+ Thomas Cook har gått i konkurs.
Varför är det plus?
Dagens plus och minus, ingen politik eller religion
Startad av
frollic
, jun 24 2018 08:42
3694 svar till detta ämne
Postad 23 september 2019 - 11:34
Enligt de analyserna jag läst så berodde deras dalande omsättning de senaste åren till stor del på grund att folk lärt sig boka sina semestrar på egen hand, direkt via flygbolag/hotell/AirBNB, istället för att köpa färdiga paketresor. Svenska Ving har däremot ökat sin omsättning och gått med vinst de senaste åren. Redigerat av mr.keyser, 23 september 2019 - 11:40. Postad 23 september 2019 - 11:39 De har en kärra ståendes på Landvetter, man kanske skulle lämna ett skambud på den 😀 Edit: La till ett OnTopic +. Redigerat av MartinAberg, 23 september 2019 - 11:53. Postad 23 september 2019 - 11:39
Varför skulle den inte växa? Trodde vi satt på ett teknikintresserat forum. Utveckling, inte avveckling tack. Postad 23 september 2019 - 17:06 + Greta, att i FN's generalförsamling läser lusen av de självutnämnd "goda" världsledarna för att de bara pratar och inte gör ngt ger cred i min värld.
Jag har varit väldigt skeptisk mot produkten Greta även om hennes sakfrågor är riktiga, dock har jag inte känt att jag kan ställa mig till supportskaran då det mest handlat om att det är problem och hur dumma alla andra är, inte hur vi löser problemet (enligt mig; med innovation istället för regrigering och förbud och samtidigt bibehållet välstånd och levnadsstandard) vilket enligt mig är den stora nöten, knäcker vi den så är resten "enkelt", för då blir lösningarna lika konkreta som drunknande isbjörnar och skogsbränder.
Men nu sätter Greta press på riktigt, mot de som gärna frotterar sig och säger "Greta har rätt", "vi skall lyssna på Greta" och synar deras välartikulerade snack som saknar action.
- Teknikfientlighet och politik förpackad i miljöns namn. Vi löser inga problem med GALTAN eller höger-vänster ältandes polemik.
EK Redigerat av Unregisteredcec18524, 23 september 2019 - 17:07. Postad 23 september 2019 - 18:02
Mig veterligen har jag aldrig opponerat mig utveckling av flyg för bättre effektivisering. Däremot ser jag det som en rimlig målsättning att göra folk mindre beroende av flyget som sådant och således göra marknaden mindre. Postad 23 september 2019 - 18:35 Så konceptet med en semestervecka på Gran Canaria ska begränsas då? Postad 24 september 2019 - 12:24 - Obeskrivligt trött trotts att jag prioterar sovtid Postad 24 september 2019 - 13:07
Eller inte... "Ökat antal resenärer kräver ökad kapacitet Trots en avtagande tillväxttakt av resenärer vid Swedavias flygplatser under 2018, främst i form av vikande inrikes arbetsmarknadspendling, väntas antalet flygresenärer öka under överskådlig framtid. Det är framför allt privatresandet som väntas öka och ett kraftigt tillskott av resenärer väntas från de snabbt växande tillväxtmarknaderna som Kina och Indien. Det ställer krav på service, att kunna ta emot och förmedla information till utländska resenärer, men också på flygplatsernas kapacitet." https://www.swedavia...trenderna/#gref Postad 27 september 2019 - 15:10 + Perfekt filmväder - Klimatdemonstration som stoppar all kollektivtrafik = Folk tar bilen nästa vecka istället (bra jobbat 👍) Postad 06 oktober 2019 - 12:55 Knipsa av och skarva och därmed förverka garantin tänker jag inte göra, så det blir inget köp. Och att hitta en annan billig mikrostereo med AUX-ingång på baksidan kan man glömma. Tv:n ska nämligen kunna kopplas in för ett halvt steg mindre uselt ljud. Genom att snåla med längden på högtalarkablarna sparar Sony pytte-pytte-pytte-pyyytte-pyyyytte-pyyyyyyyttelite i BOM för varje enhet. - Hade jag lite större budget kunde jag köpt en vettig mikrostereo eller separat receiver och bokhyllehögtalare. Men det har jag inte. + Är på sätt och vis lättad eftersom mikrostereo för 1500 kr bara är skräp och jag slapp veta hur dåligt den låter. Postad 06 oktober 2019 - 19:09 Finns ju allt blocket med allehanda sköna smålådor för långt under 1500... + Vackert jobbat på Söderstadion. En riktig höjdarinsats. - Mådde fysiskt dåligt i trettio minuter vilka kändes som trettio år. Postad 06 oktober 2019 - 20:45 ![]() Postad 08 oktober 2019 - 09:42 - Klipper atmoslådorna på 200hz. Inväntar godkännande för RC-L i tak. Postad 08 oktober 2019 - 13:42
![]() ![]() ![]() Du vet ju att det är enklare att be om förlåtelse än om lov 😂 Postad 08 oktober 2019 - 21:50
Varför, är ju skitbra och klimatsmart. Fick en begagnad sänksåg av frugan med märke Festool i present av frugan. Blev sketglad Postad 10 oktober 2019 - 21:56 - Svenska samhällskontraktet avbrutet. - Svenska Polisen är inte en instans du kan lita på. - Svenska Polisen vill inte bråka med Imamer samt IS medlemmar, som utsätter oss övriga samhällsmedlemmar, för brott,såsom, bilbränder, skottlossningnar, samt vardagligt hot, trots video bevis. - Att få en åklagare att lyfta det hela, verkar vara som att vara tillbaks i USA, Ala' Hoffa. - Helt seriöst, med video bevis, så, "han är 15 år". - 80 åringar som lever i skräck för ett pack ny invadrande.
+ Flytttåget går till en region där man är tillåten att vara stolt över sina tradittioner och rötter. + Flytttåget går till en region där polisen, är en makt man inte bråkar med. Postad 10 oktober 2019 - 22:07
Ska du flytta till Finland? Postad 11 oktober 2019 - 06:17 + Sista dagen på gamla jobbet, stannar på företaget men återgår till gammal arbetsplats. +++ Skällde ut chefer i flera led uppåt pga total avsaknad av insikt att de följt en sociopats(kollegas) åsikter och inkompetens där kunder och fastigheter nästan havererar, kontraktet är nu under revision.
- För att det tydligen är dyngsvårt att finna bra chefer som tar ansvar när det bara är löntagare närmast kund som ska bära ansvar.
+ Startar eget i Sverige - Försöker starta bolag i USA. De som anser att det är svårt att dra igång företag i Sverige borde blicka utomlands och se hur svårt det verkligen kan bli. Pröva USA, utan att anlita dyra konsulter. Redigerat av PML73, 11 oktober 2019 - 06:23. Postad 11 oktober 2019 - 10:33 + P3 lägger ner sina flesta program och startar från grunden + Förhoppning tänds att kanalen kan bli bättre (borde inte vara svårt) Postad 11 oktober 2019 - 11:27 + Ny laptop, så nu slipper jag min 6 år gamla värdelösa skrothög.
+ Ska ta en redig mtb-runda nu.
- Ingenting. Postad 11 oktober 2019 - 19:34 - Microsofts usla support för Xbox. Försöker liksom många andra få dem att undersöka varför ljudet blir fördröjt med 100 ms i Dolby Atmos ifrån Xbox One, men det är omöjligt. Microsoft hänvisar till Dolby, Dolby hänvisar till Yamaha, Yamaha hänvisar till Microsoft. Men det är i Xbox:ens mjukvara som felet ligger och det är Microsoft som ska ta tag i att fixa det. Men det går inte att få fram det till någon där som vet något om någonting.
- Mobilens batteri har kastat in handduken så jag måste skaffa en ny. Jag hatar att behöva byta mobil varje gång batteriet lägger av för att batteribyte kostar lika mycket som en ny mobil. Sen är det jag som användare som ska bära klimatångesten. Borde i mitt tycke vara lagstadgat att tillverkarna ska ordna batteribyte till självkostnadspris under fem års tid. Postad 11 oktober 2019 - 19:55
Vill du utveckla varför du tycker det är + ?
- P3 ändrar om i hela sitt program. + Nytt svetsjobb på Måndag. Postad 12 oktober 2019 - 08:40 - Begränsat kulturutbud. Inte helt olikt verkliga diktatorer genom historien. Detta torde aldrig bli en politisk fråga. Snarare en medborgerlig fråga. Postad 12 oktober 2019 - 10:06 + Kall mjölk - Ingen F1 i dag - Angelica har slutat på P3 spel - Nike Store ska stänga sin butik på Hede Postad 12 oktober 2019 - 10:12
Var är det begränsat kulturutbud? Postad 12 oktober 2019 - 11:38
Och hur ska jag veta vilken av alla träffar du syftar på? Postad 12 oktober 2019 - 12:30
Kommer med synpunkter och ber andra "gogla"?
Håller med 100%, sinnesjukt lågt argument... Redigerat av Falcy, 12 oktober 2019 - 12:29. Postad 12 oktober 2019 - 12:40
Min tanke är, försök att fundera själv om någon skulle begränsa dina uttryck. Oavsett hur de sker. Där har du då alltså begränsningen som jag skriver om. Om du inte kan förstå det. Får det ligga på dig. ![]() Postad 12 oktober 2019 - 13:05 -Att nya Tool albumet är så dyrt. Och att vanligt Cd utgåva dröjer... Postad 12 oktober 2019 - 13:20 Sällan har uttrycket ”det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta” passat så bra som här. Postad 12 oktober 2019 - 13:46 Jag tycker det är + när det finns chans att någonting blir bättre Postad 12 oktober 2019 - 13:55 + Lördag, numera heltidsledig så, men det känns gott med helger iaf, man kan slappa.. + Taco kväll med kompisarna, har såser och tillbehör på 7000-1200000 schoville, ska bli gott. Fixat egna majsbröd med egen odlad majs. + Snart går flytten söderöver!!!!!!11!!!1!!!1!!!!!!!!
- Inte så mycket nu, det är tyst utanför igen, fryshuset bidde utsparkade. Redigerat av Unregistered8c5802be, 12 oktober 2019 - 13:55. Postad 12 oktober 2019 - 14:17 - Tid. Redigerat av PML73, 12 oktober 2019 - 14:18. Postad 12 oktober 2019 - 14:37 + SR
Sveriges Radio har ett uppdrag att nå hela befolkningen, de unga inräknade. Fram till nu har vi valt att ha EN kanal som riktat sig till publiken mellan 15 och 35. Postad 12 oktober 2019 - 15:37 - SR Postad 12 oktober 2019 - 15:53
Du förlorade hoppet efter en dag? Inte olikt dig iofs...
+ Här liras det Chrono Trigger! Postad 12 oktober 2019 - 16:00
Inte olikt dig och PML att komma in med dragna vapen så fort någon säger ett halvt ord om PS iofs... Postad 12 oktober 2019 - 16:15 källa http://mediepodden.s...tt-katastrofar/ Att de tappat siffror eller ja lyssnare tror jag beror på att de har i mångt och mycket riktat in sig mot en publik som inte längre lyssnar på radio. Att det händer något känns ganska naturligt nu. Många programledare upplever jag har spelat lite dummare än de är för att vara lite tuffa typ. Eller jag hoppas det i alla fall och med texten nedan verkar det ju som att de går ifrån detta eller i alla fall siktar mot det. "Med pålästa och samhällsintresserade programledare och med exklusiva, aktuella och kunskapsfokuserade gäster, ska P3 erbjuda lärorikt och underhållande samhällsfokus som inte går att hitta i någon annan radiokanal." Underhållande samhällsfokus är ett minfält utan dess like men jag hoppas att de klarar av att leverera. "P3 ska också vara till för den som på riktigt är intresserad av nutida musik" Hoppas de klarar att leverera lite mer olika typer av nutida musik än vad som är i mixen just nu. Alltid roligt att hitta nya band. Men just svensk hiphop är inte en personlig favorit... + Ser positivt på förändringen i p3 - för trött på helgen vilket jag misstänker beror på stress i vardagen. - måste sätta igång med träningen igen, semestern har varit över ett tag nu + Barns positiva inställning till typ allt Postad 12 oktober 2019 - 16:25 Och kul att se att du lever i samma bubbla som... Kram Johan, Barn är det bästa och mest bidragande som finns. Klockren känsla. Redigerat av PML73, 12 oktober 2019 - 16:30. Postad 12 oktober 2019 - 16:32
Tycker du att jag drar vapnen i den här diskussionen? Mig veterligen har jag inte yttrat mig om PS alls i det här fallet, bara om Buddys trångsynta beteende och syn på saker å ting. Har väldigt svårt att se hur någon som ändrar sina uppfattningar stup i kvarten helt utan någon egentlig anledning skulle kunna vara rationell.
Själv ser jag inget negativt i sig att programtablån på P3 görs om. Redigerat av Unregisteredc49a1f15, 12 oktober 2019 - 16:38. Postad 12 oktober 2019 - 16:50 Jag har inte ändrat uppfattning. Jag har inte gillat P3 på många herrans år. Det är därför jag tycker det är positivt att kanalen ändras. Återstår att höra hur kanalen blir efter ändringen. Sen undrar jag vad det trångsynta beteendet är som du nämner. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |