Battlefield 4 [PS4]
4672 svar till detta ämne
Postad 29 December 2013 - 11:02
stabbe
-
stabbe
-
Veteran
-
-
1569 inlägg
Antingen MHB eller FDS som några av oss kallar sig (Fat Digital Soldiers). 
Tack för kul spel under kvällen gubbs! Funderade lite nu och jag tror inte vi förlorade en enda match under kvällen/natten. Tummen upp!
Tack själv! Ja igår dominera vi rätt hårt, jag hoppa ur strax efter 01:00 tror jag och då hade vi inte förlorat än iaf
Postad 29 December 2013 - 11:31
CBR
-
CBR
-
Användare
-
-
237 inlägg
Blir mest arg och frusterad när jag spelar detta. Känns som spelet är mer genomtänkt än Bf3, men jag lär mig inte hitta på banorna. Känns som bästa taktiken är lägga sig på något tak och ligga där resten av matchen. Att försöka ta över nya flaggor gör att man får smisk i ryggen hela tiden.
Är jag bara bitter eller är det bästa taktiken?
// Sat
Jag kände samma sak i början, vart man än rörde sig dök det upp någon bakom ryggen som sköt mig innan jag ens sett dom. Just cq med 64 spelare kändes mest som kaos och jag längtade tillbaka till bf3 med färre spelare. Kan säga att det tog lång tid innan jag kände att jag hade kontroll på vad som hände, säkert 20-30h med spelet men nu rullar det på rätt bra. Att ligga stilla och campa har aldrig fungerat för mig, jag är aldrig längre än ett par sekunder på samma plats. Att hela tiden vara i rörelse är det som funkar för mig, när du lärt dig banorna ordentligt så vet du ungefär var det funkar att röra sig utan att få någon i ryggen. Ge inte upp än. Jag var väldigt nära de första veckorna men nu tycker jag att det är hur kul som helst. Hade riktigt kul tidigt igår kväll med Eapea, Djungelmeister och lite SoD folk.
Postad 29 December 2013 - 12:08
Zerokelvin
-
Zerokelvin
-
Beroende
-
-
1358 inlägg
Fast FDS är ju inte för vem som helst, det är ju en klan på battlelog som man får bli inbjuden till. (om man duger.) 
Edit: Ja det va kul att spela ikväll. 12 matcher i rad vann jag. 1 mer än vissa andra, eftersom jag kom in och styrde upp första matchen på operation locker. 
Skriver in MHB så länge så får ni bjuda in senare.  Ah, det har du absolut rätt i! ZeroKelvin tycker jag dock uppfyller alla kriterierna. 
Det finns förresten en lite rolig bugg på Floodzone som någon hittat. 
Tackar! En liten studsmatta där!  Blir mest arg och frusterad när jag spelar detta. Känns som spelet är mer genomtänkt än Bf3, men jag lär mig inte hitta på banorna. Känns som bästa taktiken är lägga sig på något tak och ligga där resten av matchen. Att försöka ta över nya flaggor gör att man får smisk i ryggen hela tiden.
Är jag bara bitter eller är det bästa taktiken?
// Sat
Man kan bli lätt frustrerad ibland helt klart! Det man kan se till att göra är att som CBR är inne på och det är att vara i rörelse hela tiden och inte stå still allt för länge. Kör även med mic om du kan och vill, det är bra om man kanske behöver varna någon teamkompis. Sen underlättar det om man följer övriga lag och framför allt sitt team så man aldrig är själv! Banorna kommer du lära dig med tiden! Man lär sig liksom hur banorna flyter och hur folk springer eller vart tex snipers brukar sitta och lura! Försök även att inte springa allt för mycket i öppen terräng om det går.(beror ju såklart på vilken bana man kör) Pröva att köra lite olika kit och kör med det vapen du känner dig mest bekväm med! Fast om du gillar att vara recon och är/blir bra på det så kan även det vara en tillgång! Sen att tänka på är ju om du är medic släng ut medpacks och reviva eller om du är support släng ut ammopack det blir bra med poäng och det är uppskattat av övriga!
Redigerat av Zerokelvin, 29 December 2013 - 12:08.
Postad 29 December 2013 - 12:35
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Var för övrigt med i smyg igår, har MHB som klan  . Saknar fortfarande vettig mic förrutom den som följde med och kommer att införskaffa en lite senare. En del "måste" avgifter att betala... Både CBR och Zerokelvin är ju inne på samma sak som mig. Hoppas på lära mig banorna lite snart men känns hopplöst. Klarar inte av att ligga och kampa någonstans och försöker ta mig flagga till flagga genom alla skydd som finns. Har ju längtat riktigt länge på få uppleve 64spelare så slutar det med kaos Skriver in MHB så länge så får ni bjuda in senare. 
Tackar!
En liten studsmatta där! 
Man kan bli lätt frustrerad ibland helt klart! Det man kan se till att göra är att som CBR är inne på och det är att vara i rörelse hela tiden och inte stå still allt för länge. Kör även med mic om du kan och vill, det är bra om man kanske behöver varna någon teamkompis. Sen underlättar det om man följer övriga lag och framför allt sitt team så man aldrig är själv!
Banorna kommer du lära dig med tiden! Man lär sig liksom hur banorna flyter och hur folk springer eller vart tex snipers brukar sitta och lura! Försök även att inte springa allt för mycket i öppen terräng om det går.(beror ju såklart på vilken bana man kör)
Pröva att köra lite olika kit och kör med det vapen du känner dig mest bekväm med! Fast om du gillar att vara recon och är/blir bra på det så kan även det vara en tillgång!
Sen att tänka på är ju om du är medic släng ut medpacks och reviva eller om du är support släng ut ammopack det blir bra med poäng och det är uppskattat av övriga!
Här är lite av problemen jag upplever. Verkar aldrig lyckas följa mina teammates, blir skjuten i ryggen när jag tror att min medspelare finns kvar där och täcker en. I Bf3 körde jag först som engineer med motivationen kommer en tank vill jag kunna plocka ner den. Körde även en del Assault på mindre fordonsbanor för att kunna liva upp teammates. Dock upplever jag att folk är betydligt sämre på det här. Blir få gånger upplivad, har sprungit med endast pistol ett flertal ggr för slut på skott i bössan och kommer en tank får man ju smisk, känns som de tål hur mycket som helst fast jag kör med rpg:n. Aja, får väl kämpa på lite och hoppas på mic snart och att det löser lite av problemet.... // Sat
Postad 29 December 2013 - 12:46
Unregistered02428d26
-
Unregistered02428d26
-
Lärjunge
-
-
434 inlägg
Var riktigt kul igår. Hoppas att det blir lir ikväll sen, jag kommer iaf spela.
Jag kör för övrigt med det headsetet man fick med konsolen och det funkar hur bra som helst för mig i väntan på att mitt official ps3 7.1 headset kommer fungera.
Ni som inte lagt till mig som vän ännu gör det, alltid kul och lira tillsammans med andra MHB'are
Psn: EmpaEtt
Ses på slagfältet ikväll !!
Redigerat av Unregistered02428d26, 29 December 2013 - 12:47.
Postad 29 December 2013 - 13:06
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Var riktigt kul igår. Hoppas att det blir lir ikväll sen, jag kommer iaf spela. Jag kör för övrigt med det headsetet man fick med konsolen och det funkar hur bra som helst för mig i väntan på att mitt official ps3 7.1 headset kommer fungera. Ni som inte lagt till mig som vän ännu gör det, alltid kul och lira tillsammans med andra MHB'are Psn: EmpaEtt
Ses på slagfältet ikväll !! 
Hmm, själv fick jag ont typ av att titta på det medföljande "headsetet." Avskyr hårda grejer i öronen // Sat
Postad 29 December 2013 - 13:29
walkiii
-
walkiii
-
Mästare
-
-
3023 inlägg
Defibrillatorn är ordentligt nerfad i bf4 kontra bf3, därför man inte återupplivas lika ofta längre. Ammopacks får man nästan aldrig och det gäller både bf3 och bf4.
Men igår gick det bra för oss i våran squad, det va sista matchen som vi inte va ace squad. då hade vi en meddic, en support och engineers. så vi kunde hålla oss flytande väldigt bra. Och det gäller att snacka med varandra!
Postad 29 December 2013 - 13:55
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5774 inlägg
Fattar verkligen inte folk som inte släpper sina ammo packs när det är heta strider, varför spelar man då ö.h.t som support.
Det verkar inte heller gå att be om ammo ?
Postad 29 December 2013 - 14:02
D-J
-
D-J
-
Forumräv
-
-
656 inlägg
Håller man in R1 så får man upp en meny där man kan be om ammo tex, men det hjälper oftast inte :/
Postad 29 December 2013 - 14:34
OWC
-
OWC
-
Beroende
-
-
1059 inlägg
Det funkar även att bara sikta på en support/medic/engineer och trycka på R1 så kommer ammo/medic/repair-symbolen att dyka upp på dig på mini-kartan, och din karaktär ropar vad du vill ha, men tyvärr tittar inte de flesta på kartan, eller så fattar de inte vad dessa symboler betyder.
Redigerat av OWC, 29 December 2013 - 14:35.
Postad 29 December 2013 - 15:17
Unregistered9a177c31
-
Unregistered9a177c31
-
Veteran
-
-
1716 inlägg
Va fan jag tycker att det jämt är tomt på mhbare när jag spelar!!
När spelar du? Halv 5 på mornarna?  Nu under julhelgen har det ju varit lite uppehåll och så, men vanligtvis är vi ett gäng MHB:are som spelar nästan varje kväll.  Hur många är ni som brukar lira tillsammans? Joinar gärna! adda derkflerk
Lite olika. Ibland är vi 2-3 stycken, men vi kan också bli ett gäng på mer än tio MHB:are som spelar på samma server. Jag rekommenderar att besöka "Vi som spelar BF4"-tråden och lägga till spelare ur listan (glöm inte att skriva MHB i vänförfrågan), sedan är det bara joina den matchen vi spelar på. Skriv gärna upp dig i tråden också så är det stor chans att folk lägger till dig som vän. https://www.minhembi...howtopic=313679Både CBR och Zerokelvin är ju inne på samma sak som mig. Hoppas på lära mig banorna lite snart men känns hopplöst. Klarar inte av att ligga och kampa någonstans och försöker ta mig flagga till flagga genom alla skydd som finns.
Att lära sig banorna utan och innan är nog en omöjlighet, men det är bara att nöta, nöta och nöta så får man i alla fall en någorlunda hum om var man befinner sig och vart man ska.  Några tips jag kommer att tänka på så här på rak arm: * Håll dig i rörelse och i närheten av din squad eller ditt lag. * Undvik att ta över en flagga helt själv utan hjälp från squad/lag, ensam är oftast inte stark i BF4. * Håll koll på minikartan var din squad/ditt lag är och om några fiender har spotats i närheten. * Försök att memorera vilka vägar fienderna tar och var de gärna gömmer sig runt flaggorna. Aja, får väl kämpa på lite och hoppas på mic snart och att det löser lite av problemet....
Det gör en enorm skillnad när man är ett gäng som spelar i samma squad/lag och pratar med varandra.  Jag kommer speciellt att tänka på ett tillfälle i går kväll när vi var ett gäng MHB:are som spelade tillsammans och vid ett tillfälle i matchen försökte vi ta över en flagga som försvarades av en fientlig LAV. Jag som var ute och flög med ett jetplan fick höra precis vilken flagga som LAV:en befann sig på så jag flög dit och la en bombmatta över området. Pang! Flaggan var sedan i våran kontroll.
Redigerat av Unregistered9a177c31, 29 December 2013 - 15:19.
Postad 29 December 2013 - 15:20
fredrik11
-
fredrik11
-
Forumräv
-
-
546 inlägg
Det funkar även att bara sikta på en support/medic/engineer och trycka på R1 så kommer ammo/medic/repair-symbolen att dyka upp på dig på mini-kartan, och din karaktär ropar vad du vill ha, men tyvärr tittar inte de flesta på kartan, eller så fattar de inte vad dessa symboler betyder.
Nej det är helt sjukt va dålig hjälp man får av random folk där ute... Har man ammo så är det ju bara kasta ut med jämna mellanrum, man får ju själv poäng ffs så ja förstår inte varför folk inte gör det! Samma gäller givetvis plåster. Igår spelade jag Locker och återupplivade säkert 20 pers. men fick ingen hjälp själv när jag dog.
Postad 29 December 2013 - 16:12
Fahla
-
Fahla
-
Forumräv
-
-
986 inlägg
du gör det i battlelog. tryck på customize soldier portrait, så kommer du kunna ändra klan tag.
I spelet,på pc,eller i appen?.Hittar ej rätt  vill ju inte kubba omkring som en "noname" hela tiden.
Postad 29 December 2013 - 16:37
Zerokelvin
-
Zerokelvin
-
Beroende
-
-
1358 inlägg
Defibrillatorn är ordentligt nerfad i bf4 kontra bf3, därför man inte återupplivas lika ofta längre. Ammopacks får man nästan aldrig och det gäller både bf3 och bf4.
Men igår gick det bra för oss i våran squad, det va sista matchen som vi inte va ace squad. då hade vi en meddic, en support och engineers. så vi kunde hålla oss flytande väldigt bra. Och det gäller att snacka med varandra!
Gick väldigt bra igår! Märkte direkt när ni slutade så vart det genast lite svårare! * Håll koll på minikartan var din squad/ditt lag är och om några fiender har spotats i närheten.
Just detta är nästan det bästa tipset! Man kan aldrig kolla för mycket på minikartan! Ser jag någon fiende så brukar jag rikta mig efter denne på minikartan. Efter bästa möjliga situation! I spelet,på pc,eller i appen?.Hittar ej rätt vill ju inte kubba omkring som en "noname" hela tiden.
Både på PC:n och i appen går det att göra märkte jag igår!
Postad 29 December 2013 - 17:12
Asprilla
-
Asprilla
-
Användare
-
-
183 inlägg
Håller med om det Satsvear skriver.
Det känns som ett problem att betydelsen av varje enskild spelares skicklighet minskat. Det är inte kul när man är inne i ett "flow", och sedan blir dödad pga någon dyker upp i ryggen som gubben ur lådan. Någon var inne på teamplay ovan, och visst blir det lättare då. Men det är ju inte så att BF4 är mer inriktat på teamplay än BF3.
Djungelmeisters punkter är bra. Men jag tycker inte det räcker ändå.
Har själv i stort sett slutat som medic. Främst av två anledningar;
1. Det var aldrig någon som pumpade liv i mig.
2. Hänger ihop med det jag var inne på innan; det är så mycket dödande till höger och vänster att varje enskilt liv blir mindre värt, och då inte heller värt risken att lägga undan vapnet för risken är stor att en fiende dyker upp.
Jag längtar till servrar med färre spelare. För nu är det bara skjut, spring och hoppas du ser fienden först (fast egentligen kvittar det nästan för risken är stor att du har någon i ryggen ändå)
Spelet i sig är bra. Möjligen lite tråkiga banor jämfört med BF3, men det får vi kanske delvis reparerat med Second Assault. Nu med alla höga hus är det VÄDLIGT fördelaktigt för snipers. Och det ägnar jag mig nästan aldrig åt.
Postad 29 December 2013 - 17:20
walkiii
-
walkiii
-
Mästare
-
-
3023 inlägg
Har själv i stort sett slutat som medic. Främst av två anledningar;
1. Det var aldrig någon som pumpade liv i mig. 2. Hänger ihop med det jag var inne på innan; det är så mycket dödande till höger och vänster att varje enskilt liv blir mindre värt, och då inte heller värt risken att lägga undan vapnet för risken är stor att en fiende dyker upp.
Tyvärr, men det va bland det dummaste jag hört. Så bara för att ingen "pumpade" liv i dig, så tänker inte du hjälpa någon heller? Tänker du så med fordon också? Fan den där tanken är jävligt jobbig, men ingen skjuter sönder den. jaja skitsamma, för jag tänker inte göra det om ingen annan gör det... Om folk dör till höger och vänster om dig så är ju liven värt mer! Liv = tickets. så om man ressar folk, så behåller man fler tickets o ger en större chans till vinst.
Postad 29 December 2013 - 18:11
OWC
-
OWC
-
Beroende
-
-
1059 inlägg
Håller man koll på var ens lagkamrater är på minikartan kan man oftast även göra en bedömning varifrån fienden borde komma, och det är mindre risk att man blir skjuten i ryggen från ett håll där man har många lagkamrater. Med hjälp av minikartan kan man även hålla koll på var lagkamrater spawnar nånstans och därigenom få en rätt bra överblick av var fienderna är.
Angående att återuppliva folk, tänk på att man kan stå rätt långt ifrån och göra det, säkert 3-4 meter. Så det är inte som i BF3 där man nästan var tvungen att lägga sig bredvid den man ville återuppliva. Jag tar alltid tacksamt emot en återupplivning var som helst, t o m mitt i fiendeeld, chansen finns att man kommer undan.
Postad 29 December 2013 - 19:12
Putte1978
-
Putte1978
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Hur funkar det här med klan taggar, kan man söka på såna eller måste man lägga till folk på PSN för att lira ihop. Är ganska ny på forumet och är lite nyfiken bara
Postad 29 December 2013 - 19:33
Unregisteredb92a947c
-
Unregisteredb92a947c
-
Forumräv
-
-
702 inlägg
Tyvärr, men det va bland det dummaste jag hört.
Så bara för att ingen "pumpade" liv i dig, så tänker inte du hjälpa någon heller? Tänker du så med fordon också? Fan den där tanken är jävligt jobbig, men ingen skjuter sönder den. jaja skitsamma, för jag tänker inte göra det om ingen annan gör det...
Om folk dör till höger och vänster om dig så är ju liven värt mer! Liv = tickets. så om man ressar folk, så behåller man fler tickets o ger en större chans till vinst.
Det tycker inte jag, defibrillator och återupplivning är ofta ett lotteri och jag tycker det var lättare i BF3. Dör man oftast då man försöker så är det bättre att låta bli tycker du inte det? man förlorar ett liv till, ev. spawnpunkt och battlepack. Har man bra kommunikation med sina lagdelar blir det lite lättare förstås men det är ändå ofta man plockar fram den och försöker utan att någon händer, att dom kilar vidare i döden eller man själv blir skjuten. Sen att en del som jag spelar sent och hamnar på andra sidan atlanten gör det förmodligen värre med lagget som verkar uppstå. Folk är rädda om sin K/D ratio så dom spelar "smart" har jag ofta märkt. Skjuter någon, några, gömmer sig och väntar på en god samarit som ska återupliva dom för att sen plocka alla igen. Har även märkt att många springer efter eller gömmer sig för att sedan skjuta då folk spawnar på det första målet - har inget emot det, det är smart bara otroligt irriterande. Det gör att man håller avstånd till sina lagkamrater i en del matcher vilket gör medic än svårare.
Postad 29 December 2013 - 19:52
walkiii
-
walkiii
-
Mästare
-
-
3023 inlägg
Jag förstår inte vad du skriver och vad du vill ha ut av ditt inlägg. Men Är man något intelligent och vet hur man spelar, så kan man titta sig omkring innan man ressar någon. Springer man fram som en idiot och blir skjuten direkt, så får man nog skylla sig själv.
Jag har aldrig sagt att man måste spela medic och springa runt och ressa folk. Men att säga att jag tänker inte göra det för att ingen annan gör det tyder bara på dålig laganda.
Precis som jag skrev om fordon. är nåt fordon jobbigt istället för att klaga på alla andra, byt klass och gör något åt saken själv.
Bf4 gynnar folk som har teamplay inom sin egna squad med squadupgrades t ex.
Roligast och viktigast i bf4
* Teamplay
* Play The Fucking Objective!
Postad 29 December 2013 - 19:52
qungen
-
qungen
-
Användare
-
-
208 inlägg
Nån som tänker spela ikväll efter 21
Postad 29 December 2013 - 19:53
walkiii
-
walkiii
-
Mästare
-
-
3023 inlägg
Postad 29 December 2013 - 20:04
Zerokelvin
-
Zerokelvin
-
Beroende
-
-
1358 inlägg
Blir spel ikväll! Runt 22 tiden för mig.
Postad 29 December 2013 - 20:07
novaland
-
novaland
-
Veteran
-
-
2004 inlägg
Jag har spelat en del på sistonde som commander för att fixa de där commander-achievements, som t.ex. döda 30 pers med cruise missile, eller deploya 50 gunships och 100 missiler.
Nått jag har tyckts märkas, vilket har diskuterats en del förstås, men det är just de "dubbla" funktionerna saker har. De saker man kan deploya som commander har ofta två funktioner, vilket en del kanske missar Så om ni vill köra commander så kan ni lägga detta på minnet, såvida det inte patchas bort
"Proxy attack" gör förutom det uppenbara att eliminera den andra commanders möjligheter att skicka anrop och kommandin i 15 sekunder, eliminerar även inkommande cruise missile (och även fiendens gunship?). Vad jag har dock även märkt är att den har en annan funktion, nämligen om man sparar den tills fienden försöker ta över en bas, låt oss säga t.ex. C som i sin tur ger ägande commander rätt till att deploya gunship eller skjuta cruise missiles, om man då ser till att man gör en proxy attack under de sekunderna som fienden tar över basen, så kommer fiende commandern inte kunna använda cruise missile eller gunship för den basen så länge fienden har den basen. Den blir eliminerad "för gott", ända tills dina män tar över basen och neutraliserar den. Om fienden tar över basen igen, först då kommer commander få tillgång till de egenskaperna från den basen. Så spara proxy attacken tills man verkligen behöver den, dvs när fienden håller på att ta över gunship/cruise missile basen. Men förstås, om fiende commander har kvar sin proxy attack så kanske han använder den för att förhindra att du använder din proxy attack när han ska ta över basen.
"EMP UAV" är som säkert mer bekant, att den blockerar fienden från att använda target eller spotta fienden på den platsen där den deployas. Bra för att skydda t.ex. en utsatt tank som attackeras med raketer, eller när man ska ta över en bas. Den kan även eliminera inkommande cruise missiles.. placera bara den i vägen för missilens väg så förstörs missilen på vägen. Man kan som commander även använda den för att skada en fiendes gunship. Om en gunship åker igenom ett område som "vaktas" av en EMP UAV, så skadas gunship. I bästa fall får man 3 kills för att man tar sönder fiendens gunship, men oftast så krävs det mer skada än så.
Postad 29 December 2013 - 20:33
Unregistered1384
-
Unregistered1384
-
Beroende
-
-
1199 inlägg
Helt underbart det här liret! Ingen dum känsla när man en grupp kommer iland med båt o röjer allt i sin väg!
Postad 29 December 2013 - 21:09
Unregistered17f9fb0d
-
Unregistered17f9fb0d
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
Ehm.
Nu blev jag lite orolig här. Skulle gå in i battlelog för att lägga till MHB på min krigare. För det första så hittar jag inte var man gör detta. Men vad som är värre, det står Rank 00 och alla mina stats är nollade!!!! Va fan är detta???
Edit: allt jag låst upp är kvar och när jag lirar så stämmer ranken jämte namnet. Men Battlelogen är blank. Fattar inte mkt av detta.
Redigerat av Unregistered17f9fb0d, 29 December 2013 - 21:29.
Postad 29 December 2013 - 21:31
Zerokelvin
-
Zerokelvin
-
Beroende
-
-
1358 inlägg
Verkar som EA:s servrar strular idag. Tydligen är dom nere för PC.
Är det någon som kan spela på PS4?
Postad 29 December 2013 - 21:34
novaland
-
novaland
-
Veteran
-
-
2004 inlägg
Ehm. Nu blev jag lite orolig här. Skulle gå in i battlelog för att lägga till MHB på min krigare. För det första så hittar jag inte var man gör detta. Men vad som är värre, det står Rank 00 och alla mina stats är nollade!!!! Va fan är detta???
Edit: allt jag låst upp är kvar och när jag lirar så stämmer ranken jämte namnet. Men Battlelogen är blank. Fattar inte mkt av detta.
Jag kan komma på två saker. Jag råkade undra precis samma sak, men jag upptäckte att jag hade gått in på PS3-kontot, och där var ju allt som det var sist jag spelade på PS3:an, dvs för ett bra tag sedan. Jag vart lite orolig där då  Det andra är att nu hela kvällen så har battleloggen legat nere och stats varit otillgängligt, så jag misstänker att det bara är tekniska missöden men det kommer nog vara ok snart igen.
Postad 29 December 2013 - 21:35
Putte1978
-
Putte1978
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Postad 29 December 2013 - 21:38
Zerokelvin
-
Zerokelvin
-
Beroende
-
-
1358 inlägg
kör nu på ps4
Ok trevligt då funkar det att spela iaf! Nu hoppade Battlelog statistiken igång också!
