Pluggade i den och sen dess funkar den.
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 31 mars 2008 - 18:51
Pluggade i den och sen dess funkar den.
Postad 31 mars 2008 - 19:25
Ser bra ut när man kollar din annons ^^(Massa text)
Redigerat av Unregistered710b3906, 31 mars 2008 - 19:26.
Postad 07 april 2008 - 21:34

NU till frågan , jag har hört att Arcade inte ska ha de här Ring of death problemet , stämmer de?
Redigerat av Arsenalhifi, 07 april 2008 - 21:36.
Postad 07 april 2008 - 21:56
Nu har jag varit utan 360 i 12 veckor tror jag de är
men Microsoft är ju helt sjuka och tar inte emot 360:na.
NU till frågan , jag har hört att Arcade inte ska ha de här Ring of death problemet , stämmer de?
Vad menar du med att de inte tar emot? Skickade iväg min gamla för tredje gången igår, inga problem. Förra gången tog det 15 arbetsdagar, se om de är snabbare denna gång.
Yes, Arcade dras inte med RRoD problemet men det betyder inte den är fel fri.
Postad 07 april 2008 - 22:44
Vet inte riktigt varför det här har hamnat i denna tråd, men:Nu har jag varit utan 360 i 12 veckor tror jag de är
men Microsoft är ju helt sjuka och tar inte emot 360:na.
Vad menar du med att de inte tar emot? Skickade iväg min gamla för tredje gången igår, inga problem. Förra gången tog det 15 arbetsdagar, se om de är snabbare denna gång.
Yes, Arcade dras inte med RRoD problemet men det betyder inte den är fel fri.
Nja, att Arcade inte har RRoD-problem stämmer inte. Det beror inte på vilken modell man har, det beror på vilket chip som sitter i den (vilket i sin tur, mer eller mindre, beror på hur gammal den är).
Postad 07 april 2008 - 23:00
Vet inte riktigt varför det här har hamnat i denna tråd, men:
Nja, att Arcade inte har RRoD-problem stämmer inte. Det beror inte på vilken modell man har, det beror på vilket chip som sitter i den (vilket i sin tur, mer eller mindre, beror på hur gammal den är).
Alla Arcade är Falcon. Det är Premium HDMI som finns i både och.
Postad 07 april 2008 - 23:03
Var annarsVet inte riktigt varför det här har hamnat i denna tråd, men:

Postad 08 april 2008 - 15:21
Please help.
Postad 08 april 2008 - 20:37
Var annars
?

Trodde jag var i en annan tråd...
Är alla Arcade Falcon? Nja, alla som säljs nu är det nog, men alla någonsin?
Postad 09 april 2008 - 10:20
![]()
Trodde jag var i en annan tråd...
Är alla Arcade Falcon? Nja, alla som säljs nu är det nog, men alla någonsin?
De har ju inte funnits så länge.
Vad gäller Core-modellen skulle jag inte ta i den med tång.
Postad 11 april 2008 - 20:32

Senaste 2 nätterna jag spelat så låter de som nån kör ner en kniv rätt i skivan när den snurrar för fullt *gråter*
Man tror ju f*n inte att det är sant..Jag hoppas den går sönder så fort som möjligt medans de finns kvar garanti
Postad 20 april 2008 - 00:28
Postad 20 april 2008 - 00:44
Då var det äntligen (otrolig ironi) min tur. När polaren skulle sätta på den så kom "the ring of death" fram. Tror det är den nedre högra som inte lyser om 360 står upp. Är det rep som gäller? Vad kostar detta osv? Har ju ingen garanti kvar men reklamationstiden på 3 år har ju inte gått ut. Ska man vända sig till ONOFF eller Microsoft direkt?
Kolla så att strömkabeln sitter i ordentligt. Sen ringer du Microsoft om problemet kavrstår. RROD kostar inget att laga!
Redigerat av Majorglenn, 20 april 2008 - 00:45.
Postad 20 april 2008 - 12:34
Red Ring Of Death. Ms har en garanti på 3 år på RROD då det är apvanligt. Så bara ringa supporten och de frågar nog efter serienr sedan kommer det en snubbe å hämtar boxen. Och du får tillbaka den inom 2-5 veckor eller nåt. Lite olika hur lång tid det brukar ta.Dosan lyser grönt men ska kolla upp de. RROD?
Postad 24 april 2008 - 19:02
Kom hem idag och skulle spela... RROD.... Nej!
3 dagars vila va tydligen inte bra.
Ryckte allt, testade, nej.
Prövade att cleara cachen, nej.
Ringde nyss upp xbox support och fick kanonservice.
Nu väntar jag ivrigt på lapparna som ska komma på mailen (inom 48 timmar

Passade på att fråga hur det såg ut med tider, och det var garanti på inom 3 veckor från det jag lämnat ifrån mig den.
Låter ok.
Postad 26 april 2008 - 08:30
minuters spelande. Går inte att stänga av med handkontrollen heller,måste gå fram till 360:n
och stänga av på knappen. Nån som vet vad felet är?
Postad 26 april 2008 - 11:01
Här är en intressant sida om en snubbes erfarenheter med MS service och support kring problemet med content köpt på en specifik box och som man sen vill använda på en annan:
Länk till Kotaku
I det stora hela är det inget unikt MS problem utan en frågeställning hela industrin som sysslar med DRM måste ta tag i. Som användare tycker jag det INTE är OK att binda media och content till en specifik hårdvaruenhet utan möjlighet till att migrera det. Tänk er att äga en bok och sen inte kunna flytta den till nyinköpt bokhylla ...
argh. Hoppas verkligen de löser detta under 2008 men jag misstänker att de inte lägger full fokus på problemet just nu.
-lk
Passade på att ta upp just det här när jag ändå pratade med supporten.
Han tyckte själv att det borde finnas en workaround men mer än så ville/kunde han inte säga.
Men det här är en konsekvens av piratandet, sen att det är helt tokigt med låsning till unik hårdvara håller jag med om.
Postad 27 april 2008 - 13:21
Inga röda lampor dock. Vad kan felet vara?
Postad 28 april 2008 - 16:33
Postad 30 april 2008 - 23:00
Har testat allt möjligt men det vill inte fungera. Har testat 2 olika kablar på 2 olika apparater, dragit ur sladdar, tagit ur hårddisken men inget hjälper. Har kommit in i boxen genom att inte ha av-kabeln i och sedan tryckt i den men det fungerar inte längre

Postad 02 maj 2008 - 18:49
jag är körd? Eller finns det lösning?
Postad 02 maj 2008 - 18:54
Kan du inte koppla in av-kabeln och köra ljud från den? Vet inte om det fungerar då jag inte kör hdmiNu är det så att jag har gjort ett stort misstag antagligen. Köpte en ny 360 med HDMI och sålde min gammla för att kunna få bättre bild osv osv. MEN, nu är det så att min reciver inte har 1.3 på HDMI växlaren så hur kan man då få ljud om man vill köra med HDMI? Eller jag får köra med component igen och köra via den toslinken som man kan då? För att om jag kopplar med HDMI så är det bara 2.0 från TV och recivern skickar baa vidare bilden och itne ljudet..
jag är körd? Eller finns det lösning?
Postad 02 maj 2008 - 20:05
Kan du inte koppla in av-kabeln och köra ljud från den? Vet inte om det fungerar då jag inte kör hdmi
Nej tyvärr, då AV kablen är så pass stor att HDMI kontakten inget passar under den då. Försökte med det då jag funderade över detta med..

