Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PS4: Priser, förbokningar, bundles mm

4173 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 November 2013 - 10:05

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Spelbutiken måste fått tag på betydligt färre konsoler än de först trodde. Eller så har de rört ihop kön...

Postad 26 November 2013 - 10:09

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0
Från Webhallens del på Sweclockers forumet:

Även våra andra butiker (med undantag för fruängen) ska ha nattöppet och inbjudan ska ha skickats via mail till alla dem som har en PS4 för upphämtning på launchen.

Seriöst, nån som bokat på annat än Sveavägen som fått mail om att dom har nattöppet/kan hämta sin PS4:a den 29:e??

Postad 26 November 2013 - 10:13

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0
Jag har förhandsbokat min 10 juli hos Spelbutiken och det står fortfarande "behandlar", jag vill inte chatta med dom eller ringa dom tills idag på eftermiddag...kanske jag har tur! :unsure:

Optimist är den som inte fått ligga på 3 år men fortsätter att raka könet varje helg.

Postad 26 November 2013 - 10:16

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 3
Riktiga män rakar sig inte nedanför struphuvudet.;)

Postad 26 November 2013 - 10:19

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Riktiga män rakar sig inte nedanför struphuvudet. ;)

hehe...ok gör om den då!

Optimism är att vara bara två tjejer ifrån en trekant.

Postad 26 November 2013 - 10:20

Birkanoff
  • Birkanoff
  • Mästare

• 2532 inlägg
  • 0

Riktiga män rakar sig inte nedanför struphuvudet. ;)

Nä det skavs ju av med hjälp utav friktionen huehuehuehue!!

Postad 26 November 2013 - 10:20

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Armhålorna måste man väl ansa? Jag menar.. det blir ju megapäls därunder! :D

Postad 26 November 2013 - 10:33

RonnieW
  • RonnieW
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0

Seriöst, nån som bokat på annat än Sveavägen som fått mail om att dom har nattöppet/kan hämta sin PS4:a den 29:e??

Jag bokade i juni och har inte fått mail. Jag förväntar mig att jag kan hämta upp en konsoll på fredag i Solna.

Postad 26 November 2013 - 10:37

RonnieW
  • RonnieW
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0

Läste detta från Webhallen på sweclockers:

Om din konsol redan nu står som "Behandlad" så kan du vara 99,999% säker på att du får din konsol från den första inkommande batchen.
Även om det INTE står så kan du fortfarande få den.
Vill du vara helt säker är det dock vår kundtjänst: http://www.webhallen...fo/kontakta_oss
Eller din butik: http://www.webhallen...fo/vara_butiker
Som du bör kontakta för konkret besked kring just din order.

Vi kan tyvärr inte gå ut med något specifikt i stil med "Om du beställde innan den 5:e Augusti så kommer du garanterat att få din konsol till launch" heller.

Mail ska också ha skickats ut till alla som inte får sin konsol till launch som informerar om just detta.
Har man inte fått mail kan det alltså bero på att man ska få den men det kan också bero på att man lämnat en felaktig mailadress eller om man bokat för längesedan kanske för att man bytt adress osv.
Även där gäller samma sak: kontakta kundtjänst eller butik för konkret besked.

Vad vi sett så kommer vi att få VÄLDIGT många konsoler till launch. Inte så att det räcker till alla som bokat men det ser i alla fall ut att vara betydligt fler än de flesta av våra kollegor i branchen.
Nästa batch väntas in under December månad. Det exakta antalet är ännu inte bekräftat till oss.
Utöver detta så jobbar vi på att få in fler konsoler genom andra "kanaler" för att tillgodose behovet som finns.

Redigerat av RonnieW, 26 November 2013 - 10:40.

Postad 26 November 2013 - 10:38

altair4
  • altair4
  • Veteran

• 1621 inlägg
  • 0
Börjar onekligen se ut som Spelbutiken gjort allt för att blåsa sina kunder. Först sa de att de som beställt under sommaren skulle vara säkra. Sen var det att det ser bra ut för de som frågar och har beställt i juni/juli. Nu är det att de som beställt väldigt tidigt hamnar i mitten av kön och av vad det verkar så måste man ha beställt senast 11:e juni nu för att ha chans att få en. Bara hoppas att folk slutar handla hos dem nu om de gjort allt för att få sina kunder att behålla sin beställning även fast de inte klarade få tag i nästan några enheter.

