* Officiell Tråd - HTC Hero *
HTC Hero 512MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
6
|
(166)
|
Inga priser |
åäö i e-postmeddelanden (2 inlägg)
|
16 år sedan |
IPhone eller HTC Hero (7 inlägg)
|
16 år sedan |
iPhone 3GS vs. HTC Hero (189 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 03 September 2009 - 21:17
Postad 03 September 2009 - 21:34
Har nu bestämt mig för att skaffa mig en Hero, har velat fram och tillbaka mellan några olika telefoner men har nu slutligen bestämt mig. Massa frågor lär väl dyka upp när man väl har den i sin hand men en fråga jag har nu är det här med surfandet.
Det finns ju div. surfpaket där det talas om 500MB/1GB/5GB i månaden och jag undrar således hur mycket det går för vanlig surfning? Säg att man är inne och läser lite på nätet och kollar mailen och sådant där, kanske 20-30min om dagen?
Är det också en massa program som är på konstant såsom gps som också "drar" datatrafik?
Tacksam för svar.
Jag har använt min till surfa och se youtube videor och sådär riktigt mycket nu i 3 dagar och har totalt laddat ner/upp 110mb
Postad 03 September 2009 - 21:37
Uppe på http://android.modac...ate-zip-format/Någon mer än jag som är riktigt sugen på den nya uppdaterade romen till Hero?
Postad 03 September 2009 - 22:20
Postad 03 September 2009 - 22:26
Postad 03 September 2009 - 23:09
För en som inte är så insatt. Hur gör man detta enklast då?Säger bara: UPPDATERA till senaste ROM: HELT annan mobil, hur snabb som helst och funkar kanon med massor igång!
Postad 03 September 2009 - 23:11
Säger bara: UPPDATERA till senaste ROM: HELT annan mobil, hur snabb som helst och funkar kanon med massor igång!
Är de MoDaCo custom ROM du syftar på eller menar du någon annan? Hur som helst, hur gör man för att fixa det?
Postad 04 September 2009 - 06:00
Syftar på nya officiella rom-en till Hero. Läs mer påÄr de MoDaCo custom ROM du syftar på eller menar du någon annan? Hur som helst, hur gör man för att fixa det?
http://www.swedroid....read.php?t=1863
Postad 04 September 2009 - 06:57
Nu har man använt Hero'n en stund.. helt klart riktigt nöjd.
En nybörjarfråga: Finns det något naturligt sätt att stänga ner (avsluta) de program man kör? Just nu använder jag "tillbaka"-knappen, något "Avsluta" i meny hittar jag inte.
Jag har även laddat ner och installerat "TaskPanel", där verkar finnas möjlighet att stänga ner program som körs i bakgrunden...
Ni som har använt mobilen ett tag, hur gör ni? .. är det bara att köra på eller bör man ha som vana att avsluta programmen ordentligt?
Tacksam för svar.
Postad 04 September 2009 - 07:21
Hej!
Nu har man använt Hero'n en stund.. helt klart riktigt nöjd.
En nybörjarfråga: Finns det något naturligt sätt att stänga ner (avsluta) de program man kör? Just nu använder jag "tillbaka"-knappen, något "Avsluta" i meny hittar jag inte.
Jag har även laddat ner och installerat "TaskPanel", där verkar finnas möjlighet att stänga ner program som körs i bakgrunden...
Ni som har använt mobilen ett tag, hur gör ni? .. är det bara att köra på eller bör man ha som vana att avsluta programmen ordentligt?
Tacksam för svar.
Kör på och oroa dig inte för program som "ligger o lurar i bakgrunden". Detta är inte Windows mobile så det kräver ett annorlunda tänk. Generellt sett är det så att om man backar sig ur ett app så frigörs det allokerade minnet som programmet tar upp i Androids cache. Om man istället trycker på Home så ligger det kvar i cache och det går som du märker snabbare att öppna det igen.
Nu frigör Android minne automatiskt efter behov så detta behöver man som sagt inte tänka på i vanliga fall, så länge programmen sköter sig.
Postad 04 September 2009 - 07:22
Funderar på att lägga in några mailkonton (POP).
Jag har dock inte lyckats hitta hur jag ska kunna "markera alla som lästa".. saknas den möjligheten?
Ett av mina konton innehåller typ +700 mail... är inte så sugen på att gå igenom dessa, en i taget.
Postad 04 September 2009 - 09:05
Postad 04 September 2009 - 09:54
Jag är ute efter en applikation som jobbar tillsammans med barcode scanner för att "samla in" ett större antal streckkoder i ett och samma dokument. Kan vara en enkel textfil som jag sedan kan maila, lägga upp på google docs eller ta hand om på annat sätt. Någon som vet om det finns något dylikt? Har inte lyckats hitta ännu.
Enbart barcode scanner tillåter ju bara att jag skickar (mail eller sms) en kod i taget (om jag inte missat något) och det håller inte i längden.
Clipbot should do the trick:
[url="http://www.cyrket.com/package/bz.ktk.clipbot"%5dhttp://www.cyrket.com/package/bz.ktk.clipbot"]http://www.cyrket.com/package/bz.ktk.clipb.../bz.ktk.clipbot[/url]
Nice, precis vad jag behövde! Tackar för tipset.
Postad 04 September 2009 - 12:38
Postad 04 September 2009 - 12:57
Tack för response
Postad 04 September 2009 - 14:52
Snabbare än 3G eller 3GS? Hur är browsern nu eftersom det var den som i jmf med 3 gs var mkt långsammare. Hur är ljudet i mediaspelaren? Det pratas om radio i nya FW - är det över nätet eller "luftburen"?? Har beställt en 3gs men är inte säker längre.
Tack för response
Cellular radio, inte FM radio
Postad 04 September 2009 - 14:54
För en okunnig, vad innebär det mer specifikt?Cellular radio, inte FM radio
Postad 04 September 2009 - 15:03
För en okunnig, vad innebär det mer specifikt?
Utan att ha läst på, antar jag att man menar täckning, mottagning, samtalskvalitet mm, dvs det som har med antennen att göra
Postad 04 September 2009 - 15:19
Utan att ha läst på, antar jag att man menar täckning, mottagning, samtalskvalitet mm, dvs det som har med antennen att göra
Just precis så, alltså den mjukvaran i mobilen som sköter GSM, HSPA etc. etc.
Den har ingenting med FM radio att göra. Ursäkta mitt tidigare knapphändiga svar
Postad 04 September 2009 - 15:36
Hero har legat bra till men hårdvaran/dess prestanda har talat emot, något den nya ROMen nu verkar råda bot på. I alla fall så långt det går att komma utan SnapDragon CPUer osv. Min nuvarande SE K810 är ju inte i samma liga, men kameramodulen med blixt är faktiskt något jag verkligen uppskattar. Perfekt på semestern eller för "impulsfoto".
Hur är kameran på Hero, verkar vara spridda åsikter om detta. Mörkerfoto lär ju vara en mindre katastrof såklart men hur är det med kvalitén på dagsfoto? Någon som tom kan jämföra med en K810i?
Frågan är om man ska köra på Hero idag, eller försöka hålla ut och vänta på SE Rachael eller någon annan modell i nästa generation..
Postad 04 September 2009 - 15:48
Det jag svurit över är avsaknad av möjlighet att låsa skärpan för att komponera om, en stor skandal men ska enligt uppgift vara löst med den nya rommen. Hur man löst det vet jag dock ej, kanske genom att man låser skärpan genom att trycka på skärmen som på iphone, nån som vet?
Postad 04 September 2009 - 16:00
Vad jag hört om nya ROMen ska det vara "touch focus" för kameran men exakt vad de menar vet jag inte, borde ju vara som på iPhone tycker man.
Postad 04 September 2009 - 16:51
Antar det då det knappast kommer att gå att låsa skärpan med trackballen som bara har ett läge, alltså inte som du förmodligen är van på din SE halvvägs tryck för att låsa samt helt nedtryckt för att ta bild.Vad jag hört om nya ROMen ska det vara "touch focus" för kameran men exakt vad de menar vet jag inte, borde ju vara som på iPhone tycker man.
Ja ja, bara jag får möjlighet att låsa skärpan så är jag nöjd, blir ju lite less på att ofta vara tvingad att ha huvudmotivet i mitten, lagom kreativt för en gammal fotograf
Ang. bildkvaliten så tycker jag att du ska googla lite & se om du kan hitta bildexempel, jag har bara min P1i att jämföra med & den är i alla fall bättre än den... För övrigt så ställer jag inte så stora krav då jag bara använder den till facebookinlägg men det är klart att man inte tackar nej till bästa möjliga bildkvalite...
