Men nej, även jag vet att det inte riktigt går att räkna så
Den respektfulla tråden om konkurrensen mellan konsolerna.
Postad 13 September 2013 - 15:53
Men nej, även jag vet att det inte riktigt går att räkna så
Postad 13 September 2013 - 16:12
Postad 13 September 2013 - 16:31
Edit: Förutom Xbox One då, den är obegränsat mycket starkare tack vare molnet.
Redigerat av Zoiler, 13 September 2013 - 16:31.
Postad 13 September 2013 - 16:37
/Insider
The true powah of tha One will be revealed!
Postad 13 September 2013 - 16:40
jag köper inte PS4 för att få snyggare multispel utan för att få dem överlägset snyggaste exklusiva spelen från Guerilla Games och Naughty Dog
Och jag köper Xbox One för att få den överlägset bästa onlineupplevelsen på multiplayerspel.
Postad 13 September 2013 - 16:49
Sa du utan att ha testat någon av konsollernas onlineupplevelserOch jag köper Xbox One för att få den överlägset bästa onlineupplevelsen på multiplayerspel.
Postad 13 September 2013 - 17:23
Postad 13 September 2013 - 17:40
Nja, Kinect är hårdvara, den kostar också mycket. Är antagligen därför Xbox One är svagare, utan den hade MS kunnat boosta den grafiska kapaciteten.Pengarna MS lägger ner på mjukvara lägger Sony på hårdvaran.
Edit: Angående Naughty Dog om PS4:
However, the benefits advancing tech has on storytelling are changing. In terms of trying to render realistic characters, Druckmann said the industry is hitting the point of diminishing returns as the audience won't really care that much about depicting eyelashes and wrinkles better than ever before.
"But if you're trying to tell a more dynamic story or use AI in sophisticated ways--some of the stuff we tried to do with The Last of Us--technology will definitely go a long way," Druckmann said. "We were running out of memory as far as how many animations Ellie can carry, or how much dialog we could stream at one time. And that's where going to the PS4 in the future could really help us in the dynamic area of the game where the story is responding to the player's input on a moment-to-moment basis. Technology still has a long way to go."
Håller iofs inte med om det första, helt klart bryr jag mig om bättre ansiktsgrafik, det ser fortfarande ut som spel.
Redigerat av Zoiler, 13 September 2013 - 18:01.
Postad 13 September 2013 - 18:48
Sa du utan att ha testat någon av konsollernas onlineupplevelser
Precis som personen jag citerade sett vad Naughty Dog osv kommer med. Han antar, jag antar.
Postad 13 September 2013 - 18:53
Det kan bli bättre men mellansekvenserna i TLUS var sjukt bra. Mellansekvenserna i Uncharted 3 tex var extemt plastiga i jämförelse.Nja, Kinect är hårdvara, den kostar också mycket. Är antagligen därför Xbox One är svagare, utan den hade MS kunnat boosta den grafiska kapaciteten.
Edit: Angående Naughty Dog om PS4:
Håller iofs inte med om det första, helt klart bryr jag mig om bättre ansiktsgrafik, det ser fortfarande ut som spel.
Postad 13 September 2013 - 19:37
Precis som personen jag citerade sett vad Naughty Dog osv kommer med. Han antar, jag antar.
Jag kommer att ha rätt, du kommer ha fel
Postad 13 September 2013 - 20:51
Jo, fast det är 7-8 st PS3 som renderar dem också. Men vi kommer att se bättre än det i realtid den här generationen.Det kan bli bättre men mellansekvenserna i TLUS var sjukt bra.
Quantum Break gör en bra grej med att de kopierar hela tanduppsättningen på alla skådisarna vilket gör att samspelet mellan munnen och tänder ser överlägset mest naturligt ut hittills, vilket då leder till verkligare uttryck. Ser man på den här filmen t.ex. så är det just tänder/mun som är det mest avslöjande, förut var det ögon som var svårt men det är rätt lätt att göra hyfsat naturligt nu.
http://www.youtube.com/watch?v=l6R6N4Vy0nE
När man ser på gubbarna i t.ex. Dark Sorcerer så ser man ju också en rätt fet skillnad mot dagens karaktärer, så taket är inte nått som han menar, än finns utrymme för mycket förbättring. Och vi kommer att säga samma sak generationen efter PS4/One.
Till slut når vi förstås en gräns när allt ser nästan fotorealistiskt ut men det är ett tag till dess.
Redigerat av Zoiler, 13 September 2013 - 20:51.
Postad 13 September 2013 - 21:21
problemet i det resonemanget är ju att naughty dog ägs av sony sedan början av 2000-talet och bevisligen kommer att släppa exklusiva spel. vi vet inget om onlineläget till konsollerna.Precis som personen jag citerade sett vad Naughty Dog osv kommer med. Han antar, jag antar.
man kan till viss del spå i framtiden genom att se tillbaka i tiden, men tänk då på att online har funnits i en generation mer eller mindre. en generation är som ett spel. se på naughty dogs spellista så ser du mänga hits
inte då. ms hade mycket bättre hårdvara. skyrim ffs!Men baserat på nuvarande generation och att MS generellt är bättre på mjukvara, men Sony bättre på hårdvara.
Postad 13 September 2013 - 22:30
Håller inte med där.inte då. ms hade mycket bättre hårdvara. skyrim ffs!
Redigerat av SC-Zap, 13 September 2013 - 22:31.
Postad 13 September 2013 - 23:50
Jag kommer att ha rätt, du kommer ha fel
Fel i att MS kommer ha spel med bättre onlinetjänster? I think not...
problemet i det resonemanget är ju att naughty dog ägs av sony sedan början av 2000-talet och bevisligen kommer att släppa exklusiva spel. vi vet inget om onlineläget till konsollerna.
man kan till viss del spå i framtiden genom att se tillbaka i tiden, men tänk då på att online har funnits i en generation mer eller mindre. en generation är som ett spel. se på naughty dogs spellista så ser du mänga hits
Que? Påstod ingenstans att ND inte kommer släppa några exklusiva spel till PS4...eller? Tror du får ta och läsa om mina inlägg lite mer noga.
Postad 13 September 2013 - 23:51
Fel i att MS kommer ha spel med bättre onlinetjänster? I think not...
Que? Påstod ingenstans att ND inte kommer släppa några exklusiva spel till PS4...eller? Tror du får ta och läsa om mina inlägg lite mer noga.
du skrev ju något om att det spekulerades om naughty dog.
Postad 13 September 2013 - 23:59
jag köper inte PS4 för att få snyggare multispel utan för att få dem överlägset snyggaste exklusiva spelen från Guerilla Games och Naughty Dog
Och jag köper Xbox One för att få den överlägset bästa onlineupplevelsen på multiplayerspel.
du skrev ju något om att det spekulerades om naughty dog.
Fattar du nu vad jag menar med antagande?
Postad 14 September 2013 - 00:38
För att få just dom snyggaste spelen från naughty dog måste man ha en ps4. Det är sant. Visst kan dom tillverka spel till vita också, men dom snyggaste spelen förblir till ps4. Det är inte ett antagande, bara fakta.
Du däremot, du antar att xbone har bättre onlinekapacitet eller något sånt, helt utan att ha den minsta föraning om något av systemens onlinemöjligheter. Det är ett antagande.
Ser du skillnaden?
Postad 14 September 2013 - 10:15
Nej.
För att få just dom snyggaste spelen från naughty dog måste man ha en ps4. Det är sant. Visst kan dom tillverka spel till vita också, men dom snyggaste spelen förblir till ps4. Det är inte ett antagande, bara fakta.
Du däremot, du antar att xbone har bättre onlinekapacitet eller något sånt, helt utan att ha den minsta föraning om något av systemens onlinemöjligheter. Det är ett antagande.
Ser du skillnaden?
För att få SPELA Naugthy Dog's spel så behöver man en PS4. Sen om spelen är de överlägset snyggaste har ni ingen aning om.
Att MS har större onlinesatsning är ju redan uppenbart. Bara kolla på CoD Ghosts, dedikerade servers. Sen att det kommer fortsätta i samma anda med fler spel är givetvis bara ett antagande.
Postad 14 September 2013 - 10:56
Att MS har större onlinesatsning är ju redan uppenbart. Bara kolla på CoD Ghosts, dedikerade servers. Sen att det kommer fortsätta i samma anda med fler spel är givetvis bara ett antagande.
Activison har inte sagt något om att Xbox one endast kommer ha dedikerade servrar. Så räkna med att det kommer till PS4 också.
Postad 14 September 2013 - 11:16
Activison har inte sagt något om att Xbox one endast kommer ha dedikerade servrar. Så räkna med att det kommer till PS4 också.
Det här är det enda jag har läst om det
http://www.eurogamer...x-360-and-wii-u
Vi får helt enkelt se, tycker att det känns 50 50 till att komma till ps4a.
Postad 14 September 2013 - 13:01
"Well we're having to not talk about all of it right now," was Mark Rubin's initial comment, almost evading it entirely.
Finally Rubin reiterated his point, dedicated servers are "on PC and it is on Xbox One, but I can't talk about any other platforms."
Klart det kommer. Microsoft har köpt exklusivitet och säkerligen deras tystnad om detta för ett antal miljoner.
Postad 14 September 2013 - 13:44
För att få SPELA Naugthy Dog's spel så behöver man en PS4. Sen om spelen är de överlägset snyggaste har ni ingen aning om.
jepp, vill man lira naughty dogs kommande snyggaste spel så måste man ha en ps4. du skrev direkt efter det beat skrev att du skulle ha en xbone för bästa onlinespelandet. det ena påståendet är fakta, medans det andra är spekulation. ser du min förvirring?
Postad 14 September 2013 - 13:48
Klart det kommer. Microsoft har köpt exklusivitet och säkerligen deras tystnad om detta för ett antal miljoner.
Och din källa på detta är?
Kul när folk vet sånt men sällan kan backa upp det.
Postad 14 September 2013 - 13:52
Ett argument som antagligen kommer komma många gånger under nästa generation.Microsoft har köpt exklusivitet och säkerligen deras tystnad om detta för ett antal miljoner.
Är det fakta att ND kommer att göra de överlägset snyggaste spelen av alla spel under nästa generation? Är det fakta?jepp, vill man lira naughty dogs kommande snyggaste spel så måste man ha en ps4. du skrev direkt efter det beat skrev att du skulle ha en xbone för bästa onlinespelandet. det ena påståendet är fakta, medans det andra är spekulation. ser du min förvirring?
Postad 14 September 2013 - 13:58
Ett argument som antagligen kommer komma många gånger under nästa generation.
Exakt. Logiken är slående:
Xbox Only = måste vara köpt.
Playstation Only = måste vara att utvecklaren älskar Sony och därför helt givmilt väljer att bara göra till deras överlägsna maskin.
Postad 14 September 2013 - 14:07
Ett argument som antagligen kommer komma många gånger under nästa generation.
Är det fakta att ND kommer att göra de överlägset snyggaste spelen av alla spel under nästa generation? Är det fakta?
jag kan ha gjort ett åsyftningsfel kan jag tänka mig, om du tolkat det på det sättet.
det jag menar är bokstavligen efter det som skrevs. vill man spela naughty dogs snyggaste spel så måste man ha en ps4. dom tillverkar även spel till ps vita, men dom är inte snyggare än ps4-spelen kommer att vara. så bokstavligt talat, man behöver en ps4 för att spela ND's snyggaste spel. det var precis det beat skrev och det är rätt självklart att det kommer att bli så =)
Postad 14 September 2013 - 14:15
vi har alla fel! båda konsollerna floppar! stor skandal och katastrof!
jag köper det inte. jag tror att båda enheterna når över 50 miljoner enheter innan cykeln är över. det är väl redan nu bland det största intresset för en ny konsolgeneration som existerat?
Postad 14 September 2013 - 14:31
Du läste hans intention fel, han menar att de överlägset snyggaste spelen finns på PS4 och det är ND och GG som kommer att stå för dem.jag kan ha gjort ett åsyftningsfel kan jag tänka mig, om du tolkat det på det sättet.
Spelar ingen roll för mig personligen, jag vet att det kommer att släppas asmånga snygga spel, gameplay är mer intressant. Och jag kan inte välja mellan Zelda, Gears och ND. Tur att jag kan köpa alla
Postad 14 September 2013 - 14:49
för mig spelar det mindre roll. jag avskyr uncharted och vågar inte spela the last of us. kortfattat, naughty dog är för mig en fis i rymden. lionhead studios däremot... där har vi mumma vill jag utlova!
Postad 14 September 2013 - 15:00
Edit: Eller vänta, det har nog med CoD att göra, du har dina polare där.
Redigerat av Zoiler, 14 September 2013 - 15:01.
Postad 14 September 2013 - 16:42
ehm... ps-exklusiva titlar... *harkel*...
ja! det fanns ju någon. god of war har jag spelat. och heavy rain. metal gear 4 (står att det var exklusivt). resistance 2. valkyria chronicles.
av dessa så är det nog bara mgs 4 och valkyria chrinocles som är såna där riktigt viktiga spel för mig måste jag nog erkänna. playstation är kanske egentligen inte konsollen för mig *asg*
Postad 14 September 2013 - 17:37
Postad 14 September 2013 - 17:43
Postad 14 September 2013 - 18:01

Hoppas inte du tycker jag är tjatig eller nåt? Jag vill bara ditt BÄSTA!
Postad 14 September 2013 - 19:01
Exakt. Logiken är slående:
Xbox Only = måste vara köpt.
Playstation Only = måste vara att utvecklaren älskar Sony och därför helt givmilt väljer att bara göra till deras överlägsna maskin.
Nu pratar vi om att Activision likt Respawn inte ger några konkreta svar, och när man ställer fler frågor försöker de endast slingra sig något mer.
Om det skulle vara som du säger att Xbox One och PC med för den delen och inga andra enheter skulle få ta del av detta så skulle väl självklart utvecklarna säga det?
Nu gör det inte det utan försöker gå runt ämnet och prata om annat.
Vad det säger dig får tala för sig själv men för mig är det ett indirekt svar om att det kommer.
Postad 14 September 2013 - 19:35
Så, du tror att det kommer till PS4, men du tror samtidigt att MS betalat miljoner för "exklusivitet" och för att Activision ska hålla tyst om det? När det ändå kommer? Dåligt spenderade miljoner blir det när alla spelar det och upptäcker att det finns dedikerade servrar även på PS4 dag 1.Vad det säger dig får tala för sig själv men för mig är det ett indirekt svar om att det kommer.
Det är mer troligt att, om det kommer till PS4 och de inte kan prata om det så beror det på att Sony fortfarande arbetar med att få dedikerade servrar till det.
Att köpa någons tystnad när det ändå kommer vore bara korkat. Den lilla, lilla del som avgör sitt konsolköp enbart på grund av detta är inte värd några miljoner.
Postad 14 September 2013 - 19:40
Postad 14 September 2013 - 19:42
Som jag fattar det när jag läser vad de säger är att ms gick till dem och sade typ hej här har ni hur mycket servrar ni vill. Gör något bra av det. Ms fick dedicerade servrar för mp. Om det nu skall komma till ps4 så måste väl Sony helt enkelt också ge dem servrarna så är problemet löst och allt är i hamn. Men som det har varit tidigare så är det väl så att Activision skulle stå för servrarna? Så ps4 får säkert det om Sony väljer att betala för det. Är jag helt ute och cyklar nu i mitt tänk?
Postad 14 September 2013 - 19:45
ja, om han menade det på det sättet så är det ju ett rätt bra antagande.
Det var då jag menade men skit samma. Antar att det såg enklare ut i mitt huvud än det gjorde här.
Postad 14 September 2013 - 23:31
Ja men det spelet är ju exklusivt eller mer troligt tidsexklusivt. Men det är viss skillnad mot att muta utvecklare att hålla tyst om funktioner i vissa multiplattformsspel. Förr eller senare kommer infon om dedikerade servrar på PS4 COD ut ändå.Jag tror att Microsoft köpt några månaders förtur på vissa spel, tex Titanfall och där ingår det att utvecklarna håller tyst om PS4. Det kan säkert vara betydelsefullt i launchfasen.
Så här har jag förstått det: Dedikerade servrar är dyrt så MS ger inte bara bort det gratis, men de tillhandahåller det till ett klart lägre pris. Fortfarande Activision som får betala dock. Det blir dyrare om de går till Sony eftersom de är efter MS i onlineutvecklingen.Som jag fattar det när jag läser vad de säger är att ms gick till dem och sade typ hej här har ni hur mycket servrar ni vill. Gör något bra av det. Ms fick dedicerade servrar för mp. Om det nu skall komma till ps4 så måste väl Sony helt enkelt också ge dem servrarna så är problemet löst och allt är i hamn. Men som det har varit tidigare så är det väl så att Activision skulle stå för servrarna? Så ps4 får säkert det om Sony väljer att betala för det. Är jag helt ute och cyklar nu i mitt tänk?
Men självklart kan PS4 ha dedikerade servrar också, Killzone och Driveclub ska ha det vad jag vet. Fanns även på vissa PS3-spel. CoD kan mycket väl ha det, de (Sony) jobbar antagligen på det, därav tystnaden.
Skillnaden är väl i hur många spel som kommer att ha dedikerade servrar och där lär MS vinna.
Postad 15 September 2013 - 01:33
Köpte MS Sonys tystnad också? Att Sony inte har några dedikerade servrar att erbjuda utvecklarna till vettigt pris i dagsläget men förhoppningsvis jobbar på det känns ju som ett bra mycket troligare scenario...Nu pratar vi om att Activision likt Respawn inte ger några konkreta svar, och när man ställer fler frågor försöker de endast slingra sig något mer.
Om det skulle vara som du säger att Xbox One och PC med för den delen och inga andra enheter skulle få ta del av detta så skulle väl självklart utvecklarna säga det?
Vad det säger dig får tala för sig själv men för mig är det ett indirekt svar om att det kommer.
Postad 15 September 2013 - 12:39
Ja, det måste det ju ha gjort, eftersom inte ens Sony själva pratar om sånt här.Köpte MS Sonys tystnad också? Att Sony inte har några dedikerade servrar att erbjuda utvecklarna till vettigt pris i dagsläget men förhoppningsvis jobbar på det känns ju som ett bra mycket troligare scenario...
Redigerat av Zoiler, 15 September 2013 - 13:11.
Postad 15 September 2013 - 13:18
Nu pratar vi om att Activision likt Respawn inte ger några konkreta svar, och när man ställer fler frågor försöker de endast slingra sig något mer.
Vad det säger är att där kan vara flera olika förklaringar.
Vad som är intressant är att man i vanlig ordning drar den snabba slutsatsen: Microsoft = Pengar = Betalat tystnad = enda logiska.
Jag tror att Microsoft köpt några månaders förtur på vissa spel, tex Titanfall och där ingår det att utvecklarna håller tyst om PS4. Det kan säkert vara betydelsefullt i launchfasen.
Absolut har man köpt en del saker.
Men det gör såklart Sony också med AC tillägg, med Watch Dog tillägg, Capcoms Deep Down osv.
Så det sker på alla fronter. Sen bör man inte alltid tro att det handla om Cash rakt i handen.
Kan vara andra former ekonomisk kompensation.
Postad 15 September 2013 - 13:26
Postad 15 September 2013 - 14:06
Postad 16 September 2013 - 22:06
Tid: 29:30 min
http://majornelson.c...-road-to-launch
Prepare to cancel those PS4 pre-orders!
Redigerat av Zerox_no1, 16 September 2013 - 22:07.
Postad 16 September 2013 - 22:15
"Detailed specification of this latest system and its exclusive software titles and the new gaming experience that can be realized with the Playstation 4 platform will be introduced together with the latest information."
http://www.gamepur.c...-created-p.html
Redigerat av Zerox_no1, 16 September 2013 - 22:16.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?