Postad 26 November 2013 - 10:47

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
Min är tydligen skickad från Webhallen, har fått ett kollinummer :D
Kanske ska sälja den för 6000 eller nåt, hehe.

Postad 26 November 2013 - 10:47

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

• 1358 inlägg
  • 0

Jag bokade i juni och har inte fått mail. Jag förväntar mig att jag kan hämta upp en konsoll på fredag i Solna.

Har bokat i Solna jag med så jag mailade dom idag! Och fick detta svar. :D

Tjenare
Ja du det ser ljust ut för dig din PS4 ligger redan packad och väntar på dig till på fredag.

Ha en fortsatt trevlig vecka!

Med vänliga hälsningar / Kind regards

Så det är nog lungt för dig med. Jag har bokade min 13 Juni!

Postad 26 November 2013 - 10:48

fredrik11
  • fredrik11
  • Forumräv

• 546 inlägg
  • 0
Jag mailade spelbutiken igår och fick svar nyss att ALLA som beställt ska få mail idag/ikväll !
Jag bokade 20/6 och har hela tiden fått svaret "det ser bra ut" Ser det inte bra ut i mailet jag inte fått ännu då vet jag inte vad ja gör....

Postad 26 November 2013 - 10:53

GAMERZQNE
  • GAMERZQNE
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Lutar kanske nästan åt att jag får sälja min PS4, måste ha bil :( Får se om man kan trolla.

Postad 26 November 2013 - 10:54

Unregistered055e1f21
  • Unregistered055e1f21
  • Lärjunge

• 451 inlägg
  • 0
Har vi nån från skövde som ska stå vid elgiganten?

Postad 26 November 2013 - 10:57

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Jag mailade spelbutiken igår och fick svar nyss att ALLA som beställt ska få mail idag/ikväll !
Jag bokade 20/6 och har hela tiden fått svaret "det ser bra ut" Ser det inte bra ut i mailet jag inte fått ännu då vet jag inte vad ja gör....

Jag ger upp hoppet om Spelbutiken, första och sista gången jag köper nåt från skitföretaget. Dom har lurat oss i hoppet om att vi skulle boka massa spel, handkontroll osv tillsammans med konsolen så att dom skulle sälja tillbehören och hassla oss med konsolen.
Jag får fixa PS4 på annat sätt, Spelbutiken kan dra åt h*lvete. :angry:

Lutar kanske nästan åt att jag får sälja min PS4, måste ha bil :( Får se om man kan trolla.

Jag köper din PS4 och du köper min Skoda RS, bra pris får du av mig! :D

Postad 26 November 2013 - 10:59

WarpGuN
  • WarpGuN
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0
ringde precis kundtjänst på Elgiganten och dom rekommenderande att man ska köa flera timmar på plats innan affären öppna på fredag....det var extremt många som ringt in och frågat efter tillfällighet på PS4:an. :blink:

Vet i fasiken...ska fundera lite :) hade tänkt mig en halvtimme innan butiken öppna men det kanske ej räcker.. :wacko:

Postad 26 November 2013 - 11:00

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

• 3086 inlägg
  • 0
Sicken pajasbutik spelbutiken är. På frågan om orderstatus så svarade han bara alla som har beställt en ps4 kommer att få ett mail. Tack så mycket sa jag men eftersom jag pratar med dig i telefon nu så kanske du kan lämna ett besked direkt istället. Jag har ringt in två gånger och frågat och båda gångerna har snubben sagt att du behöver inte vara orolig, du kommer att få en PS4. Så har vi inte sagt.......vi har på sin höjd sagt att vi hoppas att alla våra kunder kommer att få en ps4. JAG irriterat......är du dum på riktigt eller spelar du bara nu eller. ALLA som har beställt en ps4 kommer att få ett mail var hans svar på det. Du kan alltså inte ge något besked........Kom ihåg att kolla din skräppost på gmail, det kan vara svårt. Man måste gå in på en pc och sen klicka på mer i vänstermenyn för att få upp skräppostmenyn var hans svar på den. Tur att snubben inte satt framför mig kan jag ju säga.....

Postad 26 November 2013 - 11:03

b0wlingb0y
  • b0wlingb0y
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0

Ligger din order i Under Behandling eller under Behandlad om du loggar in på Webhallen..?

Postad 26 November 2013 - 11:07

GAMERZQNE
  • GAMERZQNE
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Jag köper din PS4 och du köper min Skoda RS, bra pris får du av mig! :D

Njae, en skoda var väl en skrevspark ;)

Postad 26 November 2013 - 11:09

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

ha inga förhoppningar. läs vad jag skrivit förra sidan så ser du hur bra det ser ut.
fick för över en månad sen en tumme upp eftersom jag var bland dom första och idag var det istället tvärt om, jag kommer inte få någon. då ska dom skicka imorgon och dom har fortfarande inte koll på vilka som får.

jag skrev även att dom har förlorat en trogen kund som varit och handlat med dom sedan starten. jag lägger ner dom nu, kommer aldrig någonsin att köpa något från dom igen oavsett om dom har prisgaranti och skit. jag säger alltid att jag gärna betalar extra för bra service.

Postad 26 November 2013 - 11:11

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

• 1358 inlägg
  • 0

Ligger din order i Under Behandling eller under Behandlad om du loggar in på Webhallen..?

Dom ligger i Under Behandling!

Postad 26 November 2013 - 11:12

frass3
  • frass3
  • Veteran

• 1521 inlägg
  • 0
Postad bildPostad bildPostad bild

Postad 26 November 2013 - 11:12

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

• 1590 inlägg
  • 0

jag mailade dem inatt

har inte fått svar än...
bokade 21 februari

Postad 26 November 2013 - 11:16

b0wlingb0y
  • b0wlingb0y
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0

Då blev jag lite lugnare iaf :-)

Har fått ok på första leveransen för nån månad sen men nu började jag bli orolig när nget händer med min bokning. Bokade 23 Juni...

Postad 26 November 2013 - 11:17

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0

Min är tydligen skickad från Webhallen, har fått ett kollinummer :D
Kanske ska sälja den för 6000 eller nåt, hehe.

Säljer min ena för 5500:- :) jobbigt att sitta med 2st på fredag. ;)

Postad 26 November 2013 - 11:18

fede
  • fede
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Ringde webhallen precis,
"som det ser ut i dagsläget kommer du att få hämta ut din ps4a på fredag"
enligt killen skulle mail skickas inom loppet av 1 dag..

Postad 26 November 2013 - 11:19

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

Njae, en skoda var väl en skrevspark ;)

Bästa bilen ju! :P

OT

Chattade precis med Spebutiken och jag va inte glad denna gång:
-Hej, jag har förhandsbokat PS4 med ordernummer: xxxxxxxx. Det är 3:e gången jag kontakter er angående leverans för när jag loggar in på Spelbutiken så står på min order ”behandlar”. Tålamodet börjar ta slut snart då ingen kan ge mig ett konkret JA eller NEJ!
-Vi skickar mail till dig under dagen då vi är inte klara med alla order. Håller tummarna att du får din konsol på fredag, vi skickar order även på torsdagar när det är stora release.

Postad 26 November 2013 - 11:19

RonnieW
  • RonnieW
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0

Min ligger också i Under Behandling. Mailade dom nyss och frågade men iochmed att du har fått grönt ljus så är jag hoppfull.

Postad 26 November 2013 - 11:22

Unregisterede300f6db
  • Unregisterede300f6db
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Jag är fortfarande råförbannad på SIBA. Där snackar vi skitföretag. Lockar folk att förboka för att få till release för att sedan få in 0 konsoler till release. 0 konsoler! Ingen som förbokat får en till release. Kanske inte ens i december. Det är ju löjligt. Skitkasst!

Postad 26 November 2013 - 11:25

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

• 768 inlägg
  • 0

Min ligger också i Under Behandling. Mailade dom nyss och frågade men iochmed att du har fått grönt ljus så är jag hoppfull.

Min står som behandlad och har blivit tilldelad kollinr, redan i fredags tror jag det var. Dock står det bara "elektronisk förhandsinformation mottagen" när man tittar på Postens hemsida.

