True Grit kommer ju snart men det måste väl finnas fler?
tacksam för svar

Officiell tråd - Bortglömda Titlar/vad heter filmen ?
Startad av
Jaktlycka
, nov 25 2004 23:12
1707 svar till detta ämne
Postad 05 februari 2011 - 14:46 True Grit kommer ju snart men det måste väl finnas fler? tacksam för svar ![]() Postad 05 februari 2011 - 15:15
Jonah Hex är lite Westernbaserad. Postad 05 februari 2011 - 15:23 Red Hill, tycker jag du ska kolla in. Grym modern western och en riktigt ###### bra hämndfilm med Ryan Kwanten i huvudrollen:) Trailer: http://www.trailerad...feature-trailer http://www.imdb.com/title/tt1530983/ Och självklart The Proposition om du inte har sett den! http://www.imdb.com/title/tt0421238/ Redigerat av Damien666, 05 februari 2011 - 15:27. Postad 05 februari 2011 - 15:25 tackar för det ![]() Redigerat av andreassofus, 05 februari 2011 - 15:29. Postad 05 februari 2011 - 15:28 Men både Red Hill och The Proposition är riktigt bra. Postad 05 februari 2011 - 15:37
jepp det var den jag syftade på, kollade trailern och tyckte den såg ganska ointressant ut Postad 06 februari 2011 - 23:48 Postad 07 februari 2011 - 14:02 Nu när jag ändå postar detta så bifogar/bumpar jag min fråga som ännu är ouppklarad. "Såg en film eller om det var en serie för några år sedan på tv. Ploten gick ut på att ett gäng kompisar skulle råna en värdedepå och jag tror att filmen var dansk eller norsk. I slutet skaffade sig huvudpersonen sig alibi genom att precis efter rånet injicera alkohol i blodet och följaktligen var redlöst full när polisen dök upp. Minns denna som kanonbra men vad heter den?? " Postad 10 februari 2011 - 10:32
TACK! Stämmer alldeles utmärkt Postad 10 februari 2011 - 12:45 det enda jag vet om filmen är att den handlar om en man som jobbar som fönsterputsare, en dag samlar han ner från skyliften eller vad det nu är jättehögt upp, men klarar sig helt oskadd, men vågar ändå inte jobba vidare som det utan byter jobb till ett mer trygt kontorsarbete, där får han ett litet skärsår på handen av ett papper och håller istället på att dö av blodförgiftning eller nåt. någon som vet vad jag yrar om? ![]() Postad 12 februari 2011 - 12:59
Grym som jag är hjälper jag härmed mig själv. Fången i det okända Postad 21 februari 2011 - 17:51
Det där känner jag igen lite. Jag såg den (om det är den jag tänker på) på tv för något år sedan. Jag såg bara typ den sista tredjedelen men kom ihåg att jag gillade den mycket. Man fick en inblick i olika folks liv och hur dom hanterade att jorden skulle gå under. Jag kollade aldrig upp vad den hette tyvärr så jag lägger till mig själv till skaran som vill hitta den. Hör av er om ni hittar den. Tillägg: Jag hittade filmen jag menade, nämligen Last Night Frågan är om det är denna som ni andra menar? Redigerat av Unregistered7fb84d09, 22 februari 2011 - 16:58. Postad 27 februari 2011 - 12:28 Är inte Död snö jag syftar på! Postad 28 februari 2011 - 20:10 Kanske denna Max Manus: http://www.imdb.com/title/tt1029235/ Postad 28 februari 2011 - 21:38
Jupp precis den var det! Tackar!
