Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd iPhone 4 *

5170 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycker du om den nya "iPhone 4" (558 medlem(mar) har röstat)

-

1. Riktigt bra - Ett givet köp! (251 röster [44.98%])

Procent av omröstning: 44.98%

2. Bra - Blir kanske ett köp! (85 röster [15.23%])

Procent av omröstning: 15.23%

3. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande iPhone, inget köp. (28 röster [5.02%])

Procent av omröstning: 5.02%

4. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande telefon , inget köp. (38 röster [6.81%])

Procent av omröstning: 6.81%

5. Inget märkvärdigt. (82 röster [14.70%])

Procent av omröstning: 14.70%

6. Besviken. (31 röster [5.56%])

Procent av omröstning: 5.56%

7. Sämst! (43 röster [7.71%])

Procent av omröstning: 7.71%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 06 July 2010 - 14:49

Pepcid
  • Pepcid
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

v. 30 kommer Telias lurar i alla fall..

Sista veckan nu i juli då med andra ord, antar att du har en förlitlig källa och det låter mest trovärdigt att de börjar sälja dom tidigast den veckan eller början på augusti.

Postad 06 July 2010 - 14:55

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Vad ska jag säga om det? Det är anandtechs uppmätta worst case dämpning av antennen.

Jag har varit ute efter en källa i de flesta av mina inlägg eller en förklaring som den du just gav med eller utan en direktlänk för enkelhetens skull. Det för att såvitt jag förstår så är 24dB som att ungefär gå från en (hyffsat) bra inomhustäckning till att gå till ingen täckning inomhus. Det är extra intressant att se försämringsiffrorna i dB med Apples trackrecord med de andra iphonesen.

Postad 06 July 2010 - 15:07

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Jag har varit ute efter en källa i de flesta av mina inlägg eller en förklaring som den du just gav med eller utan en direktlänk för enkelhetens skull. Det för att såvitt jag förstår så är 24dB som att ungefär gå från en (hyffsat) bra inomhustäckning till att gå till ingen täckning inomhus. Det är extra intressant att se försämringsiffrorna i dB med Apples trackrecord med de andra iphonesen.

Mja mjo, 24 dB är rätt mkt, men skillnaden (eller ljuset i tunneln om man ser det så) är att antennen visserligen dämpas rejält på ett lokaliserat ställe, men att den samtidigt har högre känslighet så att sänkningen på 24dB inte alltid betyder brutna samtal.
Det har ju upperbarligen hänt vilket vi alla sett, men jag tror faktiskt inte att den dämpningen kommer att påverka folk så mkt som folk på forumen vill påskina.
Men det kommer säkert komma tillfällen då man blir galen över problemet, men så har det varit för mig med alla mina telefoner, alltid ngt att reta upp sig på. :o

Redigerat av simulacra, 06 July 2010 - 15:10.

Postad 06 July 2010 - 15:25

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Mja mjo, 24 dB är rätt mkt, men skillnaden (eller ljuset i tunneln om man ser det så) är att antennen visserligen dämpas rejält på ett lokaliserat ställe, men att den samtidigt har högre känslighet så att sänkningen på 24dB inte alltid betyder brutna samtal.
Det har ju upperbarligen hänt vilket vi alla sett, men jag tror faktiskt inte att den dämpningen kommer att påverka folk så mkt som folk på forumen vill påskina.
Men det kommer säkert komma tillfällen då man blir galen över problemet, men så har det varit för mig med alla mina telefoner, alltid ngt att reta upp sig på. :o

Folk ropar nog varg lite väl mycket men då de är så omtalat, vilket det nog är för att folk ropar varg. Så är det lite intressant att se siffrorna i sig. 24dB är brutalt mycket mer än vad jag behöver hemma för att bli av med min täckning totalt. Räcker med en försämring i dagsläget på kring 10dB så hittar den inget nät alls ;). Beror givetvis på de olika platserna folk är kring och även hur bra omgivningen förstör täckningen från början. Själv bor jag i centrala Göteborg men pga hus och omgivningen så är det kasst här :wub:.
Det är dock inget jag riktigt tänkt på men min W880 var totalt värdelös och min Desire är bättre än X10an.

Högre känslighet, vad menar du med det? Är telefonen i sig mer känslig eller höjs känsligheten när täckningen blir dålig? Ingen susning riktigt vad du menar, men då är jag även lite trött... Men som du skriver så finns det givetvis inget som är perfekt.

Postad 06 July 2010 - 15:39

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Folk ropar nog varg lite väl mycket men då de är så omtalat, vilket det nog är för att folk ropar varg. Så är det lite intressant att se siffrorna i sig. 24dB är brutalt mycket mer än vad jag behöver hemma för att bli av med min täckning totalt. Räcker med en försämring i dagsläget på kring 10dB så hittar den inget nät alls :wub:. Beror givetvis på de olika platserna folk är kring och även hur bra omgivningen förstör täckningen från början. Själv bor jag i centrala Göteborg men pga hus och omgivningen så är det kasst här :o.
Det är dock inget jag riktigt tänkt på men min W880 var totalt värdelös och min Desire är bättre än X10an.

Högre känslighet, vad menar du med det? Är telefonen i sig mer känslig eller höjs känsligheten när täckningen blir dålig? Ingen susning riktigt vad du menar, men då är jag även lite trött... Men som du skriver så finns det givetvis inget som är perfekt.

Känslighet eller sensitivity handlar om hur låg signal som behövs för att elektroniken bakom ska kunna uppfatta signalen korrekt, det handöar om att även om det är väldigt låg SNR så räcker en svagare signal fortfarande till.

Postad 06 July 2010 - 15:45

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Känslighet eller sensitivity handlar om hur låg signal som behövs för att elektroniken bakom ska kunna uppfatta signalen korrekt, det handöar om att även om det är väldigt låg SNR så räcker en svagare signal fortfarande till.

Aha, ok. Då förstår jag. Är den bättre än genomsnittliga smartphonen? Säg HTC Desire eller liknande?
Antar att den är mycket bättre än tidigare Iphones? Dessa verkade inte varit så duktiga på täckning alls...

Edit: kanske lite dum & naiv första-fråga men men :/

Redigerat av mornn, 06 July 2010 - 15:48.

Postad 06 July 2010 - 16:13

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Vet inte hur den står sig mot desire eller annan HTC. Men antennen är överlag betydligt bättre än 3GS även om du läattare dämpar den genom att hålla i telefonen.
Det är inte särskilt ofta man räknar ut känslighet, men det är en variabel som har en inte helt oviktig inverkan på hur pass bra telefonen funkar.

Jag _tror_ att det är det som Apple menar när de säger att i4 har den bästa antennen som Apple ngnsin gjort.

Redigerat av simulacra, 06 July 2010 - 16:14.

Postad 06 July 2010 - 16:20

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Vet inte hur den står sig mot desire eller annan HTC. Men antennen är överlag betydligt bättre än 3GS även om du läattare dämpar den genom att hålla i telefonen.
Det är inte särskilt ofta man räknar ut känslighet, men det är en variabel som har en inte helt oviktig inverkan på hur pass bra telefonen funkar.

Jag _tror_ att det är det som Apple menar när de säger att i4 har den bästa antennen som Apple ngnsin gjort.

De ingenjörer som jobbar med täckning hos en operatör som jag känner har ofta påpekat hur dålig iphones är nu så jag tror den är ganska viktig. Kunder med iphones i vissa områden som ändå har helt okej täckning i området kan ha dålig täckning och sådant går det ju inte att göra något åt för ändring i antennen förändrar täckningsbilden för otroligt många fler än kanske något enstaka hus. Den är väl enbart viktig om den är sämre än medel är väl summa summarum.

Postad 06 July 2010 - 16:53

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Fast jag vet inte var det där kommer ifrån, GP testade ju täckningen hos ngt institut som kom fram till att mottagningsstyrkan inte var sämre eller bättre än ngn annan telefon.

Redigerat av simulacra, 06 July 2010 - 16:55.

Postad 06 July 2010 - 17:25

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Nu är lösningen på mottagningsproblemet här:

http://feber.se/ipho...ingsproblemen_/

:o

Postad 06 July 2010 - 17:32

Munkee
  • Munkee
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0

Hela forumet ägs ju av Aftonbladet så det väl inte så konstigt :o

När vi ändå är inne på aftonbladet så skriver de att Iphone bara är billigt skit
som vi betalar dyrt för ( min egen tolkning )

http://www.e24.se/bu...e-4_2163275.e24

Shit, mindre än en tredjedel.. då kan man ju köpa delarna och bygga den själv! tråkigt när företag skall tjäna pengar.
Undra vad en brödrost kostar att tillverka?

Postad 06 July 2010 - 17:47

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Fast jag vet inte var det där kommer ifrån, GP testade ju täckningen hos ngt institut som kom fram till att mottagningsstyrkan inte var sämre eller bättre än ngn annan telefon.

Det var intressant. Har dock själv stött på kunder som själv har påpekat att de har iphones och att dessa inte är jättehöjdare på täckning och det är ganska tjatat om på kontoret med. Men aja.

Ja, förfärligt att ett företag vill tjäna pengar!

Genomgången visar att den minsta delen av den totala kostnaden ligger i kinesiska Shenzen, där de över 100 olika delarna sätts ihop.

Var dock jäkligt intressant.

Postad 06 July 2010 - 18:29

i8910user
  • i8910user
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
tänkte precis beställa luren sen fick ja se kvalitén på hd inspelningen det var det sämsta allt blir ju gult typ wth vill ju ha en ordentlig lur för det priset men ingen iphone i år heller för min del

Postad 06 July 2010 - 18:50

xmurfen
  • xmurfen
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

tänkte precis beställa luren sen fick ja se kvalitén på hd inspelningen det var det sämsta allt blir ju gult typ wth vill ju ha en ordentlig lur för det priset men ingen iphone i år heller för min del

Är du säker på att din skärm är rätt inställd? :wub:
Här är en film nån lagt upp på youtube, rätt hyffsat för att vara en mobil tycker iaf jag: 720p

Men är det en kamera du är ute efter så tycker nog inte jag att du ska köpa en mobiltelefon. :o

Postad 06 July 2010 - 19:14

i8910user
  • i8910user
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Är du säker på att din skärm är rätt inställd? B)
Här är en film nån lagt upp på youtube, rätt hyffsat för att vara en mobil tycker iaf jag: 720p

Men är det en kamera du är ute efter så tycker nog inte jag att du ska köpa en mobiltelefon. ;)

Ja min skärm är rätt inställd:) hade ja velat ha en kamera hade ja köpt det men ganska klumpig när man ska filma ute :o dock flyter ju ju kameran på mycket bättre med 30 fps i jämförelse med mina 24 atm men dom får någon konstig gul färg på iphonen :wub:

Postad 06 July 2010 - 19:18

Xet
  • Xet
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Är du säker på att din skärm är rätt inställd? :wub:

Men är det en kamera du är ute efter så tycker nog inte jag att du ska köpa en mobiltelefon. :o

Det har rapporterats om att iphone har haft problem med att visa rätt nyanser... bilderna har av någon anledning blivit gula.

Redigerat av Xet, 06 July 2010 - 19:28.

Postad 06 July 2010 - 19:39

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Känns som en mindre vitbalansbugg som kommer att fixas omgående, kameran KAN fortf filma med rätt vitbalans, alltså är det inget galopperande fel och ska inte påverka ett köp...

Inget större fel här http://www.youtube.c...h?v=Ix9eTMD0_hk

Redigerat av simulacra, 06 July 2010 - 19:40.

Postad 06 July 2010 - 19:41

beeny
  • beeny
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
Länk om hur mycket iphone kostar att göra.

Postad 06 July 2010 - 20:02

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0

Länk om hur mycket iphone kostar att göra.

En enkel tumregel att gå efter på internet är att om du ska göra något där, så har någon säkert redan gjort det.
Precis som i fallet att posta den där länken.
:o

Postad 06 July 2010 - 20:20

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Tredje gången den artikeln länkas här :o
Dessutom är nyheten en vecka gammal typ...

Redigerat av simulacra, 06 July 2010 - 20:20.

Postad 06 July 2010 - 22:08

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0
Som jag sa tidigare, det är mycket som hela tiden ska upprepas...helt onödigt spam.

Läs först, skriv sedan.

Redigerat av zinned78, 06 July 2010 - 22:09.

Postad 06 July 2010 - 22:13

Loo755
  • Loo755
  • Forumräv

• 673 inlägg
  • 0
Här får ni som funderar på att beställa iP4 från UK, Tyskland, US eller annat land Apples begränsade garanti gällande iP4, hämtat från deras hemsida :

Apple's Limited Warranty for the iPhone 4

Postad 07 July 2010 - 02:29

Oddish
  • Oddish
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Hela forumet ägs ju av Aftonbladet så det väl inte så konstigt :D

När vi ändå är inne på aftonbladet så skriver de att Iphone bara är billigt skit
som vi betalar dyrt för ( min egen tolkning )

Det finns få typer av artiklar som är så fantastiskt löjliga och sensationalistiska som dessa. Man räknar samman kostnaden av komponenterna, räknar av det från slutpriset till kund och kallar resten för vinst. Så fantastiskt idiotiskt att de borde få något slags pris.

Postad 07 July 2010 - 02:37

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Bah, folk i tredje leveransvågen börjar få sina lurar skeppade nu, ännu har inget hänt med min order. :/

Postad 07 July 2010 - 05:09

Unregistered7c9a04fa
  • Unregistered7c9a04fa
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Äntligen har min order ändrats till Prepared for Shipment :D

Postad 07 July 2010 - 06:54

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Bah, folk i tredje leveransvågen börjar få sina lurar skeppade nu, ännu har inget hänt med min order. :/

Min är också "Beräknad avsändning: By July 14th" fortfarande.

Postad 07 July 2010 - 08:17

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
Min ligger hos borderlinx, blir antagligen skickad idag, och förhoppningsvis får jag den i morgon :D (24h brukar det ta med dhl express från borderlinx i england -> sverige).

Finns det några vettiga alternativ till fodral förutom bumper? (verkar ju vara slutsåld ett bra tag framöver)

Redigerat av Unregistered45e7a0dc, 07 July 2010 - 08:20.

Postad 07 July 2010 - 08:21

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Här får ni som funderar på att beställa iP4 från UK, Tyskland, US eller annat land Apples begränsade garanti gällande iP4, hämtat från deras hemsida :

Apple's Limited Warranty for the iPhone 4

Sweet, perfekt! Tack!

Det verkar vara så att Apple själva avgör om internationell garanti gäller från fall till fall:

Först skriver de:

Apple may restrict service to the country where Apple or its Authorized Distributors originally
sold the hardware product.

Sedan skriver de lite om internationell garanti, om moms/VAT-påslag osv.:

Service options, parts availability and response times may vary according to the country in which
service is requested. Service options are subject to change at any time. You may be responsible
for shipping and handling charges if the product cannot be serviced in the country in which
service is requested. If you seek service in a country that is not the country of original purchase,
you will comply with all applicable import and export laws and regulations and be responsible for
all custom duties, V.A.T. and other associated taxes and charges. Where international service is
available, Apple may repair or exchange defective products and parts with comparable products
and parts that comply with local standards. In accordance with applicable law, Apple may require
that you furnish proof of purchase details and/or comply with registration requirements before
receiving warranty service. Online information with more details on obtaining warranty service is
provided below.

Kontentan är väl att Apple avgör själva garantiärendet och om den skall skickas till landet för inköp eller om man kan få reparationen på lokal nivå.

Tack för länken, mycket bra

Redigerat av Unregistered1193, 07 July 2010 - 08:32.

Postad 07 July 2010 - 08:29

MrYamakasi
  • MrYamakasi
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Min är också "Beräknad avsändning: By July 14th" fortfarande.

Då kan ni ändå vara glada, på min står det att de först skickar den 27 juli. :D

Postad 07 July 2010 - 08:39

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Min ligger hos borderlinx, blir antagligen skickad idag, och förhoppningsvis får jag den i morgon :D (24h brukar det ta med dhl express från borderlinx i england -> sverige).

Finns det några vettiga alternativ till fodral förutom bumper? (verkar ju vara slutsåld ett bra tag framöver)

Hur lång tid brukar det ta för dom att se att man betalat till dom (borderlinx alltså)? är det en banköverföring man gör eller hur funkar det?

Postad 07 July 2010 - 08:47

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Äntligen har min order ändrats till Prepared for Shipment :D

När beställde du?

Postad 07 July 2010 - 09:09

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0

Hur lång tid brukar det ta för dom att se att man betalat till dom (borderlinx alltså)? är det en banköverföring man gör eller hur funkar det?

Ingen aning, direkt antagligen, du betalar med visakort. eller paypal.

Postad 07 July 2010 - 10:48

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Sweet, perfekt! Tack!

Det verkar vara så att Apple själva avgör om internationell garanti gäller från fall till fall:

Skönt att du nu godtog informationen, fast den som sagt redan presenterats i tråden :D

Se inlägg #975

Postad 07 July 2010 - 11:24

passan1
  • passan1
  • Beroende

• 1019 inlägg
  • 0
Den kommande uppdateringen kommer inte att fixa antenn problemen enligt Applecare.
Faan säger jag, jag vägrar ha nån kondom på min.
http://gizmodo.com/5...antenna-problem

Postad 07 July 2010 - 11:27

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Den kommande uppdateringen kommer inte att fixa antenn problemen enligt Applecare.
Faan säger jag, jag vägrar ha nån kondom på min.
http://gizmodo.com/5...antenna-problem

Har vi inte tjafsat om det där tillräckligt, telefonen dör inte, har du bra täckning så kommer du inte märka ett dugg, har du dålig täckning så KANSKE du märker ngt...

Läs heller inte på Gizmodo, förutom att de är tomtar som gladeligen förstör presentationsevent på stora mässor så har de inte mkt till övers för Apple sen de blev anmälda efter ha köpt den stulna prototypen.

Redigerat av simulacra, 07 July 2010 - 11:31.

Postad 07 July 2010 - 11:31

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0
Jag minns inte var jag läste liknelsen men jag tyckte den var bra - "att tjata om dessa antennproblemen är som att gnälla på din bil för att den ser långsammare ut med en spoiler där bak"

:D

Postad 07 July 2010 - 11:39

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0

Har vi inte tjafsat om det där tillräckligt, telefonen dör inte, har du bra täckning så kommer du inte märka ett dugg, har du dålig täckning så KANSKE du märker ngt...

MYCKET bra sammanfattat. Hoppas det här är sista man får läsa om antennh-vetet.

Postad 07 July 2010 - 12:16

passan1
  • passan1
  • Beroende

• 1019 inlägg
  • 0

MYCKET bra sammanfattat. Hoppas det här är sista man får läsa om antennh-vetet.

Kom inte o grina hit sen när du väl har luren redan, snälla hjälp mig,,,mina samtal bryts hela tiden t,ex :)
(simulacra) spelar det nån roll var man läser det ifrån, när det är ifrån Applecare, det som är intressant i det inlägget?

Postad 07 July 2010 - 13:58

Junta
  • Junta
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Hej.

Någon som har några tips på ett Läderfodral till Iphone 4 ? Jag har använt SENA till min 3GS och är inte helt nöjd, Sömmarna ligger i mitten av fodralet och använder man det mycket så blir det repor på sidorna av telefonen eftersom lädret blir härdat och hårt, Jag hittade en annan SENA case där sömmarna är lite högre upp så man kanske undviker repor.

Någon som har något annat bra Läderfodral att rekommendera ?

http://www.senacases...rach-ultraslim/

Postad 07 July 2010 - 15:09

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Woohoo! "Prepared for Shipment" yaay! :D

Postad 07 July 2010 - 15:16

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
:D Grattis, jag får min i morgon. WOHOOO ! :)

Postad 07 July 2010 - 15:29

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Hur lång tid tog det för dig från att den var prepared tills att du hade den hemma?
Vill ju inte råka få den när jag är på jobbet.

Postad 07 July 2010 - 15:40

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0

Hur lång tid tog det för dig från att den var prepared tills att du hade den hemma?

Hmm, Jag vet inte riktigt, min skickades iaf 1.a juli från applestore och borderlinx fick iphonen den 6 juli, den skickades i morse(7.e) med dhl från borderlinx och jag beräknas få den i morgon den 8.e juli.

Postad 07 July 2010 - 16:06

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Ändra leverans adress till jobbet. DHL kör väl bara ut dagtid?

Min står fortfarande på leverans den 14:e :D

Postad 07 July 2010 - 16:17

MrYamakasi
  • MrYamakasi
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Woohoo! "Prepared for Shipment" yaay! :D

Har jag inte helt fel så fixar du också via en vän istället för borderlinx, eller?
Hör gärna av dig vad det tog att frakta den från uk till sverige.

Typiskt nog står det att min skickas först den 27 :S

Postad 07 July 2010 - 16:25

Junta
  • Junta
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Någon som har någon info ang Iphone 4 white och varför den är blivit försenad ? har hört massa rykten bara att skalet inte skulle vara lika bra som på den svarta och därför drog dom tillbaks produktionen.

Postad 07 July 2010 - 16:49

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Har jag inte helt fel så fixar du också via en vän istället för borderlinx, eller?
Hör gärna av dig vad det tog att frakta den från uk till sverige.

Typiskt nog står det att min skickas först den 27 :S

Njä, jag ändrade mig, planen var att jag skulle åka över en snabbis och hämta telefonen, men det kändes som en onödig merkostnad så jag ändrade över till borderlinx istället, jag ville inte bemöda polarn med att behöva skicka den...

Men avgiften som blinx tar verkar ligga runt 300 kr, så den summan är nog ett rätt bra riktmärke oavsett vem som skickar den.

Ändra leverans adress till jobbet. DHL kör väl bara ut dagtid?

Min står fortfarande på leverans den 14:e :D

Fast det där är lite olika, går du in på am. apple store så säger de inget om prepared for shipping, de har tydligen inte den statusen i sitt system.
Ett sätt att se om den är redo att skickas är om du inte längre kan redigera mottagaradressen, det betyder att paketet gått förbi iaf en station i systemet.

Redigerat av simulacra, 07 July 2010 - 16:51.

Postad 07 July 2010 - 16:59

Peppeuppsala
  • Peppeuppsala
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0

Någon som har någon info ang Iphone 4 white och varför den är blivit försenad ? har hört massa rykten bara att skalet inte skulle vara lika bra som på den svarta och därför drog dom tillbaks produktionen.

vadå för rykten?

Postad 07 July 2010 - 17:02

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

...Fast det där är lite olika, går du in på am. apple store så säger de inget om prepared for shipping, de har tydligen inte den statusen i sitt system.
Ett sätt att se om den är redo att skickas är om du inte längre kan redigera mottagaradressen, det betyder att paketet gått förbi iaf en station i systemet.

Jag kan tyvärr ändra min mottagaradress fortfarande. Nåja, den kommer väl till slut hoppas jag. Ett annat säkert tecken borde väl vara om dom dragit pengarna från kontot?

Postad 07 July 2010 - 17:07

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Är det inte samma "glasskal" på alla iphone 4?

Har däremot märkt att samtliga (5st) vita 3Gs som jag sett har haft små sprickor vid böjningen/muteknappen/högtalare/mic. Har själv en svart utan sprickor. Vet inte om detta är en tillfällighet.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.