* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34714 svar till detta ämne
Postad 09 juni 2010 - 14:44
PBateman
-
PBateman
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Måste bara instämma! Om det är Spotify som är den "stora" nyheten som Telia viskat om under veckan så är jag grymt besviken!
Instämmer, visst tycker jag det är trevligt med spotify men det är HD man vill ha och har blivit lovad flertal gånger. Så besvikelse kom igen......
Postad 09 juni 2010 - 14:55
Jstd
-
Jstd
-
Rookie
-
1 inlägg
Ny på forumet så jag ursäktar mig i förväg ifall jag skulle ta upp sådant, eller fråga om sådant, som redan har tagits upp. Kommer självklart söka igenom tråden innan men man kan ju lätt missa. Så, nu när det var avklarat så vill jag bara skriva lite kort om hur jag upplever den nya TV-guiden. Har bara använt den en kort stund men gillar den skarpt. Så här ska en TV-guide se ut, bra jobbat Telia. Hoppas nu bara att tiderna stämmer så inte man missar början och/eller slutet av det man spelar. Så är det ju till stor del idag. Allt är jag dock inte nöjd med. När man har den nya TV-guiden uppe och klickar på 'Info' för att se vad programmet handlar om så dyker den informationen upp, än så länge inga problem. Problemet kommer när man trycker på 'Back' för att få bort informationen, då stängs hela TV-guiden ner. För att inte stänga TV-guiden utan bara få bort informationen som man fått fram genom att trycka på 'Info' så måste man trycka på 'Info' igen. Kanske bara en vanesak man jag tycker det känns fel. 'Back' känns mer rätt för mig i varje fall. Sist men absolut inte minst så har jag har idag fått Canal+ FilmHD och Canal+ SportHD (blä, jag avskyr sport). Tack för det Televerket... Telia! Äntligen lite HD i utbudet (SVT HD räknas ju inte då bara ett par program per vecka sänder i formatet).  Jag önskar att Telia satsar stort på HD istället för Spotify och andra för mig ointressanta tjänster. Har man Spotify har man det i sin dator, mobil, stereo etc. och inte i sin digitalbox.
Postad 09 juni 2010 - 15:12
Michael L
-
Michael L
-
Användare
-
-
213 inlägg
Förstår inte att det läggs ner energi på att få in Spotify i digital-TV boxen ?????? Att ha på TV:n för att lyssna på musik är inget alternativ. Och de som redan har abonemang på Spotify har redan löst uppspelningen via förstärkaren.
Är det inte bättre att lägga ALL energi, teknik och pengar mm.... på att lösa de problem som redan finns istället.
Dvs få ordning på t.ex: textningen, HD till ADSL-anslutningarna, spela in ett program samtidigt som man tittar på ett annat (ADSL) mm, mm, mm (se alla tidigare inlägg, speciellt "mastodont inlägget", där fel och brister om och om igen påtalas men väldigt lite händer).
Jag håller med om att de saker du nämner är viktigare och att man borde satsa på dem först, ja. Men jag tycker faktiskt det finns en vits med Spotify i TV-boxen. Det är inte kul att sitta och lyssna på musik bara framför datorn i arbetsrummet eller alternativt att släpa in datorn i vardagsrummet. Kan man få det i boxen och sedan koppla ut ljudet via stereon har man plötsligt en behaglig lösning att lyssna på musik i vardagsrummet utan krångel. Vi har alla olika lösningar och behov, men jag tror detta är efterlängtat av många. Däremot tycker jag det är synd att det tydligen inte ska gå att söka musik eller modifiera låtlistor den vägen. Det kanske kommer senare?
Postad 09 juni 2010 - 15:13
redina
-
redina
-
Användare
-
-
170 inlägg
Är det bara för mig som den står och stampar på sista pricken och svart/vit? Ungen är rixtokig. Han är inte imponerade direkt.
Postad 09 juni 2010 - 16:06
Cambo
-
Cambo
-
Användare
-
-
159 inlägg
Jaha Tv-guiden var ju bra men knappast vad vi ADSL-kunder väntar på i dessa tider.
Vad gäller egentligen för ADSL-kunder som sitter nära sin station och har möjlighet att köra tvillingabbonmeng? Då finns ju uppenbarligen tillgång till bandbredd för att kunna pumpa ut HD-kanalerna också. Var väl någon tidigare i denna tråd som fått denna möjlighet.
Varför kan inte Telia ge oss ADSL-kunder som sitter nära stationen, med dyra PVR-boxar och hela alla kanalpaket tillgång till den teknik som finns? Vi betalar ju samma pengar som Fiber-kunderna!
Postad 09 juni 2010 - 16:09
s99mac
-
s99mac
-
Rookie
-
9 inlägg
Känns som en mer officiell kommentar kring den nya funktionaliteten från Telia skulle vara på sin plats. Är det "bara" Spotify och ny program guide som är planerad eller kan vi vänta oss något mer den närmaste tiden?
Postad 09 juni 2010 - 16:14
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Nya programbibliotek idag!
Cartoon Network,TCM och CNN
Bra att texten funkar på TCM. Hoppas det kan lösas på NGC och Star också
Postad 09 juni 2010 - 17:00
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
Nya programbibliotek idag!
Cartoon Network,TCM och CNN Bra att texten funkar på TCM. Hoppas det kan lösas på NGC och Star också
Nu börjar det hända grejer. Kul när fler och fler kanaler börjar dyka upp på programbiblioteket. @Telia Är det så stor efterfråga på Spotify då det verkar som att det varit högprioritet på det?
Postad 09 juni 2010 - 17:02
Johnnyboy
-
Johnnyboy
-
Användare
-
-
113 inlägg
Från klockan 10 idag finns det en ny version av GUI och image.
- Ni kan prova nya Tv-guiden genom att trycka på den gula knappen.
- Spotify kommer ni att hitta under nöje.
- Under inställningar hittar ni något som heter "felsökning" som ni kan prova.
Markus Johansson Telia kundservice
Kul med nya funktioner! Jag testade felsökningen, mest för att jag är nyfiken, trots att jag inte upplever några fel för tillfället, men av någon anledning stannar den redan på punkt 2, "Hemmanät" och säger "Ett fel har upptäckts. Tryck på OK för mer hjälp". Tycker jag på OK får jag meddelandet: "2. Problem med hemmanätverket Kontrollera att ditt hemmanätverk är korrekt inkopplat enlight medskickade manualer innan du ringer kundtjänst." Vad kan det vara för fel som felsökaren hittar? Jag har Telia Smart, kopplat i första jacket, sen Ruckus till digitalboxen. Allt fungerar som sagt utan problem för tillfället (frånsett lite hack i bilden här och var). /John
Postad 09 juni 2010 - 17:16
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Kul med nya funktioner!
Jag testade felsökningen, mest för att jag är nyfiken, trots att jag inte upplever några fel för tillfället, men av någon anledning stannar den redan på punkt 2, "Hemmanät" och säger "Ett fel har upptäckts. Tryck på OK för mer hjälp". Tycker jag på OK får jag meddelandet:
"2. Problem med hemmanätverket
Kontrollera att ditt hemmanätverk är korrekt inkopplat enlight medskickade manualer innan du ringer kundtjänst."
/John
Fick samma fel hos mej, men jag har inte Telia Smart Har du en 1910 box? Gjorde samma test hos mina föräldrar utan att få felmeddelanden,de har en 1963 box
Redigerat av lindo, 09 juni 2010 - 17:17.
Postad 09 juni 2010 - 17:36
Unregisteredcec18524
-
Unregisteredcec18524
-
Beroende
-
-
1 195 inlägg
Å andra sidan så kan väl inte 1200:- per år till Spotify vara speciellt roligt heller. Jag betalar det inte i alla fall, så roligt är det inte.
Äpplen och päron, Spotify Premium är en tjänst som gör det möjligt att använda Spotify med högra kvalité på låtarna slippa reklam och Spotify min smartphone, det är lätt värt pengarna enligt mig. Däremot är det segt att efter bara ett år behöva köpa nya boxar för 3 300 kr för att kunna köra Spotify till stereon genom digitalboxen, det är det inte värt när jag kan koppla min HTC Desire till stereon utan problem. Jag har ingen lust att slänga ut 3 300 kr för nya boxar då de jag har idag funkar utmärkt bara för Spotify. Som tur är klarar ju 1910 boxarna HD, SVT HD har jag i dagsläger men hoppas på fler HD kanaler snart, jag frågade ett antal gånger när jag beställde mina abonnemang och boxar förra året om jag skulle behöva byta boxar när HD kommer, vilket faktiskt verkar stämma än så länge. Marcus, vad är det som gör att Spotify inte funkar i 1910 boxarna? Jag avslutar med ros, det är uppskattat med fler kanaler i programbiblioteket, bra jobbat! EK
Redigerat av Unregisteredcec18524, 09 juni 2010 - 17:45.
Postad 09 juni 2010 - 18:02
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Äpplen och päron, Spotify Premium är en tjänst som gör det möjligt att använda Spotify med högra kvalité på låtarna slippa reklam och Spotify min smartphone, det är lätt värt pengarna enligt mig.
Däremot är det segt att efter bara ett år behöva köpa nya boxar för 3 300 kr för att kunna köra Spotify till stereon genom digitalboxen, det är det inte värt när jag kan koppla min HTC Desire till stereon utan problem. Jag har ingen lust att slänga ut 3 300 kr för nya boxar då de jag har idag funkar utmärkt bara för Spotify.
Som tur är klarar ju 1910 boxarna HD, SVT HD har jag i dagsläger men hoppas på fler HD kanaler snart, jag frågade ett antal gånger när jag beställde mina abonnemang och boxar förra året om jag skulle behöva byta boxar när HD kommer, vilket faktiskt verkar stämma än så länge.
Marcus, vad är det som gör att Spotify inte funkar i 1910 boxarna?
Jag avslutar med ros, det är uppskattat med fler kanaler i programbiblioteket, bra jobbat!
EK
Det tycker jag verkligen inte, båda behövs för att ta del av Spotify via telias digitaltv. Jag har inget av dem och skulle aldrig betala något av dem bara för att kunna lyssna.
Redigerat av Unregistered31511, 09 juni 2010 - 18:03.
Postad 09 juni 2010 - 18:04
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
707 inlägg
EPG:n var välkommen och upplägget verkar riktigt bra.
Bra jobbat Telia !
Sitter själv med ADSL och saknar nog mest funktionen att kunna spela in ett program o titta på ett
annat just nu. Är överlag riktigt nöjd med min nuvarande bild så jag vet inte om jag saknar HD spec mycket men
inspelningsmöjligheten saknar jag verkligen.
Kanske skulle jag sakna HD om jag haft det förut
Postad 09 juni 2010 - 18:16
Belzhadar
-
Belzhadar
-
Användare
-
-
123 inlägg
Är det så stor efterfråga på Spotify då det verkar som att det varit högprioritet på det?
Jag tror att det ligger till så här. Telia vill att deras tjänst skall verka så bra som möjligt i deras reklam, d.v.s. de vill kunna skryta om att de har så många funktioner som möjligt. Har de en HD kanal som funkar för en del så kan de skriva att de har HDTV. Har de några play kanaler som knappt har något innehåll alls, kan de skriva att du aldrig mer behöver vara bunden av en tv tablå och en massa annat som gränsar till ren lögn. Nu vill de kunna skriva att de har Spotify, och då satsar de på det en stund. När det sedan fungerar halvbra för vissa och inte alls för andra, så kommer de att strunta i den funktionen också för att hitta på nästa sak som de vill kunna skriva om i sin reklam.
Redigerat av Belzhadar, 09 juni 2010 - 18:17.
Postad 09 juni 2010 - 18:17
piffochpuff
-
piffochpuff
-
Rookie
-
7 inlägg
Härligt med Spotify i TVn. Har en lösning på det där med att spela på datorn och TVn samtidigt. Visserligen kanske lite "krångel" men det fungerar när jag provat med telefonen och datorn. (Beror på hur mkt man orkar göra för att få det att fungera). Blockera Spotify i brandväggen sen har ni låtarna på datorn som offline playlists. Då kan den inte kontakta Spotify och meddela att det redan används. Testat: Spotify igång på datorn och tillåten i brandväggen. Startar låt via mobilen = datorns spotify tystnar. Spotify igång på datorn med blockering i brandväggen. Startar låt via mobilen = datorns spotify fortsätter spela (offline playlist). Detta är endast ett förslag på TV och Dator som bör fungera då det fungerar mellan mobil och dator. Mobilen har ju idag också offline läge så brukar köra offline på mobilen och online på datorn. När det gäller HD på ADSL så är jag en optimist och tror att Telia följer det de skriver på hemsidan: "Hdtv-sändningar för dig som har Telia Digital-tv via adsl beräknas vara igång under första halvåret av 2010. " Vi är fortfarande på årets första 6 månader. Blev också sugen på att kontra rogerli som skriver: Så att en "nästan" bra produkt blir ännu bättre. Kanske t.o.m kommer upp till "2010-standard" dvs klara det som andra alternativ redan klarar av (när det gäller TV-utsändningsbiten).
- Spotify i TVn, det känns som en standard högre än 2010-standard. - Programbiblioteken och VoD. Känns också högre än 2010-standard. Den mängden som finns i Telias digital-tv tycker jag vid jämförelse är långt över många andra operatörer. På ComHem kan man inte ens se det när man själv vill = VÄRDELÖST (antennuttaget). Telia har även börjat gå över mer och mer till MPEG-4 vilket också är ett tecken på att de försöker få ner kapaciteten som kanalerna kräver i nätet (Vill minnas att det för någon månad sen skrevs att nätet var maxat). (Min far fick då sin 1510 box utbytt för att han hade Viasat Golf och den skulle gå över till en sändning som inte stöds av 1510). Som jag skrev jag är optimistisk och hoppas att det gör det för att få "plats" i nätet till HD kanaler. MPEG-4 som skrivits så många gånger tidigare gör att bandbredden som krävs sänks oerhört mycket jämfört med MPEG-2 = fler kanaler kommer kunna skickas samtidigt på lägre bandbredd. Detta gör att inspelningsbara digitalboxen bör snart kunna ta emot 2 kanaler samtidigt på ADSL. Detta är däremot MIN egen åsikt (alla har vi olika prioriteringar), jag vill givetvis också få massa HD kanaler men är inte lika kräsen där (svenska utbudet av HD kanaler är alldeles för dåligt hos alla). Jag "missbrukar" programbiblioteken. Spotify har jag även längtat efter och hoppas att jag kommer nyttja det fullt ut. Over and out!
Redigerat av piffochpuff, 09 juni 2010 - 18:19.
Postad 09 juni 2010 - 18:43
Unregistered2c1997ae
-
Unregistered2c1997ae
-
Beroende
-
-
1 163 inlägg
- Programbiblioteken och VoD. Känns också högre än 2010-standard. Den mängden som finns i Telias digital-tv tycker jag vid jämförelse är långt över många andra operatörer. På ComHem kan man inte ens se det när man själv vill = VÄRDELÖST (antennuttaget).
En liten korrektion kanske är på plats: Med Com Hems nya On Demand-tjänst så kan du även med Com Hem se "när man själv vill" på motsvarande sätt som via Telias digital-TV tjänst. Själv har jag gått från att ha haft Telias digital-TV till att ha Com Hem On Demand och upplägget och funktionaliteten är rätt lika varandra. Det är en Motorola-box som gäller hos Com Hem också (VIP 1920-9C). Så jämförelsen med just Com Hem kanske inte var så lämplig... /Peter Cigéhn
Postad 09 juni 2010 - 18:49
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
Helt klart att Telia prioriterar tjänster som kan tillbringa ekonomisk vinst och därför även Spotify har fått prio 1. Jag vill också vara en optimist men då och då måste jag ändå vara en realist och blicka i verkligheten. Telia tjänar inte pengar på att utveckla kostnadsfria tjänster till ADSL kunder, och i detta falla menar jag att spela in från en kanal samtidigt som man tittar på en annan. Sen vet Telia att sannolikheten av massuppsägningar av avtal (ADSL kunder) är ganska minimal. Några enstaka kommer att hoppa fram och tillbaka mellan olika företag, men inte någon stor massa.
Med detta sagt så kommer Telia att fortsätta utveckla nya tjänster och lansera dessa så snart som möjligt, även om dessa är i beta-version. På så sätt kan man räkna upp alla möjliga tjänster, även om de fungerar sådär.
Längst ner på listan finns förmodligen förbättringar på befintliga tjänster och detta som service och underhåll.
I vardagen arbetar jag med att utveckla demokratiformer och demokratimodeller i Sverige. Det finns nämligen något som kallas för "medborgarbudget" och som går ut på att DU (kunden, invånaren, brukaren) ska vara med och fördela det avsatta pengapåsen. Jag undrar om Telia skulle säga till oss här på forumet...här har ni två miljoner kronor, satsa på ett demokratisk sätt i dialog med varandra på det ni anser ska utvecklas. Jag är tveksam om att Spotify skulle vara aktuellt. Jag tror att HD, ADSL och flera strömmar, menysystemet, Programbiblioteken, MPEG4 skulle komma mycket högre upp på priolistan.
Vad tror ni?
Postad 09 juni 2010 - 18:54
Unregisteredcec18524
-
Unregisteredcec18524
-
Beroende
-
-
1 195 inlägg
Det tycker jag verkligen inte, båda behövs för att ta del av Spotify via telias digitaltv. Jag har inget av dem och skulle aldrig betala något av dem bara för att kunna lyssna.
OT, men du behöver ju Premium för att använda Spotify på något annat media än din dator, det är ju inget unikt TELIA krav med Spotify Premium. EK
Postad 09 juni 2010 - 18:58
piffochpuff
-
piffochpuff
-
Rookie
-
7 inlägg
cigehn 
Därför jag hade (antennuttaget) i texten.
Väldigt många som har antennuttag jämfört med iptv hos Comhem tror jag
Gillar bara mest inte att man vill ha en "standard", fan så tråkigt om alla operatörer är exakt likadana och inget nytt.
Man får väga fördelar och nackdelar, hur mycket varje för/nackdel väger är olika från person till person
Och visst är Telia extremt sega med HD-kanaler som också många vill ha tycker däremot att det ämnet är extremt uttjatat i denna tråd  Förut läste man tråden nästan varje dag nu räcker det med en gång/varannan vecka ungefär och sen gallrar man bort inlägg som gäller "Ge OSS HD". (Än en gång MIN åsikt)
Postad 09 juni 2010 - 19:10
PBateman
-
PBateman
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
ush va besviken man blev när man nu kom hem efter jobbet.
"vill du uppdatera" Japp
Varken Spotify eller den nya kanal listan finns. Är detta pågrund av att jag har en 1910 box?
I så fall tar jag det som en självklarhet att man får byta ut boxen gratis till en som ger det som ni gör reklam för.
Postad 09 juni 2010 - 19:50
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
OT, men du behöver ju Premium för att använda Spotify på något annat media än din dator, det är ju inget unikt TELIA krav med Spotify Premium.
EK
Det är unikt så tillvida att det är enda tvboxen med Spotify. Sen är det ju upp till Spotify att behandla den tjänsten hur de vill, tex. att räkna boxen som en dator då den är stationär och ofta trådbunden.
Postad 09 juni 2010 - 20:12
Johnnyboy
-
Johnnyboy
-
Användare
-
-
113 inlägg
Fick samma fel hos mej, men jag har inte Telia Smart Har du en 1910 box? Gjorde samma test hos mina föräldrar utan att få felmeddelanden,de har en 1963 box
Ja, jag har också en 1910-box. Det kanske är en bugg i gränssnittet som bara påverkar oss med "gamla" HD-boxen? Sen är det ju tråkigt att våra 1910-boxar redan är out of date, trots att de aldrig fått chansen att spela upp HD-material...
Postad 09 juni 2010 - 20:15
defiant
-
defiant
-
Forumräv
-
-
636 inlägg
ush va besviken man blev när man nu kom hem efter jobbet. "vill du uppdatera" Japp
Varken Spotify eller den nya kanal listan finns. Är detta pågrund av att jag har en 1910 box? I så fall tar jag det som en självklarhet att man får byta ut boxen gratis till en som ger det som ni gör reklam för.
Jag har den nya kanalöversikten på min 1910 när jag trycker på den gula knappen.
Postad 09 juni 2010 - 21:03
Johnnyboy
-
Johnnyboy
-
Användare
-
-
113 inlägg
Någon annan som såg den här lite roliga programbeskrivningen alldeles nyss:
IMG_0137.JPG 126,79K
5 Antal nerladdningar
Postad 09 juni 2010 - 21:09
luma67
-
luma67
-
Användare
-
-
143 inlägg
Tjabba,
finns ngn vänlig själ som kan kolla status på Canal Plus Sport 1.
Jag har totalsvart där sedan någon/några dar, men Canal Plus Sport 2 samt Canal Plus Sport Extra ger bild.
(filmkanalerna funkar bra).
Just nu skall HIF - MFF visas, denna match dock helt oviktig för mig
Sitter med ADSL i Uppsalatrakten.
/M
Postad 09 juni 2010 - 21:19
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
Tjabba, finns ngn vänlig själ som kan kolla status på Canal Plus Sport 1. Jag har totalsvart där sedan någon/några dar, men Canal Plus Sport 2 samt Canal Plus Sport Extra ger bild. (filmkanalerna funkar bra). Just nu skall HIF - MFF visas, denna match dock helt oviktig för mig Sitter med ADSL i Uppsalatrakten.
/M
Kan bekräfta att samma problem hos mig i Kalmar på Canal Plus Sport 1. Helt svart bild. Övriga fungerar bra. Sitter också med ADSL.
Postad 09 juni 2010 - 21:21
apanoladotcom
-
apanoladotcom
-
Användare
-
-
165 inlägg
Ni kan prova nya Tv-guiden genom att trycka på den gula knappen.
En klar förbättring. Spotify kommer ni att hitta under nöje.
Tack för det! En tjänst som åtminstone jag har väntat på.
Postad 09 juni 2010 - 21:26
luma67
-
luma67
-
Användare
-
-
143 inlägg
Kan bekräfta att samma problem hos mig i Kalmar på Canal Plus Sport 1. Helt svart bild. Övriga fungerar bra. Sitter också med ADSL.
Ok, då ser vi samma repriserade match...där strålkastarna inte funkade. Vi kan ju låtsas att sändnigen är i HD. Tack för info! /M
Postad 09 juni 2010 - 21:28
apanoladotcom
-
apanoladotcom
-
Användare
-
-
165 inlägg
Och visst är Telia extremt sega med HD-kanaler som också många vill ha tycker däremot att det ämnet är extremt uttjatat i denna tråd Förut läste man tråden nästan varje dag nu räcker det med en gång/varannan vecka ungefär och sen gallrar man bort inlägg som gäller "Ge OSS HD". (Än en gång MIN åsikt)
Jag delar din åsikt och sållar inläggen på samma sätt. Dessutom tror jag att folk i allmänhet är mindre intresserade av HD-kanaler och mer intresserade av kringtjänster (som exempelvis Spotify) än vad det framstår som här.
Redigerat av apanoladotcom, 09 juni 2010 - 21:28.
Postad 09 juni 2010 - 21:48
Bagewitz
-
Bagewitz
-
Användare
-
-
188 inlägg
Jag delar din åsikt och sållar inläggen på samma sätt. Dessutom tror jag att folk i allmänhet är mindre intresserade av HD-kanaler och mer intresserade av kringtjänster (som exempelvis Spotify) än vad det framstår som här.
Baserat på vad? Att folk i allmänhet använder sin TV till att lyssna på musik och inte titta på television?
Postad 09 juni 2010 - 22:03
Jonny74
-
Jonny74
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Baserat på vad? Att folk i allmänhet använder sin TV till att lyssna på musik och inte titta på television?
Vi får väl starta en omröstning vad folk tycker? Personligen tycker jag som flera har skrivit tidigare i tråden, det är för dåligt HD utbud oavsett operatör/leverantör alla är inte inbitna sport tittare så där faller mycket i alla fall för mig.
Postad 09 juni 2010 - 22:03
Latman
-
Latman
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Ja vad korkat att titta på HD-kanaler när det räcker med att lyssna på HD-kanaler....HD-ljud är smaskens. Jag blir helt pirrig när det framförs nått smaskigt ljud på BBC-HD eller annat på kanske Nat Geogr HD. Arte HD från Astra går det åsså eller Servus TV HD...nån treevlig live konsert då och då.
Postad 09 juni 2010 - 22:24
Unregistered4ce01250
-
Unregistered4ce01250
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Härligt med några nya HD-kanaler och nya videobibliotek. Jag har Canal+ så det uppskattas. Nya programguiden verkar också bra.
Jag kan dock inte hitta Spotify??
Postad 09 juni 2010 - 22:28
masaba
-
masaba
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Bra med den nya guiden. Ser kanon ut och fungerar i stort som det ska. Kul att Telia lyssnat på önskemålen och förbättrar tjänsten. Bra jobbat!
Ett problem med nya guiden är däremot när jag skummat igenom översikten för de åtta första kanalerna, och sedan vill se vad som går på de åtta efterföljande kanalerna i kanallistan.
Jag går då längst ned i listan och trycker ned ytterligare en gång. Detta leder till att ytterligare en kanals program visas efter en laddningstid på kanske någon sekund eller två. Denna hantering (dvs att kanaler laddas en åt gången när man når slutet av sidan) hade kunnat fungera om inte laddningstiden vore så lång som den är. Som det är nu så förstör laddningstiden en stor del av upplevelsen, och det hade snarare varit bättre att bläddra bland kanalerna åtta åt gången så att säga.
Ett förslag på hur detta kan lösas vore om man med en knapp på fjärren enkelt kunde visa de åtta efterföljande kanalerna. Alternativt att guidens innehåll växlas åtta kanaler åt gången när man kommer längst ned eller längst upp med markören. Vill minnas att min förra Sony-tv fungerade på det sistnämnda sättet.
Hoppas detta kan lösas. I övrigt är jag som sagt väldigt nöjd med det faktum att vi nu har en schysst och användbar tv-guide.
/Martin
Postad 10 juni 2010 - 01:09
CCCP
-
CCCP
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
@TeliaÄr rätt säker på att jag talar för merparten utav alla här i tråden när jag skriver att vi är digital-TV-kunder och vill därför att ni satsar på digital-TV och inget annat. Slopa tjänster som Spotify och annat ointressant och satsa era resurser på det vi kunder vill ha, TV. Satsa på MPEG-4 samt HD.
Postad 10 juni 2010 - 01:17
Jonny74
-
Jonny74
-
Amatör
-
-
69 inlägg
@Telia
Är rätt säker på att jag talar för merparten utav alla här i tråden när jag skriver att vi är digital-TV-kunder och vill därför att ni satsar på digital-TV och inget annat. Slopa tjänster som Spotify och annat ointressant och satsa era resurser på det vi kunder vill ha, TV. Satsa på MPEG-4 samt HD.
Vi får ta reda på vem som är ansvarig och maila denne, alternativt VD Lars Nyberg. Eller kanske Markus kan framföra till rätt person?
Postad 10 juni 2010 - 02:23
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1 257 inlägg
Vi får ta reda på vem som är ansvarig och maila denne, alternativt VD Lars Nyberg. Eller kanske Markus kan framföra till rätt person?
Håller med! Dessutom så kör jag bara med start-paketet till Telia leverar HD. Kostar inget och Telia tjänar inget! (bortsett från en kortavgift)
Postad 10 juni 2010 - 02:36
andrei68
-
andrei68
-
Användare
-
-
236 inlägg
Instämmer.Nu är det verkligen hög tid för HD för ADSL kunder.
Postad 10 juni 2010 - 05:18
apanoladotcom
-
apanoladotcom
-
Användare
-
-
165 inlägg
Läs om läs rätt.
Postad 10 juni 2010 - 06:29
Unregisteredfa46ece3
-
Unregisteredfa46ece3
-
Lärjunge
-
-
320 inlägg
Canal + samtliga kanaler fungerar för mig, dock osäker på hur det var efter kl 22 igårkväll. Dock saknas HD-kanalerna...men sedan sitter jag ju på ADSL.. och vi betalar visst för samma tjänst både vad det gäller paket och inspelningsbarbox, men kan inte unyttja allt... Borde vara abb-avdrag på sådant tycker jag....
Postad 10 juni 2010 - 06:36
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2 296 inlägg
cigehn  Och visst är Telia extremt sega med HD-kanaler som också många vill ha tycker däremot att det ämnet är extremt uttjatat i denna tråd Förut läste man tråden nästan varje dag nu räcker det med en gång/varannan vecka ungefär och sen gallrar man bort inlägg som gäller "Ge OSS HD". (Än en gång MIN åsikt)
Vi har tjatat oss till kortare uppstartstid för boxen Vi har tjatat oss till bättre EPG-visning Vi har tjatat oss tillbaks spolningsfunktionen som förstördes i en uppdatering. Vi har... vi har..... Jag tror det lönar sig att vi fortsätter att påpeka de många bristerna som Telia har. Om man nu kan släppa på Canal+HD så fattar jag inte varför man inte kunnat släppa på TV4 HD åt alla (fiber) exempelvis eller Discovery HD?
Postad 10 juni 2010 - 06:45
Unregistered4ce01250
-
Unregistered4ce01250
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Härligt med några nya HD-kanaler och nya videobibliotek. Jag har Canal+ så det uppskattas. Nya programguiden verkar också bra.
Jag kan dock inte hitta Spotify??
Spotify fanns plötsligt nu i morse. Väldigt trevligt.
Postad 10 juni 2010 - 06:49
Unregisteredfa46ece3
-
Unregisteredfa46ece3
-
Lärjunge
-
-
320 inlägg
Spotify fanns plötsligt nu i morse. Väldigt trevligt.
Dom gjorde något i morse.. för EPG var seg, "lokalkanalerna" var borta helt TV åre och 24NT. Sen sa du att spotify fanns nu, så något gör dom (lägger till/tar bort).
Postad 10 juni 2010 - 06:52
redina
-
redina
-
Användare
-
-
170 inlägg
När jag skulle uppgradera genom att trycka ok, så stannade den på sista pricken och kom aldrig vidare, stod där 4 timmar. Den andra boxen funkade som väntat.
Provade att ta bort programvaran, nu är den gul på första pricken. Provade att ta bort egna inställningar stannar på första pricken.
Vad mer kan man göra?
Postad 10 juni 2010 - 07:10
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Spotify fanns plötsligt nu i morse. Väldigt trevligt. http://www.barometer...tvn(1964608).gmhttp://www.telia.com...ias-digital-tv/..och nu 08:15 får jag skriva det med. Nu har Telia släppt spotify till digital-tv.
Redigerat av TeliaKundservice, 10 juni 2010 - 07:19.
Postad 10 juni 2010 - 07:17
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
När jag skulle uppgradera genom att trycka ok, så stannade den på sista pricken och kom aldrig vidare, stod där 4 timmar. Den andra boxen funkade som väntat.
Provade att ta bort programvaran, nu är den gul på första pricken. Provade att ta bort egna inställningar stannar på första pricken.
Vad mer kan man göra?
Felsök varför boxen inte får någon ip-adress. Det var samma fel när den stannade på sista pricken eftersom att boxen botar up utan IP men kommer inte åt servern för att logga in. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 10 juni 2010 - 07:28
prefectoz
-
prefectoz
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Jag sitter som säkert många andra med en VIP 1910-9 till Telia Fiber-LAN och kan därmed inte använda Spotify.
- Vet någon om Telia kommer att kunna erbjuda någon digitalbox som är mer framtidssäker utan kostnad? Det verkar som om några här lever på hoppet att Telia skall hjälpa dem..
- Om jag skall köpa någon ny idag är det VIP 1003 och 1963 om jag förstått det rätt (och prisskillnaden är minimal).. Är det i princip bara inspelning som skiljer dem åt eller kommer en av dem plötsligt att bli obsolete om någon månad? Mest framtidssäker box, tack!
MVH
Eric
Postad 10 juni 2010 - 07:40
s99mac
-
s99mac
-
Rookie
-
9 inlägg
En uppdatering av HDTV sidan på Telia: http://www.telia.se/...utbud/hdtv.pageHur vet man hur långt man har till sin telestation ?
Postad 10 juni 2010 - 07:43
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2 231 inlägg
En uppdatering av HDTV sidan på Telia:
http://www.telia.se/...utbud/hdtv.page
Hur vet man hur långt man har till sin telestation ?
Ring till kundtjänst för att kolla detta?
Postad 10 juni 2010 - 08:15
disromance
-
disromance
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Finns det någon som kan förklara varför det är på detta viset angående HDTV?
Känns som man förlorar på att ha bästa ADSL uppkopplingen 12-24 i detta fallet!
Telia
"Hdtv på adsl går inte att kombinera med ett Tvilling-/extraabonnemang eller bredband 12-24Mbit/s."
"Hdtv fungerar än så länge bara med hastigheterna 1,5-2 Mbit/s och 6-8 Mbit/s."
5 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 5 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|