Jag valde också mellan HTC touch pro och den här, för mig avgjorde bla, skärmstorleken och 3.5mm jacket att jag valde denna.
Tycker Touch flo 3d är snyggt och funktionellt, men troligen kommer man väl kunna köra det på SEn också så småningom.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *
Startad av
Scrapanatchi
, Feb 10 2008 19:57
7080 svar till detta ämne
4 relaterade trådar
Postad 10 October 2008 - 15:19
Beställt en från Tre nu (svart). Kommer troligen på tisdag.
Jag valde också mellan HTC touch pro och den här, för mig avgjorde bla, skärmstorleken och 3.5mm jacket att jag valde denna. Tycker Touch flo 3d är snyggt och funktionellt, men troligen kommer man väl kunna köra det på SEn också så småningom. Postad 10 October 2008 - 15:20
Ok, nu skall jag installera SPB shell. Hur fasen gör jag hahaha ?? kan trösta mig med att inte vara den enda som är lost
Redigerat av King Cobra, 10 October 2008 - 15:20. Postad 10 October 2008 - 15:21
Vad körde du för abb? Datapaket till? Postad 10 October 2008 - 15:29 senaste outlook på klienten? HTC hade samma problem med Vista. Postad 10 October 2008 - 15:34
nä nu skiter jag i den här telefonen.. 1 milj så kallade experter kan inte ha fel.. precis alla har juh sågat den här telefonen så då är det väl något som är fel med den.. ska vänta tills touch hd kommer ut.. pajjas telefon det här är asså
Postad 10 October 2008 - 15:36
Jasså...Jag har då inte läst nå seriösa recensioner som sågat telefonen....
Men du kanske skulle skriva ut nå länkar ? Postad 10 October 2008 - 15:37 Du inser att det är samma operativ system? Postad 10 October 2008 - 15:39
Har nu hämtat ut mitt ex
Postad 10 October 2008 - 15:45
Jaa det är ju det han skriver...HTC å Xperia har samma operativsystem och är i stort sett identiska så ..
Postad 10 October 2008 - 15:46 för över filerna till telefonen eller minneskortet. gå in i Filutforskaren under Program och navigera till filen! man gör framsteg i wm världen Postad 10 October 2008 - 15:46
aaa bara att xperia har 100 buggar långsam seg trög orka ha en mobiln som är seg o trög
Postad 10 October 2008 - 15:48
Då har jag min!
Första intryck, (10min.) Den var lite tyngre och tjockare än jag föreställt mig. Panelerna är något sämre än jag trodde. T-bordet bättre än jag trodde. Mediaspelaren, snygg men det var ingen vidare flyt i bilden på det trailern som följde med. Kan bero på spelaren eller risig komprimering. Film/foto funktion.... nja, ok, men inte bra Tror dock jag kommer trivas bra med den här. Det enda jag verkligen inte gillade var pennan. Tunn och hal, minsta handsvett så glider den runt mellan fingrarna. Sen verkar den bara ha 256MB ram, synd. Hittade inte filmen Hancook heller men det spelar ingen roll. Ska kasta in mobile shell nu. /Miki Postad 10 October 2008 - 15:53
Var det inte det han skrev? ;o Postad 10 October 2008 - 16:01
jo det var juh det såg jag nu..
men jag blir så less, är det vekrligen så att teelfonen går segt och att kan behöver använda pennan till allting eller vad händer egentligen.. såg fram emot den här telefonen hur länge som helst och så när den väl kommer ut så har alla någonting negativt att säga om den.. klart man blir lite ledsen och besviken.. Postad 10 October 2008 - 16:30
Har själv skaffat en svart X1 nu! Helt underbar! Köpte den hos Tre när jag förlängde mitt ab. döm till min förvåning när jag kollar på lådan, inte en jäkla 3 logga! Samma sak på själva telefonen inte en logga! inte ett spår i hela mobilen från 3!
Någon som har koll om den ens är låst till 3? har inget annat kort hemma att testa med...... :/ kan även lägga till att man kan välja att låsa mobilen till bara gsm nät även fast det är köpt hos 3 (vet att 3 inte har något gsmnät! ) men funktionen finns precis som i en olåst version... Hade för mig att i Touch Diamond gick det inte att välja gsm om den var låst av tre? Redigerat av ess_N, 10 October 2008 - 16:43. Postad 10 October 2008 - 16:44 haha då har jag installerat det...men hur får jag igång det lol. Det känns som man måste meka med nallen hela kvällen så man vänjer sig vid windows mobile Postad 10 October 2008 - 16:46
Härligt telefon. Överträffar mina förväntningar. Snabb som tusan tycker jag. Panelerna är inte i grundläget nåt att ha direkt. Lite coolt är de men man bestämmer sig för vilken man vill ha sen kör man med den helt enkelt.
Postad 10 October 2008 - 16:54
Den här miskomarko.. verkar vara en vuxen och Posetiv kille.. Har ju här idag läst massor av nega..... nej Posetiv kritik menar jag ju... om den av alla som fått den i sin hand.. Ink. mig...
Redigerat av Rodgeman, 10 October 2008 - 17:21. Postad 10 October 2008 - 17:03
Kännt på min i 5-10min och väntar nu på att den ska ladda färdigt och mina första intryck stämmer ganska bra överens med dina. Förövrigt även min första WM telefon Även jag undrar var Hancock håller hus? Postad 10 October 2008 - 17:13
SonyEricsson chattade på tidningen Mobil webbsajt och fick frågan om Hancock filmen och svaret blev att det följde med ett extra 1GB minneskort som filmen ligger på (utöver det tomma 4GB som alla får) enbart till de som lagt beställningen i den pre-order kampanj som de hade.
Redigerat av crest, 10 October 2008 - 17:18. Postad 10 October 2008 - 17:15
Så, nu har man fått igång SPB shell
Nu är frågan, kan man välja den inbyggda mediaspelaren istället för mediaplayern i SBP shell? Har mixat en stund nu, men hittar bara WM mediaspelaren som val. Sen en sak till, när man är i den inbyggda medaspelaren och lyssnar på musik, kan man gå ur den menyn, surfa lite och fortsätta lyssna? Musiken stängs av direkt när jag öppnar panel menyn. EDIT: "Xperia X1 är Sony Ericssons första Windows Mobile-telefon. Den varken ser ut eller fungerar som någon av de tidigare UIQ-telefonerna i P-serien. Operativsystemet medför en del svagheter men samtidigt är Xperia den i särklass bästa Windows-mobilen på marknaden just nu. " Bra betyg tycker jag Källa: http://www.mobil.se/...171205-925.html Håller med om det mesta där faktiskt. Skall jobba vidare med att anpassa telefonen. kan man använda SBP shell som startpanel när telefonen startas? Redigerat av King Cobra, 10 October 2008 - 17:24. Postad 10 October 2008 - 18:01
Hej Vad är SPB shell för program?? Är det gratis?? /P Postad 10 October 2008 - 18:07
Va hette videoprogrammet som man kunde köra dom flesta divx, avi filer med?
GRYM mobil förresten! Trodde inte jag skulle få den idag, för jag bokade den på phonehouse så sent som i lördags.. Men dom ringde idag, och jag fick tom välja färg Själv har jag inte stört mig en sekund på att den skulle vara seg.. Då min W910i var 1000ggr segare.. Redigerat av Raschen, 10 October 2008 - 18:10. Postad 10 October 2008 - 18:13 http://www.sonyerics...entItemId=34685 japp, helt gratis. Gillar telefonen mer och mer nu när menysystemet börjar sjukna in, och man börjar få upp lite genvägar för fingret Är det bara jag..men blir inte telefonen varm när man lyssnar på MP3??? Verkar så Redigerat av King Cobra, 10 October 2008 - 18:16. Postad 10 October 2008 - 18:27
Tack för det, bra sida den :-) E ju attans va sugen jag är på luren nu, skall kanske åka till netonnet och hämta en imorn. /P Postad 10 October 2008 - 18:32 har inte hunnit spela nå mp3 än men jag märkte att den blev varm när jag laddade den. Har för övrigt assignat den vänstra knappen under displayen för att rotera skärmen så man slipper köra ut tangentbordet! Postad 10 October 2008 - 18:35
Ja jäklar, där har man ju 2 knappar "lediga" så att säga
Hmm har du kommit på hur man "väcker" telefonen när man har knapplåset aktiverat? jag måste ta ut tangentbordet för att den skall "vakna". Sen vill jag att skärmen skall slockna HELT efter en stund när man lyssnar på MP3. Det måste gå att ställa in någonstans. Redigerat av King Cobra, 10 October 2008 - 18:37. Postad 10 October 2008 - 18:43
Då har jag 2 frågor...
1. Finns det någon mätare/räknare för data man laddar ner/skickar 2. I när man skickar SMS går det då att få fram de tangentbordet som är när man skall ringa. Ibland kan man behöva skriva med en hand. Postad 10 October 2008 - 18:45 vassego! förstår inte riktigt va du menar me knapplåset...du trycker ju längst ner till vänster på skärmen (står "Lås upp" där Ska kolla på de ang skärmsläckning. ps. tjejen tycker jag är såååå rolig ikväll... hon har ju bara varit och jobbat hela veckan...men va gör de när man fått en ny pryl å leka me ds. Postad 10 October 2008 - 18:50
tror ja hajjar va du menar...när telefonen är i viloläge.
när den är det måste du trycka på power-knappen, alt. gå in under inställningar - system - Knapplås. där kan du ändra så du kan trycka på vilken knapp som helst. Postad 10 October 2008 - 18:53
Några bilder GöteborgsPosten tagit
http://tekatten.se/k...tningtorget.jpg http://tekatten.se/k...x1_gp-huset.jpg http://tekatten.se/k...eriax1_hund.jpg En film http://tekatten.se/k...riax1_video.3gp Och sidan med ett enkelt test http://www.gp.se/gp/...?d=400&a=450822 Postad 10 October 2008 - 18:55
Någon som har koll på om det finns någon DLNA-klient som fungerar med Xperian? Kanske är någon på g? Kör ett nätverk här hemma med dator som står beredd att skicka filmer trådlöst i hela kåken. Vore gött att kunna ersätta blaskorna på dass med ett avsnitt Fringe eller två.
Postad 10 October 2008 - 18:56
Ahhhhh tack Cobraeyes....det var ju nästan lite för logiskt för att inte skämmas
Hmm hittar fortfarande inte varför skärmen inte släcks helt när man lyssnar på MP3. Den är bara dimmad... borde ju spara massor med ström om man kunde få den att stänga av sig efter typ 2 min. EDIT: Man trycker såklart på powerknappen för att stänga av skärmen vid MP3 lyssnande :X nu får jag skärpa mig... Sen skulle jag verkligen uppskatta en Equaliser...fattar inte varför det inte finns. Varken i WM media player eller i "PS3" panelen. Redigerat av King Cobra, 10 October 2008 - 19:02. Postad 10 October 2008 - 19:05
I dagsläget finns det nog inga låsta X1:or. Tre-panel finns dock att ladda ner... Postad 10 October 2008 - 19:26
det kanske är så Postad 10 October 2008 - 19:37
lugnt...känns som vi båda befinner oss i newbstadiet. håller med man saknar en eq...får väl hoppas de kommer med ngn update. tycker mer och mer om telefonen. är ju trots allt min första wm lur men ändå. Postad 10 October 2008 - 19:45
tror ni får installera någon annan spelare för att få en EQ.
Jag har kört med MortPlayer och tycker den har varit helt ok. Finns mängder av skinns till den. Dom flesta spelarna har en funktion att släcka särmen och den går att assigna till valfri knapp. Coreplayer har också en EQ och Core måste ni ha, försök inte ens med någon annan, bara bortkastad tid. Jag installerade MortPlayer för Corespelarens hantering av spellistor var usel, vet inte hur den är idag Kämpa på nu med era WM lurar, ni behöver bara lägga lite tid nu på att installera och avinstallera tills ni är nöjda, sen finns inget återvändo! /Miki Redigerat av miki2, 10 October 2008 - 19:49. Postad 10 October 2008 - 19:51
Har nu en svart X1 och måste säga att jag är supernöjd så här långt. Jag tycker att den inte är så seg som det sägs. Supersnabb är den inte men inget som stör. Måste pilla vidare...
Postad 10 October 2008 - 20:11
miki2, Coreplayer installerar jag nu, men jag hittar inte vart jag skall hitta MortPlayer.
Postad 10 October 2008 - 20:16 King Cobra...pröjsade du för Coreplayer eller? Kanske du kan lägga upp en länk till filen? Redigerat av Unregistered4747596b, 10 October 2008 - 20:17. Postad 10 October 2008 - 20:24
Inga logga på min Svart heller,, ,,utmärkt!!
På och av knappen väcker telefonen,, finns ett menyval där man kunde välja på/av knappen eller alla knapar för att väcka den. dags att installera VOIP på den o koppla till hemnummret. Bara jag som tycker batteriluckan lossnar självmant ibland,, den sitter inte fast riktigt!!!! Postad 10 October 2008 - 20:33 thx så mkt! men en fråga...behövs ngt virusprog? isf vilket? Postad 10 October 2008 - 20:35
Jag tog 399kr abbonemanget, telen kostar då 39kr/månad och man får ringa upp eller använda tjänster för 399kr. Jag tänker till en början ta en bredbandstjänst på 199, har då 200 kvar att göra åt per månad. Man binder sig inte till tilläggen utan kan ju ändra dom efter behov på "mitt Tre". Skönt att alltid ha en obegränsad uppkoppling med sig, och så kan man ju använda telefonen som blåtandsmodem till den bärbara med om man vill. Och jag är inte anställd hos Tre om nu nån skulle tro det, är bara nöjd med dom. Postad 10 October 2008 - 20:37
Är tydligen väldigt sällsynt med virus till mobil..Så länge man är lite försiktig och inte går omkring med blåtand öppet för alla eller öppnar mysko mail ska de nog vara rätt säkert...
Om du vill va ännumer säker så kolla in länken..Finns nog det du söker där Postad 10 October 2008 - 20:40 Gjorde själv samma deal =) 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |