När väl Android 2.2 släpps, kan man då uppdatera direkt på telefon eller behöver man koppla upp sig via dator och sin operatör?
Tack,
Jens
Inte klart än men hört lite om att det kanske kommer en ota uppdatering i nästa vecka.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell tråd - Samsung Galaxy S *
Startad av
sefors
, Mar 23 2010 21:52
1995 svar till detta ämne
4 relaterade trådar
Postad 23 September 2010 - 19:40
Inte klart än men hört lite om att det kanske kommer en ota uppdatering i nästa vecka. Postad 23 September 2010 - 20:35
Jag söker efter en säkerhets-app som låter mig låsa vissa utpekade apps så att det krävs en kod innan man får starta dem (...och som är gratis).
Några tips? Postad 24 September 2010 - 08:40
Sök på app lock i market fanns flera olika. Rekommenderar app protector funkar riktigt bra. Redigerat av Danne736, 24 September 2010 - 08:55. Postad 25 September 2010 - 10:01
pluggade in mobil i dator och använde kies (och liksom tidigare fick jag holla på väldigt läönge med att försöka ansluta (den startade bara om, provade att avmontera och montera internasd kortet och efter de fungerar det haft) det blir fortfarande att den försöker ansluta i kies men telefonen säger ansluten. när jag försöker uppgradera står det ***.jf3 "den här går inte att uppdatera." grrrrrrr.... är det någon annan som har jf3 som har kunnat uppdatera nyligen? kies säger att den är den senaste versionen. Postad 26 September 2010 - 11:28
Tjena,
När det kommer ett inkommande samtal i SGS finns det ett val där jag kan skicka ett sms som svar istället för att svara på samtalet. Det är en kanonbra funktion om det hade gått att fördefiniera svaret så att jag bara behövde trycka på en knapp istället för att skriva in svaret varje gång. (svaret är för mig oftast, jag sitter i möte och kan inte svara just nu men jag försöker ringa dig när mötet är över) Vet du om det finns någon bra app där jag kan fördefiniera ett svar och när någon ringer och jag inte vill svara bara behöver trycka på en knapp för att skicka ett sms till den som försöker ringa mig (förutsatt att den som ringer, ringer från en mobiltelefon) //arcspin Postad 26 September 2010 - 17:20
Har inte riktigt provat detta ännu men hittade en ganska så cool funktion som kanske någon har användning för.
http://global.mobile...m/wifi/main.htm EDIT: Har nu syncat alla mina appar som jag hade på telefonen till datorn via WIFI. Hur smidigt som helst måste jag säga. Måste bara kolla så att de apparna ligger kvar på datorn sedan som typ en slags backup. Återkommer om detta. Verkar som att de ligger kvar på datorn för jag kan välja mellan att installera/avinstallera. EDIT2: Japp fungerar alldeles utmärkt som ett backup program av de mesta. Efter sync var det bara att exportera till valfri plats på datorn (för säkerhetsskull) Redigerat av kewe, 26 September 2010 - 17:34. Postad 26 September 2010 - 19:03
Jag har inte provat funktionen, men under Settings | Call Settings | All Calls | Reject with message så kan du klicka på de fördefinierade fraserna för att ändra dem. Redigerat av elofu17, 26 September 2010 - 19:03. Postad 26 September 2010 - 21:49 Verkar riktigt nice. Tack för tipset. Har precis (i fredags) fått min galaxy s så tips som detta uppskattas. Ps. löjligt nöjd med telefonen hittills. Postad 27 September 2010 - 07:45
Hej,köpte en galaxy i söndags o det är en sak som jag undrar över,hur i h...e tömmer man sökningslistan/historiken i android market,har försökt hitta svaret både i manualen o nätet utan att hitta det,annars är jag mycket nöjd med "apparaten".
Postad 27 September 2010 - 12:03 löste problemet själv,HistoryEraser löste problemet! Postad 27 September 2010 - 15:26
Hej ! har laddat hem ett java program till telefonen, men telefonen kan inte köra programmet den säger 'program saknas för att öppna den här filtypen' Måste man ha ett extra program för att köra java program på sgs ? programmet jag försöker köra heter remoteHeaterMIDlet.jar Finns det någon annan som testat java program ? Hur startar man dom ?
Postad 27 September 2010 - 16:45
Det är datorprogrammet KIES som uppdateras. Uppdateringen med bl a Svensk Swype till telefonen kommer inte förränn slutet av sommaren men vilket år de menade i våras vet jag inte. Froy Android 2.2 kommer i höst och där betonade Samsung att det skulle var i år så får väll tro dem. Postad 27 September 2010 - 20:52
Jag har bara haft min några dagar. Detta är vad jag installerat, testat och sparat på mobilen: Gratis: - Delayed (http://code.google.c...ndroid-delayed/) - kolla tågförseningar, vilket spår tåg kommer in på osv - MortPlayer (install music & book player (I skip the Widget)) - file system based mp3-player (not Genre- or Artist-based) - TuneWiki - mp3-player with function to download and show lyrics - ConnectBot - SSH-klient - Spela in - app för att programmera inspelningar på Telia IPTV-boxen där hemma - Google Sky Map - bara coolt att ha - Snowstorm - Visa väderprognos från yr.no - Android Agenda Widget - Visar en bra summering av vad som ska hända i min kalender Gratis spel: - Abduction - studsa en ko så högt som går - Unblock Me Free - lite "patiens" när man har tråkigt Apps för några dollar: - App Protector Pro (lite --> pro), säkerhetsprogram som låser valda apps med en pin-kod eller gest Jag är också nöjd med den hittills. Dock är det en sak jag är löjligt missnöjd med: Hörlurarna som följer med telefonen är, som väntat, rena skräpet. Jag kopplar in ett par vanliga hörlurar (utan svarsknapp och mic) och lyssnar på mp3:or i BRA kvalitet. Någon ringer mig när jag sitter där på tåget och njuter av musiken. Fel #1: Ringsignalen låter inte bara i mina öronploppar utan det ringer även ur telefonen (och stör medresenärerna). Jag swypear åt sidan för att besvara samtalet. Fel #2: I öronplopparna hörs nu ingenting. Ljudet för samtalet är kopplat till telefonluren! Jag måste sålunda plocka ur ploppen ur örat och hålla mobilen vid örat som vanligt trots att jag skulle få mycket bättre ljud om samtalet använde hörlurarna och jag bara höll telefonens mic framför munnen när jag pratar. Är det Samsung som tabbat sig på detta sätt, eller är det Android OS:et som gör så här dumt? Redigerat av elofu17, 27 September 2010 - 21:19. Postad 27 September 2010 - 21:02
Min SGS (en vecka gammal) har swype på svenska. Jag har: Model: GT-I9000 Firmware: 2.1-update1 Baseband: I9000XXJM1 Kernel: 2.6.29 Build: ECLAIR.XWJM2 Postad 27 September 2010 - 21:18
Mer tips: Gör startskärm #4 (den i mitten) till den skärm du oftast befinner dig på, så kan du fylla på med ikoner och widgets både till vänster (3) och höger (5) med bara en swypening åt sidan. (om du gör skärn #1 till "master" har du bara grannen till höger att lägga de näst viktigaste prylarna på) Längst upp på min "master"-skärm har jag Android-widgeten "Power control". Jag brukar släcka ner alla 5 knapparna när mobilen bara ligger och idlar. Då drar den bra mycket mindre batteri. Postad 27 September 2010 - 22:12
Hej
Är det någon som har tips på bra program att synka musik mellan datorn och telefonen med? det får gärna gå trådlöst och eventuellt också konvertera mina flac filer till mp3 utan att förlora id3 taggarna. Jag har swype på svenska men vet inte riktigt vad jag tycker om det. Är iof ny på touchskärmar helt och hållet. Postad 28 September 2010 - 00:18
Någon som testat PSX4Droid ännu och kan ge lite feedback om hur det fungerar?
Var nära på att skita i Androidvärlden när jag fick lägga mig ner och inse att iPhone är ljusår före Android vad gäller spel. När jag sedan upptäckte att PSX4Droid fanns blev jag helt galen. Att kunna spela FFVII och andra klassiker på min mobil slår ut SAMTLIGA spel tillgängliga på appstore all time! Postad 28 September 2010 - 21:03 Här kan du få mer info om Psx4droid on Galaxy S I9000 elofu17: Bra tips med startskärmarna. Postad 29 September 2010 - 07:02 hittar inte den på market. kanske måste samsung uppdatera via kies (grrrr!) först. appropå det? hur tycker ni samsung har skött uppdateringen av telefonen? om man jämför med tex appl så har de fått flera uppdateringar som fixat saker medans vi får vänta månad efter månad. (vet dock att samsung har varit verksam, men officiellt har det ej hänt något) Skulle gärna se att de fixar småbuggar allteftersom. inte kul att bli strandsatt med en telefon som sällan uppdateras. (fast man kanske hellre skall jämföra med nexus one, men de har redan fått froyo) om ni får säga; hur ofta tycker ni att telefonen skall uppgraderas? (vad är lämplig intervall) prova http://www.doubletwist.com/ (har ej testat och vet ej hur den fungerar) Postad 29 September 2010 - 20:43 Tyvärr är detta en betalapp och det har vi ju inte tillgång till på market än. Har hört att den ska gå att köpa utanför market men vet inte var. Inte testat den själv. Hmm. Jag har ju inte haft min så länge och har svensk swype och bra GPS-mottagning vilket verkar vara de största invändningar mot telefonen så jag kan inte säga att jag saknar ngn fix. Sen skulle den visst kunna börja lagga i menyerna vilket jag inte hunnit märka heller. Nu har jag iofs slängt in one click lag fix vilket snarare var för att testa vad det gjorde för telefonen. (Poängen i Quadrant gick från 872 original till 2192 efter Postad 29 September 2010 - 20:45
Jag vill också gärna byta startskärm. Men hur gör jag det? Postad 29 September 2010 - 22:02
Jag har upptäckt att zwype skriver ett stort "I" istället för ett litet mitt "I" en mening. Finns det någon som har en lösning på detta?
Postad 29 September 2010 - 22:11
När jag påpekade det för dem så sa de att det är löst i kommande versioner, så förhoppningsvis får vi en fix för det med Froyo-uppdateringen. Deras svar på twitter: "This is a known issue and will be addressed in a future release." Postad 30 September 2010 - 07:49
vill inte säga något, men en ny kies version har dykt upp...(1.5.3.10093_31_1)
skall man hålla sina förhoppningar höga eller.... kommer bli en lång väntan idag tills man kommer hem från jobbet. Postad 30 September 2010 - 08:29
För oss som väntar på uppdatering utav froyo kommer att få vänta några veckor till
http://www.swedroid.se/ Postad 30 September 2010 - 11:13
Swypa från i:et till mellanslag, då får du ett litet i. Postad 01 October 2010 - 09:11
Har försökt ladda ner KIES uppdateringen sedan i går kväll utan att lyckas.
Jag kommer till SAMSUNG_USB_Driver_for_Mobile_Phones.exe.cab Där laddar den ett tag (ganska långsamt) sedan påstår programmet att jag ska kontrollera internetanslutningen och försöka igen. Har prövat 20-30 gånger nu.... Har ni andra också problem? Eller är det servrarna som inte pallar trycket? Postad 01 October 2010 - 12:10
ang.uppdatering av KIES.DET FUNKAR INTE ATT UPPDATERA DET GAMLA
1.AVINSTALLERA DET GAMLA(STARTA HELST OM DATORN EFTER DET) 2.SEN INSTALLERAR DU DEN NYA FRÅN SAMSUNGS HEMSIDA 3.EFTER DET ATT DU HAR INSTALLERAD DEN "SENASTE" SÅ BLI DU TILLFRÅGAD OM DU VILL UPPDATERA DEN EN GÅNG TILL EN SOM VERKLIGEN ÄR DEN SENASTE KIES UPPDATERINGEN. 4.SAMSUNG KOMMER ATT SLÄPPA 2.2 INOM 2 VECKOR SOM MAN KAN LADDA NER VIA KIES SEN.LYCKA TILL Redigerat av Unregistered49fd44f2, 01 October 2010 - 12:11. Postad 01 October 2010 - 19:03
Hallå där! Jag har en fråga eller två.
Jag ska resa till Island på söndag och ska passa på att se om jag hittar en billig SGS där. Svenska kronan är ju stark nu och den Isländska ganska svag. Plus att man förhoppningsvis kan handla Tax Free eftersom Island inte är med i EU. Kan jag handla en SGS på Island och sedan använda den här i Sverige? Hur funkar det med garanti och uppdateringar? Finns det någon hake? Postad 02 October 2010 - 07:20
KANON ! Det var precis det jag var ute efter Tusen tack för tipset elofu17 //arcspin Postad 02 October 2010 - 07:48
Gawwhhh!
i morse så vägrade galaxy s starta upp (hade varit ansluten till vägguttaget hela natten) den reagerade inte när jag tryckte på hemknappen, inte ens när jag försökte ladda den igen. det var helt död. blev lite rädd och började fundera hur man gör hjärt-lung-räddning på en mobiltelefon. Lyssnade ett batteri surr och trycka med jämna mellan rum på hemknappen, men inget, sedan och man mod till sig och hoppades att strömmen inte var igång och tog ut batteriet. sedan verkar den fungera. har dock märkt att hemknappen reagerar dåligt ibland nu på morgonen. igår tyckte jag strömförbrukningen var lite väl hög. Är det något man skall be om ersättningslur för? (tänkte uppdatera idag nämligen) Postad 02 October 2010 - 16:32
Är det någon som testa cfw med froyo som kan berätta hur det flyter på?
Tänkte om man skulle flasha skiten o testa. Postad 02 October 2010 - 16:35
Har laddat ner KIES nu men det hittar inte min telefon. Har provat pa 5 olika datorer. 3 av dom har Win7-64, en har Vista-64, en har XP-32. Borjar lessna nu... Nagon med en ljus idé ? Postad 02 October 2010 - 22:43
har samma problem, det står bara connecting och i telefonen står det connected (eller ansluten) så telefonen tycker den är ansluten men inte kies. (samsung skyller på microsofts usbdrivrutiner) så varje gång jag stoppar i telefonen för att se om det kommit någon uppdateringer vill jag **** ***** ******. det värsta är att det ibland kan fungera halvhyfsat, men nästa gången så fungerar det inte alls vilket innebär att man sitter några timmar och är fly-förbannad. några tips dock: A) kör kies som administratör © en del har tipsat om att man skall formatera sdkortet (ja, helidiotiskt, men anledningen är att vissa tror att långa konstiga filnamn kan ställa till det för kies)) jag har gjort det ovanstående och då kommit så långt att kies djälven halft kännt igen telefonen. (gjorde det för några timmer sedan iallafall, men ej nu) - då var firmwareservern nere så den nya verionen gjorde ett undantag och fick stängas (vem programmerar skiten igentligen, är det ett par sadister?) D) ha mycket tålamod. Postad 03 October 2010 - 17:29
Hej!!
Jag har köpt mej en galaxy s, nu undrar jag. när man tankar ner nåt typ musik, ringsignaler Hur får jag då dom att hamna på minneskortet? Inte det interna utan de externa. korten har jag ställt in så dom hamnar där, men jag vill ha allt där- Tot Postad 03 October 2010 - 17:34
Det du laddar ner som hamnar på interna minneskortet är bara att markera och välja att man vill flytta det till det externa minneskortet. Postad 03 October 2010 - 17:37
ni som har problem med att kies inte hittar telefonen.
det här funkar för mig. koppla ihop telefon med dator starta kies. vänta tills telefonen säger att den är ansluten. starta enhetshanteraren. leta upp "Bärbara Enheter" expandera högerklicka på GT-I9000 välj inaktivera. koppla från telefonen. koppla in telefonen igen. starta enhetshanteraren. leta upp "Bärbara Enheter" expandera högerklicka på GT-I9000 välj aktivera. Det här fungerar varje gång för mig. Postad 03 October 2010 - 18:22
Jag köpte en Samsung G S ikväll och har några frågor:
Vad heter programmet som man ska ladda hem till datorn? T ex iPhone har iTunes.. Jag måste till Telenor imorgon och skaffa en vanlig sim-kort eftersom jag har mini-sim fast jag frågade försäljaren om mini-sim passade denna modell och han sa JA! Killen var säkert stressad, butiken skulle precis stänga Jag hade iPhone 4 innan, sämsta mobilen på marknaden och ikväll när jag tappade 4-5 viktiga samtal då bestämde jag mig att köpa en fungerande mobil. Enligt vänner, kollegor och några i mobilbranchen jag känner Galaxy S är en av bästa mobilen på marknaden just nu! Redigerat av Lias08, 03 October 2010 - 18:29. Postad 03 October 2010 - 20:47
Oj hur tänkte du nu?
Samsung Galaxy S har många problem och buggar, jag tröttnade och köpte en iPhone 4 istället, mer än nöjd. Hårdvaran på Samsungen är super men de har misslyckats med mjukvaran...Vi får hoppas på 2.2-uppdateringen för din skull. Jag hade köpt en HTC Desire eller Desire HD istället om driftsäkerhet är viktigt. Postad 03 October 2010 - 20:53
Är det inte just mini-SIM som passar i SGS? iPhone4 har väl micro-SIM och kan vara därför inte ditt passar? Ananrs måste jag också beställa ett nytt kort till min beställda SGS, har mini-SIM nu
Postad 03 October 2010 - 21:37
ok, så äntligen fick jag telefonen uppdaterad... eller?
för en gång skull så lyckades min bärbara identifiera telefonen, och hör och häpna då gick det att synka kontakter m.m. samt att uppdatera... YES! tänkte jag och tryckte på nästa. allt såg att bli bra, den laddade ned firmware XXJM1. den såg ut att uppgradera allt ok den satte igång download mode det enda som var lite frågande var att det blev en röd text (can't open something something - hann inte se för den startade om). Nu har telefonen startat om och i about telefonen står firmware är - update1 (verkar inte vara någon skillnad) baseband är xxjm1, kernel verionen är 2.6.29 root@SE-603 #2. builden är Eclair.xwjm2.(ja xwjm2 har dubbelkollat bokstäverna) Det som jag tyckte var lite konstigt var att alla inställningar och program var kvar. har för mig att allt brukar återställas, men tydligehn sker inget sådant. Swype för svenska finns heller inte bland valen. så jag undrar, vad gjorde uppdateringen igentligen, finns det någon changelog? är det någon annan som fått swype på svenska? Redigerat av Megaman2, 03 October 2010 - 21:57. Postad 03 October 2010 - 21:51
Jag gjorde en system återställning och installerade ett få antal program. det var som en helt ny telefon, min största missnöje med telefonen var batteritiden. plötsligt så hade jag 60% kvar efter 30 timmar.(nu efter uppdateringen så har det gått 12 % på 1.5 h, så jag vet inte vad jag skall säga om det). hade den med engelsk text. det verkar som vissa buggar fixats i den senaste uppdateringen från kies. (men den tycker jag vi borde fått 2 månader sedan, då nya lurar släpptes med denna). trots det så pekar det på att jag åter skulle kunna rekommendera galaxy s till andra från att tidigare varit tveksam. Postad 03 October 2010 - 22:05
Jag har exakt den versionen (telefonen kom med den) och kan swypea på svenska. Undet Textinställningar | Swype listas längst ner swype-versionen. Jag har: 1.60.36.8940. Det enda som är jobbigt är att det inte finns nån snabb toggle-knapp så man kan växla mellan t.ex. Svenska och Engelska. Det snabbaste är att hålla in "Q" en lång stund och få upp språkvalet, men det tar ju några sekunder att scrolla ner, sikta på Swedish och välja det. Hade vart trevligare med en enkal swap-funktion, eller att de senast använda språken listades överst i listan eller nåt. Redigerat av elofu17, 03 October 2010 - 22:08. Postad 03 October 2010 - 23:09
Inställningar > program > hantera program > meny > filter > alla > bläddra ner till swype och clear cache > ev starta om Postad 04 October 2010 - 00:16 Du har rätt, ip4 har micro-sim. Jag trodde att den kallades mini-sim Junkan, iphone 4 är inte bättre tro mig, jag köpte min och en till tjejen när den släpptes och sen dess har det varit bara problem med mottagningen, samtal dör hela tiden, man ringer en kontakt men det går ej att ringa eller lägga på för det kommer bilden att den håller på och ringer fast det händer ingenting. Går ej att synka kontakter, push fungerar inte som det ska m.m. Listan är lång och det är inte bara jag som har dessa problem, tjejen och två polare har exakt samma med sina iphone 4. Min kusin som jobbar på telenor tjatade att jag skulle köpa samsung galaxy s när iphone 4 precis kom men jag lyssnade inte på honom. Idag skrattar han åt mig. Om du måste köpa en iphone då rekommenderar jag dig iphone 3GS för den är stabil och går att ringa med. Sorry för OT. Postad 04 October 2010 - 01:23
Köpte en Samsung S Galaxy när Mediamarkt hade dem för 4090kr, är super nöjd med min, riktigt stor uppgradering från att gå från en HTC Hero.
Rekommenderar den varmt till alla som funderar på den. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |