* Officiell Tråd - Sony Ericsson X10 Mini/Pro *
2353 svar till detta ämne
Postad 09 July 2010 - 00:19
Unregistered8b705007
-
Unregistered8b705007
-
Lärjunge
-
-
474 inlägg
Det står 3G vid 3G och E vid GSM över stapeln.
"E" står det nog bara för oss som har Telia eftersom de är ensamma i Sverige om att ha Edge i sitt 2G-nät om jag är rätt informerad. För övriga operatörer står det alltså istället ett "G" som i GPRS, som ju är lite långsammare.
Postad 09 July 2010 - 08:31
thhmo
-
thhmo
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Har nu försökt uppdatera min X10mini via datorn ett flertal gånger.
Jag följer instruktionerna på skärmen men det enda som händer efter att jag ansluter tel till usb kabeln med tillbaka knappen intryckt är att datorn , efter en liten stund, hänger sig och allt fryser så det bara är till att trycka reset och starta om.
Någon som lyckats uppdatera via datorn och i så fall, hur f-n gjorde du då???
Postad 09 July 2010 - 09:13
Unregistered17f9fb0d
-
Unregistered17f9fb0d
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
Någon som kör homescreen "for 1.6" och vet hur man ändrar kategorierna i startmenyn eller? Blir ju så jäkla rörigt när man har lagt in lite apps osv.
Postad 09 July 2010 - 09:27
Robbis76
-
Robbis76
-
Användare
-
-
113 inlägg
Jo det står 3G strax till vänster om stapeln som indikerar signalstyrkan, hela tiden. Tror det bara står G om man inte har 3G täckning.
Det där med röstuppringning har jag ingen aning om tyvärr.
Har för mig ja hade så det visade om jag hade 3G eller inte i början men nu har det försvunnit och man ser det bara när man laddar data över mobilnätet, konstigt. Undrar hur man får tillbaka det???
Postad 09 July 2010 - 09:39
Jarl
-
Jarl
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Har nu försökt uppdatera min X10mini via datorn ett flertal gånger. Jag följer instruktionerna på skärmen men det enda som händer efter att jag ansluter tel till usb kabeln med tillbaka knappen intryckt är att datorn , efter en liten stund, hänger sig och allt fryser så det bara är till att trycka reset och starta om. Någon som lyckats uppdatera via datorn och i så fall, hur f-n gjorde du då???
Anslut tel (på mini skärmen) får upp PC Companion (datorn) klickar Support Zone -> Start -> Programvaruuppdatering -> Starta sen följde jag instruktionerna
Postad 09 July 2010 - 10:01
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
Har nu försökt uppdatera min X10mini via datorn ett flertal gånger. Jag följer instruktionerna på skärmen men det enda som händer efter att jag ansluter tel till usb kabeln med tillbaka knappen intryckt är att datorn , efter en liten stund, hänger sig och allt fryser så det bara är till att trycka reset och starta om. Någon som lyckats uppdatera via datorn och i så fall, hur f-n gjorde du då???
Pc-companion strulade på min dator. Datorn bootade inte ens efter installation. Hade ett h-e att få ordning på datorn. Men sen installerade jag pc-companion några dagar senare igen och nu fungerar allt.
Redigerat av Bosse-i-skogen, 09 July 2010 - 10:01.
Postad 09 July 2010 - 10:21
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
"E" står det nog bara för oss som har Telia eftersom de är ensamma i Sverige om att ha Edge i sitt 2G-nät om jag är rätt informerad. För övriga operatörer står det alltså istället ett "G" som i GPRS, som ju är lite långsammare.
Jag har 3G eller E i min teliatelefon. 4G har jag inte stött på och det stödjer väl inte våra telefoner ändå kan jag tänka mig? 3G brukar ge up till 3 Mbit men oftast kring 1 Mbit och med E bara upp till obefintliga 0,08 när jag är hemma på landet. Om det är edge ändå vet ju inte jag. Appen speedtest är kul att ha.
Redigerat av Bosse-i-skogen, 09 July 2010 - 10:24.
Postad 09 July 2010 - 10:45
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Äntligen fick jag rätt bilhållare hem! Lägger upp bilder på hur det blir idag förmodligen.
Postad 09 July 2010 - 11:10
järker
-
järker
-
Lärjunge
-
-
325 inlägg
Är det någon som fått sitt headset MH810 från contact center ännu ?
/ J
Postad 09 July 2010 - 11:23
Unregistered17f9fb0d
-
Unregistered17f9fb0d
-
Forumräv
-
-
844 inlägg
/ J
Nope men jag kontaktade dem inte förrän igår heller =) Fick svar idag att det är beställt till min adress och väntas komma om 2-3veckor.
Postad 09 July 2010 - 11:58
Robbis76
-
Robbis76
-
Användare
-
-
113 inlägg
/ J
Saknade ni det i kartongen eller?
Postad 09 July 2010 - 12:14
järker
-
järker
-
Lärjunge
-
-
325 inlägg
Saknade ni det i kartongen eller?
Ja. Det är väl ingen. Som köper pro som får det med, utan det får man maila för att få, därför jag undrar om de börjat skicka ut de ännu / J
Postad 09 July 2010 - 12:51
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Postad 09 July 2010 - 14:07
Unregistered80df396f
-
Unregistered80df396f
-
Användare
-
-
121 inlägg
En X10 mini är nu införskaffad (som ersättare till en G900) och jag måste säga att den verkar vara väldigt trevlig och genomtänkt. Men jag har ett par frågor som någon kanske kan svara på. 1. För att komma åt Android market krävs det ett gmail-konto. Och då mitt vanliga google-konto inte räckte fick jag skapa en ny e-postadress (som blev j*vligt puckad) för att kunna komma in på Android market. Problemet är att nu har Gmail-appen kopplat upp sig mot det här kontot. Frågan är nu; Är kopplingen mot Gmail kopplat mot appen eller sker synkroniseringen på annat håll (dvs, om jag aldrig öppnar Gmail appen så borde ingen synkronisering ske)?2. Jag försöker att synkronsiera min lokala Outlook kalender mot telefonen med hjälp av Android-sync. Någon form av synkronisering sker (alla kontakter går över och det indikeras att kalendern synkroniseras) men jag hittar inte kalenderposterna i kalendern. Min fråga är då; var kan jag se kalenderposterna och finns det någon risk att den information som har överförts till telefonen går vidare till google kalendern?3. Är den medföljande e-postklienten väldigt enkel? Jag försöker komma åt mitt e-postkonto hos one.com men den klagar bara på att det inte kan kommunicera med servern. 4. Vad är Inställningar-Datasynkronisering-Bakgrundsdata för något? Det som finns listat där är synkronisering av Gmail, Kalender och Kontakter. Inget av det där skulle jag vilja synkronisera men jag kan inte välja att ta bort dom, bara att slå av bakgrundsdata helt och hållet. Och det verkar som att Android market kräver bakgrundsdata... För er som inte har fattat det vill jag inte blanda in Google till min kalender och till min e-post. Jag kan tänka mig att använda Googles mobiltelefonoperativsystem men jag tänker inte ge dom mer information om mig själv än nödvändigt.
Postad 09 July 2010 - 16:49
pl1sk3n
-
pl1sk3n
-
Lärjunge
-
-
399 inlägg
Vill bara säga att jag i onsdags hämtade ut 2 mini pro till ungarna...
Efter att ha pillat lite me dom så måste jag säga att jag  denna lur.
Allt flyter på riktigt bra, gps surf utube osv.
Funderar på att ge grabben min nokia n900 i byte lol, måste laja lite till först haha.
För 4 5 år sen så sa jag aldrig mer en SE men dessa lurar rockar
Postad 09 July 2010 - 17:24
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
709 inlägg
Någon som har 2 android telefoner kopplade till samma konto ?
Fungerar det med synkning av kalender och kontakter på 2 telefonen
registrerade på samma konto ?
Postad 09 July 2010 - 17:44
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Någon som har 2 android telefoner kopplade till samma konto ?
Fungerar det med synkning av kalender och kontakter på 2 telefonen registrerade på samma konto ?
Ja, det fungerar fint. Jag gör det med min Milestone och mini'n.
Postad 09 July 2010 - 18:59
järker
-
järker
-
Lärjunge
-
-
325 inlägg
Nope men jag kontaktade dem inte förrän igår heller =) Fick svar idag att det är beställt till min adress och väntas komma om 2-3veckor.
Aja, ok, jag beställde den 1 juli och tyckte väl att deras svar "inom kort" borde vara snart men det lär väl dröja ett tag till då vad det verkar. / J
Postad 09 July 2010 - 19:55
eerikaa
-
eerikaa
-
Rookie
-
1 inlägg
Det var ingenting. Hahaha.
Redigerat av eerikaa, 09 July 2010 - 20:26.
Postad 09 July 2010 - 20:01
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
709 inlägg
Ja, det fungerar fint. Jag gör det med min Milestone och mini'n.
Tackar för svaret !
Postad 09 July 2010 - 22:56
Giddof
-
Giddof
-
Rookie
-
3 inlägg
Är ute och letar efter en ny telefon, och har fastnat för Sony Ericssons " mini" telefoner.
Det verkar som man får rätt mycket telefon för pengarna, men vet inte vilken telefon som jag ska satsa på, x10 mini, eller x10 mini pro...
Vilka fördelar och nackdelar har mini:n kontra pro:n?
Hur är egentligen batteritiderna som det skrivits rätt mycket om?
Hur bra fungerar sliden och tangenterna på pro:n?
Ska man ha tangentbord eller ej?
Några andra "större buggs" som stötts på?
Vilken skulle du rekommendera? Har klämt lite på Skal-exemplaren som finns i butikerna, men hur fungerar de i verkligheten?
Tack på förhand!
// G
Postad 10 July 2010 - 09:08
Mr plasma
-
Mr plasma
-
Lärjunge
-
-
411 inlägg
Är det ingen som tycker den är svår (seg) att avsluta ett samtal? Den ligger offtast på en stund om inte den du pratat med lägger på först!
Postad 10 July 2010 - 09:13
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
709 inlägg
Personligen är jag väldigt nöjd med min mini pro och tangentbordet. Jag gillar inte att skriva på en skärm
utan uppskattar tangentbordet högt. Fungera riktigt jäkla bra oxå. Det skiljer ett par hundra spänn mellan
att få tangentbord eller inte och jag använder mitt väldigt mycket. Bara en så enkel sak som att söka på Spotify
eller en webbsida är ju enklast med ett tangentbord. Storleken blir ju inte heller så vansinnigt
drabbad av att ha det heller,den är ju marginellt större än mini.
Jag har inga problem med batteritiden, köpte för säkerhetsskull även en bordsladdare och ett extra batteri
som jag inte ännu behövt använda. Jag använder min i jobbet och pratar riktigt mycket i telefonen via
BT headset och än så länge har jag inte lyckats få slut på batteriet under en dag. Batteriproblemen börjar nog om man surfar/lyssnar på musik väldigt mycket på mobilen, då märker jag att det drar batteri, men vilken mobil gör inte det ? I bilen när jag använder Spotify kör jag med billaddare
Har haft en iphone och även en HTC Legend under en tid på ca 2 veckor, ingen av dessa hade bättre batteritid än min mini pro. Båda ska vara bättre enl spec.
Sliden på min och dom jag känt på har varit kanon, inte ens en tendens till glapp.
Redigerat av Volvis, 10 July 2010 - 09:36.
Postad 10 July 2010 - 11:04
Giddof
-
Giddof
-
Rookie
-
3 inlägg
Personligen är jag väldigt nöjd med min mini pro och tangentbordet. Jag gillar inte att skriva på en skärm utan uppskattar tangentbordet högt. Fungera riktigt jäkla bra oxå. Det skiljer ett par hundra spänn mellan att få tangentbord eller inte och jag använder mitt väldigt mycket. Bara en så enkel sak som att söka på Spotify eller en webbsida är ju enklast med ett tangentbord. Storleken blir ju inte heller så vansinnigt drabbad av att ha det heller,den är ju marginellt större än mini.
Jag har inga problem med batteritiden, köpte för säkerhetsskull även en bordsladdare och ett extra batteri som jag inte ännu behövt använda. Jag använder min i jobbet och pratar riktigt mycket i telefonen via BT headset och än så länge har jag inte lyckats få slut på batteriet under en dag. Batteriproblemen börjar nog om man surfar/lyssnar på musik väldigt mycket på mobilen, då märker jag att det drar batteri, men vilken mobil gör inte det ? I bilen när jag använder Spotify kör jag med billaddare
Har haft en iphone och även en HTC Legend under en tid på ca 2 veckor, ingen av dessa hade bättre batteritid än min mini pro. Båda ska vara bättre enl spec.
Sliden på min och dom jag känt på har varit kanon, inte ens en tendens till glapp.
Tackar för svaret!  Har hört att den kan ha lite problem med GPS:n och synkningen med Nokia telefoner, även Hotmail och Wifi? Är det något som du märkt av? Skickas det med en batterilucka till, som på mini:n?
Redigerat av Giddof, 10 July 2010 - 11:09.
Postad 10 July 2010 - 11:36
Janne1217
-
Janne1217
-
Rookie
-
2 inlägg
Nån som vet hur man kan skicka en ringsignal /MP3 via bluetooth på denna modell? Har försökt hur länge som helst nu...
Postad 10 July 2010 - 13:38
Shanea91
-
Shanea91
-
Rookie
-
5 inlägg
Jag har tittat på sony ericsson x10 mini i flera veckor nu, sommarjobbar på en butik som bland annat säljer mobilteletoner och har använt den lite som motivation, att jag ska köpa den när jag får pengar  Nu tänkte jag ta och beställa den från halebop med abonnemang, halebop hallå med surf bas, då sms:ar jag gratis och ringer till alla nät för 19 öre minuten. I surf bas ingår 0,5 GB datatrafik i månaden, därefter sänks hastigheten till 120 kbit/s. Total kostnad 109 kr i månaden. Aldrig haft abonnemang förut men det låter väl som en okej kostnad? tele2/comviq fungerar inge vidare här ute, inte heller telenor.
Nu ska jag bara försöka välja mellan svart och vit! Ni som köpt vitt skal, har ni upplevt att den snabbt ser smutsig ut, får fingertryck eller liknande? Förstår att färgen är en smaksak, men känns det som det vita skalet smälter in bra? Inte som om telefonen är delad i två? Vore ju intressant att pröva en mobil som inte var helsvart (har nog bara haft helsvartamobiler) ^^
Redigerat av Shanea91, 10 July 2010 - 13:40.
Postad 10 July 2010 - 15:24
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Nån som vet hur man kan skicka en ringsignal /MP3 via bluetooth på denna modell? Har försökt hur länge som helst nu... 
Det går inte att skicka filer med android 1.6 och tidigare via bt, har för mig att det inte går med 2.1 heller men är inte säker.
Postad 10 July 2010 - 15:38
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
du får installera ett sådant program via market. Rekommenderade ett program några sidor tillbaks men minns inte vad det heter.
Postad 10 July 2010 - 15:53
Unregisteredaaecc49b
-
Unregisteredaaecc49b
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
du får installera ett sådant program via market. Rekommenderade ett program några sidor tillbaks men minns inte vad det heter. 
antar att du menar bluetooth file transfer ?
Postad 10 July 2010 - 15:55
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
709 inlägg
Tackar för svaret! Har hört att den kan ha lite problem med GPS:n och synkningen med Nokia telefoner, även Hotmail och Wifi? Är det något som du märkt av? Skickas det med en batterilucka till, som på mini:n?
Har faktiskt inte använt GPS:en på min telefon. Wifi problem har jag läst om men använder mig bara av wifi när jag synkar Spotify och då har det fungerat. Själv använder jag mig av gmail och det fungerar skitbra. Batterilucka följer inte med Pro:n.
Postad 10 July 2010 - 16:12
nemnok
-
nemnok
-
Lärjunge
-
-
467 inlägg
Någon mer som råkat ut för att det blir "hål" på sidorna med mappar om man t.ex avinstallerar appar? Är det någon som vet hur faan man slipper dessa?
Postad 10 July 2010 - 16:27
Janne1217
-
Janne1217
-
Rookie
-
2 inlägg
Tror det funkar nu. Tog hem ett file manager program, samt bluetooth OPP PUT lite. Min första android så är lite rookie. Har dock för mig att brorsan skickar utan problem med sin "vanliga" x10... Tack för hjälpen.
Redigerat av Janne1217, 10 July 2010 - 16:29.
Postad 10 July 2010 - 17:13
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Någon mer som råkat ut för att det blir "hål" på sidorna med mappar om man t.ex avinstallerar appar? Är det någon som vet hur faan man slipper dessa?
Klicka på menyknappen , den längst till vänster, och välj ordna ikoner. Då kan du flytta om ikoner på samma sida och även fliyya ikoner mellan olika sidor så att du kan sortera lite hur du vill ha dina program.
Postad 10 July 2010 - 17:21
Unregisteredaaecc49b
-
Unregisteredaaecc49b
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
du får installera ett sådant program via market. Rekommenderade ett program några sidor tillbaks men minns inte vad det heter.  http://se-blog.com/h...th-on-x10-mini/
Postad 10 July 2010 - 18:34
Insanewithmybody
-
Insanewithmybody
-
Användare
-
-
111 inlägg
Jag köpte en Mini Pro idag samt orkar inte leta igenom 43 sidor.
Jag vill ta bort program som är installerad från början men fungerar inte det alls?
Postad 10 July 2010 - 18:54
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
http://se-blog.com/h...th-on-x10-mini/
Bra att du länka för i artikel stod namnet på programmet jag rekommenderade tidigare. Bluetooth File Transfer Finns på market att hämta.
Postad 10 July 2010 - 19:12
Unregisteredaaecc49b
-
Unregisteredaaecc49b
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Jag köpte en Mini Pro idag samt orkar inte leta igenom 43 sidor. Jag vill ta bort program som är installerad från början men fungerar inte det alls?
dessvärre så funkar det inte (inte än så länge iaf)
Postad 10 July 2010 - 21:01
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
Hur är det egentligen med program som visas med taskkiller? Jag har hela tiden trott att de som visas där liksom inte är igång egentligen utan bara ligger och vilar. Minne tar programmen men så länge där är över så gör det ju ingenting. Det räcker att starta om telefonen så visar taskkiller en hel hög med program. Jag undrar för batteritiden på telefonen är egentligen urusel och inte likadan från dag till dag trots likvärdigt användande.
Idag varnades det om 15% eller mindre kvar på batteriet efter 10 timmar. Telefonsamtal i 4 min, surfande i säg 10-15 min och 5-6 sms/mms. GPs och bluetooth avstängt. Ja de fyra första som visas i strömkontroll-widgeten var av. Ingen radio igång överhuvudtaget sen jag tog den från laddaren. "Varför" klickade jag när den varnade om låg batterinivå och klickade på en post (nu minns jag inte vilken) men där stod att radion tagit 24% av batteriet trots att jag inte startat radion ens.
Startade taskkiller och där visas ca: 10 olika poster inkl radion. Meddelande, kalender med flera. Roadsync också som jag aldrig startat själv men visas i taskkiller bara man startat om telefonen. Är det detta problem med program som liksom inte stänger sig själv som SE-uppdateringen till hösten ska fixa? Dom säger ju att batteritiden ska fördubblas eller var det tripplas?
Ja jag blir inte klok på någonting längre vad gäller denna telefons batteri.
Jag ska imorgon med taskiller döda alla program den visar och se om detta kanske ökar på batteritiden. Taskkiller kan jag ju sätta på autokill ser jag nu. Ska prova läget "Crazy" varje gång skärmen slocknar!   :D
Redigerat av Bosse-i-skogen, 10 July 2010 - 21:15.
Postad 10 July 2010 - 22:09
Mars Mountain
-
Mars Mountain
-
Rookie
-
1 inlägg
Jag har haft min Pro i ett par veckor nu och är mycket nöjd. Jag har även en ett år gammal HTC Magic som verkligen känns gammal i jämförelse då Pron är så fantastiskt kvick i vändningarna. Trots en lite knarrig batterilucka känns det som ett stycke välbyggd hårdvara, mycket pang för pengen helt enkelt. Små detaljer, som till exempel att kameraknappen har halvtryck för fokus som på en "riktig" kamera, gör att det känns som en riktigt kapabel och skön liten pryl.
I början var även jag lite fundersam över batteritiden, men efter en veckas användning har det uppnått ungefär samma kapacitet som Magicen och andra smartphones. Ca två dygn i standby med bakgrundsdata på eller en heldag "normalt" användande. Man ska nog helst vara lite försiktig med Taskiller för att bibehålla snabbheten och stabiliteten i operativsystemet. Av design hålls saker kvar saker i minnet för att snabbare kunna köra dem igen. Jag brukar bara stänga aktiva appar som jag vet att jag inte använder just nu, som market, maps, webbläsare osv.
Det medföljande gränssnittet tycker jag känns primitivt så jag ersatte det med Zeam som finns på Market. Ännu en anledning att älska Android och den flexibilitet plattformen tillåter! Summa summarum är jag väldigt nöjd med min Pro och saknar egentligen mest en fysisk lurknapp att ta upp dialer, svara och lägga på med.
Edit: Appen Gesture search är oumbärlig för mig då den gör det superlätt att navigera till kontakter, appar, internetgenvägar... egentligen den enda ikonen man behöver :)
Redigerat av Mars Mountain, 10 July 2010 - 22:22.
Postad 10 July 2010 - 22:31
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
709 inlägg
Hur är det egentligen med program som visas med taskkiller? Jag har hela tiden trott att de som visas där liksom inte är igång egentligen utan bara ligger och vilar. Minne tar programmen men så länge där är över så gör det ju ingenting. Det räcker att starta om telefonen så visar taskkiller en hel hög med program. Jag undrar för batteritiden på telefonen är egentligen urusel och inte likadan från dag till dag trots likvärdigt användande.
Idag varnades det om 15% eller mindre kvar på batteriet efter 10 timmar. Telefonsamtal i 4 min, surfande i säg 10-15 min och 5-6 sms/mms. GPs och bluetooth avstängt. Ja de fyra första som visas i strömkontroll-widgeten var av. Ingen radio igång överhuvudtaget sen jag tog den från laddaren. "Varför" klickade jag när den varnade om låg batterinivå och klickade på en post (nu minns jag inte vilken) men där stod att radion tagit 24% av batteriet trots att jag inte startat radion ens.
Startade taskkiller och där visas ca: 10 olika poster inkl radion. Meddelande, kalender med flera. Roadsync också som jag aldrig startat själv men visas i taskkiller bara man startat om telefonen. Är det detta problem med program som liksom inte stänger sig själv som SE-uppdateringen till hösten ska fixa? Dom säger ju att batteritiden ska fördubblas eller var det tripplas?
Ja jag blir inte klok på någonting längre vad gäller denna telefons batteri. D Jag ska imorgon med taskiller döda alla program den visar och se om detta kanske ökar på batteritiden. Taskkiller kan jag ju sätta på autokill ser jag nu. Ska prova läget "Crazy" varje gång skärmen slocknar!  :D
Frågan är om ditt problem inte beror på just "task killer" Jag använder inga sådana program på min Pro och tycker batteriet är grymt bra. Använder min i jobbet o pratar VÄLDIGT mycket o många ggr, blåtand är på hela tiden. Kanske pratar mellan 1-1,5tim om dagen,läser mail via gmail, surfar kanske ca 20 min om dagen. Då ligger batteriet på ca 40-40% kvar vid 16:00
Redigerat av Volvis, 11 July 2010 - 11:47.
Postad 11 July 2010 - 11:29
Insanewithmybody
-
Insanewithmybody
-
Användare
-
-
111 inlägg
När jag försöker ansluta till mitt nätverk hemma så står det hämtar ip adress men efter det så står det bara misslyckas.
Varför blir det så, och hur löser man det?
Jag ser ju nämligen inte varför den inte kopplar upp.
Postad 11 July 2010 - 13:50
Sanyogo
-
Sanyogo
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Hae haft mini pron nu i en vecka ca och igår så slutade internet att funka(Mao ord det gick inte att surfa) Det går bra att kolla youtube och mejlen osv men surfa blir det stendött. Provat och laddat ned inställningar och provat skriva in manuellt inget funkar. Blir snart att blåsa om hela telefonen tror jag.
Nån mer som känner igen skiten?
Postad 11 July 2010 - 15:22
cadwal
-
cadwal
-
Användare
-
-
105 inlägg
Hae haft mini pron nu i en vecka ca och igår så slutade internet att funka(Mao ord det gick inte att surfa) Det går bra att kolla youtube och mejlen osv men surfa blir det stendött. Provat och laddat ned inställningar och provat skriva in manuellt inget funkar. Blir snart att blåsa om hela telefonen tror jag.
Nån mer som känner igen skiten?
Du har Telia? http://www.telia.se/...ilt/mobilt.page
Postad 11 July 2010 - 17:16
Unregisteredddc2a251
-
Unregisteredddc2a251
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Ni som har kontaktat SE ang headset MH810. Vart vände ni er då?
Och vad skrev ni?
Har ej heller fått det till min Mini Pro..
Postad 11 July 2010 - 17:44
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
709 inlägg
Ni som har kontaktat SE ang headset MH810. Vart vände ni er då? Och vad skrev ni?
Har ej heller fått det till min Mini Pro..
Supporten på 013 244500 Dom vill ha telefonens serienr
Postad 11 July 2010 - 18:16
djrov
-
djrov
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Nån som vet om man kan koppla in sig via usb till en bilstereo som har usb och sen köra spotify via telefonen in i bilstereon och lyssna?
Postad 11 July 2010 - 19:03
Unregisteredddc2a251
-
Unregisteredddc2a251
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Tack Volvis!
Jag som är ny på detta med android telefoner undrar om det finns andra ställen att få tag på apps och widgets förutom på W.market..?
Hur är det att få tag på Beautiful Widgets till Pron?
Skulle gärna vilja ha en större väderkarta precis som HTC telefoner etc..
Nästa fråga är om det finns en flash spelare installerad på telefonen??
På tv4.se kunde jag tex inte se fotbollsmatchen igår..
Kom på en till.. Kan man inte ställa in snooze längden på larmet? Måste man isf ladda hem en widget som har den funktionen och använda sig av den? Tycker 10 min snooze är på tok för lång tid:)
Postad 11 July 2010 - 19:12
Sanyogo
-
Sanyogo
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Du har Telia?
http://www.telia.se/...ilt/mobilt.page
Hmm Det va det som va felet... Hehe lite amatör misstag där måste jag erkänna. Tack för hjälpen cadwal =)
Postad 11 July 2010 - 19:34
svanbo
-
svanbo
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
När jag försöker ansluta till mitt nätverk hemma så står det hämtar ip adress men efter det så står det bara misslyckas. Varför blir det så, och hur löser man det?
Jag ser ju nämligen inte varför den inte kopplar upp.
Det låter ungefär som det problem jag har med mitt WiFi och många med mig verkar det som. Jag har provat att byta kanal i routern, då blev det lite bättre men inte mycket. På öppet nätverk funkar det mycket bättre.
Postad 11 July 2010 - 19:42
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Nån som vet om man kan koppla in sig via usb till en bilstereo som har usb och sen köra spotify via telefonen in i bilstereon och lyssna?
Nej, det går tyvärr inte. Enda sättet att få ut ljudet är via 3,5mm uttaget eller bluetooth.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|