Andra förslag eller jag har köpt en HDMI editio i onödan?
Postad 03 maj 2008 - 10:32
Nej, du har inte köpt den i onödan... Det går att ut optiskt ljud från medföljande AV-kabel (till premium) samtidigt som HDMI-kabeln är ikopplad. Man måste dock ta bort höljet på AV-kabeln för att allt ska få plats. Kolla in länken http://www.chadledford.com/?p=50Nej tyvärr, då AV kablen är så pass stor att HDMI kontakten inget passar under den då. Försökte med det då jag funderade över detta med..
Andra förslag eller jag har köpt en HDMI editio i onödan?
Postad 03 maj 2008 - 23:29
Nej, du har inte köpt den i onödan... Det går att ut optiskt ljud från medföljande AV-kabel (till premium) samtidigt som HDMI-kabeln är ikopplad. Man måste dock ta bort höljet på AV-kabeln för att allt ska få plats. Kolla in länken http://www.chadledford.com/?p=50
Allvar, du är dagens KUNG.. Du inser inte hur mycket glädje du just gav mig.. Tack tack tack..
Postad 04 maj 2008 - 16:24
Postad 04 maj 2008 - 17:52
Det började med att grafiken på spelen blev helt värdelös några minuter varje gång jag började spela, detta förvärrades senare och grafiken var värdelös hela tiden.
Nu har det blivit ännu värre och det kommer ingen bild alls från xboxet. (har testat med flera olika sladdar , så det är inga sladdfel).
Xboxet funkar alltså helt perfekt förutom att det inte kommer någon bild!
Vad kan det vara för fel? kan man lösa det själv eller är det bara att skicka in det på lagning???
Postad 04 maj 2008 - 19:50
Har liknande problem men jag får felmeddelande E74, ska ringa supporten imorgonHar stött på ett problem med mitt xbox360 som jag inte hört talas om någonstans.
Det började med att grafiken på spelen blev helt värdelös några minuter varje gång jag började spela, detta förvärrades senare och grafiken var värdelös hela tiden.
Nu har det blivit ännu värre och det kommer ingen bild alls från xboxet. (har testat med flera olika sladdar , så det är inga sladdfel).
Xboxet funkar alltså helt perfekt förutom att det inte kommer någon bild!
Vad kan det vara för fel? kan man lösa det själv eller är det bara att skicka in det på lagning???
Postad 04 maj 2008 - 23:03
Jag har lite problem med att köra HDMI. När jag ska gå in och ställa in upplösning så kan jag inte välja 720p, 1080p och sånt, utan bara 800 *600, 1280*768 osv. Och av dessa fungerar bara den lägsta upplösning, dvs den som är 640* någonting. Någon som vet vad felet kan vara?
Verkar som att systemet tror att du försöker köra VGA av någon anledning.
Postad 05 maj 2008 - 17:45
Detta på min ganska nyinköpta 360 ELITE (3mån gammal).
Innan har jag haft problem med en handkontroll, krånglade som fan, jag fick tillbaka en trådad när jag skickade en trålös, sen ville dom jag skulle stå för frakten till tyskland så dom kunde byta ut deras felskickade kontroll.
Det löste sig tillslut.
Nästa resa var rrod med min premium, fungerade väl bra förutom att jag fick vänta nästan 6veckor (kompensation 1mån xbox Live (bara 2 veckor jag fick betala live utan att kunna spela då)).
Ca 3 veckor efter det var det dags igen samma konsoll: Ingen bild...vaffaan, skicka in den igen. ca 2 veckor senare tilbaka med nytt moderkort, tror det var med 1 mån live igen...
Då tyckte jag jag kunde byta till en Elite, större hårddisk, svalare ..den håller nog bättre.. så jag bytte men nu är det som sagt dags igen..
Jag pratade med supportkillen om man kunde begära någon kompensation efter så många resor, det kunde nog finnas möjlighet men det beslutade hans chef om, som naturligtvis var väldigt upptagen.
Iallafall så tänker jag efter denna rep begära någon slags ersättning, har ni hört om vad dom erbjuder, eller vad man skulle kunna begära. Det borde finnas nån som vet vad någon annan i liknande sits fått.
Mvh
Postad 05 maj 2008 - 18:02
Roligt med en till med samma problemNu var det dags igen. Denna gången blev det E74 error.
Detta på min ganska nyinköpta 360 ELITE (3mån gammal).
Innan har jag haft problem med en handkontroll, krånglade som fan, jag fick tillbaka en trådad när jag skickade en trålös, sen ville dom jag skulle stå för frakten till tyskland så dom kunde byta ut deras felskickade kontroll.
Det löste sig tillslut.
Nästa resa var rrod med min premium, fungerade väl bra förutom att jag fick vänta nästan 6veckor (kompensation 1mån xbox Live (bara 2 veckor jag fick betala live utan att kunna spela då)).
Ca 3 veckor efter det var det dags igen samma konsoll: Ingen bild...vaffaan, skicka in den igen. ca 2 veckor senare tilbaka med nytt moderkort, tror det var med 1 mån live igen...
Då tyckte jag jag kunde byta till en Elite, större hårddisk, svalare ..den håller nog bättre.. så jag bytte men nu är det som sagt dags igen..
Jag pratade med supportkillen om man kunde begära någon kompensation efter så många resor, det kunde nog finnas möjlighet men det beslutade hans chef om, som naturligtvis var väldigt upptagen.
Iallafall så tänker jag efter denna rep begära någon slags ersättning, har ni hört om vad dom erbjuder, eller vad man skulle kunna begära. Det borde finnas nån som vet vad någon annan i liknande sits fått.
Mvh

