Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 February 2012 - 08:29

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Håller verkligen med om att Tv4 har fått allt för mycket plats med alla sina junkkanaler

Canal Digital kundservice ( Goexcellent AB )
Hoppas att ni besvarar frågorna om er organisation jag och många fler både ställt och är intresserade av att få besvarade

Ett misstag ni gör, är att ni annonserar ut vilka kanaler som försvinner, innan ni kommer med nyheten om vad som kommer istället. Det hade också varit bra om Canal Digitals marknads avdelning hade varit lite närmare sina kunder istället för att gå genom ett callcenter företag. Omvägen gör att trovärdigheten vad gäller teknik, support och svar på frågor inte ligger i topp.
Det förklarar också, varför inte canal digital hörsammar kundernas önskemål men framför allt krav.
Vägen mellan den som talar med kunden och företaget Canal Digital, är både krokig och långsam, samt det finns alltid stor risk för att det fastnar på vägen.

När TV4-Fågelskådning, TV4-Knyppling, TV4-Religion och TV4-News2 kommer på bekostnad av Discovery- och Eurosport-kanalerna, kan ju det ses som en breddning/förbättring av CD, men inte lika säkert CD's kunder.
Men det är klart, vi är förmodligen inte kunder till er som representerar CD här på forumet, vi är kunder till era uppdragsgivare, finns det någon som är anställd på CanalDigital som får reda på våra åsikter eller stannar allt på GoExcellent?
Hur rapporteras vad som skrivs på t.ex. detta forum till berörda på CanalDigital? Förmodligen är väl detta lika hemligt som förhandlingar kring sändningsrättigheter och allt annat av vikt.

Hej allihopa,

Vi som arbetar med sociala medier är ett blandat team bestående av personal från både kundservice, teknikavdelningen och marknadsavdelningen. Självklart vänder vi oss in i organisationen för att kunna besvara era frågor, lyfta synpunkter och önskemål. Om ni önskar mer insyn i vårt arbete så finns vår policy att hitta här; http://www.canaldigi...Sociala-medier/.

Med vänliga hälsningar,
Miriam

Postad 27 February 2012 - 16:21

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0
Tack för ditt svar Miriam

Postad 27 February 2012 - 16:53

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0
Jag har förstått från andra trådar att de som skriver under signatur Canal Digital Sverige inte har för avsikt att svara på frågor kring det ändrade kanalutbudet. Ett sådant agerande stärker naturligtvis inte förtroendet för företaget Canal Digital, ett förtroende som redan skadats genom uppenbart felaktiga påståenden om att inskränkningarna i utbudet skulle bero på utrymmesbrist. Att dessa påståenden sedermera drogs tillbaks spelar i sammanhanget ingen roll. Är det verkligen i företagets intresse att kundrelationerna sköts på det sätt vi ser hos de som skriver här och på andra sociala medier?

Frågor om var de som skriver är anställda bevärdigas på sin höjd undvikande svar, men där hade svaren ändå inte varit värda något då anställda på GoExcellent vid telefonkontakt visat sig regelmässigt påstå att de arbetar på Canal Digital.

På förekommen anledning påminner jag om ett stycke ur "Sociala medier policy – Canal Digital Sverige" där jag tagit mig friheten att stryka under några för mig viktiga avsnitt.

7. Hur bemöter vi er

Vi kommer att vara så transparenta som möjligt i våra svar. När vi inte kan ge er mer information svarar vi vad det beror på och när vi eventuellt kan ge er mer information. Varje svar vi ger är anpassat efter just er fråga, vi använder inte autosvar.

8. Mål med vår tillgänglighet på sociala medier

Vårt mål är att ni ska vara nöjda med vår tillgänglighet via sociala medier. Vi strävar efter att ni ska känna att vi fyller ert informationsbehov och att vi använder effektiva kanaler för att kunna ge er service och ta tillvara på er feedback.

Jag förväntar mig ärlighet, är det för mycket begärt i en relation mellan en kund och ett företag som vill framstå som seriöst?

Redigerat av alfista, 27 February 2012 - 17:03.

Postad 27 February 2012 - 22:56

PojPoj
  • PojPoj
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Börjar ledsna på den här firman nu... Skickat tre ärenden till CD via deras hemsida under februari, jag får bekräftelsemail på att dom fått min förfrågan. Men jag får aldrig svar!!! Kundservicen är obefintlig!

Postad 28 February 2012 - 14:43

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Börjar ledsna på den här firman nu... Skickat tre ärenden till CD via deras hemsida under februari, jag får bekräftelsemail på att dom fått min förfrågan. Men jag får aldrig svar!!! Kundservicen är obefintlig!

Hej PojPoj

Vi har haft problem med våra mailformulär på hemsidan och det har varit felanmält.
Enligt information vi fått idag skall det ha varit fungerande sedan i Fredags. Vi beklagar om det har skapat vidare problem i ditt ärende! Du kan skicka dina uppgifter i ett PM här på sidan så kan vi kontakta dig direkt och försöka hjälpa dig.

Med vänliga hälsningar
Pauline

Postad 29 February 2012 - 14:51

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0
Hej CD. Det verkar som om majoriteten här tycker att beslutet att ta bort silver och vh1 osv är ett uselt val av er. Tar ni oss kunder på allvar eller är det bestämt att släcka ner kanalerna oavsett vad kunden tycker. Det har ju framgått att det finns en uppsjö av "dyngkanaler" i ert utbud och att det höjs röster för att släcka nåra av dessa istället. Eller det bekommer er inte vad vi kunder tycker.

Postad 29 February 2012 - 16:16

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0

Hej Allihopa! Vi förstår att det kan kännas tråkigt då kanaler man gillar utgår. I det här fallet var vi tvungen att ta bort ett antal kanaler för att lansera nya såsom TV3 HD, Kanal 5 HD och TV4 News. Det var ett Nordiskt beslut avsluta just de kanalerna och de valdes bland annat då de hade rankats lågt i våra kundmätningar. För er som gillar musik hoppas vi att MTV och VH1 Classic till viss del kan fylla tomrummet. Vi kommer att informera om detta via mail, webben och i fakturatexter. Med vänliga hälsningar Mikael

> CD Hur går dessa kundmätningar till? vilka tillfrågas? hur många?
> Alla andra, har någon av er deltagit i någon kundundersökning?

Postad 29 February 2012 - 17:17

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Det har ju framgått att det finns en uppsjö av "dyngkanaler" i ert utbud och att det höjs röster för att släcka nåra av dessa istället. Eller det bekommer er inte vad vi kunder tycker.

Grejen är att det inte spelar någon roll om vi pekar ut "dyngkanaler" då orsaken till att utbudet krymps inte är känd. Det har inte med utrymme att göra, så troligen handlar det om pengar och så länge vi inte vet kostnaderna för respektive kanal så blir det bara ett slag i luften. Jag menar, vad hjälper det om vi räknar upp tio kanaler om de ändå inte kostar mer än en av de som nu tas bort.

Postad 29 February 2012 - 20:50

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Idag blev jag uppringd två gånger av CD. En gång av en man på "kundtjänst" som ville veta om jag skulle nappa på erbjudandet han gav mig för nästan två veckor sedan. Jag blev förvånad eftersom vi kommit överens om att han skulle ringa efter tre dagar. Blev väldigt dåligt bemött av denna medarbetare och tackade nej till hans erbjudande på nya boxen.
Ännu mer förvånad blir jag när jag efter ca 20 minuter blir uppringd av en mycket trevlig tjej på reklamationsavdelningen på CD. Hon tar sig tid och förklarar saker för mig på ett trevligt sätt till skillnad från mannen som ringde tidigare. Får dessutom ett bättre erbjudande av henne och frågar hur det kommer sig att de kunde ge olika dealar? Får inget bra svar förutom att detta är vad hon kan ge mig. Ber att få ett bekräftelse på denna deal via mail och ber att få återkomma. Tyvärr har det inte dykt upp något mail efter vårt samtal och jag undrar varför?

Postad 29 February 2012 - 22:56

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

> CD Hur går dessa kundmätningar till? vilka tillfrågas? hur många?
> Alla andra, har någon av er deltagit i någon kundundersökning?

Det är ju svårt att tro att dessa kanaler rankas lägre än ryska och polska konstiga kanaler,eller religösa också för den delen.

Postad 01 March 2012 - 08:23

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0

Det är ju svårt att tro att dessa kanaler rankas lägre än ryska och polska konstiga kanaler,eller religösa också för den delen.

Precis, därför lite intressant hur de får fram att det är just berörda kanaler som låg sämst till. (det förefaller väl inte orimligt att de backar från påståendet att berörda "rankats lågt i våra kundmätningar")
Mina frågor till CD ang. kundundersökningar är mer av allmän karaktär, vore intressant att veta hur de går till helt enkelt.
Sedan förstår ju alla att det är ekonomiska kriterier som gäller i slutändan, vad kunderna vill kanske är bra för dem att veta, men inte avgörande på något sätt.

Postad 01 March 2012 - 08:34

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Idag blev jag uppringd två gånger av CD. En gång av en man på "kundtjänst" som ville veta om jag skulle nappa på erbjudandet han gav mig för nästan två veckor sedan. Jag blev förvånad eftersom vi kommit överens om att han skulle ringa efter tre dagar. Blev väldigt dåligt bemött av denna medarbetare och tackade nej till hans erbjudande på nya boxen.
Ännu mer förvånad blir jag när jag efter ca 20 minuter blir uppringd av en mycket trevlig tjej på reklamationsavdelningen på CD. Hon tar sig tid och förklarar saker för mig på ett trevligt sätt till skillnad från mannen som ringde tidigare. Får dessutom ett bättre erbjudande av henne och frågar hur det kommer sig att de kunde ge olika dealar? Får inget bra svar förutom att detta är vad hon kan ge mig. Ber att få ett bekräftelse på denna deal via mail och ber att få återkomma. Tyvärr har det inte dykt upp något mail efter vårt samtal och jag undrar varför?

Hej Tobyponken,

Jag har vidarebefodrat informationen till min kollega på reklamationsavdelningen och ber henne skicka din bekräftelse så fort som möjligt.

Med vänliga hälsningar,
Miriam

Postad 01 March 2012 - 09:55

Unregistered80d8b88a
  • Unregistered80d8b88a
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Jag tror oxxå det är något skumt med att dom har nöjdast kunder... Något stämmer inte i den undersökningen...

I dag lanserar ju Viasat typ 5st nya film hd kanaler.... nu börjar ni bli omkörda

Postad 01 March 2012 - 10:44

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

I dag lanserar ju Viasat typ 5st nya film hd kanaler.... nu börjar ni bli omkörda

Tror inte att CD blir omkörda pga dessa filmkanaler
Det är samma dåliga teknik som ligger till grund för bild och bildformat
Texten är så stor att den synsvage kan se den på 10 meters avstånd
eller är den jätteliten och ligger i ena hörnet.

Nästa problem är att viasat inte har rättigheterna till alla de filmer som canal+ sitter på

Postad 01 March 2012 - 15:00

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0
Snälla C.D. Släng åtminstone ut MTV och lägg in MTV Live HD. Så vi har i alla fall två musikkanaler värda namnet!

Postad 01 March 2012 - 18:07

ab1
  • ab1
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Tror inte att CD blir omkörda pga dessa filmkanaler
Det är samma dåliga teknik som ligger till grund för bild och bildformat
Texten är så stor att den synsvage kan se den på 10 meters avstånd
eller är den jätteliten och ligger i ena hörnet.

Nästa problem är att viasat inte har rättigheterna till alla de filmer som canal+ sitter på

Nja tror du har lite fel där. CD som leverantör kan inte mycket göra angående Canal plus filmutbud då dessa är två olika bolag med olika ägare, men canal plus film är ju rena skandalen nu mot var det har varit, givetvis finns det undantag. Om vi tittar på canal plus hemsida ser vi att de är klart fler filmer som kommer sluta visas (ca 25) mot var som kommer att börja visas 15. I längden är detta inte hållbart.

Vad beror detta på?
Jo Viasat har satsat på sina filmkanaler och köpt in mer film medan canal plus läs TV4 inte vill matcha.

Därför tror jag att Viasat kan vinna över vissa film intreserade från canal plus vilket i sin tur främst kommer att skada canal digital och Boxer då dessa är de ända operatörerna som enbart har canal plus, Att sedan ta bort silver och silver HD gör ju att viasat och boxer får ännu mer fördelar.

(boxer har silver, viasat fler filmkanaler i HD...)

Postad 02 March 2012 - 08:49

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hej CD. Det verkar som om majoriteten här tycker att beslutet att ta bort silver och vh1 osv är ett uselt val av er. Tar ni oss kunder på allvar eller är det bestämt att släcka ner kanalerna oavsett vad kunden tycker. Det har ju framgått att det finns en uppsjö av "dyngkanaler" i ert utbud och att det höjs röster för att släcka nåra av dessa istället. Eller det bekommer er inte vad vi kunder tycker.

Hej Askungen med flera.

Vi önskar att vi kunde säga mer men vi kan inte gå in på mera detaljerad information kring orsakerna till kanalförändringarna. Familjepaketet är ett brett paket med många kanaler samt inom flera olika kategorier och det händer att kanaler tillkommer eller får lämna utbudet av olika anledningar. Vi förstår att ni har frågor och funderingar om detta men dessvärre kan vi inte ge mera specifik information i frågan.

Med vänliga hälsningar
Mikael

Postad 02 March 2012 - 08:58

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0

Hej Askungen med flera.

Vi önskar att vi kunde säga mer men vi kan inte gå in på mera detaljerad information kring orsakerna till kanalförändringarna. Familjepaketet är ett brett paket med många kanaler samt inom flera olika kategorier och det händer att kanaler tillkommer eller får lämna utbudet av olika anledningar. Vi förstår att ni har frågor och funderingar om detta men dessvärre kan vi inte ge mera specifik information i frågan.

Med vänliga hälsningar
Mikael

På vilken sida i handboken stod det svaret? Är det inte bättre att inte skriva alls än att posta ett inlägg som det du gör Mikael?

Och att Familjepaketet är brett med många kanaler inom olika kategorier? Nu bli det ju sämre eftersom ni tar bort en kategori helt, nämligen musik.
Förstår att ni själva är totalt ointresserade av musik, annars borde någon på Canal Digital förstå att det kanske är bra att ha kvar i alla fall någon musikkanal av klass.

/Fredrik

Postad 02 March 2012 - 09:13

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
Kan inte förstå varför canal digital överhuvudtaget tar bort HD kanaler när det inte precis kryllar av dom bland svenska operatörer,i USA finns väl knappt några icke HD kanaler kvar och här tar vi bort dom...

Postad 02 March 2012 - 13:38

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

Hej Askungen med flera.

Med vänliga hälsningar
Mikael

Men till nästa gång
Berätta inte något negativt förrän att ni har alla kort på bordet och något positivt i vågskålen.

Tyvärr är det en liten klick som värdesätter MTV HD och Silver HD så mycket att de blir ledsna över ert beslut
Men om ni har bättre kanaler på gång, kanske det ena överväger det andra

Jag är i alla fall mycket positiv till att ha fått Tv3 och Kanal 5 HD och hoppas på fler vanliga kanaler i HD
Tex vanliga Tv4 Sport och resten av Tv4 kanalerna samt att ni lägger tillTv4 Xtra så fort den finns i luften.
Dock kommer ni få mycket kritik om den inte ligger i vanliga sportpaketet utan att man måste ha max eller bara sport utan film. Vi som har canal + total skall inte behöva uppgradera till Max bara för att ni lägger till en kanal och ta hela den kostnaden som det innebär. ( ta det med dig till de som bestämmer )

Sedan hoppas jag även på fler HD kanaler från Canal + både sport och film.

Sedan har man ju inte tid att se mer Tv. Man hinner ju inte se allt man spelar in om man
samtidigt skall se alla filmer man hyr och köper på bluray.

Redigerat av MalcomX, 02 March 2012 - 13:40.

Postad 02 March 2012 - 23:47

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

Hej Askungen med flera.

Med vänliga hälsningar
Mikael

Nu får vi väl backa bandet. För ett tag sen kommunicerade ni glatt att det handlade om att göra plats för de nya kanalerna. Nu finns det inte längre någon "specifik information i frågan" och "kanaler lämnar av olika anledningar". Jo vi vet ju alla att det var svammel. Problemet är just att det första som marknadskommunikation kommer på är att dilla ihop något som de flesta här förstår är en orimlig logik kring platsfrågan. Därefter tas detta bort på CDs hemsida och det övergår till just "olika anledningar".

Jag vill vara tydlig. Marknadskommunikationsansvarig på CD har godkänt en kommunikation kring en platsfråga som byggde på lekmannasvammel och nu är det nedtonat till "olika anledningar" samt att det är borttaget från hemsidan (trots brevutskick med svammlet). Det är inte sakfrågan i sig utan själva kulturen att det är ok att hitta på något som man tror skall verka trovärdigt oavsett om det är så i sak eller inte, för att sedan inte låtsas om det när man insåg att det gick snett - skäms att ni tycker det är ok att svamla - skäms på er för att ni har ovanstående kommentar istället för att be om ursäkt.

Redigerat av kenta2, 02 March 2012 - 23:53.

Postad 03 March 2012 - 00:28

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Bra skrivet kenta2!

Postad 04 March 2012 - 14:27

Unregisteredd622b994
  • Unregisteredd622b994
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Hej, undrar om det är på G med någon ny uppgradering till HD-boxen med 250gb hårddisk?
Det var ju ett tag sedan och alla buggar känns inte rättade ännu...
Man har väl inte slutat med uppgraderingar till den väl?

Postad 04 March 2012 - 16:36

Kurvis
  • Kurvis
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Hej, undrar om det är på G med någon ny uppgradering till HD-boxen med 250gb hårddisk?

Även jag är intresserad av ett svar på den frågan.

Postad 04 March 2012 - 16:43

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0

Även jag är intresserad av ett svar på den frågan.

CD svarade på samma fråga den 20 februari, sidan 23 inlägg #1142.

/Fredrik

Postad 04 March 2012 - 18:39

Kurvis
  • Kurvis
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

CD svarade på samma fråga den 20 februari, sidan 23 inlägg #1142.

/Fredrik

Jo jag har sett det svaret men jag tar inte det som ett tillräckligt tydligt svar.
Många kunders reklamationstider börjar löpa ut och det är dags för CD att ge ett mer ingående svar på vad planen är.
Kan de inte gåt ut med mer än det så anser jag att reklamationstiden bör förlängas per automatik tills de kommer tillrätta med problemet.
Alternativet är att ge dessa kunder en box som fungerar (inte en Sagem-box då) utan någon mellanskillnad i pris och utan krav på förnyad bindningstid.

Postad 04 March 2012 - 19:38

porch123
  • porch123
  • Veteran

• 1954 inlägg
  • 0

Jo jag har sett det svaret men jag tar inte det som ett tillräckligt tydligt svar.

Förstår vad du menar. Men tydliga svar från CD ser man inte ofta i denna tråd iaf. Bara "standard" formuleringar.

/Fredrik

Postad 04 March 2012 - 23:39

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

Många kunders reklamationstider börjar löpa ut och det är dags för CD att ge ett mer ingående svar på vad planen är.
Kan de inte gåt ut med mer än det så anser jag att reklamationstiden bör förlängas per automatik tills de kommer tillrätta med problemet.
Alternativet är att ge dessa kunder en box som fungerar (inte en Sagem-box då) utan någon mellanskillnad i pris och utan krav på förnyad bindningstid.

Även canal digital erkänner att det är allt för många fel på den boxen
Kräv att få den inbytt mot den nya boxen eller att ni säger upp abonnemanget helt
Ni har konsumentköplagen helt på er sida

Postad 05 March 2012 - 00:10

Kurvis
  • Kurvis
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Även canal digital erkänner att det är allt för många fel på den boxen
Kräv att få den inbytt mot den nya boxen eller att ni säger upp abonnemanget helt
Ni har konsumentköplagen helt på er sida

Det som är synd är att CD inte kan säga detta själv.
Jag har själv valt det senare alternativet då jag anser att de inte tar sitt ansvar angående de produkter / hårdvaror de säljer.
Tyvärr kommer nog aldrig CD att erkänna detta officiellt utan istället fortsätta att försöka sälja dessa Sagemboxar.

Postad 05 March 2012 - 00:24

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

Det som är synd är att CD inte kan säga detta själv.
Jag har själv valt det senare alternativet då jag anser att de inte tar sitt ansvar angående de produkter / hårdvaror de säljer.
Tyvärr kommer nog aldrig CD att erkänna detta officiellt utan istället fortsätta att försöka sälja dessa Sagemboxar.

Ring deras reklamations avdelning
Berätta att du och andra kommer att dra ärendet vidare till ARN om de inte löser det med dig
Om det tas upp hos ARN och det går din väg, måste de byta ALLA boxar och det vill de nog inte

Bästa alternativet hade varit om du fått återlämna boxen och fått lite ersättning och att du
sedan går och köper dig en riktig box istället ( läs VU+ )

Redigerat av MalcomX, 05 March 2012 - 00:26.

Postad 05 March 2012 - 09:04

Kurvis
  • Kurvis
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Ring deras reklamations avdelning
Berätta att du och andra kommer att dra ärendet vidare till ARN om de inte löser det med dig
Om det tas upp hos ARN och det går din väg, måste de byta ALLA boxar och det vill de nog inte

Bästa alternativet hade varit om du fått återlämna boxen och fått lite ersättning och att du
sedan går och köper dig en riktig box istället ( läs VU+ )

Det är nog en klok tanke att dra detta vidare till ARN. Även om jag inte kommer att vara kund hos CD på ett tag (som det ser ut just nu) så behövs det tydligen ett ärende hos ARN för att CD skall förstå att de inte hanterar detta korrekt.

Jag sneglar på en VU+ som ersättare men har inte fattat beslut om vilken ny leverantör av tv-kanaler jag skall ha.

Är det dags att starta en poll här på forumet och se hur många som skulle kunna tänka sig att driva detta vidare?
Om ARN får in ett antal ärenden om denna box så borde väl det ha större genomslagskraft?

Postad 05 March 2012 - 09:22

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Det är ju ett jätte-jobb att utföra, men någon typ av sammanställning av de utestående frågor/problem som finns mot CanalDigital, samt frågor som besvaras med "icke-svar" vore ju intressant att föra vidare till ARN eller t.ex Plus.
En ny tråd där man lägger in frågor/problem samt svar/ickesvar/vilseledande svar för att ha en sammanställning utan utsvävningar och diskussioner?

Postad 05 March 2012 - 10:35

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

Jag sneglar på en VU+ som ersättare men har inte fattat beslut om vilken ny leverantör av tv-kanaler jag skall ha.

Är det dags att starta en poll här på forumet och se hur många som skulle kunna tänka sig att driva detta vidare?
Om ARN får in ett antal ärenden om denna box så borde väl det ha större genomslagskraft?

Om du väljer en VU+ är faktiskt Canal Digital den bästa leverantören
Du kan se alla kanaler, vilket du inte kan med viasat
Alternativet är att du fixar en box både med DVB-T och S samt kör boxer och någon utländsk leverantör
och då är Sky UK den bästa och eller viasat SD kanaler som komplement om du är intresserad av deras sportkanaler.

Klart att ni skall dra deras box till ARN
Det är inget större jobb.
Bara att skriva ut de trådar som finns bla på detta forum och bifoga en egen beskrivning

Postad 05 March 2012 - 11:30

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0
Cd. Efter sista uppdateringen av 500 gigs boxen så återkommer ständigt en röd ruta som påstår ingen signal på Tun2,fastän det är det. Vidare så pixlar inspelningarna och meddelar att inspelningen inte kunde fullföljas pga signalfel. Åtgärda snarast. Mvh Askis.

Postad 05 March 2012 - 15:03

warleod
  • warleod
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Verkar som att CD kan strula till mjukvaran även i den nya boxen!!

Postad 05 March 2012 - 15:26

Boxman81
  • Boxman81
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Cd. Efter sista uppdateringen av 500 gigs boxen så återkommer ständigt en röd ruta som påstår ingen signal på Tun2,fastän det är det. Vidare så pixlar inspelningarna och meddelar att inspelningen inte kunde fullföljas pga signalfel. Åtgärda snarast. Mvh Askis.

Felmeddelande "ingen signal hittades"
Har du en inspelningsbar HD-box 500 GB så har du den 28 februari fått en ny programvara till den. I samband med att den nya programvaran laddas ned har vi märkt att kunder med ett ett sk Singel Cabel microvågshuvud får felmeddelandet "ingen signal hittas". För att åtgärda detta gör du så här:

1. Tryck Menu
2. Välj Inställningar
3. Välj Installation, ange kod 1234 om den inte är ändrad.
4. Välj Antenninställning
5. Välj Single Cable LNB
6. Tryck ”Röd” knapp för att redigera.
7. Välj ”Användarband 1” med Pil höger , tryck på Nästa.
8. Klart.

Postad 05 March 2012 - 19:35

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Felmeddelande "ingen signal hittades"
Har du en inspelningsbar HD-box 500 GB så har du den 28 februari fått en ny programvara till den. I samband med att den nya programvaran laddas ned har vi märkt att kunder med ett ett sk Singel Cabel microvågshuvud får felmeddelandet "ingen signal hittas". För att åtgärda detta gör du så här:

1. Tryck Menu
2. Välj Inställningar
3. Välj Installation, ange kod 1234 om den inte är ändrad.
4. Välj Antenninställning
5. Välj Single Cable LNB
6. Tryck ”Röd” knapp för att redigera.
7. Välj ”Användarband 1” med Pil höger , tryck på Nästa.
8. Klart.

Vadå single cable, jag har två kablar in från microhuvet som har 4 utgångar

Postad 05 March 2012 - 22:51

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

Vadå single cable, jag har två kablar in från microhuvet som har 4 utgångar

kanske värt att dyka in i menyerna ändå och se om något kan ändras där...

Postad 06 March 2012 - 00:55

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

kanske värt att dyka in i menyerna ändå och se om något kan ändras där...

Jag stängde av strömmen och lät boxen starta om och har inte fått upp medd igen. Har ej prövat att spela in än. Har gjort 2-3 snabbzappningar utan problem,peppar peppar....

Postad 06 March 2012 - 09:15

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Jag stängde av strömmen och lät boxen starta om och har inte fått upp medd igen. Har ej prövat att spela in än. Har gjort 2-3 snabbzappningar utan problem,peppar peppar....

Hej Askungen,

Det är inte Single Cable i detta fallet.

Denna mjukvaran informerar när den inte får någon signal på ingång 2 så man blir varnad om att det kan bli störningar på t ex sin inspelning.

Som vi ser det så är det någon form av signalproblem på ingång två. Vad det beror på kan vara olika saker men problemen med att inspelningar blir pixliga och delvis inte inspelade tyder på att något är fel.
Ser du inga problem på ingång 1 när du tittar så bör du byta ingång på antennkablarna och se om felet flyttar på sig.
Kör man Single Cable så kan det ju vara en felaktig konfiguration som orsakar det hela. Det kan även vara något fel på ingång två på boxen.

Det är inget fel i mjukvaran som är orsaken.

Med vänlig hälsning
Mikael

Postad 06 March 2012 - 09:33

Unregistered59e42bf8
  • Unregistered59e42bf8
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Hej Askungen,

Det är inte Single Cable i detta fallet.

Denna mjukvaran informerar när den inte får någon signal på ingång 2 så man blir varnad om att det kan bli störningar på t ex sin inspelning.

Som vi ser det så är det någon form av signalproblem på ingång två. Vad det beror på kan vara olika saker men problemen med att inspelningar blir pixliga och delvis inte inspelade tyder på att något är fel.
Ser du inga problem på ingång 1 när du tittar så bör du byta ingång på antennkablarna och se om felet flyttar på sig.
Kör man Single Cable så kan det ju vara en felaktig konfiguration som orsakar det hela. Det kan även vara något fel på ingång två på boxen.

Det är inget fel i mjukvaran som är orsaken.

Med vänlig hälsning
Mikael

Men om det inte är ett fel i mjukvaran som är orsaken, hur kommer det sig då att jag och flera med mig (se den specifika tråden för ADB-boxen https://www.minhembi...=283397&st=1500 ) samtidigt har fått detta fel efter den senaste uppdateringen?

Postad 06 March 2012 - 09:44

LabanV
  • LabanV
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Det är som det brukar vara när det blir problem efter en uppdatering: "Det är inte fel i mjukvaran"

Postad 06 March 2012 - 10:07

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Att CD inte kan få till en fungerande box år 2012 är ju patetiskt. men det e klart, de ska in å peta å skala av alla funktioner. Sen skyller de på väder å vind å massa andra orsaker,men mjukvaran den e jättebra. kolla bara hur bra de har lyckats med sagems riskokare till box...

Postad 06 March 2012 - 12:15

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0
En liten önskan
Kan ni ta boxproblemen i de trådar som redan finns för boxarna

Postad 06 March 2012 - 14:14

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Men om det inte är ett fel i mjukvaran som är orsaken, hur kommer det sig då att jag och flera med mig (se den specifika tråden för ADB-boxen https://www.minhembi...=283397&st=1500 ) samtidigt har fått detta fel efter den senaste uppdateringen?

fel på ingång2? Då vi är flertalet med samma problem så måste det då vara burkarna ifråga och inte nåt annat. För min anläggning och mottagning är flawless.

Postad 06 March 2012 - 15:39

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0
Hej!

Imorgon onsdag den 7 mars byter vi frekvens på några av våra HD-kanaler.
Uppdatering av frekvenserna sker automatiskt i HD-boxarna när de är avstängda eller i stand-by läge.

Skulle du få svart bild på någon av nedanstående HD-kanaler innebär det att du behöver starta om din box.

Frekvensbytet gäller följande kanaler:
SVT1 HD; SVT2 HD; Eurosport HD; Silver HD; TV4 HD;
Canal+ Extra Sport HD; Canal+ Hits HD; Animal Planet HD: Canal+ Extra 3D/HD.

Hälsningar
Jenny

Postad 06 March 2012 - 17:00

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Vet inte om detta redan har tagits upp eller inte så jag passar på att ställa den.

Har ni Tv6 i erat basutbud samt sänder ni tv3,tv5 i HD?

Undrar också vilken kvalite det är på ljudet på era HD-kanaler nu för tiden.
Enligt eran support så sa dom att det var högupplöst ljud "som DTS-HD"

Postad 06 March 2012 - 17:21

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
Camridge, TV6 får du in via marknätet. CD har inte kanalen via satellit men deras boxar han en DVB-T mottagare med. Detta så att du dels kan ta emot TV6 men även lokala varianter av TV4.

Ljudet vågar jag inte säga något om, det får en annan med ljudtekniskt bevandrad gärna besvara. Det varierar givetvis mellan kanalerna kan jag säga ivartfall.

Postad 07 March 2012 - 06:49

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

Nej det är det INTE

Det är i vissa fall nästan DVD kvalite på ljudet, men oftast inte
Det är långt ifrån HD format som True HD och DTS HD MA
Det är dessutom långt ifrån DTS core och vanligt DTS

Postad 07 March 2012 - 13:57

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Vet inte om detta redan har tagits upp eller inte så jag passar på att ställa den.

Har ni Tv6 i erat basutbud samt sänder ni tv3,tv5 i HD?

Hej Camridge,

TV6 ingår ej i utbudet via satellit men de flesta av våra boxar har möjlighet att ta in även det terresta marknätet (DTT) så du får in den kanalen kostnadsfritt om du har även vanlig tv-antenn kopplad till din box.

Ja vi har sedan den 15:e Februari TV3 HD samt Kanal 5 HD.

Vi sänder i dag i Dolby Digital (AC-3) på ett antal kanaler.

Med vänlig hälsning
Mikael

5 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 5 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.