*** Officiell tråd - Xtreamer - Streamer/Streamer Pro/Sidewinder/iXtreamer
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
Postad 13 maj 2010 - 22:12
Postad 14 maj 2010 - 09:22
Xtreamer SideWinder Multimedia Player
NEW 2010 Model!
Factory-Installed SideWinder (Passive Cooling) & Revised / Updated Chipset which supports
full 7.1 HD Audio Pass-thru!*
This New Model also has NO FAN and is TOTALLY SILENT!
This model uses the same chipset as the Xtreamer PRO
Varför måste de göra den så EXTREMT ful ??
Postad 15 maj 2010 - 15:27
http://forum.xtreame...php?f=2&t=14993
Ingen datum satt ännu men "närmare 2 veckor än 2 månader till release".

Postad 15 maj 2010 - 16:58
Det har vi väntat på.Jukeboxen kommer snart, den ser grym ut!
http://forum.xtreame...php?f=2&t=14993
Ingen datum satt ännu men "närmare 2 veckor än 2 månader till release".
Postad 15 maj 2010 - 17:33

Postad 15 maj 2010 - 21:02
Vad menar du med ljudnivå?Hur är xtreamer i ljudnivå? har kikat lite närmare på dessa modeller just pga. wifi-stöd. Ska ha den i sovrummet, därav ljudnivåkrav 5 av 5
Postad 15 maj 2010 - 23:02
Vad menar du med ljudnivå?
Nivån på ljudet den genererar, alltså fläktljud etc. läste lite på prisjakt att den kan väsnas lite, fast den kanske går att ställa in manuellt i rpm på fläkten så den blir tystare?
En liten fundering till, xtreamer.net har ju bra erbjudande på enheten + wifidongel, men när man lagt till varan i varukorgen kommer det upp rekommenderade tillbehör såsom nätadapter och fjärr, ingår inte dessa?
Postad 16 maj 2010 - 06:58
Fast... den nyaste utgåvan av 'standard' Xtreamer har ju ingen fläkt alls, utan bara Sidwinder, som är en Kåpa med kylgaller på: http://www.webhallen...er_mediaspelareNivån på ljudet den genererar, alltså fläktljud etc. läste lite på prisjakt att den kan väsnas lite,
Den är mao dödstyst!
På den äldre modellen gick fläkten att ställa steglöst ända ned till 0.fast den kanske går att ställa in manuellt i rpm på fläkten så den blir tystare?
http://xtreamer.nu/xtreamer-spec.htm
Redigerat av anderswillhelmsson, 16 maj 2010 - 07:00.
Postad 16 maj 2010 - 09:34
Fast... den nyaste utgåvan av 'standard' Xtreamer har ju ingen fläkt alls, utan bara Sidwinder, som är en Kåpa med kylgaller på: http://www.webhallen...er_mediaspelare
Den är mao dödstyst!
På den äldre modellen gick fläkten att ställa steglöst ända ned till 0.
http://xtreamer.nu/xtreamer-spec.htm
Sidewinder är väl tillval för 20€ som jag förstår, men eftersom det går att ställa in fläkten så kanske man kan börja med basmodellen och ställa in fläkten på lägre varvtal, skulle det vara för högt kan man ju montera kylflänsarna efteråt!
Postad 16 maj 2010 - 09:55
Sluta 'förstå', för det gör du ju uppenbarligen inte.Sidewinder är väl tillval för 20€ som jag förstår