Postad 26 November 2013 - 11:26

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2495 inlägg
  • 0
Man får väl vänta och se med spelbutiken helt enkelt, inget att hetsa upp sig för. De ska ju återkomma till alla under dagen, då kan man ju vänta tills imorgon med att vara sur och bitter. Så kan man lägga pengarna på spel sen istället för magsårsmediciner.

Postad 26 November 2013 - 11:29

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 0
Spelbutiken är ju ett riktigt skämt! Lider med dig Zortak. Själv köpte jag spel via Tradera av dem när jag betalat/skulle betala (minns inte vilket som) fick jag veta att varan var slut!

Meilade dem angående detta och fick inget svar istället jag är jag tydligen med på deras reklamutskick då de skickar reklam om spel fast jag påpekat mer 1 gång att jag INTE gått med på att ta emot detta då jag inte ens köpt något hos dem.

// Sat

Postad 26 November 2013 - 11:29

Unregistered17f9fb0d
  • Unregistered17f9fb0d
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0
**** grabbar och tjejer vad ni stirrar upp stämningen. Nu börjar ju fan jag också bli riktigt nervös. Har mailat Komplett två dagar i rad för att be dem ändra adressen och ta bort handkontrollen i min order. De verkar ju inte ha fått in dem ännu och jag vill fan inte att de håller min konsol för att skicka allt samtidigt!! :)

Postad 26 November 2013 - 11:35

RonnieW
  • RonnieW
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0

Min står som behandlad och har blivit tilldelad kollinr, redan i fredags tror jag det var. Dock står det bara "elektronisk förhandsinformation mottagen" när man tittar på Postens hemsida.

Men jag ska hämta upp och betala i Solnabutiken.

Här du fått kollinr så kan du vara säker.

Postad 26 November 2013 - 11:37

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

• 1358 inlägg
  • 1

Då hoppas vi att du får den då!

Alla andra med för den delen. :)

All aboard..

Postad bild

Postad 26 November 2013 - 11:38

Megaman1
  • Megaman1
  • Beroende

• 1193 inlägg
  • 0
Fan va glad jag är att jag valde Webhallen trots att det då skillde 800kr i pris (3690 mot 4499:-)
Spelbutiken är endast intresserade av sitt egna vinstintresse och skiter fullständigt i sina kunder. Den bilden har jag fått genom åren av dom.
Jag beställer saker därifrån som är billigare och som jag inte måste ha i tid. Annars blir det Discshop eller webhallen för min del. Punktliga, bra service och aldrig några bekymmer. Men inte billigast.

Postad 26 November 2013 - 11:43

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0
Ditt pris sänktes väl ändå till 3890 på Webhallen väl? så skiljer sig 200. Sen har ju Webbis inte vart den bästa med informationen på sistonne, men dom känns ju iallafall seriösare.

Postad 26 November 2013 - 11:44

Unregistered055e1f21
  • Unregistered055e1f21
  • Lärjunge

• 451 inlägg
  • 0
Och folk undrar vad som är så speciellt vid stora lanseringar.
Är ju som en dödsbra film där man inte vet utgången förrän efter och man har sådant pirr i magen så man får lite skön smärta på väntan och sedan när den släpps så utlöser den sådan stor fin energibomb.
Vem vill liksom missa såna stunder i livet.
Hoppas alla här får tag på sina maskiner på fredag.

Fundera skulle nästan skapat en tråd med allas psn namn och inom vilken kategori man spelar vore trevligt att ha lite folk att lira med är ju helt ny inom konsoll iaf för ps.

Postad 26 November 2013 - 11:46

Megaman1
  • Megaman1
  • Beroende

• 1193 inlägg
  • 0

Ditt pris sänktes väl ändå till 3890 på Webhallen väl? så skiljer sig 200. Sen har ju Webbis inte vart den bästa med informationen på sistonne, men dom känns ju iallafall seriösare.

Jajamen. 3890:- gav jag. Men när jag beställde så var det dom priserna.

Postad 26 November 2013 - 11:54

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Spelbutiken måste fått tag på betydligt färre konsoler än de först trodde. Eller så har de rört ihop kön...

De skickade ju tom ut att jag skulle få en när jag avbokade för 2.5 månad sen. De verkar ha otroligt dålig koll. Sista gången man beställer ngt av dem.

Postad 26 November 2013 - 11:58

Megaman1
  • Megaman1
  • Beroende

• 1193 inlägg
  • 0

De skickade ju tom ut att jag skulle få en när jag avbokade för 2.5 månad sen. De verkar ha otroligt dålig koll. Sista gången man beställer ngt av dem.

Beställde en extra Handkontroll i somras av dom. Klart bästa pris då, 549:-. Frågade dom förra veckan och då trodde dom att den skulle skickas så jag hade den till "i början av nästa vecka". Lite konstigt tyckte jag, men kul att få känna lite på den innan. Ordern står fortfarande på "avvaktar release." Glad om jag får den till på Fredag nu känner jag.. Noll Koll. Men den kan jag vara utan några dagar iofs.

Redigerat av Megaman1, 26 November 2013 - 11:59.

Postad 26 November 2013 - 11:59

fredrik11
  • fredrik11
  • Forumräv

• 546 inlägg
  • 0

Känns som att dom kommer tappa otroligt många kunder efter denna release, äver OM, OM jag skulle få en på fredag så är det sluthandlat hos spelbutiken !

Postad 26 November 2013 - 12:01

Unregistered1cb27007
  • Unregistered1cb27007
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

behöver jag vara orolig över detta Fiddey?

behöver jag vara orolig över detta Fiddey?

Postad 26 November 2013 - 12:28

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0

ringde precis kundtjänst på Elgiganten och dom rekommenderande att man ska köa flera timmar på plats innan affären öppna på fredag....det var extremt många som ringt in och frågat efter tillfällighet på PS4:an. :blink:

Vet i fasiken...ska fundera lite :) hade tänkt mig en halvtimme innan butiken öppna men det kanske ej räcker.. :wacko:

En halvtimme innan han du nog glömma, då ska du ha maximal tur.

Postad 26 November 2013 - 12:35

RonnieW
  • RonnieW
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0
Fick svar från Webhallen min PS4 inkl spel finns att hämta på fredag.
Finns det något mer man ska köpa som t.ex kameran?

Postad 26 November 2013 - 12:37

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0
Fick också bekräftat nu av Webhallen att jag kan hämta ut på fredag, men dom svarade inte på angående nattöppet, vilket iofs nu när man tänker efter kan bli problematiskt, hur fan ska man ta sig hem utan risk för att bli rånad?

Postad 26 November 2013 - 12:42

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

• 1358 inlägg
  • 0

Fick svar från Webhallen min PS4 inkl spel finns att hämta på fredag.
Finns det något mer man ska köpa som t.ex kameran?

Alltså jag sitter här och blir mer och mer sugen på den kameran. Så för mig blir det nog den och ev ett nytt headset.

PS4 Dual charger kanske?
http://www.webhallen...cl=external:ref

Postad 26 November 2013 - 12:44

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0

hur fan ska man ta sig hem utan risk för att bli rånad?

Det skulle vara surt o bli rånad :D
Taxi dörr till dörr är ett alternativ.

Jag fick samtal från min polare nyss att jag ska strunta i Spelbutiken och hämta en PS4 hos honom på fredag, han hade förhandsbokat i juni hos spelbutiken 2 maskiner och en hos Game. Spelbutiken mejlade honom idag att han ska få 2st PS4 på releasedagen.

Postad 26 November 2013 - 12:46

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0

Någon annan som har bokat på Gamestop på Triangeln i Malmö? Hur ligger det till? Kommer de att ha nattöppet?
Jag fick veta i mittenav oktober att jag skulle få en, men ja blir lite osäker nu. De ska ju ringa till alla som har bokat, men jag har inte fått något samtal. Är de bara sega med att in eller behöver jag oroa mig?

Jag har inte bokat där, däremot på Gamestop i Lund. Där har de sagt att jag är garanterad ett ex och att de ska ha nattöppet, men de har inte ringt mig ännu heller. Det är nog ingen fara, men hör jag inget från dem innan torsdag knallar jag förbi och frågar. Vid spelbokningar brukar de vanligtvis ringa dagen innan, så jag gissar att de hör av sig imorgon eller senast under dagen på torsdag.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.