Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Touch Cruise I & II *

1400 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Touch Cruise (Mobiltelefoner) 3 8.687498 (15) Inga priser
HTC Touch Cruise II (Mobiltelefoner) 1 6.333332 (2) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 02 July 2008 - 15:25

mana
  • mana
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Toppen. Jag skall försöka under veckan som sagt. Jag hade lite trassel att få igång den gamla, hoppas att det går bättre denna gång.

Postad 03 July 2008 - 07:25

mana
  • mana
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Har testat den kartan och det funkar klockrent,ej så uppdaterad som jag velat men men den är då iaf nyare =)

Hur gjorde du rent konkret när du la in den nya kartan? Vill du inte skriva det här så får du gärna PM:a mig.

Postad 06 July 2008 - 22:18

MacceRS
  • MacceRS
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

se till att det är talvolymen du ändrar och inte mobilvolymen. När du är i samtal, då ska du testa höja volymen. Om du gör det utanför samtal så är det vanliga volymen du ändrar

Tack för tipset men jag hade redan testat det, tyvärr är den inne på Anovo för reparation! Hade testat allt men fick inget ljud, snackade med supporten som också försökte hitta något men icke de heller. Håller tummarna för att jag snart har den hel igen. Hann ju inte göra nånting innan jag blev tvungen att lämna ifrån mig den...

//Mac

Postad 06 July 2008 - 23:54

Flygarn
  • Flygarn
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Jag uppgraderade från Navigator 6 till 7 utan några som helst problem. Jag kör med de gamla kartorna och det funkar utan problem.

Om jag får tid under veckan skall jag lägga in Western and central europe v.720.1803. Någon som testat?

Har du lagt in Western and central europe v.720.1803? Jag har lagt in den men det finns ju inga gatnummer, bara gatorna är med.. Har du samma prob eller ngn annan?

Mvh

Jag installerade om allt, och du funkade allt perfekt med husnummer och allt. :D

Redigerat av Flygarn, 07 July 2008 - 00:21.

Postad 07 July 2008 - 08:15

DrZeto
  • DrZeto
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej, vill spela upp film (.avi & .wmv) som ligger på minneskortet via TouchFlo. Har provat att lägga filmerna i minneskort/DCIM/100MEDIA/, men de vägrar dyka upp i TouchFlo (Video alternativet). Någon som vet hur man får upp filmer dit?

När jag filmar själv dyker de upp utan problem, dock i mp4 format. Är det så att touchflo bara kan se filer i mp4 format? Verkar konstigt i så fall eftersom den startar ju windows media player när de kör filmen och den kan ju spela både .avi och wmv filer.

Tack på förhand.

Redigerat av DrZeto, 07 July 2008 - 08:54.

Postad 07 July 2008 - 08:58

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Starta mediaplayer eller ta hem en annan mediaspelare?

Är det nå som fungerat tidigare men inte gör det nu så kör en backup å gör en hard reset..

Fattar inte riktigt vad du menar...Jag kanske är för trött :D

Postad 07 July 2008 - 13:33

stroy
  • stroy
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Fin telefon på alla sätt... MEN.
När telefonen har varit avstängd/viloläge/låst ett tag och man oförhappandes lallar omkring i strålande solsken. Är det då någon, säger NÅGON? som kan se om skärmen är av eller på?
Kan man på något sätt sätta ljusstyrkan till max när man trycker på on/off knappen för att sätta på sin telefon efter avstängt läge? Ser ju inte ett skvatt vilket är lite sorgligt. Har dessutom en mailsynk på som kräver ytterligare ett lösenord som ska srivas in vilket i stort sett är omöjligt om sagda stjärna lyser som starkast.

Eller är jag bara gammal och starren har kommit längre än jag befarat?

hjälp..

Postad 07 July 2008 - 14:40

Twim
  • Twim
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Angående youtube inlägget ovan: http://forum.xda-dev...ad.php?t=385227, får ni det att funka på era telefoner? Det startar och det funkar alldeles utmärkt att söka och få upp resultat på videoklipp men så fort man ska starta så får jag ett felmeddelande som jag inte ens hinner se vad som står där och sen kraschar programmet. Jäkligt trist då det verkar vara ett riktigt schysst program och jag skulle gärna vilja ha möjligheten att titta på klipp därifrån.

Mvh
Twim

Postad 07 July 2008 - 19:10

DrZeto
  • DrZeto
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Starta mediaplayer eller ta hem en annan mediaspelare?

Är det nå som fungerat tidigare men inte gör det nu så kör en backup å gör en hard reset..

Fattar inte riktigt vad du menar...Jag kanske är för trött ;)

Jag kanske uttryckte mig lite slarvigt.

1. Jag lägger en .avi fil på minneskortet i mappen DCIM/100MEDIA
2. Jag öppnar "kuben", drar fingret åt vänster två gånger, och väljer alternativet "Video" längst ned.

Här borde jag se den ditlagda .avi filen, men icke.

Hur får jag upp mina filmer så att jag ser dem där?

Att spela upp dem genom att öppna dem via Windows Media Player går bra, men det är inte det som jag vill. Jag vill ha direktåtkomst till dem via "kuben".

Redigerat av DrZeto, 07 July 2008 - 19:17.

Postad 09 July 2008 - 14:38

stroy
  • stroy
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Är det någon mer än mig som har problem med att telefonen kopplar ner mitt under samtal. verkar vara problem just när man romar mellan edge, 3G och GSM. Något mer har jag inte att gå på.
Har telia abonnemang.

Postad 09 July 2008 - 22:52

nacud
  • nacud
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Min telefon loggar upp sig på gprs hela jäkla tiden! Jag har inga program eller "autouppdateringar" påslaget ändå loggar denna idiot-tc upp sig utan att göra nåt!!!! Nån mer här som drabbas av d? Råd?

Postad 10 July 2008 - 10:17

Twim
  • Twim
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Är det någon mer än mig som har problem med att telefonen kopplar ner mitt under samtal. verkar vara problem just när man romar mellan edge, 3G och GSM. Något mer har jag inte att gå på.
Har telia abonnemang.

Har samma problem som dig, många samtal som kopplats ner. Vet dock inte om man ska skylla på telefonen
eller om det är 3G nätet som strular. Har Tele2.

Mvh
Twim

Postad 10 July 2008 - 10:45

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Låter väldigt konstigt...Måste du gå in å stänga av data connections i comm manager ?

Testa annars en hard reset...Och sen installerar du ingen mail eller msn och stänger av automatisk uppdatering av väder och se vad som händer...Borde va nå program som försöker ta sig ut

Har du kollat om de är nå trafik ?

Postad 10 July 2008 - 11:51

Chippah
  • Chippah
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Har samma problem som dig, många samtal som kopplats ner. Vet dock inte om man ska skylla på telefonen
eller om det är 3G nätet som strular. Har Tele2.

Mvh
Twim

Har man varit med ifrån början av detta forum så inser man snart att många kastar ut frågorna utan att läsa bakåt eller söka på just det man söker i forumet!
Har svarat ett x-antal gånger på denna fråga och gör det igen =)

Man får helt enkelt låsa telefonen till 3G eller vilket nät man nu vill göra: Inställningar - telefon - nätverk och även band.

Postad 10 July 2008 - 20:20

mrtomas
  • mrtomas
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Hur lägger man på program på denna mobil? Jag har aldrig haft en med windows mobil tidigare och undrar hur man lägger på program etc. Funderar på att lägga på detta http://touchcruise.p...wtopic.php?t=23 poorly ducks vista suite man laddar hem det och får en packad fil jag packar upp den på datorn och den innehåller då en massa ikoner vad gör jag då med dessa?
Mvh T

Postad 11 July 2008 - 07:15

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Då kan du väl göra en mapp på telefonen som du lägger in dom på eller?
Har inte telefonen så jag gissar bara.

Postad 11 July 2008 - 12:33

mrtomas
  • mrtomas
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Jodå det går men hur får jag telefonen att börja använda iconerna? Något som provat byta?
Mvht T

Postad 12 July 2008 - 17:58

otto650
  • otto650
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Som nybliven ägare till en TC har jag en liten undran, jag har provat att ringa upp flera kompisar. De hör mig bra men jag hör inte dem.. det funkar dock med högtalare på! Då hör jag även.. Snälla hjälp är det nån enkel inställning jag missat, volymen är på högsta så där ligger inte felet!

Tacksam..

Jag hade också detta problem. Fungerade med högtalare/handsfree/bluetooth men ej som vanlig telefon.

Var i kontakt med HTC support och fick rådet att göra en Hard Reset men det hjälpte inte.

Slutade med att jag fick skicka in den till Anovo (köpt den hos Dustin). De bytte mainbord. Har fungerat sedan dess.

Redigerat av otto650, 12 July 2008 - 17:59.

Postad 16 July 2008 - 10:29

Twim
  • Twim
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Har ett problem som jag inte får bukt med, kanske världens enklaste sak men jag får fasiken inte till det...
Så fort jag tankar hem mail till luren så försvinner alla mail som fanns innan i inkorgen...Skitirriterande!
Någon som vet lösningen på detta?

Hittar ingen inställning alls för detta och har prövat fram och tillbaka men inget verkar funka.

Mvh
Twim

Postad 16 July 2008 - 11:58

Chippah
  • Chippah
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Har ett problem som jag inte får bukt med, kanske världens enklaste sak men jag får fasiken inte till det...
Så fort jag tankar hem mail till luren så försvinner alla mail som fanns innan i inkorgen...Skitirriterande!
Någon som vet lösningen på detta?

Hittar ingen inställning alls för detta och har prövat fram och tillbaka men inget verkar funka.

Öppna mailkonton sedan - Meny-verktyg-alternatvi-välj ditt epostkonto-bläddra på nästa tills du kommer till "Skicka/ta emot automatisk och en som heter hämta meddelande och under den sistnämnde väljer du "hämta alla"

Mvh
Twim

Postad 16 July 2008 - 21:50

Twim
  • Twim
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Chippah> Hoppades så att ditt tips skulle funka men den står redan på "hämta alla". Bra drygt när man ska tanka hem jobbmail till luren och sen så fort det kommer in nya så försvinner alla från inkorgen. Testade idag igen och det skumma är att 1 mail kan ligga i inkorgen men blir det fler än så så ryker dem när nya dimper in...

Inga andra förslag? Tack grymt mycket för hjälpen. Även ovan för låsningen till GSM/3G. Den blir mest stabil mot GSM nätet som det verkar. Det tråkiga då är dock att när man ska surfa så får jag inte till det att den då kopplar upp sig mot 3G nätet så man kan köra HSDPA.

Mvh
Twim

Postad 16 July 2008 - 22:21

Chippah
  • Chippah
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Chippah> Hoppades så att ditt tips skulle funka men den står redan på "hämta alla". Bra drygt när man ska tanka hem jobbmail till luren och sen så fort det kommer in nya så försvinner alla från inkorgen. Testade idag igen och det skumma är att 1 mail kan ligga i inkorgen men blir det fler än så så ryker dem när nya dimper in...

Inga andra förslag? Tack grymt mycket för hjälpen. Även ovan för låsningen till GSM/3G. Den blir mest stabil mot GSM nätet som det verkar. Det tråkiga då är dock att när man ska surfa så får jag inte till det att den då kopplar upp sig mot 3G nätet så man kan köra HSDPA.

Mvh
Twim

Mycket märkligt,gjorde den ändringen på min och sedan funka det klockrent,får ta och kika igen om man ser någon annan inställning jag har.

Sedan med låsningen mot 3G så funka det bäst för mig,sedan under band har jag auto högst upp och sedan UMTS under.

Postad 17 July 2008 - 11:54

HemoWest
  • HemoWest
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

När telefonen har varit avstängd/viloläge/låst ett tag och man oförhappandes lallar omkring i strålande solsken. Är det då någon, säger NÅGON? som kan se om skärmen är av eller på?
Kan man på något sätt sätta ljusstyrkan till max när man trycker på on/off knappen för att sätta på sin telefon efter avstängt läge? Ser ju inte ett skvatt vilket är lite sorgligt. Har dessutom en mailsynk på som kräver ytterligare ett lösenord som ska srivas in vilket i stort sett är omöjligt om sagda stjärna lyser som starkast.

hjälp..

Jag använder SPB Mobile Suite för att (bland annat) enkelt höja ljusstyrkan med två knapptryck via deras NOW-skärm. Funkar prima för mig!

Postad 18 July 2008 - 09:21

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

• 713 inlägg
  • 0

hjälp..

Tjenare,
Jag vill föreslå att du kikar närmare på programmet Slide2Unlock2 aka. S2U2.
Det är ett program som låser skärmen och när man trycker på on/off och låser upp skärmen ala Iphone när du slår på skärmen på nytt.
Den är väldigt ljusstark så det är aldrig några problem och se vad du ska göra för att låsa upp skärmen i solljus.

Programmet finner du här:
http://forum.xda-dev...ad.php?t=381588

Hoppas det hjälper dig med problemet med solljuset, jag vet att det hjälpte mig med samma problem.

//Peter

Postad 18 July 2008 - 09:36

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

• 713 inlägg
  • 0
Jag har en fråga angående rensning i programmappen för att skapa mer utrymme på TCn.

Nu har man kommit så långt så att Tcn börjar varna för lågt utrymme när jag installerar program.
Jag installerade nyligen Opera 9.5 beta på Tcn och börjar nu få slut på minnesutrymme.

När jag går in via Inställningar/System för att ta bort program finner jag inte inte "original" OPERA där utan bara OPERA 9.5 beta. Dock har jag båda fungerande versionerna representerade under START/program.

Opera finns under foldern "Windows" och Opera 9.5 beta finns under folder "Program".

Min fråga till er är om jag ska installera om Opera 9.5 Beta till foldern "Windows" och på det sättet skriva över original Opera för att därigenom spara på minnesutrymme eller kan jag helt enkelt bara radera Opera som finns under "Windows" folder och därigenom spara minnesutrymme ???

//Peter

Postad 18 July 2008 - 09:46

Chippah
  • Chippah
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Jag har en fråga angående rensning i programmappen för att skapa mer utrymme på TCn.

Nu har man kommit så långt så att Tcn börjar varna för lågt utrymme när jag installerar program.
Jag installerade nyligen Opera 9.5 beta på Tcn och börjar nu få slut på minnesutrymme.

När jag går in via Inställningar/System för att ta bort program finner jag inte inte "original" OPERA där utan bara OPERA 9.5 beta. Dock har jag båda fungerande versionerna representerade under START/program.

Opera finns under foldern "Windows" och Opera 9.5 beta finns under folder "Program".

Min fråga till er är om jag ska installera om Opera 9.5 Beta till foldern "Windows" och på det sättet skriva över original Opera för att därigenom spara på minnesutrymme eller kan jag helt enkelt bara radera Opera som finns under "Windows" folder och därigenom spara minnesutrymme ???

//Peter

Vet ej om det funkar men däremot rensade jag cach,historik,temporära filer och fick därmed en massa MB över,tog även bort lite gamla mms m.m. Fick också varning om lågt minnesutrymme men efter de dära rensningarna har jag nu c:a 15-20mb fritt

Postad 18 July 2008 - 11:08

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

• 713 inlägg
  • 0

Vet ej om det funkar men däremot rensade jag cach,historik,temporära filer och fick därmed en massa MB över,tog även bort lite gamla mms m.m. Fick också varning om lågt minnesutrymme men efter de dära rensningarna har jag nu c:a 15-20mb fritt

Tjusigt, men vad menar du när du skrev att du rensar "cach,historik,temporära filer" vilka filer menar du då.
Är det Operas filer är WM filer du menar och hur rensar jag bort dom i sådan fall ???

//Peter

Postad 18 July 2008 - 13:52

Chippah
  • Chippah
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Tjusigt, men vad menar du när du skrev att du rensar "cach,historik,temporära filer" vilka filer menar du då.
Är det Operas filer är WM filer du menar och hur rensar jag bort dom i sådan fall ???

//Peter

Operamini är de "meny - verktyg - historik och sen töm"

Opera "meny - verktyg - inställningar" och sedan hittar du själv.

Postad 21 July 2008 - 14:21

Unregistered2fea388e
  • Unregistered2fea388e
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Köpte telefonen för några veckor sen och har idag köpt ett Bluetooth Headset.. irriterande nog kan jag inte få headsetet att fungera som "vanliga" lurar när jag vill lyssna på musik, utan istället kommer ljudet på högtalaren i telefonen.

Jag har försökt ominstallera headsetet men när den frågar vilka tjänster jag ska ha det till finns bara "handsfree".. innebär det att jag inte kan ha headsetet som hörlurar?

Headsetet är ett Nokia BH-600

Any information skulle uppskattas..

Postad 23 July 2008 - 18:07

Unregisteredca28be1d
  • Unregisteredca28be1d
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Är det några fler som har problem med "SnabbGPS"?
Jag har haft telefonen i några månader nu utan några större problem men under ett par dagar så fungerar inte "snabbGPS" När jag klickar på "hämta" så kommer ett felmeddelande att "anslutningen misslyckades. Försök igen senare" När jag har klickat några gånger så börjar telefonen ladda ner data till 100 procent men efter så kommer samma meddelande att "anslutningen misslyckades".
Jag har startat om telefonen ett antal gånger utan resultat. Jag har även kopplat telefonen med datorn (active sync) men ingeting händer.

Någon som vet något.

Postad 24 July 2008 - 22:10

mana
  • mana
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Är det några fler som har problem med "SnabbGPS"?
Jag har haft telefonen i några månader nu utan några större problem men under ett par dagar så fungerar inte "snabbGPS" När jag klickar på "hämta" så kommer ett felmeddelande att "anslutningen misslyckades. Försök igen senare" När jag har klickat några gånger så börjar telefonen ladda ner data till 100 procent men efter så kommer samma meddelande att "anslutningen misslyckades".
Jag har startat om telefonen ett antal gånger utan resultat. Jag har även kopplat telefonen med datorn (active sync) men ingeting händer.

Någon som vet något.

Jag hade samma problem och jag kunde inte få den att ansluta. Det hela slutade i att jag fick installera om TomTom programvara och vips så var det igång igen.

Postad 10 August 2008 - 12:10

whitepointer
  • whitepointer
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
någon som vet, går det verkligen inte att välja en egen meddelandesignal till inkommande sms/mms?

Postad 12 August 2008 - 13:41

Chippah
  • Chippah
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

någon som vet, går det verkligen inte att välja en egen meddelandesignal till inkommande sms/mms?

Det går att välja,du hittar mp3 om du lägger låten i roten på minneskortet.

Postad 12 August 2008 - 15:28

euf0ria
  • euf0ria
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0
Jag har fått ett konstigt problem med mitt exemplar. Den vägrar att ladda när den är kopplad till datorn! Den synkar som vanligt till datorn men batteriet laddas inte. Med vägguttags-laddaren funkar det som det ska men den har jag inte med mej överallt.

Nån mer som har stött på detta problem och har en lösning??

Postad 12 August 2008 - 19:35

SoundsLikeNoise
  • SoundsLikeNoise
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Det är väl bara att ställa in så att den laddas då

Postad 13 August 2008 - 03:26

elmlund
  • elmlund
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
jag har ett problem med min HTC.
tänkte kolla om någon mer har haft samma osv.
Det har börjat dyka upp konstiga mappar i mitt minneskort (microsSD) som INTE går att radera.
namnen på mapparna varierar men här kommer ett exempel "×x«Óx¦-R.0¦ô"
jag har testat att formatera om hela mobilen utan att lykas fåbort mapparna.
jag har även försökt att ändra namn på dem med det går inte (filnamn får inte inehålla...)
jag har ringt och pratat med dem som jag köpte mobilen utav och dom säger att om dom tar in mobilen så komer dem bara fabriksåterställa mobilen igen, och det har jag själv gjort utan att fåbort mapparna.?
har någon något förslag på vad som kan ha hänt?
och hur jag blir av med mapparna, det är även några filer som är sådana??

Postad 13 August 2008 - 09:02

Chippah
  • Chippah
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
[quote name='elmlund' date='Aug 13 2008, 04:26 ' post='2025178']
jag har ett problem med min HTC.
tänkte kolla om någon mer har haft samma osv.
Det har börjat dyka upp konstiga mappar i mitt minneskort (microsSD) som INTE går att radera.
namnen på mapparna varierar men här kommer ett exempel "×x«Óx¦-R.0¦ô"
jag har testat att formatera om hela mobilen utan att lykas fåbort mapparna.
jag har även försökt att ändra namn på dem med det går inte (filnamn får inte inehålla...)
jag har ringt och pratat med dem som jag köpte mobilen utav och dom säger att om dom tar in mobilen så komer dem bara fabriksåterställa mobilen igen, och det har jag själv gjort utan att fåbort mapparna.?
har någon något förslag på vad som kan ha hänt?
och hur jag blir av med mapparna, det är även några filer som är sådana??
[/quote
Inte för att skrämmas nu men hade exakt samma sak på min P3600 och några dagar efteråt så krasha minnet för mig. så nu för tiden gör man en backup med jämna mellanrum.

Postad 14 August 2008 - 02:35

elmlund
  • elmlund
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
mjo, det är lite tokigt.
Jag är lite orolig för det, men är det HTC eller minneskortet det är fel på?... eller kanske mig?
vad hände efter din krasch?

Postad 14 August 2008 - 08:58

Chippah
  • Chippah
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

mjo, det är lite tokigt.
Jag är lite orolig för det, men är det HTC eller minneskortet det är fel på?... eller kanske mig?

För mig så var det minneskortet som krasha. började först få sådana tecken som du fått och sedan krasha det helt å hållet,otur var det under en körning med tomtom med =) Men jag satt även in det i datorn men datorn kunde ej hitta det,finns program för att återskapa/rädda minnen men det är så bökigt att söka hit och dit. Så jag tog och köpte ett nytt då jag tycker de är relativt billiga och lada in backuppen,minnet har funkat i 1,5år nu.

Så mitt råd är att göra som jag,gör en backupp,köp nytt minne och lägg sedan över. Så slipper du få denna överraskning att allt försvinner när du väl behöver det.

Postad 15 August 2008 - 02:01

elmlund
  • elmlund
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

För mig så var det minneskortet som krasha. började först få sådana tecken som du fått och sedan krasha det helt å hållet,otur var det under en körning med tomtom med =) Men jag satt även in det i datorn men datorn kunde ej hitta det,finns program för att återskapa/rädda minnen men det är så bökigt att söka hit och dit. Så jag tog och köpte ett nytt då jag tycker de är relativt billiga och lada in backuppen,minnet har funkat i 1,5år nu.

Så mitt råd är att göra som jag,gör en backupp,köp nytt minne och lägg sedan över. Så slipper du få denna överraskning att allt försvinner när du väl behöver det.

så telen i sig händer det inget med...?

Postad 15 August 2008 - 05:06

Chippah
  • Chippah
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

så telen i sig händer det inget med...?

Jag kan bara säga att inget hände med min telefon,beror helt på hur och var man installerar program osv. men telefonen funkar utan minne så det bör inte hända något med telefonen =) För mig så hängde sig tomtom,gjorde en snabb omstart (reseta) telfonen så funka själva telefonen men kartonerna,ringsignaler var borta men som sagt telefonen funkade iaf.

Postad 16 August 2008 - 11:41

kdk_warhead
  • kdk_warhead
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Köpte telefonen för några veckor sen och har idag köpt ett Bluetooth Headset.. irriterande nog kan jag inte få headsetet att fungera som "vanliga" lurar när jag vill lyssna på musik, utan istället kommer ljudet på högtalaren i telefonen.

Jag har försökt ominstallera headsetet men när den frågar vilka tjänster jag ska ha det till finns bara "handsfree".. innebär det att jag inte kan ha headsetet som hörlurar?

Headsetet är ett Nokia BH-600

Any information skulle uppskattas..

Köpte ett par Nokia BH-510. Vid installation så installeras dom som "Trådlös stereo" & "Handsfree". När jag sedan använder dom så används dom som Handsfree så vida jag inte går in i inställningarna och väljer "Ange som Trådlös stereo" genom att tryck en stund på "Nokia BH-501" i mobilen.

Tycker att din dina BH-600 borde funka lika dant:
http://www.nokia.se/A4476057
"Bluetooth 2,0 med
profilerna Handsfree 1,5 och Headset 1.1 "

Postad 17 August 2008 - 11:27

story
  • story
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

mjo, det är lite tokigt.

