Svenska HDTV-kanaler
1540 svar till detta ämne
Postad 09 april 2009 - 12:26
Nattsvart
-
Nattsvart
-
Forumräv
-
-
737 inlägg
Förut hade TV4 en tablå med HD programmen, den verkar vara borta Fanns här www.tv4.se/hd eller denna adress http://www.tv4.se/1.320342
Man kan ju undra om de tänker sända ännu mindre HD, i och med att de inte ens vill visa upp en tablå!
PS. Någon som vet om det finns en HD tablå för SVT HD?
//Michael
Om du går till www.tvplaneten.se och klickar på HD uppe till höger så kommer det fram en HD logga på alla program som sänds i äkta HD på SVT och TV4. Det är bästa sättet att se vilka program som sänds. Angående Canal+ så har jag inte den, utan TV1000. Där samsänds HD fimlen med den vanliga TV1000 filmen och därför misstänker jag att de bara skalar upp vanlig SD dvd-film. Canal+ HD har en egen programtablå så de kan ju ha t ex blu-ray versioner som de visar i 1080i (tvivlar dock lite på det...). det tråkiga med båda dessa är att det aldrig framgår om det är äkta HD eller uppskalad, utan man måste gissa genom att jämföra bilden.
Postad 09 april 2009 - 12:57
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Två små noteringar.
C+ Film HD visar enbart film de har i den kvalitén. Finns ingen som helst poäng för dem att visa annat. De har en egen kanal, en egen tablå. Det har sagts förr, det kommer sägas igen. Det verkar inte fastna. gamla filmer kan finnas i bra upplösning även de även om de ännu ej finns på BD. Fast visst, ingen utom de absolut insatta i C+ sändningar kan med 100% säkert garantera att allt är i "äkta" HD.
SVT - noterar. Programmet Plus sänds i HD men inte Mitt i naturen...Okej, det har kanske inte all teknik som krävs men nog vill jag hellre se naturen i HD än Sverkers nuna.
Postad 09 april 2009 - 13:07
Bobben_no
-
Bobben_no
-
Lärjunge
-
-
324 inlägg
Om du går till www.tvplaneten.se och klickar på HD uppe till höger så kommer det fram en HD logga på alla program som sänds i äkta HD på SVT och TV4. Det är bästa sättet att se vilka program som sänds.
Angående Canal+ så har jag inte den, utan TV1000. Där samsänds HD fimlen med den vanliga TV1000 filmen och därför misstänker jag att de bara skalar upp vanlig SD dvd-film. Canal+ HD har en egen programtablå så de kan ju ha t ex blu-ray versioner som de visar i 1080i (tvivlar dock lite på det...). det tråkiga med båda dessa är att det aldrig framgår om det är äkta HD eller uppskalad, utan man måste gissa genom att jämföra bilden.
TV1000HD og CANAL+FILM HD benytter nok ikke BlueRay som kilde for HD film ( eller DVD på SD kanaler for den saks skyld). Det er heller ikke lov i følge copyrights info på filmene. BlueRay er også hardt komprimmert i forhold til de vanlige formatene for HD innhold til proffsbruk. HDCAM SR benytter typisk bitrater fra 440Mbit/s med mulighet for bitrater helt opp til 880Mbit/s i følge wikipedia. Canal+ har tildligere opplyst at de utelukkende sender HD film på CANAL+FILM HD. Canal+ opplyste også at de mottar filmene fra filmselskapene som HD CAM SR tape. Tror infoen ble postet på minhembio og jeg mener det var en slags offisiell "chat" på en eller annen webside. HD CAM SR er et format med betydelig mindre komprimmering enn BlueRay og vil gi mindre kvalitetstap i forbindelse med dekoding & rekoding til MPEG4. http://en.wikipedia.org/wiki/HDCAMHvordan filmstudioene selv har laget HD CAM SR master har neppe Canal+ noen kontroll med men ut fra det jeg tidligere har lest så oppskalerer ikke Canal+ filmer som sendes på CANAL+FILM HD. Dersom C+ hadde oppskalert filmene på Canal+Film HD så hadde den selvfølgelig heller ikke hatt begrenset sendeskjema. Canal Digitals HDPVR har hatt en bildefeil som ble fikset i siste software. Feilen gjorde at bildet fikk sterkt redusert vertikal oppløsning når den sendte ut 1080i. Dvs. det så ikke ut som HDTV og så heller mere ut som oppskalert SD. Syns forbedringen i bildekvalitet var stor med den nye softwaren (har Pioneer 507XA - ikke sikkert problemet var tilstede på alle TV'er). HD boksen uten harddisk har fortsatt samme bildefeil.
