Här så drog jag först och ordnade med skottsäker väst. Sen valde jag bil omsorgsfullt (Zoilervariant på att låna den såklart) och då menar jag en pickis med lite mos under huven och bra väghållning men ändå så pass tung att den kan flytta på trafik.
Sen kör man den till uppdraget, parkerar på parkeringsplatsen och skjuter ned de 2 utanför vid dörren.
Sen kör man bilen till staketet utanför dörren (man kan också öppna staketet lite mer om man vill) och vänder den rätt för snabb flykt.
Sen drog jag runt huset och pangade alla bad guys jag kan se genom fönstret med sniper bössa. (Jag älskar sniperbössor)
Sen klättrar man upp för stegen och ner och knäpper de två i rummet med knarket och tar det. Ställer sig lagom i korridoren rakt fram till utgången, kastar en handgranat som tar hand om ett par snutar som är påväg in. Sen var det bara att springa till den förberedda bilen, förlorade ytterst lite i hälsa och droppade några handgranater på bron bort från sjukhuset. Sen var det bara att dra på för fullt och förlora snuten. Hade mer än 70% kvar i hälsa när de tappade mig.
Final Interview
Spoiler
Snodde mig en CRX (vet inte vad den heter i spelet men liten, framhjulsdriven och lagom snabb) som jag anser är en perfekt getaway bil i det här spelet då den är smal och svänger kanon utan att drifta. Ställde den strax utanför utgången man kommer ut när man gått igenom hela huset och skjutit lite vakter (japps, redan dött på det här uppdraget en gång) Så när man kommer ut, ignorera snutarna och dra till bilen och sen bara kör utav ****.
Annars något jag älskar är att få snutjag, bumpa in i lite bilar så det blir trafikstockning och sen bara köra fram och tillbaka genom infernot samtidigt som jag droppar handgranater i röran. ******** vad upprörda de blir.
En annan klar favorit är ju att välja trottoaren istället för vägen, går snabbare och man får stjärnor direkt... har blivit lite beroende av att ha snutjag, det är ju så skoj att förnedra de jäklarna.
Här så drog jag först och ordnade med skottsäker väst. Sen valde jag bil omsorgsfullt (Zoilervariant på att låna den såklart) och då menar jag en pickis med lite mos under huven och bra väghållning men ändå så pass tung att den kan flytta på trafik. Sen kör man den till uppdraget, parkerar på parkeringsplatsen och skjuter ned de 2 utanför vid dörren. Sen kör man bilen till staketet utanför dörren (man kan också öppna staketet lite mer om man vill) och vänder den rätt för snabb flykt. Sen drog jag runt huset och pangade alla bad guys jag kan se genom fönstret med sniper bössa. (Jag älskar sniperbössor) Sen klättrar man upp för stegen och ner och knäpper de två i rummet med knarket och tar det. Ställer sig lagom i korridoren rakt fram till utgången, kastar en handgranat som tar hand om ett par snutar som är påväg in. Sen var det bara att springa till den förberedda bilen, förlorade ytterst lite i hälsa och droppade några handgranater på bron bort från sjukhuset. Sen var det bara att dra på för fullt och förlora snuten. Hade mer än 70% kvar i hälsa när de tappade mig.
Final Interview
Spoiler
Snodde mig en CRX (vet inte vad den heter i spelet men liten, framhjulsdriven och lagom snabb) som jag anser är en perfekt getaway bil i det här spelet då den är smal och svänger kanon utan att drifta. Ställde den strax utanför utgången man kommer ut när man gått igenom hela huset och skjutit lite vakter (japps, redan dött på det här uppdraget en gång) Så när man kommer ut, ignorera snutarna och dra till bilen och sen bara kör utav ****.
Annars något jag älskar är att få snutjag, bumpa in i lite bilar så det blir trafikstockning och sen bara köra fram och tillbaka genom infernot samtidigt som jag droppar handgranater i röran. ******** vad upprörda de blir.
En annan klar favorit är ju att välja trottoaren istället för vägen, går snabbare och man får stjärnor direkt... har blivit lite beroende av att ha snutjag, det är ju så skoj att förnedra de jäklarna.
Om Final Interview:
Spoiler
Annars kan man, direkt efter att man dödat honom, bara skjuta sönder fönstret och hoppa ut den vägen så kommer man undan massor av snutar och klarar sig med 2 stjärnor vilket är ganska mycket enklare iom att man slipper helikoptern.
Hade jag gjort om den hade jag a) skjutit mig ut (jag kan inte springa ordentligt, förlorade alldeles för mycket hälsa av att springa genom poliserna) tagit båten vid kajen. Bara att springa ut genom sidohålet i stängslet, och hoppa så fort man ser stegen ner. Jag landade rätt i båten, snutarna hann inte ens springa fram till kajkanten och skjuta efter mig innan jag var ordentligt borta. I båt är det inga problem att sticka ifrån polisen heller.
Final Interview:
Spoiler
Så fort sekreteraren stack drog jag kniven och styckade honom. Tror problemet är att om man väntar för länge kommer sekreteraren tillbaks. Sen var det bara att traska ut i lugn och ro. Har hört man kan skjuta sönder glaset i rutan och sticka det hållet också, men det behövde inte jag.
Roman i varuhuset (minns inte vad uppdraget heter):
Spoiler
Den här gången gick det lite enklare. Körde till höger runt hela byggnaden, men fastnade i några jäkla kabeltrummor. Backade på en gasoltub, men den exploderade tack och lov inte. Sen var det bara att köra lungt och stilla tillbaks till safehouset.
Tack och lov hade man dessutom uppgraderat till combat snipern. Var enkelt att plocka 'bossen' som håller Uzin mot Romans huvud med den. Free aim? Jajamensan. Dock missade jag första skottet, men combat snipern tillät ett skott direkt efteråt och den tog jag honom med innan han hann skjuta Roman.
Oj, ja. mena LB. Samma som man skjuter med alltså. Så i stället för att "gå in" i polisdatorn skjuter jag. Eller har jag fått totalt hjärnsläpp?
Det är jag som fått hjärnsläpp. Hade för mig att man sköt med RB. Kolla att du verkligen står helt stilla.
Minns att datorn inte fungerade en gång för mig. Skulle stanna och kalla på backup, men jag sköt istället. Men det var mitt under uppdraget så jag trodde det berodde på det..
Redigerat av Unregistered6810b893, 19 May 2008 - 09:50.
Det är ju mycket det här som gör spelet så jäkla bra, att man kan slutföra uppdragen på så olika sätt. Vill man kan man ofta välja den snälla varianten men likaväl vara en mördarpsyko som skjuter på allt.
Var hem och käka lunch och väntade på comhemtekniker som skulle uppgradera till 3 hål i väggen.
Passade då på att ta uppdraget från Francis där man skall eliminera synden personifierad i något tornbyggnad ovanför Middle park.
Spoiler
Gjorde som någon här skrev och letade upp byggkranen och körde med sniperbössan. ******** vad nice sånt är.
För att inte hålla våldsuget på halster alldeles för mycket så gick jag sen och snodde en hummer, klev ur igen och drog fram basebollträt och gick lös först på föraren lite grann så han låg ner, när han låg där så slog jag sönder hans bil och skrattade samtidigt och sen slog jag ihjäl han, snodde hans pengar, hoppade in i bilen och backade över honom, körde fram på honom och körde en burnis på han. Trooooor han är död nu.
Åkte med hans smått sönderslagna bil till min nya våning i mitten av manhattan och på vägen in så bumpade jag in i en brud som trodde hon ägde trottoaren... så då drog jag fram basebollträt igen och slog henne sönder och samma, snodde hennes cash och sen gick jag in och la mig o "sov".
Tråkigare lunch kan man ha, sen ringde comhem teknikern på och han fick göra sitt.
Är det någon som klarat av att komma från snuten på sex stjärnor?
Tips om att få "Överleva 5min med 6 stjärnor"
Ta en helekopter och kör över till en oöppnad ö. då får man 6 stjärnor av snutar. Sen är det bara glida runt högt upp eller stå stilla i fem min..
men sen att överleva därifrån är en annan fråga...
Med båt var det inga problem. Jag skulle ta just 5 min med 6 stjärnor, men jag körde ifrån polisen med min båt. Gör om, gör rätt.
Nackdelen med helikopter är att det är lätt för polisen att titta uppåt och se dig. Med båt är man osynlig för alla utom helikoptrar och andra båtar. Inte så svårt att undvika dem.
---
Annars är det här spelet lätt beroendeframkallande. Skulle köra Hostile Negotiations igår kväll. Klockan var strax efter 23 och jag hade tänkt spela det uppdraget eftersom jag inte klarade det förra kvällen, för att sen lägga mig. Klockan 2 på natten så hade jag kört igenom 3 andra uppdrag, lämnat några paket, snott en banshee och parkerat utanför lägenheten, osv, osv. Så när jag går upp för att spara 'ordentligt' så tänker man 'äsch, man kanske skulle ta och kolla in nått uppdrag till?'...
Sitter och halvsover på jobbet idag.
+++
Fick precis ett mail om att de har Zit:at en låt... Visar sig att det var en jag körde igår...
Undrar vad som hände med de 4 andra tidigare Zitarna jag redan gjort?
Redigerat av Unregistered6810b893, 19 May 2008 - 15:33.
Annars är det här spelet lätt beroendeframkallande. Skulle köra Hostile Negotiations igår kväll. Klockan var strax efter 23 och jag hade tänkt spela det uppdraget eftersom jag inte klarade det förra kvällen, för att sen lägga mig. Klockan 2 på natten så hade jag kört igenom 3 andra uppdrag, lämnat några paket, snott en banshee och parkerat utanför lägenheten, osv, osv. Så när jag går upp för att spara 'ordentligt' så tänker man 'äsch, man kanske skulle ta och kolla in nått uppdrag till?'...
Sitter och halvsover på jobbet idag.
Lätt beroendeframkallande? Haha, skulle snarare säga att det är grymt ###### beroendeframkallande. Har vart med om exakt samma sak, vart många trötta dagar på jobbet dom senaste 2 veckorna Men vad spelar de för roll, fan va kul de är att spela!!
Lätt beroendeframkallande? Haha, skulle snarare säga att det är grymt ###### beroendeframkallande. Har vart med om exakt samma sak, vart många trötta dagar på jobbet dom senaste 2 veckorna Men vad spelar de för roll, fan va kul de är att spela!!
Hej, jag heter TukTuk. Jag är en GTA4 missbrukare.
Jag har faktiskt allvarligt börjat fundera på om detta spel kan påverka mitt bil/mc körande negativt...
Jag har faktiskt allvarligt börjat fundera på om detta spel kan påverka mitt bil/mc körande negativt...
Idag när jag gick till bussen så noterade jag ett par poliser som hade hastighetskontroll. Sneglade ner på den enes vapen och ett par inte helt samhällsinriktade tankar gick genom mitt huvud.
Dök up ett irriterande "fel" (?) igår. Skulle komma åt datorn i en polisbil och trycker precis när den kommer upp på paus. Tänkte "jag gör det sen" när jag sedan drar igång spelet igen och stannar polisbilen för att trycka på "RB" så skjuter Nico istället för att komma åt polisdatorn? Startat/laddat om, men det kvarstår?
Jag har säkert kört 20-25 polisuppdrag och har också varit med om samma problem, hur jag än trycker/snabbklickar på LB så gör sig Nico sig redo för att skjuta, även fast bilen står absolut still. Det var helt omöjligt, testade säkert 10 ggr så jag lämnade bilen och gjorde något annat en stund, tog sedan en ny polisbil och då fungerade det direkt. Irriterande...
Jaha, nu har jag fastnat på "Have not to have knots" eller vad den heter. Problemet är att det är inte jag som dör, det är nån av de andra.
Spoiler
Verkar som att när man är i lagerlokalen så kommer det bara nya skurkar hela tiden när man väl tagit pengarna. MIsstänker att man skall ta väskan och dra helt enkelt och sen se vad som händer, har provat 3ggr nu men måste sova... får prova mer imorrn.
Lyckades med Four Leaf Clover på första försöket, tror Snow storm och slutuppdraget var det som jag var tvungen att köra om 3 ggr eller fler. Överlag så var 4:an bra mycket enklare än San Andreas, och inget uppdrag har kommit i närheten av att vara så svårt som RC-butiksinnehavarens och sista bilskoleuppdraget i det spelet.
