Alla som har uttalat sig i frågan har ju gjort det jo.
Edit: Vem har inte gjort det?
Redigerat av Zoiler, 26 June 2015 - 15:03.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 26 June 2015 - 15:02 Alla som har uttalat sig i frågan har ju gjort det jo.
Edit: Vem har inte gjort det? Redigerat av Zoiler, 26 June 2015 - 15:03. Postad 26 June 2015 - 15:05
Ja det där med minne var fan drygt, fick ha olika boot menyer för att frigöra hi-mem och low-mem minns jag. Comanche t.ex krävde massa minne.
Postad 26 June 2015 - 15:18 Nu ska vi se då av de som uttalat sig;
ENKLARE IDAG
Zoiler, Masse, Zartok, Ageve, Takeo, jimjans, Garrett, HenkeEdge, bkam, Mdag, wickerman,
ENKLARE FÖRR
Oqvist
Vad är det för "urgammalt retoriskt knep" jag kör? Postad 26 June 2015 - 15:38 Äh, jag tror hursom att nån här mest bara spelar lite tjurig bara för sakens skull
För hittils har jag då inte sett några som helst hållbara och sakliga argument mer än "jag tycker att" eller likn helt subjektiva sådana. Postad 26 June 2015 - 16:00 Mmmm, får se vad han säger. Det ändrar mycket i så fall.
Äh, jag tror hursom att nån här mest bara spelar lite tjurig bara för sakens skull Nej, han tror verkligen att det är som han säger. Det är detta jag har fått utstå i varenda "argument" med honom genom åren
Om han är ensam om att tycka att DOS är enklare i tråden och 50 andra är emot honom så kommer han fortfarande tro att majoriteten utanför MHB kommer tycka som han och inte att det är han som är annorlunda.
Om det sedan visar sig att resten av Jordens befolkning tycker att DOS är svårare så kommer han säga att majoriteten i Universum kommer att tycka att DOS är enklare.
Men äh, inte mycket att göra åt tbh Redigerat av Zoiler, 26 June 2015 - 16:10. Postad 26 June 2015 - 16:27 Jag utgår bara från mig själv. Jag kan omöjligen säga att datorer är enklare att hantera idag då mina personliga erfarenheter säger något annat. Jag har aldrig hävdat att majoriteten anser detta? Ni står för era åsikter förhoppningsvis. Postad 26 June 2015 - 16:51 Dos i sig är väl inte särskilt svårt men minneshanteringen var ju sådär. Tror flertalet tilltalas av ett fönstersystem kanske därför vissa är lite rädda för linux och terminalen men vill man gör lite roliga sakar i OSX får man ju använda den där också. Kommandpromten i windows får ju användas ibland också..
Största fördelen med Steam och Orgin jämfört med förr är nog cloud sparningarna är guld värda när man har flera datorer... Postad 26 June 2015 - 18:01
Nej du har inte hävdat det, men du tror det, fastän statistiken här i tråden säger helt tvärtom. Just för att du hellre utgår från dig själv än alla andra. Men du är i klar minoritet.
Tar vi någon med noll datorkunskap så tror jag denna lättare kommer igång med DOS och den tidens spel än vad vi lirar idag och windows. Postad 26 June 2015 - 18:13
Det där måste vara bland det mest konstiga påståendet jag nånsin läst på detta forum för att vara helt ärlig.
Så du menar på fullaste allvar att om du tog vanligt folk (utan nån särskild datorkunskap) från gatan som idag mest är vana att klicka och peka på ikoner på sina mobiler och surfplattor samt på deras datorer hemma att dom skulle känna sig mer hemma med en DOS-prompt?!
Hur tänkte du nu Redigerat av masse70, 26 June 2015 - 18:24. Postad 26 June 2015 - 18:38
De är inte vana med datorer eller smartphones över huvud taget.
Jösses jag tyckte jag var jättetydlig när jag skrev noll datorvana...
Okej en invånare i amazonas djungler som aldrig varit i kontakt med civilizationen då. Postad 26 June 2015 - 19:09
Vilket ju bara gör min tes ännu starkare?
Eller tror du att en urinvånare från Amazonas eller tom en apa skulle tycka det var lättare att lära sig skriva exakta kommandon där minsta teckenfel/mellanslag straffar sig helt än att lära sig klicka på ikoner med olika utseenden?
Hoppas du skämtar? Det är ju tom så dom lär vissa apor att kommunicera, via att peka eller trycka på diverse bilder/ikoner.
Finns ju som tidigare sagts en vetenskaplig anledning till att detta med att klicka på ikoner jämfört med att skriva kommandon erövrat världen och dess datoranvändare som tidigare inte alls fattade detta med datorer.
Eller menar du att både Microsoft och Apple hade fel? Här ta ett par stödhjul till cykeln din som du är ute och cyklar med, du behöver dom Redigerat av masse70, 26 June 2015 - 19:27. Postad 26 June 2015 - 19:21
Vettetusan om det var så enkelt med dos. Doom på disken, inga floppys för kopiering till en annan dator, istället laplink 5.0 och ett bortslarvat stopp för ringnätet kunde förstöra en hel multiplayerkväll...
Postad 26 June 2015 - 19:23
Såvida man inte skulle "lana" på 2 och kunde köra nollmodemkabel Postad 26 June 2015 - 22:51
Det var ju lite svårt att spela DOS-spel utan att kunna använda DOS.
Allt är enkelt när man kan det, men för den som aldrig har använt en dator innan så är Windows självklart enklare. Redigerat av Ageve, 26 June 2015 - 23:19. Postad 27 June 2015 - 10:20 Sen apropå annat: MP spel... funkar så jäkla mycket bättre på PC, med dedikerade servrar... visst Bf4 har dedikerade på konsol med, men inte alls lika stabilt/laggfritt som när man spelar på PC... sen är det rätt skönt att lira i 60, eller 120fps... och det går UNDAN på PC, i gameplay etc, känns som man hoppar in i ett formel1 lopp efter man spelat på konsol först, både på gott och ont! hä hä Men sen kan jag tycka att det är mer rättvist mellan spelare på konsol, ingen fördel på hårdvaran etc... förutom den som har snabbare inputlag på sin bildvisare då... eller om nån kör med Xim eller liknande... Spelar bf4 på både PC och ps4... har sin charm på ps4an med.... Edit: Textchat! är så jäkla smidigt att kunna skriva till medspelare, OCH motspelare! Redigerat av Garrett, 27 June 2015 - 10:43. Postad 27 June 2015 - 12:12 Håll koll på det idag med biljoner filer på datorn du. Ja, måste jag fixa en batfil? Vad är det? Batmans speciella frukost som kommer med Alfred på morgonen? Seriöst, jag vet inte vad en batfil är. Med Windows behöver jag inte den kunskapen heller. Tekniken strävar alltid efter vad som fungerar och det är rätt uppenbart att dos var våldsamt användarovänligt. Jämför med Windows, där dit en människa och fråga vad som känns mest intuitivt. På tal om det... Jag har fan svårt för Windows 8 :/ Postad 27 June 2015 - 13:17 En bat fil är en textfil med kortkommandon. Tänk genväg på skrivbord istället för att gå in i spelets kataloger för att starta ett program.
Med Windows behöver du andra kunskaper många betydligt svårare än att fixa en bat fil. Postad 27 June 2015 - 13:55 Vad för kunskaper är det man behöver som är svårare än att skapa en bat-fil? Postad 27 June 2015 - 14:06
Nej. Postad 27 June 2015 - 14:11
Gå in i registret och skapa strängar har jag behövt göra några gånger ex för att fixa buggar Postad 27 June 2015 - 14:42 Men... Jag har haft dator hemma i 20 år utan att ha behövt batfiler. Jag kan dra en genväg till skrivbordet eller högerklicka och ta "skapa genväg". Det är ju mycket snabbare än att skapa en batfil till både Windows och dos Postad 27 June 2015 - 14:46 Nu är det dags att ta fram stora kammen och fixa mittbenan! Postad 27 June 2015 - 14:47
Ja, men du fattar väl att han bara överdriver va? Jag har aldrig nånsin behövt skapa en .batfil hemma.
Och sista gången jag ens öppnade registret på någon pc hemma var när jag körde Windows 98.... Postad 27 June 2015 - 15:19
Nej, jag tolkar det som att han faktiskt menar att dos hade stora fördelar mot Windows.
Postad 27 June 2015 - 15:26
Menar du tekniskt eller användarmässigt? Postad 27 June 2015 - 15:37
Jag talar användarmässigt. Och att Windows är överlägset trevligast att hålla på med när man inte kan datorer
Postad 27 June 2015 - 17:28 Jag har aldrig fixat en bugg på min dator. Kanske därför jag föredrar Windows 7 och steam. Postad 28 June 2015 - 00:11
Jag har Windows 7 på min vardagsrumsdator. Den har inte bråkat på två år
Postad 29 June 2015 - 10:25 Jag använder min speldator i stort sett bara till spel, kör nån film via den ibland med men inget annars. Till andra saker finns andra OS, Microsoft är på G dock, Windows 10 och andra releaser från dem ska bli skitintressanta. De är så j*vla progressiva nuförtiden. Postad 29 June 2015 - 20:30
Inte vissa konsoler heller tydligen. Mitt Batman kraschade precis på PS4. Inte första gången det hänt i ett PS4-spel som sagt, men första gången jag var tvungen att hard resetta konsolen, kunde inte göra någonting i menyerna heller. Så nu fick jag lära mig det.
Tydligen flera som har problem, fast värre. Alla har inte problem dock så verkar vara något med vissa PS4-konfigurationer, man kan ha otur precis som på PC tydligen... Postad 29 June 2015 - 20:42 Det kommer tydligen ta tid innan PC-versionen släpps igen. http://www.eurogamer...-take-some-time
Nu är det Rocksteady själva som jobbar med att fixa det. Man kan undra varför de inte gjorde det innan spelet släpptes.
Hm, ja det verkar ju inte vara helt stabilt på konsollerna heller. http://www.craveonli...n-arkham-knight
http://www.youtube.com/watch?v=0JGdCxOE5c8
http://www.youtube.com/watch?v=gUfgKOgqaMA
Redigerat av Ageve, 29 June 2015 - 21:15. Postad 29 June 2015 - 21:49
Vad gjorde de, outsourcade PC-versionen till Indien eller? Postad 29 June 2015 - 22:14 Hehe, man skulle kunna tro det...
Det är Iron Galaxy som har gjort PC-porten. Postad 29 June 2015 - 22:33
Inte långt ifrån, ser ut att vara en indier bland de 12 som jobbade med sin första PC-port iaf.
Postad 29 June 2015 - 22:39
Måste ha varit dålig PR för Iron Galaxy.
Påminner mig om exklusiva Accenture och deras riktigt dåliga jobb när de tog fram PUST och försäkringskassans webbtjänst. Redigerat av Unregisterede32cf070, 30 June 2015 - 07:13. Postad 30 June 2015 - 12:08
Frågan är ju om man ska beskylla Iron Galaxy eller den budget/tidsram de fick att göra det. Men visst, dålig PR blir det ju oavsett. Postad 30 June 2015 - 15:23 Welp, like some others have mentioned previously, this game just caused my PS4 to crash harder than I've ever seen it crash before. Game froze and brought up with the rarely seen loading icon while flying around the city. It never did work, so I backed out to the home screen to close the game, which also didn't work. Console stops responding entirely, and the only way to turn it off was by turning off the electricity supply. Oh, and it restarted in safe mode for an extra dose of pants-crapping "have I just lost everything on the hard drive" terror. Luckily, he answer appears to be no. Precis det jag råkade utför (från Neogaf-tråden). Kunde spela efteråt utan problem dock.
Thats happened to me 4 times.
På PS4 alltså. Redigerat av Zoiler, 30 June 2015 - 15:24. Postad 30 June 2015 - 18:26 Steams refund är riktigt bra när sådanta här skräpreleaser kommer.
Det kommer förhoppningsvis att göra att de som släpper AAA-spel kommer att lägga ner mer jobb på att få ut färdiga spel som faktiskt fungerar vid launch och inte sätta upp orealistiska tidsmål så vi slipper releaser som BF4, SC 2013, detta Batman osv. Postad 01 July 2015 - 19:27
http://kotaku.com/so...as-a-1714915219 Postad 01 July 2015 - 23:06
För att inte säga pinsamt. Är WB gröna när det kommer till datorspel? Good enough verkar de enligt Kotaku tyckt att spelet varit. Postad 01 July 2015 - 23:21
Jo, jag höll igen i min formulering rätt ordentligt...
Egentligen bör dom brinna i ****t för att ens ha släppt igenom nåt sånt här, oavsett vem som tog det idiotiska och giriga beslutet. Postad 29 July 2015 - 10:56
Nu uppenbarade sig den största anledningen till varför jag inte spelar på pc. Starta datorn. Pluggar in skrivare. Skrivare vill installera sig. Installera. Registrera produkt. Produkt registrerad. Skriv ut. Behöver kalibreras. Kalibrerar. Nej, uppdatera mjukvara. Uppdaterar mjukvara.
HP BIOS UPDATE. JAG VILLE SKRIVA UT EN ENDA LITEN JÄVLA SIDA DIN ******** JÄVLA DATOR!! Postad 29 July 2015 - 11:00
Ja, att skrivaren kräver saker har ju verkligen med att datorn eller att spela på datorn att göra.... Postad 29 July 2015 - 11:12 Så du menar att datorer magiskt slutar med allt sånt här om det gäller spel? Knappast. Postad 29 July 2015 - 11:16
Ja mina spel kräver iaf inga skrivare
Men nä, har definitivt inte såna problem när jag spelar spel, jag installerar dom och klickar sen på ikonen för att börja spela. Postad 29 July 2015 - 11:35
Jag ska installera FTL, måste ha det. Men jag hoppas verkligen att det går att spela...
2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |