Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One X

2266 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Microsoft Xbox One X 1TB (Spelkonsoler) 9 8.839998 (74) Inga priser
Microsoft Xbox One X 1TB - Project Scorpio Edition (Spelkonsoler) 4 9.375 (7) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 08 November 2017 - 01:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Min går inte starta alls. Antagligen fel på kylning så någon säkring small el liknande. Fantastisk kvalitet Microsoft

https://www.resetera...few-hours.4623/

Postad 08 November 2017 - 04:04

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0

Ajdå, hoppas jag slipper problem då. Orkar inte med nå problem.

Glömde bort att jag hade en bokning hos amazon.uk så nu har jag en extra på väg, typiskt. Får ge fn i att ta emot den när den kommer.

Redigerat av Zerox_no1, 08 November 2017 - 04:05.

Postad 08 November 2017 - 06:01

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0
Är det någon som kan länka vilken strömkabel man ska köpa på sig? Tror inte dom franska suputerna har samma som vi och ska ändå förbi Kjell & Co på väg hem från jobbet sen.

Postad 08 November 2017 - 06:10

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

https://www.resetera...few-hours.4623/

I just det läget hade man nog önskat man köpte sin X i butik här. Dock kanske det inte hade hjälpt om alla Project Scorpio-versioner är slutsålda. Jaja, MS brukar vara bra på att fixa sånt här. Jag tror knappt jag var utan konsol i en vecka sist när en gammal 360 dog och dom bytte ut den.
Trist med en ny produkt men knappast något ovanligt att sånt här händer.
Jag får väl ha kvar min vanliga One som backup ett tag antar jag.

Postad 08 November 2017 - 06:10

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Är det någon som kan länka vilken strömkabel man ska köpa på sig? Tror inte dom franska suputerna har samma som vi och ska ändå förbi Kjell & Co på väg hem från jobbet sen.

Behövs inte. Det är väl bara UK och Irland man behöver adapter.

Postad 08 November 2017 - 06:18

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Var det hon som sa att hon hade mött Gud som skrev det där eller? :D

"En skyhög ribba för framtida spelmaskiner", den kommer ju såklart krossas av kommande maskiner om 2-3 år. Men annars är ju utfallet av en match mellan X och Pro uppenbart ja.

Internet är fullt av godbitar som t.ex. DF. Borde då vara förbjudet att länka till Afb och annan smörja. Mod, fixa, nån kan ju få för sig att läsa det! :D ;)

Redigerat av pacman, 08 November 2017 - 07:48.

Postad 08 November 2017 - 06:24

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Jag använde min strömsladd från xbox one S men det ska ju inte vara någon skillnad.
Sålde min andra xbox one X och min xbox One S igår innan min xox dog. Så nu har jag ingen konsol på ett bra tag :-(

Postad 08 November 2017 - 06:35

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0

Behövs inte. Det är väl bara UK och Irland man behöver adapter.

Helt säker?

Jag använde min strömsladd från xbox one S men det ska ju inte vara någon skillnad.
Sålde min andra xbox one X och min xbox One S igår innan min xox dog. Så nu har jag ingen konsol på ett bra tag :-(

Är det samma strömkabel från One S som den vanliga One har på strömdosan? Isåfall har jag ju åtminstone en kabel om det nu skulle vara nån skit.

Postad 08 November 2017 - 06:55

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2453 inlägg
  • 0
Menar ni att allt ser bättre ut och det är bättre flyt mot Xbox one s? Även utan att ens tv klarar 4K?

Funderar på en x istället för en s. Har ju bara full hdtv, men det kanske är bättre trots det?

Postad 08 November 2017 - 07:08

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 1

Får inte 4k att funka med min yamaha receiver rx-583 och sony tv

KD-55XE9005.

Måste köra direkt i tvn men då funkar inte dolby atmos.

Xboxen visar gröna bockar på allt i inställningarna, men det blir svart om jag byter upplösning...

Nån som har ett tips vad det kan vara för fel?

Spec på recivern

https://se.yamaha.co...ml#product-tabs

Har läst i andra trådar om liknande problem, tror det finns ett läge där man ändrar "mode" mellan 1/2 sök i forumet här, gäller yammaha. Så kan det kanske lösa din 4k fråga.

Postad 08 November 2017 - 07:15

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Menar ni att allt ser bättre ut och det är bättre flyt mot Xbox one s? Även utan att ens tv klarar 4K?

Funderar på en x istället för en s. Har ju bara full hdtv, men det kanske är bättre trots det?

Ja, men beror på spel. Vissa spel som redan innan kör med en dynamisk upplösning t.ex kommer ju nu med mer kraft orka bumpa upp dem utan någon patch. Andra spel där xboxen har haft svårt att hålla stabila 30 eller 60 fps finns nu mer kraft och den håller dessa mål mer stabilt än innan.

Spel som är enhanched och kan köras i 4k "supersamplas" ner till 1080p och det medför en bättre bild än om spelet hade renderas i 1080p direkt. Dvs det körs i 4k men visas på en 1080p skärm.

Även äldre 360spel får lite mer kraft att jobba med, även om just den emulatorn endast kan nytta 50% av den nya GPU:n så är det mycket mer än vad vanliga xboxen levererar, så även i dessa spel kan man få en stabilare/jämnare upplevelse, och bättre bild då dessa spel även om jag minns rätt med ett bättre AA filter.

Postad 08 November 2017 - 07:31

Zero
  • Zero
  • Beroende

• 1272 inlägg
  • 0

Beställde en till ifrån uk nu på morgonen, har en setup hemma med två xboxar så polarn och jag kan spela på varsin, efter att ha testat battlefield 1 så inser jag att min polare kommer inte kunna spela på den vanliga xboxen efter att han får testa på min x. Så mycket stabilare framerate på battlefield så vi måste ha varsin  :)

Postad 08 November 2017 - 07:41

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Ja alltså, att din tv inte visar bilden i 4K är egentligen bara att du missar kryddan.

Låt säga att du ändå till 80% drar nytta av X fördelar över S, trots att du bara har FullHD.

Ett fall av, icke-skit in, icke-skit ut. :)

(givetvis subjektivt höftad siffra som i praktiken även varierar men bara för att hamra hem poängen)

Bortser från HDR här, vilket ju även S supportar dessutom.

Redigerat av pacman, 08 November 2017 - 07:42.

Postad 08 November 2017 - 07:47

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2453 inlägg
  • 0
Får bli en x för mig. Hoppas det kommer några bra erbjudanden med bundles under black friday.

Postad 08 November 2017 - 08:22

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 1

Har läst i andra trådar om liknande problem, tror det finns ett läge där man ändrar "mode" mellan 1/2 sök i forumet här, gäller yammaha. Så kan det kanske lösa din 4k fråga.

När din receiver är avstängd, håll in Straight-knappen och starta sedan den. Då kommer du in i den avancerade menyn. Där kan du justera detta.

Postad 08 November 2017 - 08:40

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Beställde en till ifrån uk nu på morgonen, har en setup hemma med två xboxar så polarn och jag kan spela på varsin, efter att ha testat battlefield 1 så inser jag att min polare kommer inte kunna spela på den vanliga xboxen efter att han får testa på min x. Så mycket stabilare framerate på battlefield så vi måste ha varsin :)

Är ni sugna på en tredje spelare så kan jag hoppa med nån gång 😋 lirar inte bf1 så mycket längre men kan vara najs att squada lite, mest nött själv, då bf1 inte gick hem hos polarna.

Isf är det bara adda mig
GT: SK1BBE

Postad 08 November 2017 - 08:41

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5774 inlägg
  • 0

Inga problem alls med min Scorpio iaf, kommer även sval luft från den runtom, hörs knappt alls.

Iaf så var Halo 5 som ett helt nytt spel, bland det snyggaste man sett faktiskt men så är det ett av mina absolut första spel i äkta 4K, just att det även är ganska färgrikt gör sitt till också.

Tycker One X osar kvalité och känns inte som en stressad produkt som PS4 Pro gjorde. Halo 5 flyter på äckligt fint :D

Postad 08 November 2017 - 08:52

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0

fan fan fan, rycker i shoppingfingrarna! :P 

Postad 08 November 2017 - 08:56

Unregistered372d5425
  • Unregistered372d5425
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Inga problem alls med min Scorpio iaf, kommer även sval luft från den runtom, hörs knappt alls.

Iaf så var Halo 5 som ett helt nytt spel, bland det snyggaste man sett faktiskt men så är det ett av mina absolut första spel i äkta 4K, just att det även är ganska färgrikt gör sitt till också.

Tycker One X osar kvalité och känns inte som en stressad produkt som PS4 Pro gjorde. Halo 5 flyter på äckligt fint :D

Testade min Scorpio igår och i menyer och liknande var den tyst men när jag testade Assassin´s Creed Origins så kunde den ibland flåsa till någon sekund bara och sedan blev tyst igen.

Är det någon mer som upplevt samma?

Har den ståendes i en tvbänk med glasluckor, utrymmet som är fritt runt scorpion är ca 10Cm på sidorna, 20cm på höjden och ca 20 på baksidan. 

Är lite orolig att det blir värmeproblem då de flesta skriver att den är tyst även i spel.

Postad 08 November 2017 - 09:05

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Testade min Scorpio igår och i menyer och liknande var den tyst men när jag testade Assassin´s Creed Origins så kunde den ibland flåsa till någon sekund bara och sedan blev tyst igen.
Är det någon mer som upplevt samma?

Har den ståendes i en tvbänk med glasluckor, utrymmet som är fritt runt scorpion är ca 10Cm på sidorna, 20cm på höjden och ca 20 på baksidan.
Är lite orolig att det blir värmeproblem då de flesta skriver att den är tyst även i spel.

Den kommer låta högre om den känner att det är för varmt i skåpet, isf kan det räcka med att du spelar med luckan öppen.

Och skulle den gå för varmt så kommer den stänga ner sig själv innan något går sönder och först gå starta när den gått ner i temperatur.

Såklart mår prylar som detta bättre att inte under lång tid gå nära värme gränsen, men den risken är nog inte så stor, när du redan funderat på det. Som sagt tror att öppna luckan kommer räcka om du upplever att det blir en finsk bastu om luckan är stängd.

Postad 08 November 2017 - 09:14

Andreas3200
  • Andreas3200
  • Veteran

• 1736 inlägg
  • 0

Jag har inte 4k heller. Men den levererar ju bättre bild på 1080p om det är ett 4k spel du spelar, annars får du ju fördel av fler och stabilare fps i dom spelen som får den booster. 4k är ju inte för mig köp argumentet eller krav på att ha en sådan skärm.

Blir nog ett köp av Xbox one x i början på nästa år. Lider inte fruktansvärt med Xbox one. Men man kommer klart vilja ha Xbox one x för flera anledningar. Förutom grafiken ska väl även spelen flyta på bättre. Har relativt långa laddningstider i Forza motorsport 7. Och även med bara HD/led så ska det bli någorlunda bättre grafik ändå, men den stora skillnaden händer säkert inte från man införskaffar 4k tv. Men hade säkert funkat köra med endast led några månader tills man har råd

Postad 08 November 2017 - 09:16

Unregistered372d5425
  • Unregistered372d5425
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Den kommer låta högre om den känner att det är för varmt i skåpet, isf kan det räcka med att du spelar med luckan öppen.

Och skulle den gå för varmt så kommer den stänga ner sig själv innan något går sönder och först gå starta när den gått ner i temperatur.

Såklart mår prylar som detta bättre att inte under lång tid gå nära värme gränsen, men den risken är nog inte så stor, när du redan funderat på det. Som sagt tror att öppna luckan kommer räcka om du upplever att det blir en finsk bastu om luckan är stängd.

Glömde nämna detta förut men luckan var öppen. Så funderade på om jag ska köpa någon USB fläkt att ställa inne i bänken som är kopplad till Scorpions USB port och även kanske göra hålet på baksida tvbänk större, är i dagsläget ca B:20H:8cm

Man blir ju lite nojjig när den flåsar mer än Xbox One S gjorde tidigare.

Redigerat av Unregistered372d5425, 08 November 2017 - 09:18.

Postad 08 November 2017 - 09:17

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0

Får ge fn i att ta emot den när den kommer.

Brukar det inte vara avgifter som tillkommer om något beställt inte levereras? Hade dubbelkollat det åtminstone!

Postad 08 November 2017 - 09:19

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Glömde nämna detta förut men luckan var öppen. Så funderade på om jag ska köpa någon USB fläkt att ställa inne i bänken som är kopplad till Scorpions USB port och även kanske göra hålet på baksida tvbänk större, är i dagsläget ca B:20H:8cm

Jag har skippar ryggen helt i min tv-bänk, har dock inte glasluckor(så märks inte, kan bli fult förstår jag) dels pga värme, men även för att sakerna får inte plats annars 😋

Annars monterar du fläkten i ett hål som suger ut luft, lät ju smart att driva den på xboxen usb (tror dock den levererar ström avstängd)

Redigerat av SKIBBE, 08 November 2017 - 09:20.

Postad 08 November 2017 - 09:26

Unregistered372d5425
  • Unregistered372d5425
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
[quote name="SKIBBE" post="4464570" timestamp="1510129193"]

Jag har skippar ryggen helt i min tv-bänk, har dock inte glasluckor(så märks inte, kan bli fult förstår jag) dels pga värme, men även för att sakerna får inte plats annars 😋

Annars monterar du fläkten i ett hål som suger ut luft, lät ju smart att driva den på xboxen usb (tror dock den levererar ström avstängd)[/quote

Ah där sa du något, tänkte inte så långt att den även ger ström när den är avstängd. Kan ju ta och mata fläkten via förstärkaren få istället. Dom är ju på samtidigt ändå.

Såg att Jula hade en liten USB bordsfläkt som jag tänkte testa med först för att se om det blir bättre.

Postad 08 November 2017 - 09:56

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0

Min står i en tv-bänk utan bakstycke. Samma ställe som Xbox one S, Xbox one, PS4 stått och har aldrig varit problem.

Luckan till skåpet står alltid helt öppen när jag spelar.

Den kändes hyfsad varm på ovansidan igår efter den gått sönder. Men som SKibbe skriver så ska den ju inte stendö om den blir för varm.

6 samtal senare till Microsoftstore och Xbox så ska jag skicka in min och få en ny Scorpio. Var lite komplicerat att jag köpt den från Irland men till slut träffade jag på en bra kille på Microsoft store som skickade adresslappar mm.

Ska hämta ut en kompis Scorpio från webhallen idag. Han ångrade sig.

Kommer ha en Scorpio över sedan när Microsoft skickat min nya om någon är sugen.

Redigerat av Mickys, 08 November 2017 - 09:56.

Postad 08 November 2017 - 10:02

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Min står i en tv-bänk utan bakstycke. Samma ställe som Xbox one S, Xbox one, PS4 stått och har aldrig varit problem.

Luckan till skåpet står alltid helt öppen när jag spelar.

Den kändes hyfsad varm på ovansidan igår efter den gått sönder. Men som SKibbe skriver så ska den ju inte stendö om den blir för varm.

6 samtal senare till Microsoftstore och Xbox så ska jag skicka in min och få en ny Scorpio. Var lite komplicerat att jag köpt den från Irland men till slut träffade jag på en bra kille på Microsoft store som skickade adresslappar mm.

Ska hämta ut en kompis Scorpio från webhallen idag. Han ångrade sig.

Kommer ha en Scorpio över sedan när Microsoft skickat min nya om någon är sugen.

vad var det för praktiska problem som dök upp när man köpt i ett annat land, har trott att det inte skall spela någon roll med MS produkter.

Redigerat av SKIBBE, 08 November 2017 - 10:09.

Postad 08 November 2017 - 10:07

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0

vad var det för praktiska problemsom dök upp när man köpt i ett annat land, har trott att det inte skall spela någon roll med MS produkter.

Verkar ju ej vara problem till slut. Om han nu förstod att jag köpt den från Irland men han sökte ju upp min beställning så det måste han sett.

Xbox supporten sa att jag kanske blir tvungen att kontakta Irland...men gick bra med Sverige.

Postad 08 November 2017 - 10:12

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

Verkar ju ej vara problem till slut. Om han nu förstod att jag köpt den från Irland men han sökte ju upp min beställning så det måste han sett.

Xbox supporten sa att jag kanske blir tvungen att kontakta Irland...men gick bra med Sverige.

Skönt att höra, då vet man att det skall gå om nån säger något annat i framtiden.

Postad 08 November 2017 - 10:31

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0

Brukar det inte vara avgifter som tillkommer om något beställt inte levereras? Hade dubbelkollat det åtminstone!

Amazon nämnde då inget om att de skulle ta något extra för det.

Postad 08 November 2017 - 10:39

Unregisteredcda6a4d1
  • Unregisteredcda6a4d1
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Har spelat ett par timmar AC:O. Inga problem med konsolen. Knäpptyst och ingen direkt värme.
Är dock sjukt imponerad av hur snyggt spelet är. Har en 1080 panna. Gick iofs från en Xbox one men det som sagt väldigt imponerad av hur snyggt det är.

Postad 08 November 2017 - 10:40

Unregistered372d5425
  • Unregistered372d5425
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Har spelat ett par timmar AC:O. Inga problem med konsolen. Knäpptyst och ingen direkt värme.
Är dock sjukt imponerad av hur snyggt spelet är. Har en 1080 panna. Gick iofs från en Xbox one men det som sagt väldigt imponerad av hur snyggt det är.

Hur har du din konsol placerad?

Postad 08 November 2017 - 10:51

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0

Hann aldrig testa AC.

Spelade en match Fifa18. Det var snyggt men inget blown away. Hade HDR på och gillar en det starka ljuset som det avger och en mjölkaktiga hinnan. Precis samma som på one S. Kanske är Samsung tv'ns fel?

Spelade lite Super Lycky´s tale. Kul spel, snyggt men inget att jämföra med då jag aldrig testade det på One S.

Lätt värt 75 kr som jag betalade för det. :-)

Postad 08 November 2017 - 10:53

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0

Alltså, de har ju för F*N ingen j'vla kolla på MM i Lule. Det gick fortare att få från Holland samt MM's centrallager än det är att hämta upp i butiken.

Postad 08 November 2017 - 11:00

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5774 inlägg
  • 0

Hann aldrig testa AC.

Spelade en match Fifa18. Det var snyggt men inget blown away. Hade HDR på och gillar en det starka ljuset som det avger och en mjölkaktiga hinnan. Precis samma som på one S. Kanske är Samsung tv'ns fel?

Spelade lite Super Lycky´s tale. Kul spel, snyggt men inget att jämföra med då jag aldrig testade det på One S.

Lätt värt 75 kr som jag betalade för det. :-)

Lite mer detaljer i gräset på Fifa 18, samt man ser nätet på målet lite tydligare i 4k.

Men absolut inget revolutionerande för Fifa.

Halo 5 är däremot som natt och dag, känns som en remaster.

Postad 08 November 2017 - 11:04

Unregisteredcda6a4d1
  • Unregisteredcda6a4d1
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Hur har du din konsol placerad?

Skåp 20cm till sidor och tak. Öppet bak 40cm till vägg

Postad 08 November 2017 - 11:10

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0

Skåp 20cm till sidor och tak. Öppet bak 40cm till vägg

jag har ca 5-10 cm på sidorna, ca 10 cm ovanför och kanske 15 cm bakåt. Luckan helt öppen.

Aldrig varit något problem innan.

Lite mer detaljer i gräset på Fifa 18, samt man ser nätet på målet lite tydligare i 4k.

Men absolut inget revolutionerande för Fifa.

Halo 5 är däremot som natt och dag, känns som en remaster.

Spelarna lite snyggare tycker jag...i närbilder. Lite skarpare på planen med.

Vad tycker du om HDR och den ljusa mjölkaktiga hinnan som ligger över skärmen? Inte jämt men i menyer mm.

Du spelar på 4K tv med HDR?

Postad 08 November 2017 - 11:23

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5774 inlägg
  • 0

jag har ca 5-10 cm på sidorna, ca 10 cm ovanför och kanske 15 cm bakåt. Luckan helt öppen.

Aldrig varit något problem innan.

Spelarna lite snyggare tycker jag...i närbilder. Lite skarpare på planen med.

Vad tycker du om HDR och den ljusa mjölkaktiga hinnan som ligger över skärmen? Inte jämt men i menyer mm.

Du spelar på 4K tv med HDR?

Jo det är samma för mig, Samsung 65" 8005 kör jag med HDR och 4K, det känns lite som ett filter i menyerna.

Har nog vant mig dock.

Postad 08 November 2017 - 11:31

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0

http://www.youtube.com/watch?v=olNd5orhInk

Postad 08 November 2017 - 11:31

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0

Jo det är samma för mig, Samsung 65" 8005 kör jag med HDR och 4K, det känns lite som ett filter i menyerna.

Har nog vant mig dock.

Jag kör 65'' 7005.

Då ska det vara så eller så är det fel på 2 tv-apparater då :-)

Tror jag kommer stänga av HDR....men ej hittat hur jag kan stänga av bara i Fifa?

Hoppas det ser bättre ut i AC.

Postad 08 November 2017 - 12:35

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1326 inlägg
  • 0
Bioberra och Mickys,

Kör ni pc rgb på Xboxen och hdmi svärta låg?

Postad 08 November 2017 - 12:42

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0

Bioberra och Mickys,

Kör ni pc rgb på Xboxen och hdmi svärta låg?

Minns ej mina inställningar. Tror jag har HDMI svärta låg. Vad ska det vara och gör det skillnad?

Postad 08 November 2017 - 12:59

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1326 inlägg
  • 0
Har du exempelvis rgb på standard (xb) och hdmi svärta låg (tv) så kan det se konstigt ut eller om du har pc rgb (xb) och hdmi svärta normal på Tv:n så kan det se konstigt ut också. Man ska köra lika på både Tv:n och Xboxen. Har själv en ks8005 och hade en xbox one s. Hdr materialet är inte riktigt vad jag förväntade mig men tror att jag hade fel inställningar. När jag nu har provat på ps4 att köra samma inställningar på Tv:n som på konsolen så såg det bättre ut i hdr. Nu kan jag inte testa då jag gjort mig av med min s i väntan på x.

Postad 08 November 2017 - 13:05

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Och även med bara HD/led så ska det bli någorlunda bättre grafik ändå, men den stora skillnaden händer säkert inte från man införskaffar 4k tv. 

Beror ju förstås på vilka displayer som är inblandade men nej, den stora skillnaden händer när man växlar från One/OneS till OneX.

Byte av (iövrigt tämligen likvärdiga) displayer från FullHD till 4K ger oftast i praktiken en förhållandevis liten visuell skillnad.

Postad 08 November 2017 - 13:05

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0

Har X i viloläge hemma och har precis köpt Forza 7 digitalt. Finns det något sätt att dra igång nedladdningen remote om jag inte köpt direkt från ms?

Redigerat av letmefly, 08 November 2017 - 13:05.

Postad 08 November 2017 - 13:12

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

• 1201 inlägg
  • 0

IGN betygsätter:

http://nordic.ign.co...ox-one-x-review 

Postad 08 November 2017 - 13:18

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Undrar hur den står sig mot en standalone UHDspelare... Är den minst lika bra kanske man skulle byta ut samsungen mot en sån här... men då måste den va minst lika bra på alla plan som spelare... ändra hz, färgdjup etc automatiskt och ha lika bra bild :)

Redigerat av Garrett, 08 November 2017 - 13:19.

Postad 08 November 2017 - 13:22

Mickys
  • Mickys
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0

Har du exempelvis rgb på standard (xb) och hdmi svärta låg (tv) så kan det se konstigt ut eller om du har pc rgb (xb) och hdmi svärta normal på Tv:n så kan det se konstigt ut också. Man ska köra lika på både Tv:n och Xboxen. Har själv en ks8005 och hade en xbox one s. Hdr materialet är inte riktigt vad jag förväntade mig men tror att jag hade fel inställningar. När jag nu har provat på ps4 att köra samma inställningar på Tv:n som på konsolen så såg det bättre ut i hdr. Nu kan jag inte testa då jag gjort mig av med min s i väntan på x.

Hänger inte riktigt med.

Om de ska vara likadana på xbox som tv. Vad ska det då vara? HDMI låg svärta på båda? Vad är RGB? (red/green/blue?) Vad har den med HDMI svärtan att göra?

Postad 08 November 2017 - 13:25

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0

Vad har ni för tillverkningsdatum (står på baksidan)? Min har 4 sep.

Redigerat av Zerox_no1, 08 November 2017 - 13:26.

Postad 08 November 2017 - 13:27

New Player
  • New Player
  • Veteran

• 1586 inlägg
  • 0
4 september på min också.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.