Nintendo Wii U Basic 2012
(Spelkonsoler)
|
7
|
(15)
|
Inga priser | |
Nintendo Wii U Premium 2012 32GB
(Spelkonsoler)
|
5
|
(68)
|
Inga priser | |
Nintendo Wii U Premium (inkl. ZombiU)
(Spelkonsoler)
|
4
|
(1)
|
11 122:- | |
Nintendo Wii U Premium (inkl. The Legend of Zelda: Wind Waker) 2013 32GB
(Spelkonsoler)
|
4
|
(7)
|
Inga priser | |
Nintendo Wii U Premium (inkl. Super Mario + Luigi Bros. U) 2012 32GB
(Spelkonsoler)
|
1
|
(5)
|
Inga priser | |
Nintendo Wii U Premium (inkl. Mario Kart 8) 2014 32GB
(Spelkonsoler)
|
5
|
(23)
|
Inga priser | |
Nintendo Wii U Basic (inkl. Super Smash Bros.) 2015
(Spelkonsoler)
|
5
|
(1)
|
Inga priser |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Wii U, Var köpa? Priser. Erbjudanden. Leveranser. (30 inlägg)
|
13 år sedan |
Wii 2 (166 inlägg)
|
14 år sedan |
Postad 11 December 2012 - 14:56
Postad 11 December 2012 - 15:10
Men efter att ha läst om hur mycket distributörerna får så undrar jag hur många fler tredjepartsspel som lyckats på Wii. Man behöver ju som sagt inte sälja särskilt mycket och det kostar verkligen inga 20 miljoner att göra Wii-spel.
Det är ju den strategin Nintendo kör som sagt, billigare att utveckla = du behöver sälja mindre. Det kommer säkert komma några fler nya IP:n som Just Dance eller Rabbids på Wii U.
Men för oss? Inte särskilt intressant. De allra flesta bra tredjepartsspelen kommer till övriga konsoler. Och som du säger, de som väl är bra på Wii/Wii U belönas inte garanterat för det med bra försäljning. Fast detsamma gäller egentligen på 360/PS3 där många bra spel säljer sämre än vissa andra sämre spel.
Postad 12 December 2012 - 09:29
Jag kan bara köra med antingen 1 st gamepad, eller flera separata wii-kontroller, inte dessa tillsammans.
Postad 12 December 2012 - 10:15
Jag lyckas inte köra med gamepad och flera wii-kontroller i SMB, nån annan som lyckats?
Jag kan bara köra med antingen 1 st gamepad, eller flera separata wii-kontroller, inte dessa tillsammans.
Funkade hos mig. Prova synka om enheterna.
Postad 12 December 2012 - 11:54
Jag lyckas inte köra med gamepad och flera wii-kontroller i SMB, nån annan som lyckats?
Fungerar fint här med.
Postad 12 December 2012 - 12:23
Postad 12 December 2012 - 12:35
Ok, då är vi två som inte lyckats. Men har ni andra lyckats att spela med gamepad samtidigt? Frågan är om Motionplus kan vara avgörande här, jag testade med två gamla kontroller utan Motion plus?Du kan köra med wiimote och gamepad, men personen som använder gamepad är bara hjälpreda tyvärr. Fattar inte varför man inte kan använda den om man inte är fler än 4, men men. Vi hade bara 3 wiimotes, så jag satt mest och störde dom andra medans dom spelad.
Postad 12 December 2012 - 12:44
Ok, då är vi två som inte lyckats. Men har ni andra lyckats att spela med gamepad samtidigt? Frågan är om Motionplus kan vara avgörande här, jag testade med två gamla kontroller utan Motion plus?
Rätta mig om jag har fel men så här fungerar SMBU. Jag har spelat upp till 5st personer
1st spelare = Man kan spela karaktären Mario med GamePad eller en Wii Remote Plus
2st spelare = Båda spelar på Wii Remote Plus och GamePad används som karta. ALTERNATIV 2 är att en spelar Mario med Wii Remote Plus och den andra hjälper till med Gamepad, men fortfarande kan den andra spelaren inte spela en karaktär med Gamepad
3st spelare = 2st spelar på Wii Remote Plus och den tredje använder Gamepad och hjälper till med diverse saker på skärmen, Men att man inte kan spela en karaktär med GamePad. ALTERNATIV 2, så spelar alla 3st med Wii Remote Plus och alla spelar varsin karaktär.
4st spelare = Samma koncept som 3st spelare men 4st spelare kan spela med Wii Remote Plus
5st spelare = 4st spelare spelar med Wii Remote Plus och den femte spelaren använder Gamepad utan karaktär för att hjälpa eller förstöra för dom andra fyra spelarna.
Redigerat av Midnight, 12 December 2012 - 12:52.
Postad 12 December 2012 - 13:11
Perfekt förklaring
Precis så kan det vara, för det är så jag upplever det. Har då testat alt 1,2 & 3 och det stämmer som du skriver. Dock så var dessa HK utan M+ (nytt uttryck jag lärde mig precis) och de funkar ändå, men de var mariga att synka.
Postad 12 December 2012 - 13:13
Måste väl vara M+ på kontrollerna.
Kan prova ikväll då jag har båda sorterna.
Postad 12 December 2012 - 13:30
Funktioner och krav
- New Super Mario Bros. U finns bara till Wii U - det går inte att få tag på till någon annan plattform
- Spela endast på Wii U GamePad utan tv:n
- I flerspelarläget krävs en Wii Remote för varje spelare
Postad 12 December 2012 - 13:43
Jag köpte nedan tillsammans med Wii U Premium och notera synk knapparna:
1st Rosa Wii Remote Plus (Synk knappen är innanför locket till batteriet, men det finns även på locket utanför)
1st Ljusblå Wii Remote Plus (Synk knappen är innanför locket till batteriet, Finns INTE utanför locket)
1st Svart Wii U Remote Plus (Synk knappen är innanför locket till batteriet, men det finns även på locket utanför)
2st Svart Nunchuck Wii
1st Svart Nunchuck Wii U
1st Controller Pro U
Detta måste väl betyda att den Ljusblå Wii Remote Plus som jag köpte har legat på lager ett tag och är den gamla modellen av M+.
Den Rosa Wii Remote Plus är också den gamla till gamla Wii men den hade dom uppdaterat med en synk knapp utanför batteri locket.
Självklart så har alla Wii U Remote Plus synk knappen utanför locket.
Så med andra ord. Kolla innan ni köper att dom har synk knappen på batteri locket också
Härligt i-Lands Problem hehe
Postad 12 December 2012 - 15:22
Men spelar det någon roll rent tekniskt, de funkar väl ändå va?på batteri locket också
Postad 12 December 2012 - 15:26
Det är mer, köper man en ny produkt så vill man ju inte köpa en gammal lagervara när tillverkaren har uppdaterat sin produkt för samma pris.
Postad 12 December 2012 - 15:46
Men var törs man köpa dem på nätet när man inte kan kolla om det är gamla eller nya modellen?
De står bara specade som M+ eller ej vad jag kan se.
http://www.megastore...k-nintendo.html - 264 kr
http://www.megastore...k-nintendo.html - 440 kr
På dessa båda är bilderna på kontroll med M+ (Den kurvade texten längst ner)
"I´m to old for this shit"
Postad 12 December 2012 - 15:49
http://dx.com/p/remo...ue-2-x-aa-70788
Finns lite andra modeller också http://dx.com/s/wii+remote
Redigerat av Unregistereddc471864, 12 December 2012 - 15:51.
Postad 12 December 2012 - 16:02
Man kan inte se på bilderna dessvärre.
Den Ljusblå hade som sagt inte synk knappen utanpå:
http://www.webhallen...wii_remote_plus
Den Rosa hade det:
http://www.webhallen...wii_remote_plus
Du kommer undan billigare som radiozo säger, genom att köpa kopior
Postad 12 December 2012 - 21:23
Nää, hellre billigare original än billigast kopia säger jag då.
Men står det "Nintendo" som tillverkare så lär de väl inte kunna skicka en kopia eller?
Vilken djungel, och då är det bara handkontroller...
Postad 12 December 2012 - 21:25
Ok, då är vi två som inte lyckats. Men har ni andra lyckats att spela med gamepad samtidigt? Frågan är om Motionplus kan vara avgörande här, jag testade med två gamla kontroller utan Motion plus?
Du får ursäkta mig, jag missförstod dig. Du kan alltså inte styra en annan karaktär, utan du kan enbart spela via gamepaden genom att placera ut block, döda/störa fiender osv. Jag trodde att du inte ens fick det att fungera.
Postad 12 December 2012 - 21:31
Redigerat av Unregistereddc471864, 12 December 2012 - 21:31.
Postad 12 December 2012 - 21:50
Jag skulle dra igång det till tjejerna och tänkte vara med själv också med en gubbe, med det kom bara upp två valbara gubbar på tvn. På gamepad såg det ut att vara en spegling av tvn bara, men jag såg att det stod nåt om boost i rutan men lät den ligga och bestämde att det inte gick att spela med paddan samtidigt.
Vilket det å andra sidan inte gör då, eftersom man inte kan spela någon gubbe med paddan samtidigt?!
Njaaa, ingen tiopoängsupplevelse ännu med Wii U iom detta måste jag säga.
Får lägga nån tusenlapp till på handkontroller...smart av Nintendo förvisso, men paddan hade ju faktiskt kunnat funka som hk tillsammans med de andra om bara Nintendo velat det.
Postad 12 December 2012 - 22:06
Postad 13 December 2012 - 17:57
EDIT: fan vad bra demot är. NSMB kan slänga sig i väggen. Det har inte en suck mot det här.
Redigerat av Unregistereddc471864, 13 December 2012 - 20:30.
Postad 13 December 2012 - 22:45
Provade en bana på rayman och kan bara hålla med riktigt bra.
Postad 13 December 2012 - 22:59
Kan bara säga att jag blir mer nöjd för varje dag. Funderar på Trine 2 och Nano. Värt att köpa ?
Provade en bana på rayman och kan bara hålla med riktigt bra.
Ja de är riktigt bra bägge 2.
Postad 14 December 2012 - 01:56
Postad 14 December 2012 - 15:46
Jag ville bara tipsa alla om att man just nu kan köpa/förboka Rayman Legends för ynka 323kr hos WOWHD.
http://www.wowhd.se/...7105415#bc=2ae2
Handlat från denna sida under många år nu, och är kanonnöjd. Köpte nyligen också senaste Hitman och Halo 4 för strax över 300 kr styck, samt superbilliga Wii U Remote Plus och Wii U Nunchuks. Du kan även hitta te.x Pro Controllern för megabilligt. Bra krejer!
/B
Redigerat av Balunan, 14 December 2012 - 16:11.
Postad 15 December 2012 - 01:51
Redigerat av Balunan, 15 December 2012 - 01:51.
Postad 15 December 2012 - 17:10
Postad 15 December 2012 - 20:29
Postad 15 December 2012 - 20:34
Skulle man inte få 10% rabatt på sånt man köpte i eshop om man hade premium ?
Nja du får poäng som du kan växla in mot koder som du sedan använder i shoppen
Logga in här så ser du hur mycket du fått ihop https://p.nintendo.net/deluxe/
Redigerat av Unregistereddc471864, 15 December 2012 - 20:40.
Postad 15 December 2012 - 21:07
Postad 15 December 2012 - 21:10
Några nya 3D Mario har de itne talat om än så innan 2014 tror jag inte mycket på där heller.
Postad 16 December 2012 - 00:33
monolithsoft
Today, one bold statement was made. One so bold that it can said that one Japanese developing team are aiming to make difference in the video game industry. The company of which I am speaking of is none other but Monolith Soft.
The people behind Xenoblade Chronicles are promising that their next project will be addicting and eye-catching. This Wii U project, which we already know they are working on, is supposed to be the star that will show that Japanese developers can still produce great games. They would like to "wow the players" with this first HD Wii U project.
The team's executive developer, Hirohide Sugira, makes a comment along with another person of the team, Michihiko Inaba. Here is what they had to say for now.
Inaba: “I’d like to make an HD game that will wow the players. I want to show that Japan can still keep up with the USA when it comes next gen technology. Our goal is to become something like the developers of the Fallout series, Bethesda Softworks.”
Sugira: “I believe that today’s Japanese gaming industry has lost its touch, and we’d like to do something to change that.
fasen jag önskar man kunde snabbspola fram lite tills det kommer lite bra titlar...
lego city ska tydligen vara spelet vi alla väntar på...
dom som har provat det är lysiska verkar det som med väldigt mycket film referenser i spelet mm och det ska vara riktigt stort
Redigerat av Rumpnisse, 16 December 2012 - 00:53.
Postad 16 December 2012 - 01:56
Postad 17 December 2012 - 22:28
Jag ska nämna att jag har inte installera några nya saker i huset som skulle kunna störa signalen. Ska också nämnas att jag sitter ca 2-3 m från maskinen.
Någon som har samma erfarenhet eller läst om liknande problem?
Postad 17 December 2012 - 22:38
Har en Wii U på jobbet. Får ta med min gamepad och testa den där. Samt testa jobbets hemma. Detta för att se om det handlar om min gamepad speficikt.
Postad 17 December 2012 - 22:45
Postad 18 December 2012 - 08:49
Men något jag stör mig på enormt, det är dom långa väntetiderna när den ska ut och in mellan menyer/program. Den är inte snabb utav sig.
Är det bara jag som tycker den är seg?
Postad 18 December 2012 - 09:49
Igår hämtade jag ut min Wii U. Kul som fasiken.
Men något jag stör mig på enormt, det är dom långa väntetiderna när den ska ut och in mellan menyer/program. Den är inte snabb utav sig.
Är det bara jag som tycker den är seg?
Den är inte snabb iaf
Postad 18 December 2012 - 10:08
Måste höra om det är någon annan som har liknande problem. Jag skaffa Wii U på release dagen. Suttit med den en hel del och det har fungerat flawless men nu de senaste dagarna har jag börjar få seriösa sync problem med gamepad:en. Det började häromdagen att grabben började ropa frustrerande att det bara hackade hela tiden. När jag kom för att kolla så mycket riktigt var det tydlig lagg på gamepad:en. När jag satte mig ner för att kolla de märkte jag att den laggar rejält samt konstant tappar kontant med maskinen. Nu är det så här hela tiden. Det går i intervaller med det händer lätt 10 ggr på 5-10 min. Med andra ord så är det helt ospelbart för tillfället.
Jag ska nämna att jag har inte installera några nya saker i huset som skulle kunna störa signalen. Ska också nämnas att jag sitter ca 2-3 m från maskinen.
Nope, inga problem alls här.
Postad 18 December 2012 - 10:14
Den är inte snabb iaf
Man vänjer sig dock. Återstår att se om de kan åtgärda det senare.
Ja det hoppas jag. En så enkel sak att gå från program/meny till annan borde gå någorlunda smidigt.
Postad 18 December 2012 - 11:36
Måste höra om det är någon annan som har liknande problem. Jag skaffa Wii U på release dagen. Suttit med den en hel del och det har fungerat flawless men nu de senaste dagarna har jag börjar få seriösa sync problem med gamepad:en. Det började häromdagen att grabben började ropa frustrerande att det bara hackade hela tiden. När jag kom för att kolla så mycket riktigt var det tydlig lagg på gamepad:en. När jag satte mig ner för att kolla de märkte jag att den laggar rejält samt konstant tappar kontant med maskinen. Nu är det så här hela tiden. Det går i intervaller med det händer lätt 10 ggr på 5-10 min. Med andra ord så är det helt ospelbart för tillfället.
Har inte några problem ännu. Om jag vore du, skulle jag testa följande:
Se till så du har senaste Firmware till WiiU
Starta om Trådlösa Routern. Testa gärna stäng av ditt internet helt genom att stänga av din trådlösa Router och spela WiiU offline och se om det är problem fortfarande. På detta sätt kan du utesluta om ditt trådlösa plötsligt började störa.
Skulle det nu fungera efter att du stängt ner din router med internet. Starta upp routern och byt kanal.
Om bytet av kanal inte hjälper. Testa även stäng av 5Ghz nätet om din trådlösa stödjer det. Fungerar det bättre nu?
Är det så att det inte fungerade att spela Wii U även fast du stängt av trådlösa. Så testa ladda GamePad till fullt batteri och stäng av Wii U helt och hållet utan ström.
Du har säkert testat allt detta, men detta är vad jag skulle provat.
Lycka till och håll oss uppdaterad. Man vet aldrig om man själv sitter plötsligt i den sitsen
Skulle det vara så att det fungerar spela när du bytt kanal på din router. Tanka ner programmet WiFi Analyzer till Android. Apple har dessvärre stängt av detta i iOS. Från programmet så kan du se vilken kanal som är mest belastad och utgå därifrån att välja en kanal som är "mindre använd".
Redigerat av Midnight, 18 December 2012 - 13:34.
Postad 18 December 2012 - 13:59
Köpte även en extra GamePad Strömadapter. Känns som ett måste när man gömt undan den strömadaptern man fick med bakom möblerna.
Redigerat av Midnight, 18 December 2012 - 14:01.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
Spelkonsollstips
15 bilder
37 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?