Jag skulle rösta på minneskortsläsaren.
Jag fick problem med ett 2GB minneskort, precis som du beskriver det. Det berodde tydligen på att kortläsaren inte hade stöd för kort >1GB. Efter jag hade köpt en ny läsare var det inga problem längre.

Postad 17 August 2008 - 17:44

Djingis Khan
  • Djingis Khan
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Tjejen har köpt sig en Cruise och det går ta mej f*n inte att skicka/ta emot mms.
Har provat att skicka mms till telefonen i fråga, har skickat Surf till 4466, men fick till svar att det inte finns några inställningar till denna telefon.
Hon har Telia som operatör...på min Diamond funkade allt på en gång.
Någon som har några tips?

Postad 18 August 2008 - 09:46

Chippah
  • Chippah
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Tjejen har köpt sig en Cruise och det går ta mej f*n inte att skicka/ta emot mms.
Har provat att skicka mms till telefonen i fråga, har skickat Surf till 4466, men fick till svar att det inte finns några inställningar till denna telefon.
Hon har Telia som operatör...på min Diamond funkade allt på en gång.
Någon som har några tips?

Det enda och som jag tror att du redan gjort är att gå in på Telia´s hemsida och där bör de finnas manuell och automatiskt inställning,så de får kanske bli de först nämnda om ej surf 4466 funkar.

Postad 18 August 2008 - 21:25

andbertina
  • andbertina
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Har samma obegripliga problem. Allt annat funkar perfekt men kan ej få MMS att funka trots många olika försök och resets.
Finns det någon därute som fått Telia MMS att funka med svenskt rom i Touch Cruise?? Hör av er i så fall.

Postad 19 August 2008 - 07:25

Djingis Khan
  • Djingis Khan
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Det enda och som jag tror att du redan gjort är att gå in på Telia´s hemsida och där bör de finnas manuell och automatiskt inställning,så de får kanske bli de först nämnda om ej surf 4466 funkar.

Har testat, Cruise finns inte ens med på deras sida för manuella inställningar...
Blir snart till att ringa 90200 och sitta i låååång telefonkö.

Har samma obegripliga problem. Allt annat funkar perfekt men kan ej få MMS att funka trots många olika försök och resets.
Finns det någon därute som fått Telia MMS att funka med svenskt rom i Touch Cruise?? Hör av er i så fall.

Säg gärna till om du får det att funka..

Postad 19 August 2008 - 08:46

Chippah
  • Chippah
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Har testat, Cruise finns inte ens med på deras sida för manuella inställningar...
Blir snart till att ringa 90200 och sitta i låååång telefonkö.

Säg gärna till om du får det att funka..

Hitta på detta:
http://www.prylforum...pic.php?id=1054

Sedan kan ni prova detta program som jag använde för min p3600,kanske funkar på cruisen med
http://www.smartmobi...tem.aspx?id=821

Postad 19 August 2008 - 09:48

jwn73
  • jwn73
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Köpte ett par Nokia BH-510. Vid installation så installeras dom som "Trådlös stereo" & "Handsfree". När jag sedan använder dom så används dom som Handsfree så vida jag inte går in i inställningarna och väljer "Ange som Trådlös stereo" genom att tryck en stund på "Nokia BH-501" i mobilen.

Tycker att din dina BH-600 borde funka lika dant:
http://www.nokia.se/A4476057
"Bluetooth 2,0 med
profilerna Handsfree 1,5 och Headset 1.1 "

Tror att enda sättet att kunna lyssna på musik via BT, är att enheten har BT stereo, viklet BH-600 inte har...
Möjligen kanske det finns ngt program till TC som gör att man kan välja vart ljudet ska spelas upp. Eftersom den default kräver BT stereo för musik.. Men jag känner inte till ngt sådant program, har själv letat efter ett...

Postad 19 August 2008 - 09:57

Djingis Khan
  • Djingis Khan
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Hitta på detta:
http://www.prylforum...pic.php?id=1054

Sedan kan ni prova detta program som jag använde för min p3600,kanske funkar på cruisen med
http://www.smartmobi...tem.aspx?id=821

Tackar så mycket, ska testa dina tips.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.