Redigerat av Bobben_no, 09 april 2009 - 13:13.
Postad 09 april 2009 - 18:09
Mich
-
Mich
-
Forumräv
-
-
610 inlägg
Nope, det har alltid varit så!
Nej, det har det inte varit. Jag har råkat titta/zappa när det inträffade. Framgår också av... Jämför tablåerna så får du se: SVT HD: http://svt.se/svt/js...ink.jsp?d=74504 SVT 1: http://svt.se/svt/js...ink.jsp?d=74532
Okey, jag hittade inte något SVT2 exempel de närmaste dagarna. Däremot SVT24, alltså program som sänds i SVT24 som finns i HD format, sänds samtidigt i SVT HD. Jag är fortfarande rätt så säker på att jag sett liknande med SVT2. Är det denna du är ute efter?: http://m3tjanster.idg.se/tv/
Nu börjar det likna något. Tyvärr är SVT HD felaktig, men TV4 HD verkar stämma. Trög sida. Tyvärr i praktiken oanvändbar, tycker jag. Den visar ju bara en dag åtgången. Jag vill se en hel månad. Så som TV4 HD hade (skulle vilja ha en sådan för TV4 HD och SVT HD). //Michael
Postad 10 april 2009 - 07:52
lundis68
-
lundis68
-
Lärjunge
-
-
442 inlägg
Två små noteringar.
C+ Film HD visar enbart film de har i den kvalitén. Finns ingen som helst poäng för dem att visa annat. De har en egen kanal, en egen tablå. Det har sagts förr, det kommer sägas igen. Det verkar inte fastna. gamla filmer kan finnas i bra upplösning även de även om de ännu ej finns på BD. Fast visst, ingen utom de absolut insatta i C+ sändningar kan med 100% säkert garantera att allt är i "äkta" HD.
SVT - noterar. Programmet Plus sänds i HD men inte Mitt i naturen...Okej, det har kanske inte all teknik som krävs men nog vill jag hellre se naturen i HD än Sverkers nuna.
Håller med dig till fullo... Många verkar hänga upp sig på "äkta" HD! Hur som helst ser allt bättre ut på HD-kanalerna jmft med samma SD-kanal, mer eller mindre. Mitt i naturen i HD...vore mums... Lundis
Postad 10 april 2009 - 16:56
lbl
-
lbl
-
Forumräv
-
-
828 inlägg
HD-Kanaler, jo jo, när det snart kanske inte ens finns 'vanliga'...
Både MPEG4 och DVB-T2 inom 1 år, sägs det.
Det måste till för att alla kanaler ska få plats, MPEG2 tar för mycket plats, och DVB-T är för dålig teknik, sägs det.
MEN... sen kommer Teracoms tillstånd till de frekvenser de idag använder för digital marksänd tv, att gå ut 2014, och det står svinrika telefonbolag i kö för att få tillgång till de frekvenserna ... så det beror helt på vilken regering vi då har, om vi får behålla det frekvensområdet för digital-tv.
Det kommer att sluta med bara Satellit-, Kabel- och Bredbands-Tv!
/LbL!
Redigerat av lbl, 10 april 2009 - 18:24.
Postad 12 april 2009 - 04:26
Scrapanatchi
-
Scrapanatchi
-
Beroende
-
-
1 061 inlägg
Fri-TV och PBS kommer ju va kvar i marknätet efter 2014, är bara rätt att slänga ut boxer och betal kanalerna. skulle inte bli förvånad om vi får SVT1 HD, SVT2 HD, SVTB/K HD & SVT 24HD i en mux och fyra andra gratis kanaler i en annan (TV4HD, TV6HD, AXESS HD, Kanal Lokal HD rimligtvis? ) i MPEG4/DVB-T2... Sen 2 muxar SD/MPEG2 fri-kanaler i ett par år sen kan dessa muxar användas till fler gratis HD kanaler eller eventuellt säljas.
Redigerat av Scrapanatchi, 12 april 2009 - 04:27.
Postad 14 april 2009 - 08:51
Martin K
-
Martin K
-
Användare
-
-
189 inlägg
Någon som har något svaller om nya HD kanaler?? Käns som det är på tiden att det kommer lite nytt nu till våren 
Som jag skrev för ca ett år sedan (!), håller kanal 5 på att starta upp en HD-kanal för sverige. Detta drar dessvärre ut på tiden, och jag vet inte när de kommer igång. Det senaste jag hörde var hösten -09... Tv4 ska satsa på fler HD-kanaler under 2010, det blir 2-3 st. Canal + kommer med fler film och sportkanaler i HD under 2010. Det var allt jag hade just nu.
Postad 14 april 2009 - 12:25
jesusjussi
-
jesusjussi
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Som jag skrev för ca ett år sedan (!), håller kanal 5 på att starta upp en HD-kanal för sverige. Detta drar dessvärre ut på tiden, och jag vet inte när de kommer igång. Det senaste jag hörde var hösten -09...
Tv4 ska satsa på fler HD-kanaler under 2010, det blir 2-3 st.
Canal + kommer med fler film och sportkanaler i HD under 2010. Det var allt jag hade just nu.
Vilken typ av källor har du Martin? Inte alls för att jag misstror dig utan snarare att jag vill tro dig
Postad 14 april 2009 - 12:46
Martin K
-
Martin K
-
Användare
-
-
189 inlägg
Jag umgås i kretsar där inofficiella samtal ibland pågår. Det handlar om chefer och mellanchefer i beslutande position. Jag vet att det låter luddigt, men detta är personer jag litar på fullständigt. Sen får folk tro mig eller ej. Mer info kommer så fort jag vet mer. Och snälla -inget trashtalk. Ni vet väl vem som kom med nyheten om comhems nya HD-PVR.....?
Postad 14 april 2009 - 13:40
Nuts
-
Nuts
-
Användare
-
-
206 inlägg
Som jag skrev för ca ett år sedan (!), håller kanal 5 på att starta upp en HD-kanal för sverige. Detta drar dessvärre ut på tiden, och jag vet inte när de kommer igång. Det senaste jag hörde var hösten -09...
Tv4 ska satsa på fler HD-kanaler under 2010, det blir 2-3 st.
Canal + kommer med fler film och sportkanaler i HD under 2010. Det var allt jag hade just nu.
Läckert...  Tackar för infon...
Postad 14 april 2009 - 13:41
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
Ni vet väl vem som kom med nyheten om comhems nya HD-PVR.....?
Maveric?
Postad 14 april 2009 - 13:45
Martin K
-
Martin K
-
Användare
-
-
189 inlägg
Hahahahaha!!!!
Nä du. Jag släppte infon och blev sågad längs fotknölarna.... Sen blev det tyst för det visade sig att min info var rätt... Maverick...pfff! Han har inte alla bestick i lådan...
Postad 17 april 2009 - 13:41
Tyckare
-
Tyckare
-
Användare
-
-
103 inlägg
Showtime HD och TV7 HD på gång: Nu satsar Nonstop Television framför allt på att utveckla sitt HD-erbjudande. Bolaget köper allt material i HD-kvalitet och skalar sen ner det till SD. Bolaget har i dag kanalen Silver HD, men snart lanseras även TV7 HD och Showtime HD.
- Det ligger i pipelinen, men det är en förhandlingsfråga mellan oss och operatörerna, säger Ignas Scheynius. http://dagensmedia.s...?version=231168
Postad 23 juni 2009 - 13:24
Unregisteredc7b312fb
-
Unregisteredc7b312fb
-
Forumräv
-
-
596 inlägg
Postad 23 juni 2009 - 14:38
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Voom ut - Silver HD in. http://www.comhem.se...ews_090623.html
Inte kommer jag sakna Voom HD iaf...
Postad 23 juni 2009 - 16:17
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1 570 inlägg
Inte kommer jag sakna Voom HD iaf...
Voom har kanonbild - men inget att titta på egentligen. Vad SIlver har att bjuda på vet jag inte så "I rest my case" till 090901.
Postad 23 juni 2009 - 16:45
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Voom ut - Silver HD in. http://www.comhem.se...ews_090623.html
Vi med Canal Digital får Rush HD som ersättare
Postad 23 juni 2009 - 16:52
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2 520 inlägg
Voom har kanonbild - men inget att titta på egentligen. Vad SIlver har att bjuda på vet jag inte så "I rest my case" till 090901.
Javisst, kanonbild. Men om jag vill titta på något tråkigt med bra upplösning kan jag lika gärna kolla ut genom fönstret  Voom HD har jag bara använt som HD-demo för kompisar.
Redigerat av distortion2, 23 juni 2009 - 16:53.
Postad 23 juni 2009 - 17:13
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Ni är inte gamla nog om ni inte tycker om Voom HD  .
Soundstage ( musik ) som de kör på helgerna samt Rudy Maxa reseprogram måndag till lördag kl 21.30 är något man vill se.
Postad 23 juni 2009 - 20:51
xms67
-
xms67
-
Användare
-
-
225 inlägg
avisst, kanonbild. Men om jag vill titta på något tråkigt med bra upplösning kan jag lika gärna kolla ut genom fönstret  ... Det är sådan kommentarer man kommer ihåg och får en att skratta högt mitt i fotbollen...
Postad 24 juni 2009 - 00:47
Nuts
-
Nuts
-
Användare
-
-
206 inlägg
Kommer Voom att försvinna och bli ersatt av Rush HD?? Vad har du läst detta?
Postad 24 juni 2009 - 07:25
Bobben_no
-
Bobben_no
-
Lärjunge
-
-
324 inlägg
Silver HD har veldig dårlig kvalitet og veldig dårlig utvalg i filmer. Silver HD er rett og slett veldig dårlig reklame for HD siden kvaliteten minner ofte om dårlig SD. Voom HD har veldig bra kvalitet men innholdet passer nok heller en liten gruppe. Jeg syns konsertene på Voom HD med 5.1 lyd er bra men alt det andre ser jeg ikke på.
Redigerat av Bobben_no, 24 juni 2009 - 07:43.
Postad 24 juni 2009 - 07:37
Bobben_no
-
Bobben_no
-
Lärjunge
-
-
324 inlägg
RushHD drives VoomHD networks. Jeg tror noen av ekstremsport og reise programmene på VoomHD er hentet fra RushHD. RushHD har et mindre variert innhold fokusert på "extreme sports and adrenaline-filled travel" http://en.wikipedia.org/wiki/Rush_HDhttp://www.rainbow-m....com/brand_voom
Postad 24 juni 2009 - 08:30
Nuts
-
Nuts
-
Användare
-
-
206 inlägg
Själv så föredrar jag Voom framför Rush.....
Postad 24 juni 2009 - 09:55
Biggles2002
-
Biggles2002
-
Beroende
-
-
1 276 inlägg
Ni är inte gamla nog om ni inte tycker om Voom HD . Soundstage ( musik ) som de kör på helgerna samt Rudy Maxa reseprogram måndag till lördag kl 21.30 är något man vill se.
Håller med . Bättre byta ut Silver HD mot något annat och behålla Voom HD
Postad 25 juni 2009 - 09:41
Nuts
-
Nuts
-
Användare
-
-
206 inlägg
Håller med .
Bättre byta ut Silver HD mot något annat och behålla Voom HD
Håller med.. ut med Silver HD och behåll Voom HD.
Postad 18 juli 2009 - 10:53
Nuts
-
Nuts
-
Användare
-
-
206 inlägg
Tyvärr så blev det VoomHD ut och Silver HD kvar.. trist tycker jag  enligt informationen som damp ner i brevlådan från CD. Rush HD... massor av fjollor på snowbord och motorsycklar och sådant... ahh trist.
Postad 18 juli 2009 - 11:10
Fibostop
-
Fibostop
-
Amatör
-
-
94 inlägg
VoomHD är en skitkanal så det spelar mindre roll om de slänger ut den.
Postad 18 juli 2009 - 12:33
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlägg
Vad jag förstått så kommer det inte finnas nån Voom HD då den läggs ner...
Postad 18 juli 2009 - 12:37
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
VoomHD är en skitkanal så det spelar mindre roll om de slänger ut den.
Som vi sagt tidigare i tråden är du inte gammal nog för den kanalen ( Voom HD ).
Postad 18 juli 2009 - 13:30
Tomanista
-
Tomanista
-
Veteran
-
-
2 396 inlägg
Hur kan man påstå att VOOM HD har bra bild? Är ju så utsmetat och DNR'at att man gråter åt eländet.
Postad 18 juli 2009 - 18:14
Fibostop
-
Fibostop
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Som vi sagt tidigare i tråden är du inte gammal nog för den kanalen ( Voom HD ).
Du vill bara ha kanalen så du kan skryta för dina vänner vilken fin bild du har, utbudet är ju rena tramset titta på.
Postad 18 juli 2009 - 22:23
Unregisteredad8d67ff
-
Unregisteredad8d67ff
-
Användare
-
-
105 inlägg
Av de HD-kanaler jag ser över IPTV tycker jag att Voom har haft bästa kvaliteten. Ishockey på SVT är dock ganska schysst, man ser ju t om pucken! Däremot är Canal+ HD en besvikelse - SD utsändningarna från Kanal5 och TV4 är oftast bättre än HD från Canal+. MTV i HD är också riktigt schysst och blir ju inte sämre av surroundljudet!
vart har du ip tv med flera hd kanaler för canal digital har bara 3 hd kanaler via ip tv enligt deras hemsida tänker själv skaffa hd tv
Postad 19 juli 2009 - 11:19
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Du vill bara ha kanalen så du kan skryta för dina vänner vilken fin bild du har, utbudet är ju rena tramset titta på.
Jag har många fler HD kanaler som har liknande bildkvalite som Voom HD. Om du vill så kan du se i mitt galleri hur en parabol ska se ut och så ser du hur många kanaler jag har  . Utbudet är det inte fel på utan jag vill ha ett komplement till filmkanalerna som finns i HD ( Canal + Film HD, Silver HD ) sen har du alla de andra dokumentär kanalerna så jag tycker att Voom fyller sin del med främst Rudy Maxa reseprogram och Soundstage som sänder live musik med bra artister. Har idag ca 45 HD kanaler som jag kan titta på.
Postad 19 juli 2009 - 12:52
Fibostop
-
Fibostop
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Jag har många fler HD kanaler som har liknande bildkvalite som Voom HD. Om du vill så kan du se i mitt galleri hur en parabol ska se ut och så ser du hur många kanaler jag har . Utbudet är det inte fel på utan jag vill ha ett komplement till filmkanalerna som finns i HD ( Canal + Film HD, Silver HD ) sen har du alla de andra dokumentär kanalerna så jag tycker att Voom fyller sin del med främst Rudy Maxa reseprogram och Soundstage som sänder live musik med bra artister. Har idag ca 45 HD kanaler som jag kan titta på.
Men du har inte BBC 1-4 samt ITV 1-3 och förmodligen inte Showtime paketet på Nilesat som jag har.
Postad 19 juli 2009 - 13:47
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Men du har inte BBC 1-4 samt ITV 1-3 och förmodligen inte Showtime paketet på Nilesat som jag har. 
Jag antar att du kör med motorstyrning, vilken storlek på parabolen ? Vilken mottagare har du ? Släng upp lite bilder i ditt galleri.
Postad 19 juli 2009 - 16:10
Fibostop
-
Fibostop
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Jag antar att du kör med motorstyrning, vilken storlek på parabolen ? Vilken mottagare har du ? Släng upp lite bilder i ditt galleri.
Bilder upplagda.
Postad 31 juli 2009 - 20:29
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Hur kan man påstå att VOOM HD har bra bild? Är ju så utsmetat och DNR'at att man gråter åt eländet.
Konstigt! Jag brukar tycka att deras produktioner har den bästa bilden. Särskilt utomhussporter och det är väl de programmen som kommer att flytta till Rush HD antar jag Sen att jag bara tittar på sådant när andra kanaler inte visar något vettigt är en annan sak...min favorit-HD-kanal är ändå History HD
Postad 05 augusti 2009 - 14:40
stickan08
-
stickan08
-
Användare
-
-
186 inlägg
Kan man inte kalla SVT HD för SVT Bredbild?!. För det verkar som HD-Satsningen har havererat totalt för SVT.TV4 HD är inte mycket bättre. Kan det vara så att hdtv i marknätet som inte är möjlig en trolig orsak? Tråkigt är det i alla fall..
Postad 05 augusti 2009 - 20:06
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Eurosport 2 HD är på g till skandinvien
Så den kanske kan bli Bundesliga i HD i höst
Postad 05 augusti 2009 - 21:33
Nuts
-
Nuts
-
Användare
-
-
206 inlägg
Eurosport 2 HD är på g till skandinvien Så den kanske kan bli Bundesliga i HD i höst
Trevligt... vart har du läst detta?
Postad 05 augusti 2009 - 21:38
Nuts
-
Nuts
-
Användare
-
-
206 inlägg
Svar på mitt eget inlägg efter lite googlande..... Eurosport 2 is to join its sister channel in the launch of a high definition feed. The new service, scheduled to launch in the next few days, will include coverage of US Open tennis, Superbikes WCH, and the Bundesliga, where the channel has secured exclusive rights in 22 territories. Eurosport International launched its HD feed in May 2008.
“Eurosport 2 has a strong pan-European offer of team, action, youth and discovery sports. The channel enables the Eurosport Group to position itself as a powerful regional player ? in touch and in tune with the ever-changing needs of the local markets,” said Laurent-Eric Le Lay, Eurosport’s Chairman and CEO.