Postad 04 September 2009 - 16:59
Tangentbordslagget har också i princip eliminerats. En fantastisk skillnad, allt som allt!
Ordentligt med cred till HTC (och till Paul på Modaco, kör hans 2.0 ROM)!!
Touch focus i kameran fungerar precis som man tror, peka - kameran fokuserar - tryck av
Redigerat av Golgo_13, 04 September 2009 - 17:00.
Postad 04 September 2009 - 17:10
YessTouch focus i kameran fungerar precis som man tror, peka - kameran fokuserar - tryck av
Postad 04 September 2009 - 18:22
Vet inte om man ska köpa en Hero nu eller vänta till runt December då det troligen kommit en ny HTC Android tele.. alla prata om "i höst".. kommer en för US market men är ju mer nyfiken på vad som händer i EU..
Skönt att höra att saker och ting blivit bättre med nya FW.. man blir ju inte mindre sugen. som Unix admin är man ju helt klart sugen på att kunna köra som root
Postad 04 September 2009 - 19:06
Funderar på om man ska ta och uppdatera ROMen direkt, en dum fråga kanske men gäller garantin ifall man använder den inoficiella?
Sen säger ni att då man gör det så raderas allt på telefonen. Är det då smidigt att göra backup på alla namn, sms och program man lagt in? Eller måste man installera om dom på nytt?
Postad 04 September 2009 - 19:25
Hur är kameran på Hero, verkar vara spridda åsikter om detta. Mörkerfoto lär ju vara en mindre katastrof såklart men hur är det med kvalitén på dagsfoto? Någon som tom kan jämföra med en K810i?
Har haft min hero sedan i tisdags och har inte hunnit ta så många bilder med den ännu. Har tidigare kört med en k810i. Här har du två bilder tagna senaste veckan, enligt metoden "jag tar en bild för jag har telefonen i fickan":
1) K810i - http://www.facebook....mp;id=698242285
2) Hero - http://www.facebook....mp;id=698242285
Båda bilderna är förminskade och inte i originalstorlek. Ibland kan jag tycka Heron har lite problem att fokusera riktigt bra. Och blixt/lampa saknar jag också även om några testbilder i halvskumt vardagsrum faktiskt blev helt ok.
Postad 04 September 2009 - 19:34
Hur känner du själv i jämförelse med K810i när du tar foto? Blev du besviken över Heron eller den funkar liksom?
Riktig kamerablixt verkar ju Android-tillverkarna inte ens ha med på kartan, får ju vara glad om de slänger in en LED-lampa på lurarna..
Postad 04 September 2009 - 20:04
Då har man skaffat sig en Hero då
![]()
Funderar på om man ska ta och uppdatera ROMen direkt, en dum fråga kanske men gäller garantin ifall man använder den inoficiella?
Sen säger ni att då man gör det så raderas allt på telefonen. Är det då smidigt att göra backup på alla namn, sms och program man lagt in? Eller måste man installera om dom på nytt?
Det är nästan så du skulle köra med original-ROM ett tag bara för att uppleva tillfredställelsen av att sedan byta till den nya
Postad 04 September 2009 - 20:32
Vet inte varför men dina bilder är inte representativa för Hero, ser mer ut att vara taget med min gamla T68i för många år sedanHar haft min hero sedan i tisdags och har inte hunnit ta så många bilder med den ännu. Har tidigare kört med en k810i. Här har du två bilder tagna senaste veckan, enligt metoden "jag tar en bild för jag har telefonen i fickan":
1) K810i - http://www.facebook....mp;id=698242285
2) Hero - http://www.facebook....mp;id=698242285
Båda bilderna är förminskade och inte i originalstorlek. Ibland kan jag tycka Heron har lite problem att fokusera riktigt bra. Och blixt/lampa saknar jag också även om några testbilder i halvskumt vardagsrum faktiskt blev helt ok.
Under goda förhållanden så ska det se riktigt hyfsat ut om man inte drar upp dem för mycket i storlek. Har inte gjort några ingående tester men känner att den har en tendens att överexponera vilket man i så fall kan kompensera med exponeringskompensationen.
Postad 04 September 2009 - 20:51
IMAG0003.jpg 995.67K
0 Antal nerladdningar
IMAG0010.jpg 838.14K
0 Antal nerladdningar
IMAG0015.jpg 861.95K
0 Antal nerladdningar
Postad 04 September 2009 - 22:01
Postad 04 September 2009 - 22:03
Tack egge för bildexemplen, redan innan du påpekade fokus-problemet i texten tyckte jag att just fokusen var lite "off" på din Hero-bild. Men detta kanske blir bättre med den nya fokusfunktionen, får hoppas
Hur känner du själv i jämförelse med K810i när du tar foto? Blev du besviken över Heron eller den funkar liksom?
Riktig kamerablixt verkar ju Android-tillverkarna inte ens ha med på kartan, får ju vara glad om de slänger in en LED-lampa på lurarna..
Jag kan hålla med Z om att bilden inte var helt representativ. Tyckte själv när jag tagit den att den inte blev bra fokusmässigt, men har kännt flera gånger att heron haft lite problem med fokusen. Ibland har en liten putsning av linsen hjälp - så är det när man inte har linsskydd
I jämförelse med K810i - tja. Jag har ju gillat kvaliteten på den, och att man med den har en "riktig" kamera, dvs ordentlig avtryckare med fokuslås och liknande. Rent bildmässigt har jag inte gjort några ordentliga jämförelser dock, och kan inte säga så mycket om det. Men jag kan inte påstå att jag blivit besviken på herons kamerafunktion. Skulle vara avsaknaden av fokuslås som Z påpekat tidigare, men det ska ju vara löst nu.
Men men, jag använder bara telefonen som kamera när jag inte har något annat med mig, eller för att enkelt och snabbt få upp en bild på nätet. Ska jag ta kvalitetsbilder använder jag systemkameran eller en bättre kompaktare beroende på tillfälle.
Junkans bilder ser ju helt ok ut tycker jag. Lite gryniga och inte 100% skärpa men personligen har jag inte större krav än så från en telefonkamera.
Redigerat av eggepegge, 04 September 2009 - 22:07.
Postad 04 September 2009 - 22:41
IMAG0010.jpg 1.38MB
0 Antal nerladdningar
IMAG0011.jpg 1.35MB
0 Antal nerladdningar
Postad 04 September 2009 - 22:55
Postad 04 September 2009 - 23:06
För övrigt så är det ju så sanslöst enkelt & snabbt att lägga in bilder med kommentar där man nu vill, efter att bilden är tagen så har man den inlagd med kortare text på en halv minut...
Postad 04 September 2009 - 23:29
Var i stan idag, höll i en Hero. Den kändes robust, och gränssnittet är ju väldigt fint! Tyvärr var färgen brun, och inte den jag var ute efter, så det blev inget köp.
Men jag skall leta rätt på en vit imorgon är tanken.
Nu till sak.
Jag åker i Oktober till Spanien och blir där i en månad. Då kommer jag använda ett spanskt kontantkort.
I och med att jag blir borta så länge, så vill jag ha en MP3-spelare, kamera och telefon i samma pryl. Därför är jag inne på HTC.
Jag undrar kort och gott,
- Är ni nöjda med mediaspelaren i den?
- Touch focus i senaste uppdateringen. Hur fungerar det? Bra?
- När jag åker till Spanien vill jag helst ha kontantkortet till att ringa och inte använda apps. Går det lätt att stänga av all "betal-kommunikation" (dvs. wifi/3G/whatever)?
Tack
Postad 05 September 2009 - 01:46
Det finns fina widgets förinstallerade för det, att med en knapptryckning koppla ur mobilnätet eller wifi eller att koppla ur båda med airplane mode. Jag har gjort en speciell sida med dessa + widgets för bluetoth & GPS in/urkoppling.[*]När jag åker till Spanien vill jag helst ha kontantkortet till att ringa och inte använda apps. Går det lätt att stänga av all "betal-kommunikation" (dvs. wifi/3G/whatever)?
Grymt behändigt!
Redigerat av Unregistered29af8ed6, 05 September 2009 - 01:50.
Postad 05 September 2009 - 07:50
Jag undrar kort och gott,
* Är ni nöjda med mediaspelaren i den?
* Touch focus i senaste uppdateringen. Hur fungerar det? Bra?
* När jag åker till Spanien vill jag helst ha kontantkortet till att ringa och inte använda apps. Går det lätt att stänga av all "betal-kommunikation" (dvs. wifi/3G/whatever)?
Ja.
Ja.
Ja.
Postad 05 September 2009 - 09:44
Det är nästan så du skulle köra med original-ROM ett tag bara för att uppleva tillfredställelsen av att sedan byta till den nya
Haha okej, tycker iofs den e rätt snabb. Men har iofs inte installerat några program än. Men hur var det med garantin?
Och backup av program, sms och kontakter? Är det smidigt eller försvinner dom?
Hur lägger man till egna ord i ordlistan då man skriver sms? Går det att göra backup av dom orden senare isf?
Postad 05 September 2009 - 09:57
Det finns fina widgets förinstallerade för det, att med en knapptryckning koppla ur mobilnätet eller wifi eller att koppla ur båda med airplane mode. Jag har gjort en speciell sida med dessa + widgets för bluetoth & GPS in/urkoppling.
Grymt behändigt!
Låter intressant.
Nybörjare som man är.. har du lust att skriva vad de heter?
Postad 05 September 2009 - 10:11
Behöver man egentligen använda HTC sync?
Jag syncar kalender och kotakter med mitt google konto... och filöverföring med USB kan man väl göra ändå?
Skulle gärna vilja veta om det finns något som motiverar installationen? (Uppdatering av mobil kanske?)
Postad 05 September 2009 - 10:19
Haha okej, tycker iofs den e rätt snabb. Men har iofs inte installerat några program än. Men hur var det med garantin?
Och backup av program, sms och kontakter? Är det smidigt eller försvinner dom?
Hur lägger man till egna ord i ordlistan då man skriver sms? Går det att göra backup av dom orden senare isf?
Det går ju alltid att flasha om till original-ROM om du skulle behöva lämna in den på garanti. Det går också att "un-roota" en Android så vitt jag vet så det skall vara lugnt.
För backup kör MyBackup, finns på market som 30-days free trial. Den kan backa upp i princip allt inkl apps, sms, kontakter, inställningar etc etc.
Ang ordlista så läggs det till ord automatiskt när du skriver ngt som inte finns i listan från början. Även den ordlistan skall MyBackup klara av.
Postad 05 September 2009 - 10:25
Är det ingen mern än jag som har haft problem att återställa program och inställningar (framförallt programinställningar och scenes/teman) med MyBackup? När jag återställer program med MyBackup och startar ett program så får jag alltid gå igenom inställnignarna för programmet igen. Mina scener/teman återställs dessutom aldrig, vilket inte är hela världen. sms, kontakter och sånt återställs dock även om man med fördel synkar kontakter, kalender etc från gmail.För backup kör MyBackup, finns på market som 30-days free trial. Den kan backa upp i princip allt inkl apps, sms, kontakter, inställningar etc etc.
Ang ordlista så läggs det till ord automatiskt när du skriver ngt som inte finns i listan från början. Även den ordlistan skall MyBackup klara av.
När ni återställer med MyBackup, återställer ni applikationer eller inställningar först?
Postad 05 September 2009 - 11:36
Tycker att trackballen känns väldigt lös. Inte det att den håller på att trilla ur eller liknande, utan snarare att det inte finns något som helst motstånd när man rullar på den. Dessutom upplever jag ett visst ljud från kulan. Ett sorts gnissel, eller vad man ska säga. När man navigerar med den så kan den ibland hoppa över saker i menyn.
Är detta normalt eller har jag fått ett måndagsex.
Postad 05 September 2009 - 11:54
Dom finns under HTC widget, settings & heter som sig bör Airplane mode, Bluetoth, GPS, Mobile network & Wi-Fi.Låter intressant.
Nybörjare som man är.. har du lust att skriva vad de heter?
Postad 05 September 2009 - 11:59
Den har en mysko känsla, känns lite lös som du skriver & skrapar på nåt sätt men så har de exemplar jag testat varit så det är nog som det är. Jag använder sällan min men tycker annars att funktionen är ok.Har precis köpt en Hero. Överlag nöjd med hela mobilen, men är osäker på en sak.
Tycker att trackballen känns väldigt lös. Inte det att den håller på att trilla ur eller liknande, utan snarare att det inte finns något som helst motstånd när man rullar på den. Dessutom upplever jag ett visst ljud från kulan. Ett sorts gnissel, eller vad man ska säga. När man navigerar med den så kan den ibland hoppa över saker i menyn.
Är detta normalt eller har jag fått ett måndagsex.
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
åäö i e-postmeddelanden
8 bilder

71 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?