* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34712 svar till detta ämne
Postad 30 juni 2010 - 04:27
Joakim_A
-
Joakim_A
-
Forumräv
-
-
782 inlägg
Jag tar det igen då.
Har man endast VoD tjänsten på kollektivavtal betalar man ingen krypteringsavgift.
Har man något annat kanalpaket betalar man krypteringsavgift för huvudabonnemanget.
Har man tvilling- eller extraabonnemang så tillkommer det inte en till krypteringsavgift.
Det är alltså begränsat till max en krypteringsavgift per kundnummer.
(. Det hade varit bra med en FAQ .)
Markus Johansson Telia Kundservice
VoD är det Video on Demand? Men nu är det så att vi här kommer få kanalpaketet lagom som visst skall ingå i föreningsavgiften. Menar du att det då tillkommer en krypteringsavgift för varje hushåll eller ingår det i kollektivavtalet? Om det är så att krypteringsavgiften ingår i avgiften redan, men om maan sen skaffar tvillingabonnemang måste man då plötsligt också betala krypteringsavgift? Sen undrar jag varför man bara kan ha 3 abonemang dvs 1 huvudabonnemang samt 2 tvilling abonnemang? Det räcker inte för oss då vi har 4 apparater och behöver 4 abonnemang.
Postad 30 juni 2010 - 08:50
Loomis4ever
-
Loomis4ever
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
VoD är det Video on Demand?
Men nu är det så att vi här kommer få kanalpaketet lagom som visst skall ingå i föreningsavgiften. Menar du att det då tillkommer en krypteringsavgift för varje hushåll eller ingår det i kollektivavtalet?
Om det är så att krypteringsavgiften ingår i avgiften redan, men om maan sen skaffar tvillingabonnemang måste man då plötsligt också betala krypteringsavgift?
Sen undrar jag varför man bara kan ha 3 abonemang dvs 1 huvudabonnemang samt 2 tvilling abonnemang?
Det räcker inte för oss då vi har 4 apparater och behöver 4 abonnemang.
I det paket som ni köper kollektivt utgår det ingen krypteringsavgift oavsett om ni har en eller 2 boxar kollektivt. Ska man däremot köpa ytterligare ett kanalpaket oavsett vilket paket så tillkommer krypteringsavgift á 249 kr/halvår. Dock som Markus säger så är det bara en krypteringsavgift per hushåll oavsett antal boxar och tilläggspaket. Så har vi på min förening och det lär väl vara standard gissar jag
Postad 30 juni 2010 - 10:51
Lindroos
-
Lindroos
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Har inte läst hela tråden så ursäkta om det här har varit uppe tidigare.
Har under kvällen inte kunnat titta på inspelat matrial på min pvr box. Är det någon mer som har samma problem? När man väljer ett program så fryser sig bilen och ljudet försvinner. Men man kan trycka bort frysningen genom att välja en kanal eller stänga av boxen.
Någon som vet vad man kan göra åt det?
Hade samma problem när min HD på boxen kraschade... Funkar time-shift? Om inte så lär det vara samma problem.. Jag fick en ny box..
Postad 30 juni 2010 - 16:41
coneye
-
coneye
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Sen undrar jag varför man bara kan ha 3 abonemang dvs 1 huvudabonnemang samt 2 tvilling abonnemang?
Det räcker inte för oss då vi har 4 apparater och behöver 4 abonnemang.
Nu är jag inte helt hundra på om det stämmer med begränsning på 1 huvudabonnemang samt 2 tvilling men det jag vet är att det kollektiva utbudet inte räknas in i ovanstående. Du kan med andra ord köra två boxar kollektivt för att sedan utöka med kanalpaket på tv nr 3 och därpå lägga tvilling. Då har du totalt 4!
Postad 30 juni 2010 - 19:18
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
Men då får du väl 4:3-sändningar utdragna över hela skärmen och inte med sorgkanter som det skall vara?
Det stämmer. Bilden blir utdragen och utan sorgkanter men jag tycker att det är ett bättre alternativ för mig än att välja 16:9 Pillarbox. Med Pillarbox så blir bilden konstig och om man ska skifta kanal så ser det helt konstigt ut beroende på vilken kanal man tittar på. Undertexen försvinner på sidorna, sen justeras.
Postad 30 juni 2010 - 19:48
Unregistereddecd7d15
-
Unregistereddecd7d15
-
Användare
-
-
106 inlägg
Hade samma problem när min HD på boxen kraschade... Funkar time-shift? Om inte så lär det vara samma problem.. Jag fick en ny box..
Tack för lite input. Ne time-shift fungerar inte heller. När du säger det så hör man inte hårddisken längre alls. Den har alltid tuggat lite innan. Markus på Telia har du några andra ideer eller är det ny box som gäller. Om det kan vara någon hjälp så ser jag vilka program jag har inspelade i menyn men jag antar att denna information kan ligga någon annanstans än på den interna hårddisken. /Indigo
Redigerat av Unregistereddecd7d15, 30 juni 2010 - 19:55.
Postad 30 juni 2010 - 22:11
tomano58
-
tomano58
-
Mästare
-
-
3 281 inlägg
Tack för lite input. Ne time-shift fungerar inte heller. När du säger det så hör man inte hårddisken längre alls. Den har alltid tuggat lite innan.
Markus på Telia har du några andra ideer eller är det ny box som gäller. Om det kan vara någon hjälp så ser jag vilka program jag har inspelade i menyn men jag antar att denna information kan ligga någon annanstans än på den interna hårddisken.
/Indigo
Om HDD'n pajat borde du inte kunna se dina inspelningar alls. Iaf när min pajade så tyckte boxen att jag inte hade tjänsten för inspelning och det gick inte att komma åt eller göra något som hade med inspelning att göra. Men det luktar boxbyte iaf...
Postad 30 juni 2010 - 23:01
Unregistereda360a43b
-
Unregistereda360a43b
-
Forumräv
-
-
862 inlägg
Om HDD'n pajat borde du inte kunna se dina inspelningar alls. Iaf när min pajade så tyckte boxen att jag inte hade tjänsten för inspelning och det gick inte att komma åt eller göra något som hade med inspelning att göra. Men det luktar boxbyte iaf...
Om HDD pajar så verkar det fungera lite olika. Jag kunde se mina inspelningar, välja och bläddra bland de och sen när jag tryckte på Play så låste boxen sig. Ibland fick jag ett meddelande om att inspelningsfunktion saknas och att man skulle kontakta kundtjänst för det.
Postad 01 juli 2010 - 05:53
defiant
-
defiant
-
Forumräv
-
-
636 inlägg
Jag fick intermittenta fel. Inspelningsfunktionen försvann i bland (även ikonen försvann i menyn). Timeshift gick att pausa men inte spela upp (frusen bild). Felmeddelande om att boxen inte var en inspelningsbar box ring kundtjänst. Gissar att det var hårddisken. En ny box löste problemet.
Redigerat av defiant, 01 juli 2010 - 05:54.
Postad 01 juli 2010 - 13:21
Unregistered29650
-
Unregistered29650
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
Har man något annat kanalpaket betalar man krypteringsavgift för huvudabonnemanget.
Nja det beror faktiskt på vad som står i det kollektiva avtalet och när det tecknats...
Postad 01 juli 2010 - 16:37
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Kanalpaket Stor utökas med TV4 Guld, TV4 Komedi och TV4 Science Fiction i juli
Viasat Sport kostar nu 199 kr
Redigerat av lindo, 01 juli 2010 - 16:45.
Postad 01 juli 2010 - 17:35
tjapadejdin
-
tjapadejdin
-
Amatör
-
-
84 inlägg
hej, jag har för tillfället kanalpaket stor med canal + total, nu ska det ju tydligen komma ett nytt paket från canal + som heter canal + max som egentligen är som canal + total med säsongskortet, men är det någon som vet när det kommer till telia och vad det kommer kosta att uppgradera sitt abb? och de som redan har säsongskortet med bindningstid kvar, vad händer med dom?
/kristofer
Postad 01 juli 2010 - 18:44
91robe
-
91robe
-
Forumräv
-
-
592 inlägg
Kul jag har velat ha TV4 Komedi men jag har inte lust att betala 69 kr mån för den. Så det var en uppskattad nyhet. Telia Digital-TV Nyheter
Postad 01 juli 2010 - 20:23
TM
-
TM
-
Användare
-
-
184 inlägg
Ni som har problem med den inspelningsbara 1963-boxen där det handlar om att boxen tappat kontakten med HDD + att era inspelningar inte syns/går att spela upp, har ni provat att öppna boxen och kontrollerat att SATA-kablaget sitter fast i disken ordentligt? Jag öppnade min 1963-box och lossade + satte dit SATA-kablaget när min timeshift & inspelningsfunktionalitet plötsigt upphörde att fungera. Boxen har fungerat utan problem sedan dess (ett par-tre månader sedan), verkar vara någon miss vid montering eller under transport. /TM Tack för lite input. Ne time-shift fungerar inte heller. När du säger det så hör man inte hårddisken längre alls. Den har alltid tuggat lite innan.
Markus på Telia har du några andra ideer eller är det ny box som gäller. Om det kan vara någon hjälp så ser jag vilka program jag har inspelade i menyn men jag antar att denna information kan ligga någon annanstans än på den interna hårddisken.
/Indigo
Om HDD'n pajat borde du inte kunna se dina inspelningar alls....
Om HDD pajar så verkar det fungera lite olika...
Jag fick intermittenta fel...
Postad 01 juli 2010 - 20:32
Unregisteredcec18524
-
Unregisteredcec18524
-
Beroende
-
-
1 195 inlägg
Då gissar jag att även avgiften för Kanalpaket Stor kommer att öka inom en snar framtid? There are no free lunches... EK
Postad 01 juli 2010 - 21:21
Unregistereddecd7d15
-
Unregistereddecd7d15
-
Användare
-
-
106 inlägg
Ni som har problem med den inspelningsbara 1963-boxen där det handlar om att boxen tappat kontakten med HDD + att era inspelningar inte syns/går att spela upp, har ni provat att öppna boxen och kontrollerat att SATA-kablaget sitter fast i disken ordentligt? Jag öppnade min 1963-box och lossade + satte dit SATA-kablaget när min timeshift & inspelningsfunktionalitet plötsigt upphörde att fungera. Boxen har fungerat utan problem sedan dess (ett par-tre månader sedan), verkar vara någon miss vid montering eller under transport.
/TM
Låter som ett bra förlag. Värt att testa om det inte innebär att garantin på boxen förvinner. Markus har fortfarande inte svarat vore trevligt med lite ideer! Är det ok att öppna boxen och kolla? Är det ny box som gäller? /indigo
Postad 01 juli 2010 - 21:28
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Låter som ett bra förlag. Värt att testa om det inte innebär att garantin på boxen förvinner. Markus har fortfarande inte svarat vore trevligt med lite ideer! Är det ok att öppna boxen och kolla? Är det ny box som gäller?
/indigo
Markus skrev tidigare att garantin ryker om du öppnar boxen.
Redigerat av Unregistered31511, 01 juli 2010 - 21:29.
Postad 01 juli 2010 - 21:32
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Markus har fortfarande inte svarat vore trevligt med lite ideer!
/indigo
Markus har semester
Postad 02 juli 2010 - 00:45
Plan B
-
Plan B
-
Rookie
-
3 inlägg
Edit: Det löste sig.
Redigerat av Plan B, 02 juli 2010 - 16:26.
Postad 02 juli 2010 - 07:29
prefectoz
-
prefectoz
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Hej
Har haft Telia DigitalTV via FiberLAN länge nu och det har fungerat smärtfritt så när som på att ljudet kommer och går om jag kör via HDMI med Motorola 1910 boxen. Jag har nu däremot i min längtan att kunna använda, i alla fall testa, spotify via TVn införskaffat mig en 1963 box och måste säga att menyerna är så mycket smidigare nu jmf med tidigare. Möjligen är den däremot än mer begränsad vad gäller alternativ i inställningarna.
Det har däremot uppstått ett problem. Ibörjan så kopplade jag bara in boxen via HDMI. Startar om den och ser hur första och andra lampan slår om till grönt. Sedan står det "Starting the software", skärmen fryser sig och lampan blinkar till lite rött på boxen för att sedan inte ge någon videosignal alls. Har testat att gå in i rooten i boxen via "info"-knappen men de tidigare så begränsade inställningarna har här blivit ännu färre och lite variationer PAL format hjälpte inte.
Insåg sedan att det kanske var ngn konfigurationsmiss eller att man var tvungen att köra via SCART första gången. Mycket riktigt promptade den då efter inloggning med identifikaitonskod och sedan kom man in. Har däremot insett att det inte fanns så mkt inställningar och kan fortfarande inte få igång HDMI.
Funderar på att gå tillbaka till 1910-boxen då det i alla fall finns HD kanaler, samt via HDMI.. hade glömt hur gräsligt Scart såg ut..
Vet att detta är lite gnäll i möjligen fel forumdel men vore intressant om fler haft samma besvär.
Har jag fått en felaktig box, en till ADSL och inte en Fiberbox (eller spelar det ingen skillnad)?
Finns det andra sätt att konfigurera boxen än de mkt begränsade i menysystemet?
Tacksam för svar
EDIT: Har provat olika HDMI kablar, har en Philips 47PFL9732D (LCD-TV), är det fortfarande ett möjligt strul med chippet i boxen?
Redigerat av prefectoz, 02 juli 2010 - 07:39.
Postad 02 juli 2010 - 07:40
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Ha en trevlig semester det är du värd!
Markus har semester 
Det hoppas jag med, men jag har faktiskt jobbat den här veckan och troligtvis några dagar till för jag planerar att åka till USA igen i höst. Hoppas bara att det blir folk som är lika duktig och har lika bra koll som du som tar över stafettpinnen...
Det återstår att se, jag vet inte alls vilken utbildning de har i dagsläget. Jag kan dock inte bestämma mig om jag ska söka dit, men jag trivs bra i Luleå och vill inte flytta till Göteborg i dagsläget. Jag är ju inte född i Luleå men då jag haft min hemvist här sen jag började studera till civilingenjör datakommunikation på LTU 2000 så jag känner mig som mer norrlänning än jag gjorde när jag flyttade hit om man säger så. Jag får nog ta semester när Hans G Larsson är åter från sin semester så får ni lika klockarena svar här som han ger på fairshopping  Jag fick information om att flera av er skickat in synpunkter via ”Tyck om Telia” på hemsidan, detta är något ni gärna får fortsätta med.. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 02 juli 2010 - 07:44
cadwal
-
cadwal
-
Användare
-
-
105 inlägg
Hej
Det har däremot uppstått ett problem. Ibörjan så kopplade jag bara in boxen via HDMI. Startar om den och ser hur första och andra lampan slår om till grönt. Sedan står det "Starting the software", skärmen fryser sig och lampan blinkar till lite rött på boxen för att sedan inte ge någon videosignal alls. Har testat att gå in i rooten i boxen via "info"-knappen men de tidigare så begränsade inställningarna har här blivit ännu färre och lite variationer PAL format hjälpte inte.
EDIT: Har provat olika HDMI kablar, har en Philips 47PFL9732D (LCD-TV), är det fortfarande ett möjligt strul med chippet i boxen?
Det låter då som om du har en box med det gamla chippet (eller som är HDMI-trasig på annat sätt)... 19x3 boxarna saknar (vettiga) inställningsmöjligheter för HDMI. Passthrough är ju inte heller implementerat än...
Postad 02 juli 2010 - 07:47
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Klart jag förstår att vissa buggar är svåra att lokalisera och fixa. Efter fixen måste det betatestas och så vidare innan det släpps i produktion, men det är inte dessa buggar jag pratar om.
Jag anser att det bara borde ta några minuter att fixa exempelvis dessa fel: [lista på förbättringar/buggar]
Kan väl säga såhär, detta är inget som jag kallar för bugar för det är inte fel utan förbättringar i mina ögon. Förbättringsförslag tar man med sig till man släpper en ny version av det grafiska gränssnittet och inget man åtgärdar direkt som en bug. Det är klart att medel-Svensson inte orkar sitta 30 minuter i tfn-kö bara för att meddela Telia att de borde ändra ordningen på två alternativ i en meny, därför blir det bara i forum liknande dessa som alla skavanker dryftas. Det betyder inte att de är mindre viktiga för det.
Helt rätt det är väl ändå "teknik nördarna" som hänger här i forumet som upptäcker buggar m.m. först och vill meddela dom för förbättring, då borde intresset vara högre från dom ansvarigas sida...
Jag tror att man ska vara lite försiktigt med att generalisera för mycket då det finns risk att forumet uppfattas som "teknik-nördarnas" forum och till slut blir ett "gnäll-forum" och därmed även inte tas på allvar. Jag personligen rekommenderar forumet till många som har Telia och som inte kan mycket alls om tekniken. Dessa får rekommendation att söka och läsa då många av svaren kan man hitta här. Jag har bekanta i spannet mellan 16 år och 67 år som läser och söker svar här. Sen är det klart att det finns många som är mycket teknik intresserad men jag kan nog säga att allmänheten kan se ganska tydligt vilka det er.
Det är mycket mera intresse än vad som skrivs här än det verkar som, då vi bara är en grupp personer som får svara här så kommer de inte svara här i Telias namn. Många som jobbar med utveckling hos Telia och de som jobbar med mjukvaran hos Motorola har läst vad du skrivit i listan och följer detta forum. Jag försöker hålla mig på en lite högre teknisk nivå här än vad man kan göra med de flesta som kontaktar supporten. Men jag måste ju alltid tänka på att använda lagom mycket teknik så alla kan förstå och gör inte alla det är det bara att fråga så försöker jag förklara på ett annat sätt. Markus Johansson Telia Kundservice
Redigerat av TeliaKundservice, 02 juli 2010 - 07:48.
Postad 02 juli 2010 - 07:54
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
hej, jag har för tillfället kanalpaket stor med canal + total, nu ska det ju tydligen komma ett nytt paket från canal + som heter canal + max som egentligen är som canal + total med säsongskortet, men är det någon som vet när det kommer till telia och vad det kommer kosta att uppgradera sitt abb? och de som redan har säsongskortet med bindningstid kvar, vad händer med dom?
Det kommer att komma mer information till er inom en snar framtid. Men som det flesta redan vet så är det normalt som så att man har samma pris under hela bindningstiden och då antar jag att de som har säsongskortet kommer få samma utbud för det belopp de betalar under bindningstiden Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 02 juli 2010 - 08:02
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Markus,kan jag använda Boxers Motorola VIP 1963 box på Telia?
Av särskilda villkor punkt 5.2 framgår: ... För att kunna använda Tjänsten behöver Kunden en digitalbox. Kunden får endast använda digitalbox som tillhandahålls eller är godkänd av Telia.Box som tillhandahålls av annan leverantör än Telia är inte godkänd och får således ej användas. Om det fungerar kan jag inte svara på då det saknar relevans eftersom att du inte FÅR använda den. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 02 juli 2010 - 08:10
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Ni som har problem med den inspelningsbara 1963-boxen där det handlar om att boxen tappat kontakten med HDD + att era inspelningar inte syns/går att spela upp, har ni provat att öppna boxen och kontrollerat att SATA-kablaget sitter fast i disken ordentligt? Jag öppnade min 1963-box och lossade + satte dit SATA-kablaget när min timeshift & inspelningsfunktionalitet plötsigt upphörde att fungera. Boxen har fungerat utan problem sedan dess (ett par-tre månader sedan), verkar vara någon miss vid montering eller under transport.
Låter som ett bra förlag. Värt att testa om det inte innebär att garantin på boxen förvinner. Markus har fortfarande inte svarat vore trevligt med lite ideer! Är det ok att öppna boxen och kolla? Är det ny box som gäller?
Markus skrev tidigare att garantin ryker om du öppnar boxen.
Garanti på utrustning gäller inte om man har öppnat den fortfarande och därför kan jag inte kommentera denna typ av frågor utan det som gäller är att fungerar inte hårddisken behöver man byta ut boxen. Jag kommenterar inte av samma orsaker som ovan det att jag får meddelanden till mig om frågor ifall man kan byta ut hårddisken? och frågor av typen jag har bytt ut hårddisken mot en större/mindre/snabbare/SSD och det fungerar.. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 02 juli 2010 - 10:00
91robe
-
91robe
-
Forumräv
-
-
592 inlägg
Då gissar jag att även avgiften för Kanalpaket Stor kommer att öka inom en snar framtid? There are no free lunches...
EK
Enligt Telias hemsida så är det utan extra kostnad som dom inkluderar kanalerna i stor Källa
Postad 03 juli 2010 - 12:53
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 262 inlägg
Har tidigare haft 24NT (samt TVÅre men den var alltid svart), men sedan de nya 24Norrbotten och 24Corren infördes har de 2 förstnämnda försvunnit helt. Hur kan jag få tillbaka dem?
Postad 03 juli 2010 - 14:30
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Har tidigare haft 24NT (samt TVÅre men den var alltid svart), men sedan de nya 24Norrbotten och 24Corren infördes har de 2 förstnämnda försvunnit helt. Hur kan jag få tillbaka dem?
Om man läser på nyheter om Telia digital-tv så kan man läsa följande: De nya kanalerna heter 24Norrbotten och 24Corren. De sänder lokala nyheter, väder, program och text-tv.
Sedan tidigare finns de lokala kanalerna TVÅre och 24NT. Du får tillgång till en av våra fyra lokala kanaler beroende på var i Sverige du bor. Du hittar din lokala kanal på kanalplats 900.
Alltså går det inte att välja vilken av dessa kanaler man vill ha utan du får den kanalen som ligger ”närmast”. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 03 juli 2010 - 14:34
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Om man läser på nyheter om Telia digital-tv så kan man läsa följande:
De nya kanalerna heter 24Norrbotten och 24Corren. De sänder lokala nyheter, väder, program och text-tv.
Sedan tidigare finns de lokala kanalerna TVÅre och 24NT. Du får tillgång till en av våra fyra lokala kanaler beroende på var i Sverige du bor. Du hittar din lokala kanal på kanalplats 900.
Alltså går det inte att välja vilken av dessa kanaler man vill ha utan du får den kanalen som ligger ”närmast”.
Årekanalen har ju varit svart hur länge som helst, hur är det ställt med den egentligen?
Postad 03 juli 2010 - 14:47
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Årekanalen har ju varit svart hur länge som helst, hur är det ställt med den egentligen?
Vet inte, men om någon som ska ha den och får svart bild kan man ju alltid felanmäla den för att få svar på det. Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 03 juli 2010 - 15:39
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 262 inlägg
Jag bor i Vimmerby och hade som sagt tidigare 24NT på 900, men nu är det tomt på 900. Den 8-10 juni börjar Telia sända 24Corren för dig som bor i: Linköping, Motala , Vadstena, Ödeshög, Mjölby, Åtvidaberg, Kinda, Ydre och Boxholms.
Innebär det att jag inte kan se 24corren? Du får tillgång till en av våra fyra lokala kanaler beroende på var i Sverige du bor. Du hittar din lokala kanal på kanalplats 900.
Alltså borde jag väl ha nån kanal på 900 i alla fall?
Postad 03 juli 2010 - 19:56
Unregistered1552
-
Unregistered1552
-
Beroende
-
-
1 156 inlägg
Jag får snart telia fiberlan och funderar på att köra trådlös TV till vardagsrummet eftersom uttaget är i sovrummet. Finns det några uppenbara nackdelar med att köra trådlöst (t ex bild etcetc)?
Vet också att telia säljer trådlösa sändare/mottagare (ruckus eller vad de nu heter). Tycker dock att dem är horribelt fula, finns det några andra alternativ (vet inte vad/vart jag ska kolla)?
Postad 03 juli 2010 - 19:56
Västernorrlänning
-
Västernorrlänning
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Jag ser hellre på 24Norrbotten än på TVÅre som är svart.
Postad 03 juli 2010 - 20:04
blackburn_
-
blackburn_
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Antar att det är fler än jag som kollar på Spanien-Paraguay på SVT HD. Har ni också hack i ljudet då och då? (på 5.1-ljudspåret). Hittills har väl ljudet hackat till 4-5 gånger här. Fiberlan och 1963 box. Har varit samma under hela VM men nu har jag tröttnat och tänkte kolla om fler har samma problem. ...och där kom ett hack till 32 min in i matchen precis när jag skulle trycka på svara.
Postad 03 juli 2010 - 21:07
HkanW
-
HkanW
-
Veteran
-
-
2 153 inlägg
Antar att det är fler än jag som kollar på Spanien-Paraguay på SVT HD. Har ni också hack i ljudet då och då? (på 5.1-ljudspåret). Hittills har väl ljudet hackat till 4-5 gånger här. Fiberlan och 1963 box. Har varit samma under hela VM men nu har jag tröttnat och tänkte kolla om fler har samma problem. ...och där kom ett hack till 32 min in i matchen precis när jag skulle trycka på svara.
Nej inga problem här!
Postad 03 juli 2010 - 21:11
blackburn_
-
blackburn_
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Nej inga problem här!
1963-boxen? Fiberlan? 5.1-ljudspåret?
Postad 03 juli 2010 - 21:28
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5 691 inlägg
Nej inga problem här!
Igår hade jag massiva problem med ljudet på kvällsmatchen. Det klippte och ibland försvann till och med bilden, men då var det TV4 som sände. Jag kör via sattelit, skulle tro att det kan bero på störningar i atmosfären, alternativt att TV4 har problem. Under kvällens match hade jag bara ett knäppljud på hela matchen och jag upplever bilden som bättre när SVT sänder.
Postad 03 juli 2010 - 22:12
HkanW
-
HkanW
-
Veteran
-
-
2 153 inlägg
1963-boxen? Fiberlan? 5.1-ljudspåret?
1003 boxen, ADSL, 5.1-ljudspåret
Postad 04 juli 2010 - 09:52
Unregisteredf5f99731
-
Unregisteredf5f99731
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Är det fler än oss som har problem med textningen på tv1000-kanalerna? Text försvinner, texten kommer för sent/för tidigt?
Box: 1963
ADSL
Postad 04 juli 2010 - 12:27
Vtunabo
-
Vtunabo
-
Forumräv
-
-
583 inlägg
Är det fler än oss som har problem med textningen på tv1000-kanalerna? Text försvinner, texten kommer för sent/för tidigt? Box: 1963 ADSL
Hade liknande fast på C+ kanalerna som jag inte tittat på på flera veckor. Bilden hackar konstant och texten ligger ett par sekunder före, helt odrägligt att se på. !910 + ADSL
Postad 04 juli 2010 - 14:05
Frux
-
Frux
-
Forumräv
-
-
970 inlägg
Jag har också Fiberlan och 1963-boxen och har samma problem. Men det hackar till på alla kanaler och oavsett stereoljud via HDMI direkt i TVn ,eller 5.1 optiskt till förstärkaren. Hackandet för min del har blivit mycket mycket värre de senaste veckorna. En misstanke jag har är att det beror på det varma vädret. Jag är själv i fiberlan-branschen och jag vet av erfarenhet att det ibland kan bli problem med fastighetsswitchar som blir överhettade i diverse små utrymmen när vädret blir varmt. Känns även som om jag får dropouts vid surfande och man får trycka refresh för att sidor ska laddas.
