Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Satio*

2277 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 november 2009 - 08:12

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

• 1 025 inlägg
  • 0
Jag installerade Nimbuzz igår, helt klart den IM-klient som funkat bäst för mig än så länge :)
Skickade lite bilder från min Satio till en polare som körde nåt annat IM-program.

Efter att ha sett en skärmdump av Nimbuzz som jag skickade till honom (via programmet såklart) så böt han oxå till det :)

Han kör Nokia btw.

Postad 13 november 2009 - 14:20

scen
  • scen
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

dom där bubblorna lyckades jag pilla bort utan problem,testa det du oxå. sen ser det ganska ok ut enligt mig

Mja bubblorna har mer satt sig i katerna och plasten börjat lossa i kanterna. Har haft satio sen dag ett så finns nog inte så mycket mer att göra. Plus att plasten är repig. Så ska sätta på ny snart om jag hittar någon (:

Postad 13 november 2009 - 15:19

Xenom
  • Xenom
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Mja bubblorna har mer satt sig i katerna och plasten börjat lossa i kanterna. Har haft satio sen dag ett så finns nog inte så mycket mer att göra. Plus att plasten är repig. Så ska sätta på ny snart om jag hittar någon (:

Invisible shield..
http://www.zagg.com/...ins-shields.php

Postad 13 november 2009 - 15:58

Unregisteredd6cb4034
  • Unregisteredd6cb4034
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Satte på en Invible Shield på min Satio när jag fick den. Bara skärmen dock. Jag är väl inte direkt lyrisk över hur bra den är men den är tålig som tusan i alla fall. Testade aldrig köra helt utan så jag kan inte svara på om den gör skärmen "segare" eller ej. Jag kommer att låta den sitta på i alla fall.

/Mannen på gatan

Postad 13 november 2009 - 16:09

scen
  • scen
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Invisible shield..
http://www.zagg.com/...ins-shields.php

Har snackats rätt mycket om just InvisibleShield i den här tråden. Får bli nån annan.

Postad 13 november 2009 - 19:29

Martinus
  • Martinus
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Snabb fråga, undrade om det är nån som är mobil kunnig som kunde informera mig om det går att använda sony erikssons klocka med sation, MBW-150(för att vara precis).

På deras hemsida står det att det inte går, men jag har prövat klockan på en telefon där det stod samma sak, och det funka.

Skulle nån som är kunnande kolla specsen och tala om, om det ens skulle vara fysiskt möjligt.

Ytterst tacksam för svar!!

Ha det gött (ps: Sorry om jag la den här frågan i fel tråd eller nåt)

Postad 13 november 2009 - 19:51

scen
  • scen
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Snabb fråga, undrade om det är nån som är mobil kunnig som kunde informera mig om det går att använda sony erikssons klocka med sation, MBW-150(för att vara precis).

På deras hemsida står det att det inte går, men jag har prövat klockan på en telefon där det stod samma sak, och det funka.

Skulle nån som är kunnande kolla specsen och tala om, om det ens skulle vara fysiskt möjligt.

Ytterst tacksam för svar!!

Ha det gött (ps: Sorry om jag la den här frågan i fel tråd eller nåt)

Jag tror någon tog upp det en bit tidigare i tråden. Är inte säker. Men kolla bakåt en tio femton sidor så kanske det står nåt om det.

Postad 13 november 2009 - 21:36

Martinus
  • Martinus
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Tack för svaret, synd om klockan bara, har en klocka men det får nog bli en satio även om dom inte fungerar ihop.

En till fråga: Villka format stöder sation, folk har haft problem med media go. Så om man convertar filerna i nåt annat program kanske det går bättre, rätta mig om jag har fel :(

Postad 13 november 2009 - 22:36

scen
  • scen
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Tack för svaret, synd om klockan bara, har en klocka men det får nog bli en satio även om dom inte fungerar ihop.

En till fråga: Villka format stöder sation, folk har haft problem med media go. Så om man convertar filerna i nåt annat program kanske det går bättre, rätta mig om jag har fel :(

Jag har inte haft några problem med att convertera videofiler i alla fall. Men jag har inte lagt över så mycket mer än ett par hundra mp3er och kanske 10 videor så kanske inte är rätt person att svara just nu.

Postad 14 november 2009 - 09:31

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0
Ja det må jag säga, på min Nokia N79 var jag nästan framme dit jag skulle innan Gps:en fått kontakt med satelliterna, och nu POFF ett par sekunder så har den hittat alla....... ;)

Jag la in Key Lock Clock i telefonen och det gick ju bra fram tills man ska kolla obesvarade samtal eller kolla meddelanden, för då ballar luren ur och man får starta om. Trist, för den funka väldigt bra.

Postad 14 november 2009 - 12:53

Unregistered781d1224
  • Unregistered781d1224
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Någon som vet om det går att hitta i telefonen hur många sms och MMS man har skickat ?

Redigerat av Unregistered781d1224, 14 november 2009 - 12:53.

Postad 14 november 2009 - 13:25

scen
  • scen
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Någon som vet om det går att hitta i telefonen hur många sms och MMS man har skickat ?

Jag har inte sett något sånt. Man kan kolla hur länge man snackat i servicemenyn vet jag men sms har jag inte sett. testa den här appen som räknar sms och samtal:
http://dailymobile.s...d-s60v3-phones/

Postad 14 november 2009 - 13:51

DrMcCoy
  • DrMcCoy
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

En till fråga: Villka format stöder sation, folk har haft problem med media go. Så om man convertar filerna i nåt annat program kanske det går bättre, rätta mig om jag har fel ;)

Har provat med ett par filmer och några teveserier på station. Kört med Handbrake för att konvertera till mp4, har funkat felfritt att spela upp de filerna. Det enda som strular är resume, inte alltid det går, utan man får själv spola fram.

Postad 14 november 2009 - 15:33

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1 167 inlägg
  • 0
Har jag missat, eller finns inte den klassiska Sony Ericsson/Ericsson meddelande-tonen?
Ingen inställning för nivån på meddelandesignalen heller?
Om inte den klassiska finns, är det någon som har en idé hur jag får över den från en P1:a till Satio?

Postad 14 november 2009 - 17:38

thorstenn
  • thorstenn
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

En till fråga: Villka format stöder sation, folk har haft problem med media go. Så om man convertar filerna i nåt annat program kanske det går bättre, rätta mig om jag har fel ;)

om du kollar galleriet för satio på prisjakt så ser du en bild med en fungerande klocka, eller den verkar fungera iaf...

Postad 14 november 2009 - 19:39

DrMcCoy
  • DrMcCoy
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Jag installerade Nimbuzz igår, helt klart den IM-klient som funkat bäst för mig än så länge ;)

Fått kameran att fungera i programmet? Tror den installerade Nokia 5800-versionen åt mig, och där funkar den inte för mig...

Postad 14 november 2009 - 23:01

betty (kung pow)
  • betty (kung pow)
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Har provat med ett par filmer och några teveserier på station. Kört med Handbrake för att konvertera till mp4, har funkat felfritt att spela upp de filerna. Det enda som strular är resume, inte alltid det går, utan man får själv spola fram.

Jag har fört över några serier i aviformat. Innan dom förs över frågar windows om dom ska konverteras först. Blir helt ok resultat och funkar jämt. Men det kanske bara är någon funktion i win7?

Postad 15 november 2009 - 13:55

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0

om du kollar galleriet för satio på prisjakt så ser du en bild med en fungerande klocka, eller den verkar fungera iaf...

Angående Bluetooth klockan så TROR jag att den inte stöds fullt ut, dvs du kan nog se låttittlar men allt stöds nog inte, kan du svara eller avvisa samtal via klockan ? Lite osäker, men skicka PM till han (eller hon ?) som tog bilden i galleriet.

Postad 15 november 2009 - 14:08

spaz
  • spaz
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag har fått ett konstigt problem med min satio,, jag har ingen gps längre, den hittar inga satelliter!
det har fungerat förr men nu står det bara söker, som att jag inte har nån gps i den, väldigt irreterande, jag som nyss lagt in garmin xt,hoppas nån har nåt bra förslag.

Postad 15 november 2009 - 17:20

DrMcCoy
  • DrMcCoy
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0

Jag har fört över några serier i aviformat. Innan dom förs över frågar windows om dom ska konverteras först. Blir helt ok resultat och funkar jämt. Men det kanske bara är någon funktion i win7?

Spännande, det har jag inte tänkt på att prova. Antar att du går via mediaspelaren? Vad blir det för upplösning vid konverteringen av filerna? Väljer den mp4?

Postad 15 november 2009 - 19:35

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

Jag har fått ett konstigt problem med min satio,, jag har ingen gps längre, den hittar inga satelliter!
det har fungerat förr men nu står det bara söker, som att jag inte har nån gps i den, väldigt irreterande, jag som nyss lagt in garmin xt,hoppas nån har nåt bra förslag.

Har du aktiverat intern gps i garmin?

Postad 15 november 2009 - 20:05

spaz
  • spaz
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
ja det har jag,, gps fungerar inte google eller med programet plats heller ,den står bara och söker...

Postad 15 november 2009 - 20:32

Öhrström
  • Öhrström
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hallå alla glada Satio ägare!
En fråga ifrån mig... Jag har ett problem som håller på att göra mig tokig.
När man tar imot en ljudfil eller låt via Blåtand så hamnar den i inkorgen för meddelanden.
När man sedan sparar den så läggs den i musikbiblioteket. Hittar låtarna under menyn media.
Men går det att hitta låtarna i filhanteraren? Vill nämligen kunna flytta dom till en annan mapp så man har lite mera koll på vad man har.

Hälsningar ifrån Öhrström

Postad 15 november 2009 - 20:59

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0

Hallå alla glada Satio ägare!
En fråga ifrån mig... Jag har ett problem som håller på att göra mig tokig.
När man tar imot en ljudfil eller låt via Blåtand så hamnar den i inkorgen för meddelanden.
När man sedan sparar den så läggs den i musikbiblioteket. Hittar låtarna under menyn media.
Men går det att hitta låtarna i filhanteraren? Vill nämligen kunna flytta dom till en annan mapp så man har lite mera koll på vad man har.

Hälsningar ifrån Öhrström

Har du prövat att söka efter låten med sökfunktionen ?
Tryck på förstoringsglaset i nedre högra hörnet, google kan söka i telefonen också, inte bara på nätet.

Postad 15 november 2009 - 23:11

Öhrström
  • Öhrström
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Har du prövat att söka efter låten med sökfunktionen ?
Tryck på förstoringsglaset i nedre högra hörnet, google kan söka i telefonen också, inte bara på nätet.

Jodå det har jag gjort. Hittar låten men inte platsen den är sparad på. *Öhrström känner sig dum*

Redigerat av Öhrström, 15 november 2009 - 23:11.

Postad 16 november 2009 - 01:44

Öhrström
  • Öhrström
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Jodå det har jag gjort. Hittar låten men inte platsen den är sparad på. *Öhrström känner sig dum*

Äntligen! Hittade mappen. Filerna la sig i Filhanteraren==>minneskort==>Attachments

Tack för hjälpen!

Postad 16 november 2009 - 10:47

MaxXximilian
  • MaxXximilian
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
Finns det program som spelar in samtal i sation?
Var kan man köpa det?

För xperian letade jag i 6månader och betalade t.om. för vito audionotes men det programmet spelade bara in på högtalartelefon.

Postad 16 november 2009 - 11:12

h0bbe
  • h0bbe
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Går det att stänga av så att mediaspelaren går igång om jag kommer åt knappen på min HBH-DS205? Oerhört irriterande och jag skulle verkligen inte ha något problem med att vara tvungen att gå in i mediaspelaren via telefonen om jag vill lyssna på musik. Egentligen skulle jag vilja ha bort den från standbyskärmen också och istället ha dagens noteringar i kalendern där, men det kanske inte går?

Postad 16 november 2009 - 11:19

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0

Går det att stänga av så att mediaspelaren går igång om jag kommer åt knappen på min HBH-DS205? Oerhört irriterande och jag skulle verkligen inte ha något problem med att vara tvungen att gå in i mediaspelaren via telefonen om jag vill lyssna på musik. Egentligen skulle jag vilja ha bort den från standbyskärmen också och istället ha dagens noteringar i kalendern där, men det kanske inte går?

Vad händer om du markerar DS205 som "icke-behörig" i Bluetooth controll panelen ?
Peka på DS205 i fliken "kopplade enheter, välj alternativ-> ange som obehörig, då kommer du få en fråga varje gång DS205 försöker koppla upp (eller du råkar trycka på knappen på DS205).

Redigerat av what17ever, 16 november 2009 - 13:48.

Postad 16 november 2009 - 11:48

Unregistered3811f9da
  • Unregistered3811f9da
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Har jag missat, eller finns inte den klassiska Sony Ericsson/Ericsson meddelande-tonen?
Ingen inställning för nivån på meddelandesignalen heller?
Om inte den klassiska finns, är det någon som har en idé hur jag får över den från en P1:a till Satio?

Skicka ljudfil via blåtand?

Postad 16 november 2009 - 14:51

scen
  • scen
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Finns det program som spelar in samtal i sation?
Var kan man köpa det?

För xperian letade jag i 6månader och betalade t.om. för vito audionotes men det programmet spelade bara in på högtalartelefon.

Finns gratisprogram som gör det. http://dailymobile.se kolla under applikationer för s60 v5 på bloggen så tror jag att det ska finnas ett där.

Postad 16 november 2009 - 17:20

ALex_RL
  • ALex_RL
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Kan man fixa Flash på sation? Isf hur? tacksam för svar =)

Postad 16 november 2009 - 17:30

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1 167 inlägg
  • 0

Skicka ljudfil via blåtand?

Så långt är jag med, men var finns ljudfilen?

Postad 16 november 2009 - 19:53

star trek
  • star trek
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
I min Satio finns i alla fall en gammal klassisk SE-ringsignal som har funnits sedan K700 i alla fall.

Postad 17 november 2009 - 08:18

h0bbe
  • h0bbe
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Vad händer om du markerar DS205 som "icke-behörig" i Bluetooth controll panelen ?
Peka på DS205 i fliken "kopplade enheter, välj alternativ-> ange som obehörig, då kommer du få en fråga varje gång DS205 försöker koppla upp (eller du råkar trycka på knappen på DS205).

Verkar tyvärr inte funka. När den väl är ansluten, vilket den ju måste vara för att kunna användas vid telefonsamtal, spelar behörighetsinställningen ingen roll. Men tack ändå! Några andra tips!?

Postad 17 november 2009 - 16:43

Unregistered5e4e52c7
  • Unregistered5e4e52c7
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Någon som lyckats lista ut om det går att ändra de 4 genvägarna längst ner på skärmen? Search-ikonen känns rätt värdelöst och jag hade gärna haft kalendern där i stället.

Postad 17 november 2009 - 19:59

star trek
  • star trek
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Mm det har jag också funderat på och det går nog inte att ändra den..jag behöver inte femtielva genvägar på start skärmen men 5 st, som det blir med touch-knapparna längst ner, är perfekt. Man kunde ju hoppas att dom kirrar detta i en firmwareupdatering men jag tror att dom där genvägarna är rätt så permanenta. Fast det är ju urkorkat med en genväg till huvudmenyne när den fysiska mittenknappen går dit!!! Hmm hoppas att programmerarna får veta detta! Likaså att det inte går att manuellt markera flera meddelanden är dåligt!

Postad 17 november 2009 - 20:46

scen
  • scen
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Fast det är ju urkorkat med en genväg till huvudmenyne när den fysiska mittenknappen går dit!!! Hmm hoppas att programmerarna får veta detta!

Nu har jag läst om genväg till huvudmeny två gånger ;S Jag har då ingen sån. Inte i vanliga temat.

Postad 17 november 2009 - 21:29

star trek
  • star trek
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
I grundlkäggande tema-valet till väntelägestema så finns dom tre knapparna längst ner i rutan.

Postad 17 november 2009 - 22:57

Unregisteredb72347bd
  • Unregisteredb72347bd
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0
Tjenare.

Lite ny på Satio men har en fråga.

Jag har ju gått från en W880i till en satio, ehh jo det va ett stort hopp :)

Nu till frågan, i den gamla luren så indelades allt i mappar och man kollade mappvis, går inte de i Sation, för när man går in på Media, bilder tex så kommer ju ALLA bilder upp oavsett om jag lagt dem mappvis. Ska man spara dem på nåt annat ställe så de inte blir med i Slideshowen(i så fall vart) eller går det att låsa vissa mappar ?

Ni fattar säkert varför jag vill ha funktionen. Det ska gå att låsa så man inte kan se allt iaf vore ju bra.

/Jonas

Postad 18 november 2009 - 00:00

scen
  • scen
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Tjenare.

Lite ny på Satio men har en fråga.

Jag har ju gått från en W880i till en satio, ehh jo det va ett stort hopp :)

Nu till frågan, i den gamla luren så indelades allt i mappar och man kollade mappvis, går inte de i Sation, för när man går in på Media, bilder tex så kommer ju ALLA bilder upp oavsett om jag lagt dem mappvis. Ska man spara dem på nåt annat ställe så de inte blir med i Slideshowen(i så fall vart) eller går det att låsa vissa mappar ?

Ni fattar säkert varför jag vill ha funktionen. Det ska gå att låsa så man inte kan se allt iaf vore ju bra.

/Jonas

Bilder man tagit med kameran hamnar månadsvis och om man valt att tagga dom så hamnar dom efter taggar ;O så vitt jag vet är det så man kan göra nu. har inte testat iofs.

Postad 18 november 2009 - 10:08

crazy_anita
  • crazy_anita
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Finns det någon som vet om det finns ett program man kan ladda ner för att få funktionen av smileys till telefonen?

Postad 18 november 2009 - 10:09

crazy_anita
  • crazy_anita
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag är ute efter något program som gör att man kan få smileys... någon som vet?

Postad 18 november 2009 - 10:12

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3 878 inlägg
  • 0
Det blir nog lättare om du skriver vad du har för nalle :)
Sony Ericsson har ju dom inbyggda, tryck 11 när du skriver ett sms för att infoga smilgubbe. :blush:

Postad 18 november 2009 - 10:13

crazy_anita
  • crazy_anita
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag har en Satio...

Postad 18 november 2009 - 10:34

trifix
  • trifix
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0

Jag är ute efter något program som gör att man kan få smileys... någon som vet?

Ställ dig i kö :)

Postad 18 november 2009 - 11:52

crazy_anita
  • crazy_anita
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Ställ dig i kö :)

Men en polare rekomenderade att jag skulle gå in här för han hade tydligen läst i forumet att det var någon som hittat ett program för smileys att ladda ner....

Postad 18 november 2009 - 12:05

ALex_RL
  • ALex_RL
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Men en polare rekomenderade att jag skulle gå in här för han hade tydligen läst i forumet att det var någon som hittat ett program för smileys att ladda ner....

Gå tillbaka 5-10 sidor så borde du hitta det :)

Postad 18 november 2009 - 12:59

crazy_anita
  • crazy_anita
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

hittade men verkar vara ett trial program som man ska pröjsa för...

ngn som har länken till nerladdningen av key lock clock förresten?

Postad 18 november 2009 - 13:49

crazy_anita
  • crazy_anita
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Jag har installerat men får det inte till att funka... det flashar till i rutan sen försvinner det :blush:

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.