* Officiell Tråd - Samsung i900 OMNIA *
1328 svar till detta ämne
Postad 10 March 2009 - 21:06
snblh
-
snblh
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej,
Har sökt lite i tråden men inte hittat någon matnyttig info angående mitt problem.
Har en Omnia med i900XBHJ2/XBHJ1 installerat(vilket jag har förstått är den nyaste?), men den spökar något fruktansvärt. Har kört hard reset osv men den fortsätter frysa sig. Det händer stup i kvarten att antingen hela telefon fryser eller att något random felmedelande visas.
Någon som har tips på vad detta kan bero på? Spelar egentligen ingen roll vad jag gör med telefonen, om jag glor runt i menyerna, skickar sms eller tar bilder. Den hänger sig i tid och otid ändå.
Hur kan man lösa detta?
Går det att flasha hela mobilen och lägga in senaste ROM på nytt?
Tack på förhand.
Postad 10 March 2009 - 22:04
kleppari
-
kleppari
-
Rookie
-
3 inlägg
Hej,
eftersom Samsung verka ha glömt sina nordiska kunder fundera jag att bytta rom.
Har några frågor.
Har någon här bytt rom?, enkelt?
Bättre prestanda?
Batteri tiden?
Vilket rom och varför?
Postad 10 March 2009 - 22:37
Aldabal
-
Aldabal
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Kolla var den lägger bilder du tar med kameran. I mitt fall ville den lägga bilderna på minneskortet där GPS-programvaran ligger. Det blev fullt och det var därför jag fick varningen.
Tack för svaret men så var tydligen inte problemet. Det verkar som det ligger massa cache filer eller nått. För tar jag bort ett program så frigörs typ 200 kb men om jag installerar ett program så läggs det till kanske 500 kb. Helmysko. Tycker att man borde kunna välja att lägga filerna på det stora minnet så det lilla inte blir en flaskhals.
Postad 10 March 2009 - 23:47
Unregisteredc83518bd
-
Unregisteredc83518bd
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Hej,
Har sökt lite i tråden men inte hittat någon matnyttig info angående mitt problem.
Har en Omnia med i900XBHJ2/XBHJ1 installerat(vilket jag har förstått är den nyaste?), men den spökar något fruktansvärt. Har kört hard reset osv men den fortsätter frysa sig. Det händer stup i kvarten att antingen hela telefon fryser eller att något random felmedelande visas.
Någon som har tips på vad detta kan bero på? Spelar egentligen ingen roll vad jag gör med telefonen, om jag glor runt i menyerna, skickar sms eller tar bilder. Den hänger sig i tid och otid ändå.
Hur kan man lösa detta? Går det att flasha hela mobilen och lägga in senaste ROM på nytt?
Tack på förhand.
Finns en nyare firmware ute:)
Postad 11 March 2009 - 00:13
snblh
-
snblh
-
Rookie
-
2 inlägg
Finns en nyare firmware ute:)
Ok.. Någon som har versionsnamnet på denna?
Postad 11 March 2009 - 18:13
Unregisteredc83518bd
-
Unregisteredc83518bd
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Ok..
Någon som har versionsnamnet på denna?
Finns en tråd om det här på forumet https://www.minhembi...howtopic=223853Tror inte den ligger kvar på samsungs hemsida, men den finns nog uppladdad på diverse andra sidor som backup:)
Postad 14 March 2009 - 11:24
kleppari
-
kleppari
-
Rookie
-
3 inlägg
har just hämtat Pocketshield 1.0.0.9. (kräver .net 3,5) Ljus och rörelse sensorn funkar, ganska coolt att låsa upp telefonen genom att vända den upp och ner och tillbaka eller låsa upp den genom att ta den ur fickan. Den senaste versionen finns här
Postad 19 March 2009 - 14:08
Rew
-
Rew
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej,
Hur kan man lösa detta? Går det att flasha hela mobilen och lägga in senaste ROM på nytt?
Tack på förhand.
Hej min omnia gjorde samma sak hängde sig titt som tätt tex när jag skrev sms och jag skulle göra en smailis gubbe så fick jag fel medelande sedan försvann tangentbordet? jag fick starta om mobilen för att tangentbordet skulle komma tillbax. Oftast när den hängde sig var jag tvungen ta ur batteriet för att få den att fungera igen. Lämnade in den på lagning fick igen den efter en månad dom la in nyaste firmware och lödde om nått i luren. fungerade bra i 2 dagar sedan samma skit. Skrev mail till dom jag köp den av och krävde en ny mobil och det fick jag och den nya fungerar klockrent så mitt tips är om det inte blir bättre med ny firmware kräv att få en ny eller häv köpet och köp en ny.
Postad 19 March 2009 - 17:08
chilinöt
-
chilinöt
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Start > Program > Samsung Mobile Navigator > Meny > Extra > Kartor. Klicka på de Nordiska kartorna. Sen klickar du dig vidare och synkroniserar koderna. Tada! 
Gjorde det här förut, funkade jättebra, Sen bytte jag minneskort en gång o glömde bort att kartorna ligger på kortet - slängde i det minneskortet igen, och nu när jag försöker synkronisera nycklarna så gör den jobbet men likväl så är det fortfarande låst. What to doo?
Postad 22 March 2009 - 20:43
dipalma
-
dipalma
-
Rookie
-
7 inlägg
Hej.
Är en nybliven ägare av en omnia och har planer på att lägga in ett nytt gps program i den.
Vilket program är bäst garmin , tomtom , mm.mm
Funkar det att lägga in skogskartor och sjökort med eller ?'
Någon som bet var man får tag på programen ??
Har även lästa att SPB.Mobile.Shell skall vara bra att ha instalerat på omnian !! Jag laddade hem det i går men jag vet inte hur man ska lyckas instalera det på luren !!
Mycket tacksam för tips och hjälp.
Mvh
Tomas
Redigerat av dipalma, 30 March 2009 - 16:10.
Postad 25 March 2009 - 10:07
daniel10
-
daniel10
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej!
Jag har en liten sak som jag tänkt på. Det är så att jag skall ut och resa och undrar bara om någon har koll på hur man fixar det med datatrafiken? För den kopplar ju upp sig titt som tätt har jag fått för mig och det vill man ju inte skall hända utomlands så att man får betala multum för datatrafiken...
Grymt tacksam om någon har svar på detta!
Postad 30 March 2009 - 14:08
Kinta
-
Kinta
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Är det någon som vet om det är möjligt att ta bort ord som man har lagt till i telefonens T9 ordbok?
I ericsson telefoner finns det en meny som kallas "mina ord" om jag inte minns fel. Kan inte hitta någon sådan i Omnian.
Postad 30 March 2009 - 15:12
rocky77
-
rocky77
-
Användare
-
-
123 inlägg
Hej!
Jag har en liten sak som jag tänkt på. Det är så att jag skall ut och resa och undrar bara om någon har koll på hur man fixar det med datatrafiken? För den kopplar ju upp sig titt som tätt har jag fått för mig och det vill man ju inte skall hända utomlands så att man får betala multum för datatrafiken...
Grymt tacksam om någon har svar på detta!
Ladda ner programmet nodata här: http://www.modaco.co...utility-nodata/med det kan du stänga av så telefonen inte kan använda dina befintliga uppkoplingar
Postad 30 March 2009 - 16:10
dipalma
-
dipalma
-
Rookie
-
7 inlägg
Hej.
Är en nybliven ägare av en omnia och har planer på att lägga in ett nytt gps program i den. Vilket program är bäst garmin , tomtom , mm.mm Funkar det att lägga in skogskartor och sjökort med eller ?'
Någon som bet var man får tag på programen ??
Har även lästa att SPB.Mobile.Shell skall vara bra att ha instalerat på omnian !! Jag laddade hem det i går men jag vet inte hur man ska lyckas instalera det på luren !!
Mycket tacksam för tips och hjälp.
Mvh Tomas
Ingen som kan/vill ge tips ??
Postad 31 March 2009 - 19:01
busigabelsebub
-
busigabelsebub
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Är det någon som vet om det är möjligt att ta bort ord som man har lagt till i telefonens T9 ordbok?
I ericsson telefoner finns det en meny som kallas "mina ord" om jag inte minns fel. Kan inte hitta någon sådan i Omnian.
huvudmeny/inställningar/inmatning klicka på alternativ och därefter xt9 ordlistor/xt9minaord så kan du redigera sen.
Redigerat av busigabelsebub, 31 March 2009 - 19:02.
Postad 31 March 2009 - 20:52
kullmer
-
kullmer
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej.
Har äntligen fått tummen ur r****n o beställt "fri surf" till mobilen 
Men nu till problemet:
När jag kör igång Messenger så kommer alla dom kontakterna in i telefonboken 
Börjar bli lite jobbigt att behöva gå in i telefonboken och radera dom hela tiden.
Någon som vet hur jag ska göra för att dom inte ska läggas till där varje gång jag startar Messenger?
Postad 01 April 2009 - 14:17
Aldabal
-
Aldabal
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Tror du bockade i rutan "Lägg till kontakter i telefonboken" Ska gå att ta bort i inställningar på mailen på mobilen.
Postad 02 April 2009 - 17:24
kullmer
-
kullmer
-
Rookie
-
2 inlägg
Tror du bockade i rutan "Lägg till kontakter i telefonboken" Ska gå att ta bort i inställningar på mailen på mobilen.
Nu hittade jag funktionen  Meddelandefunktion > Alternativ > Adress. Sen bocka i IngenSå nu har det löst sig.
Postad 02 April 2009 - 19:33
tjenna
-
tjenna
-
Användare
-
-
109 inlägg
Kan man ladda ner filer i omnians webläsare till mobilen? Tex om jag skulle ladda ner en mp3 fil från någon upload-sida som yousendit, megaupload, mediasfire osv. Och likaså med andra sorters filer som zip filer.
Har även läst att omnian inte har stöd fullt stöd för flash, men undrar om det finns något sätt att åtgärda det genom en uppdatering eller nerladdning av något annat program.
tack i förhand
Redigerat av tjenna, 03 April 2009 - 17:19.
Postad 05 April 2009 - 10:58
exiz
-
exiz
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Hej!
Kan man få tag i TREs egna firmware någonstans till denna telefon? Har ingen lust att skicka iväg den för att byta firmware
Postad 08 April 2009 - 10:44
YugoSwede
-
YugoSwede
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Hej! Kan man få tag i TREs egna firmware någonstans till denna telefon? Har ingen lust att skicka iväg den för att byta firmware
NEHK1 finns att hämta på samsungs officiella sida. http://dev.samsungmo...omnia/index.jspvälj Nordic och skriv NE där den frågar om vilken version.
Postad 15 April 2009 - 12:44
nicopaco
-
nicopaco
-
Rookie
-
7 inlägg
Hej!
jag har problem med Route 66. Det tar lång tid få GPS posistion. Jag har testat tidigare inläggs förslag med att gå in i registret och det funkar inte nämnvärt bättre. Men det kan väl inte vara meningen att det ska ta sådan lång tid. Det stjälper ju hela idén med GPS. Var så glad att mna hade med det i luren...
Postad 15 April 2009 - 15:38
bbb91
-
bbb91
-
Rookie
-
2 inlägg
har nyligen köpt mej en omnia och känner men nöjd !
saken är den att när man loggar in på msn så hanmar alla msn kontakter i telefonboken hur fixar man detta drygt att ta bort dom hela tiden!
sen dethär med GPS har ju inga kartor för sverige hur fixar jag detta?
mvh: bbb91
Postad 15 April 2009 - 16:17
Guns-N-Roses
-
Guns-N-Roses
-
Rookie
-
8 inlägg
Vilka telefoner är mycket mindre då?
Kan hålla med om att den är klumpig, och stor är den, men inte för stor. Men jag har gått från standarden att ha mobilen i en hand till att tippa bilden till fast liggande o kör sms med 2 händer, det går att snacka med en hand men, ja det är lite klumpigt att svara....
Postad 15 April 2009 - 16:22
Guns-N-Roses
-
Guns-N-Roses
-
Rookie
-
8 inlägg
Hej! Man ska väl köra det här route 66. Är inte där svenska kartor? Har inte börjat klydda med det än för jag är inte den mobil-tekniska typen. Min förra mobil var seriöst Nokia 33-10. Jag är helnöjd med den förutom att den är lite stor att hantera med en hand. Hade dock inte hellre köpt touchwiz av någon anledning. Vet du om man kan ändra de förinställda inställningarna på alarmet så man slipper byta tid ton o snooze var kväll. Litar inte på det här med att man kan välja vilka dagar i veckan det ska ljuda för det klydda bara de första dagarna. Peace! // Kenny har nyligen köpt mej en omnia och känner men nöjd !
saken är den att när man loggar in på msn så hanmar alla msn kontakter i telefonboken hur fixar man detta drygt att ta bort dom hela tiden!
sen dethär med GPS har ju inga kartor för sverige hur fixar jag detta?
mvh: bbb91
Postad 16 April 2009 - 05:40
bbb91
-
bbb91
-
Rookie
-
2 inlägg
kör med rout66 men norden finns inte inlaggd och när jag öppnar rout66 på min dator för att synca står det att rout66 har stött på ett problem och måste avslutas!! har ominstalerat de men ingen skillnad vad r fel?
sngående larmet har jag ingen anng!
Postad 17 April 2009 - 07:03
bolie
-
bolie
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Kör med g-alarm istället. fungerar klockrent!
Postad 04 May 2009 - 21:28
Munkee
-
Munkee
-
Lärjunge
-
-
328 inlägg
Jag fattar inte vad det är som tar plats på "Enhet" minnet.
Av någon anledning så minskar Enhets minnet när man installerar program på Lagrings minnet vilket gör att jag inte har plats nog att installera saker på minnet där det är 12gb ledigt
Någon som har någon bra förklaring?
Postad 07 May 2009 - 11:39
MTD
-
MTD
-
Lärjunge
-
-
393 inlägg
Jag har en fråga ang Firmware.
Jag har CSHJ2 och undrar om det är det senaste?
Jag hittar ingen info om detta på samsungs hemsida.
Postad 07 May 2009 - 21:53
22mc
-
22mc
-
Veteran
-
-
1992 inlägg
Måste få tipsa om detta forumHitta mycket kul till omnina bla denna: lightsaber för oss som varit avis på Iphone lightsaber.
Postad 08 May 2009 - 12:16
b0rka
-
b0rka
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej! Har sökt lite och inte funnit exakt som svaren jag vill ha, så provar posta här..
1. Någon som har använt SPB mobile shell, hur "låser" man fast ett skin så man har det hela tiden, alltså drar jag fingret över skärmen och bläddrar ett par snäpp så kommer det ett annat skin.
2. På SPB mobile shell, kan man byta bakgrund?
3. Någon som kan rekommendera ett annat sätt att skriva SMS på? Hade gärna haft det som på vanliga telefoner, om ni förstår hur jag menar.. Vanliga T9 funktionen med bokstäver på varje tangent.
4. Hur ställer man inte så man kan använda ficklampan genom att trycka ner en tangent? (Idiotisk fråga, jag vet)
Jag använder Samsung Phonepad, men det blir liksom inte som vanlig T9 funktion ändå, utan ska jag ha någon bokstav får jag trycka på samma tangent flera gånger, ni förstår hur jag menar hoppas jag.
Hur gör jag får att slippa detta?
Tacksam för svar!
Postad 13 May 2009 - 11:46
Besterman
-
Besterman
-
Lärjunge
-
-
431 inlägg
Hallå.
Har problem med min omnia, den säger att "lagringsminnet" är fullt (73,6 av 73,6 MB används). Alltså inte "min lagring" utan något annat minne.
Jag kan inte ta emot sms m.m som det är just nu. I felmedelandet jag får så säger den att man kan utöka detta minne, i så fall hur? eller vad ska jag ta bort för att frigöra minne?
Tacksam för snabbt svar!
Postad 13 May 2009 - 13:22
OneW
-
OneW
-
Rookie
-
4 inlägg
Hej! Har sökt lite och inte funnit exakt som svaren jag vill ha, så provar posta här..
1. Någon som har använt SPB mobile shell, hur "låser" man fast ett skin så man har det hela tiden, alltså drar jag fingret över skärmen och bläddrar ett par snäpp så kommer det ett annat skin.
2. På SPB mobile shell, kan man byta bakgrund?
3. Någon som kan rekommendera ett annat sätt att skriva SMS på? Hade gärna haft det som på vanliga telefoner, om ni förstår hur jag menar.. Vanliga T9 funktionen med bokstäver på varje tangent.
4. Hur ställer man inte så man kan använda ficklampan genom att trycka ner en tangent? (Idiotisk fråga, jag vet)
Jag använder Samsung Phonepad, men det blir liksom inte som vanlig T9 funktion ändå, utan ska jag ha någon bokstav får jag trycka på samma tangent flera gånger, ni förstår hur jag menar hoppas jag. Hur gör jag får att slippa detta?
Tacksam för svar!
1.Jag har mobile shell och älskar det. Du kan inte låsa skärmen på ditt sida. Syftet med mobile shell är att du via "snurran" ska få tillgång till flera funktioner utan att behöva på in i telefonen. 2. Ja det kan du. Klicka på lilla ikonen till höger, där får du alternativ byt bakgrund. 3. Har du lust att utveckla? Telefonen har 3 olika tangentbord. Om du väljer Samsung keyboard, har alternativ text så har du till vänster om spaceknappen en ikon med abc. där kan du ändra till xt9 4. mycket bra fråga och jag hittade den här > inställningar/knappar. listen längst ner längst bak har du alternativ lampa.
Postad 13 May 2009 - 14:01
OneW
-
OneW
-
Rookie
-
4 inlägg
Hallå.
Har problem med min omnia, den säger att "lagringsminnet" är fullt (73,6 av 73,6 MB används). Alltså inte "min lagring" utan något annat minne.
Jag kan inte ta emot sms m.m som det är just nu. I felmedelandet jag får så säger den att man kan utöka detta minne, i så fall hur? eller vad ska jag ta bort för att frigöra minne?
Tacksam för snabbt svar!
titta på system/minne/minneskort och där prova ändra lagringsplats. Jag fattar inte vad det är som tar plats på "Enhet" minnet. Av någon anledning så minskar Enhets minnet när man installerar program på Lagrings minnet vilket gör att jag inte har plats nog att installera saker på minnet där det är 12gb ledigt Någon som har någon bra förklaring?
har du utforskat din telefon via Activ synk? Vilken lagringsenhet har du angiven? System/minne/lagringsplats.
Postad 18 May 2009 - 17:51
Biggeliboo
-
Biggeliboo
-
Rookie
-
2 inlägg
Har lite frågor angående lagring..
Måste man installera alla program på "Min enhet"? Det minnet är ju bara på 100mb och blir snabbt fullt.
Kan man installera applikationer och spel på sitt 16gigs minne och sen få dom som ikoner på "Favorit-menyn", som jag fattat det så är det bara programmen man installerat på "min enhet" som går att lägga som ikoner?
(Använder mig av SPB Shell)
Hade ju varit mycket smidigare att ha 16gb minnet som standardlagring för program och spel mm..
En sista fråga, i vilken mapp ska man lägga sina egna sms-signaler för att man ska kunna välja dom i "ljud och meddelanden"?
Jag finner att mobilen blir mycket slöare av att alla program ligger på 100mb-minnet. Har 19mb ledigt där och det är väl inte optimalt för att systemet ska fungera snabbt och smidigt? Har jag förstått det rätt?
Tack för mig
Postad 21 May 2009 - 15:39
FrökenC
-
FrökenC
-
Rookie
-
3 inlägg
Hej!
Jag har precis köpt mig en Omnia och jag tycker verkligen om den! Men eftersom jag är lite oteknisk och har lite kort tålamod tänkte jag kolla om någon kan detta lite bättre;)
- Hur f*n kopplar jag upp mig till mitt bredband här hemma? Jag har trådlöst till min bärbara med bredbandsbolaget. Det är ju massa inställningar som ska fixas för att koppla upp. Men jag fattar inte vad jag ska göra för val och så..
- Finns det någon annan telefonbok man kan ha i telefonen? Jag har endel kompisar som har mer än ett mobilnummer som dom använder och jag vill kunna välja nummer att skicka sms till och kunna se att Berra skickat från sitt ena nummer och inte stå som osparat nummer. Skickar Berra från nummer jag satt som mobil funkar det, men eftersom han har fler så kan jag inte få typ jobb/hemnummer i inkorgen. Fattar ni?
Sen snackar "alla" om något annat program (nu glömde jag av namnet... shield eller nåt?). Vad är det och varför ska man ha det?
Skulle bli överglad av lite hjälp här!
Postad 23 May 2009 - 23:41
johanhej
-
johanhej
-
Rookie
-
5 inlägg
Hej. Jag använder ActiveSync för att lägga in saker på Omnian men om jag ska lägga in saker direkt på via "Mobile Device så säger den att minnet är fullt, men jag har inte lagt in något alls. Det funkar prima om jag lägger in det någonstans på "My Windows Mobile-Based Device. Självklart har jag minneskort i och sådär :/
Någon som vet varför den gör såhär?
PS. Min lagring har 15 gb ledigt
Minneskortet 968 mb
Bluetooth 0 av 0
EDIT:
Har en annan fråga. Jag hade väldigt gärna haft svenskt t-bord. Installerade något som hette Recovery eller något för att fixa detta men jag behövde någon nyare version av windows.net för det :/ Någon som fått detta att fungera som kan hjälpa?
Tack på förhand.
Redigerat av johanhej, 25 May 2009 - 19:43.
Postad 26 May 2009 - 14:22
nicopaco
-
nicopaco
-
Rookie
-
7 inlägg
Hej! jag har problem med Route 66. Det tar lång tid få GPS posistion. Jag har testat tidigare inläggs förslag med att gå in i registret och det funkar inte nämnvärt bättre. Men det kan väl inte vara meningen att det ska ta sådan lång tid. Det stjälper ju hela idén med GPS. Var så glad att mna hade med det i luren...
Jag hitta det själv. gå in i inställningar och Välj Extra. Där ska man ändra Tillgångspunkt till den operatören man har. Det funka för mig
Postad 26 May 2009 - 23:40
johanhej
-
johanhej
-
Rookie
-
5 inlägg
Jag undrar bara. Lyckas folk ändra till svenskt tangentbord? Blir smärre tokig på detta klickande 
All hjälp skulle uppskattas.
Postad 09 June 2009 - 12:15
OneW
-
OneW
-
Rookie
-
4 inlägg
Hej!
Jag har precis köpt mig en Omnia och jag tycker verkligen om den! Men eftersom jag är lite oteknisk och har lite kort tålamod tänkte jag kolla om någon kan detta lite bättre;)
- Hur f*n kopplar jag upp mig till mitt bredband här hemma? Jag har trådlöst till min bärbara med bredbandsbolaget. Det är ju massa inställningar som ska fixas för att koppla upp. Men jag fattar inte vad jag ska göra för val och så..
- Finns det någon annan telefonbok man kan ha i telefonen? Jag har endel kompisar som har mer än ett mobilnummer som dom använder och jag vill kunna välja nummer att skicka sms till och kunna se att Berra skickat från sitt ena nummer och inte stå som osparat nummer. Skickar Berra från nummer jag satt som mobil funkar det, men eftersom han har fler så kan jag inte få typ jobb/hemnummer i inkorgen. Fattar ni? 
Sen snackar "alla" om något annat program (nu glömde jag av namnet... shield eller nåt?). Vad är det och varför ska man ha det?
Skulle bli överglad av lite hjälp här!
Hej! Grattis till din Omnia! för att koppla upp till ditt trådlösa nätverk: inställningar/anslutningar/wi-fi. Sen följer du anvisningarna på telefon. I telefon har du en "outlook" telefonbok där du kan lägga in 7 olika nummer, adresser IM-adresser, epostadresser med mera. Har du outlook på datorn hemma? Rekommenderar dig att fixa till dina kontakter där och tanka över. "programmet" alla snackar om är SPB Mobile shell http://www.spbsoftwa...ts/mobileshell/Det är ett program som skräddarsyr din Omnia utseendemässigt. Det kostar ca 330 kr lite beroende på valutakursen. Jag har själv mobile shell och min Omnia ser ut så här http://img410.images...i/dscn3562.jpg/Jag har dom 4 viktigaste telefonnumrena bakom bilderna, ikoner jag använder ofta med mera. Gillar det skarp! Lycka till med din telefon!
DSCN3562.JPG 113.69K
0 Antal nerladdningar
Postad 09 June 2009 - 12:24
OneW
-
OneW
-
Rookie
-
4 inlägg
Jag undrar bara. Lyckas folk ändra till svenskt tangentbord? Blir smärre tokig på detta klickande  All hjälp skulle uppskattas.
du har 4 tangentbord att välja mellan Samsung keyboard där å och ä ligger på sid 3 och ö på sid 6. Samsung keypad där man inte ens orkar leta efter å ä och ö. Phonepad samma men det är siffror. och sista alternativet där tangentbord med å ä ö men med förbaskat små knappar. http://wissinger.wor...-mina-trimtips/har inte letat efter andra alternativ då jag tycker det funkar.. Ingen som kan/vill ge tips ??
behöver du fortfarande hjälp så hojta till!
Postad 13 June 2009 - 16:08
dipalma
-
dipalma
-
Rookie
-
7 inlägg
Hur redigerar men telefonboken genom datorn om man inte har outlook ??
Mvh
Tomas
Postad 18 June 2009 - 14:15
Supermama
-
Supermama
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej svejs!
Jag har lite problem med min omnia som skulle va jävligt skönt att få lösa.
För det första har automatiska rörelsesensorn slutat fungera. Det är sjukt för den funkar när laddaren siiter i.
För det andra så har jag vista på min bärbara och eftersom activesync inte fungerar på vista har jag laddat ner center för windows mobile enheter. Men min omnia vill ändå inte "connecta" till datorn. Och jag har tänkt att installera SPB mobile shell i dagarna så det är ett stort problem.
Nu har jag tänkt som så att tror ni, någon av er härliga själar som gärna hjälper mig att mina problem skulle lösas om jag "resetade" mobilen eller gjorde en total återställning (som kanske är samma sak, har ingen aning). Och om jag nu gör det, försvinner alla bilder och sånt som jag har sparat på mobilen då?
Tacksam för lite hjälp...puss & kram
Postad 18 June 2009 - 16:19
FrökenC
-
FrökenC
-
Rookie
-
3 inlägg
[quote name='OneW' date='Jun 9 2009, 12:15 ' post='2461390'] Hej! Grattis till din Omnia! för att koppla upp till ditt trådlösa nätverk: inställningar/anslutningar/wi-fi. Sen följer du anvisningarna på telefon. Jag har kopplat upp mig till ett trådlöst nätverk när jag satt på Swebus och då kopplade det ifrån lite då och då, men det funkade toppen! När jag ska koppla upp till det jag har hemma så är det massa inställningar som den vill ha.. Jag kan ingenting om sånt, men jag har ju ett nätverk med lösenord och så? Från bredbandsbolaget med "grundinställningar". Skriver in rätt lösen och ändrar inte på dom inställningarna den har angett och det står bara ansluter heeeeela tiden. Inte för att jag behöver surfa på telefonen här hemma eftersom jag har en dator, med det är bara en sån grej som jag stör mig på och vill ska funka. Om fröken bestämt sig för nåt så ska det bli så! Men guuud jag älskar den här luren asså. Förutom när man skickar sms lite för snabbt (speciellt på lördagskvällar) och man får in ord som man absolut inte skulle skriva.. Men kan tex bli memoarer;D Bara lite småsaker som jag ska fixa med... Just det. Vad använder man för pogram för att spela upp musik? Och kan man få högre ljud? Jag tycker inte det är megahögt när man har allt på högsta volym eller? Och hur byter man låt smidigt? Jag har använt mediaplayer på luren. Kanske finns handsfree som liknar SE:s med knappar på som man bara kan hoppa vidare med? Tack för hjälpen
Postad 20 June 2009 - 17:03
nr14
-
nr14
-
Rookie
-
1 inlägg
Hejsan!
Vill börja med att tacka alla för mycket bra tips och ticks till omnian.
Jag har problem med min 3G uppkoppling. Min Omnia vill bara koppla upp sig via GPRS, men jag vill surfa via 3G. Har kollat på tre.se och ställt in som det sår där. Men när jag ska välja modem så finns inte mobillinje(GPRS,3G) med bland valen. Jag har bara mobillinje(GPRS).
Någon som har haft samma problem eller någon som sitter på en lösning?
Postad 23 June 2009 - 17:12
bolie
-
bolie
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Hejsan! Vill börja med att tacka alla för mycket bra tips och ticks till omnian.
Jag har problem med min 3G uppkoppling. Min Omnia vill bara koppla upp sig via GPRS, men jag vill surfa via 3G. Har kollat på tre.se och ställt in som det sår där. Men när jag ska välja modem så finns inte mobillinje(GPRS,3G) med bland valen. Jag har bara mobillinje(GPRS). Någon som har haft samma problem eller någon som sitter på en lösning?
Jag kan vara så långt ute och cyklar nu så det är otroligt.. Men Gprs, är det inte genom det man surfar när man surfar 3g? Det var iaf vad jag trodde. Surfa genom gprs eller wlan. Men jag har aldrig surfat genom annat än wlan så jag kan som sagt ha helt fel.. För övrigt! Omnian blev helt plötsligt den bästa telefonen jag haft när jag installerade sbp mobile shell 3.0.1! Rekommenderas skarpt! Ni som aldrig installerat spb och kör på vanliga windows layouten, tänk om!
Postad 23 June 2009 - 20:07
tresalesman
-
tresalesman
-
Rookie
-
2 inlägg
Hejsan! Vill börja med att tacka alla för mycket bra tips och ticks till omnian.
Jag har problem med min 3G uppkoppling. Min Omnia vill bara koppla upp sig via GPRS, men jag vill surfa via 3G. Har kollat på tre.se och ställt in som det sår där. Men när jag ska välja modem så finns inte mobillinje(GPRS,3G) med bland valen. Jag har bara mobillinje(GPRS). Någon som har haft samma problem eller någon som sitter på en lösning?
Tjena. Jag jobbar i 3butik och givetvis knep jag en Omnia innan de tog slut. Men den krånglar ju lite och har fått skicka in den till verkstaden två gånger nu, Och jag kan säga att det du nämner är något många råkat ut för. Så här ligger det till. När vi har skickat in telefonen på service (för helt andra fel) brukar de oftast kalibrera den och uppgradera mjukvaran. När vi sedan får tillbaka den så får den ingen 3G uppkoppling. Nu är det så att detta även har hänt mig då och sist gång lyckades jag lösa det, men minns ej hur tyvärr. Och fick den med postgubben idag vid 2tiden och har försökt fixa det sen dess. Så nu håller jag på och sliter av mig håret för att jag inte får ordning på det. Ringde till Samsung och felanmälde det hela och väntar på svar från dem. Det som alltså händer är att när man startar den så hittar den bara GSM nät och även roaming. Så inga "3G"-symboler däruppe utan endast "G" och "roaming-konen" dyker upp. Nu är inte detta så himla konstigt (bortsett från roamingen) utan den brukar ju koppla in sig på 3G ibland vid behov. Men det är just det den inte gör och när man öppnar Opera så står det "ansluter via gprs" och sen händer det inget mer... What to do..hmm
Postad 23 June 2009 - 20:28
tresalesman
-
tresalesman
-
Rookie
-
2 inlägg
Tjena. Jag jobbar i 3butik och givetvis knep jag en Omnia innan de tog slut. Men den krånglar ju lite och har fått skicka in den till verkstaden två gånger nu, Och jag kan säga att det du nämner är något många råkat ut för. Så här ligger det till. När vi har skickat in telefonen på service (för helt andra fel) brukar de oftast kalibrera den och uppgradera mjukvaran. När vi sedan får tillbaka den så får den ingen 3G uppkoppling. Nu är det så att detta även har hänt mig då och sist gång lyckades jag lösa det, men minns ej hur tyvärr. Och fick den med postgubben idag vid 2tiden och har försökt fixa det sen dess. Så nu håller jag på och sliter av mig håret för att jag inte får ordning på det. Ringde till Samsung och felanmälde det hela och väntar på svar från dem.
Det som alltså händer är att när man startar den så hittar den bara GSM nät och även roaming. Så inga "3G"-symboler däruppe utan endast "G" och "roaming-konen" dyker upp.
Nu är inte detta så himla konstigt (bortsett från roamingen) utan den brukar ju koppla in sig på 3G ibland vid behov. Men det är just det den inte gör och när man öppnar Opera så står det "ansluter via gprs" och sen händer det inget mer...
What to do..hmm
Nu löste jag det. Vet fan inte hur jag gjorde dock.. Jag pillade runt lite inne under Inställningar/Anslutningar/Anslutningar och sen fungerade det. Det skumma är att jag inte ändrade något utan mest kollade runt... hmm skumt. Varför finns det ingen tråd om Samsung Jet förresten. Fick känna lite på en idag, den var ju sinnessjuk. Gränssnittet var otroligt och jag som tidigare prisat iphone och lg arena för deras blev helt stum av denna lur. Hoppas nu bara tre tar in den
Postad 03 July 2009 - 21:29
Biggeliboo
-
Biggeliboo
-
Rookie
-
2 inlägg
Tjo!
Det har dykt upp ett problem, det började med att telefonen gnällde över att den inte hittade Scanstatus filen. Och nu verkar varenda program och bild som fanns på min 16gb lagring vara borta. Alla program finns kvar på telefonen (fast dom går inte att starta) men enligt minnesstatusen så är hela minnet tomt. Nån som haft liknande problem och lyckats reda ut det?
Tack på förhand!
Postad 04 July 2009 - 09:18
Telerob
-
Telerob
-
Rookie
-
1 inlägg
När jag synkar trådlöst (exchange 2007) så fungerar det i 2 dagar sen måste jag göra en total återställning igen för att det ska fungara i 2 dgr igen! Får också en supportkod 0×08502000F, hur löser jag detta ngn? Har det kommit ngn nyuppdatering?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|