Tror jag också måste få nytt moderkort då xboxen bara visar dålig bild när man startar spel med skiva, oftast startar det inte alls.
SKickade en reparationsorder idag så man får se hur det går.
Postad 05 maj 2008 - 18:22
Postad 05 maj 2008 - 18:52
Visade din grafikfel i demos också?Min var ocskå knäpp ett tag innan den gav upp, med grafikfel framförallt, men också några hängningar.
Det gör inte min hittills men det kommer nog. Min har däremot bara hänt sig en gång och det var när jag köpte boxen i slutet av oktober
Postad 06 maj 2008 - 07:39
Min enhet ska ha kommit ner, UPS har levererat den men på xbox.com står det att dom väntar på den.
Får man shippingID från xbox.com när det ska hem sen?
(det man fick nu vara bara ner till tyskland)
Postad 06 maj 2008 - 14:26
"Verkar som att systemet tror att du försöker köra VGA av någon anledning."
Vad kan detta bero på, TVn eller min Xbox? Eller kanske kabeln? Måste man ha Xbox's officiella HDMI-kabel?
Provar jag att använda den kabel som följde med Xboxen(alltså inte HDMI), så fungerar inte HDTV-läget. Det tycker jag är lite skumt.
Redigerat av AlexT, 06 maj 2008 - 14:27.
Postad 06 maj 2008 - 14:26
Visade din grafikfel i demos också?
Det gör inte min hittills men det kommer nog. Min har däremot bara hänt sig en gång och det var när jag köpte boxen i slutet av oktober
Japp den visade konstig grafik i demos med, men min tog bara ett par dagar från förta problemet till totalt haveri E74 och omöjligt att få igång boxen.
Första gången det hände spelade jag GTA IV , jag hoppades att det bara var ett fel med spelet, men det var ju inte fallet..
Postad 06 maj 2008 - 15:19
Mitt hände online i gta iv, startade om och hoppades bara det var tillfälligt, men ickeJapp den visade konstig grafik i demos med, men min tog bara ett par dagar från förta problemet till totalt haveri E74 och omöjligt att få igång boxen.
Första gången det hände spelade jag GTA IV , jag hoppades att det bara var ett fel med spelet, men det var ju inte fallet..

Nu väntar jag bara på att de ska plocka upp xboxen
Nu får jag ingen bild längre och har kodat ett gpu fel - moderkortet alltså
Redigerat av pancreas, 06 maj 2008 - 19:04.
Postad 06 maj 2008 - 20:58
"Jag har lite problem med att köra HDMI. När jag ska gå in och ställa in upplösning så kan jag inte välja 720p, 1080p och sånt, utan bara 800 *600, 1280*768 osv. Och av dessa fungerar bara den lägsta upplösning, dvs den som är 640* någonting. Någon som vet vad felet kan vara?"
"Verkar som att systemet tror att du försöker köra VGA av någon anledning."
Vad kan detta bero på, TVn eller min Xbox? Eller kanske kabeln? Måste man ha Xbox's officiella HDMI-kabel?
Provar jag att använda den kabel som följde med Xboxen(alltså inte HDMI), så fungerar inte HDTV-läget. Det tycker jag är lite skumt.
Hur kopplar du in medföljande kabel när den är ställd i HDTV-läge? Förhoppningsvis till komponentingången på din tv.
Postad 07 maj 2008 - 13:53
Jag har då aldrig fått nå kolli id så ja kan följa hemresan men jag har läst att man kan ringa xbox supporten för att få det..Men det ska till mer än så innan jag ringer supporten

Postad 07 maj 2008 - 16:00
Du kan följa genom xbox hemsida, om du registrerat konsollen förståsTopper Harley77
Jag har då aldrig fått nå kolli id så ja kan följa hemresan men jag har läst att man kan ringa xbox supporten för att få det..Men det ska till mer än så innan jag ringer supporten
Postad 07 maj 2008 - 16:17
Då antar jag att den ligger och väntar på rep. nere i tyskland nu eftersom ups lämnat men enligt xbox.com så har det inte kommit ännu.
Blir spännande sen när dom lagat det och skickar igen, för jag måste ringa ups (efter att paketet kommit till Sverige, inte innan) och ändra adress.
Jag har ett dagjobb och det passar inte speciellt bra med ups lev.tider (09-17)
Tack för svar...
Postad 07 maj 2008 - 22:43
Postad 07 maj 2008 - 23:01
Topper harley77
Det var inga problem att få dom att köra ut paketet till mitt jobb..
Kanske funkar för dig med?
Pancreas
Sist jag skickade in min 360 fick jag inte nån kartong..Det hade dom slutat med sa dom..Fick fixa det själv..
Bara att göra det och skriva ut fraktsedeln
Redigerat av moparman, 07 maj 2008 - 23:04.
Postad 11 maj 2008 - 11:05

Men är det någon som skickat en gammal med komponent och fått tillbaka en med hdmi?
Och i så fall fick ni med en hdmikabel?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar