Igår kväll skulle jag kika på lite inspelningar på boxen, tryckte på 'Library' och till min förvåning var det helt tomt i listan över inspelningar. Bryter strömmen och startar om boxen lika tomt fortfarande går och kollar under "inställningar/HD status" och mycket riktigt hårddisken är helt tom så när som det material den spelar in för time-shift.
Inte hela världen det var mest "SlöTittaTV-program" inspelat och lite barn tv, tänkte kolla om det är fler som råkat ut för detta. Min gissning skulle vara någon uppdatering av boxen som gått snett.
(ps. jag ser det som mycket långsökt att ungarna skulle lyckats gå in och raderat/formaterat allt innehåll, lite för många random knapptryckningar för att komma till formatera samt att jag aldrig sett ungarna hålla på med fjärren )
Exakt samma sak hände mig nyligen. Det känns än mer långsökt att min unge ska ha lyckats radera disken samtidigt som dina gjort det..
Kan inte hjälpa till med mer än så just nu, men det kan ju vara intressant att veta att du inte är ensam.
Med vänlig hälsning,
Patrik
Tackar, då vet jag att jag inte var ensam om det. Händer det fler gånger lär det bli ett samtal till supporten på ComHem, men förhoppningsvis var det en engångsföreteelse.
Hände mig också efter några veckor med boxen för nåt år sen men sen hände det aldrig nåt mer, stängde av den på baksidan varje Lördag några minuter och sen funkade den lite bättre, hade även en 2TB disk i utan problem.
Men idag kör man såklart med TiVo, haft den runt 1-2 månader och den går klockrent, smart av Comhem & invänta 10 år tills den fungerar bra, längtar tills det läggs till fler kanaler i TiVoToGo.