Börja gymma
10618 svar till detta ämne
Postad 18 March 2011 - 15:16
Lisa91
-
Lisa91
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Har du testat riktiga skor för exempelvis knäböj? Då får du ju en lite annan vinkel på foten tack vare klacken. Det kan vara rörligheten som spökar också så att du lägger över vikten lite skumt när du går ner. Du ska ju försöka ha vikten så mycket på hälen som möjligt. Jag vet att det hjälpte att stretcha vader och gluteus och få upprörligheten där för en kille på Bodybuilding.com. Ska se om jag hittar länk.
Men du har helt rätt i att man orkar betydligt mindre vid djupa böj, skillnaden är milsvid.
Nej,jag har inte testat riktiga skor. Har kört med lite grövre tennisskor och ibland har jag lagt en träskiva under hälen som stöd. Har du några skor eller ställen att rekommendera?
Postad 18 March 2011 - 15:21
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1379 inlägg
Ser ut som något skumt gym i en källare!
Postad 18 March 2011 - 15:24
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Nej,jag har inte testat riktiga skor. Har kört med lite grövre tennisskor och ibland har jag lagt en träskiva under hälen som stöd. Har du några skor eller ställen att rekommendera?
Upplever du att det hjälper om du har en skiva under hälen? I så fall så kan du med största sannolikhet öva upp din rörlighet. Det finns ju dessa: http://www.dynamic-e...ts/shoesFR.htmlKanske känns lite overkill att köpa lyftardojor för oss vanliga dödliga, men dom jag testade var sköna att böja i helt klart.
Postad 18 March 2011 - 15:28
Bigrauk
-
Bigrauk
-
Forumräv
-
-
892 inlägg
Det där med att lägga en skiva under hälarna vid benböj, för att kunna gå djupare är en klassisk lösning som hjälper dem flesta.
Det var många i mitt hockeylag för en 10-15 år sen, som var i behov av det för att ens kunna gå ner 90 grader
Redigerat av Bigrauk, 18 March 2011 - 15:28.
Postad 18 March 2011 - 15:30
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Heh, hockeyspelare är ju ökänt usla på knäböj  Kvartsböjar kallas inte för inte hockeyböjar!
Postad 18 March 2011 - 15:35
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Ser ut som något skumt gym i en källare! 
Det är i en källare  Obemannat dessutom.
Postad 18 March 2011 - 15:38
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
Vincent Qvaford och movieman
Hur tolkar ni studierna jag postat och vad har ni läst för studie som visar mer?
Menar du den du visade mig när vi pratade om detta sist? Då hade du ett utdrag ur en reviw-artikel som en kosttillskottstillverkare tyckte visade att man eventuellt inte tog upp mer än 25 g vassle per tillfälle. Men den gällde vassle och inte protein, innehöll många tveksamheter och jag ser det endast som en intressant grej att läsa om i framtida studier. Tills dess väger jag inte in den alls.
Postad 18 March 2011 - 15:40
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Läste lite i första länken oh redan där brast det... - "Six healthy young men reported to the laboratory on 5 separate occasions to perform an intense bout of leg-based resistance exercise. "
Testet ovan är gjort med typ likadana otränade personer som kör samma övningar, klart det blir samma resultat. Har du sett nån test med 3 otränade 18-åringar som gör samma övningar ovan och 3 erfarna byggare med massiv muskelmassa som gör samma övningar ovan och jämförandet sedan av proteinbehovet. Vilket sunt förnuft i världen som helst säger att mer muskler kräver mer.
Varför brister det? Sex stycken unga (runt 25år?) friska män som vid 5 olika tillfällen kör intensiv benträning och test på det. Finns det nån här med "massiv muskelmassa"? Sunt förnuft? Det är inte proteinbehovet som vi diskuterar. Studsar du däremot... 
Done that  Menar du den du visade mig när vi pratade om detta sist? Då hade du ett utdrag ur en reviw-artikel som en kosttillskottstillverkare tyckte visade att man eventuellt inte tog upp mer än 25 g vassle per tillfälle. Men den gällde vassle och inte protein, innehöll många tveksamheter och jag ser det endast som en intressant grej att läsa om i framtida studier. Tills dess väger jag inte in den alls.
Du tänker nog på studien som hade en hypotes att max 15g vassle absorberas från tarmen och Aminogen skulle förbättra det.
Postad 18 March 2011 - 15:44
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1379 inlägg
Det är i en källare  Obemannat dessutom.
HAHA, bara det inte är i Österrike så är det väl lugnt att träna där nere
Postad 18 March 2011 - 15:47
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
HAHA, bara det inte är i Österrike så är det väl lugnt att träna där nere 
Den här mannen ställer nog gärna upp och passar:
Postad 18 March 2011 - 15:48
Lisa91
-
Lisa91
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Jag kommer ner oavsett skiva eller inte,men det blir mycket stabilare med skiva.
Knäna knastrar oxå oavsett.
Finns det ingen som säljer skor på hemmaplan(helst i Örebrotrakten),så man kan prova.
Postad 18 March 2011 - 15:50
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1379 inlägg
Den här mannen ställer nog gärna upp och passar:
Du, det tror jag också
Postad 18 March 2011 - 15:54
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Jag kommer ner oavsett skiva eller inte,men det blir mycket stabilare med skiva. Knäna knastrar oxå oavsett. Finns det ingen som säljer skor på hemmaplan(helst i Örebrotrakten),så man kan prova.
Budofitness kanske?
Postad 18 March 2011 - 15:59
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Brukar inte köra axelpress med hantlar. Men militärpress brukar jag köra 17.5kg, dock väldigt otränade axlar om jag ska vara ärlig. Men tyckte du tog nästan lite i rodd och latsdrag, det som du körde på där värmer jag upp på, 2x20 ungefär. Och jag har inte så vältränad rygg heller. Testa mer nästa gång det tror jag du klarar. Och bicepscurl kör jag 3x8 och 10kg (kanske kan gå upp på nästa, 12.5kg snart) och du kör 3x10 och 9kg, det är ju bra.
Edit: Du är ju dock 13 år äldre än mig så det har kanske gjort att vi är lite olika byggd, och du är ju lite "kraftigare än mig med tanke på att jag väger ett kilo mer än dig men är runt 8cm längre.
tränar du samma muskel med axelpress och militärpress? jag kände att rodden skulle jag klara mer på, var inte sådär jättejobbigt. riktigt skön övning tycker jag. är det bra om man har klen rygg? latsdragen kanske jag tar lite i men det räckte för mig, ganska jobbigt mot slutet  är det hugget osm stucket att köra 3x10 bicepscurl med 9kg eller 3x8 fast lite tyngre? jo alla är ju olika byggda så alla har ju olika förutsättningar. Tänk på att latsdrag är en rem/kabelövning och kan variera i utväxling osv. Det kan skilja sig i sådana maskiner hur den faktiska trögheten blir.
Som svar på hur mkt man "ska/bör kunna ta" tycker jag inte man ska jämföra sig med andra. Man kan ändå inte slåss mot någon annan än sig själv när det gäller att bygga sin kropp. Det viktigaste är väl att man strävar efter att öka sin muskelmassa och vikten på övningarna man utför går ju hand i hand med detta. Man ska akta sig för att lyfta tyngre än vad man egentligen klarar även om det går. Ofta blir det till bekostnad av utförande istället. Då kan man lura sig själv att tro att man klarar mer/är starkare än vad man egentligen är. Klarar man göra exempelvis en 10a med gott utförande och sen är slut inför nästa set är väl det en ganska lagom vikt för nybörjare.
Vill man då öka lite ändå för att känna lite tyngre vikt kanske 8 reps blir vad man klarar utan att offra utförandet.
Dock tror jag personligen att man IBLAND kan komma undan med att ha ett halvdant utförande. Till exempel om man vill låta musklerna jobba tyngre än vad de får göra normalt. Men då får man nog beroende på övning vara jävligt noga med att man inte skadar sig.
när ska man börja öka i vikter? och ska man då klara lika många repetitioner med en gång , eller ska man gå ner i repetitioner samtidigt som man ökar i vikter?
Postad 18 March 2011 - 16:05
Bigrauk
-
Bigrauk
-
Forumräv
-
-
892 inlägg
när ska man börja öka i vikter? och ska man då klara lika många repetitioner med en gång , eller ska man gå ner i repetitioner samtidigt som man ökar i vikter?
Jag har jämt kört att när jag klarar 3x12 av en vikt 3 pass i rad så ökar jag i vikt och då brukar jag iaf, få börja med en 3x8 eller 3x10 tills man vant sig med den tyngre vikten. Nog väldigt inviduellt samt att det beror på vilken muskelgrupp man ökar vikten i.
Redigerat av Bigrauk, 18 March 2011 - 16:06.
Postad 18 March 2011 - 16:08
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Jag har jämt kört att när jag klarar 3x12 av en vikt 3 pass i rad så ökar jag i vikt och då brukar jag iaf, få börja med en 3x8 eller 3x10 tills man vant sig med den tyngre vikten.
Nog väldigt inviduellt samt att det beror på vilken muskelgrupp man ökar vikten i.
oki, man får helt enkelt känna efter själv knaske och se hur det går. men jag kanske inte ska försöka dra på för mycket tyngder nu i början ändå
Postad 18 March 2011 - 16:22
Lisa91
-
Lisa91
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
oki, man får helt enkelt känna efter själv knaske och se hur det går. men jag kanske inte ska försöka dra på för mycket tyngder nu i början ändå
Det brukar ge sig självt! Om jag känner att jag har mer och ge så brukar jag köra några reps till. Och om det blir en trend så ökar jag,men det händer rättså ofta att det är åt andra hållet oxå. Vissa pass orkar man inte lika mycket!
Postad 18 March 2011 - 16:39
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
tränar du samma muskel med axelpress och militärpress? jag kände att rodden skulle jag klara mer på, var inte sådär jättejobbigt. riktigt skön övning tycker jag. är det bra om man har klen rygg? latsdragen kanske jag tar lite i men det räckte för mig, ganska jobbigt mot slutet 
är det hugget osm stucket att köra 3x10 bicepscurl med 9kg eller 3x8 fast lite tyngre?
jo alla är ju olika byggda så alla har ju olika förutsättningar.
Svårt att säga men det är bra att utmana. När jag bänkar exempelvis brukar jag använda de där pyttesmå skivorna som folk kanske skrattar åt (0,75kg osv) och plussa på det jag vet att jag tidigare gjort mina planerade set på. Väldigt mkt sitter i huvudet (tror jag) om du hänger på en obefintlig extravikt på en stång med betydligt mkt mer vikt som du vet att du klarar, så intalar du dig själv att du absolut borde kunna klara 1.5 kilo till. Sen nästa vecka kanske du klarar 1.5 till osv osv. Det där var bänk-exempel då. Det går göra likadant med de flesta övningar som har fria skivor. När det gäller fasta hantlar på gymmet kanske du blir tvungen att gå från 10or till 8or när du ökar lite i vikt. För att sen successivt upptäcka att du klarar även dessa i 10or och kan sen gå vidare. Det är egentligen svårt att säga när man ska öka. När man orkar, är nog bästa svaret. Men man måste ju tänka på att man inte upptäcker det förrän man testar . Se bara till att du hanterar vikten du har bakom dig ordentligt innan och öka långsamt.
Postad 18 March 2011 - 16:44
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Svårt att säga men det är bra att utmana. När jag bänkar exempelvis brukar jag använda de där pyttesmå skivorna som folk kanske skrattar åt (0,75kg osv) och plussa på det jag vet att jag tidigare gjort mina planerade set på.
Väldigt mkt sitter i huvudet (tror jag) om du hänger på en obefintlig extravikt på en stång med betydligt mkt mer vikt som du vet att du klarar, så intalar du dig själv att du absolut borde kunna klara 1.5 kilo till. Sen nästa vecka kanske du klarar 1.5 till osv osv.
Det där var bänk-exempel då. Det går göra likadant med de flesta övningar som har fria skivor. När det gäller fasta hantlar på gymmet kanske du blir tvungen att gå från 10or till 8or när du ökar lite i vikt. För att sen successivt upptäcka att du klarar även dessa i 10or och kan sen gå vidare.
Det är egentligen svårt att säga när man ska öka. När man orkar, är nog bästa svaret. Men man måste ju tänka på att man inte upptäcker det förrän man testar . Se bara till att du hanterar vikten du har bakom dig ordentligt innan och öka långsamt.
tack för bra tips. det är ju svårt att veta innan hur trött man blir efter 3 set , så att välja tyngder är ju rätt svårt tycker jag. men nu har jag ju lite att gå efter , skrev upp antal reps och set och vilka vikter på ett papper när jag var på gymmet. så då kan jag ju å efter det, blir vissa övningar för lätt kan jag ju öka lite så länge jag klarar göra övningen korrekt (hur man nu vet det)
Postad 18 March 2011 - 16:52
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
tack för bra tips. det är ju svårt att veta innan hur trött man blir efter 3 set , så att välja tyngder är ju rätt svårt tycker jag. men nu har jag ju lite att gå efter , skrev upp antal reps och set och vilka vikter på ett papper när jag var på gymmet. så då kan jag ju å efter det, blir vissa övningar för lätt kan jag ju öka lite så länge jag klarar göra övningen korrekt (hur man nu vet det) 
Föra journal tycker jag verkligen är en nödvändighet om man inte har väldigt bra minne. När jag gymmar kollar jag vad jag lyft tidigare pass och utgår från dessa. Som Lisa91 skrev kan man ju dock ha sämre dagar och då kanske inte just den dagen lämpar sig för att man ska försöka ta nytt pers. rekord i nån övning. Men känner man att man har flytet är det bara testa tycker jag. Beroende på övning och ditt gym kan du ju kolla på väggspegel när du utför vissa övningar. Då ser du hur du gör. Sen får du kolla på andra hur dom gör och se om det är likadant. Läs även på nätet/böcker hur det är tänkt att den ska göras. Typ vissa övningar är det viktigt att man har ett buktryck och det kanske inte syns så väl om man tittar på ett utubeklipp på någon som utför marklyft exempelvis, om man inte tänker på det. I böcker och annan literatur står sånt ofta, som kan vara värt att tänka på och vad man ska undvika. Do's & Dont's. Vissa övningar är lättare att fuska på än andra. På curls kan du svinga upp vikterna. På mark kan du kröka ryggen (inte bra alls man kan skada sig) i bänk kan man hålla händerna olika brett/smalt och gå ner olika djupt, i böj kan man gå olika djupt ner osv. I chins ska man hela vägen upp tillansiktet/halsen typ osv. Finns många "riktlinjer"
Postad 18 March 2011 - 17:05
Lisa91
-
Lisa91
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
En intressant sak kan vara att skriva upp kroppsmått,lår,midja,bröst,överarm osv!
Det är helt okej att öka några kilo i bänk,men det är jäkligt roligt att öka nån cm på överarmen!
Bara att göra ett diagram och visa på släktträffen!?
Postad 18 March 2011 - 17:05
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
problemet med mitt gym är at det är väldigt litet med få maskiner, oftast är man själv där, men idag var vi faktiskt 3st, blev riktigt trångt 
så att se hur andra gör är inte aktuellt, finns liksom ingen som jobbar där heller, det ligger ihop med ett badhus, och 2-3 ggr i veckan finns det 1 dam sär och kollar badhuset, det är allt liksom
det är lite synd tycker jag för mig som nybörjare ifall jag skulle behöva hjälp med något.
kollade i alla fall i spegeln när jag gjorde axelpress, och dom ser ok ut, samma sak med bröskgrejen
som jag nämt tidigare så har ju min släkt på pappas sida kass rygg, fel på diskarna bland annat, har hört att man inte ska köra marklyft eller benpress då bland annat för att det trycker ihop diskarna.
är detta sant eller falskt?
om det är sant, finns det fler övningar som man bör undvika?
Postad 18 March 2011 - 17:09
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
En intressant sak kan vara att skriva upp kroppsmått,lår,midja,bröst,överarm osv! Det är helt okej att öka några kilo i bänk,men det är jäkligt roligt att öka nån cm på överarmen! Bara att göra ett diagram och visa på släktträffen!?
jo det kan man ju göra. har märkt nu sen jag har börjat träna så kollar jag på mig varje gång jag går förbi spegeln hemma för att se om man ser lite större ut, och detta redan efter 2 ggr på gymmet
Postad 18 March 2011 - 17:11
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
En intressant sak kan vara att skriva upp kroppsmått,lår,midja,bröst,överarm osv! Det är helt okej att öka några kilo i bänk,men det är jäkligt roligt att öka nån cm på överarmen! Bara att göra ett diagram och visa på släktträffen!?
+1 Jäklar vad jag ångrar att jag inte mätte mig innan jag började gymma.
Postad 18 March 2011 - 17:15
Lisa91
-
Lisa91
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
+1
Jäklar vad jag ångrar att jag inte mätte mig innan jag började gymma. 
Jag har faktiskt mått före och efter,inte så stor skillnad men livet är ju inte slut än....
Postad 18 March 2011 - 17:23
Bigrauk
-
Bigrauk
-
Forumräv
-
-
892 inlägg
Haha, precis vad jag gjorde innan jag började för snart 2 månader sen  Har gjort ett excelark där jag skriver in antal set, repetitioner & vikt för varje träningspass samt mätning och vägning var 30:e dag. Skrev även ut 10 veckors träningsscheman för underlätta vad som gjorde under träning. Lite kul att se sen hur styrkan, måtten & kilona ändrat sig under resans gång  Även en riktigt bra motivations höjare, rekommendar detta starkt för den som orkar att hålla på så.
Postad 18 March 2011 - 17:55
Lisa91
-
Lisa91
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Målet är +50 på överarmarna.....
Postad 18 March 2011 - 17:59
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
f-n. tror att jag precis bröt ringtån på vänsterfoten (på riktigt)
sprang ut i hallen och sparka foten rätt in i skostället, knakade till som fan, den blev röd och svullen med en gång, och den följer inte med alls när jag vickar på tårna,, känns väldigt konstigt i den också , samt att det värker som s*tan.
hoppas inte detta påverkar min träning nämnvärt
Postad 18 March 2011 - 18:07
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1379 inlägg
Det räcker att skriva upp det? Inget mer vi skall mäta?  problemet med mitt gym är at det är väldigt litet med få maskiner, oftast är man själv där, men idag var vi faktiskt 3st, blev riktigt trångt 
Hela 3st?  . Vi är nog 50 plus där jag tränar
Postad 19 March 2011 - 09:40
Lisa91
-
Lisa91
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
f-n. tror att jag precis bröt ringtån på vänsterfoten (på riktigt) sprang ut i hallen och sparka foten rätt in i skostället, knakade till som fan, den blev röd och svullen med en gång, och den följer inte med alls när jag vickar på tårna,, känns väldigt konstigt i den också , samt att det värker som s*tan.
hoppas inte detta påverkar min träning nämnvärt 
Kommer nog att påverka vadträningen en del.....
Postad 19 March 2011 - 11:10
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
+1
Jäklar vad jag ångrar att jag inte mätte mig innan jag började gymma. 
Det gjorde jag. Bröst 87 cm Överarm 29 cm Lår 51 cm Vader 31 cm Hehe
Postad 19 March 2011 - 11:25
Lisa91
-
Lisa91
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Det gjorde jag. Bröst 87 cm Överarm 29 cm Lår 51 cm Vader 31 cm
Hehe
Och nu....?
Postad 19 March 2011 - 12:05
Unregistereda9666aa5
-
Unregistereda9666aa5
-
Forumräv
-
-
606 inlägg
snabbmätning nu för mig
Bröst: 107cm
Midja: 88cm vid kärlekshandtagen
Överarm: 37cm
Underarm: 30cm
Lår: 63cm
Vader: 43cm
Längd: 170cm
Postad 19 March 2011 - 12:49
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1379 inlägg
Lår:56
Vader:37
Midja:85
Bröst:99
Hur mäter ni armarna? Om jag mäter runt hela så blir det 38
Längd. 184, så jätte stor är man inte
Postad 19 March 2011 - 14:40
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Det gjorde jag. Bröst 87 cm Överarm 29 cm Lår 51 cm Vader 31 cm
Hehe
Vilka biccar! Tänk om man kunde träffa sig själv innan man började träna genom någon slags tidsresa. Jag hade ju skrattat ihjäl mig åt den storken!
Postad 19 March 2011 - 14:47
Kalekulan
-
Kalekulan
-
Mästare
-
-
2926 inlägg
Lår: 48
Vader: 50
Midja: 30
Bröst: 40
Överarm: 25
Penis: 28 slak
Postad 19 March 2011 - 14:49
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1379 inlägg
Är dina lår mindre än dina vader?Antagligen är du ju inte seriös...
Redigerat av Hampuz, 19 March 2011 - 14:50.
Postad 19 March 2011 - 15:40
aber715
-
aber715
-
Användare
-
-
210 inlägg
Penis: 28 slak
Omkretsen menar du?
Postad 19 March 2011 - 16:00
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
Och nu....?
Bröst 139 cm Överarm 49 cm Lår 74 cm Vader 45 cm 50 kg tyngre
Postad 19 March 2011 - 17:14
Lisa91
-
Lisa91
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Wow,då ligger man i lä(än så länge)!
Postad 19 March 2011 - 17:51
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1379 inlägg
Nu får du ju posta dina mått också =)
Postad 19 March 2011 - 18:53
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Kommer nog att påverka vadträningen en del.....
kommer nog påverka min träning överhuvudtaget för jag kan knappt gå i ett par skor fick ha på mig en väldigt tunn strumpa på den foten och knyta upp skon , då kunde jag precis gå så att få på mig mina tighta löparskor är inte aktuellt tror jag hoppas verkligen att det har gått över tills på måndag sitter här och tröstäter smågodis så länge
Postad 19 March 2011 - 19:05
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1379 inlägg
Du får gå i strumpor som vissa andra nötter gör där jag gymmar.
Postad 19 March 2011 - 19:09
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
jag vill inte va en nöt
Postad 19 March 2011 - 19:10
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1379 inlägg
Bra
Postad 19 March 2011 - 19:14
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2143 inlägg
Mm, känns jättefräscht. Har varit dålig på att mäta på kroppen, men tar en bild dag 1 varje månad, det tycker jag funkar bra som morot.
Postad 19 March 2011 - 19:26
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1379 inlägg
Ja verkligen =)
Tänkte också ta en bild, fast lite trist att jag inte tog en direkt när jag började. Kanske skall göra det nu?
Postad 19 March 2011 - 20:46
Lisa91
-
Lisa91
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Jag är alltså inte en tjej trots min bild och namn(det är ett långt och besvärligt internskämt).
Och måtten är tagna kall:
Bröst:132
Överarm:46
Underarm:38
Lår:67
Vad:43
186 lång
Postad 19 March 2011 - 20:50
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
Jag är alltså inte en tjej trots min bild och namn(det är ett långt och besvärligt internskämt). Och måtten är tagna kall: Bröst:132 Överarm:46 Underarm:38 Lår:67 Vad:43 186 lång
Vi är lika långa, kul. Dessutom hade du ju inte så långt kvar till mina mått.
Postad 19 March 2011 - 20:57
Unregistered9d8a0d93
-
Unregistered9d8a0d93
-
Mästare
-
-
2585 inlägg
Enda jag har mätt är överarm och den ligger på 39,5 så man ligger ju lite underläge här *S*
Skall kolla överkroppen med.
Bröst 109cm
Underarm 31cm
Midja 98cm lönnfet som fan än.
Vader 38cm
Lår 60cm
Nacke 44 cm.
Pitten räcker till.
Längd 175 cm och vikt 83 kg nu och på väg ner.
Redigerat av Unregistered9d8a0d93, 19 March 2011 - 21:04.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|