Jag hoppas de fortsätter vara så snälla i DLC-episoderna.
Tycker för egen del att spelet är på en lagom nivå svårighetsmässigt, fick köra ett flertal uppdrag(däribland Four Leaf Clover som nog tog en 5-6 försök) flera gånger innan jag klarade dem, men det var inte så att jag höll på att ge upp helt utan bara blev triggad till att klara det.
Första gången jag gjorde det (klarade på andra försöket) var allt bara så rätt, När jag närmade mig banken så drog den pampiga låten från första trailern igång. Cinemaläget var påslaget, riktig filmkänsla när man rullade in framför entren.
Sedan drog det igång...######r anamma, Heat flashback deluxe.
Jaha, nu har jag fastnat på "Have not to have knots" eller vad den heter. Problemet är att det är inte jag som dör, det är nån av de andra.
Spoiler
Skjut alla innan du tar pengarna. Så fort du tagit pengarna, kommer det nya snubbar. Skit i dem, stick ut på baksidan (motsatt håll du kom in). Annars stryker Packie med.
3 leaf clover var ju inte helt enkel. Inte helt svår heller.
Spoiler
Första försöket dödade jag packie med en lite malplacerad granat. Det värsta var att när jag precis skulle kasta en granat så klippte den till 'uppdraget över' cutscenen och jag stod och höll i en live granat. BEWM gick Niko.
Andra försöket höll jag mig till AKn. Hade köpt fullt förråd av ammo av LJ till den så den här gången var jag beredd. Första granaten gick till högra polisbilen. Skulle precis kasta en till då jag ser en av mina kumpaner sitta intil den. Sen var det bara att lugnt och metodiskt dra igenom hela tunnelbanan. Höll på att bli överkörd av det där ###### tåget bara. Kollade bakåt för att se om poliserna var efter en. Kom upp ur tunnelbanan, snodde en SUV som stod parkerad, och drog iväg. Kör som ett skållat troll genom alla polisblockaderna, bilfan ryker fint när jag kommer till Packies bostad. Då ska jag bli av med min wanted level först?!? Jahapp. Bilfan tar så mycket stryk att den inte startar. Jag hoppar ut, skjuter några poliser, tar deras bil och drar iväg. Packie är kvar... Handbromsvändning, kör mot honom. Han har fastnat mellan min gamla, brinnande bil och en vägg. Bilen exploderar, Packie klarar sig (!!!) men brinner som en fackla. Jag kör upp brevid honom och försöker få honom att hoppa in i polisbilen. Han vägrar, kanske inte vill förstöra inredningen med rök? Polisbil rammar mig i sidan och knuffar in min bil över Packie. Han är död... Noterade att jag även lyckats göra av med alla 600 AK skotten. Orkar inte ett tredje försök ikväll...
Lite snabbare än mig då, la drygt 95 timmar jag Känns lite jobbigt att man spelat fler timmar än man jobbat sen GTA IV kom ut... Hoppas verkligen att det räknas nu när man kämpade så på slutet för att få ihop alla duvor o skit.
Lite snabbare än mig då, la drygt 95 timmar jag Känns lite jobbigt att man spelat fler timmar än man jobbat sen GTA IV kom ut... Hoppas verkligen att det räknas nu när man kämpade så på slutet för att få ihop alla duvor o skit.
Kommer du åt 100% club eller story mode complete på din socialclub sida? På 100% club står det 73% och på story står det "you have yet to complete your story" fast det var minst en vecka sedan jag klarade storyn.
Jag tror att man måste stå helt stilla med polisbilen när man trycker LB för att få upp polisdatorn.
Jo, det gör jag. har ju kört flera uppdra innan och tagit fram polisdatorn. Testade att ställa mig helt plant så att den itne ens "rullar" åt något håll. men Nico Skjuter i stället. Iof har jag bara testat och starta om en gång och det funkade inte. Sen igår tog CoD4 suget över. Får testa idag med att skjuta slut på all amunition då
Jo, men så är uppdragen också alldeles för lätta. Jag använder iofs crouching och cover hela tiden. Då träffar i princip ingen en och själv är man ju värsta Robin Hood.
Jag skulle säga att det är DET allra största felet med spelet. På andra plats kommer givetvis idiotin att behöva köra om en lång trist sträcka ifall man misslyckas. Eller köra en lång trist sträcka på under en timme för att träffa en kompis. Lustiga vänner... "Jasså du är i Kina just nu. Ja men plocka upp mig här i Sverige om en timme annars blir jag sur på dig. Och säger du nej blir jag också sur på dig."
Det är f*n inte konstigt att mordstatistiken är hög i VC.
Jo, det gör jag. har ju kört flera uppdra innan och tagit fram polisdatorn. Testade att ställa mig helt plant så att den itne ens "rullar" åt något håll. men Nico Skjuter i stället. Iof har jag bara testat och starta om en gång och det funkade inte. Sen igår tog CoD4 suget över. Får testa idag med att skjuta slut på all amunition då
Saknar NSX looken från tidigare spel, men avgasrören från Zonda var fräcka. ######r vad den går bra.
Var lite skumt hur jag fick tag på den. Satt i min Blista Compact (CRX lookaliken som blev rekommenderad här på forumet) men tyckte den gick lite slött. Orkade inte köra till södra delen av kartan för att plocka Turismon jag vet är parkerad där, tänkte att jag kunde starta ett race och sen skjuta killen i sportbilen (förra racet jag hade kört var det bara en Comet som sportbil, resten var vanliga bilar). Brucie fixar ett race, på vägen dit stöter jag på ett par Turismos. Bytte bil lite snabbt och enkelt men vid vägbommarna där man ska betala så körde precis en sportbil som jag inte sett innan igenom.
Blev ett byte till och vips, så var man en Infernus rikare. Väl framme vid racet var det bara top-of-the-line sportbilar. Tror det var typ 3 Infernus, några Comets och några Turismos.
Blev ett besök till en Pay-n-Spray då bilen fick lite stryk i racet, men nu står den och blänker utanför min manhattan penthouse.
Nu ska jag iofs försöka datea advokaten, så det blir inga lyxbilar för att impa.
Väljer han inte automatiskt postol/UZI efter att de är slut? Ja ja, det verkar som flera råkat ut för det och att man helt enkelt får kora om/ta en annan polisbil några gånger tills det funkar
Måste man döda Mr.Faustin? Är det en del av huvudstoryn eller?
Du kan väl skjuta den andra killen istället? Man får väl 2st val gällande det?
En sorlig fakta... Jag har typ 30min kvar innan jag spelat 30timmar.. Och är ungefär ett par missions bort från att klara spelet tror jag... SUG. Men men.. klarar mig utan den achievementen.
Visst, spelet är riktigt snyggt och extremt skön story. MEN, är det bara jag som saknar en massa grejer från VC och SA? Småsaker som att man kunde trimma och fixa med bilarna, köpa mycket fler olika kläder, köpa safehouses och investera i att köpa klubbar osv osv... det vart liksom större och mer personligt på något sätt. Blev ju förälskad i VC då man i 40 knop flög upp på stranden i en powerboat en solig dag i vit kostym och tja....städade lite
Det roliga med GTA är ju att alla får såna storys att berätta, bästa jag har hitills är efter uppdraget snow storm, jag har 3 stjärnor och snutar överallt, kör över en liten bro i full fart, möter såna där Patriot polisbilar (stora alltså) och försöker svänga för att undvika den, den svänger också och vi frontar. Jag ser en gubbe flyga iväg som fan och både jag och polarn börjar garva...tills vi inser att det är jag som flyger, över brokanten, ner i vattnet och blir dödad av polisbåtar innan jag simmat till stranden.
Hajar inte riktigt vad man ska ha en massa kläder till överhuvudtaget, tycker det räcker bra som det är.
EDIT
Skrev i måndags till Rockstar Games Social Club och frågade om uppdateringen av game completion på SC. Fick inatt det här svaret.
We will determine what users are eligible at the end of the contest period and will take into account our server problems. We can see a users stats even if they are not visible on the Social Club. We make no guarantees that a user will or will not be eligible until we have reviewed all entries. Please see our contest rules if you have any specific questions.
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".