.
Postad 05 January 2016 - 21:46
Japp shotgun gjorde inte en fis förnär här. Farligt då du måste komma nära också och springer runt naken
körde med hög iq så gauss var klart effektivast förutom mini nuke och missile launcher då. Railroad var iof vass på mycket också.
Jag kör inte "naken" dock som Skibbe, utan har rätt ok rustning och inte dör på stört vid närstrid men inriktade min karaktär på gevär och VATS, har inga perks på pistol, "big guns" etc. så mitt Gauss-rifle nu ger väl samma som om jag tar upp mini-nuken. Typ 400-500 i DMG. =)
..fast det jag kört på slutet sen jag klarade av storyn är mest byggande. Slog upp ett Betong-palats på den där ön där man kan göra ett settlement. Såg en på tuben som byggt någon typ av "Citadell" som man blev lite inspirerad av och det verkar vara stället där man kan bygga rätt stort.
Redigerat av HenkeEdge, 05 January 2016 - 21:52.
Postad 05 January 2016 - 22:00
Hur kommer man i kontakt med institutet? Vill börja med quests åt dem, har ju hittills bara dödat dem och börjar tröttna på BOS.
Försök att lista ut vilka uppdrag som är Main-Story så kommer du nog vidare.
Redigerat av HenkeEdge, 05 January 2016 - 22:03.
Postad 06 January 2016 - 13:19
Svar till HenkeEdge:
Redigerat av Unregisteredff20a4e9, 06 January 2016 - 13:19.
Postad 06 January 2016 - 17:02
Jag har dock gjort mig ovän med brotherhood. Dom är dryga
Postad 06 January 2016 - 20:59
Postad 07 January 2016 - 01:09
Tänk om man på något sätt kunde få dom att bli polare? Det känns ju lite mörkt med tanke på att alla factions avskyr varandra, så jag hoppas det går att lösa. Men jag skulle inte förvånas om det var helt omöjligt om man säger så.Brotherhood är bajs. Kluven mellan railroad och institute, både ser allt lite svart-vitt
Postad 09 January 2016 - 22:26
minutmännen är rätt så beiga och neutrala. Institutet diggar dem i alla fall och har inte hört alltför mycket trashtalk från brödraskapet och järnvägsgänget.
Har någon bugg med piper hon ger ett tickande ljud ifrån sig.
Sprungit runt och letat nya platser hittade USS constitution så något kul lyckas man hitta fortfarande.
Postad 09 January 2016 - 23:50
Hur många ställen har ni funnit ? Har 290 locations och känns som jag sprungit överallt på kartan
Sett siffror att det ska vara ca 330 locations totalt att upptäcka ?
Postad 10 January 2016 - 00:03
Postad 10 January 2016 - 04:00
Jag tror att jag kan ha varvar det här idag. Om jag gjorde det så måste jag säga följande: om jag TROR att jag har varvat ett spel, när jag gjort det, då är slutet fan värdelöst...
Vad trodde du när du först såg credits rulla i MGSV ![]()
Postad 10 January 2016 - 12:20
Vad trodde du när du först såg credits rulla i MGSV
menar du efter del ett? jag var rätt säker på att det skulle fortsätta, eftersom jag hade hört att det fanns fler uppdrag =) typ uppdrag 45 och 46 tror jag iaf, så att jag visste att det fanns fler. däremot så var det ju lite förvånande att det som hände hände i del ett eller vad man nu ska säga för att inte spoilera något. men... jag vet inte, i mgs så fanns det ju alltid en bad guy, det kanske har påverkat det hela lite granna också. det känns som att man mer fick välja bad guy i fallout 4 och därför så blev det kanske inte riktigt samma känsla när man hade livet av den faction som var den sista av dom som man var fiender med eller vad man nu ska säga =)
fan, nu blev jag sugen på det där MGS igen. ska nog poppa in skivan och köra övriga uppdrag.
GOTY och allt sånt, så perverterat bra spel så att det inte går att beskriva i ord ![]()
Redigerat av Zartok, 10 January 2016 - 12:42.
Postad 10 January 2016 - 14:09
Kollade statsen jag har upptäckt 325 så jag har bara 5 kvar då kanske ![]()
Postad 10 January 2016 - 14:21
När center kanalen införskaffas kan man börja spela tv spel igen..
Då blir det Fallout 4 !
Postad 10 January 2016 - 14:46
Kan behövas fasen vad svårt det är att höra röster och radion emellanåt
Postad 10 January 2016 - 19:45
går det inte att köra spökcenter eller fantomcenter istället?
Metal gear solid VI: the phantom center.
aaaahahahaha! så j*vla bra humor! göteborg! ![]()
Redigerat av Zartok, 10 January 2016 - 19:46.
Postad 10 January 2016 - 20:41
Det är mer än 330 i alla fall har upptäckt 331 nu. 345 verkar nätet säga men ren fakta är svår få tag på.
Postad 11 January 2016 - 11:35
Nästintill, har ju så lätt armor som möjligt för att jag spelar snipe/stealth. Minns ej hp men är väl kopplad till styrka som är 2+1(bonus) så det försvinner ju rätt snabbt det lilla :-) . Det är ju dom enda fienderna som min build har svårt emot. Såvida jag inte fokuserat på ett laser snipe. Nu kör jag ju endast .50 sniper.
Så jäkla svårt att hitta delar till bra lasersnipe känns de som, ej snubblat över så värst många. Krävs ju ett gäng för att hitta alla bra moddar också.
Har du inte hittat dubbelskott-bössan?
(combat rifle med x2 DMG) med den ombyggd till .308 får du värre total DMG än något .50cal rifle.
Har knappt använt mitt .50cal gevär sedan man ramlade over den bössan ifrån någon legendary-fiende vid Jamaicaområdet. Innan jag hade skills för att bygga om den till .308 så var den bättre i 45-utförande än .308 geväret jag hade.
Går ju även att köpa den:
Redigerat av HenkeEdge, 11 January 2016 - 11:53.
Postad 11 January 2016 - 11:53
Har du inte hittat dubbelskott-bössan?
(combat rifle med x2 DMG) med den ombyggd till .308 får du värre total DMG än något .50cal rifle.
Har knappt använt mitt .50cal gevär sedan man ramlade over den bössan ifrån någon legendary-fiende vid Jamaicaområdet. Innan jag hade skills för att bygga om den till .308 så var den bättre i 45-utförande än .308 geväret jag hade.
Nope, och jag kör inte combat rifle, endast rifle (single fire)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Fallout 3
19 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?