Dessutom är det ju lättare att få till snygg grafik om du inte har samma krav på hög FPS. Hög FPS lär ju svälja mer av konsolens kraft.
Xbox 360 bättre grafik och/eller prestanda än PS3 på de flesta MULTI-spel
Postad 23 februari 2009 - 20:54
Dessutom är det ju lättare att få till snygg grafik om du inte har samma krav på hög FPS. Hög FPS lär ju svälja mer av konsolens kraft.
Postad 24 februari 2009 - 06:13

verkar som det blir re5 till 360 iaf...
Postad 05 mars 2009 - 15:41
Sakte 2
- Bra bättre FPS på 360, 30 vs 60. Annars lika
Silent Hill Homecomming
- 720p på 360, 1024x576 på PS3. ca 50% mer pixlar på 360
- Extra blurr filter på PS3 så att det som redan är suddigt blir suddigare
- Sämre ljus på PS3
- Bättre avarage FPS på PS3
Need For Speed Undercover
- Enormt mycket sämre på PS3 på många punkter
- Ett av de sämsta exemplen på hur stor skillnad det kan vara
360:

PS3:

Sonic Unleashed
- Lika dåliga båda 2
Tom Clancy's EndWars
- 4,8gb installation på PS3, laddar snabbare från 360 DVD
- Annars inget
Rise of the Argonauts
- 3,6gb installation på PS3
- AA på 360
- Super Ugly game oavsett
Postad 05 mars 2009 - 15:58

Hyffsad kontrast om man går från Dead Space...
Postad 05 mars 2009 - 17:04
Ett av de bästa skulle jag nog säga. Fin atombomb PS3-versionen har.Ett av de sämsta exemplen på hur stor skillnad det kan vara
Postad 06 mars 2009 - 10:44
Har skummat lite i denna jättetråd och undrar bara lite försynt:
kan man börja skönja något mönster än?
- 360 bättre laddtider / PS3 mindre lagringsutrymme
-360 bättre fps / PS3 stadigare fps men lägre
-360 skarpare grafik / PS3 mer effekter
osv osv osv
Eller är det för svårt att peka ut några större skillnader egentligen?
Är de ungefär lika bra/dåliga på det mesta så det går jämt upp och det hela
faller tillbaks på en eget smak och tycke

Inte lätt att välja precis

Postad 06 mars 2009 - 10:57
Är förmodligen på G att köpa en konsol i vårdagarna.
osv osv osv
Själv har jag en Xbox 360 och myser väl lite över att man åtnjuter de bästa versionerna multiformatstitlarna för det mesta. Men ska man se det riktigt krasst tror jag inte du blir besviken med en PS3 heller, enda spelet jag sett och verkligen skulle känna vara en tillbakagång/nedgradering på PS3, när man vet/spelat på Xbox 360, är Fallout 3.
Häng inte upp dig på den här tråden och låt de signifikanta egenskaperna för respektive konsol avgöra.
För min del är det den grymma Xbox Live tjänsten och den i mitt tycke överlägsna handkontrollen till Xbox 360 som avgör. Men Blu-Ray uppspelning och att du kanske gillar SixAxis/DS3 bättre som handkotroll kan ju avgöra till dess fördel för någon annan än mig liksom

Har en Elite med Wi-Fi dongle, så priset var ungefär lika och var inte avgörande i mitt fall, men de fina erbjudandena på en Xbox Arcade kan ju ara en faktor med

Postad 06 mars 2009 - 11:07
Är förmodligen på G att köpa en konsol i vårdagarna.
osv osv osv
Nja mönstret är väl mest till 360 fördel. Ofta högre upplösning, ofta mer AA, några fall mer på skärmen, ofta stabilare fps (30+) osv.
Där finns en rad styrkor som är återkommande, ibland flera / ibland bara en. Ibland av stor betydelse / Ibland ingen som märker. Som nu senast - NFSU är det då natt och dag mellan 360 och PS3 på flera punkter men Skate 2 är det bara att 360 är på högre fps men eftersom PS3 ändå ligger på 30+ är det frågan om du märker detta.
Sen finns där enstaka fall där PS3 lyser, men de är så få så det är svårt att prata mönster där.
Postad 06 mars 2009 - 11:08

Grejen är att jag är svag för bilspel. Kör en hel del i pc med tillhörande rejsingstol sant en momo ratt.
Nu har ju 360 Forza2 samt det ganska så nysläppta Race07 (jag föredrar riktiga sims, inte nfsu, burnout eller nåt annat arcadigt) medans ps3 "bara" har gran turismo prologue i väntan på det stora släppet.
Kruxet är väl att 360 har ingen vettig ratt väl medans ps3 kan man dynga in vilken usb-ansluten ratt som helst (tror jag)
Å andra sidan håller jag nog med att 360 har skönare handkontroll om man nu skulle vara hänvisad till de istället för en ratt.
Sen är det väl onlinebiten som sagt. Den är ju gratis till ps3 väl, medans det kostar pengar till 360 men den verkar också vara bättre

Fasen, det är inte lätt det här med vilken man ska satsa på

Sitter med en 42" samsung plasma Q96 så en bra tv har man ju. Den vill man ju kunna utnyttja

Edit: Sen vad det kommer till mediabiten (har tänkt att streama lite musik samt ev. filmer + bilder) så är det väl ganska så jämt mellan de två

Redigerat av Chrester, 06 mars 2009 - 11:16.
Postad 06 mars 2009 - 11:18
Ahh ok
Grejen är att jag är svag för bilspel. Kör en hel del i pc med tillhörande rejsingstol sant en momo ratt.
Nu har ju 360 Forza2 samt det ganska så nysläppta Race07 (jag föredrar riktiga sims, inte nfsu, burnout eller nåt annat arcadigt) medans ps3 "bara" har gran turismo prologue i väntan på det stora släppet.
Kruxet är väl att 360 har ingen vettig ratt väl medans ps3 kan man dynga in vilken usb-ansluten ratt som helst (tror jag)
Å andra sidan håller jag nog med att 360 har skönare handkontroll om man nu skulle vara hänvisad till de istället för en ratt.
Sen är det väl onlinebiten som sagt. Den är ju gratis till ps3 väl, medans det kostar pengar till 360 men den verkar också vara bättre![]()
Fasen, det är inte lätt det här med vilken man ska satsa påär ju iofs angenäma bekymmer
Sitter med en 42" samsung plasma Q96 så en bra tv har man ju. Den vill man ju kunna utnyttja
Edit: Sen vad det kommer till mediabiten (har tänkt att streama lite musik samt ev. filmer + bilder) så är det väl ganska så jämt mellan de två
De frågor du ställer nu bör du söka upp då det finns trådar om det, eller skapa en ny tråd. Denna tråden är för prat om grafisk skillnad i multispel.
Redigerat av PalmiNio, 06 mars 2009 - 11:19.
Postad 06 mars 2009 - 11:44

Men ang. det grafiska så kan det luta lite till 360 fördel men inte alltid alltså?
Postad 06 mars 2009 - 12:09
Sorry att jag blev lite offtopic
blev lite yster i mina funderingar kring konsolval
![]()
Men ang. det grafiska så kan det luta lite till 360 fördel men inte alltid alltså?
I procent säger jag 98-99% av alla multispel har någon fördel mot PS3. Sen är det som jag sa, en del är det enorm skillnad, men oftast är det nörd nivå skillnad.
Postad 06 mars 2009 - 12:16

Det blev lite lättare nu att få en känsla för vad som kan passa mig

Postad 06 mars 2009 - 13:52
Jag hade lätt satsat på en ps3. skillnaden är så små på multispelen att ps3 vinner i längden i allt annat. Visst alla säger att onlinetjänsten är så mycket bättre till 360 men i mitt tycke så är den inte värd ens 10kr i månaden om man jämför med ps3ans gratis online. Ps3an är till för de som vill ha en kvalitativ, snygg och användbar konsol. 360 lite mer för rena gamers eller om man inte har pengar till att lägga ut pengar till ps3. Sen är det väldigt många här inne som är xboxfanatiker så ta allt du läser med en nypa salt
(Jo självklart finns det några ps3fans är med) Och jag har ägt båda men sålde 360n då jag inte ville ha den ståendes så jag är neutralfan

Postad 06 mars 2009 - 14:33
Och för att kommentera din fanatikerkommentar så går väl i stort sett alla här inne på Eurogamers tester och diskuterar uppmätta resultat. Fundera lite mer innan du sätter dina egna åsikter högre än andras i framtiden, det ser inte bra ut.
Postad 06 mars 2009 - 22:28
Men alla andra kan säga sitt OT? Så länge som ingen säger något negativt om 360? Bättre jag håller mig till ps3-forumet då.Det spelar ingen roll erlander. Här diskuterar vi bara grafiken, inget annat. Han får posta i en annan tråd om han behöver hjälp med andra aspekter. Den här tråden ska inte bli någon hjälp-mig-välja-konsol tråd där alla ska pitcha sina subjektiva åsikter om hur bra de personligen tycker allting är.
Och för att kommentera din fanatikerkommentar så går väl i stort sett alla här inne på Eurogamers tester och diskuterar uppmätta resultat. Fundera lite mer innan du sätter dina egna åsikter högre än andras i framtiden, det ser inte bra ut.
Postad 07 mars 2009 - 01:29
Det finns andra trådar där vi diskuterar andra skillnader på 360/PS3. Håll dig till de trådarna.
Postad 07 mars 2009 - 11:47
On topic:
Har bara spelat ett fåtal spel där man utan att jämföra spelen sida vid sida sett någon skillnad.
Dock märks det i vissa spel att 360 har högre fps och i andra att ps3 har stabilare fps men detta har la skrivits 1000 gånger redan i tråden.
Postad 07 mars 2009 - 15:35
On topic:
Har bara spelat ett fåtal spel där man utan att jämföra spelen sida vid sida sett någon skillnad.
Dock märks det i vissa spel att 360 har högre fps och i andra att ps3 har stabilare fps men detta har la skrivits 1000 gånger redan i tråden.
Inte för att vara så, men hur kan du märka detta?
Måste vara en unik talang att kunna med ögat avgöra att 360 har högre fps och PS3 har stabilare fps. Man brukar kunna avlösa under 30 fps och skillnad mellan säg 30 vs 60 i snabba spel men där mellan kan ju ögat knappast räkna ut det.
Dessutom så är påståenden som sådana redan motbevisade av fakta från Eurogamer då det knappast är någon fråga om att PS3 håller någon form av stabilare fps, snarare tvärtom där en del spel har svårt att klara 30 plus på PS3.
Som du märkt tidigare i tråden försöker vi undvika "det känns som" tankar i spel och uppbackning med bevis är välkommet.
Vilka spel är det du syftar på mer specifikt?
Redigerat av PalmiNio, 07 mars 2009 - 15:39.
Postad 07 mars 2009 - 17:57

Det verkar som att Red Alert kommer att vara vassare på PS3.
Källa: http://www.joystiq.c...hanks-to-delay/Since changing its tune about "skipping" a PS3 release of Command & Conquer: Red Alert 3, citing the platform's "exotic and tough" development climes, EA Los Angeles actually says its time learning the ins-and-outs of the architecture has been for the best.
Speaking to 1UP, producer -- and former games journo -- Greg Kasavin claims the PS3 version (the "Ultimate Edition") is the best-looking of the bunch, sporting better water effects and more detailed units. In addition, the "general color palette" is somehow improved. As we've previously reported, the PS3 release of Red Alert 3 is launching with free DLC maps and includes a whole bunch'a bonus material (making-of clips, bloopers and other vignettes).
The moral of this story: Developers can make PS3 perform some neat tricks if they just take the time to get to know it. Sometimes simply over a cup of coffee; other times while tackling one of those team-building obstacle courses together.
Postad 07 mars 2009 - 19:14
Tro fasen att man märker när ett spel har högre fps. Jämför te x nhl 08 (tror jag det var). Ps3versionen hade 30fps och om jag inte minns fel så hade xbox360versionen 60 fps. Det var iaf en mycket synbar skillnad.Inte för att vara så, men hur kan du märka detta?
Måste vara en unik talang att kunna med ögat avgöra att 360 har högre fps och PS3 har stabilare fps. Man brukar kunna avlösa under 30 fps och skillnad mellan säg 30 vs 60 i snabba spel men där mellan kan ju ögat knappast räkna ut det.
Dessutom så är påståenden som sådana redan motbevisade av fakta från Eurogamer då det knappast är någon fråga om att PS3 håller någon form av stabilare fps, snarare tvärtom där en del spel har svårt att klara 30 plus på PS3.
Som du märkt tidigare i tråden försöker vi undvika "det känns som" tankar i spel och uppbackning med bevis är välkommet.
Vilka spel är det du syftar på mer specifikt?
Det jag menar med stabil fps är att när ett spel har 30fps+ som det känns som på vissa 360spel. När det vandrar mellan 30 och 60 fps.
Jag tycker iaf att det känns som om ps3 har antingen 30 eller 60fps, dock tyvärr oftast 30.
Nu skall jag inte skriva mer om detta då det inte är någon idé att diskutera något sånt här i denna delen av forumet. Vill inte att detta skall spåra ut så nu drar jag mig härifrån
Postad 07 mars 2009 - 19:20
I procent säger jag 98-99% av alla multispel har någon fördel mot PS3. Sen är det som jag sa, en del är det enorm skillnad, men oftast är det nörd nivå skillnad.
Tack! Det sammanfattar väl ungefär hela den här tråden.
Postad 07 mars 2009 - 21:30
Menar han verkligen att PS3 skulle sakna framedrops och vara låsta till antingen eller i alla spel? Givetvis omöjligt.Jag tycker iaf att det känns som om ps3 har antingen 30 eller 60fps, dock tyvärr oftast 30.
Postad 07 mars 2009 - 21:37
ra3.ps3.loks.better.030609_580px.jpg 45,8K 0 Antal nerladdningar
Det verkar som att Red Alert kommer att vara vassare på PS3.
Källa: http://www.joystiq.c...hanks-to-delay/
Man vill ju inet vara sådan. Men nu är jag känd för att vara sådan

Har hört detta förr

Sen kommer ju från, om detta nu skulle bli resultatet, hade de inte kunnat klämma ut mer ur 360n om de lagt lika mycket på den.
Ne men kul, om det nu blir av. Tyvärr har utvecklare sagt detta tidigare, se Lost Planet, och resultatet uteblivit.
Tro fasen att man märker när ett spel har högre fps. Jämför te x nhl 08 (tror jag det var). Ps3versionen hade 30fps och om jag inte minns fel så hade xbox360versionen 60 fps. Det var iaf en mycket synbar skillnad.
Det jag menar med stabil fps är att när ett spel har 30fps+ som det känns som på vissa 360spel. När det vandrar mellan 30 och 60 fps.
Jag tycker iaf att det känns som om ps3 har antingen 30 eller 60fps, dock tyvärr oftast 30.
Nu skall jag inte skriva mer om detta då det inte är någon idé att diskutera något sånt här i denna delen av forumet. Vill inte att detta skall spåra ut så nu drar jag mig härifrån
Jo men du skrev du upplevde PS3 att ha stabilare framerate. Undrade mest var du upplevte detta, vilket spel, hur kunde du uppleva/mäta detta? Att 360 har högre är inte att ps3 har stabilare. Det är att 360 har 30+ och ps3 har 30, inte samma sak.
Utvecklare brukar ju dra av V-lock för att klara av stabil fps men det är oftast liak desperat i båda fallen.
Redigerat av PalmiNio, 07 mars 2009 - 21:38.
Postad 07 mars 2009 - 22:54
Självklart menar "han" inte att det inte finns framedrops på ps3. Nu låter det som om ni tror att jag är värsta ps3-försvararen. Jag vet och jag har läst att ps3 har framedrops på många multispel där 360 inte har nån. Dock i många spel där ps3 har 30 fps och xbox 60 så kan det kännas som om ps3an håller ig runt 30 fast 360n håller sig mellan 30 och 60. Och det är mestadels olika sportspel jag spelat på båda konsolerna.Menar han verkligen att PS3 skulle sakna framedrops och vara låsta till antingen eller i alla spel? Givetvis omöjligt.
Sluta fråga mer saker nu jag kommer bara skriva bort mig ännu mer

Kunde inte hålla mig härifrån ändå

Postad 07 mars 2009 - 23:27
Det var därför jag skrev han, för jag trodde inte du skulle komma in merKunde inte hålla mig härifrån ändå

Jo men det kan du nog ha rätt i. Det är ju mer krävande att ligga på 60 fps än 30 så ett konstant smidigare flyt i spelet kan kosta lite ojämnare upplevelse. Dock brukar väl spelutvecklare försöka anpassa frameraten efter vad som ger den bästa upplevelsen på de olika maskinerna så om det droppar alldeles för mycket när man ligger på 60 fps så lägger de det hellre på 30 fps.
I Eurogamers tester så brukar 360 ha fördel i både färre frameratedrops och högre framerate. Säkerligen finns det spel där man ligger på högre men ostabilare framerate som du säger dock. Eller det har jag t o m läst att det finns.
Postad 08 mars 2009 - 10:22
Självklart menar "han" inte att det inte finns framedrops på ps3. Nu låter det som om ni tror att jag är värsta ps3-försvararen. Jag vet och jag har läst att ps3 har framedrops på många multispel där 360 inte har nån. Dock i många spel där ps3 har 30 fps och xbox 60 så kan det kännas som om ps3an håller ig runt 30 fast 360n håller sig mellan 30 och 60. Och det är mestadels olika sportspel jag spelat på båda konsolerna.
Sluta fråga mer saker nu jag kommer bara skriva bort mig ännu mer.
Kunde inte hålla mig härifrån ändå
Aaaaaha. Men som sagt vilka är detta? Och hur kan du med ögat se att den ena versionen kör 30 fast och andra drillar mellan 30 och 60?
Postad 08 mars 2009 - 10:37
Postad 08 mars 2009 - 11:27
Tycker man märker av skillnader i FPS ganska bra. En drop från 60-30 märks ganska väl. Minns på gammla hederliga CS tider så gnällde man när FPS:en föll från 100 till 85. Sen allt om att man bara kan uppfatta 30 med ögat osv som man fått höra så många gånger, tror jag inte riktigt på.
Uppfattningen av ögat måste sättas mot hur snabbt spelet är. I ett RTS hade du aldrig uppfattat skillnaden mellan 30 och 60 fps. Även under 30 fps hade varit ok.
CS är ju snabbare så där märker du. I UT är det ju nästan ett måste att ha 60 fps, stor skillnad där.
Men betvivlar starkt att du ett så slött spel som CS kan uppfatta ett tapp från 100 bildrutor per sekund till 85. 60+ är liksom så många rutor. Dessutom har man väl sällan en refreshrate som är så hög ändå på skärmen? I Teorin ska du 'ndå inte se skillnad på fps högre än din skärm refreshrate då skärmen ej kan producera fram skillnaden.
Någon som påstår 72 är gränsen:
http://www.daniele.c...0/30vs60_3.html
Redigerat av PalmiNio, 08 mars 2009 - 11:32.
Postad 08 mars 2009 - 13:03

Men när man slöspelar på TV eller projektor kan det nog inte va så noga... men visst vill man ha stabil FPS iaf... alltså att den ligger på samma hela tiden, men droppar det för mycket, är det rätt störande på konsoll med...

Redigerat av Garrett, 08 mars 2009 - 13:13.
Postad 08 mars 2009 - 13:30
Postad 08 mars 2009 - 18:15
Om något varierar mellan 30 och 60 så lär det spelet börjat på 60. Ett dropp från 60 till 30 märker man (jag iaf) oavsett speltyp, även RTS. Däremot kanske det inte är lika lätt att se om ett rts är 30 eller 60 fps, om det är konstant.Aaaaaha. Men som sagt vilka är detta? Och hur kan du med ögat se att den ena versionen kör 30 fast och andra drillar mellan 30 och 60?
Ögat kan se 24, eller vad det nu är, frames per sekund men man kan uppfatta mycket mer. För att uppfatta något behöver man bara se variationer i hastighet och där ligger inte gränsen vid 72 eftersom det finns många CS och UT-nördar som märker av högre variationer. Ju mer detaljerat och precist man vill spela desto enklare märker man av frameraten.
Postad 08 mars 2009 - 18:21
Om något varierar mellan 30 och 60 så lär det spelet börjat på 60. Ett dropp från 60 till 30 märker man (jag iaf) oavsett speltyp, även RTS. Däremot kanske det inte är lika lätt att se om ett rts är 30 eller 60 fps, om det är konstant.
Ögat kan se 24, eller vad det nu är, frames per sekund men man kan uppfatta mycket mer. För att uppfatta något behöver man bara se variationer i hastighet och där ligger inte gränsen vid 72 eftersom det finns många CS och UT-nördar som märker av högre variationer. Ju mer detaljerat och precist man vill spela desto enklare märker man av frameraten.
Japp

Postad 08 mars 2009 - 22:43
Uppfattningen av ögat måste sättas mot hur snabbt spelet är. I ett RTS hade du aldrig uppfattat skillnaden mellan 30 och 60 fps. Även under 30 fps hade varit ok.
CS är ju snabbare så där märker du. I UT är det ju nästan ett måste att ha 60 fps, stor skillnad där.
Men betvivlar starkt att du ett så slött spel som CS kan uppfatta ett tapp från 100 bildrutor per sekund till 85. 60+ är liksom så många rutor. Dessutom har man väl sällan en refreshrate som är så hög ändå på skärmen? I Teorin ska du 'ndå inte se skillnad på fps högre än din skärm refreshrate då skärmen ej kan producera fram skillnaden.
Någon som påstår 72 är gränsen:
http://www.daniele.c...0/30vs60_3.html
Spelade på en CRT med 100hz vsync på. Kan lova att jag kände skillnad på 85 och 100 fps. En riktig CS nörd va man =)
Postad 09 mars 2009 - 08:17
Spelade på en CRT med 100hz vsync på. Kan lova att jag kände skillnad på 85 och 100 fps. En riktig CS nörd va man =)
Sen är frågan. Trodde du att du märkte det (aka inbilla) eller märkte du verkligen?
Är du så säker att du hade kunnat göra ett seriöst test på det. Typ någon som kör ett klipp på cs motorn där man under delar droppar till 85 fps och så kan säga exakt var detta sker?
Hade varit kul att köra ett sådant test. Tror det är mycket Coca Cola vs Pepsi syndromet här, alltså folk som är bergsäkra på att de kan säga exakt vilket som är CC eller Pepsi i ett blindtest men aldrig skulle klara det när det väl görs.
Postad 09 mars 2009 - 08:30
Hade varit kul att köra ett sådant test. Tror det är mycket Coca Cola vs Pepsi syndromet här, alltså folk som är bergsäkra på att de kan säga exakt vilket som är CC eller Pepsi i ett blindtest men aldrig skulle klara det när det väl görs.
Dåligt exempel, för det är as-lätt att känna skillnad på Coca Cola och Pepsi i ett blindtest. Jag klarar det varenda gång.

Postad 09 mars 2009 - 08:33

Men förstår vad du menar Palmino... nu skulle jag nog inte märka FPS drops så mycket... men när man nötte CS varje dag(innan man hade barn

Redigerat av Garrett, 09 mars 2009 - 08:38.
Postad 09 mars 2009 - 08:48

Postad 09 mars 2009 - 09:22
Hörde det snacket av vänner också. Sa att studier visade att majoriteten väljer CC vid frågan men vid blindtest så väljer majoriteten Pepsi. Därför de i USA kalla sig den mest populära colan.
Folk kan känna en skillnad men i blindtest kan de inte säga vilket som är vilken. Mina vänner förlorade o jag drog in 500kr.
Så visst enkelt att påstå, men vid blindtest är det omöjligt. Nu pratar vi inte 50% 50% tester utan med 2 exempel utan det ska ju vara många exempel.
Nåja back to topic
Postad 09 mars 2009 - 10:43
Postad 30 april 2009 - 06:56
The Chronicles of Riddick
- 720p på 360. Sub HD på PS3
- lägre fps på PS3
http://www.eurogamer...riddick-article
Resident Evil 5
- 4xMSAA på 360. 2xQAA på PS3
- Bättre effekter
- Mindre fps drop på 360 men med screen tearing
http://www.eurogamer...-article?page=2
Lite om Fallout. Grafiken på 360 är fixad med patch:

Postad 01 maj 2009 - 00:41
Redigerat av andrei68, 01 maj 2009 - 01:12.
Postad 01 maj 2009 - 03:03
Redigerat av bazookajoe_83, 01 maj 2009 - 03:04.
Postad 01 maj 2009 - 05:39
Postad 01 maj 2009 - 05:51
Postad 01 maj 2009 - 08:27
The Chronicles of Riddick
- 720p på 360. Sub HD på PS3
- lägre fps på PS3
Vad är Sub HD?
Resident Evil 5
- 4xMSAA på 360. 2xQAA på PS3
- Bättre effekter
- Mindre fps drop på 360 men med screen tearing
Vad innebär 4xMSAA på 360. 2xQAA på PS3?
Redigerat av Unregistered4a9b099f, 01 maj 2009 - 08:28.
Postad 01 maj 2009 - 09:22
Kan prova det men är inte rgb full ämnat för monitorer?
TV: måste stödja Full RGB för att kunna utnyttja det. Har man inte en TV som stödjer det så tappar man detaljer i bilden. Tror iofs inte att det blir någon större skillnad mellan en kallibrerad tv som kör full och en kallibrerad tv som kör limited. Dom flesta får nog en lite mörkare bild bara som upplevs bättre för att det inte ser lika dassigt ut. Kör man tv:n inställd på Full och ps3:an kör limited blir det riktigt dassiga färger. Jag är inte så jätte insatt i detta men det skrivs mycke om det i bildkallibreringstråden i tv forumet.
Postad 01 maj 2009 - 09:37
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar