Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Mirai DTL-642E500

1365 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 November 2007 - 13:23

jhn
  • jhn
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0

Bara jag som har problem med att TVn tappar HDMI-signalen från datorn när man zappat över till analog och sen tillbaka till HDMI? Bara "no signal" och jag tvingas starta om HTPCn. Jäkligt irriterande, det lär vara ett problem med grafikkortets DVIutgång men varken diverse forum eller ATIs egna supporttekniker har nån lösning.

Har också läst att detta problem kan lösas på TV-sidan genom att TVn behåller kontakten med grafikkortet även om man väljer en annan ingång på TVn... kan den nya firmwaren tänkas lösa detta Eller är det trots allt nån som sitter och tjyvhåller på en lösning? (VGA är inte en lösning eftersom jag vill använda 1080p).

Mvh Daniel

Jag har precis samma problem! Jag har den nya firmwaren men har alltså ändå samma problem, sjukt irriterande!

Är det någon som har en lösning på att TV'n tappar HDMI signalen från datorn så fort man zappar kanal?

Postad 20 November 2007 - 12:34

Unregistered9ecb8cc4
  • Unregistered9ecb8cc4
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Ringde Boston idag igen, det har inte hänt ett skit sen jag senast ringde.
2 månader sen tvn gick in på reparation nu.

Postad 20 November 2007 - 14:20

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Värdelöst! Vad säger dom då? KRÄV pengarna tillbaka, och om dom inte går med så hota med en anmälan till ARN och att du drar in pressen i det hela. Går dom fortfarande inte med på en återbetalning så GÖR de ovan nämnda sakerna.. gör en anmälan och ring en redaktion på någon tidning.

2 månader är inte skälig tid för en reparation.

Postad 20 November 2007 - 16:53

Unregistered9ecb8cc4
  • Unregistered9ecb8cc4
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0

Värdelöst! Vad säger dom då? KRÄV pengarna tillbaka, och om dom inte går med så hota med en anmälan till ARN och att du drar in pressen i det hela. Går dom fortfarande inte med på en återbetalning så GÖR de ovan nämnda sakerna.. gör en anmälan och ring en redaktion på någon tidning.

2 månader är inte skälig tid för en reparation.

Killen på Boston svarade under sin lunch, han mindes mitt ärende, sa att han hade vidarebefodrat mitt mail (precis som han sa förra gången också), men att han inte hade hört något. Sen sa han att han skulle ligga på mer.

Mailade även till svenskmirai-mailen igen, fick svar på engelska, ville att jag skulle skriva igen, fast på engelska, haha, så det har jag gjort också.

Har skrivit ett mail till Plus också. Var på god väg att ringa konsumentvägledaren, det var stängt idag tydligen.

Jag är för snäll

Postad 22 November 2007 - 15:15

Unregisteredd5dddbb3
  • Unregisteredd5dddbb3
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Någon här som kör med Geforce 8800 och DVI --> HDMI på denna TV?

Har ett 8600GTS nu, funkar grymt bra.

Tack för svaret.
Har det kortet två DVI-utgångar? Om så är fallet, kör du med båda (en till monitor och en till TV:n)?

Ja, två DVI. Har den ena till monitorn och så har jag en Supra HDMI-kabel med en billig HDMI-DVI adapter från Kjell & Co. Om du kollar mina omdömen ser du mitt gamla kort. Detta Asus är grymt mycket snabbare när man fibblar med inställningarna - gamla kortet började också ibland wobbla i ljusstyrka vid andra upplösningar än 1080p vilket Asus-kortet inte gör. Ljudet tar jag via Toslink SPDIF från moderkortet till min receiver - skickar inte ljudet från datorn till TV:n alls.

Jag kör också med Suprakabel (DVI -> HDMI) och även med grafikkort från Asus. Är det någon inställning som du vet orsakat problem för dig? När jag drar över musen eller ett fönster till Mirai:en säger TV:n "invalid signal" direkt. När jag inte gör något visar dock TV:n bild (Windows desktop, kör dual view). Jag ska testa med ett annat grafikkort (Asus Radeon 9800XT) snart, kanske funkar bättre.

Det enda jag tänker på är att ha samma uppdateringsfrekvens på både monitorn och TV:n (60hz). Som standard vill Vista ge TV:n 59hz. Jag kör också med drivrutiner från Windows Update, kanske kan spela roll.

Postad 24 November 2007 - 03:58

Unregistered9ecb8cc4
  • Unregistered9ecb8cc4
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Fraktbolaget ringde idag och sa att de minsann hade "en dator" som skulle köras ut till mig på Måndag.
Står på powermill att transport är bokad, men innan så står det fortfarande "väntar del", så den lär väl inte vara lagad, men nu kanske jag kan häva köpet hos datorbutiken iallafall.

Postad 24 November 2007 - 08:05

Dokujin
  • Dokujin
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Har nu funderat länge (tyvärr letat lite) och står i valet och kvalet att köpa mig en sådan här.
Tanken är att köra PS3 och film på den i första hand. Vanligt TV-tittande sker sällan men kan vara bra att veta hur den klarar det också.
Någon som kortfattat kan tala för eller emot denna TV?

(Tips på vettig affär är tacksamt också.)

Postad 24 November 2007 - 10:09

D-Skott
  • D-Skott
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Det enda jag tänker på är att ha samma uppdateringsfrekvens på både monitorn och TV:n (60hz). Som standard vill Vista ge TV:n 59hz. Jag kör också med drivrutiner från Windows Update, kanske kan spela roll.

Uppdateringsfrekvensen är samma (60Hz). Jag kör med Win XP så vi har tyvärr inte samma drivrutiner.
Stort tack för dina svar iaf.

Postad 26 November 2007 - 13:50

Unregistered9ecb8cc4
  • Unregistered9ecb8cc4
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0

Har nu funderat länge (tyvärr letat lite) och står i valet och kvalet att köpa mig en sådan här.
Tanken är att köra PS3 och film på den i första hand. Vanligt TV-tittande sker sällan men kan vara bra att veta hur den klarar det också.
Någon som kortfattat kan tala för eller emot denna TV?

(Tips på vettig affär är tacksamt också.)

TVn passar perfekt för dig isåfall. SDTV är inget den här TVns skarpaste grej.

Okej, så Powermill skickar tillbaka TVn till mig idag, får den senare idag. Pratade precis med datorbutiken.com, de kommer att skicka ut så jag får returnera den. Sen får vi se om de fixar ny TV eller om jag får pengarna tillbaka

Ungefär 4 månader sen jag la beställningen, under den tiden har jag haft TVn hemma hos mig i hela 3 veckor (!!!!)
2 månader sen Powermill tog in den.

Postad 27 November 2007 - 16:39

Unregistered9ecb8cc4
  • Unregistered9ecb8cc4
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Det visade sig att den TV de kom hem till mig med var en ersättnings TV, inte den gamla trasiga.

Hursomhelst så hade jag serial som började på T4211NG71, denna harT4211NG70.
Efter lite pill fick jag igång så att TVn rapporterar 1080P @ 60Hz, men om jag kollar närmare på text i en webbläsare eller liknande så är texten "suddig" liksom. Pixlar runtomkring texten som är gråa.

Låter väl som gamla firmwaret?
Jag kan välja på Grekiskt språk i menyn. Annars så kommer jag inte ihåg hur man kan kolla upp det.

Edit: Det är samma sak på 1080I, texten ser inte "krispig" ut.

Redigerat av Unregistered9ecb8cc4, 27 November 2007 - 16:45.

Postad 27 November 2007 - 17:01

Unregistered9ecb8cc4
  • Unregistered9ecb8cc4
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
http://www.misantrop...ai/DSC_0612.jpg
http://www.misantrop...ai/DSC_0615.jpg

kan det vara något annat än att det är gammalt firmware?

Edit: Verkar vara kantutjämningen i OSX som bråkar.

Redigerat av Unregistered9ecb8cc4, 27 November 2007 - 17:16.

Postad 30 November 2007 - 12:45

Unregistered9ecb8cc4
  • Unregistered9ecb8cc4
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Ingen som har/har haft en grön rand längst ner på skärmen?

Postad 04 December 2007 - 19:15

Unregistered70607b32
  • Unregistered70607b32
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Ingen som har/har haft en grön rand längst ner på skärmen?

jopp, det har jag,
Jag skickade in miraien på service- uppdatering i måndags morse, sak bli intressant om det blir en eller några förbättringar. Har haft vissa problem med fimrande skärm som dyker upp då och då, slår av via fjärr och sen på igen...borta. Ser samma fenomen vid bootning av systemet.

Nåja, hoppas jag får lcd'n innan jul

Postad 05 December 2007 - 12:08

Unregistered9ecb8cc4
  • Unregistered9ecb8cc4
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
1080i har en grön rand längst ner konstigt nog, 1080p funkar fint.

Postad 05 December 2007 - 20:04

Unregistered70607b32
  • Unregistered70607b32
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
glömde i hasten notera att jag inte hade grön rand i 1080P

edit:071206,

Hur har ni upplevt inskicksservicen på Miraien hos powermill? Lång?

Redigerat av Unregistered70607b32, 06 December 2007 - 17:27.

Postad 07 December 2007 - 00:06

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

EXTREMT lång. Efter ca 80 dagar, 512347 telefonsamtal till olika parter, 61376 mail till olika parter och inkoppling av en journalist så fick jag mina pengar tillbaka.

Postad 07 December 2007 - 12:21

P@itor
  • P@itor
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0

Jag vill faktiskt påstå motsatsen. Det gick snabbt och smidigt för mig när de uppdaterade min TV för att åtgärda 1080p problemet.

Det Shapic talar om e nog mer ett problem med att få ersättning för en felaktig produkt. Det kan ju vara lite värre där eftersom det inte är powermill som i slutändan betalar ut pengarna.

Redigerat av P@itor, 07 December 2007 - 12:22.

Postad 07 December 2007 - 21:56

Unregistered70607b32
  • Unregistered70607b32
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Tack grabbar,
tycker om Miraien, trots en del småproblem vilket inte behöver vara tv'ns fel. Kan vara s grafikkortets(MSI 7600GT Diamond plus hdmi) - Miraiens 1080P 1:1 pixelmappning.

Kliar i fingrarna trots att jag knappt väntat i en vecka.

Ska meddela hur det hela fortlöper från leveranstiden till serviceuppdateringen.

Postad 08 December 2007 - 00:45

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Jag vill faktiskt påstå motsatsen. Det gick snabbt och smidigt för mig när de uppdaterade min TV för att åtgärda 1080p problemet.

Det Shapic talar om e nog mer ett problem med att få ersättning för en felaktig produkt. Det kan ju vara lite värre där eftersom det inte är powermill som i slutändan betalar ut pengarna.

Nrj, det jag pratar om är att min tv fortfarande inte var lagad efter över 2 månader (!). Det var inte förrän efter två månader som jag började med att kämpa för att få en ny tv/pengarna tillbaka..

Postad 08 December 2007 - 01:09

Unregistered9ecb8cc4
  • Unregistered9ecb8cc4
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Jo tack, det var ingen trevlig resa det shapic, det kan jag intyga :)
Verkar iaf som powermill tog på sig ansvaret för min apparat och skickade ut en ersättningsapparat.

Hursomhelst, den här TVn går tillbaka till powermill, om jag inte häver köpet hos Datorbutiken. Den här TVn lider av vertikala streck, vilket är enormt störande när det är panorerande saker som visas.

Senast jag var i kontakt med db.com så sa det att det antagligen skulle bli tal om ersättnings-tv. Kan de göra så? Jag vill ha mina pengar tillbaka.

Postad 08 December 2007 - 01:48

Unregistered70607b32
  • Unregistered70607b32
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
hmm...det suger verkligen qom och Shapic, hoppas verkligen att återförsäljare skärper sig, varför ska köparen straffas, en produkt väntas ju vara felfri vid köp, fel på produkt ska åtgärdas snabbast möjligt tycker jag, men jag kan förstå i viss del om det är svårt med leverans av ersättningsprodukt, då vill ju man inte vänta hur länge som helst utan kanske vill ha pengarna tillbaka.

Hursomhelst, den här TVn går tillbaka till powermill, om jag inte häver köpet hos Datorbutiken. Den här TVn lider av vertikala streck, vilket är enormt störande när det är panorerande saker som visas.

tycker jag borde vara ny produkt eller pengar tillbaka.

Har inte hört nåt från Powermill än, får väl se om det dimper ner nån epost eller ett samtal från kuriren...

Redigerat av Unregistered70607b32, 08 December 2007 - 09:22.

Postad 11 December 2007 - 00:44

Unregistered70607b32
  • Unregistered70607b32
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Var är min tv....abstinensen är ett faktum :lol:

9 arbetsdagar till, sen är det jul...noll julklappar inhandlade...

Ska hämta lite prylar på Webhallen imorgon, bl.a. Digital Video Essentials (DVE) (HD-DVD),
sen ska jag försöka kalibrera miraien...hoppas skivan funkar...

edit/
hmmm...besökte Mirai's hemsida, där visas det att den här skärmen stöder 24fps?!?!
eller är det bara senare apparater som stöder detta. ;)
info sida för DTL-642E500

Redigerat av Unregistered70607b32, 11 December 2007 - 00:49.

Postad 11 December 2007 - 12:34

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0
Och det står också kontrast 4800 : 1 Dynamic. Hur få man det då?

Postad 11 December 2007 - 16:35

Jaw_B
  • Jaw_B
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
24fps hade ju varit mums! Ny firmware på gång tro?

Postad 11 December 2007 - 18:07

Unregistered9ecb8cc4
  • Unregistered9ecb8cc4
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Den kan nog "ta emot 24FPS" men inte visa, är ju många tillverkare som luras på det viset.

"Hej

För att vi ens ska tänka på att återköpa denna så måste samma fel ha uppstått minst 3 gånger.
Du ska vända dig till Powermill som sköter servicen på mirais produkter.

Med vänlig hälsning
Rikard/Kundservice"

Tack Datorbutiken.com!!
Skitställe.

Postad 13 December 2007 - 09:17

MakkeM
  • MakkeM
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
efter problem med olika LCD tv så är jag lite sugen på Mirai'en istället för den Philips jag har. Därför några frågom om denna TV:

1. Har den några problem med lagg, dvs är det nån fördröjning på bilden från det att den sänds från kälan till den visas?

2. Hur är svärtan?

3. Finns det ingång för XBOX 360 dvs den med 3 sladdar (grön, röd och blå)? vad den nu hater

4. Hur bra är analog TV?

5. Hur är kvalitetsintrycket?

6. Några eftersläpningar?

7. Många som har fått döda pixlar?

Mucket tacksam för svar!
//Marcus

Postad 13 December 2007 - 15:14

klauzer
  • klauzer
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0
Punkt 4 är ju väl historia. Analoga nätet är släckt. Allt sänds bara digitalt nu. Men annars innan de släckte så enligt min egen uppfattning var den analoga utmärkt.

Postad 13 December 2007 - 15:42

Unregisteredd5dddbb3
  • Unregisteredd5dddbb3
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Punkt 4 är ju väl historia. Analoga nätet är släckt. Allt sänds bara digitalt nu. Men annars innan de släckte så enligt min egen uppfattning var den analoga utmärkt.

Man kan ju ha t.ex. Com Hems grundutbud analogt. Det funkar bra. Bättre än bilden normal Boxer-box via SCART som jag skrivit tidigare i tråden.

Postad 15 December 2007 - 10:34

MakkeM
  • MakkeM
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
var på JME Data och testade TV'n med min dator och blev mycket missnöjd, när jag försökte visa 1080p så blev bilden helt åt **** gick liksom horisontella streck genom hela och bilden hackade. Utöver detta så var det ett grönt streck i underkant. :(
Att man sen inte kan handla denna TV'n på öppet köp nånstans får mig att tveka ännu mer

Postad 18 December 2007 - 11:37

Unregistered9ecb8cc4
  • Unregistered9ecb8cc4
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Grönt streck?
Låter som du fick in 1080i.

Postad 19 December 2007 - 19:51

MakkeM
  • MakkeM
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
nja, det stog 1080p på skärmen.. men då fanns inte sträcket. Dock så var störningarna kvar i 1080p och dessa är de störigaste. Nån som kör 1080p från sin dator som kan berätta hur det är?

är det förresten alltid ett grönt streck när man kör 1080i?

Postad 19 December 2007 - 23:27

Unregistered70607b32
  • Unregistered70607b32
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

nja, det stog 1080p på skärmen.. men då fanns inte sträcket. Dock så var störningarna kvar i 1080p och dessa är de störigaste. Nån som kör 1080p från sin dator som kan berätta hur det är?

är det förresten alltid ett grönt streck när man kör 1080i?

vad har du för grafikkort? modelll på HDMI kabel?

Har ju fått tillbaka Miraien, men i menyn så år fortfarande Versal/gemen problemet kvarstående, SpÅk osv :P :) ..iallafall så har grekisk språk tillkommit, vilket borde vara rätt Firmware.

Postad 20 December 2007 - 00:26

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0
Jag kör 1080p utan några som helst problem. Har inte heller något "grönt streck" i underkant på 1080i.

Postad 20 December 2007 - 00:57

MakkeM
  • MakkeM
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

vad har du för grafikkort? modelll på HDMI kabel?

Har ju fått tillbaka Miraien, men i menyn så år fortfarande Versal/gemen problemet kvarstående, SpÅk osv :P :) ..iallafall så har grekisk språk tillkommit, vilket borde vara rätt Firmware.

kör en laptop med ett ATI x700 kort, kabeln är köpt på netonnet och är en DVI --> HDMI kabel

Redigerat av MakkeM, 20 December 2007 - 00:57.

Postad 20 December 2007 - 16:08

superture
  • superture
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Jag kör 1080p utan några som helst problem. Har inte heller något "grönt streck" i underkant på 1080i.

Dito

Postad 25 December 2007 - 02:56

No88e
  • No88e
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

var på JME Data och testade TV'n med min dator och blev mycket missnöjd, när jag försökte visa 1080p så blev bilden helt åt **** gick liksom horisontella streck genom hela och bilden hackade. Utöver detta så var det ett grönt streck i underkant. :)
Att man sen inte kan handla denna TV'n på öppet köp nånstans får mig att tveka ännu mer

Den finns numera på PC City, antar att dom har öppet köp...

Postad 29 December 2007 - 19:33

valmet921
  • valmet921
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej.

Har haft denna TV sen i Juli detta år och varit mycket nöjd men nu till frågan.
Har fått ett svart streck som går mitt i TVn från topp till botten. Det syns inte jämt beroende på bild (ljus lr mörk). Är det svart bild så är strecken ännu svartare så att säga.
Vad tror ni det är? och vad göra, bara kontakta powermill för en service eller?

Tacksam för svar

Postad 31 December 2007 - 00:53

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Hej.

Har fått ett svart streck som går mitt i TVn från topp till botten. Det syns inte jämt beroende på bild (ljus lr mörk). Är det svart bild så är strecken ännu svartare så att säga.

Tacksam för svar

1: Uppstår "strecket" oavsett bildkälla och ingång? Dvs, tv-spel, tv tittande, htpc, dvd etc etc?

2: Är strecket alltid på samma ställe? Är det alltid exakt samma pixlar?

Redigerat av shapic, 31 December 2007 - 00:57.

Postad 31 December 2007 - 09:34

valmet921
  • valmet921
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Hej.

Tacksam för svar

1: Uppstår "strecket" oavsett bildkälla och ingång? Dvs, tv-spel, tv tittande, htpc, dvd etc etc?

1.Ja det vertikala strecket uppstår oavsett bildkälla. Det syns lite mindre om man kör 720 lr 1080P men det finns där.
2.Strecket är alltid på samma ställe. Vertiakl mitt i TV. Så precis i centrum man kan komma.

Postad 31 December 2007 - 12:39

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Hej.

Tacksam för svar

1.Ja det vertikala strecket uppstår oavsett bildkälla. Det syns lite mindre om man kör 720 lr 1080P men det finns där.
2.Strecket är alltid på samma ställe. Vertiakl mitt i TV. Så precis i centrum man kan komma.

Då är det bara att kontakta powermill och ge tv:n till dom i x antal månader tyvärr ;/

Postad 31 December 2007 - 15:52

P@itor
  • P@itor
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0
Fick tips om att det står på hemsidan för Mirai att den har stöd för 24p nu. Är det en uppdatering som man får göra ännu en gång lr har de bytt hårdvara?

Postad 31 December 2007 - 17:25

valmet921
  • valmet921
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag var rädd för det.
Tack för hjälpen

Redigerat av valmet921, 31 December 2007 - 17:25.

Postad 01 January 2008 - 12:44

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Fick tips om att det står på hemsidan för Mirai att den har stöd för 24p nu. Är det en uppdatering som man får göra ännu en gång lr har de bytt hårdvara?

hade dom bytt hårdvara hade dom ändrat modellnamn eller Revision...

Tror mer på att det är en mjukvarurelaterad uppdate... Firmware ;)

Postad 02 January 2008 - 18:54

P@itor
  • P@itor
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0

hade dom bytt hårdvara hade dom ändrat modellnamn eller Revision...

Tror mer på att det är en mjukvarurelaterad uppdate... Firmware :)

Powermill kunde/ville inte svara på supportfrågor. Skickar mailet till [email protected] nu så får vi se om de kan säga nått. Nästa steg e väl å ta det på engelska å skicka till huvudkontoret :)

Postad 03 January 2008 - 15:16

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0
låter nice det, du får skriva en snutt när du får svar så man vet säkert...

Postad 06 January 2008 - 09:51

MakkeM
  • MakkeM
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
har sneglat åt miraiens håll ett tag nu efter missnöje med måna dyra tv-aparater, dock förundras jag över att så många rekomenderar den och ger den höga betyg på prisjakt, samtidigt som denna tråden till största del handlar om gröna streck, svarta sträck, långa supporttider och allmäna fel.. hur hänger det ihop?

Redigerat av MakkeM, 06 January 2008 - 09:52.

Postad 07 January 2008 - 00:40

LCDGuide
  • LCDGuide
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

har sneglat åt miraiens håll ett tag nu efter missnöje med måna dyra tv-aparater, dock förundras jag över att så många rekomenderar den och ger den höga betyg på prisjakt, samtidigt som denna tråden till största del handlar om gröna streck, svarta sträck, långa supporttider och allmäna fel.. hur hänger det ihop?

Jag har fått hem denna skärms lillebror DTL-832E600 , 32" och håller på att testa den här hemma :) Mirai har snällt låtit mig testa denna under en period.

Vad jag sett hittils så är det en mycket kompetent skärm (om än inte FullHD). Föreningen har fortfarande inte fått igång digitalsändningarna så jag har bara testat högre upplösningar via min TiVX 5100 men den tar strömmen fin fint via HDMI, S-VIDEO, komponent (mitt Wii gillar detta :P ) osv.

Har inte märkt några problem hittils. Enda störningsmomentet är väl snarare fjärrisen som jag tror e anpassad för den asiatiska marknaden. (Några funktioner på fel ställen i mitt tycke B) )

Sammanfattningsvis kan jag väl säga att Mirai verkat fixa de problem som folk klagat på förut. Inga gröna linjer eller skumma streck.

Postad 09 January 2008 - 21:38

Unregisteredd5dddbb3
  • Unregisteredd5dddbb3
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

Ett grönt streck syns för vissa och då endast i den absoluta underkanten i 1080i. Jag ser dock inget när jag matar ut 1080i från min Com Hem Humax. Från annat kör man oftast med 1080p eller möjligtvis 720p ändå.

Svarta streck är nog ett mer udda fel som jag aldrig sett.

Supporten vet jag inte. Jag fick dock svar snabbt när jag undrade varför Scart-input "beskärs" så mycket - TV:ns allvarligaste brist enligt mig.

Postad 13 January 2008 - 17:32

P@itor
  • P@itor
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0

Enkelt. Alla vi som inte har problem med våra TV-apparater har ingen större anledning att posta några speciella inlägg. Fortfarande nöjd med min efter ett halvårs användande. Dessutom kan det bero på att denna TVn var en av de första som erbjöd FullHD för en vettig peng. Nu finns det flera och betygen kanske är lite föråldrade. Vad vet jag. har inte testat de andra.

Postad 21 January 2008 - 23:04

bollenn
  • bollenn
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hejsan!

Har börjat fundera på en ny tv och denna verkar passa perfekt för det jag ska göra. Nämligen för det mesta spela PS3 och kolla på blue-ray filmer. Min fråga är då om alla apparater i affärerna är försedda med den upddaterade firmwaren? Så man inte köper en med den gamla firmwaren och måste fixa det..

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.