En fil fick WDn att däcka totalt (fick rycka strömsladden), andra laggar riktigt mycket. Kör mot NAS via fast lina.
* Officiell tråd - WD-TV 2/ WD-TV Live, uppföljare
WD TV HD Live Media Player
(Mediaspelare)
|
5
|
(117)
|
Inga priser |
* Officiell tråd - Western Digital TV HD * (3005 inlägg)
|
12 år sedan |
Hur få ljud till stereon? (7 inlägg)
|
13 år sedan |
WD HD TV LIVE eller Xstreamer (7 inlägg)
|
14 år sedan |
Problem med undertexter med WD tv live (8 inlägg)
|
14 år sedan |
WD HD TV LIVE Mediaspelare (4 inlägg)
|
15 år sedan |
Western Digital TV HD Live Media Player (15 inlägg)
|
15 år sedan |
Boxee Box eller WD HD TV Live (9 inlägg)
|
15 år sedan |
AC vs TVIX vs WD TV vs Xtreamer (15 inlägg)
|
15 år sedan |
Vilken mediaspelare rekomenderas (9 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 23 January 2011 - 21:33
En fil fick WDn att däcka totalt (fick rycka strömsladden), andra laggar riktigt mycket. Kör mot NAS via fast lina.
Postad 24 January 2011 - 01:46
Postad 26 January 2011 - 15:37
Nu har jag även inhandlat "Liven" för att ha till sovrums tv:n där jag inte har något surroundljud så
därför ville jag komma åt DTS-downmixen.
Har bara en fråga: När man startat upp den så tar det det ganska lång tid (ca. 1 min) innan den ens börjar scanna
av hårddisken (WD 500Gb).
Den gamla startar upp mycket snabbare. Det tar bara lite extra tid om man lagt till något nytt på hårddisken.
På "Liven" verkar det som det är en riktig omstart varje gång man sätter på den.
Går det att göra något åt det?
Har inte inkopplat något nätverk eller något sådant.
Postad 30 January 2011 - 08:15
Postad 30 January 2011 - 19:22
Vad göra? Är det senaste firmwaren som spökar eller??
Uppd. : döper alltid om textfilerna till samma namn son filmens å lägger dom i samma mapp
Postad 04 February 2011 - 00:18
Postad 05 February 2011 - 14:55
jag får inte heller texter att funka..det funkar i vlc player på datorn..
det är en( x264)mp4 fil....
jag har ju en harmony 555 som fjärrkontroll...
finns det nån knapp på orginalfjärren som man kan sätta på/av texter????
hur ska jag annars göra???
ähh..glöm allt..nu funkar det..
Redigerat av Unregistered8244c3d5, 05 February 2011 - 21:10.
Postad 06 February 2011 - 10:54
När jag pausar en film som så kommer menyraden längst ner som visar att filmen är pausat. Problemet är att när jag ska dra igång filmen igen så försvinner inte menyraden alls. Detta göra att jag inte kan se texten, etc...
Det kvittar om jag trycker på "option" eller på andra knappar....trycker man på "back" så måste man börja om på filmen.
Några tips på hur göra för att få bort menyraden.
Postad 06 February 2011 - 13:50
men hur jag för att få en bild på en mapp???
säg att man har en tv serie på 10 delar..
jag vill ha en mapp,med en bild från serien..sen när man klickar på bilden(mappen)så ligger de 10 delarna i den..
Postad 07 February 2011 - 12:29
Tryck på "option" och sedan "i" eller möjligen om det står "info" kommer inte ihåg, men prova!Någon som har samma problem...
När jag pausar en film som så kommer menyraden längst ner som visar att filmen är pausat. Problemet är att när jag ska dra igång filmen igen så försvinner inte menyraden alls. Detta göra att jag inte kan se texten, etc...
Det kvittar om jag trycker på "option" eller på andra knappar....trycker man på "back" så måste man börja om på filmen.
Postad 07 February 2011 - 13:09
Någon som har samma problem...
För mig försvinner den när jag trycker på mittenknappen. Enter tror jag det står.
Postad 08 February 2011 - 15:54
Postad 13 February 2011 - 11:02
För mig försvinner den när jag trycker på mittenknappen. Enter tror jag det står.
Fick det att fungera igen efter en ominstallation av firmware.
Postad 16 February 2011 - 16:03
Har både testat att köra optisk och genom hdmi och coax men samma problem.
Det är så att när jag kör en mkv fil så är det vanligt att ljudet som är dts eller digital så spelas bara bakgrundsljudet eller musiken men tyvärr så hör man inte rösterna.
Vet inte vad jag ska göra för att få det att funka?
Någon som har en lösning på detta problem.
Postad 19 February 2011 - 13:27
Postad 19 February 2011 - 22:33
Har stora problem med ljudet.
Har både testat att köra optisk och genom hdmi och coax men samma problem.
Det är så att när jag kör en mkv fil så är det vanligt att ljudet som är dts eller digital så spelas bara bakgrundsljudet eller musiken men tyvärr så hör man inte rösterna.
Vet inte vad jag ska göra för att få det att funka?
Någon som har en lösning på detta problem.
Kan vara så att filen har 5.1 ljud, men du ej. Brukar vara så för att dialoger kommer ur centern oftast. Pröva att ändra ljudinställningar när du kollar på filmen, via WD-TV:n, kan funka.. Jag hade samma problem innan jag köpte 5.1 ljud till min dator. Hörde inga röster (kollade i VLC då), gjorde då inställningen att ljudet skulle spelas upp i stereo istället för 5.1, då hörde jag allt. Kanske hjälper?
Postad 21 February 2011 - 17:41
Jag har 2 frågor till er som har erfarenhet av WD-TV Live innan ett ev köp:
Fildelning från win7 med arbetsgrupp + användarnamn + lösenord, funkar det i Liven, eller måste man köra med "öppen fildelning"?
Får man ut analogt ljud (stereo) samtidigt som man har HDMI ansluten?
fick du svar?
fildelning bör funka utan problem,.. det gär att ange arbetsgrupp,id och lösen på WD-TV...
vet ej hur hdmi'n funkar men ljudet bör väl kunna komma ut fast du har hdmi inkopplad,...
Postad 22 February 2011 - 23:54
Jag vill minnas att det tar lång tid att kallstarta apparaten samt att hitta mappar och filmer men är inte säker på om detta stämmer, vad pratar vi i sådana fall om för tid?
Postad 23 February 2011 - 09:24
En fråga angående WD-TV Live.
Jag vill minnas att det tar lång tid att kallstarta apparaten samt att hitta mappar och filmer men är inte säker på om detta stämmer, vad pratar vi i sådana fall om för tid?
Har inte mätt men gissar på någon minut. För lång tid för att man skall stänga av den i alla fall men inte ofattbart lång tid.
Postad 23 February 2011 - 12:38
Det kanske var något väldigt gammalt jag läst för länge sedan.
Redigerat av Chippe, 24 February 2011 - 00:15.
Postad 24 February 2011 - 08:31
Ok, någon minut i starttid kan jag leva med men att hitta filmer i en mapp tar inte flera minuter?
Det kanske var något väldigt gammalt jag läst för länge sedan.
Nej, när den väl är igån gupplever jag inte att den tar extratid för att hitta filer.
Men som sagt, min rekommendation är att inte stänga av den alls.
Postad 24 February 2011 - 08:40
Om jag drar ur kabeln och startar om den, kan det ta ett par minuter innan den hittar nätverkssharen på min server.
Men när den väl hittat nätverkssharen kommer filerna upp direkt.
Postad 24 February 2011 - 14:08
Om man bara slår av den och på den utan att dra ur sladden tar det inte lång tid att hitta filer.
Om jag drar ur kabeln och startar om den, kan det ta ett par minuter innan den hittar nätverkssharen på min server.
Men när den väl hittat nätverkssharen kommer filerna upp direkt.
Ok, så kan det säkert vara. Jag kör med disken direktkopplad till WDn (och för över filerna dit via nätverket). Kan tänka mig att nätverket tar lite längre tid att få igång, det gör det ju på i princip alla apparater med nätverksstöd.
Postad 24 February 2011 - 18:58
Finns inga dumma frågor :-)Jag har en dum fråga. Har lagt in wdxltv på min live. Men förutom bakgrundsbilden så hittar jag inga nya fineser. Vad är vitsen? Inget extra. Eller har jag gjort nåt fel?
Du borde läsa lite på forumet vad du nu kan göra som du inte kunde innan.
WDLXTV Forum
Lägg till lite funktioner i UMSP och WDTVExt så har du lite mer att leka med.
Postad 26 February 2011 - 13:04
Varje gång jag startar boxen så står det new firmware.
Postad 26 February 2011 - 13:18
Min WDTV Live kör på den nästa äldsta firmwaren, vad jag förstår så är det inte rekommenderat att uppdatera till senaste, stämmer det?
Varje gång jag startar boxen så står det new firmware.
Jag har den senaste o har inga problem med den.
Jag får inget ljud via hdmi , kan man inte få det eller är det fel på min WD
Redigerat av PERSSA, 26 February 2011 - 17:32.
Postad 27 February 2011 - 08:40
Det funkar på min, kolla i dina inställningar!
Var ställer man in det?
Kör via en förstärkare (Sony HT-DDW890 )
Redigerat av PERSSA, 27 February 2011 - 10:26.
Postad 27 February 2011 - 17:48
Idag kan jag inte komma åt nätverket via WD?
Testade med två olika nätverkskablar och på två olika platser fast mot samma NAS men kan tyvärr inte koppla upp mig då den klagar på "IP fel...."
några tips...
Postad 27 February 2011 - 18:58
Settings - Audio/Video-Audio och välj Digital så ska det funka.Var ställer man in det?
Kör via en förstärkare (Sony HT-DDW890 )
Postad 27 February 2011 - 20:16
Lite konstigt.....
Idag kan jag inte komma åt nätverket via WD?
Testade med två olika nätverkskablar och på två olika platser fast mot samma NAS men kan tyvärr inte koppla upp mig då den klagar på "IP fel...."
några tips...
Jag får ibland problem med att komma åt nätverket också, riktigt drygt är det.
Men försök med att växla auto login to network share till off, eller rensa login uppgifter.
Om inte det fungerar försök med att dra ur sladden för att göra en riktig reboot.
Fungerar det inte då försök med att återställa till default settings.
Har själv pillat runt med dessa inställningar åtskilliga gånger, men kommer aldrig ihåg exakt vad det är som löser det...
Ska nog skriva ner stegen nästa gång...
Postad 27 February 2011 - 20:33
Postad 27 February 2011 - 23:29
Fick det att fungerar igen efter att jag stängde av routern, NAS och WD´n.
Drog igång först router, sen NAS och till slut även WD och då kom allting igång igen.
Testade med att återställa till fabrikationsinställningar, reboota, rensa login, etc...inget hjälpte i mitt fall, men beskrivningen ovan fick allting att fungera igen...
Postad 28 February 2011 - 08:30
Postad 28 February 2011 - 08:52
Finns inga dumma frågor :-)
Du borde läsa lite på forumet vad du nu kan göra som du inte kunde innan.
WDLXTV Forum
Lägg till lite funktioner i UMSP och WDTVExt så har du lite mer att leka med.
Har läst en del på forumet. Men om man inte behöver torrent och sånna funktioner så ger det alltså inte nåt att lägga in WDXLTV? Jag hade hoppats att det skulle fixa till bristerna i uppspelning som finns.
Postad 04 March 2011 - 15:59
De där med att inte hitta nätverket har jag också problem med om jag råkar reboota boxen. Då tar det upp emot 15 minuter innan den hittar rätt. Jag har provat ställa om lite i inställningarna och köra check men detta hjälper inte, det tar helt enkelt lite tid för den innan den hittar de utdelade mapparna. Sätter man bara spelaren i standby så hittar den så klart direkt nästa gång.
Om du använder Windows XP så prova att aktivera tjänsterna "Network DDE" & "Network DDE DSDM".
Finns mer info i denna tråd http://wdtvhd.com/in...?showtopic=8596
Postad 06 March 2011 - 09:29
Får lite småpanik..
Redigerat av basklas, 06 March 2011 - 09:30.
Postad 08 March 2011 - 21:55
Ny firmware ute 1.04.22_V
Nyhet under internet media. Tunein radio. Svenska radiokanaler som Rix fm, Nrj, Bandit mm mm.
Och nu funkar även img filer.
//Fredrik
Postad 09 March 2011 - 07:58
God kväll på er.
Nyhet under internet media. Tunein radio. Svenska radiokanaler som Rix fm, Nrj, Bandit mm mm.
//Fredrik
Ohhh... nice.. tack för tipset.
Postad 09 March 2011 - 19:46
Finns väl viktigare grejor i uppdateringen:God kväll på er.
//Fredrik
Punkt 3, Auto-framerate är kanon om det funkar, inte hunnit prova ännu.
Version 1.04.22_V:
Resolved Issues:
• Supports Tune-In radio application.
• Supports 7.1 channel audio passthrough.
• Supports Auto-framerate (Audio Video settings/video output/HDMI/auto/auto/Match video framerate)
• Corrected various general menu and options wording issues.
• Corrected various Facebook user interface wording and functionality problems.
• Corrected various Live365 user interface wording and functionality problems.
• Corrected various Pandora user interface wording and functionality problems.
• Corrected various Mediafly user interface wording and functionality problems.
• Resolved problem with some HD files from Mediafly becoming out of sync.
• Resolved digital audio passthrough problem playing on both HDMI and optical at the same time.
• Resolved problem with Auto-play feature not automatically playing content.
• Resolved problem with Belkin F7D2101 v1WiFi adapter not connecting to network.
• Resolved “Clear login info” from Network Share not clearing the login info.
• Resolved problem where filenames that begin with the same name as a folder will not show up.
• Resolved problem where HDMI resolution could not be forced if not supported by the EDID.
• Resolved meta-data problem where “/” character in the title makes the system reboot.
• Resolved problem of no video playback after using Netflix.
• Resolved problem with ISO playback not working – except through preview mode.
• Resolved video playback problem where the info bar does not hide on pause/resume or chapter skip.
• Resolved problem where empty folder are hidden when copying or moving.
• Resolved USB keyboard problem where the arrow keys don’t work in wireless network settings page.
• Resolved problem where a folder icon was displayed over the top of the thumbnail.
• Resolved problem where DVI output was not working for a particular DVI monitor.
• Resolved problem of DTS and AC-3 not working with passthrough.
• Resolved problem where videos can not start until after 10-90 seconds after start-up.
• Resolved problem where user could not copy a file/folder to the root directory of the drive.
• Resolved problem where an incorrect error message was displayed if invalid username/password entered.
• Resolved problem where system reset fails to erase user info.
• Resolved video playback where audio takes 5 seconds to catch up after fast-forward or re-wind
• Resolved problem where the system would reboot when special characters are entered into device name.
• Resolved a file management problem where deleting a file on a network share caused the device to reboot.
• Resolved problem where high sample rate audio was being downsampled to 48KHz.
• Removed Blu-ray DVD message “Unable to play this video menu.”
General Info:
• Known issue with playback of .VOB files over network share.
• We have temporarily blocked USB mounting of Advanced Format (4k sector) HDD g
Postad 09 March 2011 - 20:12
Postad 11 March 2011 - 15:32
Funkar! Skönt att slippa tänka på det. Provat dvd, då skickar den ut 1080i/50, hd-film, då skickar den ut 1080p/24, rockkonsert I HD, 1080i/60 precis som jag vill det ska vara. Nu kan man vara nöjd ett tag till!
Håller med dig. Fungerar hur bra som helst. Så bra att jag köpte en box till idag på elgiganten.
Postad 11 March 2011 - 18:58
Har redan 2
gött....funderar faktiskt att skaffa en till innan de försvinner helt från marknaden.
Postad 19 March 2011 - 00:19
Jag har precis köpt en 2TB WD extern disk för att min 1TB WD var full. Men den kommer inte upp i mediaspelaren? Disken syns inte alls hur jag än gör. Samma filformat som tidigare, senast officiella firmware.. inget konstigt. Vad gör jag?
Får lite småpanik..
Kan det ha att göra med: "We have temporarily blocked USB mounting of Advanced Format (4k sector) HDD g " ?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5
* Officiell tråd - Western Digital TV HD *
42 bilder
47 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?