Ska bli skoj att se om "hypen" funkar även i mina vatten. Sjuk gång på detta bete!
Postad 18 June 2016 - 10:52
Ska bli skoj att se om "hypen" funkar även i mina vatten. Sjuk gång på detta bete!
Postad 18 June 2016 - 12:33
Jag sitter och forskar på ett simpelt och portabelt ekolod som en 3åring kan förstå, fattar verkligen noll av loden jag sett i te.x youtube klipp, där dem pekar på skärmen å säger oj titta vilken fisk som steg efter betet och allt jag ser är ngn abstrakt picassotavla, jag vill kunna se djupet och betesfisken... typ ngt sånt här
Bifogad fil(er)
Postad 18 June 2016 - 12:34
Köpt mig en Headbanger suspending nu..
Dom där ser enormt bra ut.
Ska nog köpa på mig några stycken till hösten.
Postad 18 June 2016 - 12:48
Blåvit funkar överallt & i alla väder.. Och suspending är det jag fiskar mest & bäst med.
Postad 18 June 2016 - 13:03
Jupp. Blåvit är fan min favorit i alla vatten.
Får bli att köpa en i månaden så har ja en hög med olika varianter sen.
Den gången borde få fart på dom tröga gäddorna där ja fiskar.
Får bli en flytande på torsdag, så ja kan fiska den i ytan precis över gräset.
Redigerat av Unregistered153fb7ca, 18 June 2016 - 13:08.
Postad 18 June 2016 - 13:49
Vad jag har sett så finns den bara i 4 färger & i 3 varianter.Jupp. Blåvit är fan min favorit i alla vatten.
Får bli att köpa en i månaden så har ja en hög med olika varianter sen.
Den gången borde få fart på dom tröga gäddorna där ja fiskar.
Får bli en flytande på torsdag, så ja kan fiska den i ytan precis över gräset.
Flyt, susp & sink.
Sett en hel del modifikationer på nätet som jag tänker att prova. Paddeltailar mm.
Verkar vara ett tufft bete iaf!
Postad 18 June 2016 - 14:31
I den här filmen såg ja att dom satte dit en tail.
Riktigt grymt.
https://www.youtube.com/watch?v=m05sfLciD58
Jävligt skoj när man kan experimentera en del med betena.
Postad 20 June 2016 - 19:35
vhnkm..jpg 74.69K
0 Antal nerladdningar
13501769_1013192622083232_6707506352713406426_n.jpg 50.1K
0 Antal nerladdningar
Invigde min båt idag fick 5 gäddor med en 3à? i topp, skulle normalt sett aldrig hålla en gädda sådär men den skar upp tummen på mig rätt illa ![]()
Postad 20 June 2016 - 20:01
Usch å fy fan vad jag är rädd för att göra precis det där.
Postad 20 June 2016 - 21:03
Tips är att hålla i tafsen relativt nära gäddan & sen ta gälgreppet..
Btw, pike-knuckels hör till
Postad 20 June 2016 - 21:11
Postad 20 June 2016 - 21:17
Ja hade en rätt skaplig gädda runt hälen när ja hade sandaler för många år sedan.
Den låg i båten o sprattlade ordentligt.
Tänderna greppade bra i köttet.
Blev lite blodigt när det lossna bitar ur hälen o sandalen trasades sönder. haha
Redigerat av Unregistered153fb7ca, 20 June 2016 - 21:17.
Postad 20 June 2016 - 21:21
Men en gång när ja och 2 kompisar fiskade så satte den ena kompisen en rapala magnum i skallen på andra kompisen, o dumhuvet trodde han fastnat i en gren, så han slet som ett djur samtidigt som den andra satt på huk o skrek.
Vetefan om ja garvat så mycke någon gång igen efter det.
O han va lite för dum för att lossa kroken från wobblern så knallade några km hem o sen åkte till akuten med en stor wobbler hängandes i skallen. ![]()
Synd bara att man inte hade kamera i telefon på den tiden.
Postad 20 June 2016 - 21:41
Jag har satt en size 3/0 metkrok i örsnibben en gång..
Avbitaren fick fina runda hål i eggen..
Efter det har jag alltid en bra kraftavbitare med mig
Postad 20 June 2016 - 21:51
Samma här, men förra sommarn så råka ja sätta en viblure i pekfingret, precis mitt i fingeravtrycket med den lilla kroken ända in till benet. Slet som ett djur när ja försökte få ut den, men fick cykla till akuten istället.
Den satt så illa så ja kunde inte få ut den själv.
Skönt när spetsen skrapar i benet, speciellt när man glömmer bort den o tar tag i en lyktstolpe.
Men avbitare är jävligt bra om gäddan är illa krokad oxå.
Många gäddor man räddat genom att klippa krokar.
Postad 20 June 2016 - 22:02
Har klarat bonusgäddorna bra oxå.
Vibluren har inte farligt vassa krokar heller.. Det lät inte helt skönt
Postad 21 June 2016 - 07:21
Begriper inte hur man vågar ta en gädda med handen när draget sitter på utsidan som en wobbler ofta gör. Inget roligt med en krok i handen och en sprattlande gädda fast i wobblern.
Haha just detta hände min polare, har nog aldrig skrattat så mycket. Jag mordhöll gäddan med ena handen o pillade bort kroken ifrån ringen med den andra. O ni som kört med större jerkbeten vet hur styva ringarna e.... De tog tid o de va blod överallt o ändå kunde ja inte sluta skratta. En tripp till vårdcentralen sen åkte vi ut igen!
Postad 22 June 2016 - 11:42
Lite Relax i nya färger, Salmo hornet 4:or, Krokar ifrån Spro, Crazy Heddon Crawler, Rapala Skitter pop och så lite gummi ifrån Savage Gear.
Lipster.
https://youtube.com/...h?v=8L-NeE4IoVM
Savage Gear Line Through 3D Trout.
https://youtube.com/...h?v=8hsk5RWoVUM
Redigerat av Evil Homer, 22 June 2016 - 11:57.
Postad 22 June 2016 - 14:38
Gjorde nästan i byxorna då jag stod och kastade, klev ut på ett betongfundament och hör ett rejält plask bakom mig och tror först att det är en sten som rasat i, men då jag tittar ner så står denna madamen och poserar för mig.
Postad 22 June 2016 - 14:47
Haha. Häftigt, men lite frustrerande när man ser gäddor så där o dom vägra hugga.
håller med om line troughbetet. grymt läcker gång.
Första kastet med min ena så klippte en redig gädda till redan efter ett par vevtag, men tafsen gick rätt av.
FCtafs på 0.90, så nu kör ja bara med stål och titantafs igen.
Postad 22 June 2016 - 14:54
Postad 22 June 2016 - 15:00
Ok. Har fått några tafsar kapade, så ja kör mest med titan och stål nu.
Men igår blev min headbangertail av med svansen. En snipa på 30 cm som förstörde den.
Så får bli nytt. Borde ju funka med dom tailarna ja har från McMio.
Postad 22 June 2016 - 15:10
Det är vajer i mitt bete iaf, så långt upp till min tafs i titan.
Var i valet och kvalet om jag skulle droppat ner betet framför gäddan, precis under mina fötter är det ett galler och framför mig öppet vatten, funderar på om den kan ta sig ut...
Postad 22 June 2016 - 15:15
Stor gädda som tog riktigt ordentligt, ungefär 10 cm in på tafsen gick det av.
Klart skärgårdsvatten så ja såg ju när den tog oxå.
Han knappt känna gäddan ens.
Hände samma med en stor HiLo för många år sedan.
Både HiLon och 40 cm tafs i gapet o klippte linan.
Men den gäddan va riktigt stor.
Postad 22 June 2016 - 15:56
Vet dock att headbangerlures kommer med utbytestailar framöver.
Fick min originaltail sönderriven på 2a kastet med headbangern. Gôtt bete!
Postad 22 June 2016 - 15:58
Jupp.
Grymt roligt bete.
I helgen får det bli heldagar i båten.
Då j*vlar ska den få bekänna färg på riktigt.
Postad 29 June 2016 - 13:02
Kör mycket med reflex spinnare 12g till aborren o det funkar bra men dagar när det inte funkar finns det nån annan spinnare som kan locka dem månne????
Behöver även tips på bra jiggkroppar samt huvuden....
Postad 29 June 2016 - 13:18
Vibrax storlek 3 brukar va grymt bra. Finns i många olika färger.
Wipp är oxå en bra spinnare som ja gillar. Brukar alltid ha några med vit/gul kropp och mässingssked i lådan.
Redigerat av Unregistered153fb7ca, 29 June 2016 - 13:19.
Postad 29 June 2016 - 18:03
Kör mycket med reflex spinnare 12g till aborren o det funkar bra men dagar när det inte funkar finns det nån annan spinnare som kan locka dem månne????
Behöver även tips på bra jiggkroppar samt huvuden....
Jiggakallar som är sjukt bra är SPRO, kan inte tänka mig någon annan sort nu efter att jag har testat dessa.
Tunna och nålvassa samt späcker inte jiggarna.
Westin har en liknande, men dessa har jag inte provat själv.
Ang jiggar så är klassiska Relax riktigt fina, köp i div olika färger så klarar du dig ett tag.
Postad 29 June 2016 - 18:06
Postad 29 June 2016 - 18:12
Här har det oxå vart dåligt.
Någon liten snipa och ett gäng miniabborrar.
Men har ju vart så sjukt varmt.
Men nu är det mer normal sommarvärme, så imorn blir det en heldags abborrfiske och lite gäddfiske.
Postad 29 June 2016 - 18:46
Trevligt.
Polarn fick en ål på nästan 2kg på jigg sist vi va ute.
Jävligt oväntad fångst som självklart åkte tillbaks.
Fyfan så fiskesugen ja blev nu då.
Får lyfta skrot några timmar och äta ett stort lass mat så ja somnar tidigt o kan dra o fiska tidigt.
Redigerat av Unregistered153fb7ca, 29 June 2016 - 18:46.
Postad 29 June 2016 - 20:33
Skoj med abborre.
Ska jaga stort imorn.
Lyckas det så kommer det väl upp någon bild.
Skulle sitta fint med en kilosborre.
Postad 30 June 2016 - 07:52
Krokades dock överjäkligt & denna förpassades till grillen.
38,5cm & 6hg.
Sjuuukt roligt på popper!
Bifogad fil(er)
Redigerat av Unregisteredb27a28b7, 30 June 2016 - 08:04.
Postad 30 June 2016 - 12:33
Fick en fin Id under midsommar, väger in strax under 2kg skulle jag tro. Största fisken hittils i år iaf ![]()
Några abborrar nappade också, fick upp en på 700g och en på 900g. Ska se om jag hittar bilden på 900grammarn, det var en riktig tjockis.
Bifogad fil(er)
Redigerat av hifimarcus, 30 June 2016 - 12:41.
Postad 30 June 2016 - 13:09
Härligt!
Men jag måste fråga.. Vad ska du göra med iden?
Den käkade vi upp ![]()
Hamnade i röken med lite enris, exakt 23min senare var den klar! Smakade riktigt gott faktiskt, rätt mycket Y ben att ta bort dock.
Redigerat av hifimarcus, 30 June 2016 - 13:11.
Postad 30 June 2016 - 13:32
De stormtrivs i bakvattnet i strömmar. Man tror att man krokat i en stor borre varje gång!
Rätt stark fisk faktiskt..
Postad 30 June 2016 - 13:48
Åfasen, så man kan äta Id? Mitt hemmavatten kryllar av Id. Stora jäklar också, rolig "bonusfisk" på småjiggar.
De stormtrivs i bakvattnet i strömmar. Man tror att man krokat i en stor borre varje gång!
Rätt stark fisk faktiskt..
Ja rätt stark faktiskt! Kan väl inte rekommendera att äta den pga alla ben...men smaken var det inget fel på ![]()
Postad 30 June 2016 - 18:36
Nästan 8 timmars fiske efter abborre idag.
Resultat 0, däremot har gäddor mellan 75-90 cm invaderat dom platser där abborrarna brukar hålla till.
Men kul ändå när gäddorna kämpar som fan.
12 stycken gäddor o alla låg mellan 75-90 cm.
Det konstiga va att dom bara högg på små abborrejiggar/spinnare och små wobblers.
Vanliga gäddgrejerna rörde dom inte.
Bilden hamna på sniskan, men skitsamma.
Postad 01 July 2016 - 21:04
Tror inte ens att jag har passerat 500g på abborre än, måste fightas sjukt gott när dom kommer upp i 600+?Borrefisket har varit helt ok för mig. Inga bjässar upp än, men jag fick denna i tisdags på popper. 4 rejäla attacker innan den fastnade.
Krokades dock överjäkligt & denna förpassades till grillen.
38,5cm & 6hg.
Sjuuukt roligt på popper!
Postad 01 July 2016 - 21:13
Ja får f-n aldrig abbore... detta är nog den största ja fått de senaste 2-3 åren! >.<
Bifogad fil(er)
Postad 01 July 2016 - 21:47
Finns ett ställe här i norrköping som höll enorma abborrar för 15 år sedan.
Fick 3 stycken över kilot där inom en halvtimmes fiske.
Största på 1,4 kg.
Men samma dag så tog en bekant 12 stycken över kilot på samma plats.
Nu är det helt sönderfiskat, bara enstaka stora o man får knappt småborrar där längre.
Fick en där förra sommarn på 900 gram.
Postad 01 July 2016 - 22:31
Ja det är riktigt bra tryck i borrarna.. De kan allt stångas på riktigt. De ska ju dock fiskas med lättare utrustning.Tror inte ens att jag har passerat 500g på abborre än, måste fightas sjukt gott när dom kommer upp i 600+?
Jag har ett par platser där det absolut inte är något mängdfiske.. Men när det hugger är de i 99% 4hg & uppåt.
Gott om mindre gös på det stället också.
Leta bland strukturer som tex broar, bryggor eller grynnor.Ja får f-n aldrig abbore... detta är nog den största ja fått de senaste 2-3 åren! >.<
Abborren vill ha hård botten.. Så klippor & stenbottnar brukar alltid ge utdelning.
Många fiskar abborre vid vasskanter.. När jag provar där får jag bara snipor..
Postad 02 July 2016 - 11:40
Märkte detta med hård botten sist gång jag var ute, körde vasskanter och näckrosor hela dagen och inte förens jag vände hemåt och körde bonntrolling över hård botten så small det på!Ja det är riktigt bra tryck i borrarna.. De kan allt stångas på riktigt. De ska ju dock fiskas med lättare utrustning.
Jag har ett par platser där det absolut inte är något mängdfiske.. Men när det hugger är de i 99% 4hg & uppåt.
Gott om mindre gös på det stället också.
Leta bland strukturer som tex broar, bryggor eller grynnor.
Abborren vill ha hård botten.. Så klippor & stenbottnar brukar alltid ge utdelning.
Många fiskar abborre vid vasskanter.. När jag provar där får jag bara snipor..
Idag så ska vi testa samma hårda område och se om det var en tillfällighet att dom stod där dom gjorde sist.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
106 bilder

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?