Postad 04 juli 2010 - 18:10
Unregisteredf5f99731
-
Unregisteredf5f99731
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Hade liknande fast på C+ kanalerna som jag inte tittat på på flera veckor. Bilden hackar konstant och texten ligger ett par sekunder före, helt odrägligt att se på. !910 + ADSL
Måttligt störigt är det. Hade du det på flera kanaler än C+? Hade Comhem förut, deras programinfo tyckte jag var bra mycket bättre än telias. Där verkar det aldrig stå när programmet/filmen är gjord, vad det är för sort, vilka skådespelare som är med. Kan inte Marcus föra det vidare till telia
Postad 04 juli 2010 - 21:47
elofu17
-
elofu17
-
Beroende
-
-
1 136 inlägg
Är det fler än oss som har problem med textningen på tv1000-kanalerna? Text försvinner, texten kommer för sent/för tidigt? Box: 1963 ADSL
Nejdå, du är inte ensam. Förutom att meningar kan försvinna, komma för tidigt eller för sent kan de även tas bort för tidigt eller ligga kvar på tok för länge. Extremt irriterande! Detta tillsammans med hur fula textremsorna är gör att jag vanligtvis tar bort texten helt för att inte förstöra filmupplevelsen. När sambon är med måste tyvärr texten vara på. :-/
Postad 04 juli 2010 - 22:41
Vtunabo
-
Vtunabo
-
Forumräv
-
-
583 inlägg
Måttligt störigt är det. Hade du det på flera kanaler än C+?
Hade Comhem förut, deras programinfo tyckte jag var bra mycket bättre än telias. Där verkar det aldrig stå när programmet/filmen är gjord, vad det är för sort, vilka skådespelare som är med. Kan inte Marcus föra det vidare till telia 
Det var bara filmkanalerna som det var på, alla andra fungerade OK, det var så under flera dagar. Idag spontan bootade boxen och just nu verkar det fungera normalt igen, så boxen behövde kanske en omstart?
Postad 04 juli 2010 - 22:59
Unregisteredf5f99731
-
Unregisteredf5f99731
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Hoppas att det är något som kan rättas till och det snarast.
Postad 05 juli 2010 - 06:31
Unregisteredfa46ece3
-
Unregisteredfa46ece3
-
Lärjunge
-
-
320 inlägg
Om man läser på nyheter om Telia digital-tv så kan man läsa följande:
De nya kanalerna heter 24Norrbotten och 24Corren. De sänder lokala nyheter, väder, program och text-tv.
Alltså går det inte att välja vilken av dessa kanaler man vill ha utan du får den kanalen som ligger ”närmast”.
Hej. Hade 24NT innan... men sedan dryga 2-3 veckor tillbaka har både 24NT och Årekanalen (ej fungerat, men funnits i listan) ej funnits alls i kanallistan, vad beror det på? Borde ju ha Corren i alla fall, då jag bor i Småland.
Postad 05 juli 2010 - 11:06
Unregistered70452c8d
-
Unregistered70452c8d
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Nu verkar vi som inte har bredband via Telia kunna schemalägga våra inspelningar via Mina Sidor.
Glömde ställa in inspelningen av dagens Tour de France, och tog en rövare att logga in på mina sidor. Och jo men visst nu hade funktionen kommit. Fick inspelning misslyckats, men det brukar väl vara rätt vanligt och att inspelningen trots all kommer att fungera.
Om allt fungerar så skickar jag ett stort TACK till Telia.
Edit... Nu skall de bara skicka ut Eurosport HD oxå, så är sommaren räddad.
Redigerat av Unregistered70452c8d, 05 juli 2010 - 11:08.
Postad 05 juli 2010 - 12:16
Guarana
-
Guarana
-
Forumräv
-
-
643 inlägg
Två snabba frågor, går det att få tag på 1963-boxen via någon annan försäljare än endast Telia? Och vad är det för fjärr numera till 1963:an? Kikar man på telia.se verkar det vara en något nyare fjärr till 1003-modellen?
Postad 05 juli 2010 - 13:02
redina
-
redina
-
Användare
-
-
170 inlägg
En fråga: Mina föräldrar har bredband, ip-telefoni och iptv. När det ringer så blir det störningar i bilden, den fryser till ett tag. De har "smart-modemet", som sitter i första jacket. Ingen telefon sitter i första jacket. Vad kan det vara för fel?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|