Postad 29 December 2013 - 21:45
Unregistered17f9fb0d
-
Unregistered17f9fb0d
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
Jag kan komma på två saker. Jag råkade undra precis samma sak, men jag upptäckte att jag hade gått in på PS3-kontot, och där var ju allt som det var sist jag spelade på PS3:an, dvs för ett bra tag sedan. Jag vart lite orolig där då 
Det andra är att nu hela kvällen så har battleloggen legat nere och stats varit otillgängligt, så jag misstänker att det bara är tekniska missöden men det kommer nog vara ok snart igen.
Du har säkert rätt. Kommer nog tillbaka. Men man blir ju orolig Sen fattar jag verkligen inte var i **** man lägger till en clan tag. Hittar ingenstans där jag kan ändra namn eellr nått.
Postad 29 December 2013 - 21:58
Asprilla
-
Asprilla
-
Användare
-
-
183 inlägg
Tyvärr, men det va bland det dummaste jag hört.
Så bara för att ingen "pumpade" liv i dig, så tänker inte du hjälpa någon heller? Tänker du så med fordon också? Fan den där tanken är jävligt jobbig, men ingen skjuter sönder den. jaja skitsamma, för jag tänker inte göra det om ingen annan gör det...
Om folk dör till höger och vänster om dig så är ju liven värt mer! Liv = tickets. så om man ressar folk, så behåller man fler tickets o ger en större chans till vinst.
Jag förstår inte vad du skriver och vad du vill ha ut av ditt inlägg. Men Är man något intelligent och vet hur man spelar, så kan man titta sig omkring innan man ressar någon. Springer man fram som en idiot och blir skjuten direkt, så får man nog skylla sig själv.
Jag har aldrig sagt att man måste spela medic och springa runt och ressa folk. Men att säga att jag tänker inte göra det för att ingen annan gör det tyder bara på dålig laganda.
Precis som jag skrev om fordon. är nåt fordon jobbigt istället för att klaga på alla andra, byt klass och gör något åt saken själv.
Bf4 gynnar folk som har teamplay inom sin egna squad med squadupgrades t ex.
* Teamplay * Play The Fucking Objective!
Tack för att du delade med dig av din intelligens, nu vet jag precis hur jag ska spela. Det enda jag inte förstod var varför du började dilla om fordon och kopplade det till något sätt om hur jag resonerar. Du får nog chilla lite och acceptera att var och en får spela precis hur man själv vill. Och tack för att du förklarade hur tickets fungerar. Jag trodde att de bara var helt random.
Postad 29 December 2013 - 22:00
Unregistered02428d26
-
Unregistered02428d26
-
Lärjunge
-
-
434 inlägg
Jag kommer in och lirar vid 23 tiden sen. EmpaEtt
Postad 29 December 2013 - 22:21
Zerokelvin
-
Zerokelvin
-
Beroende
-
-
1358 inlägg
Du har säkert rätt. Kommer nog tillbaka. Men man blir ju orolig  Sen fattar jag verkligen inte var i **** man lägger till en clan tag. Hittar ingenstans där jag kan ändra namn eellr nått.
Gå till Battlelog, klicka på Overview sedan klickar du på länken precis under ditt namn står **ditt namn**profile, sedan edit profile och till sist väljer du soldiers. fyll i va du vill ha för tag sedan trycker du på save! Nu är du klar!
Postad 29 December 2013 - 23:07
Unregistered17f9fb0d
-
Unregistered17f9fb0d
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
Gå till Battlelog, klicka på Overview sedan klickar du på länken precis under ditt namn står **ditt namn**profile, sedan edit profile och till sist väljer du soldiers. fyll i va du vill ha för tag sedan trycker du på save!
Nu är du klar! 
Var tvungen att göra det via webbläsaren. Där hittade jag direkt. Men i appen och i spelet hade jag ingen lycka
Postad 30 December 2013 - 00:10
OWC
-
OWC
-
Beroende
-
-
1059 inlägg
Fy fan vilka sjuka framedrops och rubberbanding det är när man kör Conquest. Nästan ospelbart, 60 fps gällde visst inte Conquest.
Redigerat av OWC, 30 December 2013 - 00:10.
Postad 30 December 2013 - 00:36
Unregisteredb92a947c
-
Unregisteredb92a947c
-
Forumräv
-
-
702 inlägg
Läser man om och rätt så förstår man nog inlägget. Man kan ta det enkelt, defibrillator upplevs sämre än i tidigare spel och risken att använda den större, sen om det beror på buggar eller spelsätt kan man väl tvista om. Tycker man anorlunda blir det tydligen "det dummaste jag hört", "Är man något intelligent" och "som en idiot". Det är många som inte kan spela när sina "vänner" spelar och plocka ut den bästa servern osv. Själv spelar jag sent efter att jobb och familj fått sin uppmärksamhet. Man får då bita i det sura äpplet och spela med nordamerikaner men alla problem som uppstår med "teamwork" och lagg. Det gick hyffsat i BC2 och BF3 men blir mycket sämre nu i BF4 med dom problem som varit och fortfarande finns. Bf4 gynnar folk som har teamplay inom sin egna squad med squadupgrades t ex.
* Teamplay * Play The Fucking Objective!
Ja, du har rätt. BF4 gynnar dom som har bra "teamplay", och ännu mer dom som spelat sedan BF2, har tusentals timmar bakom sig och känner sina kompisar utan och innan. Andra ska inte göra sig till besvär och klaga utan vara foder. Kanske DICE tar samma väg som MAG och gör så mycket "teamplay" att spelet dör, tröskeln blir för hög för nya spelare. Läs inte fel nu, jag tycker "teamplay" är kul och viktigt men kan förstå att nya spelare många gånger tycker det är svårt. Jag tycker också att BF4 är kul men inte lika roligt som tidigare spel och det gäller kartorna också. DICE kunde enkelt lösa en del av detta med bra "matchmaking", åtminstone i "Quick Match". Att bli inslängd bland topspelare där ett lag bara kör över det andra är inte kul men kanske något du aldrig upplevt i BF. Som att FC Barcelona spelar mot ett korplag, det är ju kul att spela fotboll men det finns ju gränser för vad som är meningsfullt. Jag kan hålla med om att jag är dum som spelar "Quick Match", alldeles för sent och dessutom ibland stannar kvar på servern trots att det är hopplöst. Men istället för ilska så börjar jag se BF4 som en komedi och skrattar åt alla omöjliga och dråpliga situationer jag och mina gruppmedlemmar hammnar i. Det är ju ganska kul då man hoppar ur helikopern för att senare få den i huvudet för att piloten gjorde detsamma. Det blir många sådana intressanta dödsfall.
Postad 30 December 2013 - 00:49
walkiii
-
walkiii
-
Mästare
-
-
3023 inlägg
Defibrillatorn är nerfad från bf3, men risken är inte större att använda den. Du behöver inte ens stå mitt över personen längre, som du behövde göra i bf3.
Sen handlade det inte om att tycka annorlunda utan att ha inställningen "hjälper ingen mig, så tänker inte jag heller hjälpa till"
Och är man något intelligent och inte springer fram som en idiot, så ökar sina chanser att överleva.
Postad 30 December 2013 - 01:26
Unregistered9a177c31
-
Unregistered9a177c31
-
Veteran
-
-
1716 inlägg
Sen fattar jag verkligen inte var i **** man lägger till en clan tag. Hittar ingenstans där jag kan ändra namn eellr nått.
Man får gräva sig ganska djupt in i Battlelog för att skriva in en clan-tag och du är inte den förste som har problem att hitta var man gör det. Gör så här: * Logga in på din gubbe i Battlelog. * Dra muspekaren över ditt profilnamn längst upp i Battlelog och välj settings i listan. * Välj alternativet "Soldiers" och i kolumnen "tag" skriver du in din clan-tag. Det kan ta en liten stund ibland innan din clan-tag dyker upp i själva spelet, så syns den inte på en gång så är det bara att vänta en liten stund. EDIT: Såg nu att jag är pucktvåa och att du redan fått hjälp med tagen.  Fy fan vilka sjuka framedrops och rubberbanding det är när man kör Conquest. Nästan ospelbart, 60 fps gällde visst inte Conquest.
Verkligen! Det är främst när man spelar CQ på Lancang Dam och Hainan Resorts som spelet laggar/rubberbandar/framedropar sönder och samman. Läste någonstans att nya BF4-patchar är på väg ut nu i början av januari så det är bara hoppas att flytet fixats till då. Helt underbart det här liret! Ingen dum känsla när man en grupp kommer iland med båt o röjer allt i sin väg!
Haha, jag svor över dig några gånger under kvällen när du spelade i motståndarlaget. Hoppas få se dig i "rätt" lag nästa gång.
Redigerat av Unregistered9a177c31, 30 December 2013 - 01:39.
Postad 30 December 2013 - 05:36
Unregisteredb92a947c
-
Unregisteredb92a947c
-
Forumräv
-
-
702 inlägg
Defibrillatorn är nerfad från bf3, men risken är inte större att använda den. Du behöver inte ens stå mitt över personen längre, som du behövde göra i bf3.
Sen handlade det inte om att tycka annorlunda utan att ha inställningen "hjälper ingen mig, så tänker inte jag heller hjälpa till"
Och är man något intelligent och inte springer fram som en idiot, så ökar sina chanser att överleva.
Jag upplever den som långsammare och vad värre är att den ibland inte fungerar alls eller att man inte hinner för spelaren väljer att starta om och man står där med apparaten vädret. Sen är det många gånger att motspelare väntar på en medic i någon buske för att ta en till. Som jag skrev, har man headset och teamwork så blir det lättare för då kan den som blev skjuten varna, "skit i mig för det är en krypskytt bakom oss". Sen tolkade jag inte hans inlägg som egoism utan som en erfarenhet han hade av medic, att få använder defibrillatorn och då blir väl slutsatsen att fler tycker likadant och att han borde vara smart att inte göra det heller. Men assult är ju inte alltför dåligt ändå, medpack gör ju nytta och ger poäng. Att inte "springa fram som en idiot" gäller väl i stort sätt allt och det förstår nog alla men det är väl lätt hänt i stridens hetta då man vill vara hjälpsam så man ska nog inte klandra folk för det. Nog om detta, spelet är kul på sitt sätt om man hamnar i en tät och jämn match, då gärna i Rush (som inte många här verkar spela) och då spelar det ingen roll om det går illa för en själv. Synd bara att man måste hoppa så mycket för att träffa rätt server. Det var ett tag sen spelet kraschade också och det är ju extra bra om man nu måste vara lite snäll med DICE.
Postad 30 December 2013 - 07:48
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Att komma från KZ och dess revive (som är obligatorisk som support) till detta spels motsvarighet är inte kul. Känner att den är ganska onödig i detta spel. Knappt någon som använder och man dör endå direkt när man blivit återupplivad
Postad 30 December 2013 - 08:07
dekk
-
dekk
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Lirade lite igår de var väl kul fast sitter folk i party också? Lirade under namnet derkflerk.
Djungelmeister jag fick ju tokryck på battleloggen. Mobil-appen vägra fungera, så jag skyndade mig in på laptopen för att ändra klan loggan till MHB fast korkad som man är blev det HMB istället haha
Jag har inte lirat en ända china rising bana än konstigt nog blir det aldrig en av slump? konstigt?
Redigerat av dekk, 30 December 2013 - 08:56.
Postad 30 December 2013 - 09:45
Unregistered17f9fb0d
-
Unregistered17f9fb0d
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
Lirade lite igår de var väl kul fast sitter folk i party också? Lirade under namnet derkflerk.
Djungelmeister jag fick ju tokryck på battleloggen. Mobil-appen vägra fungera, så jag skyndade mig in på laptopen för att ändra klan loggan till MHB fast korkad som man är blev det HMB istället haha 
Jag har inte lirat en ända china rising bana än konstigt nog blir det aldrig en av slump? konstigt?
Haha jag såg dig springa runt med HMB igår. Tänkte att där har vi en stressad kille med mycket att hinna med  Till råga på allt hade du ihjäl mig en två-tre gånger. dåligt!
Postad 30 December 2013 - 11:38
dekk
-
dekk
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Haha jag såg dig springa runt med HMB igår. Tänkte att där har vi en stressad kille med mycket att hinna med 
Till råga på allt hade du ihjäl mig en två-tre gånger. dåligt!
Haha, men nu är den allt korrekt! 64 spelare + tonvis med vehicles var en stor skillnad för en assault som vanligtvis rushar runt med AUG på TDM/Domination/rush.
Postad 30 December 2013 - 13:11
novaland
-
novaland
-
Veteran
-
-
2004 inlägg
Jag upplever den som långsammare och vad värre är att den ibland inte fungerar alls eller att man inte hinner för spelaren väljer att starta om och man står där med apparaten vädret.
Japp, det med att den inte fungerar upplever jag också ofta, men när jag har provat lite så misstänker jag att det är ett resultat av att de försökte lösa problemet med att man fastnade i revive screen. Så priset vi fick betala var lite svårare revives, pga att servern väntar svar från klienten att "ok, har du dött klart nu så att du kan bli revivad?" istället för att bara anta att man kan/vill bli revivad rätt av. Men ytterligare en funktion som folk kanske inte vet om är att om man håller inne knappen i ett par sekunder innan man ska reviva, så laddar man upp defibrillatorn så att den ger hälsa, om man gör det tillräckligt länge så får man 100% hälsa (och man får mer poäng när man revivar). Nackdelen är att folk hinner spawna om innan man har laddat klart
Postad 30 December 2013 - 13:44
walkiii
-
walkiii
-
Mästare
-
-
3023 inlägg
Det är meningen att defibrillatorn inte ska fungera alla gånger. Det är en del utav nerfen från bf3. du får minimum 20% hälsa och ju längre du laddar den desto mer hälsa delar den ut.
Postad 30 December 2013 - 13:53
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
bara för att något är meningen betyder det inte att det är bra. eftersom detta är ett objective baserat spel så borde revive fungera betydligt bättre. blir ännu mer fokus på riktigt teamplay då. tycker iaf jag
Postad 30 December 2013 - 14:09
OWC
-
OWC
-
Beroende
-
-
1059 inlägg
Det är meningen att defibrillatorn inte ska fungera alla gånger. Det är en del utav nerfen från bf3. du får minimum 20% hälsa och ju längre du laddar den desto mer hälsa delar den ut.
Hur menar du att det är meningen att defibrillatorn inte ska fungera alla gånger? Är det en symbol på ett lik och man är inom rätt avstånd och rätt vinkel så ska den alltid fungera.
Postad 30 December 2013 - 14:38
walkiii
-
walkiii
-
Mästare
-
-
3023 inlägg
Har för mig att jag har hört det i någon video, men det kan ju vara fel information jag fått då. Dom kanske har patchat den dessutom, men man ska även bara kunna ressa typ 3st åt gången? Har inte spelat medic på ett tag, så har inte provat själv sista tiden.
Edit: Strandh, tror jag aldrig skrev att det är bra. Nog för jag tycker att medic behövde en nerf från bf3.
Redigerat av walkiii, 30 December 2013 - 14:40.
Postad 30 December 2013 - 15:11
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3846 inlägg
Edit: Strandh, tror jag aldrig skrev att det är bra. Nog för jag tycker att medic behövde en nerf från bf3.
nä det gjorde du nog inte men jag antog att när du skrev så att du tyckte den var bra som den är
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|