ADB 5720SX HD PVR for Canal Digital parabol
3397 svar till detta ämne
Postad 21 januari 2012 - 23:34
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Det snöar lite.
HD-kanalen dör.
Byter till SD-kanalen
ANT2 ingen signal poppar upp.
Ser klart filmen (gääsp på den)
Bläddrar genom kanaler. Varierande.
Kollar signalstyra. 100% styrka. 0% kvalité.
Men det snöra ju bara lite. Inte alls mycket.
Redigerat av Monshi, 21 januari 2012 - 23:35.
Postad 21 januari 2012 - 23:46
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5 304 inlägg
Signalen färdas väl bar 11000km x 2 så det är nog mer snö än du tror i vägen.
Postad 22 januari 2012 - 09:09
janb
-
janb
-
Användare
-
-
228 inlägg
HD-kanalen dör.
Men det snöra ju bara lite. Inte alls mycket.
Det värsta scenariot är att blötsnö lägger sig på skålen eller LNB-hornet. Jag fick ut och borsta i lördags.
Postad 22 januari 2012 - 09:29
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Junkan och Janb, det var bara en beklagan. Jag vet hur det är.
Såvärst mycket snö på parabolen blir det vanligen inte utan det är, som Junkan säger, allt det mellan parabol och den fria himlen.
Snön, luftfuktigheten och inte minst molnen. Det är som på sommaren när åskan mullrar upp sig. Kommer den från rätt håll blir det störningar innan den är framme.
Se, nu snöar det igen. Ingen som helst påverkan på bild eller signalkvalité.
Enda lösningen, en större parabol, då kanske man slipper får problem 1-3 gånger per år.
Postad 22 januari 2012 - 10:10
Grön49
-
Grön49
-
Användare
-
-
105 inlägg
Jag hade problem med att snön la sig på LNB men det löste jag med ett sk paraply (böjt plexiglas som skyddar mot snö). Sen dess har jag aldrig haft problem när det snöar. Kjell säljer för 249 kr. http://www.kjell.com...ery=LNB-paraply
Postad 22 januari 2012 - 10:27
Unregistered0ad535b7
-
Unregistered0ad535b7
-
Användare
-
-
161 inlägg
Monterade upp parabolen på skorsten igår e.m. Riktade in den med en app till telefon och det fungera nästan direkt. Fick nästan fulla staplar i inbyggda signalstyrkemätaren (över 90%) så det finns väl ingen anledning att krångla med SAT findern jag lånade?
Upptäckte en jobbigt dum sak, fjärren till ADB boxern påverkar min gamla Sagem DTR94250, bla är av/på samma funktion + att det händer en massa knas när man fipplar med ADBn.
Redigerat av Unregistered0ad535b7, 22 januari 2012 - 10:39.
Postad 22 januari 2012 - 10:40
janb
-
janb
-
Användare
-
-
228 inlägg
Junkan och Janb, det var bara en beklagan. Jag vet hur det är. Såvärst mycket snö på parabolen blir det vanligen inte utan det är, som Junkan säger, allt det mellan parabol och den fria himlen. ... Enda lösningen, en större parabol, då kanske man slipper får problem 1-3 gånger per år.
Vad som är vanligast beror kanske på hur stor / vilken typ av parabol man har och vart man bor. Jag har en parabol modell större 1.2m av den gammadags centrummatade typen. Bättre signalreserv men snön lägger sig lättare i den lutande skålen. LNB lutar nedåt så där lägger sig ingen snö. Men med blötsnön som föll igår hjälpte det inte med offset typen. Min andra skål "70cm offset" mot 5°E tappade signalen även den, med snö på både LNB och skål. Efter en rensopning (mitt under snöfallet) var signalen tillbaka. Dämpningen är väl en kombination men hos mig har det alltid hjälpt att sopa. Med 1.2m antennen har jag i alla fall ganska bra marginal mot regn. Har bara märkt problem 1 gång och det var kortvarigt under "decenniets värsta skyfall".
Postad 22 januari 2012 - 11:25
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Vad som är vanligast beror kanske på hur stor / vilken typ av parabol man har och vart man bor. Jag har en parabol modell större 1.2m av den gammadags centrummatade typen. Bättre signalreserv men snön lägger sig lättare i den lutande skålen. LNB lutar nedåt så där lägger sig ingen snö.
har en i princip lodrät (inget annat) parabol, en standardparabol som CD skickad med på 90-talet när man än skulle plocka ned både Thor och Sirius. På parabolen lägger sig i princip inget, en liten snöhinna kan lägga sig på LNB. Kan med andra ord inte tro annat än att det är det i luften som stör. Fast intressant med full styrka med noll kvalité. Normalt ligger boxen på 70-80% i kvalité. fjärren till ADB boxern påverkar min gamla Sagem DTR94250
Det är exakt samma fjärr. App till telefonen? Vad?
Redigerat av Monshi, 22 januari 2012 - 11:26.
Postad 22 januari 2012 - 12:26
Unregistered0ad535b7
-
Unregistered0ad535b7
-
Användare
-
-
161 inlägg
Appen heter satelite director.
Synd med fjärren, hade tänkt ha kvar Boxern (boxer) ett tag till men får väl drar ur strömsladden till den.
Postad 22 januari 2012 - 23:14
Unregistered0db38fb1
-
Unregistered0db38fb1
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Har nu fått 2 olika program (äntligen hemma o how stuffs made) markerade röda med ett "?" vid serieinspelingsikonen i listan under inspelningar. Programmen skall spela in 23 resp 24 januari.
Vad menas med det?
Edit: Jag ser att den verkar trigga felaktigt på reprisen från 2010. Jag hade alltså ställt in serieinspelning av "Äntligen hemma 2012" men den plockar en repris från 2010...
Redigerat av Unregistered0db38fb1, 22 januari 2012 - 23:23.
Postad 23 januari 2012 - 09:25
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Jag gissar att varningen är en varning för krock...Se så de skriver i manualen
inspelning.PNG 5,15K
0 Antal nerladdningar
Har du uppdaterat den till nya programvaran?
Att den plockar gamla program beror på att dessa inte är markerade som repriser utan som serier även dessa. Boxen bryr sig inte om säsong, utan spelar in allt.
Ett målande exempel
1: Du har satt boxen att spela in en serie. På måndagen visas sista avsnittet på säsong 1, på tisdagen första på säsong 2.
2: Du har satt boxen att spela in en serie, säsong 5. En gång per vecka. Samtidigt visas "repris" dagligen på tidigare säsong
Som boxen fungerar idag kommer den i båda fallen spela in alla avsnitt. Om man låser den bara till en viss säsong (om det skulle gå) då skulle punkt 1 fallera.
Det man kan hoppas är att CD lägger in funktion som "spela in detta och senare avsnitt av denna serie".
Tills vidare får du som användare radera det extra den spelar in. Men det är väl bättre än att den missar när ny säsong börjar?
Postad 23 januari 2012 - 13:39
Unregistered366e03d0
-
Unregistered366e03d0
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Appen ska alltså heta Canal Digital Remote? Kan man få en vägledning från CD-representant om när den kommer i App Store? Jag är sprickfärdig, kan inte vänta… om detta fungerar kommer jag att kunna bygga in box, förstärkare osv i väggen/kattvinden bakom tv:n i tv-rummet och dessutom koppla vidare ner till projektorn i vardagsrummmet via en hdmi-splitter, och kunna använda app-fjärren i båda rummen. Fantastiskt!
Postad 23 januari 2012 - 16:54
Nicce70
-
Nicce70
-
Användare
-
-
203 inlägg
Appen ska alltså heta Canal Digital Remote? Kan man få en vägledning från CD-representant om när den kommer i App Store? Jag är sprickfärdig, kan inte vänta… om detta fungerar kommer jag att kunna bygga in box, förstärkare osv i väggen/kattvinden bakom tv:n i tv-rummet och dessutom koppla vidare ner till projektorn i vardagsrummmet via en hdmi-splitter, och kunna använda app-fjärren i båda rummen. Fantastiskt!
Det låter knöligt, då måste man alltså ha sin iPhone varje gång man ska styra boxen. Alla i hushållet måste alltså ha en egen iPhone med den appen? Har inte riktigt förstått vitsen med den där appen för iPhone, det låter mer som en kul grej som man har bara för att det går att ha, eller? Jag styr min box med två multifjärrar den ena med en ir-förlängare, funkar bra.
Postad 23 januari 2012 - 17:06
Unregistered0db38fb1
-
Unregistered0db38fb1
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Det låter knöligt, då måste man alltså ha sin iPhone varje gång man ska styra boxen. Alla i hushållet måste alltså ha en egen iPhone med den appen? Har inte riktigt förstått vitsen med den där appen för iPhone, det låter mer som en kul grej som man har bara för att det går att ha, eller? Jag styr min box med två multifjärrar den ena med en ir-förlängare, funkar bra.
Jag håller med - ser hellre att en app för fjärrinspelningen släpps snart. Idag är det ett mörker att fjärrprogrammera via websidan.
Postad 23 januari 2012 - 19:16
Unregistered366e03d0
-
Unregistered366e03d0
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Jag håller med - ser hellre att en app för fjärrinspelningen släpps snart. Idag är det ett mörker att fjärrprogrammera via websidan.
Va? Fjärrinspelning i en iPad med autoinloggning går iaf hur smidigt som helst. Har gjort en "webbapp" av den, funkar perfekt. Och vi har redan två ipads, två iphones och en ipod touch i familjen, och en av paddorna har vi som familjeplatta "vid soffan" så det blir ingen skillnad mot att ha en vanlig fjärr. Poängen med appen är klockren. Vi kan använda boxen på två olika våningsplan utan att behöva kuta uppför trappan så fort man ska spola fram reklamen i timeshift t ex...
Redigerat av Unregistered366e03d0, 23 januari 2012 - 19:19.
Postad 23 januari 2012 - 21:12
Eucharist
-
Eucharist
-
Användare
-
-
177 inlägg
Ni som har er box i en tvbänk - hur varmt blir det där inne efter ett tag?
Jag har receivern (och en airport express som också blir varm) i samma utrymmen, men tre 10 cm lufthål. Kollade precis tempen och det låg runt 30 grader. Det tycker jag inte är så extremt, har nämligen en box som låter en hel del (ska få hem en ny och se om den låter lika mycket) och funderar kring om det är värmen i bänken som gör det ändå.....dock tycker jag den låter även vid "kallstart"
Postad 23 januari 2012 - 21:56
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Men Eucharist. flytta ut boxen och se hur den fungerar...
Postad 24 januari 2012 - 00:49
jokim
-
jokim
-
Forumräv
-
-
527 inlägg
varför får jag upp boxen som "recorder" under "andra enheter" i nätverket? och vad är det för sida man kommer till när man dubbelklickar på enheten?
Postad 24 januari 2012 - 07:30
Eucharist
-
Eucharist
-
Användare
-
-
177 inlägg
Japp, ska göra det. Tummen ska bara ur  Men som sagt, jag tycker inte 30 grader är så våldsamt. Förresten. Vet ni vad det här HDCP-felet som kan uppkomma vid start av boxen innebär? Jag är inte alls insatt i vad detta innebär, den säger något i stil med att slå av boxen å TVn - slå sedan på TVn och låt den gå 10 sekunder innan du slår på boxen igen. Problemet kommer bara ibland och har nog uppkommit sedan jag köpte en multifjärr fixade ett "se på tv"-macro på den.
Postad 24 januari 2012 - 10:08
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Eucharist: 30 grader låter inte farligt ska medges. Min box lever i en öppen bänk och suger nog in frisk luft hela tiden, dvs luft kring knappa 20 grader nu under vintern. (svalare vid golvet) HDCP - bara ett synkfel i HDMI-kopplingen som boxen alltför snabbt upplyser dig om. Det kan du strunta i. Under en stund är helt enkelt TVns HDMI-ingång inte aktiv troligen. Jokim: Intressant. Boxen i sig har stöd för DLNA även om CD inte aktiverat det. Ett misstag av CD eller en blick in i vad som komma ska?
Postad 24 januari 2012 - 11:07
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Kom på vad det är som syns i nätverket, det som Jokim hittade. Det är iDevice-gränsnittet, Apples idé om DLNA.
Postad 24 januari 2012 - 11:53
Nicce70
-
Nicce70
-
Användare
-
-
203 inlägg
Om man spelar in ett program på en marksänd kanal, tex TV6 så kan iaf inte jag titta på någon annan marksänd kanal samtidigt.
Postad 24 januari 2012 - 12:00
Unregistered0ad535b7
-
Unregistered0ad535b7
-
Användare
-
-
161 inlägg
Det är väl bara en mottagare i den där lilla USB pinnen?
Postad 24 januari 2012 - 13:16
strongman_1
-
strongman_1
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Tack för snabbt svar rhoddas, var precis denna HDMI split jag hade tänkt mig. Återstår bara att bestämma sig för om jag ska "skrota" Sagem boxen och gå över till denna ADB box.
Kan meddela att även jag har "skrotat" Sagem boxen och skaffat denna ADB box, jag är bara positivt överraskad fungerar än så länge problemfritt. Har även en HDMI splitter med en 15 meterskabel samt en 20 meterskabel och detta fungerar utan problem.
Postad 24 januari 2012 - 13:48
Unregisteredbcdf29f3
-
Unregisteredbcdf29f3
-
Beroende
-
-
1 255 inlägg
Om man spelar in ett program på en marksänd kanal, tex TV6 så kan iaf inte jag titta på någon annan marksänd kanal samtidigt.
Det finns bara en tuner i dongeln => det går att se en annan kanal på samma mux (TV4 och TV6 ligger på samma mux). Naturligtvis måste kanalen vara okodad också. Jag har märkt att om man startar inspelningar manuellt så är boxen "smartare", t ex om jag startar en inspelning på TV3 och en på kanal5 så inser boxen att båda dessa ligger på samma frekvens och bara en tuner används för att spela in dessa från dessa kanaler => alla övriga kanaler är tillgängliga. Om man programmerat två inspelningar parallellt (testade TV3 och kanal5) och dessa startar när boxen är i standby-läge så tas två tuners i anspråk och man kan bara se övriga kanaler på den satellitfrekvensen och markkanaler. Vet inte hur det fungerar om två programmerade inspelningar på dessa kanaler hanteras om inspelningarna startas när boxen är igång. Jag tror också att timeshift fungerar på den kanal man tittar på när två övriga spelar in. Dock kan det "timeshiftade" materialet inte sparas permanent på hårddisken. Jag har vid ett tillfälle sett att inspelningen på en kanal avbrutits: Inspelningar på TV3 och kanal5 startade när boxen var i standbyläge. Cirka 28 minuter in i inspelningarna (de startade samtidigt) slår jag på boxen och vill se på en 3:e kanal (SVT2 via marknätet). När jag sedan tittar på det inspelade så var inspelningen från TV3 ok, men inspelningen från kanal 5 var svart från 28 minuter in i inspelningen till slutet. Har inte testat igen, men det får nog anses vara en bugg.
Redigerat av Unregisteredbcdf29f3, 24 januari 2012 - 13:49.
Postad 24 januari 2012 - 15:09
handbrake
-
handbrake
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Boxen dyker även upp på ps3:an med det namn man gett den, i mitt fall vardagsrum... Nån form av dlna kör den...
Postad 24 januari 2012 - 15:48
jokim
-
jokim
-
Forumräv
-
-
527 inlägg
drygt att man inte kan stänga av de... vill ju inte ha onödig trafik i mitt nät, det är överbelastat redan som det är...
Postad 24 januari 2012 - 15:52
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Försvinner inte boxen från nätet om du väljer att inaktivera iDevice-gränssnittet? Om du inte tillåter det?
Annars sker nog iofs inget annat än att den presenterar sig, att den finns. Någon trafik är det nog inte att tala om.
Postad 24 januari 2012 - 19:27
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5 304 inlägg
dlna så man kan se på tv via nätverket, det vore ngt det, den dök upp i min LG TV också som en dlna klient.
Postad 24 januari 2012 - 19:55
philipsguy
-
philipsguy
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Typ BH/DLNA, undrar vad BH står för - googlade på det men fick inget svar på det..,
Postad 24 januari 2012 - 20:02
ABSiNSANE
-
ABSiNSANE
-
Lärjunge
-
-
320 inlägg
Stöd för ADB Virtual Gateway?
http://www.adbglobal...y_datasheet.pdf
Edit: En till länk, http://www.v-net.tv/...ential-gateway/
Redigerat av ABSiNSANE, 24 januari 2012 - 20:08.
Postad 24 januari 2012 - 21:43
jokim
-
jokim
-
Forumräv
-
-
527 inlägg
Försvinner inte boxen från nätet om du väljer att inaktivera iDevice-gränssnittet? Om du inte tillåter det?
Annars sker nog iofs inget annat än att den presenterar sig, att den finns. Någon trafik är det nog inte att tala om.
nope, möget försvann inte när jag inaktiverade iDevice... nah någon trafik blir det ju inte så mycket, men routern ligger och försöker koppla upp till en dlna-enhet hela jäkla tiden som inte finns...
Postad 26 januari 2012 - 08:36
sjostrand
-
sjostrand
-
Användare
-
-
188 inlägg
Hade varit grymt om fjärrinspelning (och gärna även kanalbyten) kunde läggas in i den befintliga tv-guide appen.
Postad 26 januari 2012 - 14:06
martin991
-
martin991
-
Amatör
-
-
70 inlägg
så majoriteten av de människor med smartphones får inte tillgång till att styra sin ADB-box för att ni valt att inte satsa på Android... kanske inte så lyckat...
iOS 33%, Symbian 29%, Android 28% av marknaden hösten 2011. Därmed är satsningen på iOS i första hand helt rätt.
Postad 26 januari 2012 - 14:46
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2 416 inlägg
iOS 33%, Symbian 29%, Android 28% av marknaden hösten 2011. Därmed är satsningen på iOS i första hand helt rätt.
Källa till det ? Beror på hur man räknar:
mobile-market-share-3q-2011.jpg 49,9K
1 Antal nerladdningarKälla (Gartner): http://www.technobuf...bile-os-market/Så har Android nästan 53 % market share mot 15 % IOS. Edit: Kollar vi Sverige verkar både IOS och Android vara lika stora under 2011, bägge 41% Källa : http://feber.se/mobi...ne_nu_lika_sto/
Redigerat av what17ever, 26 januari 2012 - 15:32.
Postad 26 januari 2012 - 19:28
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5 304 inlägg
Precis, i Sverige ser det annorlunda ut, dessutom finns en ohygglig mängd iPad som skall adderas så de har rätt prioritet.
Postad 26 januari 2012 - 21:16
jokim
-
jokim
-
Forumräv
-
-
527 inlägg
Precis, i Sverige ser det annorlunda ut, dessutom finns en ohygglig mängd iPad som skall adderas så de har rätt prioritet.
kör inte ipad med ios me då?
Postad 26 januari 2012 - 21:53
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5 304 inlägg
Precis, ios är störst i Sverige så det är väl klart rätt prioritet att börja med app dit.
Postad 27 januari 2012 - 09:01
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Jag har märkt att om man startar inspelningar manuellt så är boxen "smartare", t ex om jag startar en inspelning på TV3 och en på kanal5 så inser boxen att båda dessa ligger på samma frekvens och bara en tuner används för att spela in dessa från dessa kanaler => alla övriga kanaler är tillgängliga. (snip) Jag har vid ett tillfälle sett att inspelningen på en kanal avbrutits:
Visst är det trevligt, att boxen är smart. Den tycks göra på samma vis när den kan, i standby eller "live". Någon annan som drabbats av att inspelning avbrutits? Jag har testat lite utan några som helst problem på den fronten. Det enda direkt irriterande momentet vid inspelningar än än att boxen inte startar inspelningarna i tid. Från 30 sekunder till kanske 90 sekunder sen alltsomoftast. Hur är det med buggar och problem? Någon som har några värda att nämna? Önskemål om förbättringar finns givetvis, men antalet rena buggar/funktionsbrister är väl få? Eller har jag vant mig...
Postad 27 januari 2012 - 12:20
Mazak
-
Mazak
-
Användare
-
-
196 inlägg
....Det enda direkt irriterande momentet vid inspelningar än än att boxen inte startar inspelningarna i tid. Från 30 sekunder till kanske 90 sekunder sen alltsomoftast....
Det är samma hos mej, just bara den buggen. Sen till den där appen, skulle inte den dyka upp den här veckan?
Postad 27 januari 2012 - 13:15
Nicce70
-
Nicce70
-
Användare
-
-
203 inlägg
Någon annan som drabbats av att inspelning avbrutits? Jag har testat lite utan några som helst problem på den fronten.
Igår spelades ett program in på ca 30 minuter, men det gick bara att se fram till minut 12, sen blir det svart i rutan eller den hänger sig på en bild. Det går att spola fram/bak, och hoppa, men efter den 12 minuten så vill den inte spela upp. Första gången detta händer, får se om det fortsätter på någon annan inspelning.
Postad 27 januari 2012 - 13:48
Unregisteredbcdf29f3
-
Unregisteredbcdf29f3
-
Beroende
-
-
1 255 inlägg
Visst är det trevligt, att boxen är smart. Den tycks göra på samma vis när den kan, i standby eller "live".
Någon annan som drabbats av att inspelning avbrutits? Jag har testat lite utan några som helst problem på den fronten.
Det enda direkt irriterande momentet vid inspelningar än än att boxen inte startar inspelningarna i tid. Från 30 sekunder till kanske 90 sekunder sen alltsomoftast.
Hur är det med buggar och problem? Någon som har några värda att nämna? önskemål om förbättringar finns givetvis, men antalet rena buggar/funktionsbrister är väl få? Eller har jag vant mig...
Jag gjorde motsvarande inspelning igår, men har inte kollat resultatet ännu. Däremot så startade båda inspelningarna 3 minuter efter utsatt tid. Jag spelade in ett program på en annan kanal timmen innan och jag hade då valt att låta boxen lägga på tre minuter på inspelningen, men eftersom jag börjada titta på det tidigare programmet ca 10 minuter in i inspelningen så kom jag ifatt och avbröt inspelningen när programmet var slut. Trots detta så startade de två senare inspelningarna 3 minuter för sent  Denna bugg har seglat upp till tätposition av de buggar som nu finns kvar... Igår spelades ett program in på ca 30 minuter, men det gick bara att se fram till minut 12, sen blir det svart i rutan eller den hänger sig på en bild. Det går att spola fram/bak, och hoppa, men efter den 12 minuten så vill den inte spela upp. Första gången detta händer, får se om det fortsätter på någon annan inspelning.
Det är precis det som hände med min inspelning men du beskrev det bättre än vad jag gjorde...
Redigerat av Unregisteredbcdf29f3, 27 januari 2012 - 13:49.
Postad 27 januari 2012 - 16:18
kebabmannen
-
kebabmannen
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Ringde Canal Digital och hörde mig för om vad det skulle kosta att byta box till denna. De höll benhårt fast vid att det skulle kosta mig 2999 pix + 24 månaders bindningstid.
Jag (som alltså inte har någon bindningstid) påpekade att det i så fall var billigare för mig att avsluta mitt nuvarande abbonemang och beställa ett helt nytt paket med ny parabol, programkort för familjepaketet och installation (för 2694 med deras 500:- webbrabatt).
Men det argumentet viftade de bort. Mycket märkligt.
Redigerat av kebabmannen, 27 januari 2012 - 16:19.
Postad 27 januari 2012 - 22:34
Mazak
-
Mazak
-
Användare
-
-
196 inlägg
Ring igen, jag fick betala 2999 för boxen + frakt 99 kr, men fick sex fria månader. Jag betalar "bara" kortavgiften + mitt tvillingkort just nu.
Postad 29 januari 2012 - 09:18
Eucharist
-
Eucharist
-
Användare
-
-
177 inlägg
Nu har jag fått tummen ur. Flyttat ut boxen från bänken, och ja - den låter märkbart mycket. Ska få en ny från cd som inte dykt upp än, hoppas den är tystare
Postad 29 januari 2012 - 16:00
Hinken74
-
Hinken74
-
Veteran
-
-
2 346 inlägg
Någon som vet varför man har vita streckade linjer längst upp på när man tittar på tv3?
Postad 29 januari 2012 - 16:05
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1 954 inlägg
Har inget med boxen att göra, är "info" som inte ska synas normalt. TV3 är en av få kanaler där detta syns.
Kör du med overscan på eller av på din tv?
/Fredrik
Postad 29 januari 2012 - 16:12
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Hinken74, alltid eller bara just nu?
Postad 29 januari 2012 - 16:21
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5 304 inlägg
Har varit uppe många gånger, vita streck syns på vissa kanaler när du kär pixelmappat utan overscan, det beror på utsändningen, ingen tv eller box har egentligen med det att göra.
Aktivera overscan om du inte vill se det.
Tv3 och ngn mer kanal sänds på detta sätt.
Postad 30 januari 2012 - 07:56
HSE
-
HSE
-
Amatör
-
-
98 inlägg
För den som har en TV med 3-D så vill jag tipsa om att CD sänder 3-D på kanal 168. Intrssant, jag har svårt att bestämma mig för om det är framtiden eller åter kommer att bli en parantes. Facinerande i alla fall. Mvh HSE.
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|