*Officiell tråd - Sony Ericsson Xperia Arc*
1643 svar till detta ämne
Postad 18 April 2011 - 13:03
Ricke77
-
Ricke77
-
Lärjunge
-
-
333 inlägg
Jag testade ett liten batteriprestandatrick som stod i en diskussionstråd på SE:s facebooksida.
Tricket gick ut på att vänta ner batteriet till 50%, ta ur batteriet i ca 2 min, sätta i det igen och sedan ladda upp telefonen "avstängd" till LED på sidan lös grönt.
Mina intryck hittills är att något har hänt för efter 25 timmars normalt användande och sovande har jag fortfarande 75% kvar... Innan detta lilla trick så höll den knappt 24 timmar.
Återstår o se om den tvärdyker snart eller verkligen håller i flera dagar.
Redigerat av Ricke77, 18 April 2011 - 13:04.
Postad 18 April 2011 - 13:16
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Hur hämtar jag inställningarna för mms?
Min hämtade inställningarna automatiskt när jag startade upp den första gången (jag har Telia), annars kan du pröva att gå in i Inställningar -> Sony Ericsson -> Hämtning av inställningar. Jag testade ett liten batteriprestandatrick som stod i en diskussionstråd på SE:s facebooksida. Tricket gick ut på att vänta ner batteriet till 50%, ta ur batteriet i ca 2 min, sätta i det igen och sedan ladda upp telefonen "avstängd" till LED på sidan lös grönt. Mina intryck hittills är att något har hänt för efter 25 timmars normalt användande och sovande har jag fortfarande 75% kvar... Innan detta lilla trick så höll den knappt 24 timmar. Återstår o se om den tvärdyker snart eller verkligen håller i flera dagar.
Skulle inte tro att den tvärdyker. Detta har fungerat för många.
Redigerat av TomasL, 18 April 2011 - 13:15.
Postad 18 April 2011 - 13:41
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Tack!
Jag har inget tålamod, det är nog det. Tänkte på en sak till. När man trycker på meddelanden kommer man ju typ in i inkorgen. Om jag vill komma till utkorg, utkast oc inställningar. Hur gör jag då?
Tryck på menu-knappen så brukar du få upp fler alternativ bla inställningar. Vill du ha ökade möjligheter så finns det sms-appar att hämta hem från market, själv använder jag handcentsms på min HTC, många använder Go SMS som också ska vara en mycket bra sms-app.
Postad 18 April 2011 - 13:56
klauzer
-
klauzer
-
Lärjunge
-
-
459 inlägg
Jag testade ett liten batteriprestandatrick som stod i en diskussionstråd på SE:s facebooksida. Tricket gick ut på att vänta ner batteriet till 50%, ta ur batteriet i ca 2 min, sätta i det igen och sedan ladda upp telefonen "avstängd" till LED på sidan lös grönt. Mina intryck hittills är att något har hänt för efter 25 timmars normalt användande och sovande har jag fortfarande 75% kvar... Innan detta lilla trick så höll den knappt 24 timmar. Återstår o se om den tvärdyker snart eller verkligen håller i flera dagar.
Skriv gärna hur länge batteriet höll och hur ofta/mycket du har använt den typ surfat eller lyssnat på musik.
Postad 18 April 2011 - 14:23
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Min klarar utan problem 3dygn (72h) mellan laddningarna.
Under dom tre dygnen brukar jag ha ca 3timmar samtal, en hel del SMS/MMS. Surfar en del men inte jättemycket.
Syncar mailen och kollar en del facebook.
Redigerat av TomasL, 18 April 2011 - 18:11.
Postad 18 April 2011 - 15:55
PCGuiden
-
PCGuiden
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Hej
Jag undrar över kameran, när jag tagit ett kort och och sedan skickat iväg den över blåtand så får mottagaren en svart bild varför blir det så???
har jag missat någon inställning
Postad 18 April 2011 - 16:57
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Jag testade att föra över en bild ifrån min Arc till min Xperia mini och SE c905 det var inga problem.
Det finns ingen inställning som skulle förklara ditt problem.
Vad har mottagaren för telefon?
Har du testat med olika telefoner som mottagare?
Redigerat av TomasL, 18 April 2011 - 16:58.
Postad 18 April 2011 - 17:49
Rickis71
-
Rickis71
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Tack för era svar!
Hm, två frågor till. Hur hämtar jag inställningarna för mms?
Och hur ser jag vilka program som är öppna? Om man ska försöka spara på batteritiden så kanske man bör ha koll på sånt.
Vad skulle vilja veta är varför Appar "försvinner" varje gång man går in igen från det att man haft telefonen i viloläge. T.ex om jag har i gång g-mail och blir upptagen med annat i nån minut och tvingas trycka på startskärm och ta bort knapplås, då är appen "borta". VISST, jag kan hålla in Homeknappen så dycker där upp en lista med nyligen öpnnade appar o så väljer jag g-mail som startar där jag lämnade av. MEN varför kan inte då G-mail ligga kvar när jag väljer att trycka i gång telefonen????
Postad 18 April 2011 - 18:26
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Vad skulle vilja veta är varför Appar "försvinner" varje gång man går in igen från det att man haft telefonen i viloläge. T.ex om jag har i gång g-mail och blir upptagen med annat i nån minut och tvingas trycka på startskärm och ta bort knapplås, då är appen "borta". VISST, jag kan hålla in Homeknappen så dycker där upp en lista med nyligen öpnnade appar o så väljer jag g-mail som startar där jag lämnade av. MEN varför kan inte då G-mail ligga kvar när jag väljer att trycka i gång telefonen???? 
Prova att trycka på powerknappen istället, trycker du på startskärm så läggs alla appar ner eftersom att du trycker att du vill till startskärm, om inte meny är låst kan den också funka.
Postad 18 April 2011 - 18:58
Rickis71
-
Rickis71
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Prova att trycka på powerknappen istället, trycker du på startskärm så läggs alla appar ner eftersom att du trycker att du vill till startskärm, om inte meny är låst kan den också funka.
Ledsen, fungera inte....
Postad 18 April 2011 - 19:02
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Ledsen, fungera inte....
Trist, var ju värt ett försök iaf, funkar så på htc, även om jag har en lockscreen som låser alla knappar utom power.
Postad 18 April 2011 - 19:16
PCGuiden
-
PCGuiden
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Jag testade att föra över en bild ifrån min Arc till min Xperia mini och SE c905 det var inga problem. Det finns ingen inställning som skulle förklara ditt problem. Vad har mottagaren för telefon? Har du testat med olika telefoner som mottagare?
Kan det bero på deras skärmstorlek ?
Postad 18 April 2011 - 19:21
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Kan det bero på deras skärmstorlek ?
Ska inte spela någon roll, ser han att han fått bilden i sitt galleri? Annars kan han börja felsökningen med att starta om sin telefon.
Postad 18 April 2011 - 19:31
Tallkotte
-
Tallkotte
-
Rookie
-
6 inlägg
Hur får man fram batteriprocenten och hur mycket batteri de olika användningsområdena dragit?
Postad 18 April 2011 - 19:32
Avicii
-
Avicii
-
Beroende
-
-
1168 inlägg
Hur får man fram batteriprocenten och hur mycket batteri de olika användningsområdena dragit?
Inställningar -> Om telefonen -> Batteriförbrukning.
Postad 18 April 2011 - 20:00
hellman7
-
hellman7
-
Lärjunge
-
-
324 inlägg
Mitt batteri har fått en lidnersk knäpp i dag. Har haft telefonen sedan den 31:e, och hela tiden tyckt att batteriet sugit totalt. Nu har jag så vitt jag vet inte gjort något speciellt, men i dag har batteriet plötsligt haft mycket större muskler än någon annan dag. Märkligt vilket eget liv telefonen och dess batteri verkar leva. Nyckfullt värre.
Postad 19 April 2011 - 06:32
Ricke77
-
Ricke77
-
Lärjunge
-
-
333 inlägg
Jag testade ett liten batteriprestandatrick som stod i en diskussionstråd på SE:s facebooksida. Tricket gick ut på att vänta ner batteriet till 50%, ta ur batteriet i ca 2 min, sätta i det igen och sedan ladda upp telefonen "avstängd" till LED på sidan lös grönt. Mina intryck hittills är att något har hänt för efter 25 timmars normalt användande och sovande har jag fortfarande 75% kvar... Innan detta lilla trick så höll den knappt 24 timmar. Återstår o se om den tvärdyker snart eller verkligen håller i flera dagar.
Nu dog den i morse... Så sammanfattningsvis: 30 min samtal, 3 timmar surf, 5-10 sms, 20 min film, 30 min youtube o ca 20 min spel/nöjesappar. (OBS cirkatider!!) Då höll den i 36 timmar vilket jag tycker är rätt ok. Jag har ändå använt den rätt tungt. Nu har jag inga automatiska uppdateringar på men jag synkade mailen 2 ggr och fick då ca 10 mail som jag tittade igenom... Igår när jag la mig för natten och ställde larmet så stod den på ca 49% och i morse när larmet snoozat ca 3 gånger så stod den på 16%. Sen bara tvärdog den så den visste nog inte riktigt hur mycket kräm där var kvar. Jag har en känsla av att det är min larm-app (extreme alarm) som drar ur batteriet... Verkar som den aldrig vill gå ner riktigt i viloläge. Men men... Jag är rätt övertygad om att den säkert hade hållt mycket längre med lite mildare använding. Jag ska även tillägga att jag satt på jobbet igår i 9 timmar och här har jag riktigt dålig täckning på min operatör vilket i sin tur gör att det suger ur batteriet ytterligare.
Postad 19 April 2011 - 10:21
CEdlund
-
CEdlund
-
Lärjunge
-
-
256 inlägg
Ladda hem volume locker, så måste du godkänna att ändra volymen innan den ändras funkar utmärkt
Hur gör man för att låsa sms-ljudet?
Postad 19 April 2011 - 10:44
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Hur gör man för att låsa sms-ljudet?
Gå in i program/volume locker och klicka sen på Locked volume settings och kolla om Lock notification volume är ibockad. Beror lite på vilket program du använder för sms och om du har ett eget ljud till just sms har jag för mig. Man kan också använda nån lockscreen tex GOTO som gör att man kan låsa volymknapparna när telefonen är låst så man inte kommer mot den i fickan eller så.
Postad 19 April 2011 - 16:27
PCGuiden
-
PCGuiden
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Ska inte spela någon roll, ser han att han fått bilden i sitt galleri? Annars kan han börja felsökningen med att starta om sin telefon.
Han kan ta emot en liten bild men inte en stor (+500kb)
Postad 19 April 2011 - 16:32
CEdlund
-
CEdlund
-
Lärjunge
-
-
256 inlägg
Gå in i program/volume locker och klicka sen på Locked volume settings och kolla om Lock notification volume är ibockad.
Jag använder Volume locker och har gjort som du skriver ovan. När jag tar bort volymen med sidoknappen så vill jag ju att man ändå hör när det kommer ett sms men det är helt tyst. Tror du jag gör något fel eller funkar inte programmet som det ska?
Postad 19 April 2011 - 16:42
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Jag använder Volume locker och har gjort som du skriver ovan. När jag tar bort volymen med sidoknappen så vill jag ju att man ändå hör när det kommer ett sms men det är helt tyst. Tror du jag gör något fel eller funkar inte programmet som det ska?
Det är ju en annan sak, då får du bocka ur att den ska gälla notification, så du fortfarande får smsljud men inte ringljud om jag förstod dig rätt. Du kan också använda audiomaneger widget för att få ännu bättre kontroll på vilka ljud som är aktiva, låser dock inte volymkontrollen. Jag använder båda
Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 19 April 2011 - 16:46.
Postad 20 April 2011 - 08:21
Peterrrrr
-
Peterrrrr
-
Beroende
-
-
1243 inlägg
Vore intressant att se vilket signalvärde på 3G som få ses som medelvärdet på Androidtelefoner. Vad är bra vad är dåligt, för att lättare se om man fått ett måndagsexemplar eller inte.
Vet att alla inte bor på samma ställe, vilket kan göra siffrorna lite missvisande. Det bästa är ju om alla står och mäter på samma ställe, men vore intressant att se siffrorna ändå
Här kommer mina 3G-värden.
Mätprogram: Signal Widget
Telefon: Sony Ericsson Xperia Arc
Operatör: Telia
Område: Örebro län
dBM: -80 till -110
ASU: 8 till 13
Redigerat av Peterrrrr, 20 April 2011 - 08:24.
Postad 20 April 2011 - 08:23
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2416 inlägg
Vore intressant att se vilket signalvärde på 3G som få ses som medelvärdet på Androidtelefoner. Vad är bra vad är dåligt, för att lättare se om man fått ett måndagsexemplar eller inte.
Här kommer mina 3G-värden.
Mätprogram: Signal Widget Telefon: Sony Ericsson Xperia Arc Operatör: Telia Område: Örebro län dBM: -80 till -110 ASU: 8 till 13
Men om du flyttar dig några meter bara och gör om mätningen så ändras ju värdena, kan vara svårt att jämföra sådär. För att kunna jämföra måste du ha flera telefoner på samma platts och mäta sammtidigt.
Postad 20 April 2011 - 15:22
Tobyponken
-
Tobyponken
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Har haft min Arc på verkstad pga att jag tyckte den knakade i chassiet när man håller i den. Verkstaden hittar inget fel säger dom. Xperia supporten anser att man får räkna med ett visst knak i en telefon av plast trots att det ska vara deras top-of-the-line.
Butiken däremot tycker inte att det är normalt för en Arc att låta så.
Vad fan gör jag nu? Har inte fått tillbaka den än men jag funderar på att gå till en annan verkstad och få en bedömning till. Någon som har andra förslag?
Postad 20 April 2011 - 15:58
Hitman TheSwede
-
Hitman TheSwede
-
Forumräv
-
-
561 inlägg
Har fått ett erbjudande av min kompis att köpa hans arc för 2000 kr den är låst till tele2 (han har tröttnat på den)
1 Virus program till arc ?.
2 Vad kostar det att låsa upp den.
Postad 20 April 2011 - 17:09
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Har fått ett erbjudande av min kompis att köpa hans arc för 2000 kr den är låst till tele2 (han har tröttnat på den) 1 Virus program till arc ?. 2 Vad kostar det att låsa upp den.
1. AVG finns gratis på market, likaså Dr Webb. 2. Behöver inte kosta nånting om du rootar den leta lite på xda om det finns root till den Om den inte är allt för låst så bör det gå att öppna den helt redan nu.
Postad 20 April 2011 - 18:54
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Har fått ett erbjudande av min kompis att köpa hans arc för 2000 kr den är låst till tele2 (han har tröttnat på den) 1 Virus program till arc ?. 2 Vad kostar det att låsa upp den.
Tele2 låser väl inte normalt mobilerna? Kolla så den verkligen är låst, jag tror han 'låst' iom abonnemanget, men inte telen.
Postad 20 April 2011 - 19:54
magnumhex
-
magnumhex
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Äntligen !!! Nu har genierna på XDA äntligen lyckats att roota Arcen, nu börjar det roliga med att trimma Arcen och köra hemkokta roms Läs mer på..... http://forum.xda-dev...splay.php?f=965
Postad 20 April 2011 - 20:08
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Äntligen !!!
Nu har genierna på XDA äntligen lyckats att roota Arcen, nu börjar det roliga med att trimma Arcen och köra hemkokta roms Läs mer på..... http://forum.xda-dev...splay.php?f=965
SE släppte ju själva verktyg för att låsa upp bootloadern och det är ju trevligt om man vill ha custom rom. Anatar att det efter det inte var särskilt svårt att roota också för kockarna på xda
Postad 20 April 2011 - 22:04
Rickis71
-
Rickis71
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Några reflektioner över Arcen efter tre veckors bekantskap.
Jag har aldrig ägt en smartphone innan, jag kommer från en Samsung Jet så mycket har varit ett fantastiskt lyft.
Hela konceptet med stor skärm, appar och enorma möjligheter till mediaupplevelser och egen konfigurering känns väldigt trevligt!
Men där är saker som gör mej förbryllad:
- Ett par märkliga hängningar vid nedladdning i Appstore.
- Fördröjningar när man t.ex. tittar på en bild och vänder skärmen.
- Fördröjrningar när man startar något så basic som t.ex. kontakter.
Det som gör ovan än mer märkligt är hur så många hyllar denna lur för att vara snabb.
Okej, visst, grafiken flyter på bra. Man kan inte klaga när man tittar på foton och bilderna flyter fram mjuk o fint!
Vissa saker har jag förbättrat själv som t.ex. genom att installera Launcher Pro och på så sätt slippa SE laggande startskärmar.
Min bedömning är att den för det mesta gör ett helt okej jobb, men inte alls har det flytet som t,ex, IP 4 har.
Sen har vi boot-tiden..................mätte den idag till 2½ minut!!!!!! Är detta normalt för en smartphone?
Missförstå mej inte, jag ångra inte köpet och vill poängtera att den har många trevliga egenskaper såsom vikt o format, skärm, HDMI, kameran (jättebra!) etc.
Men när man kallar den snabb vad syftar man på då?
Postad 20 April 2011 - 22:26
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Jag har aldrig ägt en smartphone innan, jag kommer från en Samsung Jet så mycket har varit ett fantastiskt lyft.
Hela konceptet med stor skärm, appar och enorma möjligheter till mediaupplevelser och egen konfigurering känns väldigt trevligt!
Men där är saker som gör mej förbryllad: - Ett par märkliga hängningar vid nedladdning i Appstore. - Fördröjningar när man t.ex. tittar på en bild och vänder skärmen. - Fördröjrningar när man startar något så basic som t.ex. kontakter.
Det som gör ovan än mer märkligt är hur så många hyllar denna lur för att vara snabb. Okej, visst, grafiken flyter på bra. Man kan inte klaga när man tittar på foton och bilderna flyter fram mjuk o fint!
Vissa saker har jag förbättrat själv som t.ex. genom att installera Launcher Pro och på så sätt slippa SE laggande startskärmar.
Min bedömning är att den för det mesta gör ett helt okej jobb, men inte alls har det flytet som t,ex, IP 4 har.
Sen har vi boot-tiden..................mätte den idag till 2½ minut!!!!!! Är detta normalt för en smartphone?
Missförstå mej inte, jag ångra inte köpet och vill poängtera att den har många trevliga egenskaper såsom vikt o format, skärm, HDMI, kameran (jättebra!) etc.
Det heter Market och inte Appstore  Fördröjningen du ser när du tiltar skärmen är medvetet val från SEs sida, detta för att den inte ska 'okynnestilta' av misstag. Jag upplever inget eller väldigt lite lagg med SEs launcher, den anses väl vara en av de bättre på marknaden? Så antingen har du orealistiskt högt ställda förväntningar eller vet inte vad man kan förvänta av en smartphone. Snabbheten mäts främst i förhållande med andra Androidlurar, och jag tror inte startup tiden är en sak som mäts då.
Redigerat av mrNoodles, 20 April 2011 - 22:26.
Postad 20 April 2011 - 22:30
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Men där är saker som gör mej förbryllad: - Ett par märkliga hängningar vid nedladdning i Appstore. - Fördröjningar när man t.ex. tittar på en bild och vänder skärmen. - Fördröjrningar när man startar något så basic som t.ex. kontakter.
Det som gör ovan än mer märkligt är hur så många hyllar denna lur för att vara snabb. Okej, visst, grafiken flyter på bra. Man kan inte klaga när man tittar på foton och bilderna flyter fram mjuk o fint!
Ska försöka svara på en del. Market är ett kapitel för sig. Det du kan göra för att förbättra lite är. När du låst upp luren och ska till market så vänta några sekunder och försäkra dig om att det är wifi som är aktivt. Market har en del problem med att den pausar nerladdningar och annat tyvärr. Bilder har jag ingen aning om iom att jag inte har en SE, men vet att det är en fördröjning på en del lurar för att den inte ska vända bilder och program om du råkar luta luren lite och inte har vänt den egentligen, vissa av de appar jag har vänder direkt vilket är otroligt jobbigt om man är på ett ställe där man tex gungar lite eller så. Du använder ingen appkiller va? Låter som att du gör det när du beskriver kontakter iaf. Precis som en dator så får programmet läsas in om det är helt dödat och inte bara cachat. Men som sagt har ingen SE och vet inte exakt hur deras kontaktapp funkar. Uppstarten av min legend ligger på ungefär samma som din så det är nog ganska normalt, återigen det är många filer som ska läsas in, minneskort ska kollas osv. Det som apple gjort med iphone är att de slöat ner animationerna lite och därmed fått dem att flyta smidigare. Har för mig att du kan ställa det i launcher pro, men kommer inte ihåg vad inställningen heter. Androids svaghet är egentligen samma som dess styrka, möjligheten att konfigurera själv gör att det är mycket som kan gå snett. Om man syncar saker ofta så slöar det ner telefonen oerhört, tex gmail och annat. Har ställt mitt på att synca nångång i timmen utom på Gmail som syncar oftare. Däremotsyncar jag kontakter och kalender på gmail manuellt.
Postad 20 April 2011 - 22:47
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Kan seriöst inte fatta hetsen om att allt ska flyta som rinnande vatten alltid..
Fasen startar jag några program på min dator samtidigt eller bara öppnar nån webbsida samtidigt som jag ser youtube så hackar den till.
Sen blir en jämförelse mot Iphone rätt sned tycker jag ..
Postad 20 April 2011 - 22:54
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Kan seriöst inte fatta hetsen om att allt ska flyta som rinnande vatten alltid.. Fasen startar jag några program på min dator samtidigt eller bara öppnar nån webbsida samtidigt som jag ser youtube så hackar den till.
Sen blir en jämförelse mot Iphone rätt sned tycker jag ..
Tyvärr så har ju Iphone länge varit nr 1 så det är klart att alla jämför med den, dock så kan jag inte påstå att iphon funkar bättre än en väl konfad android, problemet är snarar just att hitta de inställningar som funkar i android och lära sig systemet. Som tex sense som hade news och aktier som synkade ständigt satt som standard iom 2.2 tror inte många behöver amrikansk börs och nyheter i sverige iaf  Sen vet jag ju inte om det finns buggar i Arc, det gör det säkert iom att den är ganska ny.
Postad 20 April 2011 - 23:23
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Jag blir nyfiken på vilken Androidlur det jämförs med, eller varifrån förväntningarna kommer..
Postad 20 April 2011 - 23:31
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Postad 20 April 2011 - 23:31
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Jag blir nyfiken på vilken Androidlur det jämförs med, eller varifrån förväntningarna kommer..
Om man jämför androidlurar så är det främst X10, Htc desire, desire HD, galaxy S och numera skulle jag tro optimus X2 och arc står sig bra mot dem helt klart
Postad 21 April 2011 - 07:30
Rickis71
-
Rickis71
-
Amatör
-
-
50 inlägg
ss Det är inte bara Ip4 jag jämför med, min tjej har en Nokia N8. Lägger man dom precis varann och t.ex. trycker på adressbok så öppnar N8 snabbt i ett svep, medans Arc öppnar snabbt bakgrunden, men namnen dröjer ca 2 sek. Samma sak varje gång man vänder på skärmen så flyter N8 på bättre.
Postad 21 April 2011 - 08:54
roathan
-
roathan
-
Användare
-
-
168 inlägg
Någon som upplevt att telefonen blir kokhet när man använder GPS?
Använde telefonen som navigator under en resa på 1 timme nu på morgonen.
Kan säga att den blev kokhet och då menar jag verkligen kokhet,
Postad 21 April 2011 - 08:58
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
ss Det är inte bara Ip4 jag jämför med, min tjej har en Nokia N8. Lägger man dom precis varann och t.ex. trycker på adressbok så öppnar N8 snabbt i ett svep, medans Arc öppnar snabbt bakgrunden, men namnen dröjer ca 2 sek. Samma sak varje gång man vänder på skärmen så flyter N8 på bättre.
Testade på min, och första ggn såg jag de du menar (tror jag) medans den visade kontakterna inom 1sek de efterföljande försöken. Jämför med andra Androider för en mer rättvisande jämförelse. X10 står sig bra prestandamässigt mot de lurar som finns ute nu. I framtiden kommer det så klart komma nya modeller där allt lirar bättre ihop (och även äldre lurar med nyare fw/androidversioner), men förhoppningsvis lär väl arc få några uppdateringar där prestandan förbättras.
Postad 21 April 2011 - 09:39
Arsenalhifi
-
Arsenalhifi
-
Forumräv
-
-
567 inlägg
Hej, nu vet inte jag om detta redan har tagits upp men..... Kan man köra Spotify på Arcen? Den finns inte med på Spotifys hemsida men enligt vissa sidor så ska alla android telefoner kunna det.
Någon som vet?
Om den kan det så tror jag att jag satsar på en Arc
Postad 21 April 2011 - 09:40
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2416 inlägg
Hej, nu vet inte jag om detta redan har tagits upp men..... Kan man köra Spotify på Arcen? Den finns inte med på Spotifys hemsida men enligt vissa sidor så ska alla android telefoner kunna det.
Någon som vet?
Om den kan det så tror jag att jag satsar på en Arc 
Självklart kan du köra Spotify på Arc, jag kör det själv.
Postad 21 April 2011 - 09:40
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Postad 21 April 2011 - 09:48
Arsenalhifi
-
Arsenalhifi
-
Forumräv
-
-
567 inlägg
Bra! Tack, då vet jag  .
Postad 21 April 2011 - 11:33
Ricke77
-
Ricke77
-
Lärjunge
-
-
333 inlägg
Har du Facebook syncat mot kontakterna i N8:an?? ARC tar ju faktiskt fram allas Facebookstatusar och det kanske kan vara en bidragande faktor. När jag stänger ner de flesta program och syncningar så den blir lika "aktiv" som en iPhone4 så är den minst lika snabb tycker jag. Iphone har väl inte en massa widgets och annan info igång som en android har??
Postad 21 April 2011 - 11:40
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Har du Facebook syncat mot kontakterna i N8:an?? ARC tar ju faktiskt fram allas Facebookstatusar och det kanske kan vara en bidragande faktor. När jag stänger ner de flesta program och syncningar så den blir lika "aktiv" som en iPhone4 så är den minst lika snabb tycker jag. Iphone har väl inte en massa widgets och annan info igång som en android har??
Man kan ju ha sync mot FB avslaget också.  Om man stör sig på ev. fördröjning/lagg.
Redigerat av mrNoodles, 21 April 2011 - 11:41.
Postad 21 April 2011 - 16:39
Rickis71
-
Rickis71
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Man kan ju ha sync mot FB avslaget också.  Om man stör sig på ev. fördröjning/lagg.
Jag använder inte facebook. Synkar däremot mot g-mail automatiskt. Min polar på jobb har en Garmin Nuviphone A10, och den har samma tendenser, så slutsatsen får bli för min del att detta inte är ett större problem, men att det har att göra med Android som OS och inte telefonen i sej....
Postad 21 April 2011 - 18:07
Hitman TheSwede
-
Hitman TheSwede
-
Forumräv
-
-
561 inlägg
Fruns tre kort funkade inte i telefonen men mitt tele2 funkade telefonen är köpt på teknik magasinet med tele2 abonomang kan det vara så att fruns sim kort inte funkar i nya telefoner ?? Har nu beställt tele2 abonomang.
Redigerat av Hitman TheSwede, 21 April 2011 - 18:09.
Postad 21 April 2011 - 18:09
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Fruns tre kort funkade inte i telefonen men mitt tele2 funkade telefonen är köpt på teknik magasinet med tele2 abonomang kan det vara så att fruns sim kort inte funkar i nya telefoner ??
Är det ett gammalt kort kan det vara så
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|