Klicka istället på länken i mitt inlägg, och SE, samt LÄS, hur det ligger till ...
Postad 16 maj 2010 - 10:28
Trevligt svar...Sluta 'förstå', för det gör du ju uppenbarligen inte.
Corpze: Det finns en ny modell av "vanliga" Xtreamer, som kommer med Sidewinder som standard.
Fläkten väsnas inte högt, men den ger ifrån sig ett svagt vinande ljud, som är störigt vid tysta partier i film. Jag köpte till sidewinder till min Xtreamer och satte på den själv. Då kan man stänga av fläkten helt. Har du ingen kylfläns på och stänger fläkten, så kan Xt bli för varm o ta skada. Ännu värre om du har intern HDD.
Postad 16 maj 2010 - 12:46
Postad 16 maj 2010 - 13:46
Nivån på ljudet den genererar, alltså fläktljud etc. läste lite på prisjakt att den kan väsnas lite, fast den kanske går att ställa in manuellt i rpm på fläkten så den blir tystare?
En liten fundering till, xtreamer.net har ju bra erbjudande på enheten + wifidongel, men när man lagt till varan i varukorgen kommer det upp rekommenderade tillbehör såsom nätadapter och fjärr, ingår inte dessa?
Jo det ingår men går även att beställa till vid behov. Blev också konfunderad av att se det kom upp när jag beställde men kollade upp och allt sånt ingår.
Sen kan ju fjärren gå isönder så går att beställa extra vid behov.
Postad 16 maj 2010 - 14:25
Sluta 'förstå', för det gör du ju uppenbarligen inte.
![]()
Klicka istället på länken i mitt inlägg, och SE, samt LÄS, hur det ligger till ...
Efter att ha frågat och fått fram att det är bara sidewinder som är monterad på den gammla Xtreamern INTE den med den nya chippet som PRO har utan the old shit.
Postad 16 maj 2010 - 14:44
Postad 16 maj 2010 - 14:58
Svar här:Jag fattar INTE farfr dom inte lägger ut FW 2.3.2S när den nu ändå finns
http://forum.xtreame...hp?f=15&t=14987
2.3.2 här:
http://www.xtreamer....y-default).aspx
MEN.. det där är alltså eg. till Xtreamern med det nyare Chipet i, och inte till den gamla.
OCH det är dessutom exakt samma som 2.3.1.
Så det är ju på egen risk du Flashar den där.
Redigerat av anderswillhelmsson, 16 maj 2010 - 15:04.
Postad 16 maj 2010 - 15:28
Var köper jag den "nya" Xtreamer Sidewinder (med nya chippet) ? Altenativt när kommer den ut ?
Finns redan ute
Själv har jag nu kört med FW 2.3.2b1, 2.4b3, 2.4b5, 2,4b6, och 2,5, 2,6 finns åxå, om nån kommer över dom kan ni väl ladda upp här?!
Det jag menar varför inte komma ut med officiella FW V & INTE bara behålla beta v för sig själva kanske fler som vill prova sig fram
Redigerat av pege63, 17 maj 2010 - 09:21.
Postad 16 maj 2010 - 15:31
Finns redan ute
Var köper man den då? fann inte den på xtreamer.net iaf, blev sugen då de hade bra erbjudamde på den vanliga xtreamern utan sidewinder monterat och wifidongel för 99€ men webhallens alternativ är alltså den bättre med sidewinder fast utan wifi-dongel till ett betydligt högre pris?
Postad 16 maj 2010 - 19:29
Postad 17 maj 2010 - 09:15
Rörigt detta nu, men den version som säljs på webhallen och dustin blandannat måste väl vara med nya chippet?
http://www.webhallen...er_mediaspelare
http://www.dustinhom...5010400496.aspx
De jag har ringt och frågat talade om att det gammla Realtek RTD1283 inte det nya DD, men jag tror att dom inte vet vad dom talar om dom flesta har ingen aning om vad som sälj
Postad 17 maj 2010 - 13:42
Postad 17 maj 2010 - 15:43
Fick en pro leverarad idag. Beställde åt en kompis så att han kunde ta del av det billigare erbjudandet. Så det verkar som om leveranserna är i gång. Beställde 1 mars.
Fixa recension asap

Nä hade varit trevligt med en iaf kort rapport om hur den upplevs och fungerar.
Postad 17 maj 2010 - 20:05
Fixa recension asap
Nä hade varit trevligt med en iaf kort rapport om hur den upplevs och fungerar.
Finns en review på xtreamers hemsida.
http://forum.xtreame...hp?f=28&t=14952
Den nya xtreamer sidewinder säljs av dustin, var en person som köpte dne från dem och har firmware 2.3.2.
den har samma chip som pro men pro har mer minne osv.
Redigerat av Unregistered8027fd16, 17 maj 2010 - 20:07.
Postad 17 maj 2010 - 20:42
Finns en review på xtreamers hemsida.
http://forum.xtreame...hp?f=28&t=14952
Den nya xtreamer sidewinder säljs av dustin, var en person som köpte dne från dem och har firmware 2.3.2.
den har samma chip som pro men pro har mer minne osv.
BadAnka, jag vet den finns redan läst den men skadar aldrig med flera olika personers åsikter. Dessutom skulle jag gärna veta hur bra det går att streama material via WiFi.
Postad 17 maj 2010 - 21:44
Postad 17 maj 2010 - 23:34
Tanken slog mig, måste man ha datorn igång med nåt serverprogram eller kan jag köra direkt från min Lacie D2 NAS?
Nej, tanken är att du ska klara dig med en Xtreamer kopplad till nätet, samt en intern hårddisk eller ett USB-minne på 2Gb för datafiler. Dock så kan det vara så att det går snabbare att samordna filerna första gången om man kör dem via sin PC först (som är starkare), men det är ren spekulation än så länge.
Postad 18 maj 2010 - 07:34
De jag har ringt och frågat talade om att det gammla Realtek RTD1283 inte det nya DD, men jag tror att dom inte vet vad dom talar om dom flesta har ingen aning om vad som sälj
Nej det vore konstigt om det inte är det nya chippet. Svårt att tänka mig att dom skulle tillverka 2st helt olika med Sidewinder. Låter dyrt....
Beställt en iallafall. Någonstans det går att se vilket chip som sitter i när den väl dyker upp tro?
Postad 18 maj 2010 - 08:42
Nej det vore konstigt om det inte är det nya chippet. Svårt att tänka mig att dom skulle tillverka 2st helt olika med Sidewinder. Låter dyrt....
Beställt en iallafall. Någonstans det går att se vilket chip som sitter i när den väl dyker upp tro?
Tror det är mest att Xtreamer inte själva släppt denna pjäsen som gör att man tvivlar. Fast är säkert som du säger rätt vers, vet inte vart man kan kontrollera det.
Postad 18 maj 2010 - 08:56
/jl
Postad 18 maj 2010 - 11:48
1902kr med studentrabatt verkar väl vettigt pris?
Postad 18 maj 2010 - 12:01
(Har "gamla" Xt själv plus Sidewinder o WiFi)
Postad 18 maj 2010 - 12:11
Priset börjar närma sig Tvix och Popcorn, men tror denna utklassar de två, har inte läst på så noga.
På vilka fronter då?
Vad jag har sett av Xtreamer har dess främsta argument varit att den levererar nästan lika bra som Popcorn och Tvix, men till betydligt lägre pris. Vilka skulle argumenten vara att välja en Xtreamer som första val om priset hade varit jämförbart?
Postad 18 maj 2010 - 12:15
Jag kollade på många recensioner och användaromdömen innan jag föll för Xt. Klart var ju att den kostade under halva priset. Även därför lade jag till "tror" i inlägget ovan, har som sagt inte koll på Pro. Kollade lite om jag skulle vänta på den när jag köpte Xt för en-två månader sen, men tyckte att vanliga räckte väl till mina krav.
Postad 19 maj 2010 - 16:47
Postad 19 maj 2010 - 16:53
Jag har också bestämt mig för nya Xtreamer sidewinder. Blir dock inte klok på vart man kan beställa en som garanterat har nya chippet. Vet att dustinhome och Xtreamer.nu nämnts tidigare men jag känner mig fortfarande jävligt osäker. Tips någon?
var en som köpte nya sidewinder på dustinhome och fick den med firmware 2.3.2. han postade i den svenska delen i xtreamers forum.
Postad 19 maj 2010 - 19:13
med fjärren så blinkar den bara orange hela tiden.
Finns det något jag kan göra åt det eller är det bara att skicka in den?
Postad 19 maj 2010 - 19:31
Jag har ett problem med min Xtreamer. Tidigare idag när jag kollade på en film låste den sig och det gick inte att stänga av den med kontrollen (Harmony 525). Detta har hänt tidigare och jag ryckte ur strömkabeln för att kunna stänga av den. När jag sedan skulle sätta på den igen så startar den inte. Fungerar inte heller med orginalfjärren! Jag har haft detta problem förut och jag har kopplat in Xtreamer till datorn genom mini USB-kontakten på baksidan för att få fart på den. Efter det så har den startat med kontrollen men inte nu längre! Vad ska jag göra? Jag kan ju inte köra en emergency firmware heller...
Tips? Eller är det bara att skicka tillbaka den?
Mvh
Postad 19 maj 2010 - 21:07
1. När jag spelar upp musik så väljer jag ett album(som är en katalog) när första låten spelat klart så fortsätter den inte på nästa låt. Fungerar inte detta?
2. Testa att kolla på bilder, men det blir inzoomat? Så bilden flyter runt lite sakta för att kunna visa allt. Hur gör man för att kunna se hela bilden?
Postad 19 maj 2010 - 21:13
Precis kopplat in min nya Xtreamer. Har två funderingar....
1. När jag spelar upp musik så väljer jag ett album(som är en katalog) när första låten spelat klart så fortsätter den inte på nästa låt. Fungerar inte detta?
Har för mig jag läst det inte fungerar i nuvarande FW. Det kommer i 3.0 med fungerande album osv.
Postad 20 maj 2010 - 16:24
Min xtreamer startar inte. När jag stoppar i strömkabeln så börjar den lysa rött. Sedan när jag försöker starta den
med fjärren så blinkar den bara orange hela tiden.
Finns det något jag kan göra åt det eller är det bara att skicka in den?
Prova att installera emergency firmware.
http://forum.xtreame...=...299&start=0
Hej!
Jag har ett problem med min Xtreamer. Tidigare idag när jag kollade på en film låste den sig och det gick inte att stänga av den med kontrollen (Harmony 525). Detta har hänt tidigare och jag ryckte ur strömkabeln för att kunna stänga av den. När jag sedan skulle sätta på den igen så startar den inte. Fungerar inte heller med orginalfjärren! Jag har haft detta problem förut och jag har kopplat in Xtreamer till datorn genom mini USB-kontakten på baksidan för att få fart på den. Efter det så har den startat med kontrollen men inte nu längre! Vad ska jag göra? Jag kan ju inte köra en emergency firmware heller...
Tips? Eller är det bara att skicka tillbaka den?
Mvh
Startar den inte så är det bara att skicka in den eftersom du inte kan göra mycket med den. Kolla med din leverantör hur du gör för att skicka in den för reparation.
Postad 21 maj 2010 - 08:47
Koppla bort allt utom HDMI-sladden till TVn.Detta har hänt tidigare och jag ryckte ur strömkabeln för att kunna stänga av den. När jag sedan skulle sätta på den igen så startar den inte. Fungerar inte heller med orginalfjärren! Jag har haft detta problem förut och jag har kopplat in Xtreamer till datorn genom mini USB-kontakten på baksidan för att få fart på den. Efter det så har den startat med kontrollen men inte nu längre! Vad ska jag göra? Jag kan ju inte köra en emergency firmware heller...
(I instruktionerna för Emergency, står att man ska använda RCA/Phono-kablar, men har man inga såna ingångar på sin TV, så kan man ju inte det, OM man nu inte har en Scart-adapter med ingångar för RCA/Phono-sladdar)
Se till att batterieliminatorn är inkopplad till 230v och GER STRÖM!
Dvs MÄT den, eller koppla den till nåt annat som använder samma spänning, 12volt, och se om den funkar då.
För om INGEN lysdiod tänds upp på Xtreamer, verkar det ju som den inte får nån ström.
Får den ström, så lägg då Emergency Firmware på en tom USB-sticka, och stoppa in den i USB-port 1, dvs den som är till vänster i bak när du ser på Xtreamer framifrån.
Sen ansluter du Strömmen, och startar Xtreamer, väntar kanske 10-15 sekunder, och TRYCKER SEKVENSERNA på ORIGINAL-Fjärren SOM BESKRIVS på Bilden!

Postad 21 maj 2010 - 10:07
synd bara att den kom 5 år försent.
streama från dator är ju det moderna=)
Jag vet inte det, jag. Jag tycker att det är skönt att inte vara tvungen att ha datorn igång så fort jag ska titta på film. Dessutom har jag inte en dator i varje rum, men jag har en mediaspelare i vardagsrummet och en i sovrummet. Datorn står i datorrummet. Mediaspelarna kan dessutom göras knäpptysta utan problem.
Allt är nätverkat och kör mot en NAS, och det är den enda enhet som måste vara igång alltid. Mycket modernare än att ha en klumpig dator på alla ställen där jag vill titta på film tycker jag...
Men det här är OT i den här tråden, här ska vi diskutera Xtreamern ur ett tekniska perspektiv. Filosofiska diskussioner kring olika lösningar tas bättre i en separat tråd.
Postad 21 maj 2010 - 10:45
Har inte hunnit testa den fullt ut men kör den trådlöst via en N-router som i sin tur kör trådlöst till min vanliga burk (2meter till router som står i sin tur 2m till datorn)
Funkar klockrent med 720P och framförallt tyst som en mus.
Första intrycket är riktigt bra, snabb, smidig och inga problem med att få igång den och hitta min dator.
Funkade även bra med Harmony1000

Återkommer när jag testat den mer...
Glömde att tanken är att köra en NAS men den kommer inte förrän måndag

Redigerat av Turbolars, 21 maj 2010 - 10:46.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar