Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - HTC HD2 *

2913 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC HD2 (Mobiltelefoner) 6 8,42 (49) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 22 januari 2010 - 21:53

madness74
  • madness74
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Ni som har HD2 och andvänder trådlösa headset upplever ni någon fördröjning från det att ni tryckt på svara knappen på headsetet tills ni kan börja samtalet.
Har en Touch HD och där tyckte jag inte att det funka något bra.Provade olika set så som Jabra och SE headset.
Kunde ibland hinna säga hallå tre gånger innan uppringaren hörde mig. :)

Postad 22 januari 2010 - 23:55

PuzztN
  • PuzztN
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

instämmer i det tacket. Typ det enda jag irritera mig på gällande denna lur. Halva kvarteret hörde ju när man slog ett nummer...

Ok, jag är en tekniker och kollar i manualer som sista utväg innan jag "ropar" på hjälp. Jag föreslår att ni också gör det istället för att låta andra göra det åt er. Man kan faktiskt hitta en massa matnyttigt där, jag lovar. :)

http://member.americ..._Swedish_UM.pdf

Redigerat av PuzztN, 22 januari 2010 - 23:58.

Postad 23 januari 2010 - 00:35

Yesman123
  • Yesman123
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Kan någon säga hur man installerar Coreplayer eller annat videoprogram?

Kom till "PPC Owner Name" Vad fasen ska man skriva där?

Sen fungerar coreplayer till svtplay, tvshack.com osv???

Andra som tycker touchen är rätt kass? måste ofta trycka 2 gånger för att den ska fungera... Sen ser man rutnätet som trasiga pixlar om man vinklar telefonen, känns mindre bra..

Postad 23 januari 2010 - 12:39

Unregisteredb278fbc4
  • Unregisteredb278fbc4
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0
Hejsan :) Hoppas allt är bra med er HD2 -nördar !

Det är verkligen en grym telefon, helt klart den bästa jag ägt, och jag har ägt MÅNGA telefoner. Jag har faktiskt haft Nokias N900 under ett par dagar, och iPhone 3Gs under ett par veckor. Det är verkligen ruskigt hur HD2 knäcker skärmarna på både iPhone och N900.

MEN

Hur bra denna telefon än är, så har jag faktiskt råkat ut för en irriterande bugg. jag är inte säker på om det är en bug i original-versionen, eller om det beror på att jag installerat coreplayer eller myspot. Jag reserverar mig alltså för att det kan bero på att jag installerar dessa. Jag tror dock det är en bugg i ROM:en.

Vad som händer är, att efter det att telefonen legat på laddning en natt, så tar den inte min säkerhetskod. Den säger att koden är fel hela tiden.

Sorgligt nog, finns det inget annat alternativ än att jag får göra en restet till senaste ROM. :blink:

Vad detta beror på vet jag inte, men jag har en idé att det har att göra med Exchange Security Policy. Jag har inte hunnit labba så mycket ännu med detta.

Jag synkar min telefon mot Exchange.

Någon mer som råkat ut för detta ?

Kan någon säga hur man installerar Coreplayer eller annat videoprogram?

Kom till "PPC Owner Name" Vad fasen ska man skriva där?

Sen fungerar coreplayer till svtplay, tvshack.com osv???

Andra som tycker touchen är rätt kass? måste ofta trycka 2 gånger för att den ska fungera... Sen ser man rutnätet som trasiga pixlar om man vinklar telefonen, känns mindre bra..

Ladda ner CorePlayer och ladda över till ditt minneskort, om du nu har ett sådant, det rekommenderar jag.

Sedan kör du filen inifrån file manager på telefonen och väljer vart du vill installera någonstans.

Hoppas det var detta du ville ha hjälp med :P

Postad 23 januari 2010 - 14:15

Yesman123
  • Yesman123
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Ladda ner CorePlayer och ladda över till ditt minneskort, om du nu har ett sådant, det rekommenderar jag.

Sedan kör du filen inifrån file manager på telefonen och väljer vart du vill installera någonstans.

Hoppas det var detta du ville ha hjälp med :)

Det jag har problem med är var jag hittar ""PPC Owner Name" på telefonen för att kunna betala programmet.

Postad 23 januari 2010 - 14:37

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2 453 inlägg
  • 0
Har nu haft telefonen ett par dagar och kan bara säga WOW vilken pryl, grymt häftig. Dock är det min första smartphone. Visst den är ju större än en vanlig mobil, men skärmen är riktigt stor och tydlig.

Funderar lite över att telefonen automatiskt loggar in på 3g nätet. Har ju datapaket i abb. men det drar ju en del ström. Ibland när man stänger av sparläget upptäcker jag att den varit online sen jag slog av den. Sen loggar den in fast jag aktivt inte valt ett program som kräver nät. Den loggar in redan på startsidan (där vädret och klockan är). På min gamla telefon fick man alltid frågan om man ville logga in på nätet, och den funktionen tyckte jag var bra.

Sen tycker jag detär lite dåligt att program man x:ar ner bara stängs ner och körs i bakgrunden. Man får ju aktivt klicka fram aktivitetshanteraren och stänga av, lite jobbigt.

Har plöjt bruksanvisningen på ca 350 sidor men inte hittat (förstått) lösningen på problemen. Nån som är smartare?

/Mange

Postad 23 januari 2010 - 16:49

Unregisteredfc9b156f
  • Unregisteredfc9b156f
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Har nu haft telefonen ett par dagar och kan bara säga WOW vilken pryl, grymt häftig. Dock är det min första smartphone. Visst den är ju större än en vanlig mobil, men skärmen är riktigt stor och tydlig.

Funderar lite över att telefonen automatiskt loggar in på 3g nätet. Har ju datapaket i abb. men det drar ju en del ström. Ibland när man stänger av sparläget upptäcker jag att den varit online sen jag slog av den. Sen loggar den in fast jag aktivt inte valt ett program som kräver nät. Den loggar in redan på startsidan (där vädret och klockan är). På min gamla telefon fick man alltid frågan om man ville logga in på nätet, och den funktionen tyckte jag var bra.

Sen tycker jag detär lite dåligt att program man x:ar ner bara stängs ner och körs i bakgrunden. Man får ju aktivt klicka fram aktivitetshanteraren och stänga av, lite jobbigt.

Har plöjt bruksanvisningen på ca 350 sidor men inte hittat (förstått) lösningen på problemen. Nån som är smartare?

/Mange

hej!allt som du säger går att fixa:
-3g nätet fixar du har på *leo hints &tips*post 49
http://forum.xda-dev...ad.php?t=583638
-för att stängs ner med x gör så där:
installera dutty task manager från *leo hints &tips*post 7,
sedan i start meny gå in på instälningar>meny>mer>instälningar>system>task manager>button och välja:end programs by tapping"x"
därfinns flera tweaks som gör HD2 annu bättre!!!

Postad 23 januari 2010 - 17:04

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Ahh till min förvåning så märkte jag en röd pixel som fastnat längst upp i högra hörnet. Mycket lite röd prick. Syns bara mot vit bakgrund. Är det en fast pixel tror ni? Går det då att lösa utan att lämna in den? Bara haft telefonen sen i torsdas. Inte lust att lämna in den till service. :)

Postad 23 januari 2010 - 17:11

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2 453 inlägg
  • 0

hej!allt som du säger går att fixa:
-3g nätet fixar du har på *leo hints &tips*post 49
http://forum.xda-dev...ad.php?t=583638
-för att stängs ner med x gör så där:
installera dutty task manager från *leo hints &tips*post 7,
sedan i start meny gå in på instälningar>meny>mer>instälningar>system>task manager>button och välja:end programs by tapping"x"
därfinns flera tweaks som gör HD2 annu bättre!!!

Oj det där var overkill för mig. Är inte alls haj på det du föreslår. Men det kanske är den enda vägen att gå?

Uppdateringarna på htc:s hemsida löser inte mina problem? Fick min telefon i torsdags, är det redan dags för uppdateringar? Har 3 som operatör och enligt den nya rom:en på hemsidan var den till för operatörlösa. Men min verkar inte ha några 3 prylar installerade.

Om jag vågar mig på det som föreslås, är det något som kan gå snett? Som sagt är jag operatörsbunden, spelar roll? Garanti?

/Mange

Redigerat av magnus76, 23 januari 2010 - 18:13.

Postad 23 januari 2010 - 19:31

jefvul
  • jefvul
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0
Har nu kommit fram till att det är Dataanslutningen som lägger av för mig :) När jag slår av och på den i Comm Manager så kan jag återigen surfa, ta emot mail osv...

Postad 23 januari 2010 - 20:52

Yesman123
  • Yesman123
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Ahh till min förvåning så märkte jag en röd pixel som fastnat längst upp i högra hörnet. Mycket lite röd prick. Syns bara mot vit bakgrund. Är det en fast pixel tror ni? Går det då att lösa utan att lämna in den? Bara haft telefonen sen i torsdas. Inte lust att lämna in den till service. :)

Spelar det någon roll? Den syns väl inte mycket mer än "rutnätet" ändå?

Och nej... Svart = död... Grön/röd osv = fastnat = går att ordna... Försök massera / ladda program som kör många olika färger och försöker få tillbaka honom.

Redigerat av Yesman123, 23 januari 2010 - 20:53.

Postad 23 januari 2010 - 22:30

Unregisteredfc9b156f
  • Unregisteredfc9b156f
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Oj det där var overkill för mig. Är inte alls haj på det du föreslår. Men det kanske är den enda vägen att gå?

Uppdateringarna på htc:s hemsida löser inte mina problem? Fick min telefon i torsdags, är det redan dags för uppdateringar? Har 3 som operatör och enligt den nya rom:en på hemsidan var den till för operatörlösa. Men min verkar inte ha några 3 prylar installerade.

Om jag vågar mig på det som föreslås, är det något som kan gå snett? Som sagt är jag operatörsbunden, spelar roll? Garanti?

/Mange

Sorry man!!det som jag föreslå är det rätta väggen och det är inte svår,följa mina steg och det,det som su vill göra kommer inte i standardinställningar i HD2 Sense gränsnit,med det finns i operativ system,med detta fix du ska bara ändra inställningar som finns i windows,och det påverkar inte garanti,100% säkert,det som du får inte göra om du vill inte förlurar garanti är att ändra radion eller rom,resten det är ingen problem,om händer någontin du bara gör en hard reset och allt återgår till factory installation,jag hjälv har installera nästan alla fix som finns där och min HD2 se ut och fungerar mycket bättre an som i original.

Bifogad fil(er)

Postad 24 januari 2010 - 07:08

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2 453 inlägg
  • 0

Sorry man!!det som jag föreslå är det rätta väggen och det är inte svår,följa mina steg och det,det som su vill göra kommer inte i standardinställningar i HD2 Sense gränsnit,med det finns i operativ system,med detta fix du ska bara ändra inställningar som finns i windows,och det påverkar inte garanti,100% säkert,det som du får inte göra om du vill inte förlurar garanti är att ändra radion eller rom,resten det är ingen problem,om händer någontin du bara gör en hard reset och allt återgår till factory installation,jag hjälv har installera nästan alla fix som finns där och min HD2 se ut och fungerar mycket bättre an som i original.

Ok jag laddar ner från xda men hur ska jag installera det på telefonen? Är det något verktyg man ska installera med i telefonen? I vilken mapp i telefonen ska man lägga programmet från xda sidan? Vore tacksam om du förklarade steg för steg. Är nybörjare och vill lära mig. Du lär mig, jag lär andra :-)

/Mange

Postad 24 januari 2010 - 07:57

Yesman123
  • Yesman123
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Ok jag laddar ner från xda men hur ska jag installera det på telefonen? Är det något verktyg man ska installera med i telefonen? I vilken mapp i telefonen ska man lägga programmet från xda sidan? Vore tacksam om du förklarade steg för steg. Är nybörjare och vill lära mig. Du lär mig, jag lär andra :-)

/Mange

Antar den är i .rar?

Koppla in telefonen med usb-kabeln, dra igång sync programmet. Välj var du vill installera på telefonen i sync programmet. Koppla ur usb-kabeln. Sök upp programmet i telefonen..... INSTALLERA!

e.v behöver du starta om efter installationen.

Postad 24 januari 2010 - 09:39

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2 453 inlägg
  • 0

Antar den är i .rar?

Koppla in telefonen med usb-kabeln, dra igång sync programmet. Välj var du vill installera på telefonen i sync programmet. Koppla ur usb-kabeln. Sök upp programmet i telefonen..... INSTALLERA!

e.v behöver du starta om efter installationen.

cab fil blir det när man laddar ner till skrivbordet på datorn. Ska man bara flytta över den filen till telefonen? I vilken mapp ska man lägga filen i?

/Mange

Postad 24 januari 2010 - 10:14

boltis
  • boltis
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0
Är det en .cab fil kan det inte bli enklare att installera.
Lägg den precis vart du vill på t.ex minneskortet. Jag själv har skapat en mapp som heter "installationsfiler" där jag samlar alla .cab filer för att lätt hitta dem. Gå sedan in i filutforskaren på mobilen och leta upp filen. Klicka på den och installationen börjar. Förmodligen får du upp en varning om att programmet kommer från typ en overifierad källa. Det är bara till att acceptera ändå och sedan är det klart. Vissa program kräver dock omstart av telefonen.

Vill du sedan ta bort ett program som du provinstallerat går du till inställningar - Program - Ta bort program. Sedan får du leta upp programmet i listan.

Postad 24 januari 2010 - 10:22

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2 453 inlägg
  • 0

Är det en .cab fil kan det inte bli enklare att installera.
Lägg den precis vart du vill på t.ex minneskortet. Jag själv har skapat en mapp som heter "installationsfiler" där jag samlar alla .cab filer för att lätt hitta dem. Gå sedan in i filutforskaren på mobilen och leta upp filen. Klicka på den och installationen börjar. Förmodligen får du upp en varning om att programmet kommer från typ en overifierad källa. Det är bara till att acceptera ändå och sedan är det klart. Vissa program kräver dock omstart av telefonen.

Vill du sedan ta bort ett program som du provinstallerat går du till inställningar - Program - Ta bort program. Sedan får du leta upp programmet i listan.

Underbart med hjälpsamma människor. Är det lämpligast att skapa en ny mapp för "installationsfiler" på telefonen eller på minneskortet? Då är det alltså bara att flytta från datorn till den nya mappen i telefonen, låter ju enkelt.

Hur gör man med andra typer av filer man vill installera i telefonen. Tex Rar. Ska datorn packa upp eller telefonen? När man uppdaterar från htc sidan ska man göra på något speciellt sätt?

Kikade lite på xda. Där stod det något om "hkml" (tror jag det stod). Det verkar vara lite krångligare eller?

/Mange

Postad 24 januari 2010 - 10:35

madness74
  • madness74
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Ni som har HD2 och andvänder trådlösa headset upplever ni någon fördröjning från det att ni tryckt på svara knappen på headsetet tills ni kan börja samtalet.
Har en Touch HD och där tyckte jag inte att det funka något bra.Provade olika set så som Jabra och SE headset.
Kunde ibland hinna säga hallå tre gånger innan uppringaren hörde mig. :unsure:

Och sen har jag lite fler frågor. :lol:
Har problemet med att om man har väldigt många sms så blir det trögt att öppna sms fliken så att säga
och någon som upplever en tröghet i musik spelaren när den är väl fylld. Det har ju kommit lite uppdateringar till telefon nu så vore kul om dom som upplevt lite problem berättar om någon uppdatering löst dom. :)

Redigerat av madness74, 24 januari 2010 - 10:36.

Postad 24 januari 2010 - 11:06

boltis
  • boltis
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0

Underbart med hjälpsamma människor. Är det lämpligast att skapa en ny mapp för "installationsfiler" på telefonen eller på minneskortet? Då är det alltså bara att flytta från datorn till den nya mappen i telefonen, låter ju enkelt.

Hur gör man med andra typer av filer man vill installera i telefonen. Tex Rar. Ska datorn packa upp eller telefonen? När man uppdaterar från htc sidan ska man göra på något speciellt sätt?

Kikade lite på xda. Där stod det något om "hkml" (tror jag det stod). Det verkar vara lite krångligare eller?

/Mange

Jag tycker väl det är lämpligast att göra den mappen på minneskortet då du förmodligen har mer plats över där. Själv försöker jag lägga så lite som möjligt på telefonminnet då det är lite begränsat. När det dessutom finns applikationer som "måste" installeras på telefonminnet är ju risken att platsen är slut.

När du uppdaterar från htcsidan så beror det lite på. De flesta "hotfixen" fungerar på precis samma vis som en vanlig .cab fil och installeras på telefonen. Det finns däremot några uppdateringar som är som vanliga .exe filer och installeras från datorn. Romuppdateringar t.ex.

Rarfiler brukar jag väl packa upp innan jag för över dom till telefonen om jag inte har helt fel för mig. Va ett tag sen jag sist laddade ner en sådan. Det är lätt att bli lurad av .cab filerna oxå då de ofta blir accosierade (stavning?) med winrar när de är installerat. Så .cab filerna står som winrar arcive och har en winrarsymbol som ikon. Högerklicka då på bilen och välj egenskaper så ser du om det är en rarpackad fil eller en cabfil. Om du förstår vad jag menar.

Gällande hklm är det inget jag råkat ut för eller använt så det kan jag inte svara på.

Postad 24 januari 2010 - 11:57

Yesman123
  • Yesman123
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Rarfiler brukar jag väl packa upp innan jag för över dom till telefonen om jag inte har helt fel för mig. Va ett tag sen jag sist laddade ner en sådan. Det är lätt att bli lurad av .cab filerna oxå då de ofta blir accosierade (stavning?) med winrar när de är installerat. Så .cab filerna står som winrar arcive och har en winrarsymbol som ikon. Högerklicka då på bilen och välj egenskaper så ser du om det är en rarpackad fil eller en cabfil. Om du förstår vad jag menar.

Gällande hklm är det inget jag råkat ut för eller använt så det kan jag inte svara på.

Du behöver inte packa upp .rar, bara köra in på minnet och installera direkt från tele. Sen efter installation tar du bara bort installationsfilerna, blir jobbigt annars :unsure:

Postad 24 januari 2010 - 12:36

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Är det någon här som provat nya Manila 2.5.1922/Leo 2.02 på sin HD2?

Om så är fallet - vad tycker ni om dess stabilitet?

Manila 2.5.1922 är den senaste versionen av Manila 2.5 och stödjer landscape i alla tabbar. Förutom det har den en ny dokumenttab som på ett elegant sätt gör att man kan läsa sina dokument, t.ex PDF direkt i Manila och bläddra bland dem i cover flow-stil.

Jag är starkt sugen på den nya versionen men har upplevt en del instabilitet, den är ju avsevärt förändrad jämfört med standard-Manila 2.5.1921.

Postad 24 januari 2010 - 12:38

Unregisterede2d64838
  • Unregisterede2d64838
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Hej!

Jag vill bara passa på att tipsa om tråden här på minhembio som handlar om windows phone. Där står mycket matnyttigt. En del är väl gammalt i den men i första inlägget finns många bra tips! Möjligheterna är nästan obegränsade med Windows i mobilen och minhembio/xda-dev. på datorn. :unsure:

Windows phone-tråden

Postad 24 januari 2010 - 15:55

mrfredde
  • mrfredde
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Dags för mig att göra en romuppdatering och naturligtvis måste en backup göras innan. Vet att det talats om några olika program för detta o jag undrar om det e nån skillnad på dem? vill ju inte gärna förlora nåt i telefonen. Fins det nåt bra som e gratis?

Postad 24 januari 2010 - 16:09

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Ta en backup på sådant som kontakter och SMS med Microsoft My Phone - programmen bör installeras om för maximal stabilitet.

Postad 24 januari 2010 - 16:46

davidguate
  • davidguate
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Det jag rekomderar till alla är att flasha kockade rom till eran mobiler. Då slipper man en del buggar och man får ett större internminne eftersom de som kockar tar bort program som inte behövs eller inte är så viktiga som till exampel Copilot, print jett, bing app,mm. På xda finns det got om nya rom wm 6.5 och wm 6.5.3 tom 6.5.5 fingerfrendly.

Postad 24 januari 2010 - 17:41

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2 453 inlägg
  • 0
De uppdateringar som ligger ute på htc:s sida gör de stor skillnad? När man läser om dem vet jag inte ens om det är värt att lägga in. Någon mer än jag som har 3 med denna telefon (alltså köpt av dem) som kan svara på om de gjort något i telefonen?

Såg att version 1.48.413.3 ligger på htc:s sida. Dem varnar för att inställningar man fått från operatören försvinner vid denna uppdatering. Om man kör en säkerhetskopiering följer sådant med då?

Vilket program rekomenderas till att synka telefon med dator. Hade nokia innan och då körde man alltid med nokia pc suite, och det var ju superenkelt.

Har börjat störa mig på en sak. Trimmade en mp3 till ringsignal. När jag sen sänker volymen i startmenyn (vid musiklyssning) sänks även ringsignalen. Provade att skifta mellan olika styrkor signal/system och ha det som samma. Men inget verkade bli bra. Kan det ha något med att göra att den trimmade mp3:an?

/Mange

Redigerat av magnus76, 24 januari 2010 - 17:46.

Postad 24 januari 2010 - 18:19

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
För att kunna justera volymen separat krävs en liten registerändring, har inte exakta sökvägen i huvudet men vill minnas att det ligger under HKLM\Software\HTC\VolumeOverlay. Där skall Simplemode ändras från 1 till 0.

Efter det startar man om nallen och får sedan en volymkontroll där ringsignalen kan justeras separat (Ring) i förhållande till systemet. Man kan då t.ex ha full volym på musiken och samtidigt låg ringsignalsvolym.

Postad 24 januari 2010 - 18:29

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2 453 inlägg
  • 0
Hmm, tycker det är lite konstigt att en "värstingtelefon" sänker ringsignal när man sänker musik. Ringsignalen borde ställas in separat och inte påverkat när man höjer och sänker annat.

Om man tex lyssnat på musik på låg volym, så måste man ju varje gång gå in i ringsignals menyn och höja.

Dessutom så ligger ringsignalens volym i system och inte ringsignal, ganska ologiskt. Vad var det för konstig adress du hade som åtgärd.

/Mange

Postad 24 januari 2010 - 18:38

Chippah
  • Chippah
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

För att kunna justera volymen separat krävs en liten registerändring, har inte exakta sökvägen i huvudet men vill minnas att det ligger under HKLM\Software\HTC\VolumeOverlay. Där skall Simplemode ändras från 1 till 0.

Efter det startar man om nallen och får sedan en volymkontroll där ringsignalen kan justeras separat (Ring) i förhållande till systemet. Man kan då t.ex ha full volym på musiken och samtidigt låg ringsignalsvolym.

Inställningar - Ljud och Skärm och under volymkontroll "En enda volym" Av-PÅ

är det något sådant ni letar efter?

Postad 24 januari 2010 - 18:41

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2 453 inlägg
  • 0
Har provat den. Men när jag lyssnar på musik (tex den musiken som syns som en not i nedre rullmenyn) och sänker volymen så sänks även ringsignalens volym.

Postad 24 januari 2010 - 20:07

br3nt
  • br3nt
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
du märker ju om det ringer? de låter riktigt högt om du kör med hörlurar och det helt plötsligt ringer kan jag lova.. förstår inte riktigt vart problemet ligger, musiken ändras på ett helt annat sätt och du vet att det är din telefon som ringer, allstå oavsett hur låg ljudnivå det är, så märker du om du lyssnar på musiken :unsure:

Postad 24 januari 2010 - 20:18

mrfredde
  • mrfredde
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
rde romuppdateringen och installerade alla program igen, allt funkar utom WKTASK, task manager. Använde den innan o då fungerade det fint, nån ideer om vad det kan va som felar?

Postad 24 januari 2010 - 21:19

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2 453 inlägg
  • 0

du märker ju om det ringer? de låter riktigt högt om du kör med hörlurar och det helt plötsligt ringer kan jag lova.. förstår inte riktigt vart problemet ligger, musiken ändras på ett helt annat sätt och du vet att det är din telefon som ringer, allstå oavsett hur låg ljudnivå det är, så märker du om du lyssnar på musiken :)

Självklart hör jag att det ringer när jag har lurarna på mig. Men om man lyssnar på musik i lurarna, låt oss säga 20% volym. Sen tar man ur lurarna ur öronen och drar ut 3.5 pluggen. Ringsignalen ligger då kvar på 20% och då hör man den inte (beroende på avstånd förtåss. Därför tycker jag att det är ett problem (iof ett i-lands problem).

Eller har jag fel? Jag kanske har gjort fel någonstans? Upplys mig gärna.

/Mange

Postad 24 januari 2010 - 22:03

br3nt
  • br3nt
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Självklart hör jag att det ringer när jag har lurarna på mig. Men om man lyssnar på musik i lurarna, låt oss säga 20% volym. Sen tar man ur lurarna ur öronen och drar ut 3.5 pluggen. Ringsignalen ligger då kvar på 20% och då hör man den inte (beroende på avstånd förtåss. Därför tycker jag att det är ett problem (iof ett i-lands problem).

Eller har jag fel? Jag kanske har gjort fel någonstans? Upplys mig gärna.

/Mange

tror du har gjort nån konstig konfiguration bara,
testade precis att sänka system till 6% och ringsignal 80%, funkade klockrent, musiken tystnade och ringsignalen var hög

edit: testade leka runt lite, antagligen har du det inställt på "en enda volym"

Gå till
inställningar --> ljud och skärm --> "volymkontroll" - "En enda volym" : AV
ringsignal: y %
system: x %

-- > bakåt

klart! testa det där och återkom :)

Redigerat av br3nt, 24 januari 2010 - 22:06.

Postad 24 januari 2010 - 22:35

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Läste precis om hd2:an som tmobile i usa kommer släppa:

http://pocketnow.com...d-amount-of-ram

med andra ord får den 1gb ROM och 576mb RAM. det innebär att den når kraven för winmo7.

hoppas verkligen att vi med den här hd2 modell också får winmo7.

Postad 24 januari 2010 - 22:41

Unregisteredfc9b156f
  • Unregisteredfc9b156f
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Läste precis om hd2:an som tmobile i usa kommer släppa:

http://pocketnow.com...d-amount-of-ram

med andra ord får den 1gb ROM och 576mb RAM. det innebär att den når kraven för winmo7.

hoppas verkligen att vi med den här hd2 modell också får winmo7.

oj oj oj..bad news!!!!

Postad 24 januari 2010 - 22:58

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
Förutom hårdvaruändringar lär denna "HD2 v2" även få Manila 2.5.1922 Landscape som standard.

Troligen, när det gäller WM7, har Microsoft uppdaterat hårdvarukraven varpå HTC valt att släppa denna uppdaterade modell för att garanterat kunna erbjuda en uppgradering mot slutet av året.

Det förefaller som om HD2 mer eller mindre är den hårdvara man använder sig av i samband med att WM7 utvecklas till ett färdigt OS.

Postad 24 januari 2010 - 23:20

Unregisteredbbf249d1
  • Unregisteredbbf249d1
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Hur byter jag en snabblänk? I panelen med 3x3 snabblänkar under kalendern.

Jag har lagt kameran där jag vill ha en annan app, men jag fattar inte hur jag kan byta?
cheers
/JC

Postad 24 januari 2010 - 23:25

Yesman123
  • Yesman123
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Hur byter jag en snabblänk? I panelen med 3x3 snabblänkar under kalendern.

Jag har lagt kameran där jag vill ha en annan app, men jag fattar inte hur jag kan byta?
cheers
/JC

Tryck meny "anpassa flikar på startsidan" tryck på x och ok... :)

Någon här som använder bittorrent programmet "vmtorrent?" http://www.wmtorrent.com

Hur fasen får jag den att spara till en mapp? Kommer inte förbi problemet, väljer mapp och ska trycka "OK" uppe i högra hörnet, men det är omöjligt. Den vägrar godkänna oavsett vilken mapp osv.

Enligt bloggen ska den här buggen vara åtgärdad, någon som vet mer eller kan hjälpa?

Postad 24 januari 2010 - 23:54

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
känner nästan att det är bäst om man lämnar tillbaka mobilen medan man fortfarande har ångerrätt kvar. så kasst av htc!

Postad 25 januari 2010 - 00:05

Yesman123
  • Yesman123
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

känner nästan att det är bäst om man lämnar tillbaka mobilen medan man fortfarande har ångerrätt kvar. så kasst av htc!

Varför det? fortfarande en väldigt bra mobil.

Redigerat av Yesman123, 25 januari 2010 - 00:06.

Postad 25 januari 2010 - 00:41

br3nt
  • br3nt
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
det där är ändå T-mobile versionen eller vad det var - inte samma nät som i sverige, så den kommer inte funka optimalt här.. är osäker på hspda/3g näten och deras frekvens, men det är annorlunda om du jämför med htc.com/europe och den amerikanska HD2:an som kommer

men håller med, skitdåligt, är ju dubbelt så mycket hårdvara förutom CPU:n ... undrar om man kan gå till konsumentverket åå tjöta? :)

Postad 25 januari 2010 - 00:44

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
tycker bara att det är rätt dåligt att de gör så.
Men men...

snabb fråga, finns det en bra app som man kan använda för att stänga av och starta både WiFi och 3g?
körde med sbsettings i min iPhone.

grymt om man kunde stänga av tex WiFi när den ej behövdes.

Postad 25 januari 2010 - 01:18

Yesman123
  • Yesman123
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

det där är ändå T-mobile versionen eller vad det var - inte samma nät som i sverige, så den kommer inte funka optimalt här.. är osäker på hspda/3g näten och deras frekvens, men det är annorlunda om du jämför med htc.com/europe och den amerikanska HD2:an som kommer

men håller med, skitdåligt, är ju dubbelt så mycket hårdvara förutom CPU:n ... undrar om man kan gå till konsumentverket åå tjöta? :)

Är inte det här bara rykten? Ingenting är väl bekräftat av HTC ännu?

Ändå så känns det ju lite tråkigt, 16 GB minneskort, bättre ram osv men fortfarande en bra mobil som vi har. Och ja, det kommer väl alltid uppdaterade saker...

För mig är det skit samma, jag kommer köpa en ny telefon inom 6 månader. Förbrukningsvara ala skithuspapper :)

Redigerat av Yesman123, 25 januari 2010 - 01:21.

Postad 25 januari 2010 - 01:57

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0
Har kört den här luren en månad nu. Den har funkat bra för mig, men som slav under uppgraderingsdjävulen så kom så dagen då jag inte längre kunde låta bli. Läst Xda-forumet till-o-från redan innan jag köpte telefonen och bestämde mig idag för att prova. Inte för att jag måste, men för att det ändå ska kunna bli bättre. Man vill ju ändå ha den senaste Rommen som finns tillgänglig där den senaste WM 6.5.5 och senaste HTC-firmware (1.66.707.1) med alla förbättringar det medför.
Nu har jag inte testat tillräckligt mycket för att jag ska kunna uttala mig hur mycket bättre telefonen är nu. Lite nya knappar och trycka på, som funkar bättre är tydligaste förändringen. Det enda jag hade problem med tidigare var att mp3´orna tappade ljudet lite då o då, inte märkt något sånt nu - men inte spelat så mycket så att jag egentligen inte kan uttala mig om det är löst för mig.
Sen huruvida Amerikanarna får en vassare version, så kan jag inte jaga upp mig för det, då telefonen funkar prima som den är för mig. Kan inte se att man måste ha alla program som finns installerade.

Postad 25 januari 2010 - 09:23

davidguate
  • davidguate
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Är inte det här bara rykten? Ingenting är väl bekräftat av HTC ännu?

Det verkar lite seriös.
http://www.htc.com/u...-hd2#tech-specs

Postad 25 januari 2010 - 12:00

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Har kört den här luren en månad nu. Den har funkat bra för mig, men som slav under uppgraderingsdjävulen så kom så dagen då jag inte längre kunde låta bli. Läst Xda-forumet till-o-från redan innan jag köpte telefonen och bestämde mig idag för att prova. Inte för att jag måste, men för att det ändå ska kunna bli bättre. Man vill ju ändå ha den senaste Rommen som finns tillgänglig där den senaste WM 6.5.5 och senaste HTC-firmware (1.66.707.1) med alla förbättringar det medför.
Nu har jag inte testat tillräckligt mycket för att jag ska kunna uttala mig hur mycket bättre telefonen är nu. Lite nya knappar och trycka på, som funkar bättre är tydligaste förändringen. Det enda jag hade problem med tidigare var att mp3´orna tappade ljudet lite då o då, inte märkt något sånt nu - men inte spelat så mycket så att jag egentligen inte kan uttala mig om det är löst för mig.
Sen huruvida Amerikanarna får en vassare version, så kan jag inte jaga upp mig för det, då telefonen funkar prima som den är för mig. Kan inte se att man måste ha alla program som finns installerade.

Har själv varit inne på att köra en cookad ROM men inte hittat någon jag fastnat för, kan du inte länka till den ROM du valde?
Körde du med SSPL eller HSPL?

Postad 25 januari 2010 - 12:27

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0
När det gäller ROMar kan dessa delas in i följande kategorier:

1. WM 6.5 + Manila 2.5.1921. ROMar byggda på officiella HD2-komponenter och därmed kan betraktas som uppdateringar av stock ROM.

2. WM 6.5.x + Manila 2.5.1921. ROMar med nya, mer fingervänliga (kapacitiva skärm-versionen) av WM 6.5 men fortfarande med officiella Manila.

3. WM 6.5/WM 6.5.x + Manila 2.5.1922. ROMar med senaste versionen av Manila - nämligen 2.5 Landscape. Stödjer landscape i alla tabbar och har vanligtvis en helt ny dokumenttab (om inte kocken tagit bort den). Fortfarande en testversion men helt klart trevlig och det absolut senaste man kan ha i sin HD2.

Mest stabila brukar ROMar i ovanstående kategori 1 vara men det finns stabila ROMar med senaste Manila 2.5.1922 också. Det man dock får vara beredd på är att utseende-tweaks för Manila 2.5.1921 inte fungerar i den senaste versionen - man får alltså leta efter sådant som är anpassat. Annars kan det bli problem.

Postad 25 januari 2010 - 15:17

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0
kan jag väl...

jag läste en massa på forumet o kom fram till att jag vill nog ha en så o-tweakad rom som möjligt, fast med så nya uppdateringar det går. Kom fram till att Artemis HD2 2.7 kändes mest rätt för mig ( Combines the latest WM 6.5.5 version with latest Manila 2.5.1922 user interface) Jag känner än så länge inge behov av att ta bort så mycket som möjligt av original-looken på sakerna i telefonen för att lägga till andra förändrade funktioner. Nu har det även kommit en 2.7.1 av den Rom´en, som ska avstyra nå sms-bugg i de versioner med annat språk än engelska - för det är på på engelska i telefonen nu. Vill man ändra o ta bort saker så går det.
Till tråden på xda-forumet:
http://forum.xda-dev...ad.php?t=612580

Så till oss som inte är hackers på mobiler kan följande två länkar få en att känna sig lite säkrare.

http://www.youtube.c...h?v=4amlg-ogrpM - först måste man göra detta för att sedan kunna göra

http://www.youtube.c...h?v=X--T--kvE24 - o detta är hur det funkar att byta själva Rom´en. Det är nästan lite för lätt. Det viktiga är dock att man sätter sig in och förstår vad som är skillnad på de olika Rom´erna så att man vet vilken som passar en själv bäst. Avslutar med en bild hur den jag använder ser ut, o då ser man att den ser precis ut som standard, om man bortser från dokument-delen som är tillagd. http://www.pilotlogi...E_202_23518.jpg

Postad 25 januari 2010 - 15:54

Yesman123
  • Yesman123
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Jag är inte så sugen på att byta rom eller något sånt då allt fungerar precis som jag vill ha det.

Men går det att ta bort original program? E.x facebook, twitter m.m?? Finns det någon bra guide för att ta bort och avaktivera en massa skit?

Redigerat av Yesman123, 25 januari 2010 - 15:54.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.