The broadcaster says that its pillar sports will be broadcast in native HD in markets where the HD feed is available. These are Albania, Bosnia, Bulgaria, Croatia, Denmark, Estonia, Finland, Iceland, Kosovo, Latvia, Lithuania, Macedonia, Montenegro, Norway, Poland, Czech Republic, Serbia, Slovakia, Slovenia and Sweden.
Three new language versions, Danish, Czech and Bulgarian, are also being added to the standard definition service. Eurosport 2 will broadcast five live matches each weekend, one on Friday evenings, two on Saturday and two in Sunday. There will also be a Friday preview show and Sunday highlights package. Exclusive coverage has been secured for all but Hungary, Romania and Albania.
Eurosport 2 is currently broadcast to 36 million homes in 46 countries.
Postad 06 augusti 2009 - 21:44
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Kan man inte kalla SVT HD för SVT Bredbild?!. För det verkar som HD-Satsningen har havererat totalt för SVT.TV4 HD är inte mycket bättre. Kan det vara så att hdtv i marknätet som inte är möjlig en trolig orsak? Tråkigt är det i alla fall..
Allsång på Skansen! En hel timme äkta HD per vecka! Det som stör mig är att engelska serier som är producerade i HD inte sänds i HD av SVT utan bara är uppskalade från SVT1 (tex Morden).
Postad 07 augusti 2009 - 08:38
stickan08
-
stickan08
-
Användare
-
-
186 inlägg
Allsång på Skansen! En hel timme äkta HD per vecka! Det som stör mig är att engelska serier som är producerade i HD inte sänds i HD av SVT utan bara är uppskalade från SVT1 (tex Morden). Allsång på skansen i all ära men de har ju slutat men att sända alla större idrottsevenemang i HD som de faktist gjorde förut i början av HD-propagandan som SVT gick ut med.Jag håller med dig att en del serier och filmer som man vet finns i HD format inte sänds i HD.Men jag misstänker att HD propagandan som SVT och TV4 håller på med har misslyckat på grund av snålhet ock marknätets begränsningar för att sända HD format.
Postad 08 augusti 2009 - 16:41
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10 389 inlägg
Någon som hört om Eurosport 2 HD är på gång till Canal Digital?
Postad 25 augusti 2009 - 19:40
Unregistered81406615
-
Unregistered81406615
-
Forumräv
-
-
887 inlägg
Av vilken anledning visar TV4 HD damernas EM uppskalat när Eurosport HD visar i riktig HD?
Postad 25 augusti 2009 - 22:04
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Av vilken anledning visar TV4 HD damernas EM uppskalat när Eurosport HD visar i riktig HD?
Pengar? HD-produktion kostar mer....
Postad 26 augusti 2009 - 02:19
Unregisteredad8d67ff
-
Unregisteredad8d67ff
-
Användare
-
-
105 inlägg
du har rätt i att de visar lite hd fast jag tycker att bilden är bättre än svt,s vanliga kanaler och tv4,s det är nästan så att jag börjar undra om de inte sänder fler program än de anger i hdtv eller så är det så att de flesta programmen är inspelade i högre upplösning .än vanlig tv upplösning är i men ändå inte så hög att de får klassas som hdtv jag gissar bara bättre bild är det i varje fall på svthd och tv4hd även färgen bilden är renare också
Postad 26 augusti 2009 - 02:24
Unregisteredad8d67ff
-
Unregisteredad8d67ff
-
Användare
-
-
105 inlägg
Allsång på skansen i all ära men de har ju slutat men att sända alla större idrottsevenemang i HD som de faktist gjorde förut i början av HD-propagandan som SVT gick ut med.Jag håller med dig att en del serier och filmer som man vet finns i HD format inte sänds i HD.Men jag misstänker att HD propagandan som SVT och TV4 håller på med har misslyckat på grund av snålhet ock marknätets begränsningar för att sända HD format.
fri idrotten från tyskland sändes i hd men jag håller med vad som är märkligt att att bilden på svt-hd och tv4-hd har bättre bild på nästan alla program och serier som är ganska nya fast de inte ska vara i hd framförallt färgen är renare
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Vy från dörr med ny soffa
DPC
2025-05-07 10:19:58
-
Rad 1 och 2
DPC
2025-05-07 10:17:56
-
Soffa till salongens andra rad
DPC
2025-05-07 10:03:29
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|