Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Samsung S8500 Wave *

1319 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung Wave GT-S8500 512MB RAM (Mobiltelefoner) 6 7.888888 (26) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 18 January 2011 - 20:41

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Funkar inte för mej heller. Mer batteri går åt per dygn sedan uppdateringen. Någon annan som lagt märke till detta?

Njaee inga problem med batteriet.

Postad 18 January 2011 - 22:09

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
gamla flash 9 då
Kunde spela embedded på första versionen av wave ibland men aldrig en ny version av en video

Pröva sök efter samma vevo låt som han söker och sen ett random klipp på youtube
Youtube har ju lite olika format beroende på vad du har på datorn

tex iphone 4 kör ju html5 video på youtube

vevo är en reklamkanal så kanske fler format tillåts att spelas upp med där men annars försöker de fasa ut det

Långsökt men vem vet ^^

Hade nästan velat ha min wave här och pröva nu

Redigerat av Blomkungen, 18 January 2011 - 22:10.

Postad 18 January 2011 - 22:10

Greedy
  • Greedy
  • Forumräv

• 744 inlägg
  • 0
Lite rolig denna tråd.. Till en början var de flesta odelat positiva till telefonen men nu tycker var och varannan att den är ren dynga. Personligen ser jag den knappast som en Smartphone, snarare en telefon med lite smartphone-möjligheter kanske. Ett av mina sämre köp tror jag, i princip helt värdelösa apps för min del. Använder den för att ringa med och att lyssna på musik. Inget mer. Blir aldrig mer någon produkt från Samsung!

Postad 19 January 2011 - 15:27

Ängeln
  • Ängeln
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Lite rolig denna tråd.. Till en början var de flesta odelat positiva till telefonen men nu tycker var och varannan att den är ren dynga. Personligen ser jag den knappast som en Smartphone, snarare en telefon med lite smartphone-möjligheter kanske. Ett av mina sämre köp tror jag, i princip helt värdelösa apps för min del. Använder den för att ringa med och att lyssna på musik. Inget mer. Blir aldrig mer någon produkt från Samsung!

Det som först såg ut att vara den bästa hårdvaran i en telefon på marknaden förstördes ganska snabbt av dålig mjukvara samt KIES. Då tänkte man ändå att det kommer komma uppdateringar som gör det hela till en grym telefon. Vet att SE brukar släppa telefoner som inte är riktigt bra, men de brukar i alla fall ha uppdateringar som fixar de flesta felen.
Tyvärr har Samsung inte lyckats med det. Uppdateringen till 1.2 skulle komma tidigare i höstas, sen i slutet av november, sen i december. Först nu har den kommit. Själv har jag min Wave från 3 och tydligen har jag någon annan version av Bada 1.02 så min uppdatering har inte kommit ännu.

Samsungs historia med uppdateringar eller snarare brist på uppdateringar till sina telefoner gör ju att man inte tror att Bada 2.0 ska komma till S8500.
Problemen med KIES har varit jättejobbiga för många. För mig berodde problemet på att jag inte förstod hur man skulle koppla telefonen till KIES.
Inställningar>Anslutningar>USB Samsung Kies>ANGE! Sen koppla in USB i telefonen och sen datorn! Efter det så har det gått klockrent!
Jag har inte vågat uppdatera till KIES 2.0 efter att ha läst om alla problem folk har. Det går väl att uppdatera telefonen även om jag har en annan KIES-version?

Postad 19 January 2011 - 17:06

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Det som först såg ut att vara den bästa hårdvaran i en telefon på marknaden förstördes ganska snabbt av dålig mjukvara samt KIES. Då tänkte man ändå att det kommer komma uppdateringar som gör det hela till en grym telefon. Vet att SE brukar släppa telefoner som inte är riktigt bra, men de brukar i alla fall ha uppdateringar som fixar de flesta felen.
Tyvärr har Samsung inte lyckats med det. Uppdateringen till 1.2 skulle komma tidigare i höstas, sen i slutet av november, sen i december. Först nu har den kommit. Själv har jag min Wave från 3 och tydligen har jag någon annan version av Bada 1.02 så min uppdatering har inte kommit ännu.

Samsungs historia med uppdateringar eller snarare brist på uppdateringar till sina telefoner gör ju att man inte tror att Bada 2.0 ska komma till S8500.
Problemen med KIES har varit jättejobbiga för många. För mig berodde problemet på att jag inte förstod hur man skulle koppla telefonen till KIES.
Inställningar>Anslutningar>USB Samsung Kies>ANGE! Sen koppla in USB i telefonen och sen datorn! Efter det så har det gått klockrent!
Jag har inte vågat uppdatera till KIES 2.0 efter att ha läst om alla problem folk har. Det går väl att uppdatera telefonen även om jag har en annan KIES-version?

Jag tror inte du kan uppdatera utan KIES 2.0. Jag hittade min mobil i början i KIES 2.0 men numera så bara tänker och tänker och tänker kies och hittar ingen mobil :/.
Har iaf fått ner 2.0 och jag skulle behållt 1.2 om jag var du :P

Postad 19 January 2011 - 22:44

pezzz
  • pezzz
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
vilken är den senaste uppdatering till telefonen? jag har 1.0 och jag hittar inte vart man uppdaterar den?

Postad 19 January 2011 - 23:00

stu2
  • stu2
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Jag tror inte du kan uppdatera utan KIES 2.0. Jag hittade min mobil i början i KIES 2.0 men numera så bara tänker och tänker och tänker kies och hittar ingen mobil :/.
Har iaf fått ner 2.0 och jag skulle behållt 1.2 om jag var du ;)

Som jag skrev tidigare har jag från supporten i Samsung Seller fått mejl om att Kies 2.0 kommer att bli det enda som går att använda fr o m februari. Jag tror rätt mycket på det.
Har ni problem med att Kies 2.0 inte kan hitta er telefon kan ni:

Starta Kies 2.0 och gå till Verktyg/Installera drivrutin.

funkar det ännu inte efter det (så var det i mitt fall) så pröva ett annat USB-uttag. Här löste sig mitt problem.

Funkar det ändå inte så hittade jag det här.

I had the same problem as you. I did the following and everything sorted out:

1. Connect Wave to PC via cable.
2. Go to control panel and device manager, then open USB-drivers, where you should see your "Samsung USB composite device" or something like that.
3. Right click properties, then driver tab and choose to delete driver.
4. Go to Kies (2.0) and install driver from Tools-tab and your problem is solved (at least mine was )

Vet inte helt hundra var de menar att dessa drivrutiner finns men det överlämnar jag med varm hand åt er att lista ut.

Redigerat av stu2, 20 January 2011 - 15:09.

Postad 20 January 2011 - 16:17

pezzz
  • pezzz
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Skulle uppdatera mobilen genom kies efter det va klart stod det att man skulle starta om mobilen vilket jag gjorde men nu startar den om automatiskt direkt efter den kommit in i bada systemet hela tiden så man måste ta ut batteriet för att ens kunna stänga av den. någon med liknande problem? hur får jag igång den igen när den bara startas om hela tiden

Postad 22 January 2011 - 20:30

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Stödjer inte full flash
Prövade på media markt med en med 1.2 idag
Inte direkt oväntat

Postad 23 January 2011 - 09:57

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Ja, vete fan om man ska uppdatera alls... Visst, Swype hade varit kul att ha, men annars verkar det inte vara mycket att hänga i julgran... Hade hoppats på text reflow i webbläsaren, men inte! Att de sen lagt ikoner längst ner som syns permanent är ju inte klokt!!!! Va fan tänker de med? Är det inte nog liten skärm på telefoner...?

Och Kies!? Maken till program har man då aldrig skådat... Vad försöker de vinna på att ge ut en sån mjukvara? Varför inte ha ett enkelt program som enbart har till uppgift att uppdatera telefonen? Tror de på fullaste allvar att någon använder Kies till sina foton osv...?
Senn måste ju de som gjort och testat programmet haft 12 promille när de jobbat, så ###### buggigt som det är. Version 2.0?? Skulle inte ens ha fått heta 0.2 Beta!

Postad 24 January 2011 - 14:30

Ängeln
  • Ängeln
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Nu har jag laddat hem KIES 2.0 och tänkte uppgradera telefonen till Bada 1.2, men det går inte.

"Den senaste versionen är redan installerad på den anslutna enheten."

Aktuell version: S8500NEJH2/S8500HTSJH2

Min telefon är från 3. Har jag någon utländsk variant trots allt eller finns det flera svenska versioner?

Postad 25 January 2011 - 16:52

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
sök rätt på vad olika landskoderna betyder

men EN är då inte sverige eller norden vet jag

Postad 26 January 2011 - 08:59

Ängeln
  • Ängeln
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
http://www.samsungwa...ach;attach=1429

Scrollar man ner till 1018 så kommer det upp och det ska tydligen vara Sverige trots allt. Då borde ju jag kunna uppgradera!?

ID Product code PDA Version CSC Version
3872411748 GT-S8500 HTS (SWEDEN) S8500NEJH2 S8500HTSJH2 2010-08-13 09:46

Postad 26 January 2011 - 09:18

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Tydligen så var det det
Jag hade väntat mig något helt annat

Men ja då ska et funka isf

Postad 30 January 2011 - 12:53

stu2
  • stu2
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Min version i Kies (2.0) är S8500XXJL2/S8500OXBJL1 och jag har Bada 1.2. Hur detta hänger ihop fattar i alla fall inte jag.

Postad 02 February 2011 - 08:39

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Jaha, har gjort uppdateringen nu, vilket denna gång gick smärtfritt utan serviceärende... Tack, Gud...

Swype var riktigt bra tycker jag. Webbläsaren: Hur tänkte de här? Knapparna i botten syns hela tiden, vilket gör ett redan litet fönster ännu mindre. Nog var det bättre då man med en snabb skärmtryckning kunde få upp dem om man ville??
Annars vet jag inte. Gick in på Samsung Apps och fick minnesfel och var tvungen att starta om telefonen.

Förutom Swype så begriper jag inte vad den här uppgraderingen var bra för? Vi lär väl inte heller få Bada 2.0 till Wave, misstänker jag. Det verkade ju sitta hårt inne att ens lansera 1.2 för den...

Postad 02 February 2011 - 16:24

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Efter uppgraderingen försöker jag hämta hem epost via gmail i telefonen. Tidigare hämtade den endast olästa mail, men nu vill den hämta hela inkorgen inkl allt gammalt .
Jag hittar ingen inställning för det nu. Någon som vet??

Hm, dessutom hämtar den samma mail på nytt som jag raderat i telefonen redan? Det kan ju inte vara så tokigt att det är nån ny konstruktion, blir ju helt oanvändbart!

Redigerat av ztevie, 02 February 2011 - 19:05.

Postad 02 February 2011 - 20:00

stu2
  • stu2
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Efter uppgraderingen försöker jag hämta hem epost via gmail i telefonen. Tidigare hämtade den endast olästa mail, men nu vill den hämta hela inkorgen inkl allt gammalt .
Jag hittar ingen inställning för det nu. Någon som vet??

Hm, dessutom hämtar den samma mail på nytt som jag raderat i telefonen redan? Det kan ju inte vara så tokigt att det är nån ny konstruktion, blir ju helt oanvändbart!

Hade samma problem. Hittade nedastående och då funka det igen.

that's because gmail shows all of them as a new mail...
enter gmail with your browser
click settings (top-right corner)
click Forwarding and POP/IMAP tab
select "Enable POP for mail that arrives from now on"
Save changes

Edit: also select mark Gmail's copy as read When messages are accessed with POP so you won't get new mail warning from other programs or browser when you read it from your phone

Jag ställde också in telefonen på att när jag raderar mejl i den så tas det bort från google också.

Postad 02 February 2011 - 20:27

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0

Hade samma problem. Hittade nedastående och då funka det igen.

that's because gmail shows all of them as a new mail...
enter gmail with your browser
click settings (top-right corner)
click Forwarding and POP/IMAP tab
select "Enable POP for mail that arrives from now on"
Save changes

Edit: also select mark Gmail's copy as read When messages are accessed with POP so you won't get new mail warning from other programs or browser when you read it from your phone

Jag ställde också in telefonen på att när jag raderar mejl i den så tas det bort från google också.

OK, tack! Ska testa...
Men det måste ju vara nån inställning i telefonen också som ändrats, eftersom det funkat bra innan uppdateringen?

EDIT: Nej, det hjälpte inte... Den hämtar fortfarande alla mail jag har på gmails server. Även de jag raderar i telefonen... Så här funkade det inte förut. Snacka om värdelöst!
Jag vill heller inte ta bort mail från Gmails server även om jag gör det i telefonen. Jag antar att om du gör så, så laddar den bara ner det som är nytt, eftersom du redan raderat det du inte vill ha från bägge ställena, och samtidigt har de mail du vill spara i telefonen.
Kan du testa en grej: Sätt telefonen på att bara radera mailen i telefonen. Testa ladda ner några mail, och radera dem i telefonen. Prova sedan att hämta mail igen. Får du då samma mail på nytt till din telefon?

Redigerat av ztevie, 02 February 2011 - 20:54.

Postad 03 February 2011 - 17:47

stu2
  • stu2
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

OK, tack! Ska testa...
Men det måste ju vara nån inställning i telefonen också som ändrats, eftersom det funkat bra innan uppdateringen?

EDIT: Nej, det hjälpte inte... Den hämtar fortfarande alla mail jag har på gmails server. Även de jag raderar i telefonen... Så här funkade det inte förut. Snacka om värdelöst!
Jag vill heller inte ta bort mail från Gmails server även om jag gör det i telefonen. Jag antar att om du gör så, så laddar den bara ner det som är nytt, eftersom du redan raderat det du inte vill ha från bägge ställena, och samtidigt har de mail du vill spara i telefonen.
Kan du testa en grej: Sätt telefonen på att bara radera mailen i telefonen. Testa ladda ner några mail, och radera dem i telefonen. Prova sedan att hämta mail igen. Får du då samma mail på nytt till din telefon?

Ja du har rätt. Mejlen återuppstår. Ja lade till borttagningen av mejlen i Google därför att jag har en hotmailadress som vidarebefordrar mejlen till min för ändamålet uppsatta g-mejladress. Eftersom mina mejl ligger kvar på hotmailadressen så vill jag inte ha dem kvar på googlekontot också. En sak som jag inte prövade var att ställa in Google på att arkivera mejlen. Går att göra det istället. Då kanske inte telefonen laddar ner dem en gång till .
Kan vara värt att prova. Men visst...det funka innan så det är helt klart lite irriterande att behöva trixa så här.

Postad 03 February 2011 - 18:54

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Ja, det är åt ****... Jag kan förstå om man använder nån helt okänd mail-leverantör att alla inställningar inte kan anpassas. Men nu finns ju faktiskt Gmail som ett eget konto man kan skapa i Waven, då ska det fan inte funka så här!!!

Jag har för mig att det fanns en inställning i tidigare version av Wave FW där mamn kunde ställa in att bara hämta olästa meddelanden från Gmail-servern. Den inställningen verkar inte finnas längre, det är väl nån av stjärnutvecklarna på Samsung som kom på att det är bättre att hämta 3500 mail varje gång man kollar mailen i telefonen... Smart!!

Postad 04 February 2011 - 07:25

matlars1
  • matlars1
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Ja, det är åt ****... Jag kan förstå om man använder nån helt okänd mail-leverantör att alla inställningar inte kan anpassas. Men nu finns ju faktiskt Gmail som ett eget konto man kan skapa i Waven, då ska det fan inte funka så här!!!

Jag har för mig att det fanns en inställning i tidigare version av Wave FW där mamn kunde ställa in att bara hämta olästa meddelanden från Gmail-servern. Den inställningen verkar inte finnas längre, det är väl nån av stjärnutvecklarna på Samsung som kom på att det är bättre att hämta 3500 mail varje gång man kollar mailen i telefonen... Smart!!

Jag har inte upplevt dessa problem på min Wave (med bada 1.2). Men upplever exakt samma problem på både min SE X10 och min surfplatta (bägge kör Android 2.2).... undra om google ändrat något med gmail???

Postad 04 February 2011 - 08:48

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0

Jag har inte upplevt dessa problem på min Wave (med bada 1.2). Men upplever exakt samma problem på både min SE X10 och min surfplatta (bägge kör Android 2.2).... undra om google ändrat något med gmail???

I så fall ändrade de det i exakt samma sekund som jag uppdaterade min telefon från 1.0 till 1.2...
Jag kommer bestämt ihåg att under inställningar i Waven fanns det en inställning där man kunde ange "Hämta bara nya mail" eller nåt liknande... Den inställningen finns inte kvar i 1.2.

Jag har gjort så nu att jag skapat en extra Gmailadress. Sedan forwardar jag från den gamla till den nya, och i telefonen väljer jag att radera både från telefon och server.
Tyvärr så blir ju avsändaradressen fel om jag vill skicka nåt direkt från telefonen, så det är inte optimalt precis.

EDIT: KOm på att det går ju att skapa flera Gmailadresser i Waven, så jag har gjort så att jag hämtar mail från den nya adressen ovan, och skickar från min original... Det funkar, men det är ju ingen lösning direkt, bara en "workaround"...

Redigerat av ztevie, 06 February 2011 - 10:29.

Postad 06 February 2011 - 18:58

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

• 911 inlägg
  • 0
Hej

Har en Wave och har fått problem att öppna mms. Det blir bara "hämtningsfel" när man skall öppna mmset. Har min operatörs inställning för mms och även gjort fabriksinställning men det får fortfarande inte att öppna mms.

Vad kan man göra och vad kan felet vara?

Postad 14 February 2011 - 00:28

Red Ray
  • Red Ray
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Hej
Har en Wave GT-S850, undrar om någon vet om det går att få den att automatiskt koppla upp sig mot bluetooth handsfree.
Som det är nu så när man kommer i närheten av bilen (pioneer cd med bluetooth) så kommer det ju upp en fråga om man vill koppla ljudanslutning eller nått i den stilen.
Det räcker ju inte att svara ja en gång utan frågan kommer upp en andra gång där man då svarar ja för att man skall kunna svara via bil-cd´n och dess högtalarsystem.
Har ju en gammal sammy, den kopplar upp sig automatiskt när man kommer innom täckn området till bilen.

Någon som vet om det går att få waven att göra detsamma ?

En annan sak som jag inte får att fungera är New PC Studio.
När luren är ansluten får jag inte upp New PC Studio i luren ?
New PC Studio är installerad på datorn.

Tacksam för lite hjälp.

Redigerat av Red Ray, 14 February 2011 - 18:42.

Postad 15 February 2011 - 15:18

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
Ny version av KIES ute. WOHO.
Numera går det att ansluta via BT!!!!

Verkar fungera lite mindre smärtfritt än föregångare.

EDIT:
Trodde jag, verkar inte som du kan göra allt genom btanslutningen.

Redigerat av xarfez, 15 February 2011 - 15:24.

Postad 16 February 2011 - 16:11

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Nu är frågan
Kommer ni få bada 2.0?

Postad 16 February 2011 - 19:27

matlars1
  • matlars1
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Nu är frågan
Kommer ni få bada 2.0?

Lite nyfiken.... vad blev det för ny mobil?

Postad 16 February 2011 - 19:29

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Blir troligtvis en arc
Tänkte köpa en optimus 2X men verkar släppas så sent och inte i januari som LG sa först
Arc är attraktivare och klart duglig hårdvara

Postad 18 February 2011 - 09:11

Ängeln
  • Ängeln
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Nu har jag laddat hem KIES 2.0 och tänkte uppgradera telefonen till Bada 1.2, men det går inte.

Min telefon är från 3. Har jag någon utländsk variant trots allt eller finns det flera svenska versioner?

Kan fortfarande inte uppdatera till 1.2! Ändå har jag senaste versionen av KIES.
Har mailat Samsung UK nu, men hittade inte någon e-mailadress till supporten utan skickade bara in den till någon annan avdelning i hopp om att de skickar vidare den. Någon som har en e-mailadress till Samsung support UK?

Redigerat av Ängeln, 18 February 2011 - 09:11.

Postad 18 February 2011 - 13:44

Ängeln
  • Ängeln
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Har fått svar nu! Har jag missuppfattat något? Trodde att uppdateringen som kommit var Bada 1.2!?

Min fråga:

Hello!

I have a Samsung Wave S8500. I am unable to update my phone even though I know there is a Bada 1.2 update available. Kies tells me I already have the latest version of Bada!

My Kies version is ver.2.0.0.11014_49

And my current Bada version is S8500NEJH2/S8500HTSJH2 (HTS)

On another note, will S8500 get Bada 2.0?

Deras svar:

Thank you for contacting Samsung and I have pleasure in providing the
following assistance.

Regarding your case, kindly note that the current available Bada
version, is 1.1, and not the 1.2, which isn't yet released.

We don't hold enough information on the exact release date for this
Firmware version, however, our developing team is still working on it to
be released very soon.

We greatly appreciate your patience.

If you require any further assistance, please contact Samsung again and
we will be more than happy to help.

Kind regards
Aya Smith
Online Support Team
SAMSUNG Customer Support Centre

Ok? Är inte den senaste uppdateringen 1.2? Den som var 1.02 eller 1.1 var väl någon gång i höstas?

Postad 18 February 2011 - 14:10

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Har fått svar nu! Har jag missuppfattat något? Trodde att uppdateringen som kommit var Bada 1.2!?

Min fråga:

Hello!

I have a Samsung Wave S8500. I am unable to update my phone even though I know there is a Bada 1.2 update available. Kies tells me I already have the latest version of Bada!

My Kies version is ver.2.0.0.11014_49

And my current Bada version is S8500NEJH2/S8500HTSJH2 (HTS)

On another note, will S8500 get Bada 2.0?

Deras svar:

following assistance.

Regarding your case, kindly note that the current available Bada
version, is 1.1, and not the 1.2, which isn't yet released.

We don't hold enough information on the exact release date for this
Firmware version, however, our developing team is still working on it to
be released very soon.

We greatly appreciate your patience.

Kind regards
Aya Smith
Online Support Team

Ok? Är inte den senaste uppdateringen 1.2? Den som var 1.02 eller 1.1 var väl någon gång i höstas?

Hahahahahha
man blir så frustrerad!
Kan man inte kontakta någon CEO/VD och berätta hur kass deras personal är?

Postad 22 February 2011 - 08:43

Ängeln
  • Ängeln
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Ny fråga från mig:

I asked why I was unable to upgrade my Samsung Wave S8500 to Bada 1.2 and got an answer stating there was no upgrade to Bada 1.2!?

This is wrong and you should know there is an update to Bada 1.2 for the S8500. How can I get this?

My Bada version is S8500NEJH2/S8500HTSJH2 (HTS)

My Kies version is Ver.2.0.0.11014_49

Can I please get any help from Samsung regarding this problem?

Nytt svar från Samsung Support:

following assistance.

Regarding your query, kindly note you aren’t able to upgrade from Bada 1.1 to Bada 1.2, however, the Wave
with Operating System Bada 1.2 is released in the market nowadays.

Kind regards,

Julia Jones
Online Support Team

WTF!?

Någon som har en idé hur jag ska gå vidare och bevisa för dem att det finns Bada 1.2 för S8500? En länk till information från Samsung om 1.2 till S8500 eller liknande?

Postad 22 February 2011 - 11:19

Hogge62
  • Hogge62
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej på er alla!
Har haft Samsung Wave sen den kom ut. Har bundet till Telia.
Har aldrig haft några problemer med själva telefonen, men som många skriver har det varit mycket problemer med Samsung KIES. ;)

Her skall ni få lite info om alla mjukvaror som kommit til min mobil. Som sagt är den bundet till Telia.

1.S8500XXJF1/S8500XBJFG (Orginal FW)

2.S8500XXJF7/S8500OXBJF3

3.S8500XXJF8/S8500OXBJF3 (Låste sig efter denna, fick lämna in den. Sen inga problem)

4.S8500XXJH3/S8500OXBJH1

5.S8500XXJI5/S8500OXBJH1 (1.02 FW)

6.S8500XXJL2/S8500OXBJL1 (1.2 FW)

Postad 22 February 2011 - 19:56

stu2
  • stu2
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Ny fråga från mig:

I asked why I was unable to upgrade my Samsung Wave S8500 to Bada 1.2 and got an answer stating there was no upgrade to Bada 1.2!?

This is wrong and you should know there is an update to Bada 1.2 for the S8500. How can I get this?

My Bada version is S8500NEJH2/S8500HTSJH2 (HTS)

My Kies version is Ver.2.0.0.11014_49

Can I please get any help from Samsung regarding this problem?

Nytt svar från Samsung Support:

following assistance.

Regarding your query, kindly note you aren’t able to upgrade from Bada 1.1 to Bada 1.2, however, the Wave
with Operating System Bada 1.2 is released in the market nowadays.

Kind regards,

Julia Jones
Online Support Team

WTF!?

Någon som har en idé hur jag ska gå vidare och bevisa för dem att det finns Bada 1.2 för S8500? En länk till information från Samsung om 1.2 till S8500 eller liknande?

Varför kontaktar du supporten i England?

Om du inte får någon hjälp med telefonen från supporten är det dags att lämna in den där du köpte den, för en uppgradering.

Redigerat av stu2, 22 February 2011 - 19:57.

Postad 22 February 2011 - 20:50

Ängeln
  • Ängeln
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Varför kontaktar du supporten i England?

Om du inte får någon hjälp med telefonen från supporten är det dags att lämna in den där du köpte den, för en uppgradering.

För jag trodde att engelska supporten var bättre än den svenska. Tydligen misstog jag mig.

Postad 23 February 2011 - 22:49

stu2
  • stu2
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Hittade flera som har samma problem och alla har 3 som operatör. Länk här nedan.

http://www.mysamsung...hp?topic=4774.0

Hade nog inte flashat telefonen om jag var i den situationen utan som sagt lämnat in den till 3 istället.

Postad 23 February 2011 - 22:59

stu2
  • stu2
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Hittade även det här. S k hard reset. Kanske gör att Kies låter dig uppgradera. Görs på egen risk förstås.

"I bought my samsung wave a week ago.

And after 2 days i decided to try and install a java-scripted skype, which i think messed up my phone.

I was then unable to see "samsung apps" in detail (details of the different applications, and download page of them)

i did some research for 3 days without any luck and decided to go to Telia and ask them to help. They could not do anything.

Then i called Samsung Support and asked them what to do, and that was no any help either, since that is 2 days ago and they havent called back yet.

I then stumbled across this site: http://freebestdownl...ung-cell-phone/

And found
Reset memory of Samsung Cell Phone, press *2767*3855# (SIM card out/no SIM card when you reset)

I took out my Sim Card and wrote the code - Tada everything was back to how it was when i got the phone, and the problem was solved.

I hope that link can help you, it is the only way i know to completely factory reset the phone.

Please remember to take backups before resetting your phone."

Postad 25 February 2011 - 21:39

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Uppdatera inte.... En stor besvikelse.

Swype var bra! Men sen...

1. Fortfarande får jag starta om telefonen ett par gånger i veckan pga minnesproblem.
2. Browsern är fan DET SÄMSTA jag sett! Mycket sämre än förra! Dels så har man nu knapprad längst ner hela tiden, det går inte att få bort från den redan nog lilla fönstret. Som grädde på moset kommer också nu adressfältet fram VARENDA gång man rör i skärmen. Så varje gång man ska scrolla har man ett adressfält + knappraden längst ner. Finns väl ca 2,5 cm kvar av skärmen att röra sig på? Iofs försvinner adressfältet efter någon sekund, men....
Jävligt jobbigt att scrolla en längre text då texten man läser hela tiden täcks av adressfältet högst upp. Så j*vla jobbigt var det inte tidigare att röra i skärmen och klicka en gång OM jag ville ha upp knappraden nere och adressfältet?
3. Gmail (gäller väl alla mailkonton?) funkar inte som förr. Det finns inget alternativ att endast hämta oläst post i kontoinställningarna. Så telefonen vill hämta alla tusentals mail jag har, lästa som olästa... Dessutom gör den det varenda gång om jag inte sparar dem på telefonen också. Dvs, jag hämtar ALLA mail. raderar dem i telefonen. Nästa gång jag kollar min mail hämtar den ALLA igen.... Jag var tvungen att skapa ett till Gmailkonto, vidarebefordra mailen från konto 1 till denna, och sedan hämta från konto2 till telefonen, där raderar jag nu allt från konto2 på både telefon och Gmailserver...

Jag ser inga som helst förbättringar, förutom Swype då... Man hoppades på autoflow text i webbläsaren, annars var den bra tidigare tycker jag. Tyvärr har de lyckats f*cka upp den totalt, på gränsen till oanvändbar...

ALDRIG MER EN SAMSUNG TELEFON!!! DE ÄR IDIOTER!

Redigerat av ztevie, 25 February 2011 - 21:40.

Postad 25 February 2011 - 22:18

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Uppdatera inte.... En stor besvikelse.

Swype var bra! Men sen...

1. Fortfarande får jag starta om telefonen ett par gånger i veckan pga minnesproblem.
2. Browsern är fan DET SÄMSTA jag sett! Mycket sämre än förra! Dels så har man nu knapprad längst ner hela tiden, det går inte att få bort från den redan nog lilla fönstret. Som grädde på moset kommer också nu adressfältet fram VARENDA gång man rör i skärmen. Så varje gång man ska scrolla har man ett adressfält + knappraden längst ner. Finns väl ca 2,5 cm kvar av skärmen att röra sig på? Iofs försvinner adressfältet efter någon sekund, men....
Jävligt jobbigt att scrolla en längre text då texten man läser hela tiden täcks av adressfältet högst upp. Så j*vla jobbigt var det inte tidigare att röra i skärmen och klicka en gång OM jag ville ha upp knappraden nere och adressfältet?
3. Gmail (gäller väl alla mailkonton?) funkar inte som förr. Det finns inget alternativ att endast hämta oläst post i kontoinställningarna. Så telefonen vill hämta alla tusentals mail jag har, lästa som olästa... Dessutom gör den det varenda gång om jag inte sparar dem på telefonen också. Dvs, jag hämtar ALLA mail. raderar dem i telefonen. Nästa gång jag kollar min mail hämtar den ALLA igen.... Jag var tvungen att skapa ett till Gmailkonto, vidarebefordra mailen från konto 1 till denna, och sedan hämta från konto2 till telefonen, där raderar jag nu allt från konto2 på både telefon och Gmailserver...

Jag ser inga som helst förbättringar, förutom Swype då... Man hoppades på autoflow text i webbläsaren, annars var den bra tidigare tycker jag. Tyvärr har de lyckats f*cka upp den totalt, på gränsen till oanvändbar...

ALDRIG MER EN SAMSUNG TELEFON!!! DE ÄR IDIOTER!

Kan inte annat än att hålla med! Och andrahandsvärdet är ju inget att hurra över, hade det iallafall varit android på den så hade den kanske gått att sälja.

Nä man får väll säga att Samsung blåst en på 3500 kr plus att jag band mig 2 år till ett abb. Jag har skickat samma mail 3 gånger till dem där jag lagt upp frågor som jag vill ha svar på, inget svar än. Det tråkiga är ju att Samsung i botten verkar göra okay produkter som ligger i framkant men den svenska supporten är så värdelös så att de inte e sant. Nä, inga fler produkter från Samsung för min del.

Postad 26 February 2011 - 08:02

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Det mest tragiska är att detta faktiskt är en jävligt bra telefon! Bra flyt och känsla i menyer och annat, kanonfin skärm, jättebra kamera ... Osv...
Här hade man chansen att kanske göra Bada till en succe bland operativsystem. Istället kommer det att bli en flopp pga ren dumhet och nonchalans.

Bara det att ingen på Samsung har reagerat och satt stopp för Kies!? Maken till skitprogram har aldrig setts till på en PC detta årtusende.
Och sen detta velande med uppdateringar av firmware. Firmware som när de väl kommer gör telefonen nästan oanvändbar. Jag tvivlar starkt på att 2.0 kommer till Waven, Samsung har ju ett rykte om sig att skita i gamla modeller efter 1 år eller så...
På toppen av listan ligger ändå Samsungs support i Sverige... De kan inte säga annat än "Du måste nog sklicka in den", oavsett vad man frågar om...

Jag forskade lite innan jag köpte den här telefonen som är min första Samsung. Fick då reda på att de är dåliga på att uppdatera telefoner om de börjar bli lite gamla. Folk sa: Köp inte Samsung, de skiter i dig och din telefon efter att du köpt den. Så man kanske kan säga att jag får skylla mig själv?
Nu är väl inte andra märken så fantastiska heller, det verkar som att man ska köpa en ny telefon varje år. Dock har jag en känsla av att när SE, Nokia osv uppdaterar sina telefoner så försöker de faktiskt fixa buggar och andra grejer som kommit fram bland köpare efter att telefonen börjat säljas?
Kanske Samsung tänker att genom att göra telefonen värdelös, så springer jag ut och köper en ny Samsung? Icke sa Nicke... Nästa telefon blir en SE!

Sen är det ju så nuförtiden att vad man än ska handla... Tvättmaskiner, microugnar, tv... Ja allt! Så ligger det Samsung-produkter där och lockar med bra priser och fina specifikationer. mest Bang for the buck, helt enkelt...
Jag är på väg att köpa en ny tv, och det går inte att undgå Samsung som märke om man är lite budget-medveten...
Men tack vare denna telefon, ligger inte Samsung bland mina förstaval för andra produkter heller...

Postad 26 February 2011 - 09:27

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0
Ja jag läste också om att de inte var så bra att hålla äldre telefoner uppdaterade, men efter som de lanserade sitt eget OS så tänkte man att de skulle sköta det bättre. Tyvärr verkar det snarare vara motsatsen. Som du säger så är hårdvaran väldigt bra(och snygg) men mjukvaran är skit.

Jag har alltid kört SE telefoner tidigare och jag har aldrig känt att jag behövt uppdateringar eller liknande.

Ska jag vara ärlig så skulle jag merän gärna gå tillbaka till en "vanlig" telefon men det verkar som att alla företag har nu satsat på touch vilket gör att de vanliga modellerna släpps mer sällan.

Postad 27 February 2011 - 07:59

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Känner med er :/
Jag är så lycklig med min nuvarande tillfälliga telefon som är en nokia n82 som startar om sig själv ibland men den känns ändå stabilare än waven :/

Allt med samsung och mobiler verkar fallera
Flickvännens galaxy S j*vlas bara och har fått fixa den så löjligt många gånger

Nej SE eller LG låter bättre för mig även om LG är koreanskt så har dom faktiskt gjort en jävligt bra tv vi har här hemma

Postad 24 March 2011 - 10:21

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0
Tja!

Jag har försökt få support för denna telefon via Samsung i annat land men de vägrar att uttala sig efter som telefonen "tillhör" den svenska supporten.

Jag har därför kontaktat Svenska supporten via telefon och fått följande svar :

1. Jag har kopplat upp min hotmail i email klienten, När jag väljer hämta så hämtas det 50 första mailen och dessa sätts till olästa oavsett de är lästa eller inte i min inbox? Varför? Jag kan inte häller hitta någonstans att sätta alla till lästa? Det kan väll ändå inte vara meningen att man manuellt ska gå in på alla mail för att få de lästa(precis som de är i inboxen)?

Svar : Efter som det är POP så kan inte telefonen avgöra om mailen är lästa i inboxen, däremot ska den endast hämta de senaste som är olästa.

2. Om jag trycker på hämta igen så kommer ytterligare 50 mail att laddas ner till telefonen så nu har jag ca 100 olästa mail? Säg att jag får ett nytt mail, jag gör en hämtning, det nya mailet kommer till telefonen inkl 49 st av de äldre(äldre än de 51 som redan är hämtade? Hur är det meningen man ska hantera detta?

Svar : Telefonen ska endast hämta de senaste olästa.

3. Email klienten hanterar gmail något annorlunda, man hämtar här fortfarande 50 mail åtgången men här sätts de till lästa om de är lästa enligt mitt gmail konto. Dock så trycker jag på hämta så kommer den att sätta läst/oläst rätt men också hämta ytterligare 50 äldre mail precis som med hotmail kontot? Varför? Och hur är tanken att det ska hanteras?

Svar : Åter igen ska telefonen endast hämta de senaste olästa mailen.

4. Palringo> Det finns en chat klient som heter Palringo, här har jag jag lagt in gmail/googletalk och Facbook. När jag loggar in så är det bara googletalk som går online, facebook går ej online trotts jag har angivet rätt uppgifter?

Svar : Detta får jag vända mig till Palringo med

5. Palringo> MSN/Hotmail är någon av de största chat nätverken, trotts detta verkar inte Palringo stöda detta? Har ni någon annan chat klient för detta kanske? Det var ju mycket prat om social hub och MSN bör väll vara en stor del här?

Svar : Detta är ett känt problem, inget Samsung kan göra något åt

6. Varje gång man sätter igång ett spel så sätts volymen till max, skruvar jag ner det och startar ett nytt spel så sätts volymen upp igen? Varför ? Och hur undviker jag det? Så som det är nu så måste jag alltid hålla för högtalaren när jag startar upp spelen?

Svar : Så ska den absolut inte göra, särskilt inte med tanke på att systemljudet är satt till 0

7. Jag har kopplat till ett bluetooth headset till Samsung Wave och så fort bluetooth är aktiverat så går batteriet ner med en rasande fart? Finns det något sparläge? Eller är det meningen att telefonens batteri ska vara halva tiden när man har ett bluetooth headset tillkopplat?

Svar : Det tar lite mer batteri att ha bluetooth på men någon halvering av batteri tid är det inte tal om.

8. Jag har använt röstuppringning på mina tidigare telefoner men hittar inte hur man gör detta på Samsung Wave? Telefonen är ändå ganska teknisk avancerad så nog bör den väll stöda en sådan basic funktion? Jag har sett i vissa tester att det finns en ikoner för röststyrning men jag kan inte hitta den i telefonen? Kanske jag måste ladda ner den någonstans?

Svar : Samsung Wave stöder inte röstuppringning, det är dock möjligt att det finns app för detta.

9. Det hör till standarden att man skickar med changelog när en mjukvara uppdateras, jag har dock aldrig lyckats hitta någon för bada? Ex vad är förändrat i Bada 1.2?

Svar : Samsung Sverige har efterlyst detta men tyvärr har de inte fått ta del av några changelogs.

10. Kan man tänka sig att Samsung Wave kommer bli uppdaterad vidare eller är det stop med uppdateringar nu efter 1.2?

Svar : Samsung Sverige tror att det kommer komma fler uppdateringar till telefonen.

Enligt handläggaren på Samsung Support så är min telefon defekt och bör skickas in på reparation. Frågan är hur ni upplever dessa problem jag taget upp? Har ni dem också med er Samsung Wave?

En utväg jag ser här om nu inte deras reparationsavdelning klarar av att åtgärda dessa problem är att butiken där jag köpt telefonen kanske kan låta mig ta en annan telefon(efter som denna inte lever upp till vad den ska leverera).

Vad tror ni?

Postad 20 April 2011 - 22:38

Janne.G
  • Janne.G
  • Forumräv

• 735 inlägg
  • 0
Bada 1.2.1 verkar vara den senaste versionen. Någon som testat?

Postad 20 April 2011 - 23:42

stu2
  • stu2
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Bada 1.2.1 verkar vara den senaste versionen. Någon som testat?

Finns ingen uppdatering via Kies när jag pluggar in min i alla fall. Finns ny facebookuppdatering. De som använt den säger att den är bra. Finns tydligen chattfunktion med.
Finns flera forum som styrker att samsung tydligt gått ut med att wave ska få Bada 2.0. Beräknad till september.

Postad 21 April 2011 - 07:07

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Finns ingen uppdatering via Kies när jag pluggar in min i alla fall. Finns ny facebookuppdatering. De som använt den säger att den är bra. Finns tydligen chattfunktion med.
Finns flera forum som styrker att samsung tydligt gått ut med att wave ska få Bada 2.0. Beräknad till september.

Jag har också hört att Waven ska få Bada 2.0 men vi får se vad uppdateringen verkligen ger, de har ju som policy att inte lyssna på kunden. Annars får man hoppas på att Android blir portad på fungerade vis till Waven för de e en fin telefon förövrigt.

Postad 25 April 2011 - 18:55

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
Fick en uppdatering via samsungapps på den inbyggda facebookappen.

Nu fungerar den inte utan telefonen vill avinstallera appen istället.

GJ

Postad 25 April 2011 - 19:26

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Fick en uppdatering via samsungapps på den inbyggda facebookappen.

Nu fungerar den inte utan telefonen vill avinstallera appen istället.

GJ

Haha samma som jag och många andra råkat ut för. Är du förvånad? Har kollat runt lite och det är antingen en service inlämning som gäller eller så får man försöka trixa med multiloader för att flasha den själv. Knepet med att få Kies till att tro att man kör äldre version och därigenom får uppdatering/återställning fungerar inte längre (har lagt några timmar på att få det till att funka). Men de som lyckats få uppdateringen säger att den är bra, man ska nu kunna chata genom appen.

Postad 25 April 2011 - 19:32

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Haha samma som jag och många andra råkat ut för. Är du förvånad? Har kollat runt lite och det är antingen en service inlämning som gäller eller så får man försöka trixa med multiloader för att flasha den själv. Knepet med att få Kies till att tro att man kör äldre version och därigenom får uppdatering/återställning fungerar inte längre (har lagt några timmar på att få det till att funka). Men de som lyckats få uppdateringen säger att den är bra, man ska nu kunna chata genom appen.

Förvånad? Nej :)

Men enligt deras twitterflöde så "jobbar" dem på det.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.