* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *
9082 svar till detta ämne
Postad 30 January 2010 - 17:12
ravenshield
-
ravenshield
-
Användare
-
-
108 inlägg
Inte så att jag inte tror dig, men vad har du fått siffrorna ifrån? Jag trodde inte de var bekräftade? Antar det räcker rätt långt med 256MB också för den delen.
Bekräftade eller inte men det är ju många som gått ut med 256MB och skulle ju vara konstigt om det skulle varit tagit från luften. Själv har jag läst det i någon tidning men även på nätet. Hittade några andra länkar: http://pdadb.net/ind...a_x3_se_rachaelhttp://www.cnet.com....s-339299360.htmhttp://www.gsmarena....ia_x10-2964.php
Postad 30 January 2010 - 17:14
gregoff
-
gregoff
-
Användare
-
-
100 inlägg
Lite nytt godis:
http://www.youtube.c...h?v=Xq1abHyHxRM http://www.youtube.c...h?v=nXMazDB2690 http://www.youtube.c...h?v=L6L0klVELsg
Dessutom slår SE Nexus one i Neocore. http://www.youtube.c...h?v=oij7nZuBBikNexus får 27,6 medan X10 får 28,3. Det är förvisso marginella skillnader, men då är det "bekräftat" att det i alla fall inte är något fel med hårdvaran.
Postad 30 January 2010 - 17:19
sefors
-
sefors
-
Användare
-
-
121 inlägg
Lite nytt godis:
http://www.youtube.c...h?v=Xq1abHyHxRM http://www.youtube.c...h?v=nXMazDB2690 http://www.youtube.c...h?v=L6L0klVELsg
Tackar...och därmed borde snacket om att X10 är långsam (eller iaf långsammare än nexus one) vara död.
Postad 30 January 2010 - 17:22
gregoff
-
gregoff
-
Användare
-
-
100 inlägg
Tackar...och därmed borde snacket om att X10 är långsam (eller iaf långsammare än nexus one) vara död. 
Precis! Om SE sabbat det hela med sina mjukvaruanpassningar, så är det ändå bara att lägga in annan ROM...
Postad 30 January 2010 - 17:29
Barilla
-
Barilla
-
Lärjunge
-
-
253 inlägg
Snygga jämförelser... Not.
Vad något ###### testprogram säger känns inte relevant.
Såg ni hur det laggade när han drog upp menyn på X10´an?
lika bra ni vänjer er med sådant.
Lägga in en rom? Tror du att du kan ta vilken rom som helst och bara trycka in?
Postad 30 January 2010 - 17:31
gregoff
-
gregoff
-
Användare
-
-
100 inlägg
Du blir aldrig nöjd du. Detta visar tydligt att du av ren princip är emot X10. Det spelar ingen roll för dig om den skulle vara 10 gånger bättre eller sämre... För övrigt använde han timescape som home-screen, vilket inte visar rättvist hur snabb luren är utanför SE's anpassningar.
Redigerat av gregoff, 30 January 2010 - 17:33.
Postad 30 January 2010 - 17:39
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Att jämföra x10 och nexus i snabbhet i nuläghet tycker jag känns helt irrelvant såvida inte x10 kommer snart. Den bör istället jämföras med telfoner som kommer mer i närheten av när den kommer. X10 är i nuläget ingen färdig produkt och bör la inte jämföras med en som finns på marknaden.
jämför kan man ju alltid...men skulle den prestera sämre än vad som finns på marknande skulle man ju bli besviken
Redigerat av theclone, 30 January 2010 - 17:41.
Postad 30 January 2010 - 17:54
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Att jämföra x10 och nexus i snabbhet i nuläghet tycker jag känns helt irrelvant såvida inte x10 kommer snart. Den bör istället jämföras med telfoner som kommer mer i närheten av när den kommer. X10 är i nuläget ingen färdig produkt och bör la inte jämföras med en som finns på marknaden.
jämför kan man ju alltid...men skulle den prestera sämre än vad som finns på marknande skulle man ju bli besviken 
Fast helt ärligt nu, Sony Ericssons telefoner brukar vara riktiga specmonster när de läcks men när de väl släpps så har alla andra hunnit ifatt sen länge.
Postad 30 January 2010 - 18:07
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2455 inlägg
TommyHugo gör mig helt förvirrad, vad vill personen??? Förstår inte ett smack
Postad 30 January 2010 - 18:15
ravenshield
-
ravenshield
-
Användare
-
-
108 inlägg
TommyHugo gör mig helt förvirrad, vad vill personen??? Förstår inte ett smack
Är beredd att hålla med. Oerhört förvirrat...
Postad 30 January 2010 - 19:53
ravenshield
-
ravenshield
-
Användare
-
-
108 inlägg
Postad 30 January 2010 - 20:47
Unregisteredaa85384d
-
Unregisteredaa85384d
-
Lärjunge
-
-
251 inlägg
Är beredd att hålla med. Oerhört förvirrat... 
Lol +1
Postad 30 January 2010 - 21:27
Unregistered42102
-
Unregistered42102
-
Användare
-
-
228 inlägg
Postad 30 January 2010 - 22:38
Unregistered80bc741c
-
Unregistered80bc741c
-
Användare
-
-
124 inlägg
Laggar en applikation på X10 så laggar den på Nexus One.
Postad 30 January 2010 - 22:51
Walkir
-
Walkir
-
Veteran
-
-
1812 inlägg
Såg ni hur det laggade när han drog upp menyn på X10´an? lika bra ni vänjer er med sådant.
Nu är du bara negativ. Många utvecklare på SEMC i Lund jobbar just nu 6 dagar i veckan för att få ordning på X10:an. När de ökat takten till 7 dagar i veckan, så finns det hopp
Redigerat av Walkir, 30 January 2010 - 22:51.
Postad 30 January 2010 - 23:16
ojva
-
ojva
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
Nu är du bara negativ. Många utvecklare på SEMC i Lund jobbar just nu 6 dagar i veckan för att få ordning på X10:an. När de ökat takten till 7 dagar i veckan, så finns det hopp 
Tror fan det att de jobbar på...annars blir de nog arbetslösa inom en snar framtid...
Postad 30 January 2010 - 23:18
Unregisteredaa85384d
-
Unregisteredaa85384d
-
Lärjunge
-
-
251 inlägg
Tror fan det att de jobbar på...annars blir de nog arbetslösa inom en snar framtid...
Word! Nu är det trovärdighet som gäller...
Postad 30 January 2010 - 23:48
Unregisteredc83518bd
-
Unregisteredc83518bd
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Det lagg som vissa ser i x10an är 10000ggr mindre än vad jag har i min Omnia lite drygt 1 år efter release, har aldrig haft en telefon så seg som den!
Postad 31 January 2010 - 00:07
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Men alltså... Kunde de inte gjort det innan? Eller var det bråttom helt plötsligt nu?
Postad 31 January 2010 - 00:22
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1289 inlägg
Men alltså... Kunde de inte gjort det innan? Eller var det bråttom helt plötsligt nu?
Tror det ser ut lite så där hos alla tillverkare som har någon form av mjukvara som ska vara klar vid en viss tid. Det finns ju alltid något att justera, ändra, optimera osv. Inget ovanligt iaf, snarare regel än undantag.  Ser bra ut på filmerna, om vi nu bara kunde få ett bekräftat datum också.
Postad 31 January 2010 - 00:38
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
http://www.youtube.c...layer_embedded#
Vad i hela... Nu blev ju nästan JAG sugen på scape-programmen (jag orkar verkligen inte skriva båda namnen, även om förklaringen blev mycket längre)! Det såg kalas ut! Fast jag tror ändå att jag kommer tröttna fort. Kanske. Det flöt på bra om inte annars! Var har Barilla fått sin "info" ifrån egentligen? JAG FATTAR INTE DET. Var det dumt att skriva det så Barilla ser? Kanske. Tror det ser ut lite så där hos alla tillverkare som har någon form av mjukvara som ska vara klar vid en viss tid. Det finns ju alltid något att justera, ändra, optimera osv. Inget ovanligt iaf, snarare regel än undantag. 
Ser bra ut på filmerna, om vi nu bara kunde få ett bekräftat datum också.
Ja, det är ju sant. Men ändå. Det verkar lite ojämnt. When it's done?
Postad 31 January 2010 - 09:28
gregoff
-
gregoff
-
Användare
-
-
100 inlägg
Vad i hela... Nu blev ju nästan JAG sugen på scape-programmen (jag orkar verkligen inte skriva båda namnen, även om förklaringen blev mycket längre)! Det såg kalas ut! Fast jag tror ändå att jag kommer tröttna fort. Kanske. Det flöt på bra om inte annars! Var har Barilla fått sin "info" ifrån egentligen? JAG FATTAR INTE DET. Var det dumt att skriva det så Barilla ser? Kanske.
Ja, det är ju sant. Men ändå. Det verkar lite ojämnt.
When it's done? 
Akta dig! Du har precis avslöjat för Barilla att du tillhör en av SE's målgrupper!! (dvs icke-tekniknördar och lattemorsor... eller vad det nu var)...
Postad 31 January 2010 - 10:05
Unregistered8ce697e0
-
Unregistered8ce697e0
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
En till lattemorsa här isf, lade precis en förhandsbokning på en svart en
Såg någon som frågade om fodral/skins några sidor sen, ingen som hittat något vettigt? Antar att det är lite för tidigt ännu, men.
Postad 31 January 2010 - 10:16
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Ska man behöva förboka en för att få en snabbt, tro...
Hade tänkt slippa, men.
Postad 31 January 2010 - 16:41
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1289 inlägg
Tjejen tappade sin SE när hon steg ur bilen i fredags... tyvärr märkte hon inte detta direkt och när hon väl hittade den var den redan överkörd av en buss. Dålig kvalitet kanske, men den fungerade inte längre  Syns knappt på telefonen, men displayen blinkar bara när man sätter igång den. Hur som helst, nu är hon ju sugen på en X10. Hennes kollegor kör med Ipone, så det är nog dags att bryta den trenden på jobbet. Man får ju hoppas att hon blir nöjd, så hon inte kommer o klagar på mig då jag fått henne att börja kolla på X10 istället  Problemet är ju att jag också vill ha en, så försöker styra över att hon isf måste ha en vit. Men den är ju inte matt i färgen, utan glansig vilket iaf på bild o video gör att den ser lite billig o plastig ut.  Antar att den slutliga telefonen också kommer vara blank, väldigt synd då jag tycker allt det börjar kännas lite tråkigt att bägge inte är matta i färgen. Hon får väl köpa en vit o sandpappra ned den, hehe... hur ska jag lyckas med att övertala henne att den vita är bättre?  EDIT: Får väl bjuda på... "Xperia X10 Browser Speed Test vs. Nexus One long version" http://www.youtube.c...h?v=5yeT0ykVwac
Redigerat av zippiz, 31 January 2010 - 16:43.
Postad 31 January 2010 - 17:23
Barilla
-
Barilla
-
Lärjunge
-
-
253 inlägg
Får väl bjuda på... "Xperia X10 Browser Speed Test vs. Nexus One long version"
http://www.youtube.c...h?v=5yeT0ykVwac
Bjuda på vad? En repris på något som redan postats för några dagar sen? Dessutom så är det redan känt varför X10´an var snabbare i det testet, den hade redan varit på sidan och läste från Cachen. Så det var ett "riggat test". Laggar en applikation på X10 så laggar den på Nexus One.
Nope... Nyare och bättre optimerad mjukvara samt dubbelt så mycket Ram. Vad i hela... Nu blev ju nästan JAG sugen på scape-programmen (jag orkar verkligen inte skriva båda namnen, även om förklaringen blev mycket längre)! Det såg kalas ut! Fast jag tror ändå att jag kommer tröttna fort. Kanske. Det flöt på bra om inte annars! Var har Barilla fått sin "info" ifrån egentligen? JAG FATTAR INTE DET. Var det dumt att skriva det så Barilla ser? Kanske.
Ja, det är ju sant. Men ändå. Det verkar lite ojämnt.
When it's done? 
Skämtar du? Det laggade ju så in i ****...
Postad 31 January 2010 - 18:13
Unregistered42102
-
Unregistered42102
-
Användare
-
-
228 inlägg
Nu er det mindre enn 2 veckor kvar til MWC, det er 3 saker som jag ser fram emot:
1. En helt färdigutvecklad X10 (färdig SW) tror vi kan räkna med det då dom säkert vil visa upp en helt perfekt utgava
2. Release datum
3. Hoppas dom visar upp en X10 med 2.1 version av android och informerar ad den släpps med 2.1 version
Anders
Postad 31 January 2010 - 18:23
mornn
-
mornn
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Bjuda på vad? En repris på något som redan postats för några dagar sen?
Dessutom så är det redan känt varför X10´an var snabbare i det testet, den hade redan varit på sidan och läste från Cachen. Så det var ett "riggat test".
Nope... Nyare och bättre optimerad mjukvara samt dubbelt så mycket Ram.
1. Vadå riggat test? Var står det, källa tack? Eller är det inside-källa som vanligt? 2. Dubbelt så mycket ram? N1an kör ju inte dedikerat grafikram utan måste allokera av det delade ramet? Så vitt jag har hört är det även en bugg hos N1an som gör så att den inte kan använda allt ram. Samtidigt så är ju för fan X10 fortfarande beta...
Postad 31 January 2010 - 18:25
hippo6
-
hippo6
-
Beroende
-
-
1029 inlägg
Dessutom så är det redan känt varför X10´an var snabbare i det testet, den hade redan varit på sidan och läste från Cachen. Så det var ett "riggat test".
Vore intressant att veta vart du sett/läst/hört detta? För om de nu är så så är det ju dåligt. Tyckte verkligen de flöt på fint på sista filmen så jag får ju mer å mer habegär.(denna sista kommentar var inte riktad till dig Barilla så den behöver du ej svara på) /lattekärring
Postad 31 January 2010 - 18:35
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1289 inlägg
Bjuda på vad? En repris på något som redan postats för några dagar sen?
Repris från något som är postat för några dagar sedan? Konstigt eftersom de postade den där videon den 31:a. Du kanske menar den kortare versionen? Well... Sen är det väl eventuellt så att någon sida (den som laddar fortfare) hade cachat bilder, flash eller något. Jag har ingen anledning att tro att de inte borde vara lika snabba (även om du tror att X10 är betydligt långsammare så klart). Varför håller du dig kvar i din här tråden när du tycker X10 är så j-vla kass o du precis skaffat dig en N1. Kan du intge sitta i den tråden istället? Visst, det händer inte så mycket där, men bara för det behöver du väl inte förstöra den här tråden?
Postad 31 January 2010 - 19:28
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1289 inlägg
Nu er det mindre enn 2 veckor kvar til MWC, det er 3 saker som jag ser fram emot:
1. En helt färdigutvecklad X10 (färdig SW) tror vi kan räkna med det då dom säkert vil visa upp en helt perfekt utgava 2. Release datum 3. Hoppas dom visar upp en X10 med 2.1 version av android och informerar ad den släpps med 2.1 version
Anders
1. Tja, helt säkert är det ju inte att vi får se den slutliga mjukvaran, den som länkades till i filmerna igår (o idag) kom ju från SE nu i dagarna, så kanske hinner de inte med en ytterligare uppdatering innan dess men vem vet  2. Ja, det är verkligen dags, hoppas på att vi får det innan mässan tom. 3. Kanske inte visar den med 2.x men hoppas iaf de kan ge en 100% bekräftelse på att det kommer och inte bara något luddigt svar. Bara jag som tror att den mjukvara vi kommer få se i ett färdigt stadium blir ungefär som det är nu, dvs det hackar till lite ibland? Well, jag har faktiskt slutat bry mig, så som det flyter i filmerna från igår räcker gott för att jag inte ska störa mig. Lyckas de optimera det ännu mer är det så klart ett plus, eller kansske blir den optimeringen när vi får 2.x istället. Önskar man kunde (vilket man ju kanske kan, vad vet jag) välja vilka kontakter som sak finnas i timescape. Jag skulle helst bara vilja ha mina närmaste vänner där, eller säg ungefär 10personer. Ser ingen anledning att ha mer än så faktiskt. Bryr mig inte direkt om vad de andra skriver på facebook osv. Så hoppas man kan välja vilka som ska synas där. Sen känns det som lite väl många personer syns på en och samma gång när man bläddrar. Hellre lite större och kanske 4st istället för de 6-7 som är där nu... o då borde ju det vara enklare att få det rätta flytet också för den delen. Hur som helst, detta är fortfande den telefon som lockar mig mest. Ser ut att bli en riktigt bra telefon o jag känner mig rätt nöjd med att jag inte köpte en Google N1 vilket jag var väldigt nära att göra för ett par veckor sedan
Postad 31 January 2010 - 19:46
Unregistered42102
-
Unregistered42102
-
Användare
-
-
228 inlägg
utseende mässigt så er inte Google N1 och X10 i samma liga
tänk på meg jeg skal bytta från en P990 til en X10 dette blir så gött ;-)
Postad 31 January 2010 - 20:02
Barilla
-
Barilla
-
Lärjunge
-
-
253 inlägg
1. Vadå riggat test? Var står det, källa tack? Eller är det inside-källa som vanligt? 2. Dubbelt så mycket ram? N1an kör ju inte dedikerat grafikram utan måste allokera av det delade ramet? Så vitt jag har hört är det även en bugg hos N1an som gör så att den inte kan använda allt ram. Samtidigt så är ju för fan X10 fortfarande beta...
"Det skall dock understrykas att användaren sedan tidigare besökt PocketPC-hemsidan på X10:an, något som kan innebära att den hunnit lägga bildmaterial och dylikt i cacheminnet, vilket kan förklara hastighetsskillnaden." http://www.swedroid....ysteri#commentsJust nu använder den ungefär lika mkt ram som X10´an gör. Men det kommer en patch när som helst som "frigör" resten. 1. Tja, helt säkert är det ju inte att vi får se den slutliga mjukvaran, den som länkades till i filmerna igår (o idag) kom ju från SE nu i dagarna, så kanske hinner de inte med en ytterligare uppdatering innan dess men vem vet  2. Ja, det är verkligen dags, hoppas på att vi får det innan mässan tom. 3. Kanske inte visar den med 2.x men hoppas iaf de kan ge en 100% bekräftelse på att det kommer och inte bara något luddigt svar.
Bara jag som tror att den mjukvara vi kommer få se i ett färdigt stadium blir ungefär som det är nu, dvs det hackar till lite ibland? Well, jag har faktiskt slutat bry mig, så som det flyter i filmerna från igår räcker gott för att jag inte ska störa mig. Lyckas de optimera det ännu mer är det så klart ett plus, eller kansske blir den optimeringen när vi får 2.x istället.
Önskar man kunde (vilket man ju kanske kan, vad vet jag) välja vilka kontakter som sak finnas i timescape. Jag skulle helst bara vilja ha mina närmaste vänner där, eller säg ungefär 10personer. Ser ingen anledning att ha mer än så faktiskt. Bryr mig inte direkt om vad de andra skriver på facebook osv. Så hoppas man kan välja vilka som ska synas där. Sen känns det som lite väl många personer syns på en och samma gång när man bläddrar. Hellre lite större och kanske 4st istället för de 6-7 som är där nu... o då borde ju det vara enklare att få det rätta flytet också för den delen.
Hur som helst, detta är fortfande den telefon som lockar mig mest. Ser ut att bli en riktigt bra telefon o jag känner mig rätt nöjd med att jag inte köpte en Google N1 vilket jag var väldigt nära att göra för ett par veckor sedan 
Man jobbar inte på att få det snabbare längre utan mer stabilt... Det är det som stört många utvecklare. Men ledningen har sagt att det är snabbt nog för målgruppen. Så förvänta er inte mer än det ni sett på filmer. Utan det kommer vara sådär en sekunds lagg när du försöker byta screen i timescape osv. Det är vecka 13 som gäller eller senare. Man är inte klara. Den släpps med 1.6. 2.1 kommer "sen" men med tanke på hur försenat 1.6 blev så räkna med sommar/höst.
Redigerat av Barilla, 31 January 2010 - 20:05.
Postad 31 January 2010 - 20:20
Unregistered33598
-
Unregistered33598
-
Lärjunge
-
-
261 inlägg
Som andra redan har påpekat så va f** gör du kvar i x10 tråden när du bara neggar hela tiden, nä Barilla ta väx upp och posta lite i N1 tråden i stället, för nu e det många som e ordentligt trötta på dig!
Postad 31 January 2010 - 20:41
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Men haha, jag har inte varit inne i denna tråden på att bra tag nu men tittade in som hastigast och vad är det första man ser? Jo självklart ännu ett drygt och karaktärsenligt inlägg från lilla B.
Herregud vad gör han här fortfarande? Garanterat en sån kille som aldrig skulle kunna förstå varför han blir dumpad.
Lika komiskt är det att han nu tydligen gjort en 180 men lik förbannat håller sig kvar trots att han inte ens är intresserad av X10 längre
Jaja, tack o gonatt. Det lär dröja innan man tittar in här igen
Postad 31 January 2010 - 21:02
Unregistered80bc741c
-
Unregistered80bc741c
-
Användare
-
-
124 inlägg
Skillnaden i RAM mellan X10 och N1 märks endast om många usla applikationer körs samtidigt. 2.1 må vara mer optimerad än 1.6 men inget som märks så tydligt. Det är endast din irritation över att SE inte släpper uppdateringar lika ofta som Google som sipprar fram lite okontrollerat (som vanligt). Dock kan jag hålla med om att produktledningen säkerligen inte har teknikfreaks i åtanke när de tog fram X10an. Man får helt enkelt köpa den bästa hårdvaran. Om man sen är teknikfreak så fixar man biffen själv!
Postad 31 January 2010 - 21:17
gregoff
-
gregoff
-
Användare
-
-
100 inlägg
Man får helt enkelt köpa den bästa hårdvaran. Om man sen är teknikfreak så fixar man biffen själv!
+1
Postad 31 January 2010 - 22:28
Unregistered234b64cc
-
Unregistered234b64cc
-
Rookie
-
4 inlägg
En fråga, Jag tycker personligen att den blanka vita telefonen är snyggare än den matta svarta. (även om det ser plastigt ut :-) Är det dessa färger "satta" Hade varit intressant med en blank svart!
Edit: För min del får de gärna jobba 1 dag i veckan, bara de fortsätter och inte stannar 1 månad efter release, Då blir det jobbigt.
Har en N95:a idag som är 2 år och de har enligt supporten jättemånga klagomål (jag är en av dem)på kalendern i startmenyn(beskriver inte det här). Där ligger det dock till enligt Barillas mening (typ). Kommer inga förändringar trots påtryckningar, endast stabilare uppdateringar :-/
Postad 31 January 2010 - 22:34
Barilla
-
Barilla
-
Lärjunge
-
-
253 inlägg
Man får helt enkelt köpa den bästa hårdvaran. Om man sen är teknikfreak så fixar man biffen själv!
Du köper alltså en Nexus... Bra val.
Postad 31 January 2010 - 22:52
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
En fråga, Jag tycker personligen att den blanka vita telefonen är snyggare än den matta svarta. (även om det ser plastigt ut :-) Är det dessa färger "satta" Hade varit intressant med en blank svart! Edit: För min del får de gärna jobba 1 dag i veckan, bara de fortsätter och inte stannar 1 månad efter release, Då blir det jobbigt. Har en N95:a idag som är 2 år och de har enligt supporten jättemånga klagomål (jag är en av dem)på kalendern i startmenyn(beskriver inte det här). Där ligger det dock till enligt Barillas mening (typ). Kommer inga förändringar trots påtryckningar, endast stabilare uppdateringar :-/
Är inte båda blanka?
Postad 31 January 2010 - 22:59
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1289 inlägg
Är inte båda blanka?
De är bägge blanka på framsidan (tyvärr), men den svarta har en matt baksida (mums)
Postad 31 January 2010 - 23:01
Barilla
-
Barilla
-
Lärjunge
-
-
253 inlägg
Är inte båda blanka?
Båda är blanka på framsidan och "matta" på baksidan. Men de är likadana, det är bara färgen som skiljer.  
Redigerat av Barilla, 31 January 2010 - 23:05.
Postad 31 January 2010 - 23:09
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1289 inlägg
Båda är blanka på framsidan och "matta" på baksidan. Men de är likadana, det är bara färgen som skiljer.
Är du helt säker på det? Det hade faktiskt varit kanon isf, men på de filmer jag har sett så ser iaf den vita ut att vara högblank på baksidan också. Blanka svarta grejer som man tar i är ju det mest opraktiska som finns, det ser ju i princip alltid kladdigt och fult ut.
Postad 31 January 2010 - 23:12
Vis6
-
Vis6
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Du köper alltså en Nexus... Bra val.
Ok "mårilla" (för det är vad vi mår när vi läser dina irrelevanta svar) du är inte bara envis med dina argument i denna tråd som inte är till för N1, Du är dessutom trög. Vi som skriver i denna tråden är här för att vi VILL ha en X10 när den väl kommer ut och inte för att du ska göra PR för din Nexus. (Hade vart ok om du gjort det kanske en-två gånger, men att du repeterar det som en jäkla spam bot e ju helt ofattbart) Men det är trevligt att du har hittat en telefon som tilltalar dig. För det är ju det som är meningen, att hitta en mobil som man vill ha. Så snälla om du nu vill vara med i tråden kan du väl vara trevlig och säga relevanta saker som har med X10an att göra. För du gör oss andra irriterade med ditt Nexus e bäst hit å Nexus e bäst dit. Båda två är bra mobiler. On Topic så vet ja inte om det är den vita eller svarta som tilltalar mig just nu gillar både den blanka och den matta. Det bästa är väl att ta en sväng till närmaste affär och känna på båda två och välja där efter. Tycker inte den vita ser så plastig ut och brukar ju alltid vara rätt stor skillnad på bild och "live". EDIT: Såg precis att du kom med något relevant. Tack så mycket!
Redigerat av Vis6, 31 January 2010 - 23:14.
Postad 31 January 2010 - 23:20
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1289 inlägg
Läste precis någonstans att apps inte kan installeras på externa minnen. Stämmer detta verkligen? Nu är det väl inga problem eftersom X10 har 1GB, och apps är väl normalt sett ganska små? Men det låter bara så underligt stämmer detta?
Vis6
-
Vis6
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Barilla
-
Barilla
-
Lärjunge
-
-
253 inlägg
Nu var det ändå inte jag som tog upp Nexusen utan det var någon lirare som sa att han skulle köpa den med bäst hårvara och då är det ju en Nexus, det kan väl ingen säga emot. De har samma "plattform" fast Nexusen har dubbelt så mycket ram och mycket bättre skärm.
Gällande Svart eller Vit X10 så är de lika glansiga.
Postad 31 January 2010 - 23:26
Barilla
-
Barilla
-
Lärjunge
-
-
253 inlägg
Är inte denna blank?

Jo den bilden är blank... Vad är det du vill säga? Om jag hittar en bild på en alien på internet så är det sant? Som det har sett ut så ska de vara exakt likadan fast olika färger då. Sen kanske något ändras.
Postad 31 January 2010 - 23:29
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1289 inlägg
Nu var det ändå inte jag som tog upp Nexusen utan det var någon lirare som sa att han skulle köpa den med bäst hårvara och då är det ju en Nexus, det kan väl ingen säga emot. De har samma "plattform" fast Nexusen har dubbelt så mycket ram och mycket bättre skärm.
Du är så sorglig... kan du inte försvinna från den här tråden, du förstör så mycket för så många...
Postad 31 January 2010 - 23:33
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1289 inlägg
Hittade förresten en film där man ser baksidan på den vita och den ser helt klart blank ut. Den svarta har alltid sett ut att ha en matt baksida (vet också att jag läst det någonstans) EDIT: ca 1.40 in ser man baksidan på bägge, svart är helt klart matt o vit blank? Sen kan ju det där ändras... o isf hoppas jag bägge blir matta http://www.youtube.c...h?v=m19Lu-JUW1Q
Redigerat av zippiz, 31 January 2010 - 23:34.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|