Det är Gränsen du syftar på tror jag! Såg den på bio nyligen och tyckte den var riktigt bra för att vara svensk. Postad 03 mars 2011 - 22:46 Det enda jag kommer ihåg är att någon har ihjäl en vampyr som ligger i en kista. Det utspelar sig i något rum eller källare i ett större hus. Samtidigt kryper det vampyrer på golvet. De slår igen dörren till rummet/källaren sen tuttar de eld på huset och hela rasket brinner ner. Skulle tro att det är slutscenen. Kommer inte ihåg så mycket mer än det. Måste vara 70 eller 80 tals rulle. Kan vara en lång film uppdelad i avsnitt också. Det sitter iaf kvar i huvudet och skulle vara skoj om man fick se filmen igen. //nelik Postad 04 mars 2011 - 11:17
Salems lot eller på svenska staden som försvann. Från en bok av Stephen King, finns även en nyare miniserie med Rob Lowe i huvudrollen Salems Lot 1979 SAlems Lot 2004 Postad 04 mars 2011 - 15:10
Yes, du har så rätt!! Jag kunde ge mig f** på att det var en Stephen King film. Har rotat runt på imdb men inte hittat på den. Skoj att det finns en remake också. Nu lär jag leta på båda. Tackar tackar för hjälpen! Postad 05 mars 2011 - 02:06
Så lite så, kläm boken oxå när du ändå är igång. Postad 06 mars 2011 - 21:16 Som liten knodd på 80 talet såg jag en kanibal film tror jag det va, om inte annat infödingar i djungeln och det jag minns är att några Amerikaner/ arkeologer (eller liknande) flyr från Kanibalerna och kommer till sin båt vid strandkanten och kanibalerna hinner ifatt och det uppstår kamp och en av dom flyende tar initiativet att plocka av båtmotorn för att slasha kanibalerna. Allt jag minns men nån borde veta vilken film det är. Mvh Redigerat av Lion_Paw, 07 mars 2011 - 14:56. Postad 09 mars 2011 - 06:31
Kan vara "Zombi Holocaust" http://www.imdb.com/...788/plotsummary Kommer ihåg att några av dom flyr ifrån kannibalerna till en liten båt på stranden, men har för mig att dom inte får igång båten... Mer kannibaler i denna än zombies, ifall du undrar över namnet ![]() Postad 09 mars 2011 - 14:13 Hoppas den inte är klippt bara, då det är den brutala båtmotorscenen jag kommer ihåg. ![]() EDIT: Har sett den nu och det va inte den, någon med fler ideer!? Redigerat av Lion_Paw, 10 mars 2011 - 16:03. Postad 20 mars 2011 - 11:52 Sitter och letar på nätet efter 2 gamla filmer, eller en film och en tv serie. 1. Filmen är någon rymdgrej. Det börjar med att en kille står o spelar arkadspel, och blir värvad som skytt på ett rymdskepp. Mer än så minns jag inte, men den måste vara från 80 talet typ. 2. Tv serien är om ett hangarfartyg, och gick på kanal 5 tror jag på 90 talet. Klart skepp hette den på svenska, men jag hittar ingen information om den. Jag hoppas någon kan hjälpa mig MVH Postad 20 mars 2011 - 12:04 Jag försöker komma på vad en gammal film heter, som jag tror Rutger Hauer är med i. Kommer inte ihåg precis vad den handlar om, men jag tror att det är två fångar som rymmer från något ställe (möjligen ett fängelse). Men problemet för dom är att om dom kommer för långt bort från varandra, då smäller ett halsband som dom har på sig. Vet inte riktigt vilket årtal det kan vara. Men den gick på tv i början av 90-talet. Kanske även så sent som 96. Hoppas någon vet vad det är för någon film jag menar. Postad 20 mars 2011 - 12:55
Filmen med Rutger Hauer och exploderande halsband heter Wedlock och kom 1991. Finns fler filmer med samma upplägg dock. Postad 20 mars 2011 - 17:32 1. The Last Starfighter 2. Vet ej, slänger in en gissning på Supercarrier Postad 20 mars 2011 - 18:19
Och av nån märklig anledning går The Last starfighter just nu på TV1000 Classic ![]() Var bara tvungen att dela med mig av detta. Postad 28 mars 2011 - 07:45 Minns någon? Jag tror att serien / filmen var svensk... Postad 01 april 2011 - 13:56
Skuggornas hus var en miniserie i tre delar tror jag, regi av Mikael Håfström. Finns kanske på dvd.? Postad 06 april 2011 - 21:49
Detta är zombie holocaust, just det där med båtmotorn minns jag en kompis visade mig på nån special importerad japansk laserdisk för många många herrans år sen, den har gått under flera namn som tex Dr Butcher. Å titta vad jag hittade http://www.youtube.c...h?v=6cgVaZvlo3I (Hoppas jag inte har helt fel ![]() Redigerat av MrLogan, 06 april 2011 - 21:52. Postad 17 april 2011 - 11:22 Nu är detta kanske ingen film utan snarare en mini serie, men jag hoppas att någon kanske vet titeln på denna. Serien gick på Tv för många år sedan, kommer inte ihåg så himla mycket, men det jag minns var att det var en man som besökte en stad som hade drabbats av en märklig händelse för flera år sedan.. staden hade legat ute på en udde som i sin tur hade rasat ner i havet och dränkt hela staden. Märkligt nog hade alla bybor överlevt som levde i staden, efter lite efterforskningar så dök mannen och ett team ner till staden under vattnet och till sin förvåning hittade de hela byns befolkning under ytan! För mig att det handlade något om att de blivit ersatta av aliens etc. Någon som känner igen detta? Minns att denna serien var spännande!! Men gick som sagt för flera år sedan på tv. Tror den var brittisk, men kan ha fel.. Hoppas någon kanske har någon aning om vad jag menar ![]() Postad 19 april 2011 - 08:06
The Uninvited" från 1997. Verkar helskön så jag slog till på ett ex för en knapp femtiolapp hem i brevlådan.
Efter lite letande tror jag du minns "
![]() ![]() Postad 19 april 2011 - 08:54
JA! ![]() ![]() Postad 20 april 2011 - 06:48 Såg en trailer förra året om 2 typiska red-necks i USA, de e lever sitt lilla vanliga liv och människor råkar dö i parti och minut i deras närhet, så att de ser ut som att de är värsta mördarna alla Jason, Freddy Kruger osv. Tyckte tralern var rätt bra har jag för mig men nu e det ju så klart att man har glömt bort namnet på filmen. Jag vet inte om filmen har släppts eller inte ännu. Jag har för mig att titeln hade 2 person namn i sig. Någon som vet? //Micke Postad 20 april 2011 - 07:02
Hittade den ![]() Tucker and Dale vs Evil http://www.youtube.c...h?v=z4wFtTj0-k4 //Micke Postad 20 april 2011 - 23:02 Postad 21 april 2011 - 12:36 De som har sett filmen säger att det är många överraskningar i filmen som inte visas i trailern. Jag vet inte, för jag har inte sett den, väntar på svenska BD-släppet i juni. ![]() Postad 21 april 2011 - 17:46 Det jag kommer ihåg är att det är en äventyrsfilm med martial arts i. Hjälten som är en vit man drar på sig nån typ av järn sko som täcker tårna när han fightas, det blir som en stålhätta fast utan sko. Minns han fightas i en bar och sparkar en snubbe i huvudet med den på. Nån som minns filmen av mitt vaga minne? Minns även att fodralet hade en träbrygga som hängde mellan 2 klippor och hjälten står på den med en kvinna och försöker fly. Mvh Redigerat av Lion_Paw, 21 april 2011 - 17:57. Postad 10 maj 2011 - 19:19 ![]() Nu är det så att jag har något svagt minne av en film där någon är ensam kvar? (kan dock ha drömt det eller nåt, vad vet jag) Liksom på jorden då, ( inte I Am Legend) och lever nåt slags eremitliv? Kan nån i alla fall rekommendera filmer om att vara helt för sig själv? Hoppas ni förstår ![]() Sen en annan: En film jag såg förut när jag var liten på TV om ett gäng med småbarn som bygger en lådbil, de tävlar också mot någon unge i en silverfärgad bil med spikar ur fälgarna ![]() Redigerat av Jeba, 10 maj 2011 - 19:20. Postad 10 maj 2011 - 20:50
Vet inte om det är denna du söker men vissa likheter finns i varjefall. http://www.imdb.com/title/tt0089869/ The Quiet Earth Postad 11 maj 2011 - 15:10 I början av filmen säljer han fisk (utspelar sig på 1700-1800-talet) och så jagar han en pojke som stjäl fisk från honom och kommer ikapp ungen i dennes hem och då får Jackie pisk av ungens morfar. Nån som vet vilken film det är? Postad 20 maj 2011 - 08:31
Ingen som känner igen denna?? Postad 21 maj 2011 - 03:59 Postad 21 maj 2011 - 20:32 Jag söker en gammal film som gick på TV när jag var liten nån gång 1967-1973 skulle jag tro. Jag har letat väldigt mycket men inte kunnat hitta någon ledtråd kring den. Det jag minns är att det var en tecknad, ganska lång film i färg som gick på TV sent en kväll. Den handlade om två "sidor" (länder, städer eller arméer?) som var i fejd med varandra. Det var en rätt flower-power-aktig film, kanske lite psykedelisk, om jag minns rätt. Det som jag minns tydligast är att den ena sidan tillverkade en slags små raketer som de sköt iväg som då träffade motståndarna som genast blev fredliga, lite love & peace-känsla. Nån som har en aning vad jag pratar om för film? Mats Postad 23 maj 2011 - 09:53
Klockrent! Tack för tipset, tydligen är mina egna sökningar på google inte lika träffsäkra...... Postad 23 maj 2011 - 10:33 När du skriver psykedelisk, tecknad film i färg från någon gång i början på sjuttiotalet så kan man inte låta bli att tänka på Fritz the Cat. Lite osäker på att det verkligen är den filmen du menar då jag inte riktigt känner igen det där med två sidor som ligger i fejd, men det kan möjligtvis vara någon sekvens i filmen som påminner om detta. Postad 15 juni 2011 - 23:45 Letar efter en film jag såg på tv för några år sedan. Är inte helt säker men tror det kan vara en kortfilm alternativt en del i en serie. Filmen utspelade sig på någon slags gård. Det riktigt märkliga med den, som även är anledningen till att jag minns den, var att modern på gården hade en hårväxt som var så sjukt grov att hon i princip satt och vaxade sig hela dagarna. Vet inte riktigt vart fadern befann sig men det fanns åtminstone barn på gården. Barnen var det synd om, tror det var deras häst som skulle säljas för att de inte hade råd eller något sådant. Det slutet jag kommer ihåg är att modern tillslut blev en häst (!) antagligen för att hon på något sätt muterats av hårväxten då barnens häst var borta... Där har ni det, det är allt jag minns. Var rätt liten så är inte helt 100 på att allt stämmer men känns inte som att särskilt många filmer kan ha liknande story så ![]() Postad 19 juni 2011 - 21:35 Antingen så är det en wallstreet kille eller så jobbar han på någon stor tidning så får han ärva en vingård i frankrike? Han rammlar även ner i polen som finns på gården å blir fast där en stund. och som alla filmer så träffar han självklart en tjej från byn. Kommer bara ihåg småsaker från filmen dock ![]() Postad 19 juni 2011 - 21